Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A Ku Klux Klán históriája (x)

2009.11.14. 08:00 tiboru

Az amerikai polgárháború utolsó napjaiban, amikor a Konföderáció legelvakultabb hívei számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a déli államok visszavonhatatlanul vesztésre állnak, a fajelmélet és a rabszolgatartás meggyőződéses harcosainak maroknyi (állítólag mindössze hatfős) csoportja elhatározta, hogy a győztes Unióval szemben titkos gerillamozgalmat hoz létre. Rövid tanakodás után, 1865 végén (más források szerint hat hónappal később) a rebellis Tennessee államban (közelebbről: egy Pulaski nevű városkában) megalakul az a szervezet, amely az obsitos alapítók szándékai szerint a fehér felsőbbrendűség elméletének (és gyakorlatának) amerikai zászlóvivője lesz: a Ku Klux Klán színre lép.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

147 komment

Címkék: usa amerikai rendvédelem utánközlés

teddybear01 2009.11.14. 13:48:58

@efes: Egyszerűen hülyék voltak. Mondjuk én nem jártam oda. Túl lila köddel borított hely volt az ízlésemnek.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.11.14. 13:54:19

@Megélhetési rasszista: Eü-rendszer átalakításával kapcsolatos tüntetésekhez az is hozzájárul, az amerikaiak nem igazán szeretik, ha a központi állam nagyon beleszól a dolgaikba :)

@Kullancs1983: Igen,ezzel a példával valóban picit mellé lőttem, de ettől függetlenül ha amerikai nemzeti eledelre kell asszociálni, szvsz mindenkinek ez ugrik be első helyen :D

teddybear01 2009.11.14. 13:58:50

@Thaddeus Griffin: A hamburger összetételéről törvény rendelkezik az Usában, ha jól tudom.

Eredetileg a kivándorlóknak adták a hajókon, mert könnyen elkészíthető, és minimális sütést igénylő ételféleség.

Roan 2009.11.14. 14:00:27

@tiboru: Stetson Kennedy 3-at is említett a könyvében: Warren Harding, Woodrow Wilson, és sajna a harmadikra nem emlékszem:(

Mondjuk a könyv hitelességéből sokat levon, hogy a Szikra kiadó adta ki az 50-es években, eredetiben meg nem volt hozzá szerencsém.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:15:38

@Roan:

A virginiai születésű (tehát konföderációs gyökerű) W. Wilson (aki mellesleg erős fajvédőként kezdte) az egyik történelemkönyvében (History of the American People) állítólag azt írta a Klánról, hogy egy törvény nélküli időszakra adott törvénytelen válasz.

"The KKK was (...) a lawless reaction to a lawless period..."

A "törvény nélküli dőszak" alatt a polgárháború utáni déli állapotokat értette, amit az északiak nagyképűen Reconstruction-nak, vagyis újjépítésnek hívtak...

Martian (törölt) 2009.11.14. 14:22:48

@Árpádka: "a fajelmélet a felsöbbrendűséget mondja ki azt nem hogy a másikat irtani kell"

Pedig ez is egy régi műsor: Biblia, Ószövetség, Számok 31 ("Mózes Führer Mein Kampfja") :))

Martian (törölt) 2009.11.14. 14:25:11

@Megélhetési rasszista: "Egyszerűen személyes támadásnak veszik, hogy az általuk megtermelt javakból valaki csak azért részesüljön, mert ő szegény."

Másrészt így áll hozzá, aki állandóan a Bibliára mutogat, ugyanakkor mintha az Evangéliumokat nem is olvasta volna...

cindy&mandy 2009.11.14. 14:25:55

Kazimierz ezzel szemben kap egy Tennessee-i porfészket…
van egy Skyway, New Jerseyben:
en.wikipedia.org/wiki/Pulaski_Skyway

Árpádka 2009.11.14. 14:37:06

@Martian: Ne már a Bibliát szó szerint venni LOL. Mózes is csak az edomitákra(?) ment az egyiptomiakkal békében megvolt ( meg a kánaániták persze őket a terület miatt kellet irtani) nem ismerős a közel múltból, persze más népekkel?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:54:52

@cindy&mandy:

Hpp, akkor visszavonom a kritikát!

pwpw 2009.11.14. 14:55:01

azért durva, hogy még a hatvanas években is feketéket lógattak a fára amerikában, most meg már az afro-amerikai is sértő

recoba 2009.11.14. 14:55:15

@ladislaus: Voltál te már ámeríkában? Nekem Kicsit provokatív amit írsz.

@Megélhetési rasszista: Neked meg ajánlom ezt: index.hu/kulfold/2009/11/08/megszavaztak_obama_egeszsegugyi_reformjat/ mely szerint Obama nagyon is támogatja az eü reformot.

Jó poszt ez Is, viszont mintha már láttam volna valahol;)

átlátó 2009.11.14. 14:56:14

Az írás ismét hozza az elvárásokat.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 14:57:23

@recoba:

Ez a rendezői, eredeti változat (hosszabb és vágatlan)! Lásd az "utánközlés" címkét...

recoba 2009.11.14. 15:03:02

@tiboru: Nemtalálom az utánközlés címkét:) go lemil go.

987 2009.11.14. 15:05:45

Én csak azt várom mikor köszönik meg hogy ijen magas szintre emeltük őket.
Most hogy Obama hatalomra került hivatalosan is megköszönhetné a feketék nevében hogy sikerült eddig eljutniuk általunk.

Senderos 2009.11.14. 15:06:37

"amikor a Konföderáció legelvakultabb hívei számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a déli államok visszavonhatatlanul vesztésre állnak, a fajelmélet és a rabszolgatartás meggyőződéses híveinek"
Darwin 1859ben adta ki a Fajok eredetét, ilyen gyorsan leszűrték a rasszisták a tanúságokat?
A fajelmélet mint tudomány, szerintem inkább a századforduló környékén kezdett kialakulni.
Megérdemelne egy postot valamelyik töris blogon Madison Grant The Passing of The Great Race című áltudmonyos agymenése a témában.

Amúgy Obama megválasztásakor a Rubicon foglalkozott a KKK témával és valami olyasmit írtak benne, hogy ez a fehér csuklyás ruha meg a keresztégetős szertartásaik csak a második születésükkor alakultak ki a Birth of A Nation hatására, előtte mindenki olyan rongyokat hordott magán, amilyet akart.

xstranger 2009.11.14. 15:10:39

Szovetseges fegyveres erot nem lehet bevetni egy allamban sima rendfentarto vagy katasztrofavedelmi feladatra (Posse Comitatus Act), ez pontosan a Reconstruction utan jott be mivel a deliek feltek hogy a szovetseges kormany szovetseges erovel elveszi a fuggetlenseguket.

A lenyeg hogy a kormanyzo beleegyezese kell ha a kongresszus mar megszavazta hogy kulfoldon be lehessen oket vetni.

Amugy elso vonalbeli honvedelmi es katasztrofaelharitasi feladataik vannak.

Ennek az egesz rendszernek megy most elebe talan a PATRIOT act ahol kozvetlenul a Homeland Security (gyak a Feher Haz) ala van rendelve egy nagyobb egyseg. Az amcsi katonak mar fenyesen bizonyitottak hogy rendfenntartasra alkalmatlanok szoval nem tudom hogy vegulis mi lehet a celja ennek. Nade ez mar konteo-ra valo tema :)

Ha jol tudom a szovetsegi egysegek otthon nincsenek is felfegyverezve, ezert is tudott az orult pszichologus annyi embert leloni egy katonai bazison es ezert kellett hogy leloje egy kozonseges rendorno.

xstranger 2009.11.14. 15:22:25

Marlboro-KKK egy urban legend hogy a Marlboro eladasabol kap valami szazalekot a Klan mivel a Klean alapitotta a brandet a sajat maga finanszirozasara. Ennek ellentmond hogy maga a brand angol es egy szaz? evvel idosebb a Klannal.

Nem volt szo meg a hires cikksorozatrol a klan titkaival kapcsolatban. Most nem talalom a konyvet de a Freakonomicsban van rola szo. Egy beepitett ugynok segitsegevel egy cikksorozatban az osszes titkos kezfogast kodszot meg mindent leirtak es igy otthon mindenki tudodd klanosat jatszani ami a szervezet teljes felhigulasat jelentette.

Az egyetlen dolog amire emlekszem hogy ha egy klantag idegen helyre megy akkor azt kell kerdezni hogy "Do you know Mr Ayak?" (AYAK=Are You a Klansman?). Es ha a valasz az hogy "Yes, and also Mr Akai" (AKAI=A Klansman I am) akkor a tudhatod hogy otthon baratok kozt vagy.

mokas_gizi 2009.11.14. 15:41:55

@Árpádka:

Amit írtál abban maximálisan igazad van...
USA-t milyen zsivány kisebbség is irányítja pontosan...?

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.14. 15:56:33

@mokas_gizi:

Az indiánok. Elszedik a fehérek pénzét a kaszinókban.

Árpádka 2009.11.14. 16:01:04

@mokas_gizi: Nem tom pontosan mire gondolsz ugyanis Amerikában tudtom szerint nincs többségi állam alkottó nemzet. A legtöbben ir vagy német származásuak a népszámlálás szerint ez kb 30% a többiek meg olaszok, angolok, hollandok , franciák, spanyolok.
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.
Persze attól még az USA a legképmutatóbb állam a világon :D

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.11.14. 16:05:49

Fura, hogy voltak nők a klánban. Azt hinné az ember, ha valaki utálja a feketéket és a zsidókat, az a "nőket a konyhába" eszme híve. Pedig nem.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.14. 16:12:06

Kicsit meglep, hogy még senki nem említette:

Mississippi Burning 9-13
www.youtube.com/watch?v=ugLKhXI0f5Q&feature=related

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.14. 16:24:49

"A Klán [...] eleinte kizárólag feketék és északi republikánus jogvédők (ma úgy mondanánk: emberjogi aktivisták) megfélemlítését tűzte ki célul"

Plusz a katolikusokét. Akkorra már megérkezett jópár ír, olasz, stb. bevándorló, és sokan az Unió seregeiben harcoltak. Ez már két ok volt a KKK-nek.

A "Birth of a Nation" mai szemmel inkább unalmas (néha kicsit vicces is), én végigszenvedtem, természetesen a négereket is befestett fehérek játsszák benne, LOL.

Amúgy ezek a csávók valamiért K-betű fetisiszták, minden szarra van saját K betűvel kezdődő szavuk.
A KKK "szent könyve" pl. a Kloran, természetesen a Koran után. Úgy tűnik bármit odadobnak egy (szerintük) jól hangzó K-betűs szóért. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 16:45:20

@Senderos:

Szerintem fajelmélet létezett Darwin könyvének megjelenése előtt is, maximum nem nevezték tudománynak.

teddybear01 2009.11.14. 16:49:15

@tiboru: Tudtommal egyes hittudósok azzal ideologizálták meg a feketék rabszolga státuszát, hogy azért alsóbbrendűek, mert Káin származékai...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.11.14. 17:05:38

@teddybear01: ez olyan, mint a francia nemesek hozzáállása az Ancienben: ők frankok, a jobbágyok meg gallok

Steve the Great 2009.11.14. 17:07:12

Jó cikk (szokás szerint). Amúgy a google books-on lehet találni néhány könyvet a témában, pl.: books.google.hu/books?id=2bLU20MbUl4C

Condottiere 2009.11.14. 17:37:19

"A közel hétszázezer halottat és négyszázezer sebesültet eredményező, négy éven keresztül tartó testvérháború megnyerését követően az Unió minden erejével azon volt, hogy az északon már hatályos rabszolgatartás-ellenes ultrakonzervatív törvényeket a hagyományosan Délen is bevezettesse."

Lehet rosszul emlékszem, de úgy rémlik, hogy a kronológia fordított volt. Lincoln amikor elmérgesedett a viszony a déli államokkal, akkor nagyvonalúan felszabadította a rabszolgákat - délen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.14. 18:17:02

@Árpádka: Mi alapján méred ezt? Fegyerek száma / lakosság? Mert akkor a finnek és svájciak is elől vannak. Svájcról volt itt is posz, olvasd el. Hát ők sem gyengén adnak a védelemre.

Árpádka 2009.11.14. 18:49:42

@molnibalage: Nem arra értem hanem az otthon tartott fegyverek száma bár lehet hogy patriotizmusról volt szó de az hogy az élmezőnybe vannak azt senki se vitatja és sehol sincsenek lövész klubok minden négyzetméteren csak az Usa-ban, Pedig Kanadában is hasonlóak a fegyvertartási szabályok(tudtom szerint). A Svájc posztott olvastam már elég rég :P

Árpádka 2009.11.14. 19:23:28

@Panther V.: Nem tudtam róla de attól még igazam van az amerikaikkal kapcsolatban lásd columbine vagy virginia tech.

theo 2009.11.14. 21:05:42

@Árpádka: Vagy a finn ( index.hu/kulfold/fnn080923/ ), vagy a német ( index.hu/bulvar/2009/03/11/iskolai_lovoldozes_nemetorszagban/ ) iskolai lövöldözések.
De egyébként biztos igazad van :/ Persze azért ha érvelnél is, akkor lehet hihetőbb lenne

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.14. 22:34:48

@Condottiere:

De a felszabadítást garantáló jogszabályok teljeskörű érvényesítését csak 1865 után tudta izomból véghezvinni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.14. 22:35:04

1. az externet szar.
2. Missourit a kép északinak ábrázolja. Nos, ez kissé bonyolultabb, mint egykori Missouri tartózkodási hellyel bíró, pontosítok. A legtöbb államban többé-kevésbé világos volt hogy melyik oldalra áll. Missouri akkor is már félúton volt minden között, ezért ott szavazást rendeztek, hogy melyik oldalra is kellene állni. A szavazáson az unionista oldal nyert, miközben a kormányzó meggyőződéses konföderációs volt. Ezért egy csomó fegyveressel elbarikádozta magát, mire az unionisták közbeléptek és bekövetkezett a St. Louis massacre. Mivel a kormányzó a déliek oldalán harcolt, az állam fővárosában új, ideiglenes kormány állt fel, amelyik az Unióhoz csatlakozott. Így ennek az államnak volt mindkét oldali kormánya.
Melleseleg az államnak nem St. Louis (a legnyugatibb keleti város) de nem is Kansas City (a legkeletibb nyugati város), hanem félúton Jefferson (jeff...) City.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.14. 22:48:43

Miután a fehérek kisajátították maguknak Jézust, a fekete rabszolgák megtalálták maguknak a fekete megváltót Tafari Makonen alias Ras Tafari aka. Hailé Szelasszié személyében. Szegény eleinte nem hitte el, hogy egyes emberek istenként tisztelik.Miután Sába királynőjétől vezette le a dinasztiát, ugyanolyan egyenesági leszármazottja Dávid királynak (elméletileg) mint maga Jézus.

Obamáról: ő úgy fekete hogy nem fekete, a nyelv amit beszél nem az AAVE, hanem fehér angol és genetikailag sem a rabszolgák leszármazottja, hanem kelet-afrikai, míg a rabszolgák nyugatiak.

tucano 2009.11.15. 02:27:24

@tiboru: ÖÖÖÖ, erről a legjobban és bővebben Karl May Old Death című eposzában lehet olvasni, amikor Old Shaterhanddel elrakják a kkk tagokat. Gyermekkorom nagy kedvence volt.

Kentaur67 2009.11.15. 05:20:20

ladislaus 2009.11.14. 12:04:06
jo a poszt! Egyébként jelen napjainkban a feketék elszeretettel vesznek mindent rasszista támadásnak ami nem tetszik nekik és Obama "felszavazoi"
zömmel olyan feketék akik várják a támogatást az államtol, csak dolgozni azt ne kelljen!"

Na, ez egyaltalan nem igaz. Bocs, en itt elek, az egyik legdelibb allamban, es ezt nehany helyi elvakulton es a sztereotipiakban gondolkodo magyar rasszistakon kivul senki nem gondolja igy.

Eloszor is, vannak, akik soha nem szavaznanak a republikanusokra, es vannak, akik soha nem szavaznanak a demokratakra, (csaladi hagyomany, nemzedekeken at oroklodo ertekrend stb.) igy a tamogatok egy resze adott mindket oldalon. Masreszt az ifjabb Bush 8 eves amokfutasa es annak gazdasagi "eredmenyei" szamos konzervativot is arra az allaspontra juttattak, hogy most tesznek egy X-et a demokrata jelolt melle, mert ha ez igy megy tovabb, az senkinek nem lesz jo.

Masreszt, a "felszavazoi"
zömmel olyan feketék akik várják a támogatást az államtol, csak dolgozni azt ne kelljen!" mondatod megmosolyogni valoan magyar, csak a feketet kellene romara kicserelni benne. Itt kicsit mas a segely rendszere, es hidd el, a rekordmeretu munkanelkuliseg nem csak a feketeket sujtja.

"jelen napjainkban a feketék elszeretettel vesznek mindent rasszista támadásnak ami nem tetszik nekik "
Es ez igy van! Senki nem szivesen hallgatja, ha faji alapon sertegetik, es Amerikaban a szolasszabadsagot nem keverik ossze a gyuloletbeszeddel. Ha valaki megis elteved, azt az ugyvedek eleg hamar visszateritik a helyes utra. Ugyvedet irtam, nem ugyeszt, birot, mert az altaluk kiszabott buntetes altalaban eltorpul az erintetteknek megitelt karterites mellet. Szerintem zsenialis rendszer, es mindenki vigyaz is ra, hogy politikailag korrekten fogalmazzon, aminek egyebkent is hagyomanyai vannak az orszagban. Es nem csak a feketeket vedik. Munkabaallaskor ala kellett irnom egy nyilatkozatot, hogy tudomasul veszem amennyiben barkire megjegyzest teszek szarmazasa, vallasa, szexualis orientacioja, testalkata, barmely fogyatekossaga, oltozkodese miatt, akkor meg aznap pakolhatom ossze a cuccom, es kereshetek mas melot. Igaz az is, benne van a nyilatkozatban, hogy aki a fentiekkel alaptalanul megvadolja barmely kollegajat, azt azonnal elbocsatjak.
Amerika nem jobb, nem rosszab, mint Europa, csak kicsit masabb.

Kentaur67 2009.11.15. 05:27:12

efes · asanisimasa.blog.hu 2009.11.14. 12:27:00
@Hitetlen (ex)Bérgyilkos: Ennyi szvsz lazán belefér, még több is. Délen nem változott sok minden a polgárháború óta...
Válasz erre

Lasd elozo hozzaszolast. Valtozott. Nagyon sokat.

Árpádka 2009.11.15. 09:30:11

@theo: Ako számoljuk össze 2000 től erre fele volt egy nagy lövöldözés Finnországban, idén tavaszal Németországban. Amerikában pedig en.wikipedia.org/wiki/Virginia_Tech_massacre en.wikipedia.org/wiki/Northern_Illinois_University_shooting
en.wikipedia.org/wiki/Amish_school_shooting
en.wikipedia.org/wiki/John_McDonogh_High_School_shooting
És ez csak 2000 ere fele. Plusz kb 250 000 amerikai katona állomásozik más állam területén. Naponta kb 200 gyilkosságot követnek és közben nyomatják hogy ők békés városi emberek akik templomba járnak. Minden házon kint van a zászló Főleg a mély délen. Gondolom te is látad azt a videót ahol a 4-5 éves kisgyerek kimegy lövöldözni a nagy papaival.
Nekem semmi bajom nincs velük csak annyi hogy folyton vizet prédikálnak és bort isznak.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.11.15. 10:04:36

www.kkkk.net/kkkhistory.htm

na, itt van a történetük az ő szemszögükből ...

kószák egyike 2009.11.15. 11:41:16

Remek írás! Csatlakozva egy kommentelő kollégához kicsit már uncsi, hogy mindig ezzel a gratuláló dicsérettel kell kezdeni, de hát ha ez van ez van... ;)

Azért, hogy legyen egy kis kritika is.: :)

Kicsit fura volt a cikkben ez a nagy időbeli ugrás, hirtelen a mostani időkre kihagyva több korszakot.

Egy adalék a modern korhoz:
A KKK minden évben megrendezi a hagyományos Washington DC. beli felvonulást. Érdekes, hogy a nagy fehér lovagok mindig csuklyában vonultak. Ezzel nem adva az arcukat a véleményükhöz. Majd hopp jött egy törvény, hogy lehet vonulgatni de csak arccal, csuklya nélkül. És láss csodát a felvonulók száma "véletlenül" kb. 80%-al csökkent.

Más. Sok film készült a témában, a már említett és méltán klasszikussá vált Lángoló Mississippi, de a kedvencem, aki nem látta még nagyon ajánlom:
Ha ölni kell (Time to kill)

Zseniális!

kószák egyike 2009.11.15. 12:04:50

Bocsánat ebben:

Kicsit fura volt a cikkben ez a nagy időbeli ugrás, hirtelen a mostani időkre kihagyva több korszakot.

A kihagyva idézőjelben értettem, csak nem raktam oda. Úgy értettem részletesebben tárgyalva, persze tudom a terjedelem véges, meg a rá szánt idő sem korlátlan.

theo 2009.11.15. 17:22:54

@Árpádka: Korrekt amit írtál, de én úgy gondolom, hogy nehéz K Európai szemszögből megítélni az amerikaiak fegyverhez való viszonyát. Alkotmányban rögzített fegyverviselési jog, meg az, hogy egy fiatal nemzet, ami a megalakulását, és valamilyen szinten az identitását a fegyvereknek köszönheti. (Mi is, csak nálunk már eltelt 1000 év azóta)
Hogy kint van a zászló minden házon nem értem miért probléma, hiszen csak azt jelzik, hogy ők büszkék arra, hogy amerikaiak.
Most nem nézek utána, de úgy gondolom, hogy 45 és 89 között több amerikai állomásozott külföldön, mégsem hiszem, hogy nagyon zavarta volna a helyieket ;) Nah jó Vietnamban nem rajongtak értük :)
Viszont most kb ugyan azért állomásoznak Irakban, Afganisztánban stb, amiért beavatkoztak az első és a második világháborúba. A Washingtoni politikai elitet úgy tanítják/tanították hogy a demokrácia és a népek önrendelkezése jó dolog, és az az üdvös, ha mindenhol az van.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.15. 22:57:24

@theo: ez az utolsó bekezdés azért kicsit csípi a szeme, de biztos csak szemcsepp kellene...

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.15. 23:11:08

@Professor Pizka:

Csak elírta.

... elit úgy tanítja ... üdvös, nekünk anyagilag ...

akarta volt mondani. De azért a vizint próbáld meg.

Titus Pullo Urbino 2009.11.16. 08:36:48

Szép írás, köszönjük. Arról van-e valamilyen adat, hogy a KKK korábbi megjelenési körzeteiben milyenek a bűnügyi mutatók mostanság? Nekem az egyik kriminológia tanárom rögeszméje volt, hogy kettő USA létezik, az egyik, a "Dél", ahol nincsen kerítés az utcákon, ahol persze bűnözés sincsen és a másik, az "Észak", ahol mindennap csikágót játszanak és Brusz Vilisz is csak ott forgat. Ez csak véletlen földrajzi - bűnügyi elkülönülés, vagy köze van a KKK témához? Szociológiai és kriminálszociológiai okai is lehettek annak, hogy fénykorában a KKK ilyen népes tagságot produkált? Valaki okos világosítson már fel léci.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 09:16:19

@Titus Pullo Urbino:

Érdekes kérdésfelvetés. Mondjuk egy inkább vidéki(es) jellegű régióban mindenhol alacsonyabb a kriminalitás, mint egy nagyvárosban, függetlenül az esetleges radikális jelenléttől.

Nem akarok itt most aktuálpolitikai párhuzamot vonni :-), de a közvélekedés ellenére a mondjuk egy tetszőlegesen kiválasztott pesti kerületben nagyságrendileg több az ezer lakosra vetített bűncselekmény, mint egy egész kunsági vagy akár borsodi kistérségben, ezek büntetőjogi súlyáról nem is beszélve.

De érdekelne az USA-szakértőink véleménye is, különös tekintettel azokéra, akik hosszabb ideig éltek az Államokban (északon vagy délen).

bryan 2009.11.16. 09:18:28

@Senderos:
Úgy tudom a Fehér csuklya része volt a hagyományoknak, mivel a cél alapvetően az volt, hogy a polgárháborúban elesett koföderációs katonák szellemeinek adják ki magukat.
@987:
Ha jól tippelek neked ebben nem sok részed volt. :)
Egy kurva jó kép:
sronti.tumblr.com/post/234352180/ennel-talan-meg-nem-lattam-abszurdabb-kepet
@Condottiere: 1863-ban jött ki Lincoln rabszolga felszabadítási rendelete, de azt valóban csak '65 után tudta érvényre juttatni, mivel néhány másik oldali katona ebben erőteljesen akadályozta. Akkoriban volt a háború fordulópontja, mikor a gazdasági és számbeli fölény kezdett megmutatkozni a katonai tapasztalattal és a lelkesedéssel szemben.

bryan 2009.11.16. 09:26:49

@bryan: Helyesbítve Johnson, mivel Lincolnt színházi balesete ebben akadályozta.

teddybear01 2009.11.16. 10:37:58

@bryan: szóval az a "színházi baleset", amit mi, egyszerű halandók sikeres merényletnek nevezünk.

teddybear01 2009.11.16. 10:48:36

@bryan: "Úgy tudom a Fehér csuklya része volt a hagyományoknak, mivel a cél alapvetően az volt, hogy a polgárháborúban elesett konföderációs katonák szellemeinek adják ki magukat."

Meg hogy eltakarják az arcukat a gyilkosságok, garázdálkodások, gyújtogatások közben. Hogy ne lehessen azonosítani őket. De ezt a "hősök" nem mondhatják ki ilyen egyszerűen, mert hová lesz a dicsőség, ha valakit elítélnek mint köztörvényes bűnözőt?

Miért nem nevezed nevén a dolgokat?

Ami pedig a rabszolga-felszabadítást illeti, a polgárháborúban ha egy volt rabszolga így, vagy úgy az északiak területére jutott, gyakorlatilag szabad volt. Ha maradt a délieknél, maradt rabszolga. Az került egy kis időbe, amíg a háború után délen visszanyomorították őket a másodosztályú szerepbe.

kószák egyike 2009.11.16. 11:19:24

@tiboru:

"Érdekes kérdésfelvetés. Mondjuk egy inkább vidéki(es) jellegű régióban mindenhol alacsonyabb a kriminalitás, mint egy nagyvárosban, függetlenül az esetleges radikális jelenléttől."

Ezzel egyetértek. Nem azon múlik, hogy hol van a város, a kis városokban mindig nagyobb rend van.

Hozzá kell tenni, hogy hallottam olyanokat kint, nem tudom mennyire UL, hogy a kis déli városokban a klán még mindig jelen van. Ott maguk közül választják a sheriffet pl. Egyébként ahol radikális a jelenlét ott tutti rend van. De azt tudjuk, hogy a diktatórikus környezetben mindig rend van és más a bűnözési ráta mint ahol nincs vaskéz...és azt is tudjuk milyen áron... :(

"De érdekelne az USA-szakértőink véleménye is, különös tekintettel azokéra, akik hosszabb ideig éltek az Államokban (északon vagy délen)."

Nem vagyok szakértő, de éltem kint és láttam egy két dolgot, leginkább délen jártam. Sajnálattal tapasztaltam, hogy a kinti magyarok körében elég népszerű a klán és a rasszista gondolatok.

De azt is sajnálattal tapasztaltam, hogy a feketék kint nem csak élnek hanem sokszor visszaélnek a jogaikkal, és bizony egy idő elteltével olyan tapasztalatokat gyűjtöttem, hogy finoman szólva is nem rajongtam értük.

Egy személyes kis "vicces" történet. kb. 1 hete lehettem kint, közepesen nagy méretű város, agglomerációval kb 2,5 millió lakos. Elindulok kocsival naivan felfedezni a környéket, semmi rutin a helyi szokásokról. Hopp ott egy szupemarkec gondoltam bevásárolok. Nézelődöm az üzletben és valami gyanús... mert mindenki veszettül bámul...Igen, igen. Bizony rajtam kívül egy azaz 1 db nem fekete ember volt a boltban, a kubainak kinéző pénztáros...:))) Gyors helyzetfelismerés, távozás, majd a parkolóban a kocsim mellett ültek a srácok a verda motorháztetején és a "hé vájt boy yú hev no meeep" szöveggel köszöntöttek...:))) Nem vagyok egy fosós gyerek. de megállt bennem a kaki. Így utólag jó story na de akkor...

Utóbb kiderült, hogy sikerült a fekete negyed közepén besétálni egy üzletbe. :)

Lehet, hogy aznap nem az "I' love KKK" pólómat kellett volna felvennem, amin egy fehér csuklyás lovag van? :D :D :)))

kószák egyike 2009.11.16. 11:29:28

@teddybear01:
"Meg hogy eltakarják az arcukat a gyilkosságok, garázdálkodások, gyújtogatások közben. Hogy ne lehessen azonosítani őket. De ezt a "hősök" nem mondhatják ki ilyen egyszerűen, mert hová lesz a dicsőség, ha valakit elítélnek mint köztörvényes bűnözőt?"

Erről írtam, hogy mikor csak úgy vonulhattak fel a fővárosban, hogy felfedték az arcukat egyből megcsappant a létszám...

Egyértelmű, hogy a csuklyának sokkal inkább gyakorlati ok volt. Persze lehet magyarázkodni, hogy így a hagyományok meg erre utal meg arra, az elején biztos, de később biztos, hogy csak a sunyítás volt a cél.

Főleg akkor mikor a 60' évek fekete mozgalmai közül a Fekete Párducok elkezdték a kis bosszú hadjárataikat és levadásztak pár klán tagot.

Viszont van egy történet egy KKKba beépült FBI ügynökről amit évekkel ezelőtt olvastam. Erről tudtok valamit?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.16. 11:30:36

@kószák egyike:

"hé vájt boy yú hev no meeep"

Esküszöm, hogy nem jövök rá, hogy ez mit akar jelenteni.

bryan 2009.11.16. 11:48:22

@teddybear01:
"a polgárháborúban ha egy volt rabszolga így, vagy úgy az északiak területére jutott, gyakorlatilag szabad volt"
Azért ez nem egészen volt így:
en.wikipedia.org/wiki/Dred_Scott_v._Sandford
Egyébként a '63-as rabszolga felszabadítás is csak a lázadó államok területére szólt. Azokban az államokban, melyek akkor északi ellenőrzés alatt álltak, a rabszolga felszabadítás csak a tizenharmadik alkotmánykiegészítéssel következett be. 1865-ben
A csuklyával kapcsolatban pedig ne becsüljétek alá a babonák és a tudatlanság erejét.

bryan 2009.11.16. 11:50:04

@bryan:
Újabb pontosítás:
"Azokban az államokban, melyek akkor északi ellenőrzés alatt álltak"
...és korábban nem tiltották be a rabszolgatartást.

staropramen 2009.11.16. 12:55:05

@987:
Hova is jutottak teáltalad?
"ijen" magas szintre?

GrG 2009.11.16. 13:55:55

Uraim, baj van!
Nagyon komoly hiba került a szövegbe a magyar vonatkozású résznél.
Azt, hogy a drága lengyelünk családját anno az én drága ősöm emelte nemesi sorba szép dolog megemlíteni. De annak elfeledése, hogy a lovasság megalapításában komoly, elévülhetetlen érdemeket szerzett a karcagi születésű Kováts Mihály, vagy ahogy leveleit írta Michael Kováts de Fabriczy (Mária Terézia őrnagya, a US Cavalary ezredese) az ronda műhiba. Még a Kongresszus is elismerte érdemeit, amikor 1955. április 13-án az Egyesült Államok Kongresszusa hivatalosan Kováts Mihály emléknappá nyilvánította május 11-ét (halála napját).
(Mellesleg Kováts megérdemelne egy önálló posztot, mert fordulatokban igen gazdag élete volt).
G

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 14:00:25

@GrG:

Mea culpa, jogos az észrevétel!

_szem lesüt_

Kováts óbester élettörténetére jelentkező?!

Titus Pullo Urbino 2009.11.16. 15:34:18

@tiboru: jelentkezem, kettő okból is, egyrészt lovassági téma, nekem igen kedves, másrészt május 11-ét én is ünneplem, szerencsére nem a halálom napjaként, hanem születésnapomként.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.16. 16:29:20

@Titus Pullo Urbino:

Akkor tisztelettel felkérlek, hogy a témát tedd a magadévá!

És mindig is mondtam, hogy az igazi férfiak májusban születnek :-)

/ Igen, tudom; ide lőjetek :-) /

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.16. 17:17:05

@molnibalage: Hey white boy you have no map. Ebony translations by Prof "dA Cool" Pizka, dawg...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.11.16. 17:20:16

@bryan: az eset 150. évfordulójára estek St. Louis-i tanulmányaim, volt egy kis megemlékezés, kiállítás, miegymás. A bíróság épülete ma is megvan, mint valami mini fehér ház, olyan, csak ezt körbeveszik a felhőkarcolók meg a Gateway Arch. Érdekes látvány.

bryan 2009.11.16. 17:33:40

@Professor Pizka: Szar dolog belegondolni szerencsétlen Scott helyzetébe. Teljesen abszurd a jogállam és a rabszolgaság összeegyeztetését megkísérelni.

tomcsi71 2009.11.16. 18:21:01

@_Toto_: Samuel Colt 1836-ban szabadalmaztatta első forgótáras pisztolyát. Hunyd le a szemed és képzeld el, ahogy felhúzzák a kakasát... Na milyen hangot hallottál magadban?

GrG 2009.11.16. 18:50:54

Az igazi férfiak bikák és kiegyeztünk:-)

GrG 2009.11.16. 18:51:35

@tomcsi71: hmm... de nem szeretném becsukott szemmel hallgatni ahogy felhúznak egy Coltot a fülem mellett...

Condottiere 2009.11.16. 20:54:26

@bryan: Igen ebben abszolút egyetértünk én is csak arra a kicsit abszurd szituációra akartam rávilágítani, amit fentebb Te is megemlítettél. "Egyébként a '63-as rabszolga felszabadítás is csak a lázadó államok területére szólt. Azokban az államokban, melyek akkor északi ellenőrzés alatt álltak, a rabszolga felszabadítás csak a tizenharmadik alkotmánykiegészítéssel következett be." Ergo voltak olyan déli államok ahol unionista szemszögből és csakis elméleti síkon, de hamarabb törötlék el a rabszolgaságot, mint néhány az Únió oldalán harcoló ám rabszolgatartó államban.

Condottiere 2009.11.16. 21:06:57

@tomcsi71: ha becsukod a szemed és felhúzol egy forgótáras revolvert, akkor véleményem szerint egy klikket hallasz.

Condottiere 2009.11.16. 21:13:27

Drága blogmotor, eszem a szívedet.

Katz 2009.11.16. 21:49:49

Én is csatlakoznék az előttem szólókhoz, kiváló poszt...külön öröm, hogy számos érdekes hozzászólást is olvastam. Kentaur67-é különösen érdekes volt!

Csak így tovább!

Kentaur67 2009.11.17. 03:20:45

Titus Pullo Urbino 2009.11.16. 08:36:48
Szép írás, köszönjük. Arról van-e valamilyen adat, hogy a KKK korábbi megjelenési körzeteiben milyenek a bűnügyi mutatók mostanság? Nekem az egyik kriminológia tanárom rögeszméje volt, hogy kettő USA létezik, az egyik, a "Dél", ahol nincsen kerítés az utcákon, ahol persze bűnözés sincsen és a másik, az "Észak", ahol mindennap csikágót játszanak és Brusz Vilisz is csak ott forgat.

Nem igaz, a tanarod tevedett. (Vagy csak titkos KKK tag volt. :-)

www.morganquitno.com/cit06pop.htm

Egyebkent nem ertem a listat, mert csak 2-3 honapja olvastam a Dallas Morning Newsban, hogy milyen fa...khhm.. belevalo gyerek az uj rendorfonok, mert sikerult vegre hosszu evek utan az elsorol a harmadik helyre kerulni az 1 millio feletti lakosu varosok bunozesi rangsoraban. (Persze, lehet, ha a listan lathato elso otbol ketto egymillio alatti, akkor mindjart minden rendben).

El kell, hogy szomoritsam a fegyverhivoket, semmit nem javit a bunozesi statisztikakon, hogy Texas a legcsuzlimaniasabb allam egesz Amerikaban. Sot, igazabol ront, mert sokkal tobb a halalos kimenetelu osszetuzes, sok rendor is meghal a tuzharcokban, es hat Wyatt Earp utodai sem sokat gondolkodnak (es beszelnek), mielott lonenek.

Erdekes modon, a kisebb sulyu cselekmenyek szamaban viszont jelentkezik a deli mentalitas, hiszen itt a 200 ezres varosok is inkabb nagy falukent elik a mindennapjaikat. Itt, amikor egy (alkoholmentes) sorrel a kezemben setaltam egy forro nyari delutan, 10 percen belul ramkuldte valaki a szigoru fiukat, akiknek valahogy nem volt hangulatuk mulatni a dolgon, es nyomatekosan megkertek, hogy legkozelebb ne csinaljak ilyesmit, meg ha a torveny nem is tiltja a dolgot. (Masik oldala a kerdesnek, amikor megertettek, hogy az angol nyelvet csunyan megeroszakolo furcsa idegennek tenyleg nincs kocsija, sot, meg egy repulocseszealja sem, vagyis nem hobbibol gyalogol, akkor szoltak, hogy csak szalljak be, hazavisznek szivesen.)
Van olyan telepules, ahol egy cigerettacsikket kihajitassz az autodbol, es $5000 (nem irtam el, tenyleg harom nulla) dollarra buntetnek. Mivel szinte mindenhol kamera van, igy jo esellyel buksz le, ha valamely jarokelo betelefonal a yardra, mert a felvetelek visszanezhetoek, jo minosegben, annyira, hogy a birosag is elfogadja bizonyitekkent.
A del annyiban erheto tetten, hogy ahogy tavolodsz a nagyobb varosoktol, ugy erosodik az eloitelet a feketekkel es a latinokkal szemben, es ez eszreveheto a bunugyi statisztikakban is. Valahogy sokkal konnyebb allami ellatast kapnia az allampolgarnak / emigransnak, ha a bore sotetebb az atlagnal. Az is igaz, hogy ha egyetlen konkret ugyben is bebizonyodosik a rasszizmus vadja, akkor az illeto rendor, es mimnimum a felette levo szint kereshet uj munkat (Ha nem kap o is allami ellatast egy hosszab idore.)

Elnezest mindenkitol, sajnos nem arrol vagyok hires, hogy kepes lennek roviden elmondani, amit akarok.

Kentaur67 2009.11.17. 03:27:49

bryan 2009.11.16. 09:18:28
sronti.tumblr.com/post/234352180/ennel-talan-meg-nem-lattam-abszurdabb-kepet

Olvastam a linket, es gondoltam, ja, persze. Aztan meglattam a kepet, es azt mondtam magamban: b+!!!

Hiaba, Bryan, lathatolag a nev kotelez.
Bearanyoztad az estemet ezzel a keppel.

Kentaur67 2009.11.17. 03:36:07

kószák egyike 2009.11.16. 11:29:28
"Viszont van egy történet egy KKKba beépült FBI ügynökről amit évekkel ezelőtt olvastam. Erről tudtok valamit?"
Válasz erre

Nem biztos, talan ez:
www.amazon.com/Informant-Klux-Murder-Viola-Liuzzo/dp/0300106351

Kentaur67 2009.11.17. 06:52:05

Bocs, nem tudom, mennyire vag a blog profiljaba, de sokszor hallom Mexikoiaktol: "Amilyen tavol az Uristentol, olyan kozel a jenkikhez."
Nem terveztek irni egy blogot arrol, hogy amig mi az osztrakokkal pofozkodtunk, hogy szerezte meg az USA a mai Texast (meg meg nemi extra teruletet)?

Kentaur67 2009.11.17. 06:54:36

Na, most gozom nincs, hogy elment-e az elozo kerdesem. Ha igen, akkor bocsanat az ismetlesert:

nem tervezitek-e esetleg valamit irnia 1846-49-es USA-Mexiko haborurol?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 09:57:18

@Kentaur67:

Érdekes, releváns és tanulságos kommentek esetében nincs olyan, hogy túl hosszú :-)

kószák egyike 2009.11.17. 09:58:16

@molnibalage:
A Prof úr tökéletes megfejtést adott. Én is csak néztem mint Julcsi néni a villanyszámlára és nem is értettem. A régebben kint élők fejtették meg nekem mit jelent. :)))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 09:58:17

@Kentaur67:

Akkor legyen ez (is) felhívás: önkéntes szerző a mexikói-amerikai háborúra?

kószák egyike 2009.11.17. 10:02:29

@Titus Pullo Urbino:
Nagyon jó téma! Magam részéről epekedve várom! Sok sikert hozzá!

kószák egyike 2009.11.17. 10:07:29

@Kentaur67:
Nem tudom. Még nagyon régen olvastam egy cikket, arra sem emlékszem hol. A lényeg, hogy a pali nagyon hosszú ideig volt beépülve és sikerült lebuktatni egy merénylet kísérletet meg nemi fegyverüzletet, bár az az ATF asztala.

tomcsi71 2009.11.17. 11:19:33

@Kentaur67: Kiegészítés nem válasz... Bűnözés tekintetében nem északi-déli mentalitás van, hanem nagyvárosi amerika kontra kisvárosi... igaz ez az északi térfélen levő közép-nyugat területekre is... ez a kisvárosi, zömmel vallásos (gyakran keresztény fundamentalista - lásd "Biblia-övezet") környezet sokkal nyugisabb/biztonságosabb, mint a metropoliszok világa... (az pedig külön misét megér, hogy általában a választási térképen is szépen kirajzolódik ez a különbség... ebben a "világban" a republikánsok általában sokkl jobban szerepelnek)

Kentaur67 2009.11.17. 13:55:16

tomcsi71 2009.11.17. 11:19:33
@Kentaur67: Kiegészítés nem válasz... Bűnözés tekintetében nem északi-déli mentalitás van,"

Teljesen igy igaz. Ezert is jottem vissza, mert rajottem, hogy ez is egy fontos vetulete a dolgoknak, de megeloztel. :-)

Kentaur67 2009.11.17. 20:41:47

kószák egyike 2009.11.17. 10:07:29
@Kentaur67:
"Nem tudom. Még nagyon régen olvastam egy cikket, arra sem emlékszem hol. A lényeg, hogy a pali nagyon hosszú ideig volt beépülve és sikerült lebuktatni egy merénylet kísérletet meg nemi fegyverüzletet, bár az az ATF asztala."

Megkerdeztem nehany kollegam, hat, azert csak Texasban vagyunk, nem tul nepszeru a tema. :-)

Talan errol a figurarol lehet szo:
search.barnesandnoble.com/The-Klan-Unmasked/Stetson-Kennedy/e/9780813009865
(Nepszeru vezetekneve van, hogy nem fogtak gyanut a kis butak? :-)

"This book is set in the deep south of Georgia, mainly in the years following World War II. The Klan Unmasked is the true story of the author, Stetson Kennedy, in an undercover battle with the famed white supremacist group, the Ku Klux Klan. He decides the best way to bring the Klan to its knees is to go undercover as a Klan member and get the dirt on the Klan into the public eye. A few characters help Kennedy on his mission including Dan Duke, the Assistant Attorney General of Georgia. "

bloggerman77 2009.11.17. 21:21:22

@tiboru:

"Akkor legyen ez (is) felhívás: önkéntes szerző a mexikói-amerikai háborúra? "

Megírjam?

Amerikai történelem az egyik kedvenc területem... ;)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 21:59:59

@bloggerman77:

Ha a blog stílusát és az itteni atmoszférát nem érzed túl idegennek, rajta!

Maga a poszt lehetőleg ne legyen terjedelmesebb 8-10 ezer leütésnél (kábé 1300-1500 szó). Persze ha nagyon kibontakozol, lehet egy kicsit több is.

Illusztrációt is keress kérlek, egy ekkora anyaghoz úgy 8-10 elég lesz ; ezeket külön .jpg kiterjesztéssel (tehát NE a .doc fájlba ágyazva!) küldd el vagy Zig Zagnak, vagy nekem (én csak december kilencedike után leszek hadrafogható).

Természetesen a szerkesztőség (nem túl meglepő módon) fenntartja magának a szerkesztés jogát - az általunk esetleg javasolt változtatásokhoz, módosításokhoz persze neked hozá kell járulnod, enélkül nem jelentetjük meg, de ezt majd magánlevelekben egyeztetjük.

Könnyedség, tájékoztatás, kedvcsinálás. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy ez egy blog és nem Hadtudományi Közlöny...

Jó munkát, és a többiektől bocs az offért, de talán sokak fejében megfordult, hogy ír a lemilbe - nekik is szólt ez a pár mondat.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.17. 22:00:57

@tiboru:

hozá = hozzá

Fáradok, elnézést...

saul 2009.11.20. 07:07:40

@Árpádka:
érdekes válasz.
@mokas_gizi: Nem tom pontosan mire gondolsz ugyanis Amerikában tudtom szerint nincs többségi állam alkottó nemzet. A legtöbben ir vagy német származásuak a népszámlálás szerint ez kb 30% a többiek meg olaszok, angolok, hollandok , franciák, spanyolok.
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.

Már a nyolcvanas évek végén, s azóta is folyamatosan jött a nagy örömködés a lib mediákban, hogy a fehérek (az összes) nemcsak, hogy 50 % alá fogytak, de a jövöben sansz sincs arra, hogy többségbe kerüljenek. ez a helyzet azért ideális, mert megkönnyíti a kisebbsegek felé a hatalomkezelést. A KKK saját ideologiáját ha olvassuk, most egy mondat erejéig eltekintve a kötelezötöl, akkor a fehér önvédelem önszervezödésének egy lokal formációjának becézik. Hehe ..

a_fater 2009.11.30. 13:50:21

Az igaz, hogy az 1871-ben alapított National Rifle Association, azaz az NRA alapításának egyik oka az volt, hogy a klán tagok könnyebben jussanak fegyverhez?

GeszThrash 2009.12.18. 12:45:20

Ezt a 80%-os fehér többséget nehezen hittem el én is de a magyar és az angol wikipedia szerint is így van, és ez 2008-as adat. Előfordulhat hogy csak a nagyvárosokban kerültek kisebbségbe a fehérek, ez egy általános tendencia (lásd pl. Londont is). A fehérek inkább a "kertvárosi rémálmot" választják a nagyvárosok lövöldözős, bandás, negyedes felállása helyett. Persze lehet hogy ez csak az én magyar sztereotípiákkal teli gondolkodásmódom szerint van így :)
en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States_Census
en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_United_States
süti beállítások módosítása