Az amerikai polgárháború utolsó napjaiban, amikor a Konföderáció legelvakultabb hívei számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a déli államok visszavonhatatlanul vesztésre állnak, a fajelmélet és a rabszolgatartás meggyőződéses harcosainak maroknyi (állítólag mindössze hatfős) csoportja elhatározta, hogy a győztes Unióval szemben titkos gerillamozgalmat hoz létre. Rövid tanakodás után, 1865 végén (más források szerint hat hónappal később) a rebellis Tennessee államban (közelebbről: egy Pulaski nevű városkában) megalakul az a szervezet, amely az obsitos alapítók szándékai szerint a fehér felsőbbrendűség elméletének (és gyakorlatának) amerikai zászlóvivője lesz: a Ku Klux Klán színre lép.
A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
dmolnar 2009.11.14. 09:01:07
dmolnar 2009.11.14. 09:08:18
Lord Ruthwen 2009.11.14. 09:27:30
Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2009.11.14. 09:46:15
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 09:48:16
Úgy tudom, ő nem alapító volt, hanem jó egy-másfél év elteltével csatlakozott hozzájuk, ha minden igaz, 1867 tavaszán Nashville-ben.
Viszont egyike lett az első vezetőknek; egyesek szerint ő volt az első Nagy Varázsló (vagyis a szervezet főgóréja), de többen vannak, akik ezt is vitatják.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 09:50:36
Hát úgy gondoltam, hogy Amerika egykoron legnépesebb és legbefolyásosabb rasszista szervezete, illetve a felszámolásukra tett rendészeti (és más) erőfeszítések elég okot adnak az itteni megjelenésre.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 09:51:47
Inkvizíciós fíling szerintem; azt nem tudom, ki találta ki (ó,istenem, micsoda tipikus női kérdés...)
Kullancs1983 2009.11.14. 10:03:01
konus 2009.11.14. 10:28:41
Jepüjababa 2009.11.14. 11:43:16
Szóval kedves tiboru, a klán címeréről tudnál valami közelebbit mondani?
A másik ami érdekelne a börtönökben vakációjukat töltő "Árja testvérek" és a KKK közti kapcsolat.
Bár egy WASP redneck mennyire árja, az már más kérdés:)
KKK-s telefonkártya nincs a készletben véletlenül?
Markgraf · http://www.legiobrigetio.com 2009.11.14. 11:54:24
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 11:57:19
Köszi :-)
A Klán címerét (noha inkább logónak nevezném) nem túl komplikált megfejteni. Vörös alapon nyugvó egyenlő szárú fehér kereszt, közepén a csúcsra állított négyzet, abban a vércsepp - ez utóbbi Krisztus vérét jelképezi, aki - szerintük - a fehér árja fajért halt meg... Innen is látszik, hogy Jézus bibliai vérvonalával nem igazán vannak tisztában.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 12:03:06
Klános telefonkártyám nincs, de ha tudtok ilyet, két idegenlégiósat és egy barbadosi rendőröset adok érte :-)
ladislaus 2009.11.14. 12:04:06
zömmel olyan feketék akik várják a támogatást az államtol, csak dolgozni azt ne kelljen!
tibi62 2009.11.14. 12:06:49
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 12:08:37
www.pointsouth.com/csanet/kkk.htm
Jepüjababa 2009.11.14. 12:10:34
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 12:12:02
Itt olvashattok egy cikket arról, hogy Obama talán nem az első az amerikai "színes" elnökök sorában...
lemil.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=127:az-usa-qszinesq-elnoekei&catid=30:vegyes&Itemid=54
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 12:13:09
Köszönjük, maradj olvasónk a jövőben is!
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.14. 12:18:27
Nekem úgy rémlik, hogy maga a lincselés szó is ezekhez a csuhásokhoz köthető, valami Lynch nevű faszi után. Nem?
Annak idején a tilos az Ában pl azért nem lehetett coca colát kapni, mert annak a nevében is benne volt a három K :) Meg a marlboroval is valami klános dolog volt, erre már nem emlékszem. :)
Hitetlen (ex)Bérgyilkos 2009.11.14. 12:23:40
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.14. 12:27:00
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.11.14. 12:28:52
Azt csodálom, hogy Forrest Gumpot kihagytad belőle :P
tistedur 2009.11.14. 12:31:12
a filmzenéből :)
www.youtube.com/watch?v=TzK0739QQqQ&feature=related
Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.11.14. 12:34:18
Viktus 2009.11.14. 12:34:18
Árpádka 2009.11.14. 12:41:39
Az egészben az a sajnos hogy néha túlesnek a ló túloldalára pl Pc-nyelv túlburjánzása.
Viktus 2009.11.14. 12:44:17
A fajelmélet nem amerikából jön mindig is volt a történelemben a különböző népeknél.
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.11.14. 12:48:17
Árpádka 2009.11.14. 12:54:11
Egyébként valahol olvastam hogy az amerikai az egyik legmilitaristább nemzet.
Roan 2009.11.14. 12:54:35
Ha jól tudom, a KKK legális volt egy időben, úgy rémlik, hogy karitatív szervezetként jelentették be magukat, de végül adóhátralék miatt oszlatták fel őket. Ez mondjuk lehet, hogy legenda, mint ahogy az is, hogy KKK-s elnöke is volt az országnak...
Árpádka 2009.11.14. 12:57:54
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 13:05:52
Full klános elnökről nem hallottam, de kizárni nem lehet... Állítólag pályafutása elején maga Lincoln is rabszolgaságpárti volt.
_Toto_ 2009.11.14. 13:20:55
Ennek a verziónak a gyenge pontja, hogy bár a polgárháború alatt ugyan rendszeresítettek a szerelt lőszeres, alsókulcsos Henry-puskákat (a forgó-toló záras ismétlőpuskákról akkoriban még nem is álmodhattak), de csak az északi hadseregben, és ott sem általánosan. A déliek még főleg elöltöltős fegyvókkal nyomták, az egyszerű szürke egyenruhás bakák pedig egyenesen gyűlölték ezt a fegyvert, olyan mondások keringtek róla, hogy "az átkozott yankee puska, mit megtöltenek vasárnap, és egész héten lőnek vele".
Ettől még lehet hogy ez a verzió az igaz, én valószínűtlennek tartom.
teddybear01 2009.11.14. 13:22:44
A harcoló alakulatai ugyanolyan szintűek, mint akármelyik másik élvonalbeli katonai alakulat. Az öbölháborúban is bizonyítottak, többek között az A-10-essel felszerelt alakulataik. A vermonti Nemzeti Gárda is fel van szerelve F-16-os vadászgépekkel.
Egy Nemzeti Gárda alakulat parancsnoka az azt üzemeltető szövetségi állam kormányzója. Ebben különbözik a szövetségi hadseregtől.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 13:23:40
Akkor marad a whiskys verzió, az legalább életszerű :-)
teddybear01 2009.11.14. 13:27:10
Már a hatvanas évektől árultak Pesten. Előtte azért nem, mert a sok hülye kokaintartalmúnak gondolta, amit 1907 óta nem tartalmazhat. Akkor tiltották be az Usában.
_Toto_ 2009.11.14. 13:28:54
Legalábbis nekem ez van a fejemben, ha a Nemzeti Gárda kerül szóba. Ettől függetlenül még simán lehet, hogy egyetlen zászlóalja szanaszét verné a teljes Honvédséget. :)
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.11.14. 13:29:58
Megélhetési rasszista 2009.11.14. 13:35:32
Továbbá ha nincs munkád, segélyt csak nagyon korlátozottan kaphatsz, egyszerűen ki kell mondani, Amerika nem szociális ország. És ott menten kidobnak akárhonnan, ha nem fizetsz, nincs kilakoltatási moratórium, mint nálunk.
Így már talán érthető, miért tüntetnek a fehér amerikaiak az általános eü. biztosítás ellen. Egyszerűen személyes támadásnak veszik, hogy az általuk megtermelt javakból valaki csak azért részesüljön, mert ő szegény. Az nem érdem, az állapot. Ez fokozottan igaz a négerekre, akik még nehezebben vennék be ezt, hiszen ő nekik még mindig többet kell dolgozniuk, mint egy fehérnek, míg más négerek "csak úgy" megkapják. Bár hivatalosan mindenki egyenlő, de a fejekben ezért még ott van a stigma. Ezért nem erőlteti annyira ezt Obama elnök sem. (Ugyanezt megpróbálta a dem. Clinton is, az első sikertelen kísérlet után gyorsan szőnyeg alá is söpörte, a rep. Bushnak meg sem fordult a fejében.)
Szóval Obama sem hülye.
(Az általad leírtak sokkal inkább illenek az itthoni viszonyokra, itt az a menő, ha segélyért BMW-vel jársz.)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 13:35:53
Gondoltam rá, de aztán úgy voltam vele, hogy valamelyik talpraesett hozzászóló beírja kommentben :-)
Kullancs1983 2009.11.14. 13:37:14
Árpádka 2009.11.14. 13:39:35
teddybear01 2009.11.14. 13:39:38
Gyakorlatilag a harcászati tartalék szerepkörében találod őket.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.14. 13:41:19
teddybear01 2009.11.14. 13:47:31
Vannak tartalékosnak mondható alakulataik, és vannak a mi szemünkben hivatásosak is.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 13:48:08
Lehet, az üzemeltető nem szerette a kovbojokat (sem) :-)
teddybear01 2009.11.14. 13:48:58
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.11.14. 13:54:19
@Kullancs1983: Igen,ezzel a példával valóban picit mellé lőttem, de ettől függetlenül ha amerikai nemzeti eledelre kell asszociálni, szvsz mindenkinek ez ugrik be első helyen :D
teddybear01 2009.11.14. 13:58:50
Eredetileg a kivándorlóknak adták a hajókon, mert könnyen elkészíthető, és minimális sütést igénylő ételféleség.
Roan 2009.11.14. 14:00:27
Mondjuk a könyv hitelességéből sokat levon, hogy a Szikra kiadó adta ki az 50-es években, eredetiben meg nem volt hozzá szerencsém.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:15:38
A virginiai születésű (tehát konföderációs gyökerű) W. Wilson (aki mellesleg erős fajvédőként kezdte) az egyik történelemkönyvében (History of the American People) állítólag azt írta a Klánról, hogy egy törvény nélküli időszakra adott törvénytelen válasz.
"The KKK was (...) a lawless reaction to a lawless period..."
A "törvény nélküli dőszak" alatt a polgárháború utáni déli állapotokat értette, amit az északiak nagyképűen Reconstruction-nak, vagyis újjépítésnek hívtak...
Martian (törölt) 2009.11.14. 14:22:48
Pedig ez is egy régi műsor: Biblia, Ószövetség, Számok 31 ("Mózes Führer Mein Kampfja") :))
Martian (törölt) 2009.11.14. 14:25:11
Másrészt így áll hozzá, aki állandóan a Bibliára mutogat, ugyanakkor mintha az Evangéliumokat nem is olvasta volna...
cindy&mandy 2009.11.14. 14:25:55
van egy Skyway, New Jerseyben:
en.wikipedia.org/wiki/Pulaski_Skyway
Árpádka 2009.11.14. 14:37:06
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:54:52
Hpp, akkor visszavonom a kritikát!
pwpw 2009.11.14. 14:55:01
recoba 2009.11.14. 14:55:15
@Megélhetési rasszista: Neked meg ajánlom ezt: index.hu/kulfold/2009/11/08/megszavaztak_obama_egeszsegugyi_reformjat/ mely szerint Obama nagyon is támogatja az eü reformot.
Jó poszt ez Is, viszont mintha már láttam volna valahol;)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:55:58
Úgy értem: hopp...
átlátó 2009.11.14. 14:56:14
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:57:23
Ez a rendezői, eredeti változat (hosszabb és vágatlan)! Lásd az "utánközlés" címkét...
recoba 2009.11.14. 15:03:02
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 15:03:36
Je-je-je!
987 2009.11.14. 15:05:45
Most hogy Obama hatalomra került hivatalosan is megköszönhetné a feketék nevében hogy sikerült eddig eljutniuk általunk.
Senderos 2009.11.14. 15:06:37
Darwin 1859ben adta ki a Fajok eredetét, ilyen gyorsan leszűrték a rasszisták a tanúságokat?
A fajelmélet mint tudomány, szerintem inkább a századforduló környékén kezdett kialakulni.
Megérdemelne egy postot valamelyik töris blogon Madison Grant The Passing of The Great Race című áltudmonyos agymenése a témában.
Amúgy Obama megválasztásakor a Rubicon foglalkozott a KKK témával és valami olyasmit írtak benne, hogy ez a fehér csuklyás ruha meg a keresztégetős szertartásaik csak a második születésükkor alakultak ki a Birth of A Nation hatására, előtte mindenki olyan rongyokat hordott magán, amilyet akart.
xstranger 2009.11.14. 15:10:39
A lenyeg hogy a kormanyzo beleegyezese kell ha a kongresszus mar megszavazta hogy kulfoldon be lehessen oket vetni.
Amugy elso vonalbeli honvedelmi es katasztrofaelharitasi feladataik vannak.
Ennek az egesz rendszernek megy most elebe talan a PATRIOT act ahol kozvetlenul a Homeland Security (gyak a Feher Haz) ala van rendelve egy nagyobb egyseg. Az amcsi katonak mar fenyesen bizonyitottak hogy rendfenntartasra alkalmatlanok szoval nem tudom hogy vegulis mi lehet a celja ennek. Nade ez mar konteo-ra valo tema :)
Ha jol tudom a szovetsegi egysegek otthon nincsenek is felfegyverezve, ezert is tudott az orult pszichologus annyi embert leloni egy katonai bazison es ezert kellett hogy leloje egy kozonseges rendorno.
xstranger 2009.11.14. 15:22:25
Nem volt szo meg a hires cikksorozatrol a klan titkaival kapcsolatban. Most nem talalom a konyvet de a Freakonomicsban van rola szo. Egy beepitett ugynok segitsegevel egy cikksorozatban az osszes titkos kezfogast kodszot meg mindent leirtak es igy otthon mindenki tudodd klanosat jatszani ami a szervezet teljes felhigulasat jelentette.
Az egyetlen dolog amire emlekszem hogy ha egy klantag idegen helyre megy akkor azt kell kerdezni hogy "Do you know Mr Ayak?" (AYAK=Are You a Klansman?). Es ha a valasz az hogy "Yes, and also Mr Akai" (AKAI=A Klansman I am) akkor a tudhatod hogy otthon baratok kozt vagy.
mokas_gizi 2009.11.14. 15:41:55
Amit írtál abban maximálisan igazad van...
USA-t milyen zsivány kisebbség is irányítja pontosan...?
Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.14. 15:56:33
Az indiánok. Elszedik a fehérek pénzét a kaszinókban.
Árpádka 2009.11.14. 16:01:04
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.
Persze attól még az USA a legképmutatóbb állam a világon :D
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.11.14. 16:05:49
Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.14. 16:12:06
Mississippi Burning 9-13
www.youtube.com/watch?v=ugLKhXI0f5Q&feature=related
Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.14. 16:24:49
Plusz a katolikusokét. Akkorra már megérkezett jópár ír, olasz, stb. bevándorló, és sokan az Unió seregeiben harcoltak. Ez már két ok volt a KKK-nek.
A "Birth of a Nation" mai szemmel inkább unalmas (néha kicsit vicces is), én végigszenvedtem, természetesen a négereket is befestett fehérek játsszák benne, LOL.
Amúgy ezek a csávók valamiért K-betű fetisiszták, minden szarra van saját K betűvel kezdődő szavuk.
A KKK "szent könyve" pl. a Kloran, természetesen a Koran után. Úgy tűnik bármit odadobnak egy (szerintük) jól hangzó K-betűs szóért. :)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 16:45:20
Szerintem fajelmélet létezett Darwin könyvének megjelenése előtt is, maximum nem nevezték tudománynak.
teddybear01 2009.11.14. 16:49:15
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.11.14. 17:05:38
Steve the Great 2009.11.14. 17:07:12
Condottiere 2009.11.14. 17:37:19
Lehet rosszul emlékszem, de úgy rémlik, hogy a kronológia fordított volt. Lincoln amikor elmérgesedett a viszony a déli államokkal, akkor nagyvonalúan felszabadította a rabszolgákat - délen.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.14. 18:14:41
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.14. 18:17:02
Árpádka 2009.11.14. 18:49:42
Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.14. 19:11:41
Finnország is tele van lövészklubbal.
www.dunatv.hu/kulfold/finnfegyertartasitorveny.html
Árpádka 2009.11.14. 19:23:28
theo 2009.11.14. 21:05:42
De egyébként biztos igazad van :/ Persze azért ha érvelnél is, akkor lehet hihetőbb lenne
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 22:34:48
De a felszabadítást garantáló jogszabályok teljeskörű érvényesítését csak 1865 után tudta izomból véghezvinni.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.14. 22:35:04
2. Missourit a kép északinak ábrázolja. Nos, ez kissé bonyolultabb, mint egykori Missouri tartózkodási hellyel bíró, pontosítok. A legtöbb államban többé-kevésbé világos volt hogy melyik oldalra áll. Missouri akkor is már félúton volt minden között, ezért ott szavazást rendeztek, hogy melyik oldalra is kellene állni. A szavazáson az unionista oldal nyert, miközben a kormányzó meggyőződéses konföderációs volt. Ezért egy csomó fegyveressel elbarikádozta magát, mire az unionisták közbeléptek és bekövetkezett a St. Louis massacre. Mivel a kormányzó a déliek oldalán harcolt, az állam fővárosában új, ideiglenes kormány állt fel, amelyik az Unióhoz csatlakozott. Így ennek az államnak volt mindkét oldali kormánya.
Melleseleg az államnak nem St. Louis (a legnyugatibb keleti város) de nem is Kansas City (a legkeletibb nyugati város), hanem félúton Jefferson (jeff...) City.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.14. 22:48:43
Obamáról: ő úgy fekete hogy nem fekete, a nyelv amit beszél nem az AAVE, hanem fehér angol és genetikailag sem a rabszolgák leszármazottja, hanem kelet-afrikai, míg a rabszolgák nyugatiak.
tucano 2009.11.15. 02:27:24
Kentaur67 2009.11.15. 05:20:20
jo a poszt! Egyébként jelen napjainkban a feketék elszeretettel vesznek mindent rasszista támadásnak ami nem tetszik nekik és Obama "felszavazoi"
zömmel olyan feketék akik várják a támogatást az államtol, csak dolgozni azt ne kelljen!"
Na, ez egyaltalan nem igaz. Bocs, en itt elek, az egyik legdelibb allamban, es ezt nehany helyi elvakulton es a sztereotipiakban gondolkodo magyar rasszistakon kivul senki nem gondolja igy.
Eloszor is, vannak, akik soha nem szavaznanak a republikanusokra, es vannak, akik soha nem szavaznanak a demokratakra, (csaladi hagyomany, nemzedekeken at oroklodo ertekrend stb.) igy a tamogatok egy resze adott mindket oldalon. Masreszt az ifjabb Bush 8 eves amokfutasa es annak gazdasagi "eredmenyei" szamos konzervativot is arra az allaspontra juttattak, hogy most tesznek egy X-et a demokrata jelolt melle, mert ha ez igy megy tovabb, az senkinek nem lesz jo.
Masreszt, a "felszavazoi"
zömmel olyan feketék akik várják a támogatást az államtol, csak dolgozni azt ne kelljen!" mondatod megmosolyogni valoan magyar, csak a feketet kellene romara kicserelni benne. Itt kicsit mas a segely rendszere, es hidd el, a rekordmeretu munkanelkuliseg nem csak a feketeket sujtja.
"jelen napjainkban a feketék elszeretettel vesznek mindent rasszista támadásnak ami nem tetszik nekik "
Es ez igy van! Senki nem szivesen hallgatja, ha faji alapon sertegetik, es Amerikaban a szolasszabadsagot nem keverik ossze a gyuloletbeszeddel. Ha valaki megis elteved, azt az ugyvedek eleg hamar visszateritik a helyes utra. Ugyvedet irtam, nem ugyeszt, birot, mert az altaluk kiszabott buntetes altalaban eltorpul az erintetteknek megitelt karterites mellet. Szerintem zsenialis rendszer, es mindenki vigyaz is ra, hogy politikailag korrekten fogalmazzon, aminek egyebkent is hagyomanyai vannak az orszagban. Es nem csak a feketeket vedik. Munkabaallaskor ala kellett irnom egy nyilatkozatot, hogy tudomasul veszem amennyiben barkire megjegyzest teszek szarmazasa, vallasa, szexualis orientacioja, testalkata, barmely fogyatekossaga, oltozkodese miatt, akkor meg aznap pakolhatom ossze a cuccom, es kereshetek mas melot. Igaz az is, benne van a nyilatkozatban, hogy aki a fentiekkel alaptalanul megvadolja barmely kollegajat, azt azonnal elbocsatjak.
Amerika nem jobb, nem rosszab, mint Europa, csak kicsit masabb.
Kentaur67 2009.11.15. 05:27:12
@Hitetlen (ex)Bérgyilkos: Ennyi szvsz lazán belefér, még több is. Délen nem változott sok minden a polgárháború óta...
Válasz erre
Lasd elozo hozzaszolast. Valtozott. Nagyon sokat.
Árpádka 2009.11.15. 09:30:11
en.wikipedia.org/wiki/Amish_school_shooting
en.wikipedia.org/wiki/John_McDonogh_High_School_shooting
És ez csak 2000 ere fele. Plusz kb 250 000 amerikai katona állomásozik más állam területén. Naponta kb 200 gyilkosságot követnek és közben nyomatják hogy ők békés városi emberek akik templomba járnak. Minden házon kint van a zászló Főleg a mély délen. Gondolom te is látad azt a videót ahol a 4-5 éves kisgyerek kimegy lövöldözni a nagy papaival.
Nekem semmi bajom nincs velük csak annyi hogy folyton vizet prédikálnak és bort isznak.
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.11.15. 10:04:36
na, itt van a történetük az ő szemszögükből ...
kószák egyike 2009.11.15. 11:41:16
Azért, hogy legyen egy kis kritika is.: :)
Kicsit fura volt a cikkben ez a nagy időbeli ugrás, hirtelen a mostani időkre kihagyva több korszakot.
Egy adalék a modern korhoz:
A KKK minden évben megrendezi a hagyományos Washington DC. beli felvonulást. Érdekes, hogy a nagy fehér lovagok mindig csuklyában vonultak. Ezzel nem adva az arcukat a véleményükhöz. Majd hopp jött egy törvény, hogy lehet vonulgatni de csak arccal, csuklya nélkül. És láss csodát a felvonulók száma "véletlenül" kb. 80%-al csökkent.
Más. Sok film készült a témában, a már említett és méltán klasszikussá vált Lángoló Mississippi, de a kedvencem, aki nem látta még nagyon ajánlom:
Ha ölni kell (Time to kill)
Zseniális!
kószák egyike 2009.11.15. 12:04:50
Kicsit fura volt a cikkben ez a nagy időbeli ugrás, hirtelen a mostani időkre kihagyva több korszakot.
A kihagyva idézőjelben értettem, csak nem raktam oda. Úgy értettem részletesebben tárgyalva, persze tudom a terjedelem véges, meg a rá szánt idő sem korlátlan.
Condottiere 2009.11.15. 15:35:40
theo 2009.11.15. 17:22:54
Hogy kint van a zászló minden házon nem értem miért probléma, hiszen csak azt jelzik, hogy ők büszkék arra, hogy amerikaiak.
Most nem nézek utána, de úgy gondolom, hogy 45 és 89 között több amerikai állomásozott külföldön, mégsem hiszem, hogy nagyon zavarta volna a helyieket ;) Nah jó Vietnamban nem rajongtak értük :)
Viszont most kb ugyan azért állomásoznak Irakban, Afganisztánban stb, amiért beavatkoztak az első és a második világháborúba. A Washingtoni politikai elitet úgy tanítják/tanították hogy a demokrácia és a népek önrendelkezése jó dolog, és az az üdvös, ha mindenhol az van.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.15. 22:57:24
Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.15. 23:11:08
Csak elírta.
... elit úgy tanítja ... üdvös, nekünk anyagilag ...
akarta volt mondani. De azért a vizint próbáld meg.
Titus Pullo Urbino 2009.11.16. 08:36:48
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 09:16:19
Érdekes kérdésfelvetés. Mondjuk egy inkább vidéki(es) jellegű régióban mindenhol alacsonyabb a kriminalitás, mint egy nagyvárosban, függetlenül az esetleges radikális jelenléttől.
Nem akarok itt most aktuálpolitikai párhuzamot vonni :-), de a közvélekedés ellenére a mondjuk egy tetszőlegesen kiválasztott pesti kerületben nagyságrendileg több az ezer lakosra vetített bűncselekmény, mint egy egész kunsági vagy akár borsodi kistérségben, ezek büntetőjogi súlyáról nem is beszélve.
De érdekelne az USA-szakértőink véleménye is, különös tekintettel azokéra, akik hosszabb ideig éltek az Államokban (északon vagy délen).
bryan 2009.11.16. 09:18:28
Úgy tudom a Fehér csuklya része volt a hagyományoknak, mivel a cél alapvetően az volt, hogy a polgárháborúban elesett koföderációs katonák szellemeinek adják ki magukat.
@987:
Ha jól tippelek neked ebben nem sok részed volt. :)
Egy kurva jó kép:
sronti.tumblr.com/post/234352180/ennel-talan-meg-nem-lattam-abszurdabb-kepet
@Condottiere: 1863-ban jött ki Lincoln rabszolga felszabadítási rendelete, de azt valóban csak '65 után tudta érvényre juttatni, mivel néhány másik oldali katona ebben erőteljesen akadályozta. Akkoriban volt a háború fordulópontja, mikor a gazdasági és számbeli fölény kezdett megmutatkozni a katonai tapasztalattal és a lelkesedéssel szemben.
bryan 2009.11.16. 09:26:49
teddybear01 2009.11.16. 10:37:58
teddybear01 2009.11.16. 10:48:36
Meg hogy eltakarják az arcukat a gyilkosságok, garázdálkodások, gyújtogatások közben. Hogy ne lehessen azonosítani őket. De ezt a "hősök" nem mondhatják ki ilyen egyszerűen, mert hová lesz a dicsőség, ha valakit elítélnek mint köztörvényes bűnözőt?
Miért nem nevezed nevén a dolgokat?
Ami pedig a rabszolga-felszabadítást illeti, a polgárháborúban ha egy volt rabszolga így, vagy úgy az északiak területére jutott, gyakorlatilag szabad volt. Ha maradt a délieknél, maradt rabszolga. Az került egy kis időbe, amíg a háború után délen visszanyomorították őket a másodosztályú szerepbe.
kószák egyike 2009.11.16. 11:19:24
"Érdekes kérdésfelvetés. Mondjuk egy inkább vidéki(es) jellegű régióban mindenhol alacsonyabb a kriminalitás, mint egy nagyvárosban, függetlenül az esetleges radikális jelenléttől."
Ezzel egyetértek. Nem azon múlik, hogy hol van a város, a kis városokban mindig nagyobb rend van.
Hozzá kell tenni, hogy hallottam olyanokat kint, nem tudom mennyire UL, hogy a kis déli városokban a klán még mindig jelen van. Ott maguk közül választják a sheriffet pl. Egyébként ahol radikális a jelenlét ott tutti rend van. De azt tudjuk, hogy a diktatórikus környezetben mindig rend van és más a bűnözési ráta mint ahol nincs vaskéz...és azt is tudjuk milyen áron... :(
"De érdekelne az USA-szakértőink véleménye is, különös tekintettel azokéra, akik hosszabb ideig éltek az Államokban (északon vagy délen)."
Nem vagyok szakértő, de éltem kint és láttam egy két dolgot, leginkább délen jártam. Sajnálattal tapasztaltam, hogy a kinti magyarok körében elég népszerű a klán és a rasszista gondolatok.
De azt is sajnálattal tapasztaltam, hogy a feketék kint nem csak élnek hanem sokszor visszaélnek a jogaikkal, és bizony egy idő elteltével olyan tapasztalatokat gyűjtöttem, hogy finoman szólva is nem rajongtam értük.
Egy személyes kis "vicces" történet. kb. 1 hete lehettem kint, közepesen nagy méretű város, agglomerációval kb 2,5 millió lakos. Elindulok kocsival naivan felfedezni a környéket, semmi rutin a helyi szokásokról. Hopp ott egy szupemarkec gondoltam bevásárolok. Nézelődöm az üzletben és valami gyanús... mert mindenki veszettül bámul...Igen, igen. Bizony rajtam kívül egy azaz 1 db nem fekete ember volt a boltban, a kubainak kinéző pénztáros...:))) Gyors helyzetfelismerés, távozás, majd a parkolóban a kocsim mellett ültek a srácok a verda motorháztetején és a "hé vájt boy yú hev no meeep" szöveggel köszöntöttek...:))) Nem vagyok egy fosós gyerek. de megállt bennem a kaki. Így utólag jó story na de akkor...
Utóbb kiderült, hogy sikerült a fekete negyed közepén besétálni egy üzletbe. :)
Lehet, hogy aznap nem az "I' love KKK" pólómat kellett volna felvennem, amin egy fehér csuklyás lovag van? :D :D :)))
kószák egyike 2009.11.16. 11:29:28
"Meg hogy eltakarják az arcukat a gyilkosságok, garázdálkodások, gyújtogatások közben. Hogy ne lehessen azonosítani őket. De ezt a "hősök" nem mondhatják ki ilyen egyszerűen, mert hová lesz a dicsőség, ha valakit elítélnek mint köztörvényes bűnözőt?"
Erről írtam, hogy mikor csak úgy vonulhattak fel a fővárosban, hogy felfedték az arcukat egyből megcsappant a létszám...
Egyértelmű, hogy a csuklyának sokkal inkább gyakorlati ok volt. Persze lehet magyarázkodni, hogy így a hagyományok meg erre utal meg arra, az elején biztos, de később biztos, hogy csak a sunyítás volt a cél.
Főleg akkor mikor a 60' évek fekete mozgalmai közül a Fekete Párducok elkezdték a kis bosszú hadjárataikat és levadásztak pár klán tagot.
Viszont van egy történet egy KKKba beépült FBI ügynökről amit évekkel ezelőtt olvastam. Erről tudtok valamit?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.16. 11:30:36
"hé vájt boy yú hev no meeep"
Esküszöm, hogy nem jövök rá, hogy ez mit akar jelenteni.
bryan 2009.11.16. 11:48:22
"a polgárháborúban ha egy volt rabszolga így, vagy úgy az északiak területére jutott, gyakorlatilag szabad volt"
Azért ez nem egészen volt így:
en.wikipedia.org/wiki/Dred_Scott_v._Sandford
Egyébként a '63-as rabszolga felszabadítás is csak a lázadó államok területére szólt. Azokban az államokban, melyek akkor északi ellenőrzés alatt álltak, a rabszolga felszabadítás csak a tizenharmadik alkotmánykiegészítéssel következett be. 1865-ben
A csuklyával kapcsolatban pedig ne becsüljétek alá a babonák és a tudatlanság erejét.
bryan 2009.11.16. 11:50:04
Újabb pontosítás:
"Azokban az államokban, melyek akkor északi ellenőrzés alatt álltak"
...és korábban nem tiltották be a rabszolgatartást.
staropramen 2009.11.16. 12:55:05
Hova is jutottak teáltalad?
"ijen" magas szintre?
GrG 2009.11.16. 13:55:55
Nagyon komoly hiba került a szövegbe a magyar vonatkozású résznél.
Azt, hogy a drága lengyelünk családját anno az én drága ősöm emelte nemesi sorba szép dolog megemlíteni. De annak elfeledése, hogy a lovasság megalapításában komoly, elévülhetetlen érdemeket szerzett a karcagi születésű Kováts Mihály, vagy ahogy leveleit írta Michael Kováts de Fabriczy (Mária Terézia őrnagya, a US Cavalary ezredese) az ronda műhiba. Még a Kongresszus is elismerte érdemeit, amikor 1955. április 13-án az Egyesült Államok Kongresszusa hivatalosan Kováts Mihály emléknappá nyilvánította május 11-ét (halála napját).
(Mellesleg Kováts megérdemelne egy önálló posztot, mert fordulatokban igen gazdag élete volt).
G
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 14:00:25
Mea culpa, jogos az észrevétel!
_szem lesüt_
Kováts óbester élettörténetére jelentkező?!
Titus Pullo Urbino 2009.11.16. 15:34:18
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 16:29:20
Akkor tisztelettel felkérlek, hogy a témát tedd a magadévá!
És mindig is mondtam, hogy az igazi férfiak májusban születnek :-)
/ Igen, tudom; ide lőjetek :-) /
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.16. 17:17:05
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.16. 17:20:16
bryan 2009.11.16. 17:33:40
tomcsi71 2009.11.16. 18:21:01
GrG 2009.11.16. 18:50:54
GrG 2009.11.16. 18:51:35
Condottiere 2009.11.16. 20:54:26
Condottiere 2009.11.16. 21:06:57
Condottiere 2009.11.16. 21:12:04
Condottiere 2009.11.16. 21:13:27
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 21:30:35
Klux...
Katz 2009.11.16. 21:49:49
Csak így tovább!
Kentaur67 2009.11.17. 03:20:45
Szép írás, köszönjük. Arról van-e valamilyen adat, hogy a KKK korábbi megjelenési körzeteiben milyenek a bűnügyi mutatók mostanság? Nekem az egyik kriminológia tanárom rögeszméje volt, hogy kettő USA létezik, az egyik, a "Dél", ahol nincsen kerítés az utcákon, ahol persze bűnözés sincsen és a másik, az "Észak", ahol mindennap csikágót játszanak és Brusz Vilisz is csak ott forgat.
Nem igaz, a tanarod tevedett. (Vagy csak titkos KKK tag volt. :-)
www.morganquitno.com/cit06pop.htm
Egyebkent nem ertem a listat, mert csak 2-3 honapja olvastam a Dallas Morning Newsban, hogy milyen fa...khhm.. belevalo gyerek az uj rendorfonok, mert sikerult vegre hosszu evek utan az elsorol a harmadik helyre kerulni az 1 millio feletti lakosu varosok bunozesi rangsoraban. (Persze, lehet, ha a listan lathato elso otbol ketto egymillio alatti, akkor mindjart minden rendben).
El kell, hogy szomoritsam a fegyverhivoket, semmit nem javit a bunozesi statisztikakon, hogy Texas a legcsuzlimaniasabb allam egesz Amerikaban. Sot, igazabol ront, mert sokkal tobb a halalos kimenetelu osszetuzes, sok rendor is meghal a tuzharcokban, es hat Wyatt Earp utodai sem sokat gondolkodnak (es beszelnek), mielott lonenek.
Erdekes modon, a kisebb sulyu cselekmenyek szamaban viszont jelentkezik a deli mentalitas, hiszen itt a 200 ezres varosok is inkabb nagy falukent elik a mindennapjaikat. Itt, amikor egy (alkoholmentes) sorrel a kezemben setaltam egy forro nyari delutan, 10 percen belul ramkuldte valaki a szigoru fiukat, akiknek valahogy nem volt hangulatuk mulatni a dolgon, es nyomatekosan megkertek, hogy legkozelebb ne csinaljak ilyesmit, meg ha a torveny nem is tiltja a dolgot. (Masik oldala a kerdesnek, amikor megertettek, hogy az angol nyelvet csunyan megeroszakolo furcsa idegennek tenyleg nincs kocsija, sot, meg egy repulocseszealja sem, vagyis nem hobbibol gyalogol, akkor szoltak, hogy csak szalljak be, hazavisznek szivesen.)
Van olyan telepules, ahol egy cigerettacsikket kihajitassz az autodbol, es $5000 (nem irtam el, tenyleg harom nulla) dollarra buntetnek. Mivel szinte mindenhol kamera van, igy jo esellyel buksz le, ha valamely jarokelo betelefonal a yardra, mert a felvetelek visszanezhetoek, jo minosegben, annyira, hogy a birosag is elfogadja bizonyitekkent.
A del annyiban erheto tetten, hogy ahogy tavolodsz a nagyobb varosoktol, ugy erosodik az eloitelet a feketekkel es a latinokkal szemben, es ez eszreveheto a bunugyi statisztikakban is. Valahogy sokkal konnyebb allami ellatast kapnia az allampolgarnak / emigransnak, ha a bore sotetebb az atlagnal. Az is igaz, hogy ha egyetlen konkret ugyben is bebizonyodosik a rasszizmus vadja, akkor az illeto rendor, es mimnimum a felette levo szint kereshet uj munkat (Ha nem kap o is allami ellatast egy hosszab idore.)
Elnezest mindenkitol, sajnos nem arrol vagyok hires, hogy kepes lennek roviden elmondani, amit akarok.
Kentaur67 2009.11.17. 03:27:49
sronti.tumblr.com/post/234352180/ennel-talan-meg-nem-lattam-abszurdabb-kepet
Olvastam a linket, es gondoltam, ja, persze. Aztan meglattam a kepet, es azt mondtam magamban: b+!!!
Hiaba, Bryan, lathatolag a nev kotelez.
Bearanyoztad az estemet ezzel a keppel.
Kentaur67 2009.11.17. 03:36:07
"Viszont van egy történet egy KKKba beépült FBI ügynökről amit évekkel ezelőtt olvastam. Erről tudtok valamit?"
Válasz erre
Nem biztos, talan ez:
www.amazon.com/Informant-Klux-Murder-Viola-Liuzzo/dp/0300106351
Kentaur67 2009.11.17. 06:52:05
Nem terveztek irni egy blogot arrol, hogy amig mi az osztrakokkal pofozkodtunk, hogy szerezte meg az USA a mai Texast (meg meg nemi extra teruletet)?
Kentaur67 2009.11.17. 06:54:36
nem tervezitek-e esetleg valamit irnia 1846-49-es USA-Mexiko haborurol?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 09:57:18
Érdekes, releváns és tanulságos kommentek esetében nincs olyan, hogy túl hosszú :-)
kószák egyike 2009.11.17. 09:58:16
A Prof úr tökéletes megfejtést adott. Én is csak néztem mint Julcsi néni a villanyszámlára és nem is értettem. A régebben kint élők fejtették meg nekem mit jelent. :)))
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 09:58:17
Akkor legyen ez (is) felhívás: önkéntes szerző a mexikói-amerikai háborúra?
kószák egyike 2009.11.17. 10:02:29
Nagyon jó téma! Magam részéről epekedve várom! Sok sikert hozzá!
kószák egyike 2009.11.17. 10:07:29
Nem tudom. Még nagyon régen olvastam egy cikket, arra sem emlékszem hol. A lényeg, hogy a pali nagyon hosszú ideig volt beépülve és sikerült lebuktatni egy merénylet kísérletet meg nemi fegyverüzletet, bár az az ATF asztala.
tomcsi71 2009.11.17. 11:19:33
Kentaur67 2009.11.17. 13:55:16
@Kentaur67: Kiegészítés nem válasz... Bűnözés tekintetében nem északi-déli mentalitás van,"
Teljesen igy igaz. Ezert is jottem vissza, mert rajottem, hogy ez is egy fontos vetulete a dolgoknak, de megeloztel. :-)
Kentaur67 2009.11.17. 20:41:47
@Kentaur67:
"Nem tudom. Még nagyon régen olvastam egy cikket, arra sem emlékszem hol. A lényeg, hogy a pali nagyon hosszú ideig volt beépülve és sikerült lebuktatni egy merénylet kísérletet meg nemi fegyverüzletet, bár az az ATF asztala."
Megkerdeztem nehany kollegam, hat, azert csak Texasban vagyunk, nem tul nepszeru a tema. :-)
Talan errol a figurarol lehet szo:
search.barnesandnoble.com/The-Klan-Unmasked/Stetson-Kennedy/e/9780813009865
(Nepszeru vezetekneve van, hogy nem fogtak gyanut a kis butak? :-)
"This book is set in the deep south of Georgia, mainly in the years following World War II. The Klan Unmasked is the true story of the author, Stetson Kennedy, in an undercover battle with the famed white supremacist group, the Ku Klux Klan. He decides the best way to bring the Klan to its knees is to go undercover as a Klan member and get the dirt on the Klan into the public eye. A few characters help Kennedy on his mission including Dan Duke, the Assistant Attorney General of Georgia. "
bloggerman77 2009.11.17. 21:21:22
"Akkor legyen ez (is) felhívás: önkéntes szerző a mexikói-amerikai háborúra? "
Megírjam?
Amerikai történelem az egyik kedvenc területem... ;)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 21:59:59
Ha a blog stílusát és az itteni atmoszférát nem érzed túl idegennek, rajta!
Maga a poszt lehetőleg ne legyen terjedelmesebb 8-10 ezer leütésnél (kábé 1300-1500 szó). Persze ha nagyon kibontakozol, lehet egy kicsit több is.
Illusztrációt is keress kérlek, egy ekkora anyaghoz úgy 8-10 elég lesz ; ezeket külön .jpg kiterjesztéssel (tehát NE a .doc fájlba ágyazva!) küldd el vagy Zig Zagnak, vagy nekem (én csak december kilencedike után leszek hadrafogható).
Természetesen a szerkesztőség (nem túl meglepő módon) fenntartja magának a szerkesztés jogát - az általunk esetleg javasolt változtatásokhoz, módosításokhoz persze neked hozá kell járulnod, enélkül nem jelentetjük meg, de ezt majd magánlevelekben egyeztetjük.
Könnyedség, tájékoztatás, kedvcsinálás. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy ez egy blog és nem Hadtudományi Közlöny...
Jó munkát, és a többiektől bocs az offért, de talán sokak fejében megfordult, hogy ír a lemilbe - nekik is szólt ez a pár mondat.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 22:00:57
hozá = hozzá
Fáradok, elnézést...
bloggerman77 2009.11.17. 23:22:39
saul 2009.11.20. 07:07:40
érdekes válasz.
@mokas_gizi: Nem tom pontosan mire gondolsz ugyanis Amerikában tudtom szerint nincs többségi állam alkottó nemzet. A legtöbben ir vagy német származásuak a népszámlálás szerint ez kb 30% a többiek meg olaszok, angolok, hollandok , franciák, spanyolok.
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.
Már a nyolcvanas évek végén, s azóta is folyamatosan jött a nagy örömködés a lib mediákban, hogy a fehérek (az összes) nemcsak, hogy 50 % alá fogytak, de a jövöben sansz sincs arra, hogy többségbe kerüljenek. ez a helyzet azért ideális, mert megkönnyíti a kisebbsegek felé a hatalomkezelést. A KKK saját ideologiáját ha olvassuk, most egy mondat erejéig eltekintve a kötelezötöl, akkor a fehér önvédelem önszervezödésének egy lokal formációjának becézik. Hehe ..
a_fater 2009.11.30. 13:50:21
GeszThrash 2009.12.18. 12:45:20
en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States_Census
en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_United_States