Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A magyar nemzetbiztonsági szolgálatok 2.0

2017.07.07. 12:00 tiboru

mind2.jpgTíz nappal ezelőtt jelent meg a magyar nemzetbiztonsági szolgálatokat bemutató posztunk első része, amelyben azt a három klasszikus hazai titkosszolgálatról ejtettünk néhány szót, amelyek a szerző véleménye szerint megérdemlik a „100%-os” jelzőt. Hogy miért? Hát mert megfelelnek annak a – két elemből álló – követelményrendszernek, amely szerintem egy gumitalpú céget valódi titkosszolgálattá tesz:

a.) saját kezdeményezésű titkos információgyűjtést végeznek (úgymond műveleti tevékenység);
b.) saját hatáskörben, a megfelelő engedélyek beszerzését követően jogosultak valamennyi titkos erő, eszköz és módszer alkalmazására.

Következzen most a másik három szolgálat, amelyek bizonyos szempontból kilógnak a sorból.

Nemzetbiztonsági Szakszolgálat (NBSZ)

A legnagyobb létszámú és legcombosabb költségvetésű hazai titkosszolgálat alig 21 éves múltra tekint vissza, ugyanis 1996-ig a Nemzetbiztonsági Hivatal része volt. Az eddig említettektől eltérően az NBSZ nem folytat saját jogú és kezdeményezésű titkos felderítéseket (ezért nevezem 50%-os titkosszolgálatnak), szerepe „mindössze” szolgáltatói: ők biztosítják a többi társszervnek (és rajtuk kívül az összes nyomozó hatóságnak: a rendőrségnek, a NAV-nak és a többieknek) a nyílt és titkos adatgyűjtésekhez szükséges technikai eszközöket, speciális szakembergárdát (megfigyelőket, műszaki profikat, környezettanulmányozókat, okmányszakértőket, informatikusokat, stb.), ők bocsátják ki az ezek által használt fedőokiratok zömét, de náluk vannak azok a fordítók is, akik mondjuk élesben tudják tolmácsolni a különféle egzotikus nyelveken folyó, érdekesnek tartott telefonbeszélgetéseket vagy levelezéseket a főszabályként sajnos csak magyarul értő megrendelőknek. Már amikor idejében összejön persze és a megrendelő kéri is ezt a szolgáltatást...nbsz_adatlap.jpg

A Szakszolgálat büszke a pártatlanságára és arra, hogy nem tesznek különbséget megrendelő és megrendelő között, a véges kapacitást szigorúan a beérkező igények sorrendisége alapján osztják el. Ezt természetesen el is hisszük nekik, hiszen az tényleg elképzelhetetlen, hogy mondjuk valamelyik titkosszolgálat érdekérvényesítési képessége erősebb legyen, mint mondjuk a bűnügyi rendőrségé, s ebből kifolyólag egy piréz diplomata pásztorórájának megfigyelése fontosabb legyen, mint – teszem azt – egy gyilkosé vagy egy kábítószercsempészé.

Terrorelhárítási Információs és Bűnügyi Elemző Központ (TIBEK)

A második 50%-os szervezet, a hazai nemzetbiztonsági szolgálatok benjáminja a pontosan egy évvel ezelőtt, hosszas tanakodás, belső vita és fejvakarás után létrehozott TIBEK. Az NBSZ-hez hasonlóan ez sem végezhet önálló titkos információgyűjtést (ezért tartják a szakmában máris félkarú törpének) és nincs nyomozati jogköre sem, tehát ha valaki TIBEK-es igazolványt lobogtatva házkutatást akar nálad tartani vagy bele akar nézni a táskádba, először is nyugodtan és harsányan kacagj az arcába, majd hívj rá azonnal egy unatkozó rendőrjárőrt, garantáltan jól fogsz szórakozni. Persze csak ha a járőr éppen nem egy (paradicsomot és zöldpaprikát engedély nélkül árusító) fejkendős anyókát vegzál éppen egy aluljáróban, vagy ha nem egy, órák óta tilosban parkoló luxuskocsit bámul óvatosan a Margitszigeten.tibek_adatlap.jpg

A TIBEK-nek értékelő-elemzői feladatai vannak, amit úgy kell elképzelni, hogy (elméletileg) az összes titkosszolgálat és rendvédelmi szerv beküldi nekik a lényeges, forró információit, ezek a srácok pedig odaülnek a 800 ezer forintos, nyílt közbeszerzési eljárás során megvásárolt számítógépeik elé és kisakkozzák, hogy hogyan tovább és mi a teendő (ne tessenek ilyen hangosan kacagni, mert nem illik!). Majd miután ezzel megvannak és még mindig nincs este, mindebből részletes tájékoztató jelentéseket írnak a politikai döntéshozóknak piros csíkos papírra, miheztartás végett.

Volt már ilyen: a TIBEK az egykori Szervezett Bűnözés Elleni Koordinációs Központ (SZBEKK) füstölgő romjain alakult újjá. Erről a hajdanvolt szervezetről annyit érdemes tudni, hogy (figyelem: vélemény következik, nem tényállítás!) fennállása mintegy 15 éve alatt a hideg szebek.jpgvízre valót sem kereste meg és a nagyratörő tervekkel ellentétben körülbelül annyi értelme volt (mondják a bennfentesek), hogy a különböző okok miatt kegyvesztetté vált, esetleg dolgozni már nem akaró, vagy szakmai alkalmatlanságukat ordító módon bebizonyító rendőri és titkosszolgálati közép- és felsővezetőknek stresszmentes elfekvőt biztosított irodával, titkárnővel és lehetőleg szolgálati gépkocsival. A TIBEK eme daliás szervezet jogutódjaként most bebizonyíthatja, hogy nem volt igazuk azoknak a károgóknak, akik szerint a rá költött pénz az ablakon kidobottnak bizonyul majd, s jobb lett volna valamelyik létező, igazi szolgálatra (vagy a rendőrségre) fordítani. Ami a jelen poszt szerzőjét illeti, kinőtt már az álmodozások korából, de javíthatatlan derűlátóként hajlamos adni egy esélyt nekik. Egy egészen picit.

Az eddig ismertetett, szám szerint öt szervezet nevesítve szerepel a hatályos nemzetbiztonság törvényben, tehát a szó jogi értelmében ezek és csak ezek minősülnek napjainkban magyar titkosszolgálatnak. A hatodik szervezet a bloggeri alkotói szabadság révén szerepel ebben az írásban, hiszen elméletileg rendvédelmi szervnek tartják, de hatásköre, illetékessége, állomány-összetétele és nem utolsó sorban feladatrendszere alapján nyugodtan tekinthetjük legalább negyedrészben nemzetbiztonsági szolgálatnak.

Terrorelhárítási Központ (TEK)

A 2010 őszén létrehozott TEK többet szerepelt a sajtóhírekben, mint a többi öt szolgálat együttvéve, ezért különösebb bemutatást nem igényel. Vélt és valós melléfogásai és baklövései, főigazgatójának személye, az erre a szervezetre elköltött összegek nagysága, az itt megvalósított beruházások mértéke, az egy kézbe összpontosuló hatalom sokak szemét bántja (és akkor finoman fogalmaztam). Ami tény: a nemzetbiztonságot napjainkban talán a legjobban érintő és veszélyeztető terrorizmus elleni küzdelem (a megelőzéstől kezdve a felderítésen keresztül az elkezdett terrorcselekmények megszakításáig, ezek következményeinek enyhítéséig) gyakorlatilag a TEK illetékeseinek kezében van. Kommunikációs vezetőjével egy nagyinterjút is készítettem, melynek első része itt, a második pedig itt olvasható.tek_adatlap.jpg

Jogosult titkos információgyűjtésre, ráadásul rendészeti és titkosszolgálati módszertan, illetve szabályozás szerint is kezdeményezhet például telefonlehallgatást vagy titkos házkutatást. Anélkül, hogy szakmázni kezdenék és szükségtelen elméleti fejtegetésekbe fognék, ez röviden azt jelenti, hogy ha a TEK bűnügyi célú felderítést végez, akkor bírói engedély birtokában rendelheti el például egy polgár telefonjának lehallgatását, de ha nemzetbiztonsági célút, akkor az igazságügyi miniszter jóváhagyása elegendő. Márpedig – így az ellenzők – ki fogja eldönteni, hogy egy készülő terrorcselekmény felderítése bűnügyi, avagy nemzetbiztonsági érdek-e..? Az első esetben egy független bíró kezében a döntés, a második esetben a kormány szerves részét képező miniszterében, akitől sok minden elvárható ugyan, de az, hogy a kormány, illetve a kormányon levő párt érdekeitől független döntéseket hozzon, na ez nem. Legalábbis az emberi természetet ismerők szerint.

Természetesen nem itt és nem most fogjuk eldönteni, hogy ez a szabályozás szakmailag vagy erkölcsileg helytálló-e, csak érzékeltetni szerettem volna, miért tekintem a TEK-et legalábbis részben nemzetbiztonsági szolgálatnak annak ellenére, hogy (amint azt említettem is) nincs nevesítve a nemzetbiztonsági törvényben. És igen, jól láttátok: a hat (oké: öt és fél) magyar titkosszolgálat közül négyet Pintér Sándor belügyminiszter felügyel, az IH és a KNBSZ még tartja magát...pinter.jpg

Kedves olvasó, a magyar titkosszolgálatokat nagyon röviden bemutató blogposzt végére értünk. Zárásként ki szeretném hangsúlyozni véleményem, mely szerint egyetlen, felelősen gondolkodó polgár sem vitathatja, hogy a nemzetbiztonság egyike azon pilléreknek, amelyekre az állam (a mindenkori állam) támaszkodik. A nemzet, az ország külső és belső biztonságát fenntartó, az ezt garantáló szervek professzionalizmusa, az ezekben szolgálók erkölcsi és anyagi megbecsülése létfontosságú az állam fennmaradása és külső befolyástól mentes működése szempontjából. Minden külső befolyástól mentes működése szempontjából, már ha értve vagyok.

Hozzászólásaitok mindig kiegészítik és kerekebbé, teljesebbé teszik a posztokat, úgyhogy remélem, most sem lesz ez másként. Kommentelésre fel tehát! Ha vannak kérdéseitek, tegyétek fel azokat is. Reméljük, majdcsak akad valaki, aki meg tudja (és meg is meri) válaszolni őket.

57 komment

Címkék: magyar nemzetbiztonság titkosszolgálat nemzetbiztonsági szakszolgálat TEK tibek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2017.07.07. 14:32:50

Hát egen, most már csak az a kérdés, hogy vajon miért mozdul a TEK lehallgatókocsija akkor is, ha három Bács-Kiskún megyei középiskolai tanár összeül egy kávézóban, hogy megvitassák, szerintük miért működik szarul a KLIK?

Áááááá, nem ám politikai megrendelésből, dehhhhogy is.

:-D

brlv24 2017.07.07. 17:26:22

Az NBSZ 50%-ig sem titkosszolgálat, ők egy szolgáltató szerv. Ezt a poszt is tartalmazza. Teljesen logikus, hogy az állam nem tart fenn 3-4 párhuzamos infrastruktúrát a lehallgatásra, megfigyelésre satöbbire. Az ilyen telefonos/ internetes/műholdas dolgon nem túl olcsók, illetve ezen a területen (főként IT) is munkaerőhiány van.

A TIBEK pedig azért kell, hogy ne tartogassa mindenki a saját információit. Fontos a kommunikáció. Ezt nem is magyar sajátosság, az egész EU-ban ezt erőltetik.

A TEK meg a kirakat szerv (kopaszok), kevés pénzből erődemonstrálnak, felvonulnak, keménykednek, úgy ahogy kell. Így legalább a tényleges szakemberek nyugodtan dolgozhatnak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 17:39:20

@brlv24:

Hát azt, hogy a TEK "kevés pénzből erősemonstrálna", azt vitatom egy kicsit :-)

Ami a TIBEK jövőjét illeti, szakemberekkel folytatott beszélgetésekből azt a következtetést vonom le, hogy minden szolgálat enyhén szólva húzodzkodik attól, hogy az iganzán lényeges információt bedobja a közösbe. Az egész EU-ban erőltetik ugyan, ebben igazad van, de attól tartok, hogy az MI5 és az MI6, vagy a BND és a BfV között sem olyan az információáramlás, amilyen lehetne. A titkoknak (és a titkosszolgálatoknak) már csak ilyen a természete. Erőből pedig nem lehet megoldani; akármelyik miniszter is keménykedik, egy központi értékelő-elemző céghez soha nem fognak befutni a teljes információcsomagok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 17:41:29

@brlv24:

Az összpontosításnak persze vannak előnyei, de nem véletlen, hogy az NBSZ-en kívül szinte minden szolgálatnak és rendvédelmi szervnek van például saját ("házi") figyelése és környezettanulmányozói, de még műveleti IT-szakemberei és technikusai is :-)

Taldarim 2017.07.07. 18:39:59

Osztannat ezekbe' a magyar szolgálatokba' mennyire nehéz bejutni? Vagy ez meghívásos rendszerű? Erről is lesz poszt?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 19:21:07

@Taldarim:

Nem meghívásos, de persze bizonyos előfeltételeknek meg kell felelni. A poszt első részében szerepelt AH-hoz és IH-hoz, valamint a mostaniban említett NBSZ-hez lehet szabadon jelentkezni (a honlapokon megtalálható a feltételrendszer), a TEK-hez és a TIBEK-hez csak már hivatásosok jelentkezhetnek (tehát aki már valamelyik rendészeti vagy nemzetbiztonsági szerv munkatársa), a KNBSZ-hez pedig csak hivatásos katonák jelentkezhetnek.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 19:50:30

@legitim puccsista:

"...aluljáróban zöldsége áruló öreg anyókát még nem láttam..."

Akkor majd nézz körül a budapesti Nagyvárad téri vagy a Népligeti aluljáróban :-)

gepesz17 2017.07.07. 19:51:55

Ami a felvételt illeti,korábban én indexen is olvastam,hogy egy magyar titkosszolgálat(nevezetesen az IH) az egyetemi Neptun-rendszeren keresztül toboroz(na) embereket az állományba,de én nem hittem el ezt,mígnem jómagam is kaptam egy ilyen körlevelet :),
off: Biztos a véletlen műve,de Pintér arcképét látva a tudatalattimból előjött az olajszőkítés ügye,ami nem egy rossz konteó az igazat megvallva.Várható ebből valamilyen írás a tömegek számára ?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 19:57:33

@legitim puccsista:

Attól tartok, nem csak az anyókákkal nem vagy képben :-) Az ORFK-n (pontosabban az NNI-nél, az ORFK úgy 15 éve már csak szakirányítási feladatokat lát el) volt 2010-ig olyan, hogy TEXEO (Terrorizmus és Extrémizmus Elleni Osztály), ahonnan az állomány fele átment az akkoriban frissen alakult TEK-hez, a másik fele pedig szétrajzott mindenfelé. Ez (mármint a TEXEO) kábé 10-12 főt jelentett, valljuk be, nem sok vizet zavartak. Most a TEK-nél van 200+ terrorelhárító felderítő.

"...megkapta bónuszként a Köztársasági Őrezred egy-két feladatát..." A terrorelhárítók és a személyi biztosítók, két külön szakma (és igazgatóság) a TEK-en belül, nem sok közük van egymáshoz.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 19:58:54

@gepesz17:

Az olajszőkítésről az elmúlt 25 évben annyit és annyian írtak már, hogy erre vonatkoztatva a "gumicsont" kifejezés egy understatement :-)

Flankerr 2017.07.07. 20:05:01

a szokásos kiváló minőség :)

EuroAstra · euroastra.hu 2017.07.07. 20:22:20

Azért szegény belső elháritás is helyet kaphatott volna mint félkarú óriás a Rendészeti Biztonsági Szolgálat, vagy a VPOP hasonló szervezet - amit ha jól tudom nem nyelt el teljes egészében az RBSZ, mert valahogy kergetni kell a jövedéki csalókat, csempészeket....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 20:30:32

@enigma.enigmaticus:

Se az NVSZ, se a Készenléti Rendőrség, se a NAV egyetlen szerve sem minősül (semmilyen szempontból) nemzetbiztonsági szolgálatnak. Az, hogy egy szervezet fel van hatalmazva a titkos információgyűjtésre, még nem jelenti automatikusan, hogy titkosszolgálatnak kéne tekinteni.

Untermensch4 2017.07.07. 22:42:57

@tiboru: Bocs ha hülye kérdés... működhetne emberileg és jogtudományilag hogy egy "100%-os" gumitalpú céget ne egy ciklusban és pártfegyelmi keretek között gondolkodó miniszter felügyeljen hanem az alkotmánybíróság?
Mármint egy olyan, elképzelt országban ami nem ilyen: jog.tk.mta.hu/uploads/files/A_magyar_jogrendszer_allapota_2016.pdf

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.07. 23:10:29

@Untermensch4:

Szerintem nem. A mindenkori kormánynak (vagyis a második hatalmi ágnak) kell meghatároznia a titkosszolgálati prioritásokat, ezt szerintem senki nem vitatja. Az viszont, hogy ne egy-két ciklusban gondolkozva és ne pártfegyelmi kereteken belül történjen mindez, az legitim elvárás (lenne)...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.08. 06:15:40

@Untermensch4: gyurcsányunk a rendőrséget használta kézivezérléssel saját hadseregeként, de emlékszem hogy a titkosszolgálatokkal kapcsolatban is voltak balhék. Orbanék csak folytatták, szóval talán jobban szabályozni kéne.

A cikk meg kiváló, az nbsz-nél anno még én is voltam állásinterjún, szakmailag fel is vettek volna, de a c tipusú átvilágításon megbuktam, mint közölték fél év után :) persze részleteket nem mondtak, miért

Untermensch4 2017.07.08. 07:44:29

@tiboru: A prioritások meghatározásában egyetértek, rosszul fogalmaztam meg a kérdést. Olyasmire gondolok (csak nem derül ki ha mást írok...) hogy a mindenkori miniszter és az alkotmánybíróság amolyan társcsászári jelleggel van a hierarchia csúcsán. Az ostor a hajtáshoz a miniszternél, a gyeplő a túlhajtás ellen az AB-nél, akik fék és ellensúly. Elvileg a miniszternek is könnyebb lenne az élete ha a nemzetbiztonsági bizottság előtt nem csak ő számol be és közvetlen a törvényességi felügyelet.
De gyanús hogy inkább abba az irányba menne el hogy a miniszter igyekszik a trágyástalicskát maga helyett az AB-ra boríttatni alkalmasint... :)

Kullancs1983 2017.07.08. 07:46:49

@tiboru: Az NBSz-t pontosan mikor és miért szokták megkeresni? Mert a TEK-es interjúnál volt, hogy nekik is van műszaki részlegük akik megfigyelőeszközöket (is) barkácsolnak, és gondolom a rendőröknek, navosoknak is vannak ilyesfajta képességei házon belül. Az adott ügy jellegétől függ, vagy a bonyolultságától, esetleg csak a kapacitásoktól?

Untermensch4 2017.07.08. 07:51:19

@enpera: Az ilyen kézivezérlésdi hosszabb távon visszanyalós fagyi. A vezéreltek aprócska neheztelései mémként terjednek.
Ezt gy és o esetében is tapasztaltam már pedig csak ilyen átlagemberes mértékben jutnak el hozzám infók.

Rox 2017.07.08. 08:29:41

Ami a TEK-et illeti, egyszer, amikor az egyik minisztériumba vittem pizzát, két öltönyös fószer éppen arról beszélgetett a folyosón, hogy az Emberi Jogok Európai Bíróságának a Szabó és Vissy kontra Magyarország ügyben hozott döntése miatt az igazságyügyi miniszter TIGY külső engedélyezési jogköre problémás és ez csak törvénymódosítással orvosolható.

Walrus The Inflexible 2017.07.08. 10:24:10

Emellett a szolgálatok egyes IT biztonsági képzések hallgatóságával is elbeszélget. Aztán ha jó fej a tiszt, felhívja az elsőre regényesen hangzó titkosszolgálati munkától belelkesült és csillogó szemű fiatal figyelmét, ezek a szervezetek, ha egyszer megfognak, többé igazából már sosem eresztenek.

sakkosfx 2017.07.08. 12:58:05

Mi ez a nagy félelem és kitől félnek és miért? Mondjuk az igaz, hogy a nyomorban tartott nép bármikor fel lázadhat nyomorban tartói ellen és elzavarja a picsába! De, hogy előzhet né meg a forradalmat bármilyen titkos szolgálat!? Ez nem Venezuella ahol elzavarják a zsidókat! Mi sokkal gyávábbak vagyunk annál! És lám , ha már ennyi titkos szolgánk van lépésről lépésre nyomon lehetne követni az EU-s pénzeket! És az eredményt nyilvánosságra hozni! Jaj majd el feledtem itt a nép van a kormányért és nem fordítva! És ha valami ki is derülne, még ott a titkos fegyver a kormány kezében, a titkosítás!

teddybear01 2017.07.08. 14:30:55

@enpera: Tudom hogy ez az okosság közkedvelt a jobboldali párthűek körében, de úgy hazugság ahogy terjesztik.

A Rendőrség első és legfontosabb feladata a közrend megóvása és fenntartása. Ha a haverok kimennek az utcára kukát borogatni, gyújtogatni és autókat, boltokat összetörni, akkor kötelességük ezt minden eszközzel megakadályozni. Akár gumilövedékkel is.

Gergényi Az egyik tárgyalása után elmondta például, hogy valódi tarifa alapján toborozták a tüntetők egy részét.
5000 ha csak felvonult.
10000 ha oda is tette magát, pl. táblát/molinót cipelt, vagy szerepelt a hiradóban, azonosítót követelve.

A kemény mag meg 100000 ezret kapott,meg jogi védelmet, persze ezért tenni is kellett, ők verekedtek a rendőrökkel meg az MTV-székházat is ők rámolták ki.

Egy erdélyi"szimpatizáns" azt mondta, hogy ő ezért 3800-at kapott, plusz egy zacskós ebédet, meg ingyen fuvart oda-vissza.

Ha tudod a választ oszd már meg velünk, hogy miből telt erre?

komolytalan samu 2017.07.08. 14:47:55

Erősen aktuálpolitikai vonatkozású kérdésem lenne, ha nem ide való, nyugodtan vágjátok ki.

A soros kampány nyilván úgy baromság, ahogy van, én azt sem értem teljesen miért őt választották kiemelt ellenségnek. Arról sem vagyok meggyőződve arról, hogy ez akkora eredményt tud produkálni, mint amennyi energiát belefeccöltek, de persze ez kit érdekel.

Viszont ahogy átforgatja az ember a tényeket, átgondolja a mögöttes folyamatokat, van egy olyan, nekem igencsak logikus levezetés, amiben az egész balhénak van egy nem jelentéktelen igazságmagva.

Tény, hogy a Soros által támogatott civil szervezetek az elmúlt évtizedekben gyakorlatilag minden geopolitikai konfliktusban, forradalomban, rendszerváltásban részt vettek. Egyiptomtól Ukrajnán át, Grúziáig. A céljaikkal én többségében egyetértek, és azt gondolom, hogy az aktivisták többsége valóban a cél érdekében, hitből csinálta amit.

De az is tény, hogy ezeknél a szervezeteknél tökéletesebb fedőszervezet a nyugati (elsősorban USA) titkosszolgálatai számára egyszerűen elképzelni sem tudok. A szervezetek eszközei és céljai is igen nagy átfedésben vannak az amerikai kormány érdekeivel, nevetségesen egyszerűnek tűnik ezekbe beépülve pénzzel, emberekkel, információval, ötletekkel olyan irányba befolyásolni a dolgokat, amely nekik megfelelő. Jobban belegondolva felelőtlenség ezt nem megtenni.

A kérdés inkább az, hogy erről Soros maga tud e, ill. ha igen, a tudása a hallgatólagos elfogadástól az aktív együttműködés között hol helyezkedik el.

Egy valóban befolyásos öreg, és az elveivel együtt is nyilván pragmatikus rókáról beszélünk, aki évtizedek óta a nagypolitikában is játszik. Én azt tippelem, hogy a minimum, hogy sejti a titkosszolgálati részvételt, de valószínűbb hogy konkrétan tud róla, sőt együttműködik. Nem minden esetben, biztosan csinál olyat is, amit az amerikai (másodsorban nyugati) kormányokat nem érdekli, nem tartják fontosnak.

Simán el tudom képzelni, hogy a Soros féle civil szervezetektől konkrét hírszerzési információk is jönnek forrásmegjelöléssel, amit a magyar kormány, mint NATO tag is lát. Hogy aztán tényleg elhiszik, hogy ez rájuk nézve is kockázat, vagy csak simán pr habverés az egész, nem tudom, de engem annyira nem is érdekel, ahogy a hiszti sem.

Engem az érdekel, mi a véleménye a hozzáértőknek a teóriáról? Megáll, vagy valahol valamit benéztem a magam laikusságában?

Kullancs1983 2017.07.08. 15:15:30

@teddybear01: Gergényi aztán nagyon megbízható forrás, főleg hogy magát mossa..:D Ismersz bárkit aki ott volt? Kérdezd már meg mennyit kapott és kitől! Minden tüntetésnél előkerül hogy pénzért mentek ki az emberek, de én is hiába várom a pénzt a CIA-tól, még mindig nem kaptam egy vasat se..:D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.08. 15:50:02

@teddybear01: tudom a választ, ostobaságokat írtál

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.08. 15:50:49

@Kullancs1983: én ott voltam párszor, nem kaptam pénzt. Hitelesebbnek tartom magam mint Gergényi és Demszky együtt :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.08. 16:39:13

@Kullancs1983:

Igen, a kiemelt, központi szervek a bonyolultabb eseteknél fordulnak az NBSZ-hez. Ha mondjuk egy kisebb környezettanulmányra van szüksg, vagy meg kell állapítani, hogy XY szokott-e meccsre járni vagy azt, hogy otthonról általában melyik útvonalon megy dolgozni vagy a suliba, nem kell oda mindig NBSZ.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.08. 16:41:30

@Rox:

A nemzetbiztonságiaknak idehaza 1990 óta a miniszter engedélyezi a telefonlehallgatást, a titkos kutatást, vagyis mindazt, amit a bűnüldözőknek egy bíró. Elég későn kapcsolt az EJEB :-)

Untermensch4 2017.07.08. 16:44:47

@teddybear01: "10000 ha oda is tette magát, pl. táblát/molinót cipelt, vagy szerepelt a hiradóban, azonosítót követelve"
Nem követtem szorosan az eseményeket de mintha az azonosítószám hiánya szabálytalan lett volna...

Akkor tavaly a tanártüntetésen is azért voltak sokan mert fizettek mekik? É meg képes voltam ingyen menni. Munkajogi pert kell indítanom soros ellen. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.08. 16:47:06

@komolytalan samu:

Az amerikai szolgálatok a mormonokat is kihasználják hírszerzési célokra, s gyakran úgy, hogy azok nem is tudnak róla. De minden szolgálat ezt tette pl. a külkereskedőkkel, az idegenvezetőkkel, egyes újságírókkal a hidegháború alatt (és egyesek szerint azóta is), de ezért senki nem bélyegzi meg összességében se a külkereskedőket, se az idegenvezetőket, se az újságírókat, se a mormonokat. Vagy ha mégis, nem ezért :-)

Untermensch4 2017.07.08. 16:48:00

@komolytalan samu: "De az is tény, hogy ezeknél a szervezeteknél tökéletesebb fedőszervezet a nyugati (elsősorban USA) titkosszolgálatai számára egyszerűen elképzelni sem tudok."
Azért a mormonok se piskóták...

Kullancs1983 2017.07.08. 17:10:22

A mormonokról:

"Tudnak róla?
-Hát persze, ők szerveztek be.
Miért?
-A mormonok tisztelik a
hatóságokat, nem isznak, nem drogoznak, jártak külföldön, különböző nyelveken beszélnek. Gondolom rád ez egyik sem igaz."

A Quantico című, mérsékelten nézhető sorozatból. :)

komolytalan samu 2017.07.08. 18:10:28

@tiboru: Én nem is bélyegeztem meg az egészet. Jelentős részében egyetértek azzal, amit csinálnak (Grúziában pl soros támogatásával csökkentették a rendőri korrupciót. Annyi kamera van rajtuk, mint egy tudósítói karácsonyfán).

De szokás szerint valószínűleg ez sem fekete/fehér, valószínűleg nem alap nélkül kiabál Putyin (aki persze ugyanezt, sőt még durvábbakat is meglép) ill. Gyuri bácsi is mászkálhat erkölcsileg ingoványosabb területeken, más dolgokért cserébe.

Plusz ez lehet egy a magyarázat a kampányra, akár még a kormányzati elmebajra is, már ha valódi és nem megjátszott ,persze.

Untermensch4 2017.07.09. 13:37:04

@komolytalan samu: Ha tényleg az a szitu hogy "Gyuri bácsi is mászkálhat erkölcsileg ingoványosabb területeken, más dolgokért cserébe" akkor nekem nem tűnik jó ötletnek ekkora felhajtással intézkedni. Ha az illetékes nyomozó emberkék nem tudják kezelni a helyzetet, akkor sztem a tömeghisztéria sem. Az viszont biztos hogy a tömeghisztéria okoz járulékos károkat. Példaként említeném a magyar állampolgárt akit megtámadott egy nagyonokos mert néger. A Soros-hisztinél meg külön poén hogy nevezett pénzelte régebben viktorékat, akkor nem lehet hogy ők is alvó ügynökök..?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.09. 17:25:11

Szolgközl:

Egy visszatérően okoskodó faszfejet (legitim puccsista) kitiltottam, mert engem is lehülyézett ugyan, amit még elnéztem volna neki, de a Lemilblogot is gyalázta, amit viszont itt senki nem tehet meg.

komolytalan samu 2017.07.09. 23:59:44

@Untermensch4: Nem ugyanarról beszélünk. Én ingoványos alatt olyasmit értek, hogy (ha) Soros kooperál a titkosszolgálatokkal, akkor egyrészt a civil szervezetek küldetései sem okvetlenül csak nemes, vagy ideológiai célt szolgálnak, mert néha az együttműködés a hatalommal más irányba löki ezeket, vagy a hatalom érdekében mondjuk leállítja őket. Azaz korrumpálódik. Mellékszálon pedig (ha) a teória igaz, akkor az együttműködést a hatalom más módon is jutalmazhatja, mittudomén könnyebben elnézi a pénzügyi alapokból befolyt nyereséget egy kajmán szigeteki offshoreban.

Konkrét példa: Egyiptomban a forradalom, és a muzulmán testvériség győzelme után is elég aktívak voltak ezek a civil szervezetek, de a Sissi féle puccs után gyakorlatilag eltűntek. Lehet, hogy csendben ma is aktívak, lehet, hogy biztonsági okból nem lehet ezeket üzemeltetni, de van egy logikus harmadik lehetőség is. A puccs szaud-arábiától izraelen át az USA-ig egy rakás országnak állt érdekében. Annak az akkor valós kockázata, hogy a 80 milliós Egyiptom, a nem jelentéktelen haderejével kerül vallási fanatikusok kezére, volt akkora, hogy a puccs közvetett támogatása nagyon is elképzelhető, sőt elég logikus. Viszont egy engedelmes puccsista csatlósdiktatúrában az ilyen civil mozgalmak már nem célszerűek. Tehát mi van, ha egyszerűen leszóltak, és ezeket a hatalom érdekében egyszerűen leállították?

checking out the Moon 2017.07.10. 20:50:23

Amióta végigtanulmányoztam a Cheka-GPU/OGPU-MVD/NKVD vonalat, ezektől a szervezetektől kicsit minfig a viszolygás fog el így KKeurópaiként.

Untermensch4 2017.07.10. 22:46:44

@komolytalan samu: Értem és megértem az etikai aggályaidat. Egy civil szervezetet az is megvezethet ha a tagság/vezetőség egy-két tagja korrumpálódott államok/titkosszolgák által. A pénz meg azáltal hatalmat ad hogy dolgokat lehet belőle venni, ajándékozni, embereknek fizetni hogy tegyenek vagy ne tegyenek dolgokat. Hol húznád meg a határt? A szegényebb országokban legyenek szegények a civil szervezetek is mert akkor aztán biztosan nem korrumpáálódnak?
A nemes célokat általában nem kizárólag mártírok szokták forszírozni, pl a működő jogállam jól hangzik mint nemes cél de azért szoktak rá törekedni emberek hogy benne élve majd önző módon élvezhessék az előnyeit...
De mondok kisstílűbbet: kedves vagyok hogy kinyitom a lift ajtaját a belőle kiszállóknak vagy önző szociopata hogy segítek nekik egy kicsit minél gyorsabban eltakarodni az utamból?
Inkább úgy közelíteném meg a kérdést hogy adott civil szervezet tesz vmit, utána jobb lett a hely vagy rosszabb? Aztán ugyanez nagyobb időtávlatban.
A 80 milliós, nem igazán gazdag egyiptom amit valláskárosultak uralnak... hát az sokkal kevésbé kezelhetőnek tűnik mint irán. És itt van majdnem az EU határán.

xclusiv 2017.07.11. 22:49:07

@komolytalan samu: Nézzük a tényeket.

Soros - közvetve - támogat olyan szervezeteket, amik olyan magasztos célok mellett állnak ki, mint pl. a jogállam. Ilyen szervezet pl. a TASZ, ők - többek között - jogsegélyt nyújtanak olyan esetekben, amikor a témagyar állam, hát hogy is mondjam, visszaélésszerű joggyakorlást folytat. Pl. alig 10 éve egy alig ismert politikus, bizonyos orbán viktor _kérte_ a tasz segítségét, amit meg is kapott, nyertek is.
Mindez nem azt jelenti, hogy fideszesesek lennének, védték ők pl. a türmer nevűt is, mert úgy ítélték meg hogy itt olyan esetről van szó, és jó eséllyel politikailag semmiben nem értettek egyet vele.

Eltelt 10 év, jelenleg orbán viktor irányítja - kb. korlátlanul - a témagyar államot, és a TASZ mit csinál, hát mit? Pont amit 10 éve is, jogsegélyt nyújt olyan esetekben, amikor a témagyar állam, hát hogy is mondjam, visszaélésszerű joggyakorlást folytat.

És jöjjön Occam borotvája: az egyik lehetőség az, hogy az amúgy jószándékú sorosista szervezetekbe beszivárogtak a csúnya szövetségeseink, de ezt pártunk és kormányunk titkon leleplezte, vagy legalábis megsejtette. És ezért kell ellehetetleníteni az ország legmagasabban jegyzett egyetemét, ezért kell külföldi ügynökként megbélyegezni a TASZ-t, és ezért kell olyan plakátokkal teleszórni az országot, amire Goebbels is büszke lenne.

A másik lehetőség meg az, hogy a hatalmon levőket kurvára zavarja, hogy nem tudnak mindent és mindenkit kontrollálni a pénzcsappal és az állami erőszakszervezetekkel, hanem vannak még páran akik - Soros anyagi támogatásával is - jogállamot szeretnének. És pont ugyanezért teszi ezt az ismert jogvédő és demokratikus vezető, vlagyimir vlagyimirovics is - már amikor jut erre ideje más országot megszállásán és destabilizásán kívül.

Szóval jöjjön Occam borotvája.

komolytalan samu 2017.07.12. 12:31:56

@xclusiv: Azt hittem egyértelmű vagyok, de akkor még egyértelműbben: engem nem a magyar jelenléte érdekel, nem is arról beszéltem. A magyar támogatásai sem a szervezetek tevékenysége, és a belpolitikai helyzet miatt (nincs eszköz, sem tér a beavatkozáshoz) sem illenek bele abba kormányzati narratívába, ami itt valami hatalom ellenes szervezkedést sejtet és sugall.

Másként szólva, itt a külföldi szolgálatok akkor sem tudnának ezeken a szervezeteken keresztül komolyan beavatkozni a magyar politikába, ha akarnának, de ilyen jellegű törekvésnek egyébként sem látom jelét.

Viszont ez nem zárja ki, hogy máshol, más országban lehetséges, sőt működőképes legyen. Nagyon más lehetőségeket kínál egy Janukovics ellenes népharagban, vagy az Egyiptomi forradalom idején civil szervezeteken keresztül segíteni az ellenállást, mint a TASZ jogi képviseletét, vagy a 444-et finanszírozni.

Attól teljesen függetlenül, hogy a magyar szervezetek tevékenységével egyetért az ember vagy sem (ahogy írtam, én a túlnyomó többségével igen) ez a különbség már önmagában megadja a választ arra, hogy a kampány kamu.

Viszont ha igaz, akkor az is elképzelhető, hogy Orbánéknak vannak információik (kaphattak NATO, de orosz forrásból is) ukrajnai stb. politikai/szolgálati beavatkozásokról az ottani civil szervezeteken keresztül.

A migráció támogatása (értékítélet nélkül) pl. egyre zavarosabb. Ha az olasz baloldali kormány gyanúsítja az NGO hajókat a embercsempészekkel való konkrét összejátszással, és az már gyakorlatilag tény, hogy ezek a hajók a nemzetközi vizek határán lehorgonyozva szedik fel a 20 km-re elegendő üzemanyaggal kifutó csónakok utasait, ott az emberiességi szempontok már erősen ütköznek a nemzetbiztonságiakkal Orbán propagandájától függetlenül is.

A propaganda hazudik, nyilván, de ennek a hazugságnak végül is lehet egy közvetett igazságalapja, még ha nem is Magyarországon.

komolytalan samu 2017.07.12. 12:39:58

@Untermensch4: Egyiptom nagyon sok szempontból érdekes történet. A legérdekesebb és legtanulságosabb része éppen az a csönd és érdektelenség, ami körülveszi a puccs óta.

Miközben egy meglehetősen randa diktatúra alakult ott ki, a nyugati közvéleményt (sajtót is beleértve) ez teljesen hidegen hagyja.

Ha a puccs nyugati (vagy egyéb) titkosszolgálati támogatással történt, akkor az etikailag egyrészt necces, hiszen mégis csak egy szabadon választott kormányt döntöttek meg, de a (lehetséges) következményeit tekintve talán ez volt a közel-kelet legnagyobb sikere, ami ironikus módon senkit sem érdekel, mert a siker itt csak a káosz és háború hiánya.

xclusiv 2017.07.13. 19:32:39

@komolytalan samu: ha esetleg talán, akkor az is elképzelhető, hogy az se kizárt, hogy mondjuk tegyük fel, hogy...

Hagyjuk már a fasságot. Ha állítani akarsz valamit, akkor mondd ki. Ha meg nem, akkor kérlek fejezd be a Soros elleni suttogó ("sejtető") propagandát, épp elég az amit a fidesz az arcunkba tol.

komolytalan samu 2017.07.14. 18:06:13

@xclusiv: Igen. Ha az ember bevallottan spekulál (azaz játszik), akkor illik feltételes módban beszélni. Ha ebből neked Soros ellenes propaganda rajzolódik ki, az aranyos meg vicces is kicsit, de mi közöm hozzá?

Miért cseszi föl az agyát valaki egy vadidegen kommentelő spekulációin? Ez valószínűleg fontosabb kérdés itt, mint hogy Soros mit csinál, vagy mit nem. Menj ki, kergess lepkéket, egészséges, javítja a keringési rendszert és 100% paleo!

xclusiv 2017.07.14. 18:22:50

@komolytalan samu: Nem cseszem fel az agyam, csak zavar, mert ez egy normális blog, és itt általában normális emberek normális kommenteket írnak. Te meg idejöttél és elkezdtél itt sorosozni.

Mert ezt csinálod, holott ez teljesen off téma itt, még ha elő is adtál valami kifacsart indoklást, hogy miért is csinálod itt ezt.

komolytalan samu 2017.07.14. 20:48:43

@xclusiv: Nem. Ez a te fejedben van így valamiért. A te érzelmeidet, dühödet, gyanakvásodat látod bele. Annyiban valahol érthető, hogy ebben a diliházban ami van, nehéz attól függetlenül átgondolni a dolgokat, de hangsúlyosan, többször is leírtam, hogy a belpol része engem nem érdekel, ahogy azt is, hogy a Soros által támogatott célok többségével egyetértek pl.

Sorost a legkevésbé sem gondolom gonosznak (már elég régen kinőttem abból a korszakból, hogy mesefigurákkal éljek együtt) nagyjából egy idealista, és a pénzgyűjtésbe már kicsit beleunt, vén rókának gondolom.

Az pedig, - nem sértésnek szánom -, naivitás, hogy a geopolitikai konfliktusok központjában az ilyen civil szervezetek ne lennének kitéve a nagyhatalmi érdekeknek, vagy ne használnák fel őket.

A többi része, egy vállaltan fiktív játék, de a realitások és a logika talaján gyalogolva. Simán lehet, hogy hülyeség, de az, amit a világról tudni vélek, azt súgja, hogy ez közelebb állhat a valósághoz, mint az a két szélsőséges narratíva, amiben Soros György a posztmodern sátán/megváltó. Leginkább azért, és ez iszonyat közhelyes, mert ő is ember, és a világ sem ilyen.

Ha nem tetszik, érvelj ellene. Szedd szét, cáfold meg, nyitott vagyok. Azért írtam ide, mert itt értelmes és a témában jártas emberek írnak/olvasnak. Ha úgy tetszik, vállaltam a kockázatát annak, hogy hülyét csinálok magamból. A felháborodásod viszont nem érdekel, felnőtt vagy, nem egy 4 éves gyerek.

xclusiv 2017.07.14. 23:11:09

@komolytalan samu: "Nem. Ez a te fejedben van így valamiért. tl;dr bullshit"

De, ezt csinálod.

"A többi része, egy vállaltan fiktív játék... Ha nem tetszik, érvelj ellene. Szedd szét, cáfold meg, nyitott vagyok."

Na akkor jön egy vállaltan fiktív játék.

INNEN
---------------------------------------------------------------------
A komolytalan samu kampány nyilván úgy baromság, ahogy van, én azt sem értem teljesen miért őt választották kiemelt ellenségnek. Arról sem vagyok meggyőződve arról, hogy ez akkora eredményt tud produkálni, mint amennyi energiát belefeccöltek, de persze ez kit érdekel.

Viszont ahogy átforgatja az ember a tényeket, átgondolja a mögöttes folyamatokat, van egy olyan, nekem igencsak logikus levezetés, amiben az egész balhénak van egy nem jelentéktelen igazságmagva.

Tény, hogy a komolytalan samu többször volt kisgyerek közelében itthon és külföldön, sokezer óvodás közelében látták. A céljaival én többségében egyetértek, és azt gondolom, hitből csinálta amit, szereti a gyerekeket.

De az is tény, hogy ennél tökéletesebb fedősztorit számára egyszerűen elképzelni sem tudok. Az eszközei és céljai is igen nagy átfedésben vannak a pedofíliával, nevetségesen egyszerűnek tűnik így kisfiúkat és kislányokat megerőszakoni.

Egy valóban befolyásos öreg, és az elveivel együtt is nyilván pragmatikus rókáról beszélünk, aki évtizedek óta az óvodásokkal játszik. Én azt tippelem, hogy a minimum, hogy sejti hogy nem lenne szabad ezt tennie, de valószínűbb hogy konkrétan tud róla, sőt! Nem minden esetben, biztosan csinál olyat is, ami a rendőrséget, az amerikai (másodsorban nyugati) kormányokat nem érdekli, nem tartják fontosnak.

Simán el tudom képzelni, hogy komolytalan samu és barátai csoportosan erőszakolnak meg gyerekeket, amit a magyar kormány, mint Europol és Interpol tag is lát. Hogy aztán tényleg elhiszik, hogy ez rájuk nézve is kockázat, vagy csak simán pr habverés az egész, nem tudom, de engem annyira nem is érdekel, ahogy a hiszti sem.

Engem az érdekel, mi a véleménye a hozzáértőknek a teóriáról? Megáll, vagy valahol valamit benéztem a magam laikusságában?
---------------------------------------------------------------------
EDDIG

Ha nem tetszik, érvelj ellene. Szedd szét, cáfold meg, nyitott vagyok.

komolytalan samu 2017.07.15. 12:43:06

@xclusiv: Ez helyenként mérsékelten vicces is lehetne, ha volna bármi világpolitikai jelentősége annak, amit én csinálok. A pedofil vonalra az oldalra való tekintettel nem reagálok. Guszta érveléstechnikai aljasság, de hát láttam már ilyet bőven, szóval hol érdekel.

Befektetett energia: 3/5 (itt az eddigi teljesítményedhez képest felpontoztam)
Kreativitás: 2/5 (a pedo szál plusz egy pontot hozott).

Én továbbra is inkább a lepkéket ajánlanám, ebből értelmes vita nem lesz. Mindenki menjen a dolgára, üdv!

xclusiv 2017.07.15. 19:54:46

@komolytalan samu: nézd te írtad ezt: "Ha nem tetszik, érvelj ellene. Szedd szét, cáfold meg, nyitott vagyok."

Én pedig fogtam az első sorosozós kommentedet, kicseréltem benne Sorost komolytalan samura, és a kimondatlan vádjaidat valami komolyra, ami mondjuk pedofília lett, de írhattam volna gyilkosságot is (hiszen sokat láttak más emberek közelében) vagy épp lopás is (hiszen sokat láttak mások javai közelében is).

Mindegy is, szóval most én írom: "Ha nem tetszik, érvelj ellene. Szedd szét, cáfold meg, nyitott vagyok."

Szóval nem volt célom viccesnek lenni, ha a pedofil dologra nem akarsz reagálni akkor cáfold meg az gyilkost vagy a tolvajt.
Érvelj ellene, szedd szét, cáfold meg! Nyitott vagyok.

(Amúgy befektetett energia 4 perc, kreativitás 0 volt.)

És vita ebből nyilván nem lesz, mert egy ilyen állítást nem lehet cáfolni, pláne ha ki sincs mondva hogy mivel vádolod Sorost. Ilyen esetben a vádnak kell bizonyítani azt, amit állít.

Cunctator (törölt) 2017.07.16. 22:43:37

Mi a helyzet a Magyarországon tevékenykedő külföldi titkosszolgálatokkal, kik a ballibbant ellenzéket szervezik?

Kullancs1983 2017.07.17. 07:52:18

@Cunctator: Ha mi azt itt tudnánk, hogy mi a helyzet a Magyarországon tevékenykedő külföldi titkosszolgálatokkal, meg hogy kik és mit szerveznek, akkor mire kellenének a felsorolt titkosszolgálatok?

Sanda gyanu 2017.07.17. 17:50:28

@Cunctator: Ne haragudj, b+, de honnan veszed ezt kész tényként, hogy a nálunk tevékenykedő külföldi titkosszolgálatok pont a baloldali pártokat szervezik?

jágör68 2017.07.24. 12:46:07

Kimaradt a legfontosabb információ:

imgur.com/a/sBqLq
süti beállítások módosítása