Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

február 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (44) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (78) alagút (7) állat (8) amerikai (91) angolok (8) arabok (15) átirányítás (13) atom (11) ausztrál (5) ázsia (16) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (5) brazil (7) brit (66) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (7) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (8) ejtőernyős (30) életrajz (36) elmélet (11) erdély (5) erőd (7) évforduló (53) ferencjózsef (11) francia (24) görgey (13) görögök (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (80) haditengerészet (45) hadkiegészítés (5) hadsereg (14) hadtörténelem (145) hadtörténet (18) hadvezérek (8) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (16) hidegháború (43) híres bűnözők (8) honvédség (8) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (44) ii világháború (104) izrael (26) japán (21) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (5) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (57) kiképzés (7) kína (5) kínai (6) kivégzés (6) könyv (5) középkor (10) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (79) légierő (47) légvédelem (6) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lovas (6) lovasság (10) lövészárok (5) magyar (129) makett (7) mesterlövész (6) monarchia (13) múzeum (12) német (67) nők (11) ókor (13) olasz (13) orosz (27) ostrom (6) osztrák (28) osztrák magyar (27) pestis (6) plakát (12) podcast (9) porosz (5) portugál (6) programajánló (9) reform (5) reklám (5) rendőr (5) rendőrség (5) rendvédelem (47) róma (13) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (13) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (7) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (38) szovjet (60) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (15) tengerészgyalogos (11) terror (25) titkosszolgálat (60) török (15) tűzfegyver (7) ünnep (5) usa (49) utánközlés (28) vadászgép (10) várostrom (6) vendégposzt (79) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (50) wysocki légió (11) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Utolsó kommentek:

Titus Pullo Urbino 2017.02.27. 11:08:07

Köszi Tiboru! Frankó lett az ajánló!

Csak jelzem, hogy van egy limanowai film is:

www.honvedelem.hu/cikk/61031_bemutattak_limanowaban_a_halhatatlanok_cimu_dokumentumfilmet

Mi is szerepeltünk a filmben (Wysocki Légió), több tucat hagyományőr bajtársunkkal együtt.

Ha valaki szeretné megnézni a filmet, írjon nekem mélt!

Bejegyzés: Játékajánló: Limanova hősei

egysmás 2017.02.27. 06:42:10

@Kullancs1983: A munkakörnyezet rendezett elhagyása nálam nem a takarítás, hanem a technológia része.
A takarítás, az a mosd le az ablakot, porszívózz, ilyenek.
Amire a takarítónőt tartják.
Ha nem takarítónak vettek fel, akkor nem takarítok.
Nem rázom ki a lábtörlőt, nem mosom fel a folyosót, nem törölgetem a lámpaburát, mert az nekem nem dolgom.

Arra viszont nem tartanak takarítónőt, hogy kipucolja a több millió Forintos precíziós eszközeimet, sőt, valszleg nagy nagy irgumburgum lenne, ha hozzányúlna.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Kullancs1983 2017.02.27. 04:09:57

@egysmás: Itt konkrétan előírás volt, hogy műszak végén takarítani kell. Pormentes gyártás, meg ilyesmi. Lehet persze hogy te nem ilyesmivel foglalkozol, de az ifjúság nagyja bizony ilyen helyen fog kikötni. A példám mindenesetre arra vonatkozott, hogy van egy tűréshatár, ami emberenként változik, de szerintem nem kéne elmenni extrém nebáncsvirág irányba, mert az nem jó. A honvédelmi oktatáshoz ez persze csak nagyon távolról kapcsolódik.

@Tündér 23: Nekem mindegy, az állításaival próbálok vitatkozni, nem a személyiségével. :)

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

egysmás 2017.02.26. 20:43:10

@Tündér 23: te tényleg egy zárt alakzatot küldenél egy géppuskafészek\gránátot dobáló ellenség ellen?

:o

A falanx mire is bizonyíték?
Khophesszel évezredeken keresztül tartották fenn az egyiptomi birodalmat, falkatával meghódították a fél mediterrániumot, mégsem etalon egyik sem.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Tündér 23 2017.02.26. 19:22:04

@Kullancs1983: Szerintem max önkéntes alapon dolgozott, Ez a kényszeres magyarázkodás alapján pedig vagy anyuka egyke kisfia vagy lánya, de a sportokra való utalása alapján inkább lánya, ezt erősíti a pszichológiához való folytonos visszatérése bennem.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Tündér 23 2017.02.26. 18:57:41

@Untermensch4: Vagy politikai fanatikust inkább. Inkább az ellenség soraiban lássam mint a saját oldalamon.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Tündér 23 2017.02.26. 18:53:09

@egysmás: Ér, próbáld ki a csürhét, géppuska fészek ellen. Utána pedig menj oda a halottak hozzátartozóihoz, nézz a szemükbe. Utáld bátran a katonákat, az alakizást. Dumaszakon tanítják a történelmet is, kezdheted ott. Tanulhatsz majd a görögökről is. Ott talán leesik, hogy a görögök azért időben elég szépen húzták, s nem volt egységes sem politikailag, sem gazdaságilag. Próbálkozzatok helyrerakni szépen azt a falanxot.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Tündér 23 2017.02.26. 18:38:10

@egysmás: Vita eleje, Műveld már ki magad egy picit, mert így kb a térhajlítók világát erősíted.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Tündér 23 2017.02.26. 18:36:21

@Untermensch4: Ha végigolvastad volna , hogy mire ment, jobb lett volna.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Untermensch4 2017.02.26. 16:41:37

@Kullancs1983: A munkahelyi előírt öltözéknél is van egy ésszerűségi határ amin túl helyét látom a lázadásnak, pl legutóbb egy boltban láttam hogy milyen fejfedőket hordatnak az alkalmazottakkal... :)
"Volt olyan kollégám aki személyes sértésként élte meg, mikor rászóltak hogy segítsen takarítani."
Ilyenen már én is csodálkoztam pedig lusta is vagyok, takarítani sem szeretek de ha egyértelmű hogy pl maga után némi rendnek és tisztaságnak magyarázható dolgot kéne hagynia az embernek akkor ez nekem is furcsa volt. Főleg amikor jó kis lusta energiatakarékos takarításom után meg lettem dicsérve... :)

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Untermensch4 2017.02.26. 16:33:59

@egysmás: Egyébként annak alapján ami a mentalitásodból így felszínesen látszik, sztem belőled jó mesterlövészt lehetne faragni... :)

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Untermensch4 2017.02.26. 16:32:35

@egysmás: " az alakzatban támadó a géppuskafészek ellen, kontra minden irányból rohangáló csürhe a géppuskafészek ellen, vagy az nem ér?"
Hát... ha jó helyre települtek a géppuskás szakik akkor tképp mindegy. :) Ennek kapcsán annyi hadtörténelmi ismeret ami simán beleférhetne az általános szemléletű történelem-oktatásba, mindkét módszer kipróbálóinak jól jöhet. A bonyolultabb az az az epizód amikor a nagy háború kezdetén jól ki volt találva hogy a géppuska gyalogsági tűzzel két oldalról frankón leküzdhető. Lett volna ha a lövészároknak nem max 1 "oldala" lhehetne egy-egy végén. A másik az a ballisztikai érdekesség hogy amikor azt gondolná az ember hogy 1,5-2 km-re a géppuskától ő frankón fedezékben van, akkor lehet hogy nem is mert "felülről" le lesz lőve...
Egyébként rosszul fogalmazhattam mert nagyon félreérthettél. Sztem eleve moduláris oktatás kéne (*) amibe kell a kompetenciafejlesztés miatt ilyen elem (honvédelmi ismeretek) is, de semmiképpen sem kötelezően. Pont csak azokból "csinálnék" katonát akiknek nincs jobb dolga és még alkalmasak is rá.
(*) Nem feltétlenül kell "katonai szakiskola" meg "faipari szakiskola", jó dolog lehet a specializáció de a frontális oktatás ugyanúgy túl van pörgetve ahhoz képest hogy az idő elszállt felette ahogy a latin és az ógörög is kissé túl sokáig tartotta magát anno... :) A moduláris szemlélettel pont "ingyen" ki lehetne hozni az oktatási rendszerből azt amire vágynak (ezzel az intézkedéssel pl katonai ember-alapanyagot, kellő mennyiségben), az "alakizás" ugye már az oviban elkezdődik (és iskolai tornaórán folytatódik azoknál akik nem vesznek el...), a hadtörténelmi téma meg láthatóan a történelem oktatásán keresztül kellene hogy látótérbe kerüljön. Ehhez nem feltétlenül kell belegyömöszölni az eleve gáz nat-ba még egy tantárgyat, elég lenne ha a nagyonokos hm-es arcok belelobbiznának olyat az érettségi követelményrendszerbe hogy aki segghülye évszámokból és nevekből attól poénból kérdezzék már meg hogy egy-két csata és háború milyen koreográfiai érdekességeken csúszott el (a Csele-patakba fulladó király is jó sztori ugyan de a géppuskafészket megrohamozóknak hasznosabb lenne annak felderengeni hogy mi lett a janicsárokkal szemből találkozókkal... ok-okozat, gondolkodás, ilyesmi.)

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

egysmás 2017.02.26. 09:58:44

@Kullancs1983: én pl. _minden_ munkahelyemen kikötöm, hogy nem takarítok.
Sem irodát, sem vécét sem autót.

Ha így is kellek, felvesznek, ha nem, nem.

Van, aki birja, ha csicskáztatják, van aki szerint ezt bírni kell (másnak) van aki meg nem szereti.
Nincs ezzel semmi gond, amíg nem muszáj együtt lennie annak, aki csicskáztatni akar meg annak, aki nem szereti, ha ugráltatják.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Kullancs1983 2017.02.26. 09:31:00

@egysmás: Ismételjem magam? Nem én kezdtem. Egyébként ki mit érez basztatásnak? Volt olyan kollégám aki személyes sértésként élte meg, mikor rászóltak hogy segítsen takarítani. Talán jót tett volna neki ha megtörik egy kicsit a személyiségét mielőtt emberek közé engedik? Lenne még ezeregy példám, a lényeg hogy nekem a személyiség megtörése meg az agymosás nagyon nem ugyanaz mint neked. És talán másoknak sem.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

egysmás 2017.02.25. 22:23:29

@Kullancs1983: Az Istencsászár a trónprotézisben világítótorony a a sötétségben!
Ne emlegesd a káosz förtelmes isteneit, és mutáns rabszolgáit.

Amúgy nem értem, miért csak végletekben tudsz gondolkodni.

ui. dolgozom, de megválogatom, hogy hol.
Ahol az előírt öltözetet komolyan veszik -kivéve, amikor a munkavédelmi eszközökről van szó- vagy nem hagynak békén, ott nem dolgozok.
Egyszerű ez: ahol basztatnak, onnan lelépek.

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Kullancs1983 2017.02.25. 21:21:03

@egysmás: Ejha. Jó, ha már elbukott a nagy terv, hogy Khorne-berzerkereket képezzünk az iskolában, akkor hagyjuk is a francba az egészet, még az ovodásoknak se kelljen sorbaállni (max elveszik egy-kettő) és legyen mindenkinek szabadon fejlődő személyisége. Aztán meg majd pislogunk mitől szaporodtak meg az antiszociális idióták körülöttünk. Hurrá?

Ui.: Most te vagy a világ titkos ura, vagy életedben nem dolgoztál még? Komolyan kérdezem. :D

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

janos900 2017.02.25. 16:11:58

@tiboru: :) A következő cikkben cserébe vissza hivatkozok, olyan szépen össze van foglalva a játék. :)

Bejegyzés: Játékajánló: Limanova hősei

tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.02.25. 13:35:57

@janos900:

Igen, ahogyan azt a posztban is írom :-)

Bejegyzés: Játékajánló: Limanova hősei

egysmás 2017.02.25. 12:32:48

@Kullancs1983: Egyelőre. Mondod te is.
Az alaki kiképzésnek a céljáról nem képzelegtem, hanem leírtam, hogy mi a célja.
Akkor is ez a célja, ha neked ez nem tetszik, akkor is ez a célja, ha te ezt nem fogadod el, hülyeségnek tartod.
Azt is leírtam, hogy ez nem értékítélet, hanem egy olyan dolog, amit van, aki pozitívan, van aki negatívan ítél meg.
Amennyiben tiboru, a poszt írója egy senki, bizonyára igaz, hogy senki nem mondott olyat, hogy alakiztatás _szerinte_ nem képezné részét az oktatásnak.
Vagy mondott, de te nem vetted észre, mert nem olvastad a cikket, vagy olvastad ugyan, csak a szövegértésed hagy némi kívánnivalót maga után.

"Azt sem hiszem, hogy egy olyan kamasz, akiben amúgy semmiféle affinitás nincs a katonai szakma iránt, az később katonai pályára „kényszerülne” csak azért, mert a középiskolában heti két órában tanult egy kis hadtörténelmet, alakiságot, havonta egyszer végigment egy akadálypályán vagy urambocsá' kézbe vett egy kispuskát és megtanulta megkülönböztetni a csőtorkolati energiát a mélytorkozástól."

Ebben a mondatszörnyben van benne.

Anyám nevelését összehasonlítanád az állam nevelésével.
Oké, hogy most már nem közoktatás van, hanem köznevelés, de ezt hadd ne keljen jó ötletnek tartanom, főleg, ha olyan balfaszok felügyelik, mint a KDNP.

Jól látod.
Az óvodások sorakozója, kettes sorban vonultatása is pont azt a célt szolgálja, mint az alakizás: elnyomja a személyiséget, a gyerek kíváncsiságát és olyan, számára értelmetlen feladatot ad neki, amivel foglalkozva kezelhetővé teszi a sokaságot.
Ez egy eszköz, amit a katonáéknál magasabb szinten és jobb hatékonysággal végeznek. Ez az alakizás.
Van, akinek tetszik, ha ilyet tesznek vele, meg a többiekkel, van, akinek nem.
Nincs ezzel baj, de ne tagadd már le a célját, hatását, mert olyan vagy mint az alkesz, amelik, azt mondja, hogy a zamatáért, meg a harmóniáért issza a bort, pálinkát, meg különben is, csak minőségit, úgyhogy neki aztán semmi köze a lepukkant csöveshez.

Ui.
Miért remélsz nekem olyat, amit én nem szeretnék?

Bejegyzés: Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról