Az olasz fináncokkal foglalkozó előző poszton némi áttekintést kaphatott a Kedves Olvasó a GdF történeti előzményeiről. Itt és most inkább az aktualitásokról lesz szó és még több kép. Pontosabban tehát mivel is foglalkoznak lángoló sapkás barátaink? Lényegileg minden hozzájuk tartozik :)) Ami megy, ami gurul, úszik, repül és felmászik a hegyre, vagy lemerül a víz alá - ha átlépi a határt és akkor is ha nem. A szervezett bűnözők elleni harctól kezdve, műkincstolvajokon át, a szimpla adócsalókon, kábítószer-csempészeken keresztül az is, aki csak nem ad nyugtát. Jolly Jokerek.
Ott vannak. Megállítják, és kész.

Felszereltségükről itt egy kis képes beszámoló. Csak lazán, könnyedén:
Operatív Hivatal, Róma
Ide kapcsolódóan csak ezt az egy képet tudjuk bemutatni. A titkok világából mindössze ennyi került birtokunkba. Annyit azonban elmondhatunk az esetleges önként jelentkezők kedvéért, hogy a finánc kisasszony már férjnél van, és munkaköri kötelezettségeit végzi éppen – tehát nem zenét hallgat. (akkor vajon mit?) Hogy hogyan kerül e csinos hölgy a képre? Nos, erről kicsit lejjebb olvashat a Kedves Olvasó.
Erről jut eszembe, hogy az egyenruhák terén még csak a hétköznapiak kaptak némi publicitást. Íme néhány további változat:
Könnyűgyalogos Légió anno 1775
Mint láthattuk a hagyományőrzés, illetve a kapcsolódó masírozás, ma is nagy szerepet játszik az olasz fináncoknál. Masírozni imádnak. Meg szirénázni. A masírozásról is van természetesen képünk. Íme:



A jobb oldali képen a hegyi vadász változat látható, mert hát olyan is van kérem. Ha munka van a hegyekben, az alábbi változat persze célszerűbb viselet:

Mint ez az Operatív Hivatalból származó képen már előzőleg kiderült: igen, már a hölgyek is! A hölgyek iránt érzett tiszteletem jegyében, most a róluk készült képek következnek.
Itt látható például valaki, aki engem a Rendőrakadémia c. sorozatra emlékeztet. Ahogy Hooks (Marion Ramsey) ügyeletes rádión irányítja a szolgálatos zsarukat.
Szintén érdekes kép, mert olyan női egyenruha sapkát sikerült készíteni olasz barátainknak, ami a lehetőségekhez mérten tetszetős. Idehaza sajnos számos ellenpéldát tudnánk felhozni - de nem tesszük, mert ez a lap nem erről szól.
Néhány dolgot meg kell említeni arról is, hogy milyen az ellátottságuk eszközök terén - hogy ha kell ott tudjanak teremni földön, vízen, levegőben, valamint a sínek között.
Saját légierő: 14 repülőgép és 86 helikopter – melyből Augusta AB 412 HP változat 22 db, az A 109 típus 21 db, és további 43 db MB 500-as.



Partvédő flotta: összesen 454 db különféle hajó – egy iskolahajó, 6 db nagyobb járőrhajó, 71 db cutter, 52 db gyorsjáratú járőr motorcsónak, 199 db parti járőrhajó, és logisztikai célú hajók további 145 db.


A hajók orrában az a kis gömbölyded izé, amiből egy másik vízszintes izé áll ki, nos az nem a ruhaszárító facility. Az egy gyorstüzelő (gép)ágyú, amit mellesleg számítógép vezérel. Ennek köszönhetően a kapitány pipáját ki lehet lőni velük a szájból nagyjából 10 km távolságról… Innen nézve úgy 30 mm-es lehet. Mindenesetre olcsóbb, mint rakétákkal lövöldözni a célra.

Járművek: számolatlanul
A korábban az egyenruha színeire hajazó csukaszürke-sárga színvilág mára sötétkék-sárga változatra módosult legalábbis az autóknál. A típusok főként hazai – Alfa Romeo, Fiat, Lancia...


de számos külföldi típus is megtalálható – mint pl a Land Rover terepjárók, vagy itt ez az autó, ami csak egy tévedés folytán került a beszerzési programba.

És végül íme a kedvenc motoros képem. Micsoda alakzat! Képzeljük el a beállítás technikáját. Kellett hozzá sok türelem, szögmérő, körző, vonalzó, függőón... kimérték, kicentizték. :)


tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.05. 08:55:13
A. Leonov 2008.03.05. 09:03:17
tim007 2008.03.05. 09:08:43
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.05. 10:35:03
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.05. 10:36:36
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.05. 10:38:16
A. Leonov 2008.03.05. 14:59:15
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.05. 15:33:56
Lobengula 2008.03.05. 16:50:44
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.05. 17:18:23
Mentula 2008.03.05. 22:02:31
Minálunk koncepció, hogy egy vpop szerű szervezet véletlenül se működhessen hatékonyan.
Ha valaki csak a mi fináncaink szervezeti és hatásköri változásait nyomon akarná követni, akár az elmúlt 10 évben, igen hamar elvesztené a fonalat. És ugye a magyar rendvédelem rákfenéje, hogy minden átszervezéssel fejek hullanak, vagy a testületből "önként" távoznak a használható emberek. A felszerelés és egyebek hiánya csak hab a tortán.
tistedur 2008.03.05. 23:21:23
:)
Mentula 2008.03.05. 23:46:53
Mentula 2008.03.05. 23:47:05
Professor Pizka 2008.03.06. 03:26:20
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.06. 08:03:34
az átszervezésnek eredetileg az a célja (vö. Peter elv), hogy az inkompetens embereket végre kirúghassák. Mivel ezek a szervezetek ellenőrzöttsége lényegében nem létezik - azaz senki sem tudja, hogy mire költik az adófizetők pénzét - és Peter érettségi szintjük legalább 30, legfeljebb 50%-os, ezért a fűnyíró elven történő csökkentés 1 használhatatlan mellé 1, vagy 2 használható kirúgását eredményezi; a dolog nem éri el a célját. A másik pedig, hogy az új felvételelek csökkentésével a szervezetbe beáramló, inkompetencia szintjüket még el nem ért harcosok számát csökkentik. Vagyis, a helyzet legalábbis konzerválódik de még inkább folyamatosan rosszabbodik.
Prof.,
Sajnos a 155-ös modell csak 4 évig volt gyártásban. Nekem is ez a kedvencem :) Mindazonáltal rendészeti célra a 75-ös Alfa sokkal jobban bevált - ezt az olasz kollegákkal már kiértékeltük. A 75-ös még hátsó kerekes volt és a kitűnő súlyelosztás érdekében a hátsó tengelyhez került a váltó. Tehát kanyarban jobb tulajdonságai voltak, mint a 155-ösnek. A 75-öst vezetni is másképp kellett, mint egy mai elsőkerekes gépet, de nem csak a meghajtás helye, hanem a motor és a váltó közé került nagy fordulatszámon járó kardántengely miatt. Érdekességként hadd említsem meg, hogy ezek az autók jellemzően szélességre keskeny és magas fenekű limuzin konstrukciók, mert - és ez nem vicc - be kell tudni velük nagy sebességgel is menni az olasz városok szűk sikátoraiba amellett, hogy egyúttal nagy teljesítményűnek is kell lenniük.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.06. 08:05:08
tistedur 2008.03.06. 19:29:18
beszólogatunk,beszólogatunk?! ahelyett,hogy örülnél annak,hogy valami újat láthatsz? :P
Mentula 2008.03.06. 19:49:56
tistedur 2008.03.06. 19:55:14
Mentula 2008.03.06. 20:31:25
tistedur 2008.03.06. 20:35:51
Mentula 2008.03.06. 20:45:20
tistedur 2008.03.06. 20:55:56
Mentula 2008.03.06. 21:33:29
Professor Pizka 2008.03.06. 22:41:49
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.07. 08:49:41
Mentula 2008.03.07. 19:27:23
- vagy kicsinyes szemlyi-hatalmi harcok miatti tömeges és rendszeres "kinyírása" volt sok tehetséges embernek, aki a vesztes oldara állt, vagy csak ezt terjesztették róla.
- vagy az, hogy a mozambiki kormány két havonta teljesn új elvárásokat támasztott, na persze új vezetőkkel, akik új sleppet hoztak stb. Egy volt ismerősöm - adócsalásokkal kellett volna foglalkoznia ott a szavannán - elmondta, hogy amikor az 5-ik vadi új szervezetben dolgozott pár év leforgása alatt, és 20 körüli kisebb reformot átélt, valamint egy régi kollágája sem meradt, na ez után ő is elment a piccsába, orvvadásznak...
tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.03.08. 12:39:41
ANDORRA 5 látogatóval egy nap alatt?!
Andorra?
Jé...
Condottiere 2008.03.09. 14:57:52
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.03.09. 14:58:08
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.09. 20:14:22
és - remélem - adnál róla számlát!
Mentula 2008.03.09. 22:27:34
tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.03.09. 22:41:10
szerintem is a valami központi európai szerverről jövő érdeklődést naplózza így.
ekkerjoz 2008.03.09. 22:56:02
EJ
(Ha olasz motor, csakis Moto Guzzi, ha olasz autó, csakis Alfa Romeo, szív, lélek, esztétika.)
Bobby 2008.03.24. 19:42:42
tim007 2008.03.24. 20:41:30
oatBXL · http://blog.osztrogonacz.com 2010.09.24. 09:52:19
Nem vagyok tisztában sem a pontos magyar sem a pontos olasz helyzettel a munkaszervezés, hatáskör megosztás területén, de abban biztos vagyok (jópár olasz vámos kollégával beszélgetve), hogy Olaszországban sem fenékig tejfel az élet / szervezés. Ráadásul az olasz VPOP kint van a francban Rómából, még a metrótől is kell buszozni egy jó 20-25 percet ... kb. olyan mintha a fóti Cora mellett lenne.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.24. 10:42:16
Igen, a GdF leginkább a szépemlékű (?) hazai Gazdasági Rendészettel rokon.
Román szomszédaink is létrehoztak egy ilyen szervezetet (Garda Financiară), amelynek meglehetősen minimalistára (hogy ne mondjam: primitívre) sikerült honalpját itt nézhetik meg az érdeklődők:
www.gardafinanciara.ro/Index.aspx
Egyáltalán nem meglepő, hogy az országot három illetékességi régióra osztó GF diszkréten és nagy ívben elkerülte a történelmi határokat (Erdély, Havasalföld, Moldova), és inkább a függőleges földrajzi szeletek mellett döntött...
De ez már messze túlmutat jelen poszt keretein :-)