A tegnap egy elég érdekes hír jelent meg az Indexen, amelyből a nagyérdemű arról értesülhetett, hogy kemény idők jönnek ám a magyar katonatisztképzés fellegvárának számító Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem hallgatóira.
Foglaljuk tehát össze röviden, miről is beszélt az oktatási rektorhelyettes, és mire lehet következtetni a szavaiból.
Elöljáróban (és a félreértések elkerülése végett) gyorsan elmondom, hogy jelen sorok írójának (számos kommentelőnkhöz és több szerzőnkhöz hasonlóan) volt alkalma éveken keresztül szívni... a Hungária körúti campus levegőjét. Igaz, én olyan szakra jártam, ahol nem az egyenruha volt a jellemző, de remélem elhiszitek, hogy egykori iskolámra nem tekintek ellenségesen.
No, soroljuk csak fel az ominózus hír tényeit:
1.) Ezentúl előírják a 0600 órai kelést.
2.) Lesz esti takarodó.
3.) Napi háromszori étkezés lesz.
4.) Ellenőrzik a körletek tisztaságát.
5.) Lesz reggeli torna.
6.) Nyáron sem lehet rövidnadrágot és ujjatlan pólót viselni a campuson.
7.) A hallgatóknak ezentúl tisztelegniük kell az elöljáróiknak.
Kedves barátaim, rázzuk meg a fejünket, fújjuk ki az eddig visszatartott levegőt, próbáljunk meg úrrá lenni kezünk remegésén. Három lehetőség van:
A.) Kecskeméthy ezredes asszony ordas marhaságokat beszélt a Zrínyi tanévnyitóján; vélelmezhetően nem ismeri az egyetem belső életét és dolgos hétköznapjait. Ha ez így van (és a katonai hallgatók eddig is egy egyenruhás-fegyveres szervezet leendő tisztjeihez méltóan éltek, tanultak és dolgoztak a falak között), akkor az ezredes aszonyt vagy félrevezették, vagy ő a hülye. Javasolom szigorú felelősségre vonását, mert rossz hírbe hozta a nemzetvédelmi egyetemet.
B.) Kecskeméthy ezredes asszony pontosan tudja, mit beszél, mert mindaz, amit mostantól bevezetni szándékoznak, eddig nem volt szokás. Lefordítom:
- a hallgatók akkor keltek és akkor feküdtek, amikor akartak;
- az, hogy mikor esznek és mit, totál rájuk volt bízva;
- a körletek tisztaságát senki sem ellenőrizte, tehát nyugodtan lehetett disznóól is a hálókban és a közösségi rendeltetésű körletekben;
- nyáron a hallgatók akár forrónadrágban vagy alsógatyában és ujjatlan pólóban flangálhattak az egyetem területén (apropó: meztelen felsőtesttel ezután is lehet közlekedni?);
- a hallgatók eddig szartak arra, ha az udvaron elöljáróval találkoztak, nem kellett köszönniük.
Ha ez a B.) verzió igaz, akkor (szerény véleményem szerint) az egyetemről mindenkit, aki a portási beosztásnál magasabb sarzsit viselt az elmúlt időszakban, 24 órán belül ki kell rúgni, párhuzamosan azzal, hogy örök időkre meg kell tiltani nekik bármiféle katonai és oktatói beosztás betöltését. Ha nem csalódom, Kecskeméthy ezredes asszony eddig sem az egyetemi kantin konyháján dolgozott mosogatóként.
C.) A sajtó megint hülye volt és valamit félreértettek.
Ne értsetek félre, nem akarok én itt bolhából elefántot csinálni, de ha ezek az új „rezsimintézkedések” a ZMNE falai között akkora újdonságot jelentenek, hogy az oktatási rektorhelyettesnek kell drámai hangon bejelentenie ezek hatályosulását, akkor ott olyan állapotok uralkodhattak eddig, hogy én már a kommandós akcióval (korrupció megalapozott gyanúja miatt) elfogott hajdani rektoruk esetén sem csodálkozom.
Maximum az a meglepő, hogy eddig senkinek nem jutott eszébe áruba bocsájtani magát az épületkomplexumot valami balfasz befektetőnek (emlékezzetek arra az arcra, aki pár évtizeddel ezelőtt állítólag eladta a Lánchidat).
Ezen a blogon többször feltettük már magunknak és egymásnak a kérdést: hogyan jutott oda a Magyar Honvédség, ahol most van? Beszéltünk pénzhiányról, politikusok és kormányok hozzá nem értéséről, rosszindulatáról, a kötelező katonai szolgálat megszüntetéséről, rossz személyzeti politikáról, tábornok-túlkínálatról, meg még annyi mindenről. De arra, hogy a jövendő tisztek egy olyan egyetemen tanulják a szakmát, ahol nem ellenőrzik a körletek tisztaságát, ahol nincs takarodó, és ahol az elöljáróknak nem volt kötelező (ezt nem is értem...) tisztelegniük, nos, erre szerintem egyikünk sem gondolt.
Úgy néz ki, hogy a magyar katonai felsőoktatás központjára jellemző fegyelmi és alakisági helyzetben még egy Tuskó Hopkins is kényelmetlenül érezné magát, pedig Rejtőtől tudjuk, hogy ő aztán tényleg nem volt az a megveszekedett katonás típus.
Oké, ne dramatizáljuk a helyzetet, ezért nem is puffogok itt tovább. Inkább arra kérlek benneteket, fejtsétek ki a véleményeteket a kommenteknél: én vagyok a régivágású, rég meghaladott pedagógiai és katonai nézeteket képviselő, betonagyú f*szfej, amikor a fentieken felháborodom, vagy van némi igazság abban, hogy ezt teszem?
Köszönöm B. Capelluti olvasónknak, hogy megadta a végső lökést a mai vitaposzt megírásához.
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.09.07. 07:42:49
Azon a tisztelgéses dolgon én is kiakadtam.
A rövidgatya gondolom a sportfoglalkozásokra jövet-menet azért maradhat.
A katonás megjelenéshez, a tisztasághoz és a fegyelmezettséghez nem kell plusz költségvetési forrás. Igenis csináljanak a Zrínyiből West Pointot. A tiszteknek más lesz a világképe, és az önbecsülése is.
Todd. PT 2010.09.07. 07:48:06
Ébresztő-reggeli torna-takarodó-tisztelgés eddig is voltak. Bár a tisztelgést viszonzását lehetne pedzegetni. A háromszori étkezés is megvan, bár szerintem elég rossz minőségű a kaja, ezért gyakorta szoktak zsebből enni.
A rövid nadrág és újjatlan poló megint nem tudom kire vonatkozik. Ez vonatkozhat a civil halgatókra is, viszont a katonai halgatók kapnak zrínyis rövid nadrágot.
Todd. PT 2010.09.07. 07:50:18
Ajánlom mindenki figyelmébe.
Titus Pullo Urbino 2010.09.07. 07:59:47
csabika25 2010.09.07. 08:18:02
2010.09.07. 08:33:10
"Ezen szabályok többsége egyébként eddig is érvényben volt az egyetemen, de mostantól nagyobb hangsúlyt fektetnek a betartásukra."
Tán csak most öntik hivatalos formába?
Az ujjatlan pólót és rövidnadrágot személy szerint minden oktatás intézményben betiltanám.
Rókabilly 2010.09.07. 08:42:31
Rbilly
Flankerr 2010.09.07. 08:49:47
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 08:55:09
@Hadrian77:
Érvényben voltak eddig is, de magyarul: szartunk a betartatásukra.
Hát ez nem annak a nyilvános beismerése, hogy egy katonai egyetemi vezetés alkalmatlan?
Pszichológiával és pedagógiával foglalkozók, valamint dörzsölt, öreg és gonosz kiképző őrmesterek szerint ha nem tudsz betartatni egy szabályt, akkor inkább meg se hozd, mert egy be nem tartatott szabály jobban rombol, mint egy nemlétező.
Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.09.07. 08:58:27
1116001 2010.09.07. 09:28:26
Untermensch4 2010.09.07. 09:45:09
Menetgyakorlat újoncokkal. Új tiszt, frissen a Zrínyiről. Térképész. 45 km után veszi észre h rosszul tartotta a térképet...
xstranger 2010.09.07. 09:48:32
juditmanó 2010.09.07. 09:49:07
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 10:03:29
A Zrínyi művek katonai szakokkal, meg vadászgéppel, tankkal hirdeti magát (lásd felvételi imázsgyári plakát), az oda jelentkezők egy része azt is hiszi, hogy ilyen dolgokkal fog találkozni, aztán közben dehogy - mint arra nemrég egy kommunikációval foglalkozó harcos mutatott rá.
Kis haderő = kis egyetem. Nagy haderő = nagy egyetem. És ha már annyira kicsi a haderő, hogy egy egyetem eltartása is kérdéses, akkor jönnek azok a vészforgatókönyvek meg mentő ötletek, hogy pl. hogyan lehetne mondjuk a rendvédelmi felsőoktatással kombinálni ezt az egészet, hogy legalább költségvetési szempontból életképes maradjon.
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.09.07. 10:18:38
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 10:22:47
Egyszer volt egy parancsnokom (nem volt tábornok, csak ezredes), aki például azzal tette magát hasznossá, hogy az irodájába bevezettette a bejárati kapunál lévő kamera képét és nagy hozzáértéssel ellenőrizte az érkezést, illetve a távozást, valamint az ebéd időre rendelkezésre álló 25 perc betartását. Mindezt beosztottakra lebontva méricskélte nap mint nap.
Egy másik szintén ezredes, központi szerv főosztályvezető beosztású kiválósága pedig folyamatosan egy minimum 50 cm magas aktahegyet tartott az íróasztalán, valamint az ahhoz csatlakozó tárgyalóasztalon, hogy a beérkezők azt gondolhassák, milyen elfoglalt szegény. Eközben mindent olvasatlanul írt alá, miközben kicsit a fejét is elfordította, nehogy lássa mi is az az irat.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 10:25:54
juditmanó 2010.09.07. 10:38:23
Hullafotós 2010.09.07. 10:40:34
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 10:42:55
Egy vitaposzt nyitómondatai között egy kis hőbörgés abszolút elfér :-)
És nem azt mondtam, hogy a Zrínyit meg kell szüntetni, hanem azt, hogy szigorú szakmai szempontok szerint át kellene tekinteni az ott tanítók/oktatók alkalmasságát és lehetőleg szakembereket kéne foglalkoztatni.
És nekem ne jöjjön senki az új koncepcióval, aki az elmúlt években-évtizedekben a seggét meresztve végignézte az általános színvonal zuhanását, és (legalábbis a látszat szerint) passzívan tűrte, hogy a ZMNE oda süllyedjen, ahol most tart.
Erről beszéltem.
Két évvel ezelőtt felszereltettem egy vadiúj gázkazánt. A mester valamit nagyon elbaszott, mert egy év alatt négyszer hibásodott meg (mint utólag kiderült: a rossz bekötés miatt).
A tavaly tele lett a tököm és kihívtam egy másik szakit, aki három napig dolgozott, hogy helyrehozza, amit az elődje rosszul csinált (elfelejtett például tágulási tartályt felszerelni, rossz manométert használt, nem a megfelelő gázvezetéket tette fel, stb). A kazán most már tökéletesen működik, de isteni csoda, hogy nem történt komolyabb baj.
Amikor meghallotta, hogy új emberrel dolgoztatok, a régi szerelő eljött és három ötlettel is előrukkolt, amelyek arra vonatkoztak, hogy mit is kellett volna másként csinálni, meg hogy milyen további teendők lennének.
Szerinted mit mondtam neki?
Nem, annál sokkal keményebben fogalmaztam.
Bocs a személyes példáért.
hazitroll 2010.09.07. 11:18:50
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.09.07. 11:20:03
Akkor annak az 1/3 katonának kell West Pointot csinálni. Ugyanis ezek a tisztek elég sokmindent fognak elvárni a beosztottaktól (jogosan) de ezért nekik is mutatni kell valamit. A legtöbb dolog nem pénzfüggő.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 11:20:33
Hasonló góréim nekem is voltak. Az egyik arról volt híres, hogy imádta a számítógépes játékokat, és a bevetési egységnek úgy osztotta az észt, hogy az általa éppen frissen beszerzett szimulációs játékokból vette az ötleteit. Az illető akkor még csak ezredes volt, most a magyar rendvédelem egyik tábornoka.
Egy másik idiótának az volt a legnagyobb problémája, hogy nem öntöztük a virágokat az irodában. Amikor az egyik növény kiszáradt, frankón meg akarta fenyíteni mind a hármunkat, mert nem tudta kinyomozni, hogy ki a felelős. Mondjuk ő összesen négy hónapig bírta nálunk; ezután egy első kategóriájú kapitányság vezetője lett. Gondolom, mindig dobogósok voltak a megyei kertészeti versenyen.
Egy harmadik faszi (ő már nem főnököm volt, hanem velem nagyjából egy szinten dolgozó vezető) azzal keserítette az emberei életét, hogy folyton a híváslistáikat ellenőrizte, és hosszú jelentéseket iratott mindenkivel, hogy pl. október tizedikén kivel és miről beszélt nyolc egész percet a szolgálati mobilon, amikor aznap vasárnap volt! És mindezt mondjuk december végén.
Olyan vezetőkről meg most inkább nem emlékeznék meg, akik diszkrét fenyegetéssel sorra dugták a női beosztottaikat, akik a repipénzből csokit vettek a gyerekeiknek (és a vendégek számára főzendő kávét és az ásványvizet az a titkárnője vette, akinek a bruttó bére az ő nettójának a negyede volt), satöbbi.
Kalpy71 2010.09.07. 11:22:38
@tiboru: A Te hibád volt, remélem azt tudod? Neked kellett volna már elsőre a jó szerelőt hívni!
@Hadrian77: Miért is ? Te olyan szemellenzős emberke vagy aki nem tudja elképzelni, hogy reggeli tornát mondjuk rövidnadrágban és pólóban végezzék el?
A ZMNE-n ha kell (költségvetési megfontolások miatt) lehetne műkörmös tanfolyam is akár.
De a katonai hallgatókat szeparálják el teljesen a civil hallgatóktól és lehetne kétféle házirend is... és ennyi....
Üdv, Tamás.
hazitroll 2010.09.07. 11:23:09
Kalpy71 2010.09.07. 11:23:16
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 11:30:48
Én több évnyitón ott voltam a Zrínyin és ilyesmi egyszer sem hangzott el. Persze az is lehet, hogy nem figyeltem :-)
De persze azért vitaposzt, hogy akár vitatkozzunk is.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 11:36:25
Hát mondjuk civil hallgató nehezen tudna tisztelegni, és szerintem reggeli tornára is nehezen kötelezhető.
De egy leendő katonatiszttől ilyen szempontból (fegyelem, alakiság) azért joggal követelhető több, mint egy majdani bölcsésztől vagy gépészmérnöktől. Aki önszántából katonai pályára akar menni, az talán készüljön fel arra, hogy már a suliban is szembesül ezekkel a dolgokkal.
Vagy ha ez nem fekszik neki (amit ugyanúgy meg tudok érteni), ne öltözzön be zöldbe, oszt' jónapot. Annyi más szép szakma van a világon.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 12:13:26
Iustizmord 2010.09.07. 12:17:10
de vissza az évnyitós speechre, szvsz ez csak olyan jóelőrelebaszós demonstráció vo,t hogy
1. van ám ott kompetencia meg szakmaisűg, alakiság, rend fegyelem és díszlépéskor csattogó fiytm... surranótalpak
2. isten irgalmazzon annak aki megkérdőjelezi
3. isten irgalmazzon mindekinek
szóval a potrien féle gáááá-vu és a többi jut ezsmbe
juditmanó 2010.09.07. 12:23:17
Kedves ZigZag,
persze, majd rebegtetem a pilláim, de most házon kívül van az ezredes.
Amíg találkozom vele, addig is az internetröl mindenfélét meglehet tudni:
A Bundeswehrnek 2 saját egyeteme van, Hamburgban és Münchenben, itt a hamburgi linkje, ha valaki németül tud:
www.hsu-hh.de/
A tájékoztatóban azt írja, hogy a leendö tiszteknek katonai és felsöfokú végzettsége is lesz a tanulmányok végére (bachelor és master-képzés) ill. hogy a tanulmányok alatt a hallgatók nem viselnek egyenruhát. Az egyetem jól felszerelt, saját kolesszel meg ami csak kell.
Hamburgban van még a Bundeswehr Führungsakademie-je is, a Clausewitz-laktanyában, de ez csak továbbképzéssel foglalkozik századostól felfelé, mindenféle Lehrgangok, azaz tanfolyamok, többek között, remélem jól fordítom, vezérkari tiszteknek (Stabsoffiziere) stb.
Meg persze a különbözö haderönemeknek is vannak mindenféle spec. képzései.
csabika25 2010.09.07. 12:26:17
Én civil doktoranduszként vagyok ott, tehát sok közöm nincs a katonáskodáshoz, az egyenruhásokhoz, de az a benyomásom, hogy a morál és a hangulat messze nem olyan, mint ami az ideális lenne. Az oktatói gárda azon részéről, akikkel én kapcsolatban állok maximálisan meglenne az igény az igazi, katonás egyetemre. És igen, ha rajtuk múlna, mindenféle büfészakot elvetnének. De ehhez ugye el kéne dönteni, hogy pontosan mi is az ország védelmi stratégiája, ahhoz milyen emberek kellenek, hányan kellenek, mi az egyes védelmi szervek egymáshoz való viszonya, kell-e külön rendőrtiszti főiskola, vagy egy nagy védelmi egyetemet kéne csinálni, stb. Jó lenne erről érdemben beszélni, de ahogy olvasom, a többség külsős, tehát fogalmunk sincs róla, hogy ehhez az egyetem vezetése és az oktatók hogyan viszonyulnak.
odeon 2010.09.07. 12:43:25
Az egész onnan indult, hogy a főiskolásokat nem lehetett kiküldeni az árvízhez, csak ha önként menni akartak ( aztán nehogy már az afganyeceket rendeljük vissza Felsőzsolcára, mert másunk nincs)
Na erre kitalálta a miniszter, hogy a ZMNE - vagy ahogy régebben neveztük TFV, Ludovika Zlj.-ból hadrendi alakulatot csinálnak. Aztán ettől a pillanattól fogva parancs van meg végrehajtás.
Meg minden ami vele jár:
Ügyeletes eligazítás az ÜTI-nél
Reggeli torna
Rajszemle
Sorakozó reggelihez ( közben díszmenet)
Körletszemle
Sorakozó előadásokhoz ( közben díszmenet a beérkező oktatóknak)
Előadások
Sorakozó ebédhez
Ebéd ( konyhai kisegítő munkára vezénylet raj jelentkezik a Ko.Ü.-nél és kitakarítja az étkezdét)
Parancskihirdetés, alaki foglalkozás
Előadások vagy önképzés
Kimaradás ( I. éves takarodóig, II éves + 1 óra, III éves +2 óra, végzős ébresztőig )
Kivétel a laktanyafogságos hallgatók, mert azok az ügy.al. pk. ellenőrzése mellett szemetet szednek.
Takaródó
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 12:44:46
Úgy tudom, hogy döntés született: az RTF-et tán jövőre integrálják a ZMNE-be.
És ha már RTF: azért onnan is lehet ám cifra dolgokat hallani, amelyeknek ha csak a fele is igaz, akkor a Zrínyi még jelenlegi állapotában is büntetőszázad a rendőrtisztihez képest :-)
hazitroll 2010.09.07. 12:46:01
@csabika25: Beszéljetek érdemben, én addig befogom a számat.
Todd. PT 2010.09.07. 12:46:55
Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.09.07. 12:53:42
3006 2010.09.07. 13:02:06
odeon 2010.09.07. 13:02:40
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 13:03:53
És erre az új rezsimre reakcióként volt valami belső lázongás, hogy a rektorhelyettes így belengette a furkósbotot?
flimo13 2010.09.07. 13:08:23
odeon 2010.09.07. 13:19:02
Háát ez volt napirend 77 és 81 között, gondoltam ezt hozzák vissza
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.09.07. 13:20:49
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.09.07. 13:46:32
Erre voltak jók a katonai középiskolák.
vén betyár 2010.09.07. 13:46:33
Kádár Gyula
A Ludovikától Sopronkőhidáig
273.o
"Az akadémia hallgatói szigorú fegyelem alatt éltek.Kevés szabad idejük volt, kevés kimenőjük a városba.
A nevelés határozottan arra törekedett, hogy puritán egyéniségeket, minden könnyelműségtől és káros szenvedélytől mentes embereket formáljon.
Erkölcsi botlásokat azonnali elbocsátással büntettek."
vén betyár 2010.09.07. 13:47:37
csabika25 2010.09.07. 14:08:26
@Todd. PT: nézd végig a felvi.hu-n az indított szakokat. Biztos, hogy mindennek a katonai egyetemen van a helye? Ráadásul olyan minőségben, ahogy? Egy példa: az első összevont doktori szigorlaton, ami übernehéz, és nagyon buktatós, két nap tanulással simán jelest szereztem. És ez azért keveseknek ment. Pedig "csak" a BME-n tanultam vizsgázni. Ha olyan magas lenne a szint, totál civilként azért nehezebben ment volna, nem?
@Bodzaszedő Manager: Nem tudom, nekünk már csak szakmai tárgyakat kell tanulni.
hazitroll 2010.09.07. 14:19:21
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 14:31:12
odon-b 2010.09.07. 14:33:51
Amíg jómagam a ZMNE megboldogult Üllői úti bázisán koptattam a betont tiszti hallgatóként 2000-2004 között, fentiek közül egy kivétellel mind létezett már. A kivétel a rövidnadrág dolog volt egyedül. A napi háromszori étkezés is megvolt, azzal a különbséggel, hogy vacsoránál pénzre volt jelentve a teljes állomány, kivéve a szolgálat. Minden reggel 6-kor volt ébresztő, majd reggeli torna. Reggelente rajszemle, minden héten legalább egyszer karbantartó délután keretében körletszemle, takarodó 22-kor, és nemhogy tisztelegni, de még "vigyázz menetet" is kellett verni az "arra érdemes" elöljáróknak.
Vérnűsző Barom (törölt) 2010.09.07. 14:49:09
TexMex 2010.09.07. 15:01:36
hazitroll 2010.09.07. 15:04:34
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 15:26:15
katpol.blog.hu/2010/09/04/knn_death_by_powerpoint_az_ezredes_kiborul
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 15:38:29
@odon-b:
Ehhez csak azt tudom hozzáfűzni, hogy ebből a szempontból sem vagyunk egyformák. Én is hallottam már olyan volt katonatársamat, aki ugyanott, ugyanakkor volt katona, mint én (sorállomány, nem hivatásos!), és mintha egy teljesen más eseménysorozatról mesélt volna; ami neki szívás volt, azt én még élveztem is, amit én marhaságnak tartottam, az szerinte lényeges és érdemi volt, stb.
Az azonban, hogy egy katonai főiskolán igenis legyen egyfajta katonás rend és fegyelem, szerintem nem képezi vita tárgyát. A vita azon van, hogy tényleg ráfér-e a Zrínyi hallgatóira a "gatyábarázás", vagy az ezredes asszony (a változás korába érve) nem mindig tudja összehangolni a gondolatait a szavaival.
odeon 2010.09.07. 15:47:31
Persze mások meg azt mondják, hogy akkor kezdődtek a bajok, amikor az alapkiképzés Egerből került Mezőtúrra talán 73-ban mert Egerben olyan is volt, hogy az ügyeletes alegység téves riasztás folytán tűzharcba keveredett a 2.-es (lőszerraktár) őrség állományával.
Az összes lőszerét mindkét szolgálat ellőtte, de annyira nem tudtak lőni, hogy még csak sebesült sem volt az I. éves hallgatói állományból
odon-b 2010.09.07. 15:49:48
odeon 2010.09.07. 15:57:37
3006 2010.09.07. 15:58:34
odeon 2010.09.07. 16:03:09
önálló fegyvernem volt talán 70-ig, a fene tudja.
Én csak gyerekként találkoztam velük, amikor egy
száj- és körömfájás járvány miatt lezártak néhány települést, meg amikor Jugóknál volt valami tífusz járvány, aztán határt zártak a határőrökkel együtt
Kék parolijuk volt.
rognork 2010.09.07. 16:09:56
Igaziatommaki2 2010.09.07. 16:49:26
postabelyeg 2010.09.07. 17:12:55
1x megérdemelne egy posztot azt is.
Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.07. 17:59:51
juditmanó 2010.09.07. 18:08:28
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 18:51:08
OK, előre is köszi :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 18:52:18
Talán majd a milstoryn.
MTi 2010.09.07. 19:28:14
index.hu/belfold/2010/09/07/meghalt_az_afganisztanban_megserult_magyar_katona/
RIP Kolozsvári György.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 19:33:46
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.07. 19:34:55
Marcellusca 2010.09.07. 20:02:12
A kedves ezds. asszony biztosan nem járt anno a KLKF-en (lehet, hogy túl fiatal ahhoz, hogy OTT megfordulhatott volna?) vagy az egyetem volt kampuszán (ahova a KLKF /maradványa/ is beköltözött/ az Üllői úton a BKJMF(K)-n (amit azóta ledózeroltak).
Mert ezen helyeken ezek a most bevezetett "újdonságok" megvoltak.
Mindezt első kézből tudom igazolni, aki anno járt a KLKF-re, majd a BJKMF(K)-ra és utóbbi helyen volt (hál' Istennek csak egyszer) hallgatók kiképzője és dolgozott is ott.
Bővebben: megtartom magamnak. :D
Marcellusca 2010.09.07. 20:05:29
Eddig csak ht.-kkal és civilekkel találkozott. :)))
kószák egyike 2010.09.07. 20:09:01
Ezzel értek egyet:
"Ha ez a B.) verzió igaz, akkor (szerény véleményem szerint) az egyetemről mindenkit,...stb"
Ez az egész egy csúnya rossz vicc.
Olvasva a CV-t. Egy kérdés: soron kívül nem egyszer lehet valakit előléptetni egy karrier alatt?
Marcellusca 2010.09.07. 20:09:54
Mindenkit a Hungária körútra költöztettek. :)
Asidotus 2010.09.07. 20:40:04
offshoreceg 2010.09.07. 20:56:21
tiboru:
"Olyan vezetőkről meg most inkább nem emlékeznék meg, akik diszkrét fenyegetéssel sorra dugták a női beosztottaikat, akik a repipénzből csokit vettek a gyerekeiknek (és a vendégek számára főzendő kávét és az ásványvizet az a titkárnője vette, akinek a bruttó bére az ő nettójának a negyede volt), satöbbi."
Hát ez sajnos nem a fegyveres erők sajátja, csak katonáéknál lefokozás és azonnali sivatagi aknaszedés járna, míg a biznic szektorban vállveregetés és bónusz, esetleg részvénycsomag:(
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.07. 21:34:33
LTamás 2010.09.07. 21:47:09
LTamás 2010.09.07. 21:48:00
Melyikeknél? >:-DDD
Cecco Beppe 2010.09.07. 21:49:25
Nagyjából ezt mesélte el nekem egy ott tanult ismerősöm, amikor rákérdeztem erre a nyilatkozatra. Így sem tökéletesen tiszta a nyilatkozat értelme, de már sokkal árnyaltabb és reálisabb. :)
sys_64738 2010.09.07. 21:56:34
A linkelt videó szerint eddig is volt napirend a tiszti hallgatóknak, csak a reggelit magának oldotta meg egy adott intervallumon belül. Nem kizárt, hogy nem kajára költötte a pénzt.
www.etvonline.hu/etv/index.php?dir=videotar_egy_video_oldal&videoID=1723
A 20. percnél nyilatkozó Dr. Szarka Gábor alezredes, egy korábbi szereplése pedig itt látható, rögtön a főcím után:
videotar.mtv.hu/Videok/2007/06/10/19/Gyalogbeka_1_resz.aspx
bloggerman77 2010.09.07. 22:52:25
Jól összefoglaltad, a parancsnok asszony most a katonásdi rendtartást ki akarja terjeszteni a civil hallgatókra.
Akik nem azért felvételiztek, hogy egyenruhában verjék a díszmarsot.
Amúgy ezt a konfliktust már a civil szakok beindításakor megjósolták, érdekes, hogy csak most bukott ki. (Biztos az összeköltöztetés miatt)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 23:26:06
Megsaccolom: idehaza kábé 30 felsőoktatási intézményben képeznek pénzügyi és számviteli szakembereket. A Zrínyinek mi a Jóistenért kellett harmincegyediknek egy ilyen szakirányt is indítania, hangsúlyozottan civil szakként?
És ugyanez a helyzet a civil gépészmérnökökkel is. Ilyet csak negyven helyen képeznek.
Nemhogy megmaradna (a lehetőségekhez képest) katonai oktatási intézménynek...
paranoid T.R. marcipan 2010.09.07. 23:28:01
a könyvtárból elküldtek fénymásolni a koleszba, de persze nem mondták h nem olyan egyszerű ott ki-be mászkálni. kitartóan álltam az ajtóban, nézegettem az órám, rebegtettem a pilláim, és csodák csodájára beengedtek. aztán mielőtt még levegőt vehettem volna, h szóljak, mit akarok, máris kísértek volna a lépcsőhöz h ugye tudom melyik szobába megyek, és "hát ilyenkor nem szokás, nade látszik magácskán h milyen lelkes" felkiáltással felengedtek volna... ha nem közlöm, h minden fetisizmusom ellenére én csak egy fénymásolót szeretnék. (utólag rájöttem, h be kellett volna mondani egy emeletet, de ez nem tartozik szorosan a tárgyhoz.)
köszönöm h meghallgattatok, az első konzultáció ugye ingyenes doktor úr?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.07. 23:40:43
Nocsak, kiskegyedet is lehet látni?!
És igen, jól emlékszel, az első ingyenes. De a másodiknál már nem szabad kiabálni.
KaTZE (törölt) 2010.09.08. 00:22:22
Mondjuk, ha tényleg lesz laktanyafogság, 6 évvel a sorkötelesség megszüntetése után, na az érdekes lesz. Mindig a hallgatókba rúgnak bele... Nem volt tisztelgés eddig? Információim szerint a hallgató nem rendfokozat, szóval a pár nap múlva hdgy. negyedéves szépen tiszteleghet egy épp bevonult honvédnak.... Még a szaros, zrínyin "dolgozó" őrmester is elvárta(ja) a hallgatóktól, h. lapátoljanak nekik, na mindegy...
Fegyelem, alakiasság... Kár hogy az oktatók, nevelőtisztek pszichikai, fizikai, szakmai tulajdonságait (konkrétan tisztelet a számos kivételtől, de alkalmatlanságát) sosem nézik.
bet-li, kínai játékos 2010.09.08. 01:29:11
A tiszteletadásról, tisztelgésről csak annyit, hogy 1988-ban a hírhedt szombathelyi laktanyában az a mondás járta: a sorállomány csak a háromcsillagosnak tiszteleg (szakaszvezető, főtörzsőrmester, százados, ezredes (akkor még ezek a rendfokozatok jártak három csillaggal)).
Viszont a világ más hadseregeiben az első amit belevernek a kadétba, a rendfokozat feltétlen tisztelete.
Néhány hete találkoztam a fenti egyetem egyik (civil nő) hallgatójával (alig 22 éves), akinek a köszönés is nehezére esett. (Halmozottan hátrányos helyzetű, vidéki versenyző, aki nem mellesleg biztonság-és védelempolitikát hallgat, tehát nem is annyira civil szakra jár.) Lehet, hogy ismét rossz emberrel találkoztam, de az önálló hadrendi elemként létrejövő Ludovika zászlóalj parancsnokának nagyon nehéz dolga lesz, ha a fegyelem tárgykörét vizsgáljuk.
bloggerman77 2010.09.08. 01:33:29
Fejkvóta.
Katonai hallgató már elég régóta kevés, itt is elhangzott, h ma is a Zrínyis hallgatók döntő hányada civil. Ők hozzák a pénzt... Meg a nem katonás megjelenést. :)
Nálam a Zrínyi ott verte ki a biztosítékot, hogy amikor a Hadtudományi társaság ülésére igyekeztem, a beléptetési procedúra közben nézegettem a faliújságot, és...
Egy közismert b*zibár szép, nagy plakátja díszelgett ott. :) (2004-ben volt ez)
bloggerman77 2010.09.08. 01:43:24
"amikor a rendszerváltás után valakik büszkén, szinte kormányprogramszinten hirdették, hogy megszüntették a reggeli tornát? "
Ez a Klein izé... Keleti Gyuri első tette volt még 94-ben.
:)
"Viszont a világ más hadseregeiben az első amit belevernek a kadétba, a rendfokozat feltétlen tisztelete. "
Hát igen, ez Mo-on erősen megkopott. Mikor a múltkor olvastam Vérnűsző Barom kedélyes sztorijait a Katonatörténetek blogon, gondoltam is magamban, hogy a nagyapán helyben tarkónlőtte volna V.B.-t az általa kedélyesen leírt függelemsértésekért.
45 előtt volt tisztelete és tekintélye a rendfokozatnak. Egy kap. tizedes is már úr volt az érettségijével a 6 elemit (sem) végzett legénység között.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 09:13:43
vastagbor.blog.hu/2010/09/07/drakoi_szigor_a_katonakepzo_egyetemen
És tessék, a bizonyíték, hogy az Indexszel nincs semmiféle összefonódásunk: Vastagőrék kint vannak a címlapon :-)
Raka1885 2010.09.08. 09:23:43
paranoid T.R. marcipan 2010.09.08. 09:33:20
drazsé 2010.09.08. 09:57:30
egyre erősödik bennem az az érzés, hogy a t. rektorhelyettes asszony csak egy "kurzushű" évnyitói beszédet akart mondani (vö. miniszter vélt vagy valós szájízének megfelelőt) csak éppen nem ilyen lovat akart...
blist 2010.09.08. 09:58:25
Én '81-ben végeztem a KLKF-n határőr szakon és szégyelltem volna, ha valamelyik sorkatona olyant tud csinálni, amit én nem (kivéve persze a speciális képzettséget, versenyszerűen sportolókat). Csak szörnyülködve olvasom itt a szöveget, a fejünket leordították volna, ha ilyesmi csak eszünkbe jut.
odeon 2010.09.07. 15:57:37
A bejegyzéshez csak annyit, hogy Szegeden nem kifejezetten a határt őriztük, ment az oktatás és a kiképzés keményen, ezek mellett viszont a Csongrád megyei Rendőr-főkapitányságnak, valamint a Kiskunhalasi Határőr Kerületnek adtunk állandóan 50 fős tartalékot. Figyelembe véve, hogy a létszám már induláskor nyolcvan alatt volt, kiszámolható a kimenők, eltávok gyakorisága... A tanévközi három oktatási szünetet és a véradásért járó két napot is beszámolva egy év alatt ötször voltam otthon.
A határőrizeti riadó persze bármely pillanatban várható volt, ilyenkor perceken belül teljes felszereléssel, fegyverzettel el kellett hagyni a laktanyát, függetlenül attól, hogy éppen matek óra, étkezés vagy takarodó volt. Ezek nem gyakorló riadók voltak, tényleg mentünk a határra úgy hogy nemigen tudtuk merre vagyunk, hogy mikor végzünk még kevésbé.
Szentendrén a főiskolán a 12 hallgatói századból csak kettő volt határőr, de ha valami fogadásra díszszázadot kellett kiállítani, annak valami okból kifolyólag kb. 90%-a határőr volt...
Egyébként egykori honvéd tanáraink is elmondták, hogy ha az alakulótéren átment két hallgató, az állományjelző látványa nélkül is tudták melyik határőr, pusztán a mozgásából.
Zzoorroo 2010.09.08. 10:04:15
Utána beszélgettünk a haverokkal, akik (velem együtt) nem vetik meg a jó bulikat, de megegyeztünk abban, hogy hát nem tudom, örülnénk-e annak, ha a hazánkat olyan hadsereg védené, amelyiknek tisztjei ilyen laza suliban tanulták a szakmát.
Megint hozzáteszem: a gyerek szavaiből gyököt vontunk, de végül is valami csak van benne, nem?
vén betyár 2010.09.08. 10:06:11
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.08. 10:48:59
Ezt a cimborám nevében kikérem magamnak, aki 2 hónapja jött haza, közel 20 kilóval soványabban...
"szemüveges, bajuszos vezetőik "
Ez a kettő szerinted kizárja hogy valaki jó katona legyen?
@Zzoorroo: Katonai hallgató volt...? Az ilyen mi a f*sznak megy hivatásosnak!?
hazitroll 2010.09.08. 11:09:11
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.08. 11:42:25
Amennyiben tényleg ilyen sz*rcsimbókok járnak a Zrínyire én még a magánzárkát is visszahoznám, ha már hagyományok...A kurva életbe!
végbélsérv 2010.09.08. 12:39:45
Természetesen én sem vagyok egy szentfasz, sok probléma van az egyetemmel és a honvédséggel is. De nem tudom megérteni ezt a nőt... Hogy engedheti meg magának egy rakás ostobaság kinyilatkozását a nyilvánosság felé??
Szerintem életében egyszer sem ért be az egyetemre 9 óránál előbb, bár ezt nem tudhatom, és nem is érdekel különösebben. Azt már megszokhattuk a különböző nyilatkozataiból, hogy a jól betanult sablon vetítéseket mondja folyton, az őszinteség olyan távol áll tőle mint ide mexikó.
A tisztjelöltek nemhogy elfogadnák, inkább követelnék a renszeres gyakorlatokat, a jóval gyakorlatiasabb hozzáállást, de ez nem rajtuk múlik. Az elöljárók között többen is ügyködnek a reformon, de egyelőre sok a parazita, aki gátat vet próbálkozásaik elé. Az elkényelmesedett gyökér pénzéhes kretének, akik nemhogy katonának, de még az életre is alkalmatlanok.
Tehát a zmne nincs a toppon, ez tény, de ezeknek az alapvető katonai elvárásoknak bőven eleget tesznek a hallgatók. A legtöbben külön, szabadidejükben is edzenek, akadálypályáznak, futnak, sportolnak... A körletek rendszerint tiszták, hiszen minden nap van szemle, semmi értelme szétkúrni a "fészket" ha másnap reggel újra ellenőrzik... Rengeteget lehetne még írni a témával kapcsolatban...
A rövidnadrágról meg annyit, hogy a katonák testnevelésre kaptak zrínyis rövidgatyát amit hordhatnak is, a gond az, hogy a civil hallgatók túl nagy lazaságot engednek meg maguknak, náluk be lesz tiltva nyáron. Ennyi.
odeon 2010.09.08. 13:31:43
M65od 2010.09.08. 13:34:22
Iustizmord 2010.09.08. 13:53:34
a nemzetközi borleíró bullshitgenerátor ehhez képest a fasorban nem van...
blist 2010.09.08. 14:10:43
Krétázok... 2010.09.08. 15:33:32
"Pszichológiával és pedagógiával foglalkozók, valamint dörzsölt, öreg és gonosz kiképző őrmesterek szerint ha nem tudsz betartatni egy szabályt, akkor inkább meg se hozd, mert egy be nem tartatott szabály jobban rombol, mint egy nemlétező."
Pedig az egész jelenlegi magyar jogrendszer erről szól. Nincs olyan része az életnek, ahol ne lennénk tele kikényszeríthetetlen, be nem tartott szabályokkal. Néha ezeket meglovagolja a bulvármédia, beszélnek róluk egy kicsit, utána minden marad a régiben.
Még csak az elejét olvastam el a kommenteknek, de máris nagyon sok aranyigazságot fedeztem fel bennük. A mai magyar Rendőrség például az említett pótcselekvést - fegyelem, munkába érkezés, rövidnadrág és póló tiltása, stb. - vette elő a vezetőváltások óta.
Jajj, majd kifelejtettem az EGYSÉGES ÖLTÖZET-et. muhhahhhahhahhha... szánalmas!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 15:51:43
Hát tudod, 12 százalékról mondjuk 20-ra emelni a felderítési mutatót keserves és hosszadalmas meló (most a statisztikai machinációkról és a kegyes csalásokról nem beszélek); sokkal egyszerűbb megkövetleni, hogy egyik napról a másikra a nyomingerek kötelező módon nyakkendőt és inget viseljenek.
Hallottam én annak idején minisztériumi embert úgy érvelni, hogy "Mit nyávogtok? Az FBI ügynökei is mindig öltönyben-nyakkendőben vannak!"
Nem bírtam ki és a kellő tisztelettel megjegyeztem: Ez így van, de ők viszonylag ritkán házkutatnak mondjuk az Illatos úton, a Bányató utcában vagy a Mátyás téren...
A parancsnokom becsületére legyen mondva, hogy ott, az értekezleten mellém állt és igazat adott a Roosevelt téri arccal szemben, aztán az irodájában húsz percig üvöltözött velem négyszemközt, hogy mekkora, khm, pénisz vagyok, hogy leállok az ilyen hülyékkel vitatkozni :-)
dezso 2010.09.08. 15:53:46
Egyébként ez a rendfokozati rendszer, ami nálunk van, szerintem úgy szar, ahogy van. Belépek valamiért szerződésesként biológus diplomával, és onnantól kezdve feljebbvalója vagyok egy halom mindenféle tényleges katonának? És ha eltöltöttem különösebb botrány nélkül pár évet, előlépek?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 16:03:51
Miért, az jobb, amikor mondjuk közgazdasági ismereteket vagy informatikát oktató civil tanerőkből egyik napról a másikra főhadnagyot vagy századost csinálnak? Igen, ott az Üllőin szokás ez is...
Persze, így a pénze majdnem a kétszerese lesz az addiginak, de akkor is... És jól mondod, egy ilyen harmincas hirtelenszázados (aki még mindig nem tudja röhögés nélkül felvenni az egyenruháját) feljebbvalója lesz mondjuk egy olyan főhadnagynak, aki esetleg már öt-hat éve csapattisztként szolgál.
És igen, ha olyan beosztásban dolgozik, előbb-utóbb főtiszt lesz belőle, pedig mindössze annyi köze van a sereghez, hogy a Zrínyin tanít.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 16:06:45
Nem; több olyan hivatásost (és volt hivatásost) ismerek, akinek minden előléptetése soron kívüli volt :-)
A várakozási idő fele letelt, jól dolgozol, a parancsnokaid elismernek és ennyi. Néha még a várakozási idő felét sem kell megvárni.
hazitroll 2010.09.08. 16:22:51
odeon 2010.09.08. 16:23:31
Na ebből lett akkora üvöltés, hogy azt hittem a gatya is lerohad rólam. A vége az lett, hogy aznapra kihallgatásra rendeltek.
Ez az álmoskönyvek szerint szerint is előrevetített legalább kettő hónap helybenjárást, de nem volt mit tenni.
Ahogy illik ki is álltam a bal szélre.
Kérdi a szd pk., hogy mi történt. Én meg jelentem, hogy havas volt az Orgovány elvtárs vállapja és azt mondtam neki, hogy alezredes.
Miből gondolta a hallgató elvtárs hogy az Orgovány alezredes?
Jelenet úgy a kora után.
Na erre az őrnagyi rendfokozatban a főiskolai beosztással véglegesen megfékezett szdpk-ból kitört egy olyan röhögés, amilyent a szd. szint még nem látott, a szd kihallgatás meg pláne. A sunnyogás szóba sem került, ami nálunk amúgy is fő tantárgy volt ( Aki kiszökött- beszökött csak akkor kapott fenyítést ha nyilvánvalóan lebukott)
Megúsztam egy kioktatással, ami állítólag a szd. történetében példa nélküli volt, mert nálunk a rendeltek általában egy hónapra adták le megőrzésre a körletelhagyásijukat .
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 16:26:25
Az ilyen sztorikat ezentúl kérem a milstoryblognak beküldeni!
milstory.blog.hu/
drazsé 2010.09.08. 16:29:10
az a baj, hogy a rendfokozat (és értelemszerűen az előmenetel) egy kissé elszakadt már a beosztástól
sokkal inkább az eltöltött időt (csak mérsékelten ironizálok), ne adj isten a jól végzett munkát (létező fogalom még azért..) jutalmazó juttatásrendszer részévé vált
de mivel csak kissé szakadt el, ezért ha már feljebléptették, akkor nem is oly sok idő után már rendfokozatának megfelelő beosztás is kell neki találni - vagy csinálni...
oké, tudom, hogy lózung, meg falra hányt borsó, meg már ezerszer, de a magyar előmeneteli rendszer egy nagy raklap szar és pont
odeon 2010.09.08. 16:54:58
Voltam benne pár napot és ráadásul abból háromban
az őr.szd. ( sorállomány) őrzött. Az első két nap még a hallgatók megnéztek maguknak, mint állatkertben a rövidnyakú zsiráfot ( főiskolás egy - kettő került fogdába évente akkoriban ) de aztán utána 72 óra alatt úgy megszívattak, hogy az parádés volt.
Mindebben az volt az igazán szép, amikor rá kb. 3 hónapra meg én voltam az őr.pk ugyanezzel a váltással, de a külső őrségen.
Harcászkodott mindenki az obszervatóriumig meg vissza a felvezetési útvonalon.
Közben kijött egy ellenőrző bizottság.
Gondolom engem akartak valami lazaságon elkapni, aztán akkor meszeltek volna ki a főiskoláról.
Addigra a sorállomány úgy ki volt már idegelve, hogy amikor amikor a tanszék vez.h. a jelentéstétel után csak úgy finom hangon közölte:
Hallgató elvtárs! Az őrszobát támadás érte ( és látványosan benyomta a stoppert)
Én meg elüvöltöttem magam:
Őrség fegyverbe, tüzelőállásba !
Mire az ellenőrök le tudták volna fújni a parancsot, már az őrség tartalék lőszere is ki volt osztva és legalább egy fél láda kézigránát össze volt szerelve.
Na itt volt a nagy gond. Nem mondtak korlátozó rendszabályt.
Én még úgy keményvállaposokat nem láttam besz@rni,mint amikor meglátták az összeszerelt kézigránátokat.
Nekik ugyanis nem volt joguk olyan parancsot kiadni, aminek ez a következménye.
A tanszékvezető személyesen érkezett és töltöttek mindenféle jegyzőkönyveket, amiket én természetesen alá is irtam. A korábbi fenyítésemet törölték és így aztán hdgy. lettem '81-ben
odeon 2010.09.08. 17:03:41
Itt már nincs kedvezménymegvonás, laktanyafogság fogda, meg ami vele jár. Én őrszolgálatban bizony odalőttem ( ebben nem voltam egyedül) mert akkor ez volt a rend. Akik a HÉV-en a rendőrt még le merték köpni, a katonai rendész járőr ( főiskolások adták) elől inkább leszálltak.
Megtanították az engedelmeskedést meg a parancs kiadását valamint mindezekért a felelősség vállalását, ami nem kevés dolog.
De legfeljebb kimoderálod
ZsuKov 2010.09.08. 18:08:52
hagyjuk már
blist 2010.09.08. 18:10:35
De ő el is mondta, nem az a lényeg, ki írja alá a parancsot, hanem ki készíti! Szó nélkül betette a nevét a soron kívüli előléptetések listájába, kivárta, amikor a főnök nem ért rá minden marhasággal foglalkozni és az orra alá dugta aláírni, mert nagyon sürgős az anyag...
Mondjuk csodálkoztam, hogy ezt egynél több alkalommal is el tudta játszani.
terkepeszbandi 2010.09.08. 18:15:49
ZMNE-n vagyok katonai szakos hallgató, szóval első kézből szeretném jelezni, hogy ezek a "változtatások" eddig is érvényben voltak, nyilván a szakértő aki a cikket írta nem tudná megkülönböztetni a harckocsi elejét a végétől se.
ha valakit érdekel az életünk, napirendünk nyugodtan írjon. ami változtatás lesz hogy eddig nem volt kötelező étkeztetés, hanem illetményt illetve étkezési hozzájárulást kaptunk, amin mindenki megvehette a kis ebédjét az étkezőben. ezután nem kapunk lovét hanem kaját, röviden ennyi.
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.09.08. 18:41:36
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 19:19:32
Ne érts félre, imádom az ilyen történeteket, de azt szeretném, ha a "szak"blogban (is) szerepelnének :-)
(Azt is én szerkesztem ugyanis...)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 19:20:58
Ne hülyéskedj, nem moderálom, mert abszolút on...
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.08. 19:23:51
Hadd kérdezzem meg: az ezredes asszony figyelmét felhívta valaki, hogy ezek szerint nyitott ajtókat dönget az ország nyilvánossága előtt?
A Zrínyin van olyan, hogy hallgatói önkormányzat, vagy ez olyan civil trükk?
terkepeszbandi 2010.09.08. 19:44:34
Természetesen van hallgatói önkormányzat, katona és civil hallgatókkal egyaránt a vezetőségben.
Igazándiból a katonai kiképzésbe nekik nincs beleszólásuk, de ebben valaki kompetensebbet kellene kérdezni.
Az ezredes asszony ha szabad ilyet írnom főleg a civil hallgatók ügyeivel foglalkozik, de szerintem tisztában van a napirendünkkel, nem tudom a nyilatkozat célját, de szerintem valamit nagyon félreértettek az index szerkesztőségénél, vagy abból nehéz hírértéket kovácsolni, hogy eddig is így volt ezután is így lesz, így beharangozták mint valami világmegváltó rendszerváltozást...
(egyelőre a mi életünk nem változott semmit az eddigiekhez képest)
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.09.08. 20:43:34
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.08. 21:24:14
@odeon: Mármint olyan rendszerű magánzárka, ahol ezt nem lehet megjátszani...
Iustizmord 2010.09.08. 22:10:36
Panzer 2010.09.08. 22:48:07
Nyugodtan elkepzelheto tehat, hogy egy kis pontatlansag-felreertelmezes-felrehallas becsuszott az MTI tudositasba.
Capelluti:
Igazad lehet: a helyreigazitas-keres hianya szerintem is azt mutatja, hogy tartalmilag olyan nagyot azert nem tevedhetett az MTI. (amitol persze a megfogalmazas meg lehet szerencsetlen...)
bet-li, kínai játékos 2010.09.09. 02:15:22
Csak itt, csak Neked mondok egy példát: az egyik jeles biztonságpolitikai szakértőnk, aki sokat szerepel a tv műsorokban és egy másik budapesti egyetemen is tanít, nem mellesleg a HM Közgazdasági és Pénzügyi Ügynökségének osztályvezetője is. Csak ennyire civil ez a szakma.
A korábbi példámban leírt hölgy édesapja 2009 júliusáig a Magyar Honvédség egyik dandárjának parancsnokhelyettese volt. Kéred, hogy szűkítsem a találati lehetőségeket, vagy az elemző és értékelő munka alapjait átrágva kitalálod magad is::))
Panzer 2010.09.09. 08:06:12
Az illeto uriember szerencsere azert inkabb kivetel, mint szabaly a nyilvanossag elott is idonkent szereplo bizt. pol. szakertok kozott. Tenyleg nem o a tipikus - sem multjat, sem jelenet tekintve, tegyuk hozza...
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.09. 08:24:34
odeon 2010.09.09. 09:03:43
Megjátszani???
72 órán keresztül az egyik kezemben söprű volt, a másikban felmosó, a harmadikban meg a meszelő
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.09. 11:30:53
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2010.09.09. 12:55:21
Neoprimitív 2010.09.09. 15:02:22
Fogalmam sincs, mennyi az igazságtartalma, nem ezen buktam ki. (Igazából valahol el sem tudtam hinni, az elöljárónak szóló tiszteletadás és az öltözködési normák olyan minimálszint egy fegyveres testület kiképzésénél, hogy lehetetlennek éreztem ennek a hiányát.) Az akasztott ki, hogy hogyan sikerült már megint egy ilyen hülyét ilyen pozícióba juttatni, mint a nyilatkozó elvtársúrnő? A cáfolat hiánya miatt én is feltételezem, hogy ez hangzott el, de soha nem merült fel benne, hogy az ő beosztásában ha igaz, akkor azért alkalmatlan, ha meg nem igaz, akkor nem mondhat ilyet? Hofinak volt anno egy szövege a futballbíróról, aki még büszkén fut is körbe, ha hülyézik a szurkolók, hogy igen, én vagyok az - hát ez jutott erről eszembe.
recruit 2010.09.10. 09:06:36
A civil-control nem képes a minimális tiszteletet eltanulni, ha idegenben jár?
Nem akarom levonni a következtetést.
recruit 2010.09.10. 09:28:40
A ZME-re jár a saját koordinátorom is. Ő spec. ales.
Tessék mondani az egyetemi házirend mindenkire vonatkozik?
Mielőtt hülyén nézne rám a tudatlan civil, illetve szabályokban járatos egyenruhás, felhívom a figyelmet, hogy én még "egyenlő bánásmódot" soha nem láttam ilyen jellegű iskolákban.
szvsz az elképzelésem a fenti esettel kapcsolatban a következő:
a nappali tagozatos, "kopasz" hallgatók szopnak
a "valakik" hédereznek.
Kiváló példa volt erre a "Dunakeszi kutya és állomány képző iskola".
Ott a rendőrök, MH csillagosok a büff-ében szlopálták a sört és járták a világot, még a tisztes és tsz-es állomány derékig gázolt a ganajban és dolgozott, tanult, őrt állt és énekelt.
Jól tippelek, hogy ez a ZME szabályzat is a "jövő nemzedék" regulázására szól?
Már csak azért, mert kíváncsi lennék, hogy melyik kilós vagy ales. kér írásban engedélyt, hogy 22.00 után fennmaradva tanulhasson, vagy esetleg kiszaladjon a feleségéhez a XI. kerületbe.
Márpedig, ha házirend, akkor mindenkire kellene vonatkoznia! :)
(Imádnám látni, ahogy a ZME hallgatóinak az épületen belül tilos lenne hordani a vállapot és mindenki egyszerű "hallgató". Lásd. Dunakeszi minta.)
storm · http://napirokk.blog.hu 2010.09.10. 10:58:27
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.10. 19:48:10
index.hu/belfold/2010/09/10/nem_lesz_nemzetbiztonsagi_alapszak_a_zmne-n/
No comment.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.10. 19:50:28
ZZ aa. biztosan rajta van a témán.
bet-li, kínai játékos 2010.09.11. 03:10:13
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.11. 06:31:56
:-)
Viszont a Zrínyi legalább biztonságban lesz.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.11. 06:36:06
Nem akarok túl magas ontológiai húrokat pengetni, de a világ mindig is arról szólt, hogy vannak, akik szopnak és vannak, akik hédereznek.
Iustizmord 2010.09.11. 09:32:06
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.11. 10:03:25
De esetleg javasolnék vendégelőadónak meghívni Kati nénit, a gyáli nyugdíjasok kézimunkakörének titkárát.
GY 2010.09.11. 11:40:09
Szóval az elmúlt 1-2 évben már ezeknek a kihirdett pontoknak a java teljesült, a közös étkezést és a takarodót leszámitva, amiből az elsőt rendkivül hasznosnak tartom, a második pedig majd szépen leviszi az átlagokat. Öltözködési szabályzat eddig is vonatkozott a katonákra, civilben is az egyenruhához méltón kellett megjelenni, a dress-code leginkább az olyan civil hölgyek miatt lép életbe, akik miniszoknyába, és kivágott felsőbe mennek VIZSGÁZNI.
Halkan jegyzem meg, hogy 11 hadmérnököt akarnak kirúgni a 48-ból. Kiváncsi leszek ha csak 22:00ig lehet fent maradni, akkor mennyire emelkedik majd ez a létszám a még kevesebb szabadidő és a katonásabb képzés mellett.
A cikk iróját nem akarom megsérteni, de látszik, hogy az egyenruhához annyi köze volt az egyetemi évek alatt, mint amennyit ő maga is bevallott. Amibe nem lát bele, arról inkább ne nyilatkozzék.
Való igaz, hogy nem az amerikai hadsereg szintjén működik a Magyar Honvédség, de kérem, közelében se vagyunk annak a technikának, anyagi juttatásoknak, társadalmi megbecsültségnek. Akik jelenleg misszióban vannak, azok közül rengeteg az, aki a családjának akar megélhetést biztositani. És egyre több, aki a gazdasági válság miatt jelentkezik katonának, nem pedig azért, mert úgy ver benne a piros-fehér-zöld szinű lobogó.
Amit még igy utoljára hozzátennék: Kecskeméthy Klára ezredes asszony, oktatási rektorhelyettes az egyik leghallgatóbb-párti egyéniség az egyetemen, aki volt katona az pontosan tudja, hogy nem kizárt, hogy azért mondta amit mondott, mert esetleg tőle is ezt várják, mivel felette is állnak nem kevesen. Gyanús, hogy nem unalmas 5 percébe dobta össze a beszédét.
Szigor az eddig is volt, ez a rendszer inkább szolgálja a katonák érdekeit, mit az előző, remélhetőleg háttérbe szorul az egyetem piacorientáltsága és a szakmai képzés súlyozottabban fog előkerülni. De ez nem attól lesz, mert előre kell köszönnünk az előjárónak, amit egyébként is tilt a szolgálati szabályzat, vigyázz-menet meg eddig is járt nekik. Aki nem ért hozzá, meg nem tudja mi van, az ne ócsárolja az egyetemet és az ott tanuló katonákat. A februári rektori-ügy az nem rajtunk múlott, az akkori vezetők kirúgása ugyancsak nem.
zisz60 2010.09.11. 18:10:11
"Régen egy messzi-messzi galaxisban úgy a KLKF,táján" az alábbi szempontokat is figyelembe vették: a beosztottnak is jár szabad idő, a közlekedés sem "hop-porral" történik kis hazánkban, de még a fővárosban sem. Néha színházba is menne talán ha már lenne is rá lehetőség és ezeknek a dolgoknak is van egy idő igénye. Ott az utolsó HÉV szerelvény érkezése + 15 perc volt a határidő és normálisan zajlott az élet. Akik most vezetők lettek hirtelen Ludovikát emlegetnek pedig az csak erős házi beszéddel lehet a mai intézmény jogelődje. Oda talán a most nyugállományba készülők nagyapja járhatott. Azért elmondanám,hogy akik most az eltörölt sorkatonai szolgálat ellenére is katonák lesznek többet érdemelnének,a szabadság ilyen szintű korlátozása (lásd. napirend) felesleges és káros. A napi zászló felvonás csak hátrányt fog jelenteni mivel nem fog hozzá jelentősebb esemény kapcsolódni, és gúnyolódás tárgya lesz. Sok vezetőnek vissza kellene gondolni mikor még "hallgató elvtárs" volt mert mind az volt, és életszerűbb dolgokat bevezetni. A Ludovikát névként lehet emlegetni, de ne felejtsük el hogy a modern magyar hadsereg
alapjai nem akkor kerültek lerakásra hanem a 60-as 70-es években. (Aki nem hiszi nézze meg a létszám és technikai eszköz adatokat) A Ludovika szellemisége és képessége a II. világháborúban bizonyított, és nem lehetünk rá büszkék.
manager2008 2010.09.17. 18:32:19
A reggeli torna a hetvenes években szigorú esemény volt.
Meg volt határozva az öltözet az aktuális hőfoknak megfelelően (félmeztelen/ trikó / ing / melegítő felső/ stb.
Nagyon nem értettük, hogy ki az az őrült szadista aki állandóan megfagyasztja a reggeli tornát végzőket, de nem volt mit tenni. A szolgálatoknak leadta az ügyeletes tiszt h. hogy miben van a torna és azt kirendelt tisztek ellenőrizték. Minden eltérő öltözet büntetve volt vagy minimum kihallgatásra küldés, stb.
Negyedike voltam és főiskola ügyeletes tiszt helyettes szolgálatba vezényletek télen.
A titok a következő volt, a hőmérő természetesen az ablakon kívülre volt felszerelve, viszont az ablak alatti radiátor, az állandóan nyitott ablak miatt fűtötte a hőmérőt, ami így mindig melegebbet mutatott több (sok) fokkal mint a tényleges hőmérséklet.
El lehet képzelni milyen szuper volt kint rohangálni egy trikóban amikor kabátban is fázni lehetett. De nem fázott meg senki, legfeljebb lelkesen rohangált....
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.17. 18:45:17
Köszönjük a hozzászólást, máskor is gyere - és hozd magaddal a többieket is :-)
Viccen kívül: nagyon örülnénk, ha ti is hallatnátok a hangotokat itt, a lemilen!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.17. 18:49:47
Ócsárlásról pedig részemről szó sem volt, pláne az ott tanuló katonákra vonatkozóan nem. De ezt szerintem te is átlátod - ha nem most, majd pár év múlva :-)
Nem tudom, ismered-e azt az ávós poént, hogy "Érted jöttünk, elvtárs, nem ellened!".
Na, kábé ez a helyzet a poszttal is.
lafite 2010.09.18. 01:52:26
Ez a poszt, miközben vitathatatlanul írói munkásságod szerves részévé válik majd valaha, kissé kidolgozatlannak tűnik, s mint olyan - talán - lehet, hogy egészen felesleges időtöltést eredményezett, már mint az elkövetést tekintve. De ezt talán inkább tudjuk be B. Capelluti olvasó kolléga kissé heves (kezdő)lökésének.
Mindenestre - de ez csak az én szerény és kivülálló véleményem - még talán egy ilyen eldugott posztban sem lenne felesleges megadnia a tiszteletet a magyar hadsereg (talán egyetlen) ezredesi rendfokozattal rendelkező női tisztje számára, hamár amúgy a tiszt úrak más esetekben kőkemény könnyeket hullatnak a lovagias (és a töbi, és a többi) erényekben bővelkedő magyar katonatiszti hagyományok oltárán. (Aki amúgy nem szorul rá a védelemre, legalábbis azok szerint, akik munkáját és tevékenységét ismerik.)
Uraim, a kritika és az odavágás ellen senkinek nincs és nem is lehet kifogása - függetlenül attól, hogy az tartalmát tekintve jogos avagy jogtalan -, ám a stílus és a hangnem minősít. Tusko Hopkins ide vagy oda.
P.S.
A helyismereti szakkör tagjai számára egy kis kiegészítő:
Hende Csaba honvédelmi miniszter július 1-jei hatállyal megbízta Deák János nyugállományú vezérezredest, a Honvédelmi Minisztérium miniszteri tanácsadó testületének elnökét a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem miniszteri biztosi teendőinek ellátásával. Deák János, a vele készített első médiainterjúban kifejtette, hogy vissza kívánja állítani, és meg fogja követelni a katonás rend betartását a Nemzetvédelmi Egyetemen, amely így a külsőségekben is meg fog mutatkozni. Így többek között el fogja rendelni
- a 0600 órai ébresztőt;
- a napi háromszori étkezés betartását;
- a körletrend ellenőrzését;
- a reggeli torna visszaállítását;
- hogy a hallgatók tisztelegjenek az elöljáróknak.
Ezt kvázi úgy is lehet értelmezni - én persze csak civil vagyok -, hogy parancsot adott mindezek végrehajtására. Hogy mi volt előtte, meg hogyan és miért - mondhatnánk úgyis - nem érdekelte Deák János nyugállományú vezérezredest.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.19. 22:07:26
A kritikát értem és fegyelmezetten tudomásul veszem.
Deák vezérezredes úr oktatóm volt a Zrínyin, és talán nem tűnök túl szerénytelennek, ha azt mondom: kölcsönösen kedveltük egymást, túl azon, hogy részemről irányába a legnagyobb tisztelet is megnyilvánult. Biztos vagyok abban, hogy miniszteri biztosként is jól fog teljesíteni.
És ha a vezérezredes úr azt mondta, hogy "vissza fogja állítani" mindazt, amiről szó van, továbbá "meg fogja követelni" ezek betartását, az én szerény szövegértelmezési és nyelvi-logikai ismereteim szerint azt jelenti, hogy a megbízás elfogadásának pillanatában ezek a dolgok:
1.) nem voltak
és/vagy
2.) nem követelték meg ezek betartását.
Erről szól a poszt - kétségtelenül egy kicsit szenvedélyesebben és informálisabban, mint ahogyan az egy hivatalos feljegyzésben olvasható lenne.
PS: járhatnál gyakrabban is erre!
dezso 2010.09.23. 11:21:15