Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Vitaposzt: Tóásó Előd és a baptisták

2015.04.26. 18:08 tiboru

elnyit.jpgAhogy a dakota közmondás is állítja: a jó hírnek sólyomszárnyai vannak. A hétvége sajtója tele volt a szenzációval: a 2009-es Santa Cruz-i rajtaütés után szinte pontosan hat évvel Tóásó Előd átlépte a bolíviai-chilei határt és holnap (hétfőn, 2015. április 27-én) idehaza lesz.

Még mielőtt az újságírók teljesen szétcincálnák, s Friderikusztól Havas Henriken át a Nők Lapja Café ügyeletes szerkesztőjén keresztül a Gyáli Mozaik is készítene vele interjút, úgy gondoltam, hogy egy rövid vitaposzt erejéig a Lemilblog is megemlékezik a történtekről.

 

Eszünk ágában sincs moralizálni, s szerkesztőségi szinten nem kívánunk részt venni abban a vitában, hogy most akkor mi is volt Tóásó Előd: terrorista, szabadságharcos, zsoldos, hős, köztörvényes bűnöző, titkosszolgálati játszma áldozata, vagy bármi más (persze ti elmondhatjátok a véleményeteket a kommentek között!). A Rózsa-Flores Eduardo-féle történetet, illetve az ehhez fűződő összeesküvés-elméleteket ide kattintva elolvashatjátok, mi most koncentráljunk a legfrissebb történésekre, vagyis Előd (és horvát kollégája, Mario Tadic) kalandos megmenekülésére.cikk.jpg

Azt, hogy mi is történt, a leghitelesebb forrásból, a Baptista Szeretetszolgálat munkatársától tudjuk, az ő honlapjukról. És rögtön fel is hívom a figyelmet a cikk címére: Titkos akció Bolíviában.

Ízlelgessük együtt: titkos. Majd utána: akció.

És nézzünk rá még egyszer a honlapra. Igen, jól emlékeztünk, a Baptista Szeretetszolgálat hómpédzsén járunk.

Foglaljuk gyorsan össze, mi is történt: egy - külföldön - bajban levő magyar állampolgár jelzi Budapestnek, hogy segítségre szorul, majd egy-két hét múlva egy karitatív szervezet kimenekíti őt egy biztonságos országba, ahonnan haza is hozzák majd, Isten segedelmével (vagy hogy mondják ezt a baptisták). És teszi mindezt egy titkos akció keretein belül, mialatt a bolív (van ilyen szó egyáltalán?) titkosszolgálat elől bujkálnak Bolíviában, ezek szerint sikeresen. Majd valamiféle okmányokkal felszerelkezve átlépnek Chilébe, hepiség van, bonthatjuk a pezsgőt.bszsz.jpg

De előtte inkább álljunk meg egy nyalintásra. És tegyünk fel néhány apró kérdést, ha már a főállású újságírók nem tették meg ezt az elmúlt 12-24 órában.

A.) Az egyszerűség (és a móka, kacagás) kedvéért tényleg tételezzük fel első körben, hogy a hivatalos verzió 100 százalékosan fedi a valóságot:

A.1.) Ki képezte ki a baptistákat ilyen akciók lebonyolítására? Ki adott nekik engedélyt, hogy egy idegen állam (Bolívia) területén kijátsszák az ottani hatóságokat (figyelést, titkosszolgálatot, rendőrséget, határőrizeti szerveket)? Ki győződött meg arról, hogy a Baptista Szeretetszolgálat hivatásosai, izé, munkatársai alkalmasak egy ilyen művelet lebonyolítására? Nem akadékoskodni akarok, de aki vett már részt egy akármilyen pimfli rendőri akció megszervezésében és végrehajtásában, az tudja, hogy egy nyomorult kerékpártolvajnak csalétkül kihelyezett bicikli megfigyelése is mennyi papírmunkával, aláírások összegyűjtésével, előterjesztésekkel és kimutatásokkal jár. Itt meg minimum két ember kimenekítéséről beszélünk egy idegen (sőt: részben ellenséges) országból. Titkos akció keretein belül - ahogy ezt Lukács Csaba újságíró mondja a belinkelt hírben.

A.2.) Hol voltak a hasonló helyzetek megoldására kitalált és fenntartott, vérprofikból (?) álló szakemberek? Igen, a két- és hárombetűs hazai cégekről beszélek.

A.3.) Nem kérdés, csak mondom: ha minden igaz, ami az eddigi hírekben szerepel, akkor javaslom, hogy Szenczy Sándor, a Baptista Szeretetszolgálat vezetője (itt balra) azonnal vegye sand.jpgát az Alkotmányvédelmi Hivatal, az Információs Hivatal, a Terrorelhárítási Központ és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat vezetőinek helyét, egyszemélyben, a tábornokokat meg azonnal rúgják ki, mert nincs szükség rájuk, akárcsak a rengeteg intelligens szervízes végrehajtó beosztású emberre sem. Ez utóbbiak helyére javasolom azonnal a baptistákat!

B.) Második kör alapfeltételezése: az eddigi verzió kamu, természetesen nem a baptisták voltak (ők csak a nevüket adták), hanem az illetékes szervízek, de ezt nem lehet beismerni, mert diplomáciai bonyodalmak léphetnek fel, neadjisten Bolívia megszakítja kapcsolatait Magyarországgal, ami minden bizonnyal óriási csapás lenne a diadalmas déli nyitás elején.

B.1.) Tényleg ilyen hülyének nézzük a bolívokat (még mindig nem vagyok biztos abban, hogy van ilyen szó) és a teljes nemzetközi közösséget? Tényleg feltételezik azok, akik ezt (és ennek kommunikációját) kidolgozták, hogy senkinek nem esik le a tantusz, hogy itthon és külföldön is csupa hülye ül a monitorok előtt, aki csont nélkül benyel minden dajkamesét? Ja: megírta az internet, úgyhogy egészen biztosan igaz!

B.2.) Ki dolgozta ki a művelet utólagos kommunikációját, ki bólintott rá erre az írásra? Azt, hogy a műveletet ki dolgozta ki, meg se kérdem, mert szerintem nem feltétlenül azzal van a baj. De aki kitalálta és engedélyezte ezt az ostoba, primitív magyarázatot (majdnem azt mondtam, hogy maszkirovkát), amit véleményem szerint még Micimackó se igazán venne be, na azt ostorral kéne kikergetni abból a (szerintem minimum 80 négyzetméteres) irodából, amelyikben ülni szokott, elvenni tőle a szolgálati autót, mobilt és az alsó hangon másfél milleres havi fizetést.

Átnézve az imént felvázolt két alaplehetőséget, nem is tudom, melyik a tragikusabb, szomorúbb. Persze semmi sem fekete vagy fehér, az igazság valahol a kettő között lehet, de bevallom: most így hirtelen nem tudok olyan alverziót elképzelni, ami egyrészt megnyugtatna, hogy mégiscsak profik kezében vagyunk, másrészt pedig ne idézne elő röhögéssel vegyes sírógörcsöt mindenkiben, aki csak egy kicsit is otthon van biztonságpolitikai és/vagy rendvédelmi területen.

És ha most valaki megkérdezné, hogy oké, fikázni könnyű a mások által elbaszott műveleti utókommunikációt, de akkor mi lett volna a megoldás, annak csak azt tudom válaszolni, hogy egy 80 négyzetméteres irodáért, szolgálati kocsiért és mobilért, valamint havi másfél millerért szívesen leírnék úgy három verziót, amelyek közül kettő tutira jobb, mint amit itt végigélvezhettünk, a harmadik meg garantáltan nem rosszabb ennél.

Mégegyszer pontosítok: nem a kimenekítés végrehajtását tartom elcseszettnek (a két ember kijutott, tehát végül is sikeres volt), hanem ezt az elképesztően erőltetett történetet, amit az arcunkba vágtak. Tudom és elfogadom, hogy vannak minősített adatok és részletek, hogy egy-egy ilyen akciónak a 80%-a senki másra nem tartozik, csak az abban résztvevőkre. De akkor miért nem bízzák szakemberekre a legendázását is?! Mert így az egészet belengi az elbaszottság szaga, s borítékolom, hogy a keményebb tökű újságírók (ha majd megérzik a vérszagot) keményebb kérdéseket is fel fognak tenni.

Hajrá, várjuk a kommenteket. És figyelem: ha államtitkot osztasz meg a nyilvánossággal, a balhé a tiéd, nem a miénk. Mi itt csak találgatunk, mert azt még szabad. És röhögünk a hülyéken, mert még az is megengedett.

PS1: Mindentől függetlenül óriási riszpekt a Baptista Szeretetszolgálatnak mindazért, amit évek óta tesznek! Csak arra vigyázzanak, nehogy a korpa közé keveredjenek, mert akkor tudjuk, mi történik :-( Vagy ha már odakeveredtek, igyekezzenek kimászni belőle, amíg nem késő.

PS2: Ezek a szegény hazai szeretetszolgálatok mindig belekeverednek ezekbe a gyanús ügyekbe. Emlékeztek még a '97-es Dunajszky-Oláh ügyre? Azt se kommunikálták valami profi módon, de azóta eltelt 18 év...

PS3: Tóásó Elődnek meg egy ingyenes jótanács: a minden bizonnyal maximum hat-nyolc héten belül az utcára kerülő könyvének kéziratát azért adja le előzetes szakmai lektorálásra, nehogy valami gázos dolog benne maradjon, aztán magyarázhatja, ha tudja :-) 

150 komment

Címkék: magyar kommunikáció terror bolívia chico titkosszolgálat vitaposzt baptista tóásó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 18:16:37

Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de nekem a cikk már nem jön be a klikkelésre, szerencsére megvan a printscreenje, amit bele is tettem a posztba.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 18:54:19

Egészen elképesztő: a "Titkos akció Bolíviában" című cikk már nem érhető el a Baptista Szeretetszolgálat honlapján...

Rókakígyó 2015.04.26. 19:17:08

@tiboru: azonnal felvetettem a 444-es hírnél, hogyha ez tényleg igaz, akkor itt a "bolív" törvények semmibevétele történt és jajj a bolíviában élő magyaroknak, tudniillik ez egy kiemelt ügy boliviában (is - jobban, mint nálunk) és nem fognak jókat gondolni a külügy, tek stb vonalról. Amúgy az amatőr kommunikáció a tekre enged következtetni. A szeretetszolgálatról egyáltalán nem beszéltem még. erre az egyik 444es reakció az volt, hogy honfitársunkat mentették ki, így jogos volt az akció.

Van még az ügyben problémás rész: a vádalku. Ami pedig ebben az esetben szinte biztosan azt jelenti, hogy Tóásó a helyi hatóságokkal együttműködött az ellenzék vegzálásában, ami lássuk be gyalázatos dolog jobb esetben, rosszabb esetben pedig szerintem mindenhol árulásnak hívják vagy ha nincs alapja, akkor kamuzásnak.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2015.04.26. 19:31:38

Ugyan ezek futottak át nekem is az agyamon a hír hallatán, csak Tiboru mester sokkal jobban le is írta. Nem lennék a baptisták helyében innentől, árgus szemekkel fogják még az aranyerüket is átvizsgálni innentől a világ minden hasonló pontján, ha ki nem vágják őket alapból. Vagy tényleg ilyen hülyék...

Kullancs1983 2015.04.26. 19:33:03

Ismerve a magyar ilyen-olyan szolálatok jóhírét és a közmondásosan erős magyar-bolíviai kapcsolatokat erősen kétlem hogy a szóbanforgó két-hárombetűs szervezetek sokat segítettek volna. Pedig szeretném azt gondolni hogy igen. A Baptista Szeretetszolgálat annyit tett, hogy elutaztatott két embert egy világvégi határátkelőre, majd (vélhetőleg egy készpénzes boríték átadása után) át is juttatta őket a szomszédba. Onnan meg már nem kunszt. Itt ami érzékeny pont lehet, az a vádalku, amit a bolíviaiak sem tartottak be, és a határátkelés, ami viszont a helyi viszonyok közt nem olyan egyedi. (Bolívia a világ egyik, ha nem a legnagyobb kokainexportőre.)
A hivatalos szervek esetleg 1-2 kisérővel, no meg persze hamis iratokkal segíthettek volna. De megtették-e? Szeretném azt hinni hogy igen, majd szépen csendben a háttérbe húzódtak és engedik a baptistáknak hogy ünnepeltessék magukat. De nem igazán megy... Bocs titkosszolgák!

2015.04.26. 19:38:31

A bolív megfelelő szó szerintem, ugyanis a kokalevélrágcsáló, megbízhatatlan lámapásztor megjelölést fárasztó leírni.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 19:43:57

@Rókakígyó:

Hát ja, sekélyes jogi ismereteim szerint vádalkut csak bűnössel lehet kötni, ártatlannal nem.

csorsza 2015.04.26. 19:47:51

Szerintem Kullancs-kartárs verziója közelíti a valóságot legjobban. Kár lenézni a szervizeket, csak mert utálja őket valaki. Ott se mindenki hülye.
Szumma szummárum, végre kijutottak egy tróger banán(kokain)köztársaságból, épségben. Ha el is követtek valamit ott, ami törvénytelen, már megbűnhődtek érte. Vádalku, azokkal? kapják be. Kár ezen sokat rugózni, valszeg sose tudjuk meg az igazságot. Az utólagos kommunikáció meg tökmindegy, milyen, lényeg, h legyen, úgysze mondják el az igazat.
Ami szvsz egyedül érdekes, az a Baptisták szerepvállalása. Ha sokszor használják őket ilyen akciókra, el fognak hiteltelenedni és lehetetlenülni a világban.

csorsza 2015.04.26. 19:49:36

@tiboru: Most komolyan, te komolyan veszed a bolív jogbiztonságot és jogszolgáltató intézményeit?! Ott mindenki potenciális bűnös lehet.

Rókakígyó 2015.04.26. 19:50:25

@tiboru: ha a lámapásztorok szerint bűnös, akkor bármi lehet. de ez a pont szerintem mindenképp erősen problémás. részben emiatt nem mehetett el az országból csávó.

a családjának a sztorija még érdekesebb, mert állítólag egy volt lámapásztor miniszter lányát vette feleségül odakinn.

Épp most jut eszembe, hogy Ausberto nevű kokainrágó (kokaintea fogyasztó) szobatársam pl volt vagy egy évig.:) ő simán hozta be a kokateát és állította hogy ez teljesen legális.

Steve the Great 2015.04.26. 20:01:06

AZ MNO-n most azt írják, hogy a "Baptista Szeretetszolgálat csapata – a Külgazdasági és Külügyminisztérium technikai segítségével"

lemil.blog.hu/2015/04/26/toaso_elod_es_a_baptistak

2015.04.26. 20:02:50

A Baptistman lesz az új marvel superhero.

Rókakígyó 2015.04.26. 20:07:20

@Steve the Great: eredetileg a 444en is ez volt. a külügy:) tejójisten. csakazérdek, meg a szatócsbolt

2015.04.26. 20:14:23

Azért Tóásó helyében én nagyívben elkerülném az indián utcazenészeket.
A baptista külügy sztori esetében meg szerintem valaki sokat nézte az Argó akciót.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 20:27:57

@csorsza:

Hát ez az. A világ összes titkosszolgálatánál a mai nappal felfektettek egy objektum-dossziét, aminek az a címe, hogy "Baptista Szeretetszolgálat: magyar szolgálatok fedőszerve. Odafigyelni!!!".

Kinek jó ez? Mert hogy a baptistáknak nem, az kurvaisten.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 20:29:37

@Steve the Great:

Ja, gondolom a külügy adta a határátlépéshez felhasznált okmányokat, ez lehetett a "technikai segítség." Meg Chilében kaptak szállást és vacsit a magyar konzuli keretből.

Hiryu2,01 2015.04.26. 20:32:54

@tiboru: Vádalku... nos mindenki bűnös.
Legalábbis bevallja, ha elég ideig tartják víz alá a fejét.

Elmélet:simán el tudom képzelni, hogy a baptisták a nevüket adják egy ilyen akcióhoz -megkérve az árát- mert ugye eszembe jutott a magyarországi kisegyházak vegzálása- kéz kezet mos.
Na meg eszembe jutotzt a TEK nagy állampolgármnekítő akciója a Közel-Keleten... (Sírjak, vagy nevessek alapon)

Azt se feledjük, hogy ugye egyház -vallási alapon működik - jutnak eszembe hasonló megmozdulások vallási vonalon- Észak-Korea szoktt nagyon morcos lenni az országba beröptetett, becsempészett Bibliákért, Kína, az Afrikai hadurak környéke.... (Hidegháború idején Lengyelország...)
Fedett akciókban sem rosszak, menekítésben sem rosszak, gondoljunk csak arra, hány volt SS és párttag eetc telepedhetett Dél-Amerikában, hála a pápánakés a Vatikán útlevélnyomdájának....
Verzióm: megcsinálták, Isten Nevében, de aztán valmelyiknek eljárt a szája . és föltette az egészet a facebookra, hogy az emberek lájkolják..
(Hit nem jelent automatikusan józan észt is)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2015.04.26. 20:35:54

Végül is vannak Baptisták Észak-Koreában is. Szóval innentől a kőmívesek és pápisták mellé be kéne tenni őket is a Konteo blog szavazógépébe. Ha hagyják :D :D

sutyerák 2015.04.26. 20:59:32

simán FSZB akció,-kár rugózni

quintuplet 2015.04.26. 21:00:59

TEK és a Külügy rátermettségét nézve szerintem ez történt:

A bolivoknak terhes lett már ez az ügy, bizonyíték nincs, csak hat évet előzetesben letöltött krapekok. Úgyhogy a bolivok megüzenték a magyar külügynek, hogy mehet az Előd, meg a haverja Isten hírivel, de a dolognak jól kell kinéznie (tehát hivatalosan nem adják ki, természetesen). Elvégre a keményen dolgozó boliv kisembereknek is kell valami port szórni az arcába (gonosz nyugat, ami keletre esik, hát, gondolom ott is ez a szint megy...) a hivatalos elengedés nem vállalható.

A külügy kiállított két útlevelet, előkapta a kormány "titkos" fizetési listáját, aszongya:
az ökumenikusok a közel-keleten mentettek a múltkor, Bölcskeiék afrikában dolgoztak meg a pénzükért végre, kik is jönnek; a baptisták. Nosza, telefon a Szenczy-nek, Sanyikém, ott vagytok valahol dél-amerikában?
- Ja, ja, van Haitiben egy támaszpontunk (segely.baptistasegely.hu/nemzetkozi-tevekenyseg/haiti-informaciok)
A többi már sima ügy.

Hogy a baptista segély miért adta a nevét ehhez az egészhez? Nem értem (baptista vagyok). Ha ilyen ügyekbe keveredik a Szeretszolgálat, azon csak veszíteni lehet (hosszú távon). Egyrészt megy a csapat szerte a világba, Ukrajnától kezdve egy csomó forró helyszínre, ahol azért elvárás, hogy ne tegyenek keresztbe a helyi hatalomnak. Ez teljes öngól. Itthon meg ha beállnak az aktuális hatalom csicskájának, az megint csak elég ciki, és helyből felezi a társadalmi elfogadottságot. Még az lehet, hogy az Elődről kiderül, hogy baptista, ezt nem tudom... de kb. úgy meglepődnék, mint amikor Fekete Pákó benyögte Fábry műsorában, hogy ő is baptista :-) Szerencsére akkor Fábry nem kérdezett vissza, hanem gyorsan továbblapozott, vannak még rejtett támogatóink.

sutyerák 2015.04.26. 21:07:54

@quintuplet: Fekete Pákó azt mdta Hajdúnak,hogy Nigériában te lennél a fehér pákó.
-nem egy hülegyerek ám,csak eljátssza.

rognork 2015.04.26. 21:13:45

De azt mondja már el valaki hogy mi a faszért ilyen fontos ez a csávó. Nála van a kristálykoponya?

nevetőharmadik 2015.04.26. 21:27:47

Nem amellett erősködve, hogy a baptistáknak igenis közük lenne ehhez, azért azt megjegyezném: a protestáns kisegyházak missziói igen gyakran (és régóta) dolgoznak "ellenséges" területeken, olyan hatalmak alatt, amelyek nem nézik jó szemmel a munkájukat. Nem életidegen elképzelés, hogy képesek konspiratívan dolgozni és akciókat végrehajtani.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 21:38:01

@rognork:

Szegény Chico már nem mondhatta el, mi a helyzet az őszödi beszéd nyilvánosságrahozatalával, viszont Előd jó barátja volt neki... Már ha érted, hogy mondom :-)

padlogaz 2015.04.26. 21:40:25

szerintem kissé túl van magyarázva ez a "szöktetés":
- nem a börtönből szöktették meg, csak vittek neki egy hivatalos magyar útlevelet, hogy kiléphessen bolíviából.
- ha a bolívok vissza akarták volna tartani / újból bebörtönözni / megölni stb., akkor miért engedték el két hónappal ezelőtt?
- ha igazán üldözték volna, akkor nem hiszem, hogy egy közúti átkelőn - akármilyen magyar útlevéllel is - kimehetett volna (gondolom olyan sok elítélt magyar nincs bolíviában).

lehet, hogy egyszerűen a helyi bürokrácia lassúsága miatt nem kapta még vissza az eredeti útlevelést és emiatt gondolta úgy, hogy nem vár tovább, hanem kér egy útlevelet és lelép, amelyben a külügy partner volt. gondolom tadic-nak is vittek egy magyar útlevelet.

persze lehet, hogy egy igazi kémsztori van a háttérben, de ha igazán komoly terroristának gondolták volna őket, akkor valószínűleg "nem élték volna túl" a hat év büntit.

Négyes_ 2015.04.26. 21:58:57

Az emberek egy része mindig szeret többet belegondolni egyes ügyekbe, mint a kézenfekvő valóság. Ha valakit maga a történet érdekel, annak ezt a posztot ajánlom:

tortenelemcikkek.hu/node/300

Átfogóan bemutatja a sztorit a szökésig!

nevergone 2015.04.26. 22:44:48

@padlogaz: Ezzel egy baj van. Egy legalábbis:
Ha ilyen „egyszerű” a dolog, miért kellett utólag eltüntetni a cikket?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 22:48:47

@padlogaz:

Ha a horvát csávónak vittek magyar útlevelet, akkor az bizony balhé. Már ha Tadic nem kapta meg suttyomban a magyar állampolgárságot, tekintettel az ezeréves magyar-horvát államközösségre.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.26. 22:49:19

@Existimator:
"Az emberek egy része mindig szeret többet belegondolni egyes ügyekbe, mint a kézenfekvő valóság. "

Köszönjük Emese! Az ügy teljesen tiszta, nincs is kérdés, Tóásó hegymászóként volt ott, blog zárható.

Elhihető hogy egy katonai akadémiát akárcsak kicsit megjárt felnőtt ember, Flores hívó szavára a világ másik felébe repül kamura?
Ja, munkát ajánlottak, ő meg éppen keresett, miközben Írországban ette a koldusok keserű kenyerét.
Ez a hívó szó hol, hogy hangzott el és miért éppen Tóásó hallotta meg?
Csak nem apróhirdetésben a Baltimóri Szittyakürtben?
Honnan ismerte Tóásót Flores, éppen egy hadmérnöknek készülő embert?
Mintha korábban valahol elhangzott volna hogy Tóásó "sz.gép programozónak" ment Boliviába.

Persze Floresék sem akartak semmiféle balhét, hisz ittasan, őrállitás nélkül fentrengtek alkoholmámorban
És ha 2 nap mulva akartak terrrorizálni, másnap már állitanak őrszemet a hotel folyosójára
Csakigylehet!

Miért hagyták életben Tóásót és a másikat?
Csak nem azért mert feltették a kezüket
Ez nem szokta meghatni a kómamndósokat akik kivégzésre érkeznek, haugyan effektiv arra kaptak parancsot
Mert Flores és a többi is jobban mutatott volna a birósági tárgyaláson mint egy "utolsó vonalbeli" programozó.

De nézzük a mostani menekitést
Mi az hogy Tóásó kérte a magyar segitséget?
Hogy, felhívta Szíjjártót vagy valamelyik futsalos csapattársát?
A 112-őt nehéZ elérni honi polgárnak!
iSMERI VALAKI KÖZÜLÜNK A kÜLÜGY VAGY A tek SEGÉLYHÍVÓ SZÁMÁT?/Caps lock bocs/

Nem lett volna egyszerübb, ha/hogy
Tóásó az 5 év alatt megismert helyi maffiózokat is a börtönben.
Most hogy kiengedték, elege lett a magashegyi levegőböl, felvette a kapcsolatot a maffiával és mivel a börtönben tett pár szivességet az ottani tagoknak, amiért testvéri szövettséget , örök barátságot kötöttek. A maffia viszonzásul adott neki papirokat és átsegitette a határon.
Ott meg már felkereste a magyar követséget
És leszállt a rep.gép Ferihegyen

Csakigylehetett!

Mert elképzelhető hogy a TEK elküld pár kommandóst, mindenféle helyismeret, nyelvtudás akármi nélkül Boliviába és megcsinálnak egy kommandós menekitési akciót?
Nem!
Persze ha lenne távolsági helikoptereink, vagy támoszpontjaink Boliviához közel, úgy igen. :)

átlátó 2015.04.26. 22:56:53

A Kiszel Tünde keze ebben benne volt. Ezt előre leszögezném most.

Cs 2015.04.26. 23:14:40

Szerintem is a Baptisták úgy kerültek a képbe, hogy nekik voltak helyi kapcsolataik, külügy meg adta az útlevelet(ket), ők meg kihozták/kikísérték az országból Tóásót. Nem hiszem, hogy a hazai illetékes szerveknek túl sok közük lenne Bolíviához, fedett ügynökök tucatjait foglalkoztatva ott...

wape 2015.04.26. 23:18:29

@quintuplet: Bocs én lemaradtam, hogy az ökumenikusok kint mentettek a közel keleten és Bölcskeiék (gondolom ők az evangélikusok?) mit csináltak Afrikában
köszi
wp

wape 2015.04.26. 23:20:18

@tiboru: Átírtátok a címet? Én még a "Szeretetszolgálat és/vagy titkosszolgálat?" címet láttam.
wp

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 23:21:22

@Cs: A hírek szerint "kémfilmbe illó módon" menekítették ki Tóásót és Tadicot, bujkáltak a figyelők elől, satöbbi. Most akkor valaki vagy ordasul hazudik és tényleg sima kikísérés volt, hogy ne utazzanak egyedül, vagy tényleg "titkos akció" volt, egy ilyen megszervezése azonban nem kifejezetten a baptista szeretetszolgálatosok specialitása.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 23:22:36

@wape: :-)

A jó válasz: is-is.

(NEM ISIS, nehogy félreértsék a fiúk!!!)

wape 2015.04.26. 23:27:41

@tiboru: ezt most kivételesen nem értem. nem látom itt fent sehol, mi az ami megmaradt belőle?
wp

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.26. 23:31:34

@wape:

Az kérdezted, hogy: "Átírtátok a címet? Én még a "Szeretetszolgálat és/vagy titkosszolgálat?" címet láttam."

Erre válaszoltam, hogy is-is.

Cs 2015.04.26. 23:34:46

@tiboru: Én örök naiv vagyok :)

wape 2015.04.26. 23:35:28

@tiboru: Ok, érteni vélem. De ha átírtátok a címet, esetleg jelezzétek valahogy. Szegény baptisták hogy megkapták, mikor már utólag belenyúltak a saját weboldalukba :)
wp

Measurer 2015.04.26. 23:46:37

1.) Érdemes elolvasni a Lukács Csabával készített interjút. Menekítési, konspirációs tapasztalata, nem utolsó sorban boliviai helyismerete alapján hitelesnek látszik a Tóásó-Tadic szöktetés megszervezése is. Persze jobb lett volna csöndben maradniuk utána.
vilag.transindex.ro/?cikk=19463
2.) Mennyire volt indokolt Tóásóék halálfélelme? Egy biztos, a Santa Cruzi tartományi kormányzóra tett terhelő vallomással két tűz közé kerültek. Moralesék túszaivá váltak,lehet, hogy egy újabb koncepciós perben állították volna be őket koronatanuként. Ugyanakkor bármikor ejthették is volna őket, s járhattak volna úgy, mint Rózsa-Flores. Idején való volt tehát lelépniük.

proletair · http://lemil.blog.hu 2015.04.27. 00:15:02

@wape:

Nem lett cím átírva, csak a fácsén ezzel a frappáns (?) szójátékkal lett megreklámozva a vitaposzt.

Z. Archer 2015.04.27. 01:33:45

Szerintem a srác könyve már a nyomdában van, Vágási Feri most szedi...

keményen drogozó kisember 2015.04.27. 02:28:06

A dakota közmondásokat nem ismerem, de az Eurázsiában elég sokfelé elterjedt mondás szerint a rossz hír jár sólyomszárnyakon, míg a jó hír ólomlábakon botorkál.
Gondolom, erre gondoltál, csak nem passzolt a szövegbe.

"még mindig nem vagyok biztos abban, hogy van ilyen szó"
Igazad van, mert nincs ilyen szó a magyarban, bolíviai van.

A PS3-hoz: nyelvi lektorálásra sem ártana, a mostanában megjelenő könyvek helyesírását nézve.
Szégyen, hogy nagy kiadók ilyeneket ki mernek adni a kezükből, és nem ég le a pofájukról a bőr.

Egyébként az egész írásoddal egyetértek.

Amúgy meg tudod, mikor maguk írják ezeket a könyveket az ilyen "celebek", sőt, mikor írnak bele akár egyetlen mondatot is saját maguk?
Tudod hát, mert nem vagy te hülye.

keményen drogozó kisember 2015.04.27. 02:51:57

@whitebeard:
cache lesz az a cashe (a franciából jön, ott meg az s hangot a ch betűkapcsolattal jelölik; mindig mondtam, hogy a franciák hülyék)

@csorsza:
"Kár lenézni a szervizeket, csak mert utálja őket valaki. Ott se mindenki hülye."
Nem is kell, elég, ha a vezetők azok. Márpedig azok azok.

@Rókakígyó:
Igen, a kokalevél ott teljesen legális, meg minden andoki államban. Anélkül ugyanis nem lehetne a 4000 m fölött részeken dolgozni.
A kokalevél kb. annyira kábítószer, mint a kávé.
Nem kéne keverni a belőle készült kokainnal, ha nem szeretnéd, hogy az ebédre elfogyasztott mákostészta vagy a karácsonyi bejgli miatt leheroinistázzanak.
A kokalevél ugyanis kb. olyan kapcsolatban van a kokainnal, mint a mák (pontosabban a mákgubó, de ilyen apróságokat most hagyjunk) a heroinnal. Abból készül, kurva sok (több ezerszeres) sűrítés meg egyéb feldolgozás után.

@horex:
Katonai akadémia vagy katonai főiskola?
Mert nem mindegy, ami az angolban Military Academy, az magyarul főiskola, ami magyarul akadémia (nem tudom, az angolban van-e ilyen), oda meg csak már meglévő felsőfokú végzettség birtokában lehet bejutni továbbtanulni (most nem tudom, mi a helyzet, régebben kötelező volt valamilyen akadémiai "vaspina" (a jelvény az alakja miatt kapta a nevet, ez jobb oldalon hordott fityegő volt, ellentétben a balon hordott kitüntetésekkel), ha az ember századosi rendfokozat fölé akart jutni.

"a börtönben tett pár szivességet az ottani tagoknak"
Ja, szerzett nekik kalocsai paprikát a lámapörköltbe.
Nem nézel te túl sok túl szar filmet mostanában?

@átlátó:
Kiszel Tünde kezének leszögezése nem rossz ötlet, bár hátra jobb lenne.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.27. 05:48:14

Toásó CIA-ügynök, most kicserélték, ennyi az egész.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.27. 05:53:12

@keményen drogozó kisember:
Teljesen mindegy mi az angol elnevezése, de a sztori tekintetében a magyar is
Ezt irják róla, "Nemzetvédelmi Egyetem", tehát magyar katonai pályára készült, miközben kiterjedt "terrorgyanus" kapcsolatai lehettek
Van bármilyen szűrés nemzetbiztonságoi szempontbol a jelentkezők között?
Ezek szerint vagy nincs, vagy van és felvették, hogy rajta keresztül jobban szemmel tarthassák akiket akartak, az egész történésben szereplő és nem szereplő személyekez, mozgalmakat.
Több blogban olvastam személyes ismerősök, évfolyamtársak véleményét, hogy micsoda jólelkű zenét kedvelő, jó tanuló, egyszerű tanárember volt Tóásó
Aztán csak fogja magát és Boliviában terem számára ismeretlen feladattal, alig ismert ember hívására. És persze nem tud semmiröl, ingyen dolgozna ott , merthogy tanárember létére azért van pénze repülgetni Európában is és Boliviába

Ezeket te ilyen természetesnek, egyáltalán nem gyanusnak veszed?

Te jókat nevetgélsz a börtönkapcsolaton, akár a maffiával is.
Nem a boliv Don Corleonéra gondolok közvetlenül
Lehet akár egy kávé meghívás, cigaretta, de egyszerűen egy kialakuló barátság is, egy összetartás a börtön túlélése érdekében
Ez a magyar börtönökben is megvan, amik azért jobb körülményeket biztositanak mint a leírt boliviai
Későbbiekben Tóásó mintha elég lazán élt volna a börtönben, kapta a csomagokat, házasodhatott, szépen berendezett cellája volt, bizonyára beilleszkedett a börtön hierarchiájába, tele van cserealappal, amik más csóró börtönlakók számára nem elérhető kincs.
Erre figyelemmel, nem kell elszabadult fantázia ahhoz hogy onnan kikerülve a helyi "ismerősök" segitségével szökik az országbol
Az akciófilmek is a valóságon alapulnak

Az egész mentőakció egyik igen vicces mondata
"a Baptista Szeretetszolgálat munkatársának közlése szerint, még csomagja, váltóruhája sem volt."
Elsirom magam tényleg. Hány napot kellett neki kibirni váltóruha nélkül?
Itt tényleg kapcsolódhat akciófilmhez, mert ott tényleg nem látunk olyat hogy menekülés közben zoknit váltanak, márcsak a higiéna mián.

Miért a magyar külüggyel kereste a kapcsolatot és hogy?
Horvátország és Románia mit tett az állampolgáraiért? Tadichoz mi közünk?
Erre valami vélemény?

Még mindig hihetőbb sztori lett volna, minthogy a Tisztelendő úr elküldi a sekrestyést Tóásóért és az a perselypénz felhasználásával kihozza Tóásót.
A tisztelendő úrra csak utalás, hogy a Magyar Máltai honnan indult.

proletair · http://lemil.blog.hu 2015.04.27. 05:53:41

@maxval bircaman szerkesztő:

És miért nem a szijájé cserélte ki? És miért csak pont most?

Rudi Kató 2015.04.27. 06:49:01

Nem értem a felhajtást egy közönséges terrorista miatt! Azokért a Magyarokért mikor fog valamit is tenni bármelyik kormányunk akik az elrabolt területeken élnek és vállalják Magyarságukat?!

medium size devil 2015.04.27. 07:29:37

@Rudi Kató: Mar eddig is tul sokat tett. Pl. eltartunk jopar parazitat Tokestol a szarjanko Szasz Jenoig. Ja, meg valasztojogot is kaptak, hogy belepofazzanak abba amihez semmi kozuk nincsen.

Rudi Kató 2015.04.27. 07:45:37

@medium size devil:

A válaszod alapján te nem vagy Magyar, így jogod sincs beleugatni a dolgainkba! Milliószor az elrabolt területeken élő Magyaroknak legyen szavazati joguk mint az olyan élősködő idegen parazitáknak mint amilyen te is vagy!

Négyes_ 2015.04.27. 07:45:47

Nehogy valaki akcióhősnek képzelje el a baptistákat. (Vagy pláne a mi külügyeseinket.) Annyi történt, hogy a szeretetszolgálat emberei egyszerűen segítséget nyújtottak Tóásó Elődnek, ahogyan többnyire mindig mindenhol segíteni próbálnak a világban. Elkísérték a chilei határátkelőhöz a fickót, a külügyesek meg egy útlevelet nyomtak a kezébe és várták a határon. Ennyi. Nem volt is semmiféle operatív akció, megfigyelés, vagy James Bond féle bevetés. Egyszerűen segítettek neki kijutni. Ami nem lehetett túl nehéz, lévén, hogy a kutya nem üldözte, nem körözték és szabad volt. Ennyi.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.04.27. 07:58:29

@Existimator:
Ez életszerű, de nem értjük, akkor miért kell hozzá költeni ezt a mesét.

hidroponi 2015.04.27. 08:13:26

tele a hocipom ezzel a "geci" rendszerrel, ahol itthon a hajlektalanokat uldozik, a roman terroristaert a titkosszolgalat meg a baptistakat is beszervezi a csalasba..

kewcheg 2015.04.27. 08:22:44

Nekem ez az egész nem frankó. 2009-ben valamiért kimentek, azt már csak a néhai Flores tudná megmondani, hogy miért, mert állítólag az Előd se tudja. De nem ministránsfiúk, az látszik.Lenyom 6 évet egy bötönben, közben felszed kb. 20 kilót, meg beujít egy magasrangú bennszülött csajszit feleségnek.A börtön állítólag egy pokolvolt egyébként, azt ehettél, amit bevittek, plusz napi xy. dollár lellett hogy ne öljenek meg.Ez hat éven át.Most februárban jött az örömhír, hogy minden rendben, kijöhetett az úr, kint vár valamira hogy hazajöhessen...(most ép ésszel, ha egy ilyen helyről kijöhetek, nem az az első dolgom, hogy szerzek valahonnan száz dollárt és elbuszozok valamelyik kultúrállam (értsd ezalatt, spanyol konkvisztádorok által valóban civilizált amerikai ország..:) határáig, és ott valahogy átjutok? Szerintem nincs az a kultúrállam, amelyik ilyen esetben viiszatoloncolná, max. kap egy menekültstátust, de már legalább kultúrországban van. Ehhez képest hetekig várt valamire a csávó, de hogy mire...???

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2015.04.27. 08:29:03

Tehát összegezzük. Volt Rózsa-Flores Eduardo, aki átmenetet képezett egy közönséges szélhámos, egy ügyeskedő kémféleség, és egy romantikus szabadságharcos között. Az ilyeneket általában valamelyik, kicsit határozottabb rezsim rendőrsége előbb-utóbb le szokta lőni. Lelőtték.
Az utolsó bulijába elkísérte egy másik rosszarcú, akit nem lőttek le, hanem miután alighanem rájöttek, hogy a fenti trichotóm felosztásból az elsőbe tartozik, futni hagyták.
Valamilyen úton-módon kihozták onnan, elvágva szerencsétlent attól a lehetőségtől, hogy 1) szerencsés szökése ugyanolyan romantikus sztori legyen, mint Eduardo kalandjai horvát szabadságharcos- rév- és bányakapitányként 2) hősi halált haljon.
Bár, ez utóbbi szar lett volna, egyrészt neki, másrészt nekünk, mert az, hogy Hasta siemepre commandante Tóásó Előd, nagyon hülyén hangzik.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 08:38:33

@keményen drogozó kisember:

A kezdő közmondást poénnak szántam. Az elismerést pedig köszönöm.

rognork 2015.04.27. 08:43:16

@tiboru: értem én de az öszödi beszéd szivárogtatása nem egy gyatlov incidens.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 08:46:23

Én meg csak most kapcsolok: a határátlépést a Chungara FEP-nél hajtották végre. C-Hungara!

Ezt is megszervezték!

!!44!!

Netuddki. 2015.04.27. 08:48:12

A magyar viszonyokból kiindulva, feltételezve, hogy Bolíviában se rosszabb a "szervek" munkamorálja (és jobb biztos nem), simán felülhet valaki egy ótóra és pár órán belül bármelyik környező ország zöldhatárán lehet. Körülbelül ennyi lehetett a nagy "hőstett".

Csak azt az egyet nem értem, hogy miért reklámozzák a vakpisták? Akkor többet nem akarnak visszamenni Bolíviába ezek szerint. Az ottani kormány helyében simán lecsukatnám őket, aztán majd 6 év múlva lehetne baptistákat kimenekíteni...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 08:48:50

@rognork: Azért még bele lehet rúgni a szocikba néhányszor, ha megtudjuk, hogy milyen belső harcok előzték meg a kiszivárogtatást. És hogy melyik szocik nagykutya pacsizott le az akkori ellenzékkel, kvázi megbuktatva a saját pártelnökét :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 08:50:33

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Nem csak Bolíviában romlott a renoméjuk ezzel a történettel (illetve kommunikációval), hanem szerintem mindenhol. Említettem feljebb, hogy mostantól ott a konzervdoboz a farkukon - már ha szabad ilyen vulgáris hasonlattal élnem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 08:53:38

@tiboru:

Ezzel az üggyel szerintem a baptisták veszítettek a legtöbbet, de úgy látszik, ők ezt még nem tudják. Sajnálatos.

A magyar szolgálatoknak már tökmindegy, ők nullszaldósok, Előd és Mario pedig kiszabadultak, ők beljebb vannak.

Kábé ez az egyenleg. Távolról sem volt egy win-win-win szituáció, pedig ki lehetett volna egy ilyet is hozni belőle. Ha a kommunikációs hajóágyú nem szabadul el. És már hiába törölnek cikket, a baj megtörtént.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2015.04.27. 09:22:25

@tiboru: hát, ez ma már erősen a "kiafaszt érdekel" kategória.Ahol egy Silly Katalin Orbántól húz fizetést...

medium size devil 2015.04.27. 09:29:23

@Rudi Kató: Együgyű vagy csórikám, őszintén sajnálom, hogy csak ennyi jutott neked a frankóból. Amit rólam írsz, ahhoz nincs közöm, te mondtad, a te dolgod, nem rám tartozik. Kúrd seggbe a 4 elemis anyádat arccal a Felvidék felé.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2015.04.27. 09:38:09

Szeretném szíves figyelmeteket felhívni, hogy Antónia kedvese, Háromnevű László is gyerekek külföldről menekítésével foglalatoskodott. Az ő kapcsolata az NBH-val köztudomású. Akinek meg nem volt az, azzá lett midőn tengelyt akasztott a fináncokkal, (meg József tábornokkal). Bizonyára itt is véletlen tehát a menekítés és a titkosszolgálati háttér együttes megléte.

A másik észrevételem pedig, hogy az lett volna még nagyon vicces, ha a TEK menekíti ki Tóásót és horvát barátját Bolíviából, ahol terrorizmus vádjával tartották őket fogva. Ez ugyanis szépen illusztrálta volna, hogy a terrorizmusnál kevés relatívabb dolog létezik. Ami onnan az, az itt nem az, és megfordítva. A nagy indián vezér pedig végül szép kis fricskát intézett azzal, hogy nem adta ki előbb említettek útleveleit :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2015.04.27. 09:42:21

@Zig Zag: Hogy ki a terrorista, azt én mondom meg.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2015.04.27. 09:45:11

Fenyegetés Tiborunak: A "És ha most valaki megkérdezné, hogy oké, fikázni könnyű" kezdetű eszmefuttatásodat nagyon kockázatosnak tartom, mert mi van ha megcsörren a telefonod és valaki a vonal végén pont felkér, hogy a jövőben te ücsörögj abban a minimum 80 m2-es irodában? Mit mondasz majd neki, hogy miért nem vállalod?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2015.04.27. 09:46:20

@Professor Pizka: Sir, hát pont ez a lényeg szerintem is, csak annyi eltéréssel, hogy nem te mondod meg, henem én :)

Herlock Sholmes 2015.04.27. 10:39:14

Szegény Tóásó teljesen tönkrement a bolíviai börtönben. Bement mint egy szakadt csöves, aztán szépen kipofásodva jött ki. Az asszonykáról nem is beszélve.
A probléma ott van, hogy hiába kapott új útlevelet, abban nem lehetett bolíviai belépő pecsét, ergó kifele megkérdezték volna, hogy repült be az országba.
No ezért kellett ezt a trógert kimenekíteni. Mert senkit s ehagyunk az út szélén.

Untermensch4 2015.04.27. 10:39:18

@tiboru: Azt nem nehéz belátni hogy a baptisták ezzel tényleg a farkukra hegesztették a konzervdobozt (nekem ez a kifejezés nagyon megtetszett). Eszembe jutott viszont valami az egykori hírekből, nem tudom mennyire valós.
Le lett írva hogy a hotelszoba ostroma 22 percig tartott a boliv kommanók által (egyébként nyelvészetileg tagadhatatlanul létezik a boliv szó, hiszen használjuk és értjük). Na most tudtommal kommandós rajtaütéseket úgy alapvetően másodpercben mérnek, nem percben. Lehet hogy államközi szinten az is a win-win alku része hogy mindenki hagyja a feledés homályába süllyedni ezt a kínos 22 percet amikor 5 db alsógatyás ember (ugyebár akkor kell kommandózni amikor alsógatyában mélyen alszanak a célszemélyek?) legyűrése 22 percig tartott a helyi teknősöknek, rákészüléssel... lehet hogy a boliv titkosak vitték ki a határra őket és védendő a mundér becsületét azt kérték hogy a könyvében ne égesse őket... Persze ez az egész elmélet a 22 perces ostrom valódiságán áll vagy bukik. Annyi volt?

Untermensch4 2015.04.27. 10:40:08

@Herlock Sholmes: Boliv feleséggel lehet ottani útlevele is, nem?

Untermensch4 2015.04.27. 10:42:02

@medium size devil: Mond ki szépen artikulálva románul hogy sajt. Ha nem sikerül, ne sértődj meg ha western-csizmával seggbe rúg egy anyanyelvi beszélő. Tetszik a koncepció?

Untermensch4 2015.04.27. 10:45:00

@Hiryu2,01: A vigyázó blognál nincsenek leírva a moderálási alapelvek (illetve túl béna vagyok és nem találtam meg) de indirekt módszeremmel úgy találtam hogy a cinizmust nagyon nem szeretik... :)

Szumi 2015.04.27. 10:52:07

Mert tudatlanok vagytok. Az ISIS ellen most vezényelnek egy 70 fős baptista osztagot. Vezetőjük Pap Pista.

Herlock Sholmes 2015.04.27. 10:55:54

@Untermensch4: erre nézvést nincs információ, de olyan büdös ez az egész sztori, mint Tömjén Zsolt szája a vasárnapi mise utáni seggnyalás után.
A baptisták - még ha csak a nevüket adták is - ezzel szépen betérdeltek a szopóbódéba.
Mert ennek fényében simán ki lehet "menekíteni" bármelyik ország bármilyen állampolgárát, aki nagyon fél.
Mert Tóásó megnyilatkozta, hogy ő mennyire fél.
Erre a baptisták meg a Külügy pénzt és fáradságot nem kimélve elutaztat néhány embert a halál kóchengeres faszára, és menekít.

Etniez 2015.04.27. 11:01:17

@tiboru: Rég olvastalak, hiányoznak az írásaid :(

Etniez 2015.04.27. 11:14:49

Egyébként jól csináltuk, csak nem kellett volna cikket írni róla.
Magyar állampolgár, jogtalanul tartották fogva, stb.
Mindegy, hogy ki és mi, Magyarországnak joga és kötelessége gondoskodni állampolgárairól.

Plusz: szerintem pozitív a dolog, talán kicsit komolyabban vesznek minket majd. Ha tényleg menekítés volt és nem kiadás.

sabbas 2015.04.27. 12:06:20

A "bolív" szó a bolíviai magyar nagykövetségi iratokban sűrűn előfordult régebben.

medium size devil 2015.04.27. 12:14:15

@Untermensch4:

Surgosen fejlodnod kellene humorban de inkabb ne itt kiserletezz. A "mondd" amugy dupla d, szoval helyezd el magad egy kicsit realisabban a taplaleklancban.

antikommm 2015.04.27. 12:14:23

A börtönben Lukács Csaba segítette a leginkább. Hogy miért tette, pontosan ő tudná megmondani. (A cikkei alapján persze sejthető) Hogy ezt tehesse még a Baptista Szeretetszolgálatba is belépett.
A kimenekítés is az ő nevéhez köthető. Az akció végén ahogyan "illik" a mai világban, csináltak egy kis "hűhót" az ügyből. Akit érdekek, majd elolvashatja a könyvet, megnézheti a témában készülő filmeket, alkothat róla véleményt. Kulturált módon meg is oszthatja azt. Na de itt néhányan ...
Illetve/Továbbá: azt látom, hogy egy csomó ember munka helyett ezen csámcsog. Nincs jobb dolguk?!
Blogkiller

Titus Pullo Urbino 2015.04.27. 12:35:59

Nekem erről a nagy "szökés"ről és az azt követő magyarázkodásról a Tizedes meg a többiek klasszikus mondata jutott eszembe:

"Hát minél jobban mentitek, annál jobban bemártjátok magatokat!"

Mondjuk, ami elkeserít, hogy a bolíviai ügyészek ugyanígy jártak a rajtaütést követő magyarázatokkal. Flores pedig halott...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.04.27. 13:20:54

Felesleges ezt túlbonyolítani.
Tóásó szabad volt, mehetett volna, amerre lát, de valamelyik bolív hivatalnok ücsörgött az útlevelén (lehet, borravalóra várt, mert neki is élni kell?), de Tóásónak nem volt már türelme várni (amin nem csodálkozom), így megkérte a magyar külügyet, hogy adjanak neki útlevelet, pláne, hogy a régi már le is járt.
Az új útlevéllel meg átsétált Chilébe.
Persze, ha valakik nem csak szeretetre, hanem elismertségre, kitüntetésre vágynak, akkor el lehet ezt adni titkos kimenekítési akcióként is.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.04.27. 13:22:33

@antikommm:
Hülye vagy fiam.
Lukács már a 90-es években együttműködött a Baptista Szeretetszolgálattal, tehát a bolív ügy előtt minimum 10 évvel.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.04.27. 13:24:32

@Herlock Sholmes:
Apád fasza neked is.
Az USA, Izrael rendszeresen szervez helikopteres kimenekítéseket.
Sőt, célszemélyeket ki is nyírnak, ha muszáj.
Úgy teszel, mintha ezekről nem tudnál. Buta.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.27. 14:48:55

@Zig Zag:
Tiboru nem egy Potrien őrmester, akitöl egyszer majd az Elnök úr megérdezi, hogy "Mondja kedves Tiboru......."

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.27. 14:57:43

@Existimator:
Azért ment Chile felé, mert dr.Torgyán óta jó kapcsolatokat ápolunk Chilével.
La Pazhoz Peru sokkal közelebb van, mint az emlitett chilei határátkelő

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 15:20:53

@Herlock Sholmes:

Azért nem hiszem, hogy egy bolíviai beléptetőpecsét előállítása profiknak megoldhatatlan feladatot jelentene.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 15:24:07

@Untermensch4:

Nem ismerem a bolíviai állampolgárságról szóló törvényt, de az azért meglepne, ha egy terrorizmusért börtönben ülő csávó bárhol a világon megkaphatná a szóbanforgó állam polgárságát...

Minorkavidor 2015.04.27. 16:03:25

@tiboru:

Melyik szoci? A Szili Kati, mit gondolsz miért kap 1 milliát tanácsadásért, 1 vagy 2 hónapja nevezték ki. Az Origó hozta le, hogy nemzetpolitikai (bármit jelentsen ez) ügyekben tevékenykedik. Nekem és a többi kommentelőnek egyből Öszöd jutott az eszünkbe, Flores technikus lehetett ebben az ügyben.

Más

Nekem kamuszagúnak tűnik.
A cikkben 4.650 méteres magasságban lévő helyről van szó. Na mármost a 3. világbeli börtönök nem a luxusellátásukról híresek, pláne, hogy Morales elnök elleni akció elkövetésével vádolták meg, adjuk még hozzá, hogy 6 évet töltött ott. Akkor hogy bírhatott ki egy ilyen magasságon végrehajtott kimenekítést? Elvégre ő nem volt soha egy Rambo. Csak kérdezem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 16:08:06

@Kara kán:

Beszéltem valakivel, aki járt arrafelé. Szerinte ezeken a magashegyi határátkelőhelyeken sokszor előfordul, hogy gyakorlatilag keresni kell a határőröket, ha hivatalosan akarsz átkelni egyik országból a másikba, annyira nem érdekli egyik oldalt sem, hogy ki jön és ki megy. Szerinte ebből "titkos menekítési akciót" csinálni nemhogy erős túlzás, de nevetséges is. Legalábbis azok szemében, akik ismerik a helyzetet. Én nem tudom, nem jártam arra.

Csak az a helyzet ugye, hogy ha tényleg ez is a szitu, százezer hazai olvasóból maximum egy van, aki képben van. A többi meg beszopja, hogy itt tényleg az Argo-akció zajlott, kőkemény bolíviai figyelőbrigáddal, marcona indián kommandósokkal, akiket át kellett verni, hogy kimenekítsük magyar testvérünket.

Amúgy érdekelne, hogy Mario Tadicot hogyan "menekítették" ki? Ő is rendelkezik magyar állampolgársággal? Vagy a horvát szolgálatoknak/baptistáknak több eszük volt és nem verték nagydobra a szerepüket az ügyben?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 16:10:51

@Minorkavidor:

Tényleg fasza gyerek ez az Előd, állítólag 10 kilót még hízott is a szörnyű börtönviszonyok közepette, egy ilyen menekítés ilyen tengerszint feletti magasságban neki sétagalopp!

Herlock Sholmes 2015.04.27. 16:27:15

@Kara kán: 1. A te apád fasza.
2. Vajon Tóásó Előd mitől annyira fontos személy, hogy ezt az akciót te össze mered hasonlítani az általad említett mentési akciókkal? Az USA és Izrael nyilván hasonló kaliberű embereket ment ki helikopterrel, célszemélyeket eliminálva.
Idióta.

Minorkavidor 2015.04.27. 16:28:13

Ez kb. 3 órája van a KüKüM honlapján:

www.kormany.hu/hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/hirek/ideiglenes-maganutlevelet-kapott-toaso-elod-a-hazatereshez

E szerint csak magánútlevelet adtak át 4.650 m magasságban. Ő nem, csak felesége bolíviai állampolgár

Herlock Sholmes 2015.04.27. 16:32:37

@tiboru: meglehet, ez viszont pár év seggbekukival jutalmazott okirathamisítás lett volna. Az útlevele frankó volt, de ha egy fejlett informatikai rendszerrel ellátott országban ezzel prőbálkozik, az bukta. Ugyanis új útlevelet külföldön csak bizonyos feltételek megléte esetében kaphat valaki, erről pedig a fogadó ország illetékes hatóságát értesíteni kell. Ellopták, elveszett, mittudomén. Ilyenkor a konkrét útlevelet letiltják. A határátkelőkön pedig az új útlevelet úgy regisztrálják, hogy hiányzik a beléptető pecsét. Nem kis macera, egyszer - mint utastárs - a résztvevője voltam hasonló babazsúrnak.

antikommm 2015.04.27. 16:51:19

@Kara kán: Kedves Karak! Ám, ha előbb csatlakozott, az a mondandóm lényegét nem írja felül.
Értem ez alatt, hogy egy témáról kulturáltan érdemes vitázni. Persze, kérdés, hogy kinek mit jelent ez ...

Rudi Kató 2015.04.27. 17:01:30

@medium size devil:
Bunkó ennyire telik a fajtádnak! Ha néven vagytok nevezve akkor megsértődtök! Anyád mindig letagad amikor a családjairól mesél!

Minorkavidor 2015.04.27. 17:05:23

@Herlock Sholmes:

Nem akartam elhinni amit írtál, de igazad van: egy volt jobber miniszter lányát vette el. Apuci adócsalásért töltette büntijét, a lány épp látogatáson volt, mikor találkoztak.

www.parameter.sk/rovat/kulfold/2013/01/08/megnosult-boliviai-bortonben-toaso-elod

Sztem a papa jöhetett volna továbbképzésre Magyarországra, akkor megtanulta volna, hogy kerüljük el a börtönt:)) De a lánya még jöhet:))

Minorkavidor 2015.04.27. 17:18:41

A Konzuli Szolgálat honlapja szerint Bolíviába 90 napig vízummentesen lehet utazni, mind magán, mind diplomata, mind szolgálati útlevéllel.

konzuliszolgalat.kormany.hu/vizummegallapodasok

Más:

Próbáltam utánanézni a bolíviai állampolgárság felvételi követelményeinek, de a gugli tóásós infókat köpött ki:))

Cs 2015.04.27. 17:31:55

Ezen a Mario Tadic dolgon azért annyira nem kéne meglepődni. Az EU némileg több az egyenes uborkánál, meg hogy nemfagy bele az emberebe a szar, amikor jön Hegyeshalomnál a vámos.

Simán lehet, hogy a Horvát külügyügy küldte a papírjait és/vagy az illetékes magyar külképviselet, mint EU állampolgár hazautazását lehetővé tette.

Ha világvégén bajba kerül az ember és nincs magyar külképviselet sehol, akkor menjen be valamelyik EU-s külképviseletre, mondjuk a németbe, azok jó fizetnek. :) Kötelesek segíteni.

medium size devil 2015.04.27. 17:54:54

@Rudi Kató: Kussolj idiota, ha pialsz ne kommentelj. Szerintem mar te erted amit vinnyogsz.

Mr. Neutron 2015.04.27. 18:41:18

Néhány megjegyzés.
1. a Magyar Máltai Szeretetszolgálat fogantatása az 1989-ben az országban rekedt keletnémet turistákhoz köthető, majd aktív szerepet játszottak az úgynevezett Páneurópai Piknik megszervezésében. Aki tudja, miről van szó, annak nem kell többet magyarázni.
2. A titkosszolgálati munka nem olyan, mint azt a poszt szerzője, vagy a többi kívülálló kommenter elképzeli.
3. A fent nevezett szervezet nevének rövidítése MMSZ. Kinek-kinek a fantáziájára bízom, hogy milyen további hárombetűs nevű szervezeteket ismer.
4. A különleges műveleti tevékenység fedésére kiválóan alkalmas egy olyan szervezet, amely tekintéllyel bír. Másképpen fogalmazva: senki sem gyanakodna rá. Például bizonyos szakértők körében közismert, hogy az 1960-as évektől az Egyesült Királyságban a (hárombetűs!) BDA (British Dental Assisiation) l: en.wikipedia.org/wiki/British_Dental_Association milyen tevékenységet folytatott.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 19:59:56

@Mr. Neutron:

Persze, hogy fogalmunk sincs, milyen a titkosszolgálati munka, csak találgatunk itt bőszen. Gondolom, te viszont mesélhetnél róla, de az meg államtitoksértés lenne, úgyhogy sakk-matt a helyzet :-P

M. Péter 2015.04.27. 20:18:32

@tiboru: Az USA-ban van bőven arra példa, hogy ártatlanok is inkább beismernek egy kisebb bűncselekményt azért, hogy ejtsék a nagyobb vádat, amiért esetleg halálbüntetés, életfogytiglan, vagy sok éves minimális büntetés járhat. A vádalkut akkor kötik, amikor a bíróság még nem döntött a vádlott bűnösségéről, szóval legfeljebb maga a vádlott tudhatja, hogy bűnös-e.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2015.04.27. 21:50:15

@tiboru:
:)) Milyen is vagy! Ahogy látom egy pár "szakértő" megint idetévedt. Szerencsére ŐK mindenhez értenek, úgyhogy... :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.27. 22:00:41

@M. Péter:

Biztosan te is tudod, hogy a vádalkunak legalább háromféle értelmezése létezik, s amikor magyar újságíró cikkében olvasom, mindig bizonytalan vagyok egy kicsit, hogy melyikre is érti: az amerikai vádalkura, a britre vagy arra, ami a magyar jogrendben is van, de valójában nem vádalku, hanem "a nyomozás megszüntetése az együttműködő gyanúsítottal szemben".

A bolíviai bétékát nem ismerem, de az eddigi infók alapján ez utóbbi típusú lehetett (Tóásó bemártott valakit a méltányosabb büntetés fejében).

Untermensch4 2015.04.27. 22:45:55

@medium size devil: Akkor most viszonozzam a nyelvtannáculást vagy inkább csiszolgassam tovább a humoromat? :)

Trónkövetelő 2015.04.27. 23:50:59

Némileg off, de nem egészen: 2011 előtt Magyarországon "egyházat" alapítani könnyebb volt, mint mondjuk egy bt.-t, ráadásul adókedvezmények vonatkoznak rá, ráadásul semmilyen hivatalos felügyelet nem figyelte azt, hogy ezek a szervezetek valójában mivel is foglalkoznak, elvileg az ügyészség látta el a törvényességi felügyeletüket, de 1990 és 2011 között egyetlen törvényességi felügyeleti eljárás sem indult a közel 400 magyarországi "egyház" ellen, holott volt olyan, hogy egy címre 4 egyház is be volt jegyezve valami tanyán. Ki tudja, ezek közül hány és hány volt mindenféle rendű-rangú fedőszervezet, pénzmosoda, adóelkerülés céljából létrehozott fantomtársulás. Nem is volt túl hangos tiltakozás, amikor az új vallásszabadságról szóló törvény megszületett. Szóval az ilyen egyházakkal, egyházak által alapított szervezetekkel vigyázni kell, mert tényleg nem figyel rájuk senki, nem tudhatjuk melyiket hozták éppen létre rossz szándékkal.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.28. 01:33:18

Nem is tudom, miért jutottak eszembe azok a márciusi hírek, amelyek szerint tanult oktatáspolitikusainkban komolyan felmerült az ötlet, hogy az egyetemek és főiskolák kommunikáció szakjait meg kellene szüntetni a picsába.

Ja, merthogy kommunikálni mindenki tud. Hogy szarul, az más kérdés.

Vajon a magyar szolgálatoknál tanultak kommunikációt? És ha igen, ki taníthatta? Tippelek egyet: Hunyadi főtörzs a Kisvárosból.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.28. 08:25:38

Szolgálati közlemény!

Kérjük Rudi Kató és medium size devil olvasóinkat, hogy egymással szíveskedjenek a blog keretein kívül leszámolni, különben a további anyázásnak és offolós idiótázásnak kitiltás lesz a vége.

Köszönjük.

DezInf 2015.04.28. 10:13:47

A TEK már xart sem ér?????

A csapos közbeszól 2015.04.28. 12:22:33

Ha Google a barátod, akkor a Google maps a baratod szeme.

Web lap szerkesztő honfitársunkat egy 4600m magasan lévő hágonál található határkelőnél lépte át a Boliviai - Chilei határt.

https://www.google.hu/maps/@-18.282032,-69.086888,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s75213079!2e1!3e10?hl=hu

https://www.google.hu/maps/@-18.284676,-69.074221,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s3898669!2e1!3e10?hl=hu

A képek tanulsága szerint, nemhogy az egykori kelet európai vasfüggönyt, de még egy szúnyoghálót sem látni.

A fizikai határtól kb 8-8 km-re vannak a határállomások, melyek a műholdképek tanulsága szerint inkább kamion mint személy forgalmat bonyolítanak.

Ennél északabbra már nincs aszfaltos határátkelő

Rókakígyó 2015.04.28. 12:43:55

www.hir24.hu/kulfold/2015/04/28/toaso-ugy-burkolt-fenyegetes-lehet-a-boliviai-valaszban/

közelebb a megoldáshoz

Azok nyertek, akik a boliv hatóságokkal közös akcióra szavaztak. Természetesen a boliv kormány sem különb a miénknél és így rúg még egyet azokba akikkel együttműködést színlel:)

A csapos közbeszól 2015.04.28. 13:28:39

Az tény hogy dél-amerikában csak Paraguy-ban és Boliviában nem járt a Google autója azt hiszem magáért beszél.

És honfitársunk bármennyire is megtanulta a spanyol nyelvet és a helyi nyelvjárást, egy határátkelőnél lássuk be csak annyira olvad be a kornyezetébe, mint mint Fekete Pákó a 80-as években Hegyeshalomnál.

Tyeplica 2015.04.28. 18:22:45

Tényleg! Mások is említették, hogy Elődöt szerencsétlenség érte börtönévei alatt - megnősült! De mi lett az asszonykával? Hogy-hogy ottmaradt? Időközben elváltak? Nem volt kedve átjönni Ojrópába? Vagy később jön utána családegyesítés címén?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.28. 18:51:20

@Tyeplica:

Később jön, most állítólag ő se volt beavatva a Nagy Kimenekítési Akcióba, Előd biztos Chiléből hívta fel, hogy jól van.

rognork 2015.04.28. 21:13:23

@tiboru: hát nekem ez továbbra sem áll össze, egy untermann kiszabadul aki max annyira volt képes hogy együtt májkrémezett egy b- kategóriájú másik untermannall, erre egy írói vénával megáldott fasz blikkes címlapot sederint a zéró sztoriból. az hogy a szocikat lehet ütni az nem ér semmit mert a veszedelem már máshonnan jön. szerintem egy barom szerkesztő akart pár kattintást, végül vihar lett a biliben.

volt egy műsor amikor az rtl klub indult (csííz): a klaudia csinálta a forgách gáborral, ebben minden második nagy kaliberű kamu hírt úgy vezettek fel, hogy "pista bácsi kezébe belement a szálka !!4!!". Kb ennyi lehet. tiboru mostmár inkább a kémek és hírszerzők sorozatot kéne elővenned, már ha van nálad iso9001 és érdekel a vevői elégedettség mérés!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.29. 09:55:06

@rognork:

Bizony előveszem lassan, mert a nyár végére tervezek egy átfogó vevőelégedettség-mérést :-)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2015.04.29. 11:13:43

"Mondjál kevesebbet, akkor nem tudnak beléd kötni"

Untermensch4 2015.04.29. 12:29:17

@tiboru: Belátom hogy OFF de elégedettebb lennék ha szakértő mondana véleményt: anno tényleg 22 percig tartott Tóásóékat kibányászni a hotelszobából?

Digitális Dzsihád 2015.04.29. 12:37:38

@Untermensch4: Lehet, hogy a hatvanéves, már egyszer nyugállományba küldött, csak visszafoglalkoztatott kommandósok gyalog mentek fel a hatodik emeletre és emiatt tartott ilyen sokáig? (A negyediken megálltap pár percre, hogy kifújják magukat és újult erővel vágtak neki járókereteikkel a lépcsőháznak...)

:-D

De a viccet félretéve, mettől számoljuk egy akció kezdetét? Van bruttó és nettó időtartam? Nettó akció az, amikor dörögnek a fegyverek, bruttó pedig minden, ami elötte a laktanyából történő kivonulás, a környező utcák lezárása, a figyelők elhelyezése, a mesterlövészek felküldése a környező házak tetejére, tehát a teljes felvonulás, onnan kezdve, hogy a megfigyelő helikopter elindulása a reptérről, egészen addig, amíg a szoba és a hotel átvizsgálása után pokróccal letakart fejjel ki nem hozták az életben maradt két jószágot? (A levonulásról nem is beszélve.)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.04.29. 16:57:40

A korrektség megköveteli, hogy adjunk szót Lukács Csabának is:

vilag.transindex.ro/?cikk=25130

Untermensch4 2015.04.30. 12:20:19

@Digitális Dzsihád: A kérdés nagyon jó, úgy tudom a nettó akció az amit (nem nyugdíjas) kommandósoknál másodpercben mérnek. És ennél nem is tudok többet de szeretnék. Ha a 22 perc akkor és ott a nettó volt az szerintem az ottaniakra nézve nagyon kínos lenne.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.05. 08:15:27

@Digitális Dzsihád:

Szerintem ahány megközelítés, annyi definíciója van az "akció"-nak. Más az akció a katonáknál, más a különleges bevetési egységeknél, más a titkosszolgálatoknál és megint más mondjuk a rendőröknél.

Véleményem szerint a 22 perc olyan kurvahosszú idő, hogy a nulladik perc a laktanyából történő kiindulás volt, a 22-ik pedig amikor jelentették, hogy akció vége.

tucano 2015.05.05. 09:06:57

@tiboru: "Szerinte ezeken a magashegyi határátkelőhelyeken sokszor előfordul, hogy gyakorlatilag keresni kell a határőröket, ha hivatalosan akarsz átkelni egyik országból a másikba, annyira nem érdekli egyik oldalt sem, hogy ki jön és ki megy."
Ismerősöd nem mondott igazat. Bolívia összes határát nagyon keményen figyelik. A brazil hadsereg például, meg az amerikaiak és persze saját maguk is. Ugyanis Kolumbia egyre kevésbé érdekelt a kokain bizniszben, ők most fegyverexportra utaznak. Ellentétben a bolíviaiakkkal, akik viszont a koksz kereskedelmet fejlesztik gőzerővel. Emiatt azonban nem túl nagy intenzitású banda és gerillaháború van a határaikon vagy tíz éve. Na, ezért mindent figyelnek azon a tájon, mind a külföldiek, mind a hazaiak. Természetesen lehetséges, hogy valami kishatárátkelőn átcsusszan az ember, de ez elég kockázatos tervnek tűnik. Kivéve megfelelő kapcsolat és a jó öreg zöldhasú felmutatása esetén.

Szerintem egyébként úgy jött a baptista szál a képbe, hogy az összes szakszolgálatosnak át kellett térnie, mert valamelyik parancsnok fanatikus lett.

Digitális Dzsihád 2015.05.05. 19:34:24

@tucano: Á, ha kötelező lett volna betérni, az benne lett volna a saját maguk által kiadott nemzetbiztonsági évkönyvben, mint az állam biztonságára veszélyes vallási szekta. (Legalábbis a 2006. vagy 2008. tájékán úgy emlékszem, még benne volt a Hitgyüli, meg a szcientológia.)

:-)

tucano 2015.05.06. 21:41:09

@Digitális Dzsihád: tényleg, most jut eszembe, hogy Hack Péter a nemzetbiztonsági bizottság tagja volt :D

sebestyén eszter 2015.05.10. 20:56:33

@sabbas, @tiboru, @mindenki:
re: "A "bolív" szó a bolíviai magyar nagykövetségi iratokban sűrűn előfordult régebben."

A) Tiboru eredeti kérdésére: minden szó van, amit leírunk vagy kimondunk, mivel attól léteznek/vannak, hogy leírjuk vagy kimondjuk őket. Magam Nádasdy-hívő vagyok, nem biztos, hogy igazam van, csak ebben a modellben hiszek.

B) A "szabály" (tehát nincs ilyen MTA állásfoglalás, csak ez az elvárt) pedig az, hogy amennyiben nincs ÖNÁLLÓ NYELVvel rendelkező NEMZET, akkor nincs szórövidülés (bolív), hanem a hosszú alakot használjuk (bolíviai)

C) Emlékeim szerint, dacára a szabálynak régen (közel-régen) úgy használtuk, hogy jugoszláv, nem pedig jugoszláviai, csehszlovák, nem pedig csehszlovákiai stb.

D) Spanyolul létezik mindkettő, a bolivo, boliva (bolív) és a boliviano, boliviana (bolíviai) is.

E) Nyelvpolitikailag Evo Morales érdeke használni a rövid alakot, mert az fejezi ki azt, hogy a különböző nemzetSÉGEK és különböző nyelvű (akár elsőnyelv vagy akár anyanyelv) egy nemZEThez tartoznak.

F) Sabbes megállapítására: az ottani hatalom nyelvpolitikája (értsd mint általános kultúrája és aktuális politikája) nyilván meghatározza a diplomáciai nyelvhasználatot, bármilyen más nyelven legyen is.

E+F) Nem az számít tehát, hogy milyen nyelven verifikálódik, hanem az számít, hogy melyik - ha úgy tetszik - kultúrában, - ha úgy tetszik - országban KÉPEZŐDIK AZ EREDETI SZÓ VAGY FOGALOM, mivel akképp adódik tovább. Gondoljunk például csak az angolból átvett kifejezésekre, amiket nem a mi nyelvi LOGIKÁNK szerint alkalmazunk, még rosszabb esetben tükörben lefordítjuk vagy csak átvesszük az eredetit, tehát nincs magyar megfelelője, vagy ugyanaz a megfelelője, mint az eredeti. Előbbire példa: az óra és perc meghatározásánál a 12-es, nem pedig 24-es felosztás. Utóbbira példa: CD (rosszabb esetben, tautológiásan CD-lemez.)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.07.24. 15:55:16

Friss hír:

www.hir24.hu/Kulfold/2015/07/24/Meghalt-Toaso-Elod-felesege/

Á, nincs itt semmi látnivaló, tessenek továbbhaladni!

pobeda 2015.07.24. 19:40:54

@tiboru: Fiatal volt még. :(

Pár nap és fogjunk bele.(sajnálom)

Yumurdzsak 2020.01.02. 16:14:10

kicsit beleástam magam az ügybe, főleg Tóásó oldaláról. A csávó rengeteget hazudik, önellentmondásba keveredik. Az alábbi állításokat kizárólag tévés illetve könyvében tett nyilatkozatai alapján írom. Nem tudom eldönteni,h Tóásó tényleg ennyire naív volt, vagy ilyen jól hazudik.

1) Tóásó honlapot fejleszteni illetve filmet forgatni ment Bolíviába. De az nem tűnt fel neki, hogy több mint egy percet nem vettek fel fél év alatt. Arról se beszél, ki fizette ki az ott tartózkodását, repülőutat. Eleinte több nemzetközi “filmforgató” volt, de megunták a semmittevést és hazamentek.

2) Tóásó tanárembernek tartja magát, de arról nem beszél, hogy az út előtt elvégezte a Zrínyit.

3) a szállodában, ahol rajtuk ütöttek, nem voltak fegyverek, azokat később vitte oda a rendőrség. ez a 22 perc hülyeség, inkább 22 mp

4) Bolíviában olyan böri volt, ahol neki kellett gondoskodni a lakbérről szállásról, mindig arról panaszkodik, hogy ő mennyire szegény, de az nem derült ki, h ki küldte be neki a pénzt. baptisták?

5) a könyv alapján a börtönévek alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, de erre csak sejtelmesen utal.

6) valószínűleg érdekházasságot kötött a volt belügyes lányával, nem nagyon rázta meg, hogy szó nélkül otthagyta, aztán könnyen túllépett, hogy özvegy lett

7) menekítés is fura. szupertitkos volt minden, de azért végig forgattak. most már én sem értek, kik ezek a baptisták: a TEK civilszervezete? Tóásó említi, hogy a kis határátkelőn, nem ellenőrizték le a személyazonosságát. vagy nagyon linkek a határőrök vagy meg voltak kenve

szerintem Tóásó csak ekkora balek, Flores félrevezette
süti beállítások módosítása