Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Vendégoldal - Bet-li: Szex a levegőben

2008.08.11. 10:00 bet-li, kínai játékos

Avagy egy C-17-es és egy KC-135-ös találkozója

Bet-li barátunk egy darabig ideiglenesen máshol állomásozik és a blogunk egyfajta külhoni tudósítójaként látott el ezzel a beszámolóval. A minap a legszebb repülő hagyományoknak megfelelően bekapcsolta a hiéna funkciót és behiénázta magát egy kis potya repülésre egy C17-essel jóegynéhányad magával – hiszen úgyis elfértek.

 

 

Azoknak, akik nem repülőtereken töltötték fél életüket elmondom, hogy a repülő emberek egymás közt hiénának hívják azokat a társaikat, akik különböző trükkökkel potyarepülést harcolnak ki maguknak. A hiénáról, mint állatról van szó természetesen (Hyaena hyaena) így az sem meglepő, hogy minden rendes repülőklubban évente egyszer kiosztják az év hiénája megtisztelő címet egy csíkos, esetleg pöttyös "Hiéna xxxx év" felirattal. A hiéna trükkök tárháza pedig széles: a pilóta szép szóval történő kérleléstől "úgyis maradna egy üres ülés melletted erre a repülésre..." az "ország másik végébe vinnétek a gépet, minek szállítani, szívesen átrepülöm..." szövegekig terjed és néha még némi testcselt is bevisznek. Nem tudjuk Bet-li hogyan csinálta. Lehet hogy ez mindörökké titok marad, de erről a kis repülésről szól ez a könnyed poszt, amihez jó szórakozást kívánunk. Zig Zag

* * *

Helyszín: MacDill Air Force Base, Tampa, Florida, Amerikai Egyesült Államok
Idő: 2008. július 30. 11.30
Szereplők: Szerénységem és még vagy 5 tucat hozzám hasonló potyázó

Ez a bevezető kicsit formabontóra sikeredett. A LEMIL ars-poeticájától kicsit eltérően a "hadvédelemnek" egy kicsiny és szűk szegmenséről lesz szó.

Szóval a helyszín a mindenki által kedvesen emlegetett, napfényes Floridában lévő MacDill légibázis, ami a képen látható tatú (na nem az orosz popduó) mellett még az amerikai haderő Középső Parancsnokságának is helyet ad.

A Középső Parancsnokságot 1983. január 1-jén alapították meg és akkoriban minden idetartozott, ami nem az Európai és Csendes-óceáni Parancsnokságok ügykörében volt található. Tehát egy csomó dolog.

Jelenlegi felelősségi területe egyértelműen az afganisztáni és iraki műveletek irányítása. Ezért nem tűnik véletlennek, hogy 2008 őszétől a parancsnoki beosztást David Petraeus tábornok látja majd el, aki jelenleg az iraki koalíciós erők parancsnoka. (Nehéz dolga lesz, ha a demokraták várható elnökjelöltje győz a novemberi választáson, mert jelenleg nem látszik az összhang Irak vonatkozásában kettőjük közt.)

Na de ennyi kitérő után vissza a címben foglalt eseményhez. Történt a minap, hogy a 6. légiszállító ezred összeszedte az érdeklődőket és egy félnapos elfoglaltság keretében bemutatta a C-17 Globemaster III-at. A NATO 2007. novemberi döntése értelmében ilyen gépek települnek majd Pápára, ahonnan a NATO stratégiai - elsősorban Afganisztánba és Irakba irányuló - légi-szállítási igényeit elégítik ki. Következő képünkre csak a gép farka fért fel. Ínyencek figyelem: az idei kecskeméti repülőnapon is fog nálunk ez a nagymadár vendégeskedni!

A könnyed repülőtéri hangulat után még az eső előtt beszállították a tömeget a gépbe, a vezető “légiutas-kísérő” mindenkinek kiosztotta füldugót (kellett) és a gép kigurult a felszálláshoz. A négy F117-PW-100 hajtómű könnyedén elemelte a gépet, aminek egyébként is elég egy 1064 méter hosszú betoncsík a felszálláshoz.

A gép így néz ki belülről amikor éppen utasszállításra van kialakítva. A hasznos rakodóterület hossza 26,83 méter. Ez két sóhajjal kisebb, mint egy standard kosárlabdapálya. A legnagyobb tömegű áru, amit valaha szállított ez a típus az a 70 tonnás M1 Abrams harckocsi.

A következő képem akkor készült, amint a C-17-es áthúzott a repülőtér felett. Nem mellesleg itt települ az amerikai különleges műveletek parancsnoksága is. (Arról talán majd később, ha lesz rá érdeklődés.)

A repülés elején a reptér könnyed megközelítését és az átstartolást gyakorolták a pilóták a hátul ülők osztatlan örömére. () Tettünk néhány városnéző kört 500 méter magasságban, és ami utána következett, hát ilyet eddig csak filmekben láttam.

A “vezető légiutas-kísérő” bejelentette, hogy magasabbra emelkedünk és néhány percen belül megközelítjük a tanker gépet (KC-135 Stratotanker, ami a Boeing 707-es katonai változata). Valamiért (talán azért mert közel van Hollywood és ismerjük a forgóajtóval kapcsolatos szállóigét) sikerült rögtön az első megközelítési és utántöltési gyakorlatot a pilótafülkéből néznem. A következő kép mutatja, hogy milyen közel van egymáshoz a két gép. (click a képre a 18 éven felüli jelenet jobb szögből látható)

Mindeközben megtudtam, hogy percenként akár 3600 kilogrammnyi kerozint pumpálhat a tanker a feltöltendő gépbe. A KC-135 által szállított, feltöltésre szánt üzemanyag, a fenti képességgel számolva 25 perc alatt fogy ki a tartályaiból.

A 30 percen át tartó többszöri gyakorlás - célratartás, behatolás, csatlakoztatás, ilyesmi - után a bázis felé vettük az irányt. Leszállás előtt pedig felhívták a figyelmünket, hogy a földet érés sima lesz, de utána a fékezés erős lesz. Azt hiszem, akkor próbálták ki az állítható hajtóművek hatékonyságát. Mintegy 300 méteren belül guruló sebességre fékezett a gép.


 

Végül lenyitották a gép hátulját és megállás után azon keresztül hagytuk el a fedélzetet.

Nyomjon egy kommentet, aki cserélt volna velem egy ilyen próbaútra!
 

 

49 komment

Címkék: amerikai légierő vendégposzt szállító

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papp Sanyi 2008.08.11. 10:36:32

Simán! Jó lehetett, írigykedem.

ekkerjoz 2008.08.11. 12:13:36

Hiénának lenni a legjobb. Én csak tudom. Bár ilyen madáron még nem, ezért ideje lenne...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.11. 12:15:52

Mindenkinek megvan, hogy a hetedik képre kell kattintani, ha szépet akartok látni?!

Hátulról a másodikra - csak hogy nehogy kimaradjon valakinek az élmény!

Szil-Ka 2008.08.11. 12:43:21

Cseréltem volna, az biztos...
Szuperek a képek!

ErrorFlynn 2008.08.11. 13:11:44

milyen cuki hiénaaa! milyen cuki tatuuu!

ErrorFlynn 2008.08.11. 13:14:24

na jó, mielőtt kitiltatom magam a blogról örökidőkre: nagyon király az a fotográfia, sosem láttam még a műveletet ilyen szögből. és én is szívesen felültem volna, bár eddigi egyetlen repülésem majdnem csúfos véget ért, de ha próbálgatja az ember, talán hozzászokik, legfeljebb a füldugó mellé egy alvómaszkot is felvennék. és utóbb megnézném a fényképeket, hogy milyen volt...

mr nemo 2008.08.11. 13:47:05

most irígykedem...

ekkerjoz 2008.08.11. 16:10:07

Off
Ez a nyomorult "who's.amoung.us" site-figyelő kéthetente önként nullázza a térképet, pedig Izlandtól Fokvárosig, Albertától Hawaiig voltak olvasók.
On

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.11. 16:48:37

Szia Szil-Ka, üdv minálunk. :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.11. 16:50:50

Jóska, a Gugli Analiticsban szerencsére megmarad. Ha máskor nem is, a 100-adik poszt értékelőre előhívjuk. Közben tovább gyanakszunk, hogy innen is, onnan is találtunk visszatérő olvasót.

radiris 2008.08.11. 17:52:47

A húzemongasz szerintem még gyakrabban nulláz. De látom, itt is van a ClustrMaps, valamelyest az is jó tájékozódni az olvasók tekintetében.

Bassyus 2008.08.11. 18:14:20

Szép trófea. Én -mint régebben eje-s- szintén sakálkodtam ahol tudtam, de ilyen stoppom még nem volt. Meg mi általában kihagytuk a leszállást is... :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.11. 18:22:44

Zig Zag 2008.08.11. 16:48:37

Látod, ZZ, micsoda trófeám van?!

:-)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.11. 19:19:04

hol, hol??

ja, már értem. nem adom ám tovább!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.11. 20:06:00

Zig Zag 2008.08.11. 19:19:04

Ezt nevezem én hatékony konfliktuskezelésnek...

Szil-Ka 2008.08.11. 22:17:04

Szia ZigZag! Gondoltam, jovok ide olvasni, okosodni. Hozzaszolni erdemben nem nagyon fogok tudni, tori-analfabeta vagyok, de erdekelni erdekelnek ezek a temak. Jok a cikkeitek hangvetele, irasaitok stilusa, igy konnyebb tanulni. Megsugom, gyerekkoromban katona szerettem volna lenni. :)

/trofea, konfliktus, hol is?/

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.11. 23:01:06

Szil-Ka,

te vagy a trófea, hiszen eredetileg még veszekedtünk egy nagyot úgy 3 nappal ezelőtt; most pedig itt nézelődsz a blogunkon, aminek NAGYON örülök!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.11. 23:01:59

Vagy nem is jó érzés trófeának lenni?!

Szil-Ka 2008.08.12. 06:07:31

Tiboru, tudooom! Nem is veszekedtunk, vitaztunk. :)
(bocs az OFFert)

Szil-Ka 2008.08.12. 06:27:41

Tiboru 23:01:59
Nyaktajekon kisse zsibbaszto erzes
:)

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2008.08.12. 09:02:44

azatbaszta! azért én mégis kíváncsi volnék, hogy miképp sikerált felhiénálkodni arra a nagy gépmadárra?

Rorgosh 2008.08.12. 10:15:28

Itt a komment... :)

waape 2008.08.12. 13:14:40

Mindig tanul az ember. Én eddig azt hittem, hogy a C-17-es utasszállítónak úgy van berendezve, ahogy én repültem vele, rendes üléssorokkal, ággyal és konysz/wc konténerrel. Végül is logikusnaknak tűnik, hogy egy tehergépet többféle változatban is be lehessen rendezni.

Amennyire meg tudom állapítani a képről két fajta üléstípusuk van a géphez. Ilyen rövidtávú, deszant jellegű, meg rendes polgári repülésre is használható.

bet-li, kínai játékos 2008.08.12. 15:19:08

Az igazi drc!

Ha még azt is leírtam volna, hogy csak kettőnkre várt mindenki és a gép hajtóműveit már indították, mikor egy külön autó odavitt minket. Igazi "Hungarikum" volt (az is)....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.12. 15:22:52

bet-li, kínai játékos 2008.08.12. 15:19:08

Ha igazi spílerek lettetek volna, kibrusztoljátok, hogy a gép odaguruljon a lakásotok elé és ott vegyen fel a kapuban.

gargoyle 2008.08.12. 15:32:57

nyilvan van tobbfele ules/berendezes szemelyszallitasra, en csak elmeletbol sejtem de a komolyabban katonaviseltek gyakorlatban is gondolom elmondjak a kulonbseget a polgari utazoruha es a 25-30 kilos bevetesi felszereles kozott (: abban nehez lenne beulni a turistaosztalyra asszem (:

Jepüjababa 2008.08.12. 18:51:11

Részemről van érdeklődés a különleges műveletek parancsnokságára is, csak hogy ne maradjon el érdeklődés hiányában...

Csak azért se írom le, hogy jó a cikk, mert még elbízza magát a tisztelt "hiéna" úr!
Örülök, hogy a "hadrendvédelmi" szakemberek nem csak kékfény/honvédelem.hu stílusban tudnak fogalmazni.

Jepüjababa 2008.08.12. 18:53:37

Lehet hogy a "hadrendvédelmi" csak "hadvédelmi" de akkor is hülye egy szó...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.12. 20:15:46

bocs, de a hadrendvédelmi, meg a hadvédelem, meg miaszösz szavakat az index szerkesztők ragasztották ránk, és valahogy bement a köztudatba, akárcsak a hüvelygomba.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.12. 20:19:32

ha esetleg valakinek nem ment át teljesen a hiéna jelentéstartalma, íme egy gyakorlati, életszagú példa:

totalcar.hu/magazin/szerelem/extra300/

Asztalos Angéla egy jó példa a hiénázásra

figyeljétek egy vérbeli hiéna technikáját:
"akkor beszéltük meg, hogy ezt megnézném közelebbről is"

bet-li, kínai játékos 2008.08.12. 20:32:22

Jepüjababa!

Kössz a közvetett elismerő szavakat:)De mondtam én, hogz az erősebbik nemet képviselem. (You must be an analyst!:))

Tib!
Nem kapta meg a gép a leszállási engedélyt a négysávos főúton.:)
Szerencsénkre egyébként, két hölgy intézte a személyzettel, hogy "hiénák" lehessünk. A lányok bájosan megbeszélték rádión a személyzettel, hogy akármi történik, a gép megvár minket. Azt hiszem ezt mondják iterperszonális együttműködésnek....

lare 2008.08.12. 22:31:28

ööö bosánat a zavarásért... kb egy órája azon gondolkodunk a lányokkal, hogy van -e valami különleges neve, ha az emeber egy repülő (utszáll) vécéjéban szexel ,))))

valami klub ,))))))))) x ,))))))))

köszönöm ,))
lere

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.13. 07:30:45

mennyei érzés?
légies könnyedség? ( . )( . )

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.13. 11:31:13

lare 2008.08.12. 22:31:28

Azt nem tudom, hogy van-e különleges neve a műveletnek, de az biztos, hogy a résztvevők rendkívüli hajlékonysága roppant előnyt jelenthet a kivitelezés során.

Amúgy belevaló társaság lehettek a lányokkal - ha indítotok egy szakirányú blogot, feltétlenül dobjatok egy linket nekünk is!

gargoyle 2008.08.13. 22:24:43

mennyei oromok klubbja a felhivatalos neve, ugy tudom mero veletlensegbol (:

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.13. 22:29:32

gargoyle,

remélem, neked nem zsibbadt el közben a nyakad, mint Szil-Kának :-)

pirx kapitány 2008.08.14. 11:17:14

"gargoyle 2008.08.13. 22:24:43
mennyei oromok klubbja a felhivatalos neve, ugy tudom mero veletlensegbol (:"

Én úgy tudom, hogy Mile High Club a neve. Egy éjszakai transzatlanti járaton volt szerencsénk belépni az asszonnyal. Qrvára nem volt romantikus, mivel a gépen mindenki azt hitte, hogy mindenki más aludni fog és ki lehet használni az alkalmat.Az eredmény az lett, hogy a párok szó szerint sorban álltak a mosdónál, éppen csak nem kopogtak, hogy siessetek már.:)

pirx kapitány 2008.08.14. 11:24:10

Mostanában meg egyre nehezebb megszerezni a tagságot, mert a sokáig bezárt mosdóajtóról a személyzetnek nem az jut eszébe, hogy biztos szexel bent valaki, hanem hogy bombát szerel össze. Egy volt kollégám meg is járta, mivel negyed óra után rányitották az ajtót. Abban meg különlegesen peche volt, hogy szokatlan módon próbált bejutni a klubba, mivel egyedül volt a WC-n, a női nem csak jpg vagy mpg formájában képviseltette magát egy PDA-n, amit az akció közben a kezében tartott :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.14. 21:58:15

pirx kapitány,

ezek aztán a jó történetek, de tényleg :-))))

Kérdésem van: a Lajosmizse-Kőbánya-Kispest relációban közlekedő személyvonaton is be lehet vajon lépni a klubba?

pirx kapitány 2008.08.14. 22:33:02

tiboru, gondolom igen, amennyiben az említett vonat magasabban repül, mint egy mérföld :)
Igazából nem hinném, hogy a magyar vonatok vécéjéről bárkinek is a szex jutna eszébe a tömény undor helyett....:(

larelind 2008.08.14. 22:58:26

pirx kapitány ,)))))) igen!!! ezaz!

ilyesmire emlékeztem ,) tudtam, hogy bizonyos magasságban lehet csak csinálni ,)) akkor lépsz be a klubba ,)

ésés asszem nem biztos, hogy olyan nagyon be akarnátok lépni abba klubba, amit mi a csajokkal alakítottunk, de nem ennek kapcsán ,) ez csak az apropója ,)

ha mond valamit az hogy slash fiction ,) a gitároson kívül persze ,) de a gúgle és a wiki a barátod ,)

és van egy sztori, ahol a hőseink az említett utsz vécéjében esnek egymásnak ,)

tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.08.15. 08:29:32

larelind 2008.08.14. 22:58:26

Hát... hangsúlyozottan a saját nevemben nyilatkozva: asszem mégse érdekel olyan nagyon... max. ha tesztek egy kitérőt a femslash világába, küldjetek egy pinget...

pirx kapitány 2008.08.15. 19:49:43

larelind 2008.08.14. 22:58:26

Izé, khm, elolvastam a dolgot a wikin, akkor a "csajok", akikről beszélsz, nem is csajok? vagy valamit félreértek?

larelind 2008.08.16. 10:22:58

szóval nem engedi fel a válaszom ,)

ct pirx és tiboru a nevem után a freemail és egy pont szóval sztem folytassuk privben ,)

mivel én nem látom az emiletek...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.16. 13:00:46

larelind,

itt a nickemre kattintva máris írhatsz - persze csak ha katonás mondanivalód van :-)

larelind 2008.08.16. 14:13:56

tiboru ,)
nem kívánok beregelni, mert csak úgy engedné ,) a válaszom az hogy VAN femslash ,) én is írtam asszem *fejetvakar* kettőt ,) legalább... nézz körül nálam, a gúgle kiadja a lapom ha a nevem beírod és csak magyarok közt keresel ,)

larelind 2008.08.16. 14:15:26

de... nagyon köszönöm az ötletet ,) katonafemslash, ráadásul repülős ,) hmm bele kell ásnom magam a fandomba, nehogy orbitális marhaságokat írjak ,)

Neoprimitív 2008.08.16. 19:07:36

Ááá... Egyelőre kezeltetem magam sárga irígység ellen... (Főleg az cikkre vonatkozóan, bár a melléktéma is gondolatébresztő. Hogy egy, a "névadómtól" kölcsönzött idézettel éljek:
"Szélnek eresztettem a képzeletem,
Repülj b..meg, hogy ha mersz!")
süti beállítások módosítása