A szó elszáll, a fénykép megmarad?
/Kis kiegészítés az előző blogbejegyzésemhez - egy másik történet egy másik háborúból/
Mind ismerünk fényképeket, amelyek az adott kor jelképeivé váltak: Capa fotói a normandiai tengerparton, Che Guevra fotója, vagy épp az örökbecsű "Brezsnyev elvtárs beszél a munkásokhoz a traktorgyárban" címűt.
A mondás szerint egy kép többet mond ezer szónál. De van, hogy ez az ezer szó sem meséli el a teljes igazságot.
Íme a vietnami háború egyik legismertebb fotója:
Gondolom ezt a fényképet mindenki felismerte.
Aki elkészítette nem más, mint a híres (front)fényképész, Eddie Adams (Edward Thomas Adams /1933-2004/) Koreában a tengerészgyalogosoknál szolgált. Élete során 13 háborút mutatott meg fényképeivel, és több mint 500 sajtódíjat nyert el munkásságával. Vietnamba az egyik legelső tengerészgyalogos egységgel érkezett az AP fotósaként. Nem hátországi sajtómunkás volt, rendszeresen az alkulatokkal tartott a terepre.
Egyike volt azoknak a fényképészeknek, akik az a hazai közvélemény szemében értelmetlenné vált háborút annyira jelképező fényképeket elkészítették, az olyanokat, mint például a háború ellen tiltakozó, önégető szerzetesé,
vagy épp a napalmtámadás elől menekülő megégett kislányé.
De térjünk vissza a fenti képhez. A "fegyvertelen foglyot lelövő brutális vietnami tiszt" fotója, amelyért Adams 1969-ben Pulitzer-díjat kapott, azóta is a háborúk kegyetlenség ellen tiltakozó szervezetek, weblapok, etc. állandó kisérőeleme. Ez Adams legismertebb fényképe, a New York Times is ezzel illusztrálta a fotóriporter nekrológját.
Ugorjunk vissza az időben 1968-ig. A Tet-offenziva, az északiak hadmozdulata, amellyel döntő csapást akartak mérni az amerikaiakra és déli szövetségeseikre, megindul. Nem csak a a harctéren, a hátországban is: az alvó erők /szabadságharcosok/partizánok/terroristák, (kinek mi tetszik) is parancsot kapnak: támadják hátba az ellenséget, pusztítsák az utánpótlási vonalakat, zavarják az összeköttetést, likvidáljanak kijelölt személyeket, egyáltalán: okozzanak minél nagyobb káoszt és pánikot a hátországban. A terv többé - kevésbé be is válik.
A megtámadottak reakciója hasonló: felfegyverzett osztagok rajzanak ki, /nemhivatalos előbb lőni, aztán kérdezni paranccsal zsebükben/ a legszebb hisztérikus - háborús hagyományok szerint.
Adams és pár riporter is csatlakozik az egyik ilyen járőröző alakulathoz, amit nem más vezet, mint Nguyen Ngoc Loan tábornok, a rendőrség egyik parancsnoka... Futár érkezik : sikerült elkapni egy vietkongot.. Parancsot kapnak, hogy vezessék az addigra meglehetősen összevert a foglyot a tábornokhoz. A merénylő civil ruhát visel, semmilyen rangjelzés nincs rajta. Amikor megérkeznek a tábornok hosszas kihallgatás helyett előrántja a pisztolyát és kiloccsantja a fogoly agyát. Adams elkattintja a fényképezőgépet.
/Felhívom mindenkinek figyelmét az AK-ra a dél-vietnami rendőr kezében! Honnan került a kezébe?/
Elküldi a képet New Yorkba, ahol a főszerkesztő hossza fontolgatás után címoldalra teszi, egy olyan kép mellé, ami egy, az északiak áldozatául esett gyermeket ábrázol, hogy felhívja a háború borzalmaira a figyelmet. A másik képre talán már senki sem emlékszik, de a kivégzés fotója háborúellenes ikonná vált.
Bűntett volt-e a kivégzés?
A nemzetközi egyezmények szerint az a harcoló fél, aki nem hord azonosító jelzést, civil ruhát visel, fegyverét rejtve viseli, nem kell hadifogolyként kezelni, a helyszínen kivégezhető. Tiszta az eset, ugye? Nem, mert a tábornok nem katonai, hanem rendőrségi egység parancsnoka volt, és nem katonai, hanem rendvédelmi akció zajlott, és így mindjárt más a leányzó fekvése a jogászok szerint.
De ki is volt a lelőtt személy?
Nguyen Van Lem, alias /Bay Lo/ az egyik saigoni vietkong egység parancsnoka volt. A Tet-offenziva kezdetekor, mint már említettem, ezek az alakulatok megtámadták a reguláris erők alakulatait is, felvállalva a nyílt harcot. /A vietnami terv szerint a reguláris vietnami erők és a vietkong együttes támadása összeroppantotta volna a déli erőket./ A százados alakulata rajtaütött a saigoni Go Vap városrészben a Co Loa tüzérségi bázison. Délelőtt 10 órára a könnyűfegyverzetű támadók elfoglalták a a bázist, köszönhetően dél-vietnami fegyvere erőknek: megadták magukat, vagy elmenekültek. Az elfoglalt helyőrségben zsákmányul ejtettek tizenkét 105 mm-es löveget is.
A harctéri jelentés (RCS: MACJ3-32)(K-1) szerint:
Az elfoglalt bázison Bay Lop elővezette a foglyul ejtett Nguyen Tuan alezredest, Loan tábornok személyes ismerősét és barátját, és felszólította, hogy mutassa meg a vele érkezett katonáknak a páncélosok kezelését. Az alezredes ezt megtagadta, ezért a vietkong százados kivégeztette a bázison élő alezredes nyolctagú családját, akik közül csak egy tízéves gyereknek sikerült súlyos sebekkel a atrocitást.
A déli erők még aznap éjjel, hét halott és huszonöt sebesült árán,, mintegy 100 vietkongot megölve visszafoglalják a bázist, az életben maradt támadók elmenekültek.
Pontos volt a jelentés?
A kutatások szerint abban az időben a bázison nem állomásoztak tankok, így az alezredesnek sem parancsolhatták meg, hogy tanítsa meg a támadóknak hogyan kell kezelni őket. Viszont pár APC igen, illetve a jelentések szerint mielőtt feladták volna a bázist, a védők használhatatlanná tették a 105 mm-es lövegeket, amiket megpróbáltak támadók működésbe hozni, sikertelenül. Az ellentámadás során ezeket sértetlenül visszaszerezték. Lehetséges hogy a harctéri zűrzavarban az APC-ből, lövegekből lettek a szövegben tankok?
Harminchat órával később a kínai negyedben, az An Quang pagoda, a kommunista erők egyik parancsnoki központja közelében elfogják Nguyen Van Lemp-et. A későbbi visszaemlékezések itt is zavarosak: egyesek szerint egy friss tömegsír mellett kapták el, ahová belelőtték az általuk foglyul ejtett délieket, mások azt mondják percekkel azután kapták el hogy megölt nyolc embert, egy dél-vietnami tisztviselőt és családját.
Adams így emlékezett vissza az esetre:
"Napokkal később tudtuk meg hogy az elfogott fickó vietkong hadnagy(sic!) volt, és megölt egy rendőrt másodpercekkel azelőtt hogy elfogták és a helyszínen kivégezték. Papírok voltak nála amik igazolták, hogy a vietkonghoz tartozik.
" Csak később tudtam meg hogy a kivégzett fogoly saját kezűleg ölt meg egy rendőr őrnagyot, Loan legjobb barátját, majd késsel végzett a rendőr családjával is. A feleségével, hat gyerekkel, a nyolcvanéves anyjával...
Mikor elfogták, mindezt még nem tudtam róla. Csak ott voltam a történteknél, és elkészítettem a fényképet.
Egy évekkel későbbi riportban így nyilatkozott:
" A tábornok kivégezte azt a vietkongot, én pedig a kamerámmal megöltem a tábornokot. A fényképek a legerősebb fegyverek közé tartoznak - az emberek hisznek a felvételeknek, pedig azok hazudhatnak, akár bármilyen manipuláció nélkül is. Van, amit a képek sem tudnak elmondani: "Mit tettél volna, ha te vagy az a tábornok, akkor és ott, azon a forró napon, és elkapjátok az az úgynevezett "rosszfiút", azután, hogy felrobbantott párat a saját katonáid közül? Honnan tudod, hogy te nem húztad volna meg a ravaszt?
Később személyesen kért bocsánatot a Dél-Vietnam bukása után családjával Amerikába menekült tábornoktól, amiatt hogy besározta az ő, és családja hírnevét. Nguyen Ngoc Loan- halála után pedig Adams az igaz ügy harcosának nevezte:
"Ez az ember egy hős volt, Amerikának siratnia kellene. Dühít, hogy anélkül kellett elmennie, hogy az emberek tudnának valamit róla."
Harrison Bergeron 2012.11.24. 23:36:47
Kullancs1983 2012.11.25. 00:11:02
Itt valami kimaradt, nem?
Nem vagyok jogász, de elég érdekes a helyzet... (II. világháború, Kommandobefehl?) Ebben a konkrét helyzetben lehet hogy célravezetőbb lett volna kikérdezni. Viszont egy polgárháborúban eléggé elszabadulnak az indulatok, és a vietnámi egyenruhás állomány amúgy sem épp a törvénytisztelő és jogkövető magatartásáról volt híres.
belekotty 2012.11.25. 09:59:03
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 10:02:20
Nomeg egy ilyen kivégzés nekünk "furcsa", de a nagy népességű keleti kultúrákban nem annyira kirívó, se nem szokatlan.
Ha már az AK furcsa ott, akkor a rendőrfőnök belsőkakasasos revolvere még inkább - olyat a Petrocelliben meg a zs-kat filmek öltönyös testőreinél és recepcicák retiküljébe szoktunk látni - hogy az hogy került oda, nem egy impozáns szolgálati fegyver, de lehet, hogy az a jenki stukker ott mégis az volt, mint Patton Coltja. Végülis még a gyarmati brit, meg a világháborús japó tisztek is maguk vásárolták saját pénzből az oldalfegyverüket. A legvalószínűbb, hogy mindkettő hadizsákmányként került visszaosztásra.
Remek árokásós poszt :)
belekotty 2012.11.25. 10:02:42
Kazuár 2012.11.25. 10:03:43
en.wikipedia.org/wiki/Phan_Thi_Kim_Phuc
tolomeo 2012.11.25. 10:17:15
tolomeo 2012.11.25. 10:19:31
Kullancs1983 2012.11.25. 10:22:39
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2012.11.25. 10:23:00
belekotty 2012.11.25. 10:23:09
belekotty 2012.11.25. 10:25:05
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 10:30:27
belekotty 2012.11.25. 10:33:17
KopaszMercis 2012.11.25. 10:35:53
A szerzetes nekem azert egy vesszoparipam, mert ugy gondolom, hogy megtestesiti a valodi ellenallas, es elkotelezettseg es elvhuseg mintajat, akkor is ha ez nagyon extrem.
Nekik ilyen elkotelezett kommunista ellenes bajtarsak jutottak osztalyreszul, nekunk meg maradt a kossuth teret a sor virsli rendezveny kereteiben, 2006ban osszeszaro hugyozo meltosagteljes professzorok kore, akik azota nem birnak arrol leszakadni, hogy egy ilyen muvelt kulturalt szabaccsagharczosnak kivitte a gumilovedek a szemet. Micsoda kemeny, elkotelezettellenallok!
ekkerjoz 2012.11.25. 10:37:42
A kivégzés lehetett bosszú is, vagy olyan eset, amikor az áldozat tudott valami furcsát.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.11.25. 10:38:48
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 10:54:26
A katonák kezdeti ellenszenve leginkább egyfajta kultúrsokkra vezethető vissza (hasonlóképpen az M1911-Beretta cseréjekor), azt a kisméretű, műanyagos fegyvert "játékpuskának" érezték a Garand M1 után, részben a kisebb kaliber miatt.
A vietkongok olcsósága, könnyen hozzájuthatósága és a kistermetű katonák által is könnyű kezelhetősége, és hordhatósága miatt kedvelték az AK-t, nem különben átütőereje miatt, a gerillaharcmodorhoz nyilvánvalóan jobb választás, mint egy karbantartás- és kiképzésigényesebb puska, holott annak nagyobb ölőtávja nem hordoz semmiféle előnyt a dzsungelharcban.
inebhedj - szerintem 2012.11.25. 11:02:56
Vietnam ennek egy igen jó példája, ahol a Vietkong győzött, az USA pedig legyőzetett, évtizedek múltán az USA lett a győztes a Vietkong ellenében, ezért a két fél tettei attól függően, hogy éppen ki győztes, másképp ítéltetnek meg.
Ugyanez a tendencia figyelhető meg a magyar Tanácsköztársaság kapcsán is, amelynek megítélése a győztesek változása során változott 1919-ben, 1921-ben, 1946-ban, 1949-ben és 1989-ben is. (És természetesen megint más dolog a "magán" megítélés helyzete, ami természetesen nem - mindig - analóg a "köz" megítéléssel.)
Ugyanígy, a tengelyhatalmak II. világháborús tettei valójában - értelemszerűen - mit sem különböznek a szövetségesekétől, azonban a tények azok csak tények, önmagukban mit sem érnek, a megítélés az, ami alapján mindent kezelünk, a "köz" megítélés a - történelem szokásainak ismeretében mondhatni: jelenleg - győztes szövetségesek álláspontját, a "magán" megítélés pedig a saját személyes benyomásainkat, elképzeléseinket tükrözi.
Ebben (a történelemben úgy általában) sohasem lesz közmegegyezés, ritkán játszanak szerepet a tények (de ha igen, csak az adott álláspontot megerősítő módon), mivel az objektivitás ezzel kapcsolatban értelmezhetetlen fogalom.
Pepibubó 2012.11.25. 11:14:01
"a tengelyhatalmak II. világháborús tettei valójában - értelemszerűen - mit sem különböznek a szövetségesekétől"
Bravó! Ilyen bődületesen otromba marhaságokhoz vezetnek a (poszt)bolsevik hazai média hazugságai.
"Persze", hiszen végül is Hitler és az USA szerepe miért ne volna összemosható, ha már a szuverén Dél-Vietnamot megvédeni próbáló USA is összemosható a Csecsenföldet leigázó hódítóval?!
A védekezése közben fegyvert használó áldozat tette "mit sem különbözik" a gyilkosétól.
Hát "persze"!
P.s.: Biztosan csak elkerülte a figyelmemet, hogy a Tibetet leigázó kommunista szomszéd tette ellen tiltakozók mai napokban is zajló önfelgyújtásairól nincsenek címlapos képek itt. Ahogyan a csecsen nép - amelyiknek "bűne" valóban csak az önállóság óhaja volt - szenvedéseiről sincsenek címlapos képek.
Miért is?
Fotós Zoli 2012.11.25. 11:17:00
Mylady 2012.11.25. 11:22:09
Én ezt azért vitatnám. Kizárt dolognak tartom, hogy ilyen módon kivégezhető valaki. A hágai és a genfi jog legalábbis nem mond ilyet. Sőt.
Lelőni max szökésért lehetett volna. DE lefegyverezve, megkötözve odaállítani és lelőni, ez háborús bűntett.
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 11:24:46
"...ha már a szuverén Dél-Vietnamot megvédeni próbáló USA is összemosható a Csecsenföldet leigázó hódítóval?!..."
Ne ez az, ami bődületes baromság. Dél-Vietnam valójában egy szűk elit rezsimje volt, ahol pont annyira szörnyű sorsa volt a közembereknek, mint északon. Valójában mindkét fél lényegében folyamatosan követett el atrocitásokat a civilek ellen, a déli katonákat pont ugyanannyira rühellték délen, mint az északiakat.
csecsenföldről pedig annyit, hogy a csecsenek nagy része semmilyen módon nem támogatja az elmebeteg (valójában félig-meddig szalafista) szeparatistákat. Az orosz nacionalisták egyik fő célpontja pont a kormány csecsen politikája, mégpedig az, hogy öntik a pénzt a csecsen területek infrastrukturális és gazdasági fejlesztésébe...
ssjanik 2012.11.25. 11:30:49
JohnHenry 2012.11.25. 11:31:16
mrZ (törölt) 2012.11.25. 11:33:44
>>....évtizedek múltán az USA lett a győztes a Vietkong ellenében,
Vereség az mindörökké. Se te, sem a holivúdi történelemcsinálók nem tudják megmásítani.
Fotós Zoli 2012.11.25. 11:33:45
Fotós Zoli 2012.11.25. 11:34:37
JohnHenry 2012.11.25. 11:35:17
news.health.com/2009/09/10/girl-iconic-vietnam-war-photo-brings-message-hope/
Fotós Zoli 2012.11.25. 11:38:06
Circus 2012.11.25. 11:38:35
@poszt: igen, hatalmas ereje van a fényképeknek, mindazonáltal csak olyan emberek részére, akik amúgy sem háború/erőszakpártiak.
Egyrészt aki nem volt háború közelében, ahol az 'vagy ő, vagy én' elv alapján cselekedsz, ráadásul nem vagy teljesen az ép eszednél (más tudatállapot), tehát megítélni valamit 1-1 elkapott pillanat alapján szerintem nem szerencsés - pont az miatt, amit már mások megénekeltek, mi a teljes történet mögötte? Lehet, hogy ártatlan volt, de lehet, hogy előtte mészárolt le egy családot? (ez a 'gond' a halálbüntetéssel is, szvsz).
Másrészt többen mondták, hogy már régen volt háború. Nyilván, hiányzik, de első kézből származó, nem sterilizált élmények hatása alatt másképp látsz dolgokat.
Molnár Simon 2012.11.25. 11:38:36
Önégető szerzetes: 1963, Malcolm W. Browne www.archive.worldpressphoto.org/search/layout/result/indeling/detailwpp/form/wpp/q/ishoofdafbeelding/true/trefwoord/year/1963
Phan Thi Kim Puc: Nick Ut (AP)
digitaljournalist.org/issue0008/ng2.htm
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 11:40:34
impala 2012.11.25. 11:40:46
Molnár Simon 2012.11.25. 11:41:46
Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.11.25. 11:43:41
vackor1 2012.11.25. 11:47:24
Az Indexen volt egy cikk róluk 2012.06.08-án, ott volt az eredeti fotó és egy akkor készült kép is az azóta már felnőtt Nőről a fotóssal, talán megtalálod az archívumban.
Sajnos a cikk címére már nem emlékszem, de a dátum pontos, érdekességképpen akkor elmentettem, onnan tudom.
Kismy 2012.11.25. 11:51:27
és köszönöm a posztot!:)
Pepibubó 2012.11.25. 11:51:48
A Csecsenföldet leigázók "egyik fő célpontja pont a kormány csecsen politikája"...
Aha, persze!
Itt van neked egy-két fotó a legfőbb grozniji célpontokról:
cdn.c.photoshelter.com/img-get/I00005b_uZI43FbY/s/500/01-grozny-russia-1995.jpg
3.bp.blogspot.com/_0jGn0rR2qMY/S2sKFcrokiI/AAAAAAAAAm8/5ycwICxJuYg/s400/Grozny+1995.jpg
filipspagnoli.files.wordpress.com/2012/08/a-woman-lies-in-her-own-blood-grozny-chechnya-russia-1995-by-jon-jones.jpeg?w=600&h=400
Az meg hogy
" Dél-Vietnam valójában egy szűk elit rezsimje volt, ahol pont annyira szörnyű sorsa volt a közembereknek, mint északon..."
annyira "igaz", mint az NSZK és az NDK életminőségét összemosni, "hasonlónak" beállítani. Vagy a kommunista Észak- és a demokratikus Dél Koreáét "egyformának" beállítani, hogy mai példát mondjak.
Na ez az otromba hazugság!
Fotós Zoli 2012.11.25. 11:56:24
www.youtube.com/watch?v=Foqr2qxDWRM
www.youtube.com/watch?v=ePQSxngCi_I
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 11:57:00
Többek közt vaktölténnyel lőttek pár sorozatot úgy, hogy tőlük 2-4 méternyire álltak a nézők.
Hát volt hangja, pláne szemből...
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 11:58:13
És ugyanez kb. még inkább igaz lehetett Dél-Vietnamra.
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 11:59:30
Attól, hogy nem tudsz dolgokról, bizony még léteznek:
"...Az „Elég a Kaukázus etetéséből!” szlogen nagy népszerűsége a romló gazdasági helyzet mellett, az etnikai konfliktusoknak, és az Oroszországi Föderációban élő orosz lakosság arányának csökkenése miatti félelemnek is köszönhető. Az egyre gyakoribb nacionalista tüntetések résztvevői főként fiatalok, gyakran még iskoláskorúak. A rendszerváltás után született, lassan már választókorú generáció a csecsen kampány alatt nőtt fel..."
Molnár Simon 2012.11.25. 12:05:17
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 12:06:34
Vietnamról pedig láthatóan még annyit sem tudsz, mint Csecsenföldről:
"...In 1955, Prime Minister Ngo Dinh Diem rigged a referendum, which ended with a 98% vote in favour of deposing Bao Dai. In Saigon, Diem was credited with 133% of the vote and he went on to proclaim himself the President of the newly-formed Republic of Vietnam. Despite successes in politics, economics, and social change in the first 5 years, Diem quickly became a dictatorial leader. With the support of the United States government and the CIA, ARVN officers led by General Duong Van Minh staged a coup and killed him in 1963...In 1967, South Vietnam held its first elections under the new system. Following the elections, however, it switched back to a presidential system...The military nominated Nguyễn Văn Thiệu as their candidate, and he was elected with a plurality of the popular vote. Thieu quickly consolidated power much to the dismay of those who hoped for an era of more political openness. He was re-elected unopposed in 1971, receiving a suspiciously high 94% of the vote on an 87% turn-out..."
"...The government in South Vietnam was not much better. After an unnecessarily rigged election, Ngo Dinh Diem turned the government into a corrupt dictatorship, suspending certain freedoms and persercuting Buddhists..."
seahawks 2012.11.25. 12:09:03
Pepibubó 2012.11.25. 12:10:49
Végre "testközelből" szólhatok egy észak-koreai propagandistához! Mondd csak, legalább jól fizet a Kedves Vezető elvtárs?
Ténykérdés, hogy Dél-Korea népe magasabb életszínvonalon él, mint Nyugat-Európáé - ha ez neked mond valamit...
Ugyanez a különbség volt igaz Dél- és Észak-Vietnamra.
Te szerencsétlen!
P.s.: Ha neked ilyen, Fideszt gyűlölő nicked van, akkor én mostantól imádom a Fideszt :-)
Bal 2012.11.25. 12:18:58
A háború esztelen káosz. Akik csinálják, nem moralizálnak, hanem állati ösztöneik alapján döntenek. Hogy kiben milyen állat van, azt előre nem lehet tudni, és naivság azt hinni, hogy a háború évtizedek múlva konszolidált morális értékelése visszamenőleg gáláns lovagokká vagy szadista szörnyeteggé változtatna résztvevőket.
tolomeo 2012.11.25. 12:22:33
min 2012.11.25. 12:23:50
Nagyzee 2012.11.25. 12:24:11
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.25. 12:24:15
A lényeg: Dél-Vietnam sosem volt demokratikus berendezkedésű. Biztos van erre valami frappáns történészi szakszó, nekem kapitalista diktatúra jutott az eszembe.
Dél-Korea magas életszínvonala és modern infrastruktúrája mögött ma sincs az az európai értelembe vett demokrácia. Vagyis, ha idehaza olyan lenne az állami berendezkedés, biztos nem örülnénk neki.
@seahawks:
Javítsad a csúsztatásokat! Halljuk, hol a csúsztatás!
Pepibubó 2012.11.25. 12:25:53
Még egy apró, az imént kimaradt momentum, csakhogy örüljenek a gazdáid:
Észak-Koreában ma is milliók halnak éhen, miközben Dél-Korea népe magasabb életszínvonalon él, mint Nyugat-Európáé.
@Muad\\\'Dib:
Hú, te tényleg okos lehetsz és "mindent" tudsz a vietnami helyzetről, ha ilyen flottul tudsz angol szövegeket copyzni!
Az említett "gyanúsan" magas 94 %, amivel a dél vezető nyert a választásokon, az északi támadás árnyékában született. Ellenben az USA kivonulása után - "hála" a világméretű, hazug kommunista kampánynak - védtelenül maradt Dél-Vietnam bekebelezése után a kommunista észak már a látszatra sem vigyázott: az életben hagyott "gyanúsak" százreit csukta "átnevelő" táborokba. A kommunista "demokrácia" dicsőségére!
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.25. 12:26:51
Pont ezt akartam írni itt fentebb...
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 12:29:29
Ha olyan hülye vagy, hogy nem tudsz elképzelni olyan helyzetet, amikor nem a jó, meg a rossz csatázik, hanem a rossz meg a rossz, akkor az a te lelki szegénységed, ezen nem tudok segíteni. "...ú, te tényleg okos lehetsz és "mindent" tudsz a vietnami helyzetről, ha ilyen flottul tudsz angol szövegeket copyzni!..."
Történelmi kérdésekben pedig nem tudom mit szeretnél idézeteken kívül. Veled ellentétben én ugyanis nem a saját szubjektív baromságomat szajkózom, hanem tényeket közlök.
Pepibubó 2012.11.25. 12:30:01
amivel a dél vezető nyert a választásokon =
amivel a déli vezető nyert a választásokon
százreit = százezreit
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 12:31:22
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 12:31:52
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 12:33:15
Kullancs1983 2012.11.25. 12:36:51
@Rosszindulatú Vászka: Igen, ilyenek is voltak, ez van ha az ember gyűlöletből háborúzik... (Ja, az amerikaiak meg épp azért cserélték le az M14-et az M16-ra, mert bár jól jött a nagy átütőerő a dzsungelben, de túl nagy volt és túl nehéz.)
@KopaszMercis: Ha baj van menekülni kell, nem? Nyuszifül...
@Pepibubó: Koreában kb. a '70-es évekig északon éltek jobban, és délen is diktatúra volt. Dél-Vietnámot is inkább valami jóféle latin-amerikai diktatúrával kéne párhuzamba állítani, nem az NSzK-val, így is olyan kedvező a kép? Csecsenföldön pedig jópár éve "béke" van, az egykori ellenállók inkább elfogadták az oroszok pénzét, és feladták a függetlenséget, cserébe ők kiskirálykodhatnak arrafelé.
Napkutya 2012.11.25. 12:56:30
Valószínűleg, Lem-et, a tetteiért amúgy is rövid úton felkötötték volna, ha egyenruhában van, mert civileket öletett, -a kérdés csak az, hogy a kivégzést megtehette-e röviddel az elfogása után, egy magas rendfokozatú rendőrtiszt.
Gyanítom, hogy igen, -bármi is motiválta.
Jó háborúellenes kép? Igen.
De egyoldalú.
Ha, emellett a kép mellet, az lett volna a másik, ahogy Lem gyermekeket és nőket végeztet ki, pont a fordított hatást érte volna el az alkotás. Még talán a felfokozott amerikai háborúellenes hangulatban is.
01234567 2012.11.25. 13:07:17
A hozzászólásokról:
Én mindig megdöbbenek, amikor valaki, a háborúban az igazságot keresi. A háború, undorító, mocskos dolog, a kisember kálváriája, a politikusok véres játékában. Ott a katona csak eszköz, bábu. Főleg a polgárháborúban. Azon meg nagyot röhögök, amikor az oroszokat froclizzák, mivel a szomszédos Afganisztánba bevonult. Míg az amerikaiak ezt önvédelemből tették, több ezer kilométer távolságból...
A jugó polgárháború pont olyan idióta, igazságtalan, mocskos dolog volt, mint a többi ilyen. Engem az döbbentett meg, amikor megtudtam, fizetős nyugati, amerikai, "vadászturistákat" jó pénzért vittek Boszniába, hogy védtelen emberekre lőhessenek.Na ez már döbbenet.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.25. 13:20:38
Ez a csecsen történet egy mítosz. A csecsenek többsége sosem támogatta a szeparatistákat. Sőt, a mai oroszbarát csecsen rezsimnek sokkal nagyobb a támogatottsága, mint a szeparatistáknak. Ne felejtsük el: a csecsen szeparatizmus kőkeményen iszlamista volt, annak is a legvadabb szalafita verziójából, ami teljesen idegen a kaukázusi muszlimok hagyományaitól.
Pepibubó 2012.11.25. 13:20:41
Tényleg döbbenet, egyesek mekkora hülyeségeket képesek elhinni - már ha nem viccelsz!
" Engem az döbbentett meg, amikor megtudtam..."
Honnan "tudtad meg" ezt a vadászturistás marhaságot? Az Andersen összesből, vagy a Pravdából?
Boszniában és a "jugó" háborúban Európa évekig karba tett kézzel elnézte, hogyan gyilkolnak ártatlanokat százezer számra Milosevics szocialistái a kilencvenes években, a határainkon! A mi "dicsőségünkre" is! Mígnem az USA-nak kellett megelégelnie az öldöklést és idejönnie a világ másik végéről, hogy megállítsa a gyilkosokat.
Ahogyan korábban is tette. Például amikor Európa másik híres produktumát, egy bizonyos Hitler nevű tömeggyilkost kellett megállítani. Ott sem volt igazság az egyik oldalon sem, ugye?!
Pepibubó 2012.11.25. 13:21:45
@01234567:
Tényleg döbbenet, egyesek mekkora hülyeségeket képesek elhinni - már ha nem viccelsz!
" Engem az döbbentett meg, amikor megtudtam..."
Honnan "tudtad meg" ezt a vadászturistás marhaságot? Az Andersen összesből, vagy a Pravdából?
Boszniában és a "jugó" háborúban Európa évekig karba tett kézzel elnézte, hogyan gyilkolnak ártatlanokat százezer számra Milosevics szocialistái a kilencvenes években, a határainkon! A mi "dicsőségünkre" is! Mígnem az USA-nak kellett megelégelnie az öldöklést és idejönnie a világ másik végéről, hogy megállítsa a gyilkosokat.
Ahogyan korábban is tette. Például amikor Európa másik híres produktumát, egy bizonyos Hitler nevű tömeggyilkost kellett megállítani. Ott sem volt igazság az egyik oldalon sem, ugye?!
Pepibubó 2012.11.25. 13:22:35
Bocs, nehezen jelent meg, azt hittem, elsőre nem ment!
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.25. 13:24:04
Dél-Vietnám nem hasonlítható Dél-Koreához. Mindkettő elnyomó katonai diktatúraként indult, de míg Korea demokratizálódott, Vietnám nem. Ezért is volt komoly támogatottsága az észak-vietnámi kommunistáknak délen is. Viszont az észak-koreai rendszert Dél-Koreában legfeljebb helyi elmebetegek támogatják.
Pepibubó 2012.11.25. 13:29:58
"míg Korea demokratizálódott, Vietnám nem"
Nehéz is lett volna, miután az északi, kommunista diktatúra leigázta.
" Ezért is volt komoly támogatottsága az észak-vietnami kommunistáknak délen is. " Ez konkrétan nem igaz! Nemhogy délen, de még északon is rettegtek a kommunista vietkongtól a helyi lakosok.
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 13:32:50
Figyelj pubi, itt már rengetegen próbálták neked tényekkel megvilágítani, hogy baromságokat beszélsz. Itt lenne az ideje, ha már folyamatosan agitálsz, tényeket is közölni, mert az, hogy behánysz ide hülyeségeket, nem jelent tényközlést. A jóindulatú USA, meg remek délről meg annyit, hogy phoenix program...
ssjanik 2012.11.25. 13:34:26
Pepibubó 2012.11.25. 13:38:05
A műveltségedet nem fogom pótolni. A tanítóidnál reklamálj!
Pepibubó 2012.11.25. 13:39:37
Ez lemaradt:
Figyelj pubi!
Napkutya 2012.11.25. 13:49:10
A háborúban nincs igazság. Mindig a győztesé a jog, hogy kitalálja mi is volt az.
Ezért vívják őket.
Hogy a Dél-Vietnami kormány volt az egyik legkorruptabb egész Délkelet-Ázsiában?
Igaz.
Hogy olykor külön (másik) laktanyában tárolták az amerikai támogatásként kapott fegyverek és járművek egyes alkatrészeit, hogy ne lehessen ELADNI őket?
Igaz.
Hogy voltak olyan déli települések, ahol jobban rettegtek a déli karhatalomtól, mint az északi államtól?
Igaz.
De a legnagyobb "igazság" az lett, hogy az egyik korrupt vezetőséget sok-sok, nagyon sok ezer halott után felváltotta egy MÁSIK korrupt vezetőség.
De, térjünk vissza a fotókra.
Edward Thomas Adams-t, állítólag nagyon szerették a katonák és parancsnokaik is, -sőt, néha kifejezetten kérték, hogy ő menjen velük-, mert sok társával ellentétben, szót értett a bakákkal, katonailag képzett volt, és nem jelentett veszélyt az egységre, akivel terepre ment.
(A legendákkal ellentétben, VOLT önvédelmi fegyvere, és viselte is. Keresem a cikket, majd belinkelem, ha megtaláltam.)
A veteránok jó része azonban, már nem feltétlenül értett egyet ezzel. Pont a napalm támadásból menekülő kislány volt az egyik fotó, ami miatt "gyerekgyilkos" táblákkal mentek ki a tüntetők a hazatérők elé.
Muad\\\'Dib 2012.11.25. 13:49:52
B+, rohadtul elegem van a hozzád hasonló parasztokból, szóval most kivételesen átmegyek személyeskedő bunkóba.
Sokan vannak a blogokon akikkel lehet értelmesen vitatkozni. Még olyanokkal is, akikről tudom, hogy ki nem állhatják a véleményemet, mert tényekkel vitáznak, konkrét adatokra, konkrét adatokkal reagálnak.
Aztán van a másik típus, aki a saját hülyeséget magabiztossággal és nagy pofával párosítja, de képtelen egy valamirevaló tényt, vagy hivatkozást közölni az állításaival kapcsolatban. Szóval, majd, ha képes leszel az általam leírtakkal szemben olyan tanulmányokat mutatni, ahol minimálisan is cáfolják azt, hogy Dél-Vietnam egy áldemokratikus rezsim volt, akkor esetleg kiejtheted a szádon a műveltség szót. De amíg fogalmad nincs kik voltak a vezetői az országnak, mi volt az a phoenix program, ki milyen támogatottsággal bírt, illetve mekkora volt a szakadék a francia hódoltsági rendszert anno kiszolgáló városi elit, és az egyéb emberek között, addig ne magyarázz...
Kullancs1983 2012.11.25. 13:50:04
@Pepibubó: Északon nem volt VC, mert ott volt nekik az NVA. És délen igenis sokan támogatták, ha nem is a kommunistákat, de a rezsim megdöntését, és az ország egyesítését.
2012.11.25. 14:02:06
Bobby Newmark 2012.11.25. 14:04:26
Viszont városban ez pont nem játszik be, ott egy fokkal könnyebb azonosítani a saját csapatokat, valószínűleg ott bátrabban használtak zsákmányolt fegyvereket.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.25. 14:07:40
Így igaz. A maiak voltak a mérsékeltebbek, nekik elég az autonómia.
Pepibubó 2012.11.25. 14:09:29
Ez olyan ragaszkodás a "tényszerűséghez", mint Észak-Korea mániája, hogy ilyen ország nincs is: "természetesen" csak "Koreai Népi Demokratikus Köztársaság" van.
VC és NVA? Volt bármi különbség azon kívül, hogy másik parancsnok alá tartoztak?
@Muad\\\'Dib:
"most kivételesen átmegyek személyeskedő bunkóba":
- "kivételesen"
+ múltidő
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.25. 14:10:01
Volt egy északi és déli diktatúra. Az északi független volt (mert nem volt a szovjetek bábja), a déli meg amerikai báb volt. Sok vietnámi számára így az északi a kisebbik rossznak tűnt.
Napkutya 2012.11.25. 14:10:51
Szívás. Nagy volt a pofám, de nem találom. Lehet, hogy mozgókép volt, -de, mindenesetre, akkor sincs meg, úgyhogy addig ez a rész kuka.
Mea culpa
inebhedj - szerintem 2012.11.25. 14:16:18
Ez az általam vázolt vizsgálat szempontjából két különböző dolog. Sőt, amit azt illeti, több különböző dolog.
A fentebb írtak egy adott helyzetben való viselkedéssel foglalkoznak. A vietnami háborút nem az a vietkong indította el, akit főbe lőttek, és nem is az, aki főbe lőtte. Sőt, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a háború haszonélvezői többnyire nem (csak) azok, akik elindítják (egy elméleti példával élve, annak az olajipari befektetőnek, aki milliárdokat keres Sepsisztán megszállásával, érdeke egy Sepsisztán elleni háború, de mégiscsak egy-egy parlamenti képviselő dönt arról, tehát utóbbi indítja el, bár a befektetői lobbi nyomására), így akár az is elmondható, hogy egy háború okai és összefüggései alapvetően nincsenek hatással arra, hogy milyen konkrét atrocitások történnek a fronton, illetve a megszállt területeken.
Az atrocitások "köz" megítélése (illetve egyáltalán az, hogy tudunk-e róluk) a történelem későbbi alakulásától függően a pillanatnyi győztes "hatásköre", erről írtam. Mivel a jövő nincs kőbe vésve, így a múlt folyamatosan változik.
Így aztán nem is pontosan értem, hogy mit vitatsz. :)
inebhedj - szerintem 2012.11.25. 14:19:36
Igen, lehet olyan mintából kiindulni, hogy vereség, és lehet olyan mintából kiindulni, hogy hosszú távon győzelemmel felérő vereség, amit már elég egy ügyes hírszerkesztőnek a terjedelmi korlátok miatt meghúzni: győzelem.
Én - egyelőre - nem foglalkozom professzionális szinten a múlt megmásításával (ennek sok egyéb mellett az is az oka, hogy nem tudom, mi az a múlt pontosan, amit meg kellene másítanom), de éppen te írtad a "holivúdi történelemcsinálók" kifejezést, amivel igazoltad is a fentieket.
Ludovikás Levente 2012.11.25. 14:20:55
Utána gyorsan csináltak az amcsik egy játékfilmet (a JAG egyik epizódja volt ha jól emlékszem) amiben az ellenálló egy a feje fölött elhelyezett bombát akart felrobbantani, ezért jogos és szükséges volt a lepuffantása. Viccesen úgy mondanám, hogy bizonyára Szaddám Husszein egyik atombombája lehetett az
Ez most azért jutott eszembe, mert a posztban leírt tényállás valóságtartalmát alapjában megkérdőjelezi. Akkor is, azóta is külön részleg foglalkozik háborús propaganda gyártásával szakmai alapon. Persze hogy berágtak Julian Assange-ra amikor kiszivárogtatta a helikopterről géppuskázó amcsik videórekordját. Ezt is próbálták megszépíteni azzal, hogy a lelőtt fegyveresek ellenállók voltak, pedig vsz. csak a (szintén lelőtt) riporter testőrei lehettek
Kissé naívnak látom tehát a poszt következtetését abból a szempontból, hogy készpénznek veszi az egyik fél által előadottakat, amikor tudjuk, hogy a vietnámi háborúban mindkét oldalról erősen manipulálták a valóságot. Ez már az első pillanattól, a tonkini incidenstől kezdve bizonyítható
Napkutya 2012.11.25. 14:21:07
Eddie Adams Talk About The Saigon Execution Photo
www.youtube.com/watch?v=Bv11KilBpHQ
Kullancs1983 2012.11.25. 14:22:05
@Pepibubó: Nem vagyok naprakész az északi propagandát illetően, de mintha épp nemrégiben kapott volna újra nagyobb hangsúlyt a déli országrész "felszabadítása".
A VC pedig, ó nagy szakértő a délen működő, helyiekből álló, önkéntes gerillahadsereg volt, az NVA pedig az északi rész hivatalos, sorozott, állami hadserege. Úgyhogy kurvasok különbség volt köztük, de a parancsnokuk épp ugyanaz volt, a jóságos Ho apó...
Crip Lee 2012.11.25. 14:28:19
Pepibubó 2012.11.25. 14:40:35
Más volt a KÖZVETLEN parancsnokuk - így értettem. Természetesen igaz: mind fölött "Ho apó", az aktuális "kedves vezető" állt.
Crip Lee 2012.11.25. 14:42:15
A háború első áldozata az igazság.
Egyébként valahol érthető az egyén olyan reakciója, hogy lelövi a háta mögé került, ellenséges állampolgárságú civilt. Mivel háborúban megszűnik a közbizalom, így egyértelműen nem bízik meg benne. Persze ez nem menti a kivégzéseket de más színbe helyezik.
Kullancs1983 2012.11.25. 14:42:51
2012.11.25. 15:06:56
Észak sem volt független, annyira kötődtek akkor már Moszkvához, hogy a háború után a kínaiak meg is agyusztálták őket egy kicsit. De moszkva elérte a lényeget vietnami háborúval - nem mellesleg Laosz és Kambodzsa megszerzésével - a Szingapúr felé való terjeszkedést. Más kérdés, hogy a kínai-vietnami konfliktus, meg Pol Pot beleszarása a pirogjukba - Indonéziáról nem is beszélve - felülírta a terveiket...
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.25. 15:19:09
Vietnám inkább szövetséges volt, nem bábállam. Nem hasonlítható helyzet pl. Mo. SZU-hoz való viszonyához. Annál függetlenebb volt.
belekotty 2012.11.25. 15:21:33
- Tisztázzuk, akinek kilőtték a szemét, annak a szarozó, hugyozó bandához semmi köze nem volt, csak kiment tüntetni. Egyébként egy magyar bajnok bokszoló az illető.
belekotty 2012.11.25. 15:24:11
Pepibubó 2012.11.25. 15:31:06
Szerintem meg nem lett az - kotty-kotty!
Bár azt elhiszem, hogy többeket zavar az igazság.
Ludovikás Levente 2012.11.25. 15:31:14
Most még megy az utócsatározás propagandavonalon, ha jól értem ez a mostani poszt is ebbe a körbe tartozik
Pepibubó 2012.11.25. 15:37:52
Ötven százalékban jól érted. Már amennyire az is "kabátlopásba keveredik", akinek ellopták a kabátját.
A kommunista propagandával áll szemben az igazság, mint mindig. Csak a hazai médiában az utóbbi van kisebbségben.
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.25. 15:45:54
Kullancs1983 2012.11.25. 15:48:41
@Selkath - Nightwish rulez!: Nem kevered egy kicsit? A háború alatt Kína is támogatta őket, utána viszont inkább a szovjetekhez húztak (mert ők többet adtak, és mert régóta útálták a kínaiakat), Pol Pottal és az ő elmebeteg rezsimjével a helyi vietnámi kisebbség, és mindenféle határviták miatt ütköztek össze, a kínaiak pedig ezért támadták meg őket. De javíts ki ha tévedek.
@Ludovikás Levente: Szerintem rosszul érted.
fhdgy 2012.11.25. 16:11:04
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 16:11:29
A lány túlélte.
www.guardian.co.uk/media/2012/jun/02/girl-vietnam-napalm-photo-peace
ja..az AK-nál pedig arra gondoltam, hogy cipeli magával, amit elvett a fogolytól.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 16:18:08
fhdgy 2012.11.25. 16:21:28
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 16:27:38
Kullancs1983 2012.11.25. 16:29:36
@Hiryu 2,0: Azért utólag simán besorolják az ilyet is a kegyetlenkedések közé, ha a vesztes fél teszi.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 16:33:50
Éhes_ló 2012.11.25. 16:34:45
Szégyen.
Pepibubó 2012.11.25. 16:43:00
Ez egy ritka jó poszt, tele igazságokkal, tényekkel, de persze itt-ott ordas hazugságokkal, mivel a kommunista bérencek itt is "dolgoznak".
Szégyen.
@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Nem kellene már menned, írni a mai jelentésedet kapcsolattartó pribékednek? "Rajtad kívül már mindenki azt várja", hogy eltűnj a színről.
Napkutya 2012.11.25. 16:53:24
a. Hadban állt.
b. Harccselekményeket folytatott.
c. Nem állt, sem helyi-, sem általános tűzszüneti egyezmény hatása alatt.
Ehhez képest, a kivégzett:
a. Tagja volt a szemben álló hadviselő fél hadseregének
B. Nem viselte egyenruháját és rendfokozati azonosítóit
b. Közvetlenül, több esetben, rendelte el fegyvertelen, polgári lakosok kivégzését, a másik hadban álló fél országának területén
Ha, parancsnok EZ alapján hozza meg a döntését, -és valamelyik tisztjével hajtatja végre a kivégzést-, ebből, a büdös életben nem lesz hír.
Ne feledjük, a második világháború legtöbb veteránja, ekkor még csak a negyvenes éveit tapossa!!
Továbbra is az a kérdés, hogy volt-e joga, (gyomra, indulata, stb.) saját kezűleg végrehajtani a kivégzést.
Mert, hogy megtette.
Személyes indíttatás? Nem tudom biztosan, -de, ha valamelyik barátom családjával teszi ugyanezt valaki, lehet, hogy én is megtenném.
Ne adja Isten!
tolomeo 2012.11.25. 16:56:06
No, nem mintha azért ott is nem volna ugyanolyan jó helyen ...
Alapos vagy az olvasásban, az egyszer biztos. :)
fhdgy 2012.11.25. 16:59:07
jobbrolbandita 2012.11.25. 17:00:37
fhdgy 2012.11.25. 17:10:29
pobeda 2012.11.25. 17:16:11
www.youtube.com/watch?v=6O1M0HGINsw&t=3m12s
01234567 2012.11.25. 17:45:08
Ami meg a II. világháborút illeti, meg Hitlert:
www.youtube.com/watch?v=e53v09045hk
01234567 2012.11.25. 17:50:37
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 17:52:13
Napkutya 2012.11.25. 18:00:47
Állítólag, az emberiség TELJES írott történelmében, NINCS olyan összefüggő ÖT év, ahol az emberlakta környezetek valamelyikében, ne lett volna fegyveres konfliktus, két embercsoport között.
Hajrá delfinek!
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 18:09:10
01234567 2012.11.25. 18:18:25
Napkutya 2012.11.25. 18:20:20
Úgy gondolom, ez tényleg nem attól függ, ki mit szívhatott, vagy ihatott annak idején...
A végén, mindenesetre még tudott írni, -és hagyták is neki.
Az időrend az időrend...
Tomycat 2012.11.25. 18:33:49
Tomycat 2012.11.25. 18:56:40
Tomycat 2012.11.25. 19:11:00
Delen a leglegitimebb vezeto Ngo Dinh Diem volt, de messze nem erte el azt a tamogatast amit HoChiMinh-nek volt es van maig. Miutan Diem-et a CIA kinyiratta, csak hiteltelen babok maradtak. Ok aztan nem kepviseltek Del-Vietnamot es annyira hiteltelenek voltak, hogy gazdaik az Amcsik 1972-ben le sem sz*rtak amikor kiegyeztek az Eszakiakkal.
sönki (törölt) 2012.11.25. 19:15:24
Hogy legelőször a jelen lévő újságírókat, fotósokat, egyéb hippi-komcsi-füves bagázst kell belelőni az árokba. Majd kezdődhet a háború.
Igen, a vietkong pont ugyanígy, vagy még kegyetlenebbül járt el a foglyokkal.
A fotóriporter nagy hibát követett el azzal, hogy közreadta a képet a háttértörténet ismertetése nélkül.
Az is egy ostoba kérdés, hogy honnan került a déli katona kezébe az AK... hát éppen elfogott vietkongoktól gondolom. Csak nem hagyhatták a fogolynál a fegyvert.
Ez a fejlövés volt az egyetlen elfogadható eljárás ebben az esetben. Ha foglyul ejtik, lecsukják, akkor később esetleg megszökik, vagy a kiszabadításáért terrorcselekményeket követnek el a társai. Megjegyzem akkor szerintem a katona-rendőr határvonal nem volt olyan erős, amikor éppen szétlőtték a várost a kommunista terroristák.
Egy civil ruhában akciózó gyilkos nem katona, hanem terrorista.
jobbrolbandita 2012.11.25. 19:40:53
Pepibubó 2012.11.25. 19:42:24
Gratulálok, hogy a cirill mellett latin betűid is vannak már, igaz, magyar ékezetre már nem futotta!
Azért ahhoz pofa kell, hogy a máig kifizetetlen, elképesztő mértékű szovjet tartozást, amit az USA háborús segítségért számlázott, ennyire a semmibe se vegyétek. Sohasem lett volna sztálingrádi "csoda" és Moszkvánál katonai fordulat, ha nem éppen akkor ömlik a legnagyobb mértékű - katonai, polgári segítség, élelem, ruházat, energiahordozó, harceszközök akkori dollár milliárdokban mérve - Amerikából a Szovjetunióba.
A nyugati front lekötő erejéről nem is beszélve, amire Hitler már jóval korábban készült.
Dél-Vietnam népe sohasem "allt HoChiMinh oldalan", éppen mert tisztában volt vele, hol él sokkal jobban, szabadabban: pontosan tudta, hogy nem a ti kommunista diktatúrátokban.
fhdgy 2012.11.25. 19:52:16
az_igazi_trebitsch 2012.11.25. 19:54:33
" a máig kifizetetlen, elképesztő mértékű szovjet tartozást, amit az USA háborús segítségért számlázott, ennyire a semmibe se vegyétek"
Megnyugtatlak: az utolsó centig kifizették, méghozzá aranyrudakkal.
A Sztálingráddal kapcsolatos emeletes baromságodat meg vegyük úgy, hogy kicsit sokat ittál ma.
jobbrolbandita 2012.11.25. 19:58:57
fhdgy 2012.11.25. 20:04:50
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.25. 20:11:53
Ideje lenne a személyeskedő hangnemen változtatnia, uram!
jobbrolbandita 2012.11.25. 20:11:56
Pepibubó 2012.11.25. 20:13:22
Tényleg elég sokat ittam ma: teát - nem szamovárból, az igaz.
Így meg is találtam, milyen, máig kifizetetlen szállítmányokkal, műveletekkel
segítette az USA Sztálint a II. Világháborúban:
A kölcsönbérleti törvény (angolul Lend-Lease Act) az Egyesült
Államokban 1941. március 11-én hozott jogszabály, amely lehetővé tette
az USA számára fegyverek és egyéb hadianyagok szállítását
szövetségeseinek, elsősorban Nagy-Britanniának és a Szovjetuniónak.
Nevével ellentétben a törvény nem csak kölcsönbérletbe adásra
hatalmazta fel az elnököt, hanem lehetővé tette számára azt is, hogy
"eladjon, jogcímet átadjon, cseréljen, kölcsönbérletbe adjon,
kölcsönözzön, vagy egyéb módon átruházzon" hadi és egyéb
felszereléseket minden olyan ország kormányának, amelyeket az elnök
fontos partnernek ítél meg az USA védelme szempontjából.
A program keretében összesen 50,1 milliárd dollár értékű árut
szállítottak le. Ebből 31,4 milliárd Nagy-Britannia, 11,3 milliárd a
Szovjetunió, 3,2 milliárd Franciaország és 1,6 milliárd dollár Kína
részére történő eladás volt. A 2005-ös vásárlóerő-paritáson számítva
mintegy százszoros szorzót alkalmazhatunk, vagyis például a
Szovjetunió mai értékben kb. 1100 milliárd USD szállítást kapott.
Az USA-ból a Szovjetunióba 1941-1945 között szállított anyagok főbb tételei:
Repülőgép 18 735 db
Harckocsi, önjáró löveg 11 567 db
Vontatott ágyú 9600 db
Vasútra szerelt, mozgó villamos erőmű 60 db
Mozdony 1981 db
Vagon 11 155 db
Speciális tartályvagon 1000 db
Tábori telefon 189 000 db
Tehergépkocsi 375 883 db
Dzsip 51 503 db
Motorkerékpár 35 170 db
Traktor 8071 db
Nehézvontató 1200 db
Tüzérségi vontató 5500 db
Parancsnoki törzsgépkocsi 1700 db
Szállítóhajó 90 db
Tengeralattjáró-elfogó naszád 105 db
Torpedónaszád 197 db
Hajómotor 7784 db
Szögesdrót 45 000 t
Cipő- és csizmavasalat 10 500 t
Szerszámgép 500 000 000 $
Acéláru és acélszerkezeti idom 2 250 000 t
Fémáru 912 000 t
Réz 400 000 t
Cink 8000 t
Juta 13 000 t
Alumíniumlemez 250 000 t
Ólom 18 000 t
Gumi 38 000 t
Kőolajtermék 2 670 000 t
Robbanóanyag 345 735 t
Telefonkábel 1 000 000 km
Élelmiszer 4 478 000 t
Félcipő 15 000 000 pár
Bakancs 43 000 000 pár
Katonacsizma 15 417 000 pár
Ruhagombok 1 647 000 $
Pamutszövet 88 507 km
A fizetési feltételek szerint a kölcsön törlesztése a háború után
kezdődött meg. Nagy-Britannia 2006. december 31-én
utalta át az utolsó törlesztőrészletet az Egyesült Államoknak, a
Szovjetunió a törlesztést megtagadta!!!
forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Kölcsönbérleti_törvény
Ehhez még annyit teszek hozzá, hogy a 70-es években én magam is nem
egy olyan egykori szemtanúval beszéltem, aki látta, hogy a fronttal
érkező orosz katonák kezében "Made in USA" feliratú fegyverek voltak tömegével.
Továbbá olyannal is beszéltem, aki 1944. őszén, az orosz front
közeledésekor
keletről nyugatra (!) tartó, harci eszközöket, tankokat,
tehregépkocsikat szállító német tehervonatok sorát látta heteken át
vonulni. Tehát a "csodás" orosz előretörés alapja nem csupán az
amerikai hadi és élelemtámogatás volt, hanem a nyugati front
elképesztő mértékű lekötő ereje is.
Ezt "hálálta" meg Sztálin azzal, hogy a háborút követően semmibe vette
az általa megszállt országokra vonatkozó ígéretét, szerződését a
Nyugattal. Amely szabad választásokról, a politikai és gazdasági
rendszerek
szabad kialakulásának engedélyezéséről szólt - volna. Ehelyett jött
a tönkretételünk, a DDR, a berlini fal, a vasfüggöny, meg a többi
gyalázat.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 20:14:11
megjegyzem, azért egyik oldal se szent
- a szovjetek ezek l a szállítások nélkül mentek volna a levesbe, bármit állított is a háború utáni komcsi propaganda.
- ha vörösök nem áldozzák fel több millió emberüket, és darálnak le x+1 német hadosztályt, nincs nyugati front. Szóval szvsz azt a kölcsönt rég kifizették már, katonáik életével.
fhdgy 2012.11.25. 20:17:37
Pepibubó 2012.11.25. 20:18:37
Szerintem eltévesztette a címet, uram! Nem én vádolom részegséggel az elvtársakat, hanem fordítva. Ha pedig ön szerint is vitatható, amiről írok, azt nem személyeskedésnek hívják, hanem ízlésnek, beállítottságnak, állásfoglalásnak.
Persze ha az a legmeggyőzőbb "érve", hogy törli, amit írtam, akkor tegye meg! Önminősítő tett volna.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 20:24:53
szerkesztői csillaggal jár az azonnali válaszcsapás elrendelésének jogosultsága.
Azaz, ha már vki elég energiát ölt a lemilbe, és úgy gondolja, eldurvult vhol a hangnem /belértve engem, ha felkapnám a vizet/ és kiküld a Predatort a mod R-AtOR cuccal, részemről rendben.
on
ui. az előbb kicsit takarítottam, de lehet hogy egy ártatlan is beleesett a szórásba egy hozzászólása erejéig. Sorry.
az előbb kicsit takarítottam, netikettileg, l
Ludovikás Levente 2012.11.25. 20:30:25
Bugyuta átlagamerikaiaknak 30-40 éve beadagolt féligazságokkal akarnak itt megetetni. Ráadásul olyan bénán, hogy az egyik mondatban még északi behatoló, a másikban már vietkong a lelőtt muksi
Sok víz lefolyt már azóta a Mekongon
Kaptabakta 2012.11.25. 20:34:26
El ne hidd, hogy pusztán az európai emberek két szép szeméért volt.
Sajnos geopolitikában ne keress jótékonykodást
Pepibubó 2012.11.25. 20:42:20
Tudod, erre mondják, hogy mindenki magából indul ki, a saját lelkét látja másba!
Egyébként, ha ez így van, akkor meg add nekem ingyen az autódat, vagy valami más vagyontárgyadat: ezek szerint ez lenne "legjobb" fölpörgetése a gazdagságodnak!
Aztán még jól be is mártanálak, nehogy ám valaki jótékonykodást keressen a tettedben! :-)
Szép lenne, mi?!
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 20:45:12
B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2012.11.25. 20:46:33
www.youtube.com/watch?v=1ar27ChFKqA&feature=player_detailpage#t=133s
fhdgy 2012.11.25. 20:46:34
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 20:47:14
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 20:56:01
Pepibubó 2012.11.25. 21:00:01
"A nagy tömegű állami megrendelések" fedezete az égből pottyant? Azt előbb meg kellett termelnie az amerikai gazdaságnak. Nekik nem volt ám "Európai Uniójuk", gazdag nagybácsijuk, aki állta az állami megrendelések számláját.
fhdgy 2012.11.25. 21:04:24
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 21:10:29
Greg36 2012.11.25. 21:16:52
Ludovikás Levente 2012.11.25. 21:18:57
Az Index a 2 agysejtes kommentelők kedvenc játszótere
Az egyik csapatnak az egyik agysejtje jön izgalomba egy bizonyos dologtól, a másik csapatnak meg a másik, így jól kiegészítik egymást. Tárgyi tudás, mérlegelési készség meg zéró
Kíváncsi volnék, hányam jártak rajtam kívül valaha is Vietnamban a kommentelők közül
Pepibubó 2012.11.25. 21:19:25
"Zseniális". Az indiánok földje, Sztálin aranyfoga, a whisky jövedéki adója, meg a maffia pénze - "ezekkel" nyerte Amerika a II. Világháborút, nem ám a gazdaságával, iparával.
Milyen "egyetemen" tanítják ezt, fiúk?
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 21:23:59
@Ludovikás Levente: az hány pontot ér?
fhdgy 2012.11.25. 21:28:58
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.25. 21:40:49
Ennél azért több kell, hogy moderáljak, de egyszerűbb, ha intelligens álarcot vesz fel, és magát moderálja. Nem kell feltétlen olyanná válni, aki minket fikáz.
Ludovikás Levente 2012.11.25. 21:43:48
Ez a focidemkrácia. Elég egy rongylabdát bedobni, a két csapat meg a két szurkolótábor összejön magától
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.25. 21:43:59
ugyan kérem, türelem, nagyvonalúság, aztán ha ez is elfogyott, akkor nyomok egy gombot. de ezt ma már Kismy kolléga ha minden igaz megtette, jó oka lehetett rá, mert nem az a terminátor típus.
Amúgy remek posztjaid után érlelődik bennem a reaktiválódási vágy:)
Rosszindulatú Vászka 2012.11.25. 21:48:05
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.25. 22:14:06
hmmm.....
ez itt a reklám helye: lassan elkészül egy kis vietnami színes, kultúrálisan, aztán egy hihetetlen kémsztori, eléggé eszeelment/heroikus-hazafi katonákkal, adunk az atomnak, majdelmegyünk futni a tengerészgyalogosokkal, aztán hülyén sétálunk, meglátogatjuk a hősöket akik nem kellettek senkinek, jön a ballada a senki fiáról, aztán irány a szigetvilág.
Nagyjából ennyi kész van. Remélem heti-egy kettő fel is kerül, hacsak rám nem esik egy műhód.
ja és találtam egy témát, ami olyan árkot áshat, de olyant....
Tomycat 2012.11.26. 05:28:39
USA Del-Vietnam Eszak Vietnam
Penz van nincs
Legiero van nincs (Delen)
kulfoldi katonak ~ 600 ezer ~ 3 ezer
Hadsereg ~ 850 ezer max 450 ezer
Hadi flotta US nincs
Nepi tamogatas nincs van
A fentiekbol 2 dolog latszik:
1. A neptamogatasa dontott, hiaba volt tobbszoros tuleroben az USA es deli babkormanya. HoChiMinh nemzeti felszabadito mozgalma mellett t.i. csak a nep allt. Ennyivel volt tobbjuk.
2. Pepibunko frocsog es trolkodik, mert annyira hulye nem lehet, hogy ne lassa mi van.... vagy ha megis akkor valjon egeszsegere. Menthetetlen.
Tomycat 2012.11.26. 05:41:37
................USA Del-Vietnam..VS..Eszak Vietnam
Penz............van..................nincs
Legiero.........van..................nincs (Delen)
kulfoldi katonak.~ 600 ezer......... ~ 3 ezer
Hadsereg........~ 850 ezer...........max 450 ezer
Hadi flotta.....US Navy..............nincs
Nepi tamogatas..nincs................van
A fentiekbol 2 dolog latszik:
1. A neptamogatasa dontott, hiaba volt tobbszoros tuleroben az USA es deli babkormanya. HoChiMinh nemzeti felszabadito mozgalma mellett t.i. csak a nep allt (Itt jegyeznem meg, hogy az USA nepe is amikor raebredtek mi van). Ennyivel volt tobbjuk.
2. Pepibunko frocsog es trolkodik, mert annyira hulye nem lehet, hogy ne lassa mi van.... vagy ha megis akkor valjon egeszsegere. Menthetetlen.
Tomycat 2012.11.26. 05:46:20
Nem artana ha azt is megnezned, mi mindent adott el az USA a fasiszta Japannak es meddig. Az is jo buli volt am.
Tomycat 2012.11.26. 06:10:05
HoChiMinh nemzeti felszabadito mozgalma nem az USA ellen harcolt ugy altalanosan sot meg csak nem is a kommunizmust vedte! Gyarmati es fuggosegi viszonyt akart megszuntetni. Esze agaban nem volt az amerikai emberek ellen harcolni, azokkal meg a haboru ideje alatt is szamtalan akadaly ellenere barati viszonyban volt. Az USA nepe tuntetett is eleget a haboru ellen, meg rendori sortuzzel sem tudta az USA kormany megakadalyozni, megszuntetni a tunteteseket. Most, hogy vege a haborunak a baratsag megmaradt. Gyulolet ami volt es van akkor sem, most sem a nep ellen szol, igy az amerikai emberekkel nagyon jo a kapcsolat most is. Miert is valtozna?
Most nem erted mi van ugye? Tanulj es mashol trolkodj es eld ki vak kommunista ellenesseged. Szoval lyukat rugtal haver, mert hiaba predikalsz itt az USA nepe mellett vagy akar Vietnam nepe mellett, nem hianyzol egyinek sem, nincs problemajuk egymassal mert nagyon nagy szerelemben elnek egymassal. :)
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 07:24:09
Kis pontosítás: Délnek volt légiereje, nem is kicsi. Ez persze a megállapításodon nem változtat.
@Hiryu 2,0:
Nekem is van egy vietnami témám, de úgy látszik szerencsére nem érinteted. Itt az ideje, hogy megírjam:)
drazsé 2012.11.26. 08:22:41
Fasiszta japán. Nice. Sok hülyeséget sikerült leírnod, de ezen azért elmosolyodtam.
drazsé 2012.11.26. 08:24:07
Ha überárokásós téma, akkor... Laconia incidens?
Tomycat 2012.11.26. 08:29:10
Rosszindulatú Vászka 2012.11.26. 08:33:57
Úgy engem nem zavar mindig, meg néha még szórakoztat is az itt is, nyomokban fellelhető zsigeri és a priori igazságosztás, csak az érdemi vitát nem könnyíti meg az efféle összemosás, se a fekete-fehér világkép, sőt mi több, az egyáltalában nem támogat semmiféle vitát, úgy meg minek.
A legmókásabb mindenesetre a "magadat minősíted" riposzt, ami amúgy meg semmit sem jelent, ha jobban belegondolunk. Meg a ki volt itt előbb.
Pepibubó 2012.11.26. 09:08:05
"mi mindent adott el az USA a fasiszta Japannak es meddig. Az is jo buli volt am."
No, akkor megérkeztünk a régi jó bolsevik hazugsághoz, amikor azt tanították nekünk, hogy a csúnya Nyugat milyen sokáig, "sunyin" elnézte Hitler térnyerését, s már "csak akkor" lépett be a háborúba, amikor nem volt más választása. Csak arról feledkeztek meg az elvtársak szólni, hogy Hitler térnyerése Sztálin elvtárssal szövetségben történt! A "fasiszta", az NEMZETISZOCIALISTA Hitler és Sztálin együtt osztották fel Európát és csak amikor összekaptak a koncon - Lengyelország KÖZÖS lerohanását követően -, akkor lettek ellenségek!
Kedves, "személyeskedésre" érzékeny bloggazda!
Tomycat elvtárs ugye nem érdemel figyelmeztetést?!
Milyen "érdekes"!
Tomycat 2012.11.26. 09:23:48
Az Usa nyereszkedese a masodik vilaghaboru elott es a haboruban viszont elozmenye a vietnami haborunak, mert Vietnamban folytattak. Nem is eloszor, Korea megelozte Vietnamot. Vietnamban durvult el.
Szemelyeskedes reszemrol nem lesz, ha magad is lemondasz rola es a szamokkal felsorolt tenyadatokkal is foglalkozol es valaszolsz ra.
Amig nem foglalkozol tenyekkel, bizony nem tudok maskeppen nezni iromanyodra mint egy trolera.
Tudod, amit te sem szeretsz, mastol se vard, hogy elturje :)
Pepibubó 2012.11.26. 09:42:38
"Mi koze van Sztalinnak, Hitlernek, Europa felosztanasak a vietnami haboruhoz?"
Nagyon sok, még akkor is, ha egy magadfajtának ezt nehéz felfogni. Tudod, éppen azt a bolsevik gyalázatot igyekezett megállítani az USA, amit az elvtársaid szovjet katonai támogatással műveltek például a hazámban, amikor 1948-ban Rákosi elvtársad kommunista puccsát, Magyarország tönkretételét lehetővé tették.
A szovjetek által ellopott amerikai atombomba árnyékában ez a megállítás csak 40 évvel később sikerült. Így azóta a hazámban már csak több darabba vágott gilisztaként tekergőzik a bolsevik maffia, mint azt a közéletbe és egyes blogokba beleröfögő elvtársak mutatják.
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 09:51:27
Személyeskedő hangvételt csak az Ön kommentjeiben érzek.
Árulkodni meg egy bizonyos kor felett ciki...
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 10:13:51
Mondjuk ez a hozzászólása tőrölmetszett személyeskedés.
Az inkriminált kommentet lehetett volna ám tárgyilagosan is megírni.
Én például sok részével nem értek egyet. Például a bolsevik szó ott már nem helyes. De ezért nem fröcsögök.
"...egy magadfajtának ezt nehéz felfogni"
"...Rákosi elvtársad..."
"...egyes blogokba beleröfögő elvtársak..."
Az ilyen fogalmazástól ráz a hideg. Disztingváljon, uram!
Tomycat 2012.11.26. 10:22:44
Pepibubó 2012.11.26. 10:24:30
"Személyeskedő hangvételt csak az Ön kommentjeiben érzek."
Ó, most már tudom, milyen egy "tárgyilagos" értékvilág! Mert ugyebár itt nem érzett "személyeskedő hangvételt":
"@Pepibubó:... Te total elvakult tudatlan vagy. Logikad sincs. Akkor most feketen feheren hogy a butak is ertsek:....
Pepibunko frocsog es trolkodik, mert annyira hulye nem lehet, hogy ne lassa mi van.... vagy ha megis akkor valjon egeszsegere. Menthetetlen."
Ettől ugye nem rázta a hideg, csak a "nehéz felfogás" kifejezéstől, Rákosi és az elvtársai megnevezésétől?! Disztingváljon, uram!
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 10:27:48
Befejezte?
Tomycat 2012.11.26. 11:13:12
Irtam mar, ha nem birod elviselni mastol, magad is tartozkodni sziveskedj a szemelyeskedestol. Egyebkent meg viseld el.
Most pedig olvasd el amit irtam az Usa/Vietnam haborus kapcsolatarol (eggyel feljebb van az irasodtol) es lathatod milyen feleslegesen kommunistazol itt.
Egyebkent arulkodos/feljelentos irasodbol erzesem szerint amolyan jo kis kader lehettel anno. Talan meg III/III-as is voltal. Azok is hangosan antikommunistak. Van mit takargatnotok.
Kullancs1983 2012.11.26. 11:25:41
Pepibubó 2012.11.26. 11:51:19
"amolyan jo kis kader lehettel anno. Talan meg III/III-as is voltal."
Na végre, capisco! Akkor most bingó, elárulom, hogy egyszer együtt voltunk eligazítón! Végre neked is kezd derengeni, "elvti"! :-)
stoppos76 2012.11.26. 11:58:54
Tomycat 2012.11.26. 12:01:27
De terjunk a targyra, akkor miert is gyozott a Vietcong? Milyen alapon mondod nem allt mogotte a nep? A szemelyeskedesen tul ha nincs erved mar akkor nyugodtan leirhatod tevedtel.
Ludovikás Levente 2012.11.26. 12:09:28
A tonkini incidens, ami gyakorlatilag az USA hadbalépését hozta elég érdekes téma lenne, és gyanítom sokaknak újdonság az itteni alultájékozott kommentelők közül. Persze nem igazán forró topic, miután 2004-ben már deklasszifikálták és a következő évben megjelentek a tanulmányok arról, hogy alaposan becsapták a jónépet, sőt (talán) még az elnököt is. Nagyjából ugyanannyira volt igaz, mint a Szaddám Husszein atomfegyvereiről szóló híresztelés
Pepibubó 2012.11.26. 12:10:51
Tomycat 2012.11.26. 12:17:17
Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2012.11.26. 12:28:55
Tomycat 2012.11.26. 12:33:16
Egyreszt a volt ellensegeknel laknak egy csomoan, masreszt a volt ellensegek beruhaznak, epitenek es nyaralnak Vietnamban, sot tartanak megemlekezest egy-egy nagy utkozetrol.
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 12:34:27
A tonkini incidenst ha jól emlékszem már tárgyaltuk a blogon, de amúgy így újraértelmezve sem rossz ötlet. Nekem ennél egyszerűbb ötletem van: az amerikaiak katonai szövetségeseiről akarok írni, akik vietnamban harcoltak. És míly meglepő, ott vannak a dél-koreaiak is.
Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2012.11.26. 16:37:33
Na igen, az valahogy el szokott sikkadni, hogy az ún. Free World Forces közül a dél-koreai kontingens sokkal több atrocitást követett el a háborúban, mint az amerikaiak.
Az Operation Speedy Express is egy olyan mozzanat volt, ami szépen eltűnt az emlékezetlyukban:
www.thenation.com/article/my-lai-month
proletair · http://lemil.blog.hu 2012.11.26. 16:48:12
Én csak addig jutottam, hogy a koreaiak iszonyatosan gyűlölték a vietnamiakat, és ezért igen kegyetlenül bántak velük. Na de ne is spoilerezzünk:)
Ludovikás Levente 2012.11.26. 17:41:03
El kell menni az ottani emberek közé (nem csak a turistaparadicsomba) egy-két hétre, és könnyebb megérteni. Teljesen más mentalitás, sokkal türelmesebbek egymással meg a fehér emberrel, meg az állandóan zuhogó esővel is
Én a háborúnak kevés emlékét láttam, forgalmasabb helyeken főleg a saigoni piacon állt lesben néhány koldus, aki a napalmégette sebeivel akart egy kis baksishoz jutni
Tomycat 2012.11.26. 18:43:36
@Pepibubó: olvasd el amit Rammjaeger83 belinkelt. tanulsagos es meg fogod erteni, miert is nem gyozhettek az amcsik es csatlosaik. Ha nekunk nem is hiszel, masoktol is megismerheted az igazsagot.
Ludovikás Levente 2012.11.26. 20:05:20
Addig is levágják Assange meg a hasonló illetéktelen szivárogtatók pöcsét az lesz majd fáklya helyett a newyorki Szabadságszobor kezében
Pepibubó 2012.11.26. 22:40:58
Mi is a "csatlósaik" vagyunk, népszavazáson döntöttünk. Nem amerikai tankon jött a miniszterelnökünk, nem lőtték rommá Budapestet és halomra a magyar fiatalokat az Üllői úton például, mint 56-ban a szovjetek, hogy a Varsói Szerződés tagjai legyünk.
Érdekes, hogy a nácizmus, fasizmus utálata milyen sokkal magától értetődőbb egyeseknek, mint a elismerten legalább annyi áldozattal járt kommunizmusé. Miért is?
Ludovikás Levente is belepottyan a komcsi csapdába, amikor jó szándékkal ugyan, a tárgyilagosság felé hajolva, de mégis összemossa Afganisztánt Vietnammal. Mintha egy szuverén ország szovjetek általi bekebelezése - vagyis annak kísérlete - azonos lenne egy támadó rendszer megfékezésével, vagyis annak kísérletével.
Persze, én is sajnálom a napalm égette vietnami civileket, de a kommunista agresszor áldozatai ők is, mint ahogyan valójában a bankrabló áldozata a túsz, aki lehet, hogy épp egy rendőr lövésétől hal meg a tűzharcban.
Ha valamiért, akkor az USA-ra meg azért haragszom, mert ennyire naivak és nem törődnek a propagandájukkal. Mégiscsak abszurd, hogy nekem kell itt tépnem a számat helyettük, pusztán mert engem zavar a hazugság, őket meg nem különösebben érdekli a róluk szóló hazug propaganda. Igazán megtanulhatták volna már, hogy a hazugság szárba szökkenése mindig fegyveres konfliktushoz vezet - szarba szökkenés a vége.
Kullancs1983 2012.11.26. 23:37:23
Pepibubó 2012.11.26. 23:47:25
"Nem volt egyetlen egy se, akit kivittek az akasztófához és sírt volna, könyörgött volna, mindnyájan egy felkiáltással, »Hazámért halok meg!«, »Istenért, vigyázzon Magyarországra! «, »Becsülettel a hazáért!« felkiáltással végezték életüket – fogalmazott Fehérváry István, a vasárnapi együttműködési megállapodást aláíró Politikai Elítéltek Közösségének elnöke."
itt:
atv.hu/cikk/20121125_elhurcoltak_emleknapja_gulag
Bizony, hogy KELL, amikor szándékosan elhallgatják ma is, milyen szenvedéseket kellett elviselni a magyar népnek, csak mert szabadon, szovjet rabság nélkül akart élni!
...rettenetes. nem is tudom milyen erkolcsi alapja van a kommunistáknak meg barmit is tenni a vilagon...
Rosszindulatú Vászka 2012.11.27. 00:02:49
Továbbá azt is köszönöm, hogy felnyitottad a szemem és megmutatattad a normális világ arcát, és megtanítottál a kommunizmus izzó gyűlöletére, megváltozott az életem.
Pepibubó 2012.11.27. 00:13:02
Én pedig külön köszönöm a jóindulatodat. Te is felnyitottad a szemem.
Rosszindulatú Vászka 2012.11.27. 00:23:19
Milyen kár, hogy nem is annyira sok ember tévesen nézve a dolgok velejét, a felszabadulásként élték meg Hazánk lerohanását, csakis önös érdekből, saját javukat, és nem a Hazát nézve. Ezt mér régebben olvastam.
Tán még az is lehet, hogy nem is olyan egyszerű ez a történelmi tanulság dolog, mint a mozifilmekben?
De nem, csitulj gonosz hang, távozz kétség, hisz lám csak mennyire könnyű az igazt és nem csak a valót meglelni, bár, ahogy a Megváltó is jelezte, bizony keskeny az ösvény.
Ludovikás Levente 2012.11.27. 00:56:33
Nem tudom megállni, hogy meg ne kérdezzem: mit szólsz ahhoz, hogy Usák bácsi favoritja a jelenlegi parlamenti pártok közül az Emeszpé, akiknek van némi priusza úgy 1948-tól kezdve a komenizmus történetében, hogy a régebbit ne is említsem? Vagy ez a topic nem szerepel a brosúrában amiből idézni szoktál? Ideje volna apdétolni!
És még egy apróság, csak hogy a jövőben ne kelljen égetni magad: Newyorkot ne a Szovjetúnióba képzeld, sőt kapaszkodj meg, már nem is létezik Szovjetúnió
Tomycat 2012.11.27. 07:42:47
A kommunizmus nem jart annyi aldozattal mint a nacizmus, de nem szeretem a "bodycountot" legyen igazad, nem all szandekomban vitatni.
A bodycount viszont igen csak kedves szorakozasa volt az amcsiknak Vietnamban. Volt olyan parancsnok, aki minden amerikai halottra 67 vietnami civil eletet oltotta ki.
Szerinted, bar "sajnalod", de tokeletesen normalis, hogy az amcsik 500 vietnami not, gyereket es oreget lemeszarolnak (My Lai) mert az oroszok 56-ban levertek a magyar forradalmat. Ja a tizeneves sincs lanyokat a nagyokkal egyutt lemeszarlasuk elott kortol fuggetlenul meg is eroszakolnak mert ugye par perc mulva a sortuz utan ugyis mindegy nekik (es neked is sajnos sajnos de mindegy ha jol ertem). Utana 1968-tol egyeszen 1972-ig szinte minden honapban ennyi fegyvertelen civilt megint csak rengeteg novel es gyerekkel kozottuk gyilkolnak le. Es mondod, hogy ez az orosz kommunistak bune. Az amerikai jo ember, csak mert a kommunistak 56-ban Budapesten gyilkoltak, most az amerikai kenytelen par vietnami asszonyt, leanykat megeroszakolni aztan szetloccsantani a fejuket. Sugallod, nem is erti az amerikai, mi a feneert tamgotja a vietnami ember HoChiMinht, amikor o, az amerikai csak megdugdosta a feleseget a vietnaminak meg par gyereket le is lott. Hat mi baja a vietnaminak ezzel? Te viszont tovabbra is azt fajlalod, 56-ban a kommenistak magyarorszagon gyilkoltak, talan meg meg is eroszakoltak noket. Micsoda gyalazat! Szavaid szerint az eroszak, gyilkolas sajnos sajnos azt vietnamban kell csinalni, a kommunistak ellen. 3-4 millio aldozat sem szamit. Az sem, hogy amerika a sajat 2-ik vilaghaborus szovetsege ellen fordult. Az sem, hogy az USA szabadsagrol es demokraciarol papol, de amikor Vietnam ezen jogok tamogatasat keri a 2-ik vilaghaboru utan, az USA durvan a gyarmatosito franciakat finanszirozza, hogy rabigaba hajtsa vietnam nepet. Demokratikus valasztast pedig kategorikusan megtagad, sot tevolegesen megakadalyoz.
Ha az 56 szelleme amit itt eloadsz, akkor mar total jogos lenne az oroszok leszamolasa a forradalmunkkal - a vietnami es ki tudja hol elo asszonyok es gyerekek vedelmeben. Csak hogy ezt nem veszem am be, 56 nem errol szolt es talan rajtad kivul nem is jut eszebe senkinek, hogy 56-ot a vietnami civilek, gyerekek legyilkolasaval kell megvedeni 10 ezer kmre Magyarorszagtol.
Tudod, en maskeppen gondolkozok. Ha kommunista gyilkol civileket, akkor en a kommunistat fogom gyulolni, ha meg "alszent demokracia" neveben gyilkol valaki, legyen az amerikai vagy akar magyar honfitarsam is, azt en gyulolni fogom. Nekem nincs olyan szent ugy es ebben 56 sem kivetel, aminek neveben civilek gyilkolasa, gyerek lanyok eroszakolasa elfogadhato lenne. Latod ebben kulonbozunk.
Pepibubó 2012.11.27. 08:22:06
Nem ebben különbözünk, mert éppen ebben értünk egyet. Amit itt leírtál, az pont annak az igen helyénvaló elutasítása, amire minden kommunista és nem kommunista aljasság alapul:
"A cél szentesíti az eszközt."
Ezzel szemben a valóság az, hogy a mocskos eszköz bemocskolhatja a tiszta célt is, akkor is, ha eredetileg védelmezni akartunk valakiket. Például a fent említett "felszabadulásunk" fogalmát 1945-ben a később világossá vált cél mocskolta be. Rákosiék szovjet hadsereg által támogatott, 1949-es puccsáig 1945. valóban felszabadulás volt. Nemzeti rabságunkkal, a világossá lett valódi céllal "értékelték" át az elvtársak.
Azonban más a helyzet akkor, amikor már a cél is mocskos. Amikor népek leigázása, önrendelkezésük megcsúfolása a cél. Mocskos célhoz mocskos eszközzel mi lehet az eredmény?
Amiben különbözünk, veled és ezen a topikon egybegyűltekkel, a rajtam kívül mostanra itt maradtakkal, az a tények ismeretének mértéke. Magam sem állítom, hogy mindent tudok, de hogy ti nagyon korlátozott szeletét kaptátok az igazságnak, az biztos.
"Nem bontották ki számotokra az igazság minden szeletét" - (hogy egy klasszikust citáljak).
Nem most, hanem régóta nem. Amit most egyetlen alkalommal én sem fogok tudni pótolni.
Rosszindulatú Vászka 2012.11.27. 08:55:48
Lazíts, itt nem az igazságot keresik a megannyi sok népek, csak kis történelmet tanulunk és megdumcsizzuk a posztban felvetett témát szabadon, de kultúrált mederben.
Elárulok neked egy hatalmagos nagy makszimega titkot: ahogy a való világban többnyire, itt sem számít kinek van igaza, vagy ki mond nagyobbat, a csevely leglényege és szubsztanciája maga a vita. Tudod, ez olyan, mint egy boxmeccs, vagy az ivarkodás, ott sem a győztes a legérdekesebb, hanem maga az aktus, mert az jó, abban jó benne lenni. Fényesíti az elmét, bevilágít elmén setét rejtekibe, de leginkább szórakoztat.
Rengetegsok tematikus blog van, ahol a saját igazukat keresik a bloggerek, sőtmitöbb, elég mahar meglelik, ez nem olyan.
Sztem.
Tomycat 2012.11.27. 08:57:02
"Nem bontották ki számotokra az igazság minden szeletét" - beszeltem szemtanukkal, olyanokkal akik ateltek. Beszeltem olyan del-vietnami (babkormany) katonaval, aki kerkedett (mert kulfoldi vagyok) falun hogyan eroszakoltak, mert ugye nem tudni mikor eri oket a halalos loves, hat nem hagyhattak ki lehetosegeket. Szemet parasztok meg nem szerettek oket, pedig ok voltak a szabadsag katonai.
Tudod, egy kicsit szemtanu is vagyok. Olvastam is USA documentumokat.
Sajnos, amit fent leirtam, csak csep a tengerben ahhoz kepest amit az amcsik elkovettek.
Pepibubó 2012.11.27. 09:37:55
Csakhogy veled is egyetérthetek valamiben! :-)
@Tomycat: Igazad van, én tényleg nem voltam Vietnamban és nem beszélgettem "bábkormány" katonával, aki a kegyetlenkedéseivel kérkedett. Biztosan nem olvastam sok mindenről, "amit az amcsik elkövettek." Még azt sem állítom, hogy az amerikai legfelső vezetők közt nem volt, aki sunyi módon járt el, amikor a beavatkozásról döntöttek.
Azonban a "célokat" illető lehetséges kételyek abban a pillanatban eloszlottak - úgy 1976. táján - amikor az USA haderejének távozása után Észak-Vietnam bekebelezte Dél-Vietnamot, és nem demokratikus választásokat rendezett, hanem vérfürdőket és máig üzemelő politikai fogolytáborokat létesített. Utólag is "ragyogó" példát szolgáltatva, mit akart megakadályozni az amerikai fellépés. Hogy a térség amerikai távozást követő egyéb borzalmairól, az egymilliónál több ártatlan életet követelő Vörös Khmer uralomról már ne is beszéljek! - pont abban az időben, amikor nálunk a Népszabadságbán "Éneklő búzamezők, virágzó ipar" szellemiségű "tudósítások" jelentek meg Kambodzsáról.
Igen, nyilván nem tartottak IQ-tesztet a nem mocskos célért harcolók lelki tisztaságának fenntartása érdekében. Igen, sokszor valóban nehéz volt tisztán tartani a célt, távol tartani a mocskot és biztosan nem is mindig sikerült.
A világon minden arányok kérdése.
Sztem.
Tomycat 2012.11.27. 12:32:16
Kambodzsaban a Vietnamiak szuntettek meg a maoista remuralmat. Ekkor ismet konfliktusba kerultek az USAval mert Peking mellett az USA is tamogatta a Pol Pot rezsimet thai szovetsegesen keresztul - a voros khmerek tamogatasaval az USA "ragyogoan" pont az ellenkezojet bizonyitotta annak, amit szeretnel mondani roluk, t.i. nem volt idegen szamara, hogy Pol Pot par millio embert lemeszarolt es eluzott (csak ugy mint az USA vietnamban). Azert is tudott Polpot oly sokaig fennmaradni.
Ma mar Kambodzsaban a mai vietnaminal lenyegesen demokratikusabb rendszer van. Szabad valasztasokon rendre a vietnamiak altal tamogatott Pol Pot ellenes part gyoz. Pol Pot voros khmerei nem tudnak labdaba sem rugni a kozutalat miatt. A Pol Pot elol elmenekult part, amely kivulrol probalt javitani a khmer emberek helyzeten mig Pol Pot letezett nem kapott tenyleges tamogatast mert az USA es Kina is a voros khmerek tamogatasara koncentralt.
Vietnammal kapcsolatosan az USA a 2.-ik VH-s szovetsegese elarulasaval, a kesobbi tomeggyilkossagokkal, hatalmas teruletek dioxinozasaval es vegul a voros khmer Pol Pot tamogatasaval egyertelmuen bizonyitotta rosszhiszemuseget.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.27. 15:45:11
@Tomycat: nyugat gazdasága, mélyvizű kikötői,, kurva alacsony munkabérei meg egy olyan mentalitású hadserege, ami jól jön ha Ázsiában megint kínai seggeket kell rugdosni.
Szóval akár be is vezetheti a sariát, az se érdekeén semmilyen politikai vezetőt a művelt nyugaton sem.
Pepibubó 2012.11.27. 16:18:52
@Tomycat: "Vietnam teljes felszabaditasa 1975-ben volt" Az évszám tényleg nem olyan fontos, mert "felszabadításról" szó sem volt. A kételyek eloszlására írtam 1976-ot, mert kb. ekkora derült ki végleg, mit is óhajtott az északi kommunista diktatúra délen művelni. Vérfürdőt, "azt nem", hát "persze", gondolom a Pravda is megírta. Bezzeg a "gonosz" USA, "milliókat mészárolt le" Vietnamban, "csak úgy", mint Pol Pot.
Gondolom, itt is a Pravda a forrás.
S hogy Pol Potot támogatta az a csúnya USA? Már az is baj, ha egy kiváló kommunistát támogat?
Kullancs1983 2012.11.27. 16:31:33
Pepibubó 2012.11.27. 16:40:44
Dél-Vietnam idején hol volt Dél-Korea és hol van ma? Előbbre, mint az egykori NSZK. Kommunista iga nélkül Dél-Vietnam is valahol ott tartana mára.
Látom, nehéz megbirkózni az ilyen bonyolult fogalmakkal, mint "lehetséges kételyek eloszlása". Az nem ám azt jelenti, hogy ne tudta volna 10 évvel korábban is minden normális, hogy mit lehet várni egy bolsevik diktatúrától.
Kullancs1983 2012.11.27. 16:56:04
Dél-Korea valóban elég mélyen volt (a japán uralom, és a testvérháború után nem is csoda) de épp akkor kezdett feljönni. A németekhez azért talán ne hasonlítsd őket, nemhogy az egykori NSzK-t, de az egyesült Németországot sem érik még el. Ehhez visoznt elég rögös út vezetett, és a kormányról is sok rosszat el lehet mondani, de még mindig fényévekkel voltak jobbak a korrupt és tehetetlen dél-vietnámi vezetésnél. Szóval álmodozhatsz te Németországnál is erősebb Vietnámról, csak épp hülyeség. De (már nem is tudom hanyadszor) mondom, nézz szét Dél-Amerikában. Chile, Peru, Bolívia, Salvador... Ott nem jöttek a kommunisták, sokra is vitték, nemigaz?
Pepibubó 2012.11.27. 17:06:58
"Ott nem jöttek a kommunisták, sokra is vitték, nemigaz?"
Csak ámulok és bámulok, hogyan lehet ilyen fekete-fehéren látni a világot egyeseknek! Szerinted ha azt mondom, csúnya dolog lőfegyverrel ölni, akkor ezzel azt mondom, hogy késsel viszont szép?
Nyilván minden diktatúra, emberi szabadságot semmibe vevő hatalom undorító és kontra-produktív. Teljesen mindegy, milyen színű álarcot ölt. Nekünk "csak" az nem mindegy, melyik tette tönkre a hazánkat.
Kullancs1983 2012.11.27. 17:19:53
Csak ámulok és bámulok, hogyan lehet ilyen fekete-fehéren látni a világot egyeseknek! Szerinted ha nem jönnak a komancsok, akkor ma Vietnám Dél-Koreával és Németországgal lenne egy szinten, vagy nem ezt írtad? Dehogynem.
És akkor most te azért véded mindenhol szegény amerikaiakat (akik biztosan rettenetesen rád vannak ám szorulva) mert útálod a magyar kommunistákat, és ezért mindenki más aki bárhol bármikor sz9vetkezett velük, az maga a földreszállt patásördög személyesen? Hát igen, tényleg jó, hogy te nem olyan fekete-fehérben látod a világot, mint egyesek...
Tomycat 2012.11.27. 17:41:42
Most te jossz:
1.-
2.-
"S hogy Pol Potot támogatta az a csúnya USA? Már az is baj, ha egy kiváló kommunistát támogat?" Persze hogy baj minden normalis erzesu embernek baj ha szovetkeznek a tomeggyilkosok. Tok fajo az is, hogy nalad egy magyar embernel az kap "kivalo" jelzot, aki milliokat gyillkol. Nem ertem mi bajod Sztalinnal es pribekjeivel hiszen a te "kivalo" mercedet ok is utottek. Az amcsik vietnamban ertelemszeruen nalad szinten "kivaloak" hiszen ok nem csak vietnamban erdemeltek ki e cimet nalad, de kesobb masutt is tustenkedtek.
"Dél-Vietnam idején hol volt Dél-Korea és hol van ma?" A "szuveren" Del-Vietnamot az USA szuntette meg Ngo Dinh Diem megolesevel mert Diem is egy olyan beket/tuzszunetet akart mint a koreaiak. Haborut, az amerikaiak bevonulasat meg nem. Meg kellett halnia emiatt es beke sem lett persze. A masodik beke lehetoseg Jonhson ciklus vegen lehetett volna, de Nixon megfurta. Szolt Thieunak, ne engedjen Johnson nyomasanak, ne legyen mar beke, majd ugyis Nixon fog nyerni a valasztason es kuld ujabb segelyt. Beke nelkul meg hogyan fejlodjon gazdasag?
Amerikanak csak az elhuzodo konfliktus kellett sok harccal, az nagy buli volt nekik mert akkor az amerikai polgarok adojat fegyverbeszerzes meg hadikoltseg cimen talicskazhattak haza. Most kapaszkodj meg, gyozni sem akartak. Egy csomo ismert Vietcong 100% csak hadi celpontot egyszeruen nem volt szabad tamadni.
drazsé 2012.11.27. 18:14:57
Csak wiki, de hát szegény ember vízzel főz.
Huh, koreaiak kissé felülprezentáltak.
Nem léteznek fényes páncélos gáncstalan lovagok, soha nem is léteztek.
Pepibubó 2012.11.27. 18:53:00
econfaculty.gmu.edu/bcaplan/museum/comfaq.htm
A fentieket a Vietnam fejezetben találod a kommunizmus "hőstetteinek" aranybetűs oldalain. Tehát több százezer áldozat kivégzések által és "átnevelések" által a déli országrész "felszabadítását" követően!
Hogy pontosan milyen nevű falvakban, városokban?
Nem mindegy?! Gondolom a TASSZ (vagy ha így jobban megy: TACC) tudósítóit hiányolod. Miért is nem voltak ott, mint ahogyan a REUTERS ott lehetett My Lai-nál, és fényképezett?! Ahogyan vissza is élt vele a komcsi propaganda.
Az elvtársak mindig kínosan vigyáztak, hogy a lehető legkevesebb tanú előtt gyilkoljanak. S most ezt rajtam kéred számon? Azt, hogy a nyugati mentalitás még harci helyzetekben is elsődlegesnek tartja a nyilvánosság kontrollját? Ugyanakkor a kommunizmus százmillió áldozatának megöléséről kérsz dokumentumokat? Nem lesznek, mindről nem. A tizede, ami dokumentált -, az is sok, a hiányzók hiánya, az is "elég".
A "kiváló" jelzőt a magyarban szó szerint is értheted, senki sem mondta, hogy csak pozitív - ettől ő még lehet "kiváló kommunista". Kiemelkedő, ha úgy jobban tetszik, mennyi embert megölt ez a Pol Pot nevű gyilkos. "Páratlan teljesítmény" az emberiség történelmében, amit véghezvitt.
@Kullancs1983: "Már az is baj" -, igen így kérdeztem a kommunisták barátaitól. Hogy nekik, nektek már az is baj, hogy komcsit támogatott? Ettől függetlenül szerintem tényleg baj, hogy komcsit támogatott, de ez tőlem nem meglepő. Mi itt az ellentmondás?
Ha szerinted az a fekete-fehér, hogy ami kommunista, az rossz, akkor tényleg nekem sem színes a világ. Csak az a bökkenő, hogy a nácikat, fasisztákat, egyéb diktátorokat ugyanúgy utálom. Akkor most megállt a tudományod?
Kullancs1983 2012.11.27. 20:22:07
@drazsé: Na, Korea az én Izraelem (bár arra a színvonalra nem szeretnék lesüllyedni) szóval vegyük tekintetbe (nem mint felmentő, hanem mint enyhítő tényezőt) hogy alig pár évvel vagyunk a koreai háború után, ahol elég durva dolgok is történtek, ezért nem meglepő, ha a koreai katonák Vietnamban is az otthoni módszereket alkalmazták. De igen, valóban felülreprezentáltak. De nem csak ennyiből állt az ottani tevékenységük, valahol olvastam, hogy állítólag létezett egy belső utasítás a vietkongban, hogy a koreaiak környékén csak akkor akciózzanak ha nagyon muszáj.
@Pepibubó: Aztakurva! Egy hét alatt kommunista zsidónáci lettem! (Ezzel azt hiszem sokat fogok dicsekedni. :P) Ha arra gondoltál, hogy a kommunisták barátait zavarja, akkor úgy kellett volna kérdezned, hogy NEKTEK már az is baj? Ez egy. Továbbá, szerinted a kommunisták maga a gonosz, őket senki nem támogatja, mert ők a gonosz, ugyebár. Ehhez képest ha az amerikaiak támogatják őket (mert csak) akkor ők nem gonoszok, sőt, biztos csak jót akartak a szegény meggyötört kambodzsai népnek, mikor támogatni kezdték őket. És ez nem rossz. Ez kettő. Ezenkívül magad is azt állítod, hogy neked a világ fekete-fehér, és ami kommunista, az mind rossz. Ez három. Továbbá szóba került itt mindenféle csodálatos ország, amikhez a csak a te fantáziádban létező Dél-Vietnámot hasonlítottad, örülnék ha letisztáznád, hogy akkor hogy is van ez. Ez lenne a négy. Ötödik pont viszont nincs, hogy kit útálsz és kit nem, az senkit sem érdekel. (Bizony, még a kommunistázós rész sem.)
Ludovikás Levente 2012.11.28. 12:56:21
Megértem hogy nem válaszoltál a kérdésemre
Egy moralizátornak nehéz lehet szembenézni a ténnyel, hogy a hatalom gyakorlása elsődlegesen nem morális kérdés. Legfeljebb annyiban, amennyiben a hatalom támogatottsága megkívánja a moralitás LÁTSZATÁNAK fenntartását. Nincs benne semmi meglepő hogy Usák bácsi könnyű kézzel támogat bármi véres diktatúrát, ha a vélt vagy valós, a hatalmi lobbik által artikulált érdeke úgy kívánja. Legfeljebb többet költ majd píárra a hozzád hasonlók komfortérzete kedvéért
A szovjetekkel se az volt az elsődleges problémája, hogy túl drasztikusak voltak, hanem hogy nem respektálták eléggé az érdekeit. A szembenállás még így se volt frontális, azt megintcsak a hozzád hasonlók kedvéért játszották el újra meg újra. '56-ban eszük ágában se volt beavatkozni, megüzenték a szovjeteknek hogy intézzék el lehetőleg gyorsan. '89 után se lelkesedtek azért hogy hatalmi vákuum marad a szovjet kivonulás után, jobban örültek volna ha még maradnak legalább egy darabig
Usák bácsi lám most is kedvesen megsimogatja a "jó" vagyis neki hű nómenklatúra fiúk buksiját a rosszakat pedig befenyíti, hogy ejnye-bejnye hogy bántok ezzel a derék Hodorkovszkij elvtárssal
Tomycat 2012.11.28. 13:58:09
Magyarorszagon elkepzelhetetlen, hogy a Fidesz es Orban ne tamadjon ra arra aki 3 Miskolc kornyeki falu lakossagat sortuzekkel lemeszarolja majd magat Miskolcot B52-es szonyegbombazassal rombolja le karacsony este. Ami nalunk elkepzelhetetlen, Del-Vietnamban napi gyakorlat volt, Thieu, a Deli fonok vaknak tetette magat a sortuzeknel, tapsolt a szonyegbombazashoz. Mi jarna Thieunak es tarsainak ezek utan a haboru vegevel ha nem borton? Nos ezert ugy gondolom azzal, hogy az orszag teljes felszabaditasa utan sokan (tisztviselok, nem csaladok) atnevelotaborban kotottek ki nem csoda. Aztan az HO program kereten belul eltavozhatott az orszagbol akit akart az USA, mert nekik sem kellett am onnan mindenki - valoszinuleg jobban tudjak miert. A taborok szigora messze elmaradt az amcsik Con Dao szigeten uzemeltetett tigris ketrecek kegyetlensegetol vagy az amcsi szovetseges kinai csatlos Pol Pot Tuol Sleng iskolatol (mai valtozatuk Guantanamo... na ki a gazdija?). Megjegyeznem itt, volt alkalmam beszelni mind 3 intezmeny volt lakojaval.
Kelly és a szexi dög 2013.02.05. 20:49:36
Macropus Rufus 2014.08.22. 15:12:31
Aztán mutatják x évvel késöbb felnőt asszonyként, mint emberjogi aktivista.
rapitzsuakoloh 2014.12.31. 08:13:37
jól összejöttek itt kommunisták nacionalisták anarahisták kapitalisták
fideszesek jobbikosok maszopposok gyurcsányisták
békeharcosok militaristák
hát tuggyátok, kapjátok be mind!
hogy semelyiknek nem jutott eszébe
hogy elsősorban egy EMBERNEK a saját jólétével kell foglalkozni, majd a a családjáéval, végül pedig a hazájáéval
MAGASRÓL teszek rá, hogy a rohadt amerikaiak meg a mocskos szovjet zsidók mivel akarják a saját és a többi népet megvezetni
NAPALMot rájuk
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.11.10. 13:36:23
Ezt nevezem pofátlan lopásnak. És már nem először van ez. Az index pofátlanul másolja le forrás megjelölés nélkül a lemil posztjait...