Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A kiherélt interjú

2015.05.18. 09:45 tiboru

castr.jpgA magyar blogoszféra állapotáról elég sokan (és elég sokat) vitatkoznak manapság, s ha formában vagyok, viszonylag régi bloggerként olykor én is kifejtem a véleményem. Most azonban nem az értékítélet ideje van, hanem az objektív tájékoztatásé.

Az a helyzet, hogy több, mint egy héttel ezelőtt régi ismerősöm, Sebestyén Eszter pszicholingvisztikus egy interjút kért tőlem arról a Tóásó-ügyről, amiről egyszer már egy vitaposztot is írtam itt, a Lemilen, s a Transindexnek egy interjút is adtam a jómúltkorában. Elküldte a kérdéseit, amelyekre a legjobb tudásom szerint válaszoltam. Eszter megemlítette, hogy az Egyenlítő blogban fog megjelenni, de előtte a szerkesztők leellenőrzik az általam mondottakat, utánajárnak néhány részletnek. Oké, mondtam, mi sem természetesebb.

Nos, a közel kétezer szavas interjúból a tegnap este megjelent ez a hatszáz szavas poszt (amelyből - ha jól számolom - kábé százötven szó az enyém). Mivel az írás több következtetésével nem értek egyet, s mivel az óvatlan olvasónak esetleg úgy tűnhet, hogy ezek a következtetések az enyémek is, a korrektség jegyében most leközlöm a teljes interjút, ugyanakkor ismételten hangsúlyozom, hogy az Egyenlítő blog cikkéből csak azokért a szavakért vállalom a felelősséget, amelyeket valóban én mondtam. Természetesen nem felelőst keresek (minden blognak szíve joga eldönteni, hogy mit jelentet meg), de ebben az esetben a poszt szövege alkalmas arra, hogy az olvasó téves következtetéseket vonjon le a véleményemmel és a szakmai felkészültségemmel kapcsolatban.

És akkor lássuk az eredeti interjút. Dőlt betűkkel és K-val a kérdések, a többi szöveg a válaszaim:



K1.) Több elméleti szakember fejtette ki véleményét az ügyben, hogy Tóásót és Tadic-ot nem valószínű, hogy a titkosszolgálat menekítette ki. Ugyanakkor te – mint gyakorlati szakember – a Transindexnek úgy nyilatkoztál, hogy „Nehezen hihető, hogy a Baptista Szeretetszolgálat önerőből szervezte meg Tóásó Előd hazaútját”. Ha nem önerőből tették, kik segíthettek nekik?

V1.) Hogy konkrétan kik segítettek nekik, azt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, hacsak egyszer valamelyik érintett úgy nem dönt, hogy a nyilvánosság elé állva kitálal. A feltételes módot illetően (kik segíthettek) többesélyes a dolog. Lehetett valamelyik titkosszolgálat, igénybe vehették olyan magáncégek közreműködését, amelyek jó pénzért kínálják azokat a szolgáltatásaikat, amelyek a katonai és rendészeti szakterülethez kapcsolódnak (lásd még PMC = private military company). És ne feledjük, hogy a Tóásó-menekítési ügy egyik résztvevője azt nyilatkozta: részt vett az FBI Akadémia „kemény kiképzésén”. Amennyiben ez nem újságírói túlzás, hanem tényközlés, ez utóbbi részlet már önmagában is felvethet néhány érdekes kérdést, amire nem itt és nem most fogunk válaszolni.

K2.) Általában a szeretetszolgálatokat (függetlenül a konkrét szolgálattól) használják a titkosszolgálatok – magukat fedően – fedőtevékenységre?

V2.) Amióta az emberiség történelmében felbukkantak a titkosszolgálatok, vagyis amióta létezik olyan, hogy állam (óvatos becslések szerint mondjuk úgy ötezer éve), tevékenységük leplezésére kivétel nélkül mindegyikük felhasznált civil szerveződéseket, cégeket, személyeket. Tessenek fellapozni a hatályos, 1995. évi CXXV. törvényt a nemzetbiztonsági szolgálatokról, nem titkos: tételesen benne van, hogy feladataik végrehajtása érdekében mit tehetnek a hazai szolgálatok, a titkos kapcsolat létesítésétől kezdve a fedőintézmény létrehozásáig, sőt még tovább. Hogy szeretetszolgálatokat és más karitatív szervezeteket felhasználnak-e hasonló célra, azt mi, közönséges halandók nem tudhatjuk, de ha tudnánk, akkor sem beszélhetnénk róla. Azt azonban tudatosítani kell az esetleg aggódó széplelkekben: a valóban professzionálisan működő titkosszolgálatok nagyon pragmatikus szervezetek, s ha egy tervezett kooperáció számukra hoz valamit a konyhára, nem hiszem, hogy azon kezdenének el filozofálni, hogy az együttműködésre kiszemelt szervezet nevében ott szerepel-e mondjuk a hit, a remény vagy a szeretet szavak közül bármelyik.

K3.) Ha a külügyminisztérium kooperál valamelyik magyar titkosszolgálattal, akkor melyik lehet az? Ha többel is, vagy bármelyikkel: melyikkel a legesélyesebb, illetve melyikkel a leggyakoribb a kooperáció?

V3.) Ha és amennyiben létezik ilyen együttműködés (amit persze sohasem tudhatunk), szintén csak találgatni tudok, a józan észt segítségül híva. Tippem és véleményem a következő: a kooperációra legesélyesebb nemzetbiztonsági szolgálat természetesen az Információs Hivatalnak nevezett polgári hírszerző szolgálat, amely (saját honlapja szerint) elsődlegesen az országhatáron kívül tevékenykedik, akárcsak a külügy szakembereinek jelentős hányada. De ha további (közvetett) bizonyítékra is szükség volna véleményemet alátámasztandó: az Információs Hivatal két teljes éven át (2010 nyarától 2012 szeptemberéig) a Külügyminisztérium irányítása alá tartozott, tehát abszolút nem ismeretlenek egymás számára.

K4.) ”Hogy ki képezte ki őket - már ha valóban felkészítették őket -, nem olyan nehéz kitalálni […]” – állítod, de nekem sajnos nem az efféle. Hogyan tudnád ezt jobban – amennyire persze ez lehetséges – konkretizálni vagy legalább körülírni ezen állításodat?

V4.) Lásd a V1-es válaszom.

K5.) Tételezzük föl, hogy esetleg mégis tevékenyek voltak a titkosszolgálatok az eljárásban, akkor sértettek-e a nemzetközi jogban valamilyen passzust vagy konkrét jogintézményt? Ez azért lehet logikus, mert szerfelett gyanús az ügy kormányzati kommunikációja. Ha igen, előbbiből következhet-e valamilyen nemzetbiztonsági kockázat?

V5.) Továbbra is kitartok azon véleményem mellett, hogy tételes nemzetközi jogsértés nem történt. Ha az ügyben tényleg mozgolódtak a magyar titkosszolgálatok is, csupán a munkájukat végezték. Hogy milyen színvonalon, az más kérdés. Persze egyetlen állam se örül annak, ha felségterületén idegen hírszerzők tevékenykednek, de a világtörténelemben roppant kevés olyan esetről tudunk, amikor egy kémszervezet engedélyt kért a célországtól arra, hogy titkosügynökei beutazzanak és ott szimatoljanak. Nemzetbiztonsági kockázata nem a szolgálatok esetleges részvételének van, hanem annak, hogy ilyen ostobán, kaotikusan, félreérthetően kommunikálták a történteket azok, akik kommunikálták.

K6.) Magad is kitérsz az ügy nem egészen szakszerűnek nevezhető kommunikációjára. Mi okozhatta a bénázást, milyen összetevőket (emberi, azaz mentális és kommunikációtechnikai) látsz abban, hogy röviden szólva és kissé túlzóan a teljes ügyet (kimenekítés) a kommunikáció vágta gallyra?

V6.) A hazai rendvédelmi szerveknél a kommunikációt hagyományosan olyan úri huncutságnak tekintik, amin komoly ezredes és tábornok elnézően csak mosolyogni szokott. Nem akarok példákat felhozni a közelmúltból, mindenki emlékszik olyan kommunikációs baklövésekre, amelyeken napokig röhögött a magyar közvélemény. Nos, ha az akcióért magyar titkosszolgálat volt a felelős, a bénázás az ő saruk. Ha ez a baptisták kizárólagos bulija volt (amiben továbbra is kételkedem, de ez legyen az én bajom), akkor az ő kommunikációs stábjukat kellene sürgősen beíratni valami gyorstalpalóra. Ha pedig egy magányos hajóágyú szabadult el a fedélzeten, akkor be kell szerezniük valami jó erős kötelet, mert legközelebb még nagyobb károkat okoz. Vagy le kell cserélni egy olyanra, amit vihar esetén jól oda lehet csavarozni a padlóhoz.

K7.) Kicsit pszichológusként/pszicholingvisztikusként is viselkedtél az interjúban… Észlelted és verbalizáltad is, hogy a Titkos akció Bolíviában c. cikkben olyan terminusok szerepelnek, amelyek jellemzik a titkosszolgálati munkát, szójárást. (Ez a cikkben így szerepel: „Tóásó Előd és horvát társa, Mario Tadic Bolíviából történő kimenekítése magán viseli a hasonló titkosszolgálati akciók minden ismérvét […]”) Mire következtetsz/mire lehet következtetni ebből?

V7.) Nem szeretnék olyan tollakkal ékeskedni, amelyek nem az enyémek: nem vagyok se pszichológus, pszicholingvisztikus pedig még annyira se. Van viszont fülem a szakmai nyelvhez, két évtizeden keresztül jómagam is használtam a titkos információgyűjtéssel összefüggő nyelvezetet, ennek formális és informális verzióját egyaránt. A szóbanforgó cikkben (és más, az akcióval kapcsolatos sajtómegnyilvánulásokban is) ezek a szavak abszolút oda nem illőek. Arra lehet következtetni, hogy az, aki ezeket megfogalmazta, elég sokat mozog olyan körökben, ahol így kommunikálnak. Vagy az is lehet, hogy kiképzés közben a kiképzők használták ezeket a kifejezéseket, ami visszavezet bennünket a negyedik, illetve az első kérdésre adott válaszomhoz.

K8.) A titkos akció nem tautológia? (Nekem úgy tűnik a nyilatkozatodból, mintha erre utalnál.) Azaz akció önmagában titkos? (Ahogy nincs olyan, hogy érzelmi csalódás /Naná, hogy érzelmi, mi más?/, centrális erőtér, női melltartó, idegi fájdalom, satöbbi.

V8.) Az „akció” szónak annyi jelentése van, ahány szervezet használja. A kommandósoknál az is akció, ha berúgnak egy ajtót és elfogják a túszejtőt. A rendőrségen akció, ha egy adott útszakaszon minden autóst megállítanak és megszondáztatnak, vagy ha egy kerületben mindenkit igazoltatnak, aki hajnali kettő és négy között az utcán téblábol. A titkosszolgálatnál az „akció” természetesen titkos, mint minden, az állománytáblától kezdve egészen a szolgálati gépkocsik rendszámáig. Ezért (is) vagyok biztos abban, hogy a cikk címét nem egy profi titkosszolgálati ember adta, hanem inkább egy szenzációhajhász  amatőr, aki viszont imádja a hangzatos szóösszetételeket és rajong Tom Clancy-ért.

K9.) Az ügy magyar kormányzati magyarázata (vagy leírása inkább, magam nem nevezném magyarázatnak, ti.: épp az hiányzik), szerinted is hagy kívánnivalót maga után. Te úgy fogalmazod ezt meg, hogy hiányzik a kirakós egyik eleme. Mi ez?

V9.) Nem lett volna itt semmi különösebb gond, ha az ügyben mindenki tudja, hol a helye és mi a feladata. Mivel imádom a metaforákat, fogalmazzunk úgy, hogy a baptisták a nevükre vették a gyereket, pedig lehet, hogy az egyik szülő sem ők voltak. Tiszteletreméltó tett, nem vitás. De a gyerekkel akkor is törődni kell, ha már megtörtént az örökbefogadás. Itt viszont elmulasztották tisztába tenni, ráadásul a legérzékenyebb pillanatban: amikor minden szomszéd őket nézi.  A gyerek meg üvölt és mindjárt értesíti valaki a gyámügyet…

K10.) A magyar bénázások dacára a bolíviai belügyminiszter vegytisztán kommunikál és csak annyiszor szólalt meg, amennyiszer kellett, és olyan helyen, ahol nagy tömeget ér el. Mondhatni a spanyol nyelvű kommunikáció (tehát nem angolul olvasom) olyan, mintha a kommunikáció nagykönyvében lenne megírva. (A magyar sajtó durván csúsztat, amikor olyanokat ír, hogy „tagad”. A spanyol baromi szabályos nyelv, nem lehet úgy tagadni benne, hogy logikai értelemben nincs negáció a mondatban.) Mi lehet az oka az óriási eltérésnek?

V10.) Nem tudom, ez tényleg nem az én asztalom, okoskodni meg nem szeretnék. Talán a bolíviai kormánynak jó kommunikációs szaktanácsadói vannak.

K11.) Magyarországon vannak a pletyka és a konteó közti képződmények, amelyek arról szólnak, hogy az amerikaiaknak tett a magyar titkosszolgálat szívességet. Ez lehetséges? Ha igen, mi lehet benne a logika? Ha igen, hol kellene, hogy nyoma legyen ennek az amerikai félnél, pl. milyen orgánumokban lenne rá utaló jel, vagy jelcsoport? (A látens verbális hálózatok szintjei: pletyka, legenda, összeesküvés-elmélet. /Vannak, akik ide sorolják a szóbeszédet, nekem ez nem megfogható, nem egzakt, tehát én ezzel nem foglalkozom, ill. antropológusok ide sorolják még a népdalokat, én ezzel sem foglalkozom./)

V11.) A közös szövetségi rendszerhez való tartozás okán a magyar szolgálatok biztosan tettek már különböző szívességeket az amerikaiaknak, de személyes véleményem az, hogy a Tóásó-ügy nem igazán sorolható ebbe a kategóriába. Már csak azért sem, mert az utóbbi hónapokban a két állam (és implicit a két titkosszolgálati rendszer) közötti kapcsolat a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető ideálisnak. A bolíviai kimenekítés magyar pecsenye volt, amit magyar tűznél sütöttek, az amerikaiak még fűszert sem adtak hozzá.

K12.) A magyar sajtóban eléggé úgy tűnik, mintha Tóásóból hőst akarnának faragni. Mi lehet ennek az oka? Kiknek lehet ez érdeke?

V12.) Ha én Jobbikos politikus lennék, egy pillanatig sem haboznék és Elődöt beemelném a párt/mozgalom informálisan emblematikus figurái közé. Társai egy bolíviai régió területi és kulturális autonómiájáért folytatott küzdelem mártírjai (legalábbis bizonyos vélekedések szerint), ő pedig egy székely kemény legény, akit az öt és fél év igazságtalan börtön se tudott megtörni. A kormány is büszkélkedhet: az anyaország utánanyúlt és kimentette – ez egyértelműen az Alaptörvény XXVII. cikkely (2) bekezdésének szellemében történt, ami kimondja: minden magyar állampolgárnak joga van ahhoz, hogy külföldi tartózkodásának ideje alatt Magyarország védelmét élvezze. S hogy ez a kimentés a baptistákon, a külügyön vagy az Információs Hivatalon keresztül történt, ebből a szempontból részletkérdés.  Egy biztos: Tóásó nem a Demokratikus Koalíció országos listáján fog szerepelni 2018-ban és nem is Tóbiás Józseffel fog legközelebb szelfit készíteni.

K13.) Tóásó raboskodásának az előzménye volt, hogy Santa Cruz-ban kivégezték a társait. Azt figyeltem meg, hogy önállósult a Tóásó-ügy, az előzményeket nem hozza a sajtó, plusz ő és Tadic valamiért életben maradt, plusz sok helyen lehet már olvasni, hogy Eduárdóékat valakit felnyomta. Lehet összefüggés a felnyomás (1.), a rövid börtönbüntetés (az eleve kiszabható és a valójában letöltött) (2.), a vádalku (3.) és a Tóásó-mítosz gyártása (4.) között?

V13.) Nem kell különösebb előképzettség ahhoz, hogy belássuk: Rózsa-Florest és társait valaki valóban felnyomta a bolíviai hatóságoknál. Hogy Tóásó és Tadic egészen pontosan miért maradt életben, hogy a nekik szánt szerepet maradéktalanul eljátszották-e, s hogy az az ominózus La Paz-i vádalku pontosan mit is tartalmazott – erről csak egyértelműen tudnék véleményt mondani, ami viszont olyan személyiségi jogi pert eredményezne, amelyben valószínűleg én lennék az alperes, úgyhogy inkább nem teszem. Csak annyit mondanék, hogy ebben az ügyben minden mindennel összefügg.

x   X   x

Eddig tartott tehát az eredeti interjú szövege. Az Egyenlítő blogban megjelent poszt megjelenése előtt lehet, hogy illett volna elküldeni a szöveget nekem is, hogy mit szólok hozzá, ha ilyen kontextusban idéznek. Nem azért, de tutira megmondtam volna a véleményem. Ezt a sanszot azonban nem kaptam meg, ezért folyamodtam ehhez az eszközhöz. Azt pedig talán mondanom sem kell, hogy az Egyenlítő blog minden anyagát ezentúl a kellő gyanakvással fogom olvasni.

Tóth Tibor (tiboru) 

92 komment

Címkék: magyar bolívia biztonságpolitika titkosszolgálat vitaposzt egyenlítő blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scsaba1 2015.05.18. 10:05:15

Izé... Az egyenlítő blog a retrográd baloldal kurucinfója. Tudom, hogy a legjobb szándék vezérelt, de én interjút sem adtam volna ismeretség ide vagy oda.

--Egy törzsolvasó--

NAR 2015.05.18. 10:31:49

"az Egyenlítő blog minden anyagát ezentúl a kellő gyanakvással fogom olvasni."

Ezentúl? Azt hittem, már néhány éve elvesztették a hitelességüket...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 10:39:49

@scsaba1:

Hát igen, elmulasztottam a tőlem elvárható körültekintést. Figyelmetlen voltam. Mentségemül szolgáljon, hogy nem néztem utána, fogalmam sem volt róla, hogy miket írnak (nem olvastam őket).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.18. 10:52:51

Az illusztrációtól elémelyedtem...

2015.05.18. 13:25:41

@tiboru: mint amikor a taxisofőr rutinből behajt a megfordított egyirányú utcába. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 14:05:01

A csúsztatás már a címadásnál kezdődik: kategorikus kijelentés, amikor én mint lehetőséget említettem a PMC-ket...

pushup 2015.05.18. 15:58:39

ez nagyon gáz. Tiboru, bementél a csőbe. ezeknek (már a politikai talpnyalókat értem oldalfüggetlenül) tökmindegy, mit mondasz, csak ki lehessen hozni belőle egy jó kis Orbánozást/Gyurcsányozást.
ennek érdekében nem riadnak vissza a húzástól bővítéstől, szövegkörnyezetből kiragadástól, stb

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 16:56:49

@pushup:

Faszfej voltam, de legalább tanultam belőle.

Ftonyo Sztarcom 2015.05.18. 17:28:18

Mielőtt a nagy MSzP-zésbe belemerülnétek, az Egyenlítő MSZP ellenes, mióta összebalhéztak :) Rendszeresen hozott a blog kínos helyzetbe MSzP-s politikusokat. Ugye, oda szarik az Egyenlítő szerkesztősége, ahonnét s kenyeret kapta korábban... :P

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.18. 18:15:15

> illett volna elküldeni a szöveget nekem is

Nos igen, az etikett megkívánta volna, hogy már az egyeztetés során felkínálja ezt. Nem mintha fényezni akarnám magam, de a katpolon minden interjút így csináltunk.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 18:43:54

Az Egyenlítő blogon egy "Toaso Edit" nevű nick most helyezte kilátásba, hogy engem is be fog perelni :-D :-D :-D

mackensen 2015.05.18. 19:27:48

Eddig az sem tudtam, hogy létezik Egyenlítő blog...
:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 19:47:46

@mackensen:

Ahogy elnézem, nem veszítettél túl sokat.

Untermensch4 2015.05.18. 20:18:01

@tiboru: "egy "Toaso Edit" nevű nick most helyezte kilátásba, hogy engem is be fog perelni"
Elnézést kérek a belekontárkodásért de elvi okokból szerintem megérdemelnének némi megtorlást. Merthogy a vélemény szabad és másokénak az átírása konkrétan hazugság. Akkor is ha "csúsztatásnak" vagy "szerkesztésnek" hívják.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 20:26:29

@Untermensch4:

Felőlem az Egyenlítőt bárki beperelheti, még szurkolnék is neki (noha szerintem nincs esélye nyerni), de hogy engem miért, az rejtély... Ráadásul (állítólag) jogász is az illető, ami azért komoly hiányosságokra enged következtetni a jogászképzés színvonalát illetően.

pushup 2015.05.18. 20:35:04

@tiboru: áááááá, olyan még sosem volt, hogy valaki hozzá sem szagolt ahhoz, amiről papírja volt ... oh, wait

Bloodscalp 2015.05.18. 20:54:08

@tiboru: micsoda naívság hogy nem néztél utánuk:D
öregszel?:)

Hovatovább még mindig nem tiszta ez a dolog, bár nem követtem teljesen a blogon se. Ha a derék indiánusok nem akarták volna elengedni a derék Tavacskaépítő urat, gondolom véletlen baleset érte volna a kocsiját, lezuhan a repülöje (az manapság gyakori halálok), lefordul a székről újságolvasás közben, stb stb...de, éppségben hazaért. Szerintem nem azért mert néhány (jól) kiképzett ember ebben segített neki.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 21:00:35

@Bloodscalp:

Ja, tényleg nagyon érdekes a sztori, pont ezért repültem rá.

Egyszer majd megtudjuk a frankót.

(hazudtam)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.18. 21:13:50

@Bloodscalp: Talán ő maga sem egy teljesen elveszett ember mezei ZMNE-s számtechtanár, webprogramozó (?) létére. Még valami bolíviai miniszter lányát is elvette a börtönből, ha jól értettem?
Ehhez kell némi – jó értelemben vett – csibészség.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 21:21:10

@Counter:

Nincs is nekem semmi konkrét bajom Előddel (naná, hogy mindenki a túlélésért harcol), csak az a sok faszfej a háttérben ne lenne...

Bloodscalp 2015.05.18. 21:27:59

@tiboru: mondjuk nekem ez a "hazahozatal" már nem is volt annyira fura, nem tudom hogy mikröl volt szó korábban, de pl baromi furcsa volt hogy egyetlen képet-videót se láttam amin testileg-lelkileg elgyötörtnek tűnt volna.
Elsőként mentálisan eléggé rendben van, ami meglepő, 5 év után...ok, nem egy Betancourt esetről van szó de kevesen bírnák ki így szerintem. Amúgymeg finom lehet a bolivia börtönkoszt.

Bloodscalp 2015.05.18. 21:30:58

@Counter: öh, ZMNE-en végzett?:) amúgymeg most néztem "hogy weblap csinálni ment Floresnek" (videó) haha, mert ehhez helybe kell menni, simán megcsinálja fotelből Székelyföldről:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 21:36:54

@Bloodscalp:

A távmunka alatt biztos, hogy mást ért, mint te :-)

Bloodscalp 2015.05.18. 21:47:35

@tiboru: gondoltam rá hogy a bolív drogbárok pénzét akarták lenyúlni mint a filmekben, kell egy kocka helyben is az ilyen akciócsapatokba, de a korrupt kormányzattal nem számoltak:)

Bloodscalp 2015.05.18. 21:50:45

Viszont egy átlagember nem hiszem hogy ennyire jól el tud viselni több mint 5 év dél-amerikai börtönt.

Kivéve ha a ZMNE-n végzett :D

(kap némi felkészítést a weblapszerkesztésre)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.18. 21:55:26

@Bloodscalp: A felesége és a testvére hordhatták be neki mindennap a jóféle hazai bablevest.

Egyébként a pokolbélitől a komikusig terjedő állapotokról lehet olvasni az ottani börtönöket illetően. Én meg még egyikben se jártam, szóval nem tudom.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 22:00:16

@Bloodscalp:

Hehe, én is jártam a ZMNE-re, kemény iskola, azt meg kell hagyni :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 22:01:18

@Bloodscalp:

Előd nem átlagember, ez nyilvánvaló :-P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 22:02:57

@Counter:

Vigyázz, mert téged is beperelnek a jól felkészült székelyföldi jogászok, aztán megnézheted magad!!!

Bloodscalp 2015.05.18. 22:06:43

@Counter: A felesége és a testvére hordhatták be neki mindennap a jóféle hazai bablevest.

Ezt ugye nem komolyan:) Tesója nem élt kinn, kijárt tudtommal időnként, feleségének se első dolga volt szerintem hogyan készül a Jókai:) Egyébként se napiszinten lehet látogatni börtönökben, szerintem ott sem. Külön sztori lenne a felesége..szerintem nem szerelmi, hanem érdekházasság, mindegy.

Főleg drogfutárokkal kapcsolatban olvastam dél-amerikai börtönökről, Chile,Ecuador,Mexikó. 5 napot de 5 órát sem akarnál bennt lenni. Valamelyik kereskedelmi tv elment forgatni hozzá pár éve, jó hatásos filmet forgattak, de azért a lényeg átjött szerintem. Nem életbiztósítás ott, és ő mégis karcolás nélkül lehúzta az éveket.

Bloodscalp 2015.05.18. 22:09:17

@tiboru: és te is Erdélyből?? Gyanús vagy te nekem...ráadásul feltünően sokat barangoltál külhonban.
Felettébb különös...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.18. 22:18:28

@tiboru: Lábujjhegyen fogalmazok, mi rosszat írtam? Örülök, hogy Előd jó erőben van, kibírta a bolív börtönt. Ami nem öl meg, erősebbé tesz, meglátszik rajta is.

@Bloodscalp: Börtönben lenni rossz. Mindenképpen.

Csak nem mindegy, hogy azon belül melyik kategória.

444.hu/tag/a-drogfutar/
Ez pl. – ha igaz – szinte vicces. Bizonyos szögből és távolságból nézve, persze.

A liveleaken meg olyat is lehet látni, ami egyáltalán nem ilyen.

Bloodscalp 2015.05.18. 22:23:21

@Counter: na ja, bár egyrészt ez Peru...a másik hogy 444.hu :D én is sokat olvasom, nem arról van szó. Szóval hm-hm. Szép színes történet.

sebestyén eszter 2015.05.18. 22:24:21

Tiboru: köszönöm, hogy kiraktad ezt a posztot.

Mindenki: az vezérelt a cikk megírásában, amit eredetileg a Kanadai Hírlapba szántam, hogy felhívjam a figyelmet arra, miért faragnak hőst (és kik) Tóásó Elődből. Ezt a feltételezésemet Tiboru alátámasztotta (ezért is kösz, hogy kirakta ezt a posztot), aztán sokat olvastam a PMC-kről, ami nagyon felháborított. Ettől kezdve két célom volt: mindkettőnek teret adni, tehát két társadalmilag veszélyes dologra ráirányítani a figyelmet. (Az egyik egy magyar társadalmi probléma, a másik össztársadalmi.)
"Mániás" vagyok, ahogy egy barátom mondaná: olyan vagyok, mint egy buldog, akinek beakad az állkapcsa, ha ráharap arra, amit meg akar szerezni.

Elismerem, hogy - részben - hibáztam: túl fontos volt nekem a Tóásó PR-szerepének leépítése, és túl fontos volt nekem az, hogy a zsoldos cégek kártékonysága átmenjen a mainstreambe, tehát, ami a hibám (lehet, ezt idézőjelbe kellene tenni), hogy a fősodratú médiában szó legyen arról, amikről csak szakmai blogokon, konferenciákon stb. hallani, azaz szűk közegeket ér el. Ki akartam nyitni a kapukat.

Miért nevezem ezt hibának? Azért, mert ezt a cikket, a hozzám érkező értetlenkedések és minősítések után azonnal le kellett volna mondani. Észleltem, hogy nem értik, pl. a polgári hírszerzés és az IH szinonimák, a PMC és zsoldos cég szintén. Továbbá: hogy keverem ide a Jobbikot és hasonlók... Nekem ebből le kellett volna vonnom azt a következtetést, hogy az Egyenlítőre ne menjen ez a cikk. Ez az én hibám, nem mérlegeltem jól. És Tiboruhoz hasonlóan én se néztem meg alaposan, csak azt tudtam, hogy kint van Index címlapon, ha ütős. Azért nem, mert "beakadt az állkapcsom", azaz át akartam vinni azokat az üzeneteket, amiket nem lehet (ezek szerint) a magyar "sajtón".

Abból a szempontból pedig nem hibáztam, hogy az egyéni érdekeket az extraprofit érdekében kiszolgáló cégekről tudni kell, és a magyar mainstreambe ezt átvittem. Ahogy az se tűnik fel senkinek, hogy Fárbry és Friderikusz verseng Tóásó kegyeiért. Aki ki is?! Egy szarházi spicli, aki miatt hőzöngőket (nem terroristákat!) kivégeztek -- mondom ezt szobatudósként, és lehet itt velem vitatkoznia a gyakorlati szakembereknek, nem fogok megsértődni. Ezt a bekezdést be kell fejeznem, hogy ne ragadtassam el magam. Amúgy természetesen e két dolgot majd megírom valami tudományos folyóiratba, amit nem olvas "senki" (értsd: nem éri el az ingerküszöböt),de a magyar sajtóban nem jelenhet meg, mert a) létező és valós társadalmi problémák nem hoznak kattintás számot; b) összeesküvés-elméletnek tűnik (vö.: hogy jön ide a Jobbik? típusú kérdés...).

Pushup: nem Tiboru ment bele a csőbe, hanem én. Szégyellem, de nem akartam rosszat. (részletek lásd föntebb)

Hadrian 77: az utca valóban egyirányú. Úgy hívják: sajtó.

Tralalala: nem Tiboru ment bele a csőbe, hanem én.

Counter: semmi közöm az illusztrációhoz.

NAR: ha olvasod, növeled a kattintásszámot, és úgy tűnik, ez a cél.

Bocs, ha nem válaszoltam mindenkinek, megpróbáltam a relevánsokra, ami nem jelenti azt, hogy nem releváns az, amit én nem tartok annak.

Még csak annyit, hogy akik olyanokat kommentelnek itt-ott, meg egyéb üzenetekkel próbálnak nyomasztani engem. NEM FOG SIKERÜLNI.

Szerintem, ha valaki olyanokat ír/mond, hogy a Nagyapám forog a sírjában, az egy barom. Egyrészt azért, mert elhamvasztottuk és szórásos temetése volt, tehát nem tud forogni sehol. Másrészt méltatlannak tartom, azt a fajta védekezésbe burkolt támadást, miszerint olyan embert támadnak, aki már nem tud védekezni. Szerintem csak azért írhat ilyet valaki, hogy én szarul érezzem magam.

Gusztus nélkülinek tartom, és kösz', jól vagyok. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 22:25:22

@Bloodscalp:

Bizony, mi furcsa, kemény arcok vagyunk. Meghízunk a dél-amerikai börtönökben, sokat utazunk, és semmi közünk a titkosszolgálatokhoz!

Bloodscalp 2015.05.18. 22:32:03

@tiboru: csak az asszony meg ne tudja a kötelező munkahelyi affért:)

www.youtube.com/watch?v=JDhdQIrE2Pc

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 22:32:50

@sebestyén eszter:

Eszter,

ne húzz magadra több felelősséget, mint amennyi valójában a tiéd. Az Egyenlítő szerintem sportszerűtlen (és elképesztően unprofesszionális) volt, ennyi. Nem tudom, hogy ez amiatt van-e, mert (állítólag) pártsajtó, vagy maguktól ilyenek, de nem is érdekes. Vonjunk vállat, haladjunk tovább és örüljünk, mert mindketten gazdagabbak lettünk egy tapasztalattal :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.18. 23:00:28

@Bloodscalp: Dél-amerikai börtönökről volt szó, úgyhogy belefér. És még nem is esik annyira távol kulturálisan-éghajlatilag-etnikailag – talán – Bolíviától, mint amilyen távol esne tőle mondjuk Brazília vagy Suriname.

A 444, főleg mostanra, szerintem se a következetes valósághűség és a fároszként ragyogó elfogulatlan, tényszerű, igényes újságírói teljesítmény oldala, ha érted, hogy értem.

@sebestyén eszter: Egyáltalán nem róttam föl önnek az illusztrációt. Ha valaki tehet róla, az a rajzolója és a bloggazda. De ettől még különlegesen hátborzongató. (Főleg a mosoly.)

Az eset egyébként erőst árulkodik a közlő orgánum hajlíthatatlanságáról és megbízhatóságáról. Nagyon pitiáner és szomorú, ha így visszaéltek tiboru hozzáértésével és segítőkészségével, illetve az ön jóhiszemű felháborodásával.

@tiboru: Egyszer pár éve kiderült róluk, hogy a budapesti MSZP-szervezet tartja fenn – és irányítja – őket, ráadásul hogy is? Nyilvános googlegroups levelezőlistát használtak a lebonyolításra?
Aztán nemrégiben a szerkesztő össze is kapott az említett pártszervvel és renegátnak állt, majd végeláthatatlan sárdobálás következett.

Szerintem be lehet húzni még egy strigulát az unprofesszionális rovatba.

Glivenko 2015.05.18. 23:03:38

SZERINTEM (ezt a kezdést szeretném nyomatékosan kiemelni) a Toaso Edit nicknév tulajdonosa nagy rajongója a konteóknak és tiboru munkásságának.
Ezen konteó magyarázata nagyon egyszerű:
Szeretné, hogy minél előbb kijöjjön a Konteo 3 könyv, ezért ráijeszt a mesterre, hogy bepereli. Ennek hatására a művet gyorsan meg kell írni és ki kell adatni, hogy a bejövő pénzből ki lehessen fizetni az esetleges kártérítést/perköltséget.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.18. 23:36:57

@Glivenko:

Ó, és ha tudná ráadásul, hogy szeptember-október környékére milyen könyvvel készülök :-D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.05.19. 00:28:40

@tiboru: Én csak azt nem értem, hogy mi baja a PMC-vel. Ez is egy munka. A világ meg ilyen, nem ez az egyetlen köztiszteletben álló munka. Tudnék még felsorolni párat...

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.19. 00:54:36

@sebestyén eszter:

Kedves Eszter, a PMC-kre egyszer már irányult jelentősnek nevezhető magyar társadalmi figyelem, mégpedig kb. 2006-8 között, amikor is párhuzamosan zajlott a Blackwater botrányokat kiváltó iraki ténykedése és az ahhoz kötődő amerikai külpolitikai vonal magyar kiszolgálása. Ha Önnek ez elkerülte a figyelmét, az valószínűleg azért volt, mert ez a figyelem nagyrészt csak az ellenzéki média részéről jelentkezett.

sebestyén eszter 2015.05.19. 02:34:58

Tiboru,
elmeséltem absztrahálva egy gyerekkori barátomnak, aki azt mondta, behúznak, ha hagyom magam. Tulképp te is ezt mondod.

Az Egyenlítő sztem is csak béna kacsa volt, de ez természetesen nem esik jól nekem.

A MÉLTATLANKODÁS - ami független az E-blogtól - meg pláne nem hízeleg. Egyébként nagyjából körül tudom határolni, hogy kiket üthettem szíven.

De én nem akartam ártani senkinek, én két "lószaros" társadalmi üzenetet akartam átvinni. Azokat pedig át is vittem. És ehhez a felületet az Egyenlítő adta. Pont szarok rá, hogy ki a vélt finanszírozó, vö.: legutóbb amikor nagyon elegem lett épp a Pesti Srácokon publikáltam, ugye... amiből híradós anyag lett. (és én nem vagyok újságíró, csak néha elegem lesz) Ergo nem érdekel, hogy kinek a pénze, én egy normális társadalomban akarok élni. Ehhez pedig az kell, hogy ne az legyen a tézis, hogy kinek a pénze.

Elvileg per se én is kurva gazdag vagyok, mondja az a zaklató, aki szerintem belügyminisztériumi alkalmazott, aki basztat a Nagyapámmal. MÉLTATLAN.

Eleve nem vagyok befolyásolható, de ha nekem mélyre megy valami, akkor azért nem szoktam hálás lenni. Ezt már nem Tiborunak írom, hanem a zaklatónak.

sebestyén eszter 2015.05.19. 03:00:27

Rammjaeger83, köszönöm. nem arról van szó, hogy elkerülte a figyelmemet, hanem én nem vagyok újságíró, és most mindenki azt hiszi, az vagyok. Az ügy egyszerű: elméleti szakemberként írtam egy cikket, amire föl megkerestek emberek, mind gyanús volt (tehát befolyásolni akartak engem), a Tiboruban bíztam. Ezért én őt kerestem meg. Ennyi. Belekeveredtem, és értem, h mit írsz nekem, meg át akarsz vinni valami üzenetet, csak nem én vagyok a megfelelő alany, szerintem, aki ebben a témakörben a legalkalmasabb a magyar sajtóban az a Király Andris, a'sszem, most 444-es, de ha nem, akkor is megleled a neten. Vág az agya, olvas "külföliül" és nem fog átverni. Ezt tudtam segíteni.

Rico69 2015.05.19. 08:09:10

@molnibalage:
Arról nem is beszélve, hogy tudok olyan szeretetszolgálatot, akinek a tagjai FBI akadémia kőkemény tréningjén is részt vettek (az mi lehet...csak nem a civileknek tartot kétnapos fejtágitó, hogy: "Ne nézz a boku haramos gyerek szemébe és ne, ismétlem ne köpd le, ha túszul ejt, mert kirántja a szived a végbeleden át :)amelyik még ma is ott álldogána ,egy egzotikus helyen, bámulva mint hal a szatyorban, ha egy PMC(?) srác nem segit nekik szivességből. Bár én nem ismerem egyik szeretetszolgálatot se, ha tényleg azt csinálják amit ált. lekommunikálnak, minden tiszteletem az övék. De az ISIS es főjankót megmakkantó amerikai alakulatot nem hallom annyit emlegetni, mint ezeket a vad vidékeken egyedüli keresztényként harcoló, oroszlánszivű férfiakat. Ilyenkor mindig elgondolkodom, vajon mennyire hiteles az, aki a" saját magának trombitál " ?

Dél Amerikai börtönök...volt riport olyan sráccal, aki kint akarta letölteni inkább a büntetést,ugyanis kint sokkal kevesebbet kellett volna leülnie, azt is úgy, hogy egy idő után kijárhatott napközben dolgozni, aztán már kint is lakhatott, csak jelentkeznie kellett.
Pillangó bajtárs is jobban szeretett arra, mint a francia fegyenctelepeken.:P

Ebből a Tóásó Hodorból még az új Che Guevara lesz a végén, annyit van analizálva. Mintha nem egy retardált lenne, aki kiment Operettországba népdalokat énekelni.
Csak nekem kínos, hogyha megnézem ezt a három kiexportált gerillaharcost ? A balkáni Háry Jánost, a vezért, aki addig jártatta, hogy mire kiment, valami nagyokos úgy döntött, ő lesz a befelé szánt üzenet Dodge City tábláján, ezt a Tóásót, meg a harmadik srácot, akinek egy puli lakott a fején.Nyilván mérhetetlen géniuszok, ha egy ilyen hazug szociopata behintáztatta őket. Igaz, Kepest is megetette, pedig őt szeretem. Annyira lehet látni a Kepes interjúbam pld., hogy Kepes gyermeki énjét traktálja. Tipikus pszichopata.

Rico69 2015.05.19. 08:10:22

@sebestyén eszter:
Arra a 444-re gondolsz, amelyik így kezd magyar nyelven egy cikket (első példa), hogy " Kínaiakkal kupakolhatnak az EP-képviselők " ?
Csak kérdezem, nem pro vagy kontra itélkezek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.05.19. 09:17:36

@Rico69: A 444 a magyar "netkultúra" újabb segglyuka. Semmi több... Mintha pár indexes exidióta is arra sepregetne...

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.19. 11:37:07

@molnibalage: A 444 konkrétan indexes és exindexes szerzők kezdeményezése, egy az egyben lekoppintják a The Daily Beast, a Buzzfeed és társaik üzleti modelljét. Mellesleg a Cink pedig a Gawker klónja. Akit érdekel, itt bővebben olvashat erről a médiajelenségről:

takimag.com/article/gawker_media_hypocrites_vs_douchecanoes#axzz3Cwc1EHF6

Hiryu2,01 2015.05.19. 14:57:46

@sebestyén eszter:
..és túl fontos volt nekem az, hogy a zsoldos cégek kártékonysága átmenjen a mainstreambe,

sajnálom, próbáltunk a DARPA-val olyant kutatni, hogy erőteljesen Coleho idézeteket sugárzunk, azoknak akiknak hobbijuk a fejlevágás, ill a nem kivánt terhesség ellen gyereklányok férjhezkényszerítésével védekeznek. (egy ideig működik)
De nem jött be a kísérlet.

Na akkor most mi legyen?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.05.19. 22:24:01

@Rammjaeger83: Egyik említett külföldi oldalt sem ismerem. A Cinket csak a Tolvajkergetőknél említették asszem, az egyik oda firkáló akári egy igazi féreg, ha jól emlékszem.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.19. 22:50:18

@molnibalage: Passz. Többé-kevésbé mindegyikük egy social justice warrior, vagyis a féregszerű magatartás az ő esetükben nem meglepő.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2015.05.19. 23:24:06

@sebestyén eszter: "extraprofit " na innentől komolyan vehetetlen az egész

Untermensch4 2015.05.20. 12:24:19

@vacsad: csak félreértés. az "extra" az a megnövelt költséghatékonyság ami a bürokratikus és egyben "non-profit" hivatalos hadseregekhez képest jelentkezik.

Minorkavidor 2015.05.21. 13:01:13

@Hiryu2,01:

Ezek a zsoldos cégek sem Irakban, sem Afganisztánban nem váltak. Túlkapásaik növelték a helyiek ellenszenvét, a terrorista csoportokat erősítették, ráadásul a hadijog megsértését sem lehet számon kérni rajtuk. Politikai szempontból több kárt okoznak, mint amennyi hasznot katonai téren "termelnek".

Tyeplica 2015.05.21. 16:09:07

@Minorkavidor: Ááá, van olyan hasznuk, amiket a politikusok tudnak kamatoztatni. Például köztudott dolog, hogy Ausztrália korábbi miniszterelnöke, John Howard betegesen félt attól, hogy a parlamentben az ellenzék számon kéri rajta az afganisztáni katonai misszió veszteségeit - ami amúgy 41 fő volt 15 év alatt. Annak idején ez érdekes sztori volt ez, Howard a félelme miatt nem engedte az ausztrál katonákat a problémásabb tartományokba, a frontokra, csak a nyugis északi régiókban lehettek, ott is csak objektumőrök. Az amcsi katonák meg gyávának, laktanyapatkányoknak hívták őket, az ausztrál katonák meg csak égtek, mert ők mentek volna harcolni, hogy bebizonyítsák a bátorságukat, de nem engedték őket.
( icasualties.org/OEF/ByYear.aspx
Közlekedési balesetben többen halnak meg egy nap abban az országban, vagy szigeten, vagy kontinensen, vagy mi az. Kurva ausztrálok - by Ford Fairlane)

Nomármost ha a "mi fiaink" halnak hősi halált, akkor az probléma. Az ellenzék, az újságírók, a békepártiak támadják a kormányt, tüntetnek a kivonulás miatt a parlament előtt, bizottsági meghallgatások vannak, hátha a mi tankunk, terepjárónk, golyóálló mellényünk volt szar, temetésekre kell menni szomorú pofát magunkra erőltetve, az elesett katonák hozzátartozóinak kártérítést adni, hogy mutassuk a kormány részvétét, stb. Szóval sok ezzel a gond. DE HA egy zsoldos céget bérelünk fel, akkor az ő veszteségei pusztán az üzleti kockázat kategóriába esnek bele! Az az ő gondja! Nem egyszerűbb?

Minorkavidor 2015.05.21. 16:39:26

@Tyeplica:

Nem, mégpedig két okból:
1. Már rövid távon is a ters győz, hiszen nincs béke, ennélfogva nincs szilárd gazdaság amiből az következik, hogy nincs biztos megélhetés.
2. Az elsőből következik: a kezelhetetlen menekült áradat. Nem akartam napi politikát bevinni, mert a lemilen nem szokás, de kénytelen vagyok. Elég csak O.V. szereplését követni. Nálunk ugyan a menekültügy a gyakorlatban nem probléma, de terelésnek azért jó:)). Ugyan tavaly már 43 ezer menekült lépte át a határt, de 90 5 pár napon belül tovább állt. A menekültek zöme Afganisztánból, Irakból, Szíriából és Koszovóból érkezett. E 4 helyből 3 helyen volt valamilyen szintű hivatalos NATO beavatkozás: Afganisztán, Irak, Koszovó, kettőben - Afganisztán és Irak -biztosan részt vettek magáncégek. Az eredmény közismert.
Az EU (Magyarországot, a balti államokat és bármily meglepő Ciprust leszámítva) úgy áll a XXI. századi népvándorlás előtt, mint a késő Római Birodalom és a kora középkori államok a III- X. század közöttm vagy a kínaiak a Nagy Fal mögött pl. Dzsingisz kán idején (is).
A fal nem segít az integráció megbukott, más ötletük meg nics:))

Tyeplica 2015.05.21. 18:42:19

@Minorkavidor: Oké, de mi ötletelhetünk, mert a kíbicnek semmi se drága! Menjünk át vitaposztba!

:-)

Továbbviszem a gondolatmenetedet. Ha elindultak Ázsiából, Afrikából Európába az emberek, akkor ki lesz az, aki kimondja, hogy ez egy újkori népvándorlás? Hova vezet? Már úgy értem mind fizikailag, mind ideológiailag? Jönnek. Átmennek rajtunk. Továbbmennek nyugat-Európába. Ott mit fognak csinálni? Azt hiszi, hogy ha elvégezte a Csádi Kecskepásztor Akadémia kétnapos gyorstalpaló képzését, azzal a tudással majd megél Berlinben, Párizsban, Londonban a felhőkarcolók tövében? Mire számít?

Mit tehet a nyugat? Egészoldalas újsághírdetésben kezd felvilágosító kampányba a Kandahari Kurírban, ami elmondja nekik: kár elindulni, mert úgyis hazatoloncolunk. Vagy a Tripoli Hírlapban, hogy ne kockáztasd, hogy a tengerbe veszel, ne is vágj neki a Földközi tengernek, úgysem kapsz menekültstátuszt.

Nem értek egyet OV politikájával, de most kimondott egy józan paraszti észnek megfelelő dolgot: miért fogadnánk be tunéziai menekülteket, ha egyszer a saját országunk lakosai se tudnak dolgozni, mert akkora munkanélküliség van? Nyugat-Európa persze polkorrektnek akar látszani, de attól, hogy polkorrekt lesz, attól csak több éhes szájat kell etetnie, kevesebb segílyke fog jutni a tősgyökeres angol munkanélkülinek - ez is konfrontációhoz vezethet.

Emlékeztető: Lengyelországban pár éve befogadtak afrikai menekülteket és volt egy köztük, aki tizenöt-húsz lengyel nőt fertőzött meg AIDS-el úgy, hogy bizonyítottan tudott a saját betegségéről, mert már Lengyelországban volt, amikor egy orvosi vizsgálat során kiderült és megkapta a leletet. Bizonyított, hogy szándékosan fertőzött meg embereket nagy számban a halálos kórral, de kínjukban ők se tudtak mit csinálni vele, mert a halálbüntetést ők is eltörölték.

A fejlett nyugat a saját dugájába fog dőlni? Mikor látjuk be, hogy felfal minket a kapitalizmus? Hogy a nagy önmegvalósításban nem lesz időnk a saját gyerekeinket megcsinálni és eláraszt minket Ali, meg a tizenöt kölke? Neki volt rá ideje, mert se munkája, se tévéje.

Hova vezet ez? Mi lesz a vége? Vagy túl szélszőségesen fogalmaztam?

Tyeplica 2015.05.21. 19:48:34

@Minorkavidor: Az utolsó hozzászólásodhoz: Ez olyan, mint a relációanalízisben az, hogy az első és a második állítás is igaz, de nincs köztük logikai kapcsolat. Vagyis én nem hiszem, hogy konkrétan a privát biztonsági cégek alkalmazása okozta a káoszt Irakban és Afganisztában. Sokkal inkább az, hogy az amcsi külügyminisztériumnak nincs semmi koncepciója a demokratikusan felszabadított országokkal. Olyanok, mint a faszom, csak nincs a fejükön szökőkút. Bemennek egy szabadon választott országba és szétvernek egy viszonylag működőképes, bár diktatórikus rendszert, aztán kivonulnak. Ott anarchia lesz. Még az is lehet, hogy szándékosan csinálják, hogy mindig legyen valahol egy tűzfészek, de ezt majd Tiboru megerősíti, vagy megcáfolja, mert ez már konteó. Szóval demokráciát egy olyan országba, ahol 2500 éve egyszemélyes vezetés van? Kalifa/gazvezír/fő diktátor elnök. Szerintem jobb az, ha tudod, hol van egy biztos ellenséged, mintha lenne több ezer, akik akárhol lehetnek. Szaddamról tudni lehetett, hogy általában az elnöki palotában tölti napjait, néha kimegy a lőtérre az aranyozott AK-jával, vagy meglátogatja a kísérleti üzemét, ahol öt SCUD rakétát próbáltak meg kétlépcsőssé kötegelni. Esetleg délután kávézik egyet a sógorával, Vegyi Alival a lépfenebaktérium-tenyésztő kádak mellett, de ezeket a tevékenységeit úgyis négy műhold figyelte felváltva.

Az elmúlt hetekben a menekültek közt Európába beszivárgott szélsőségesek vajon hol vannak?

Minorkavidor 2015.05.21. 21:11:14

@Rammjaeger83:

Építenek, de pénzpocsékolás, ráadásul Görögország felől megkerülhető. A falak nem megoldás. Sehol nem vált be: Rómától a kínai nagy falon át, a berlini falig, az amerikai-mexikói határon épített falig mindegyik megbukott.
A Kínai Nagy Fal "ellenálló képességéről" pár érdekesség:
1. Az utolsó mandzsu Qing-dinasztia a Nagy Falon keresztül került birtokon belülre.
2. Az őket megelőző Mingek sikeres parasztfelkelés utján.
3. A Dzsingisz kán leszármazottaiból álló Yuan-dinasztiát kergették el, mely dinasztia hatalomra kerülése közismert.
4. Ők a dzsürcsi Jin-dinasztiát semmisítették meg. A dzsürcsik a mandzsukkal rokon nomád nép voltak.A dzsürcsiknek azonban nem sikerült Kína egészére kiterjeszteni hatalmukat, a Song dinasztiát csak délre szorították, de megsemmisíteni nem tudták, ellenben az eredetileg szintén nomád kitaj Liao-dinasztiát igen. E dinasztia 916-tól uralta Mandzsúriát és Észak-Kína nagy részét.
Ha az épp regnáló dinasztia erős volt, akkor a faltól akár 1000 km-re északra is harcoltak a kínai seregek, ha nem akkor akár az egész ország a nomádoké lett. A fal, mint határátkelő,- és vámhely viszont jól funkciónált ez a szerepe jelentősebb, mint védelmi funkciója.

@Tyeplica:

Abban nincs vitám, hogy az amcsi vezetés elbénázta az ügyet. Irakba egyáltalán nem lett volna szabad bevonulni. Ez az ifjabb Bush részéről ún. helyettesítő háború volt. Azon háborúkat hívják így amikor az utódok az elődök háborúját akarják megvívni abból feltételezésből kiindulva, hogy az elődök félmunkát végeztek.
Az afgán háború sztem szükséges volt. A vereség oka, hogy tisztán katonai-biztonsági kérdésként kezelték.
Pedig a felállás a következő:
10 % katonai,
25 % rendőri,
65 % gazdasági-szociális-kulturális újjáépítés.
Pedig az 1947.évi Marshall-terv és kínai felkelés leverése Malaysiában (1952-1960) megmutatta a 2 utolsó fontosságát.
Már Afganisztánba is úgy mentünk, hogy nem volt kidolgozott újjáépítési tervünk (mármint a NATO-nak)
Egy ilyen terv nem egyenlő a felelőtlen pénzosztogatással, hanem a jól célzott támogatást értem alatta. Ilyenből kevés volt. Pl. az iskolába járók számának 1 millióról 9 millióra emelése. Vagy az a program melynek során sikerült néhány termelőt az ópium alapanyag termelésétől a gránátalma termelésére átállítani, mivel a gránátalmát az Öböl-menti országokban értékesíteni tudták. Csakhogy mivel az ország agrárjellegű lévén, ez csepp a tengerben.
A privát cégek alkalmazása azért volt káros, mert ezek tevékenysége sikeresen hangolta a NATO ellen a helyi lakosságot. E cégeket azért is nehéz kézben tartani, mert alkalmazottaikkal szemben nehezen, vagy egyáltalán nem érvényesíthetők a hadijog előírásai.
A rendőri tevékenységnél ott szúrták el, hogy a tervezésnél nem számoltak a szükségességével. A katonai műveletek után nem áéét rendelkezésre elegendő erő. Eleinte katonákkal akartak rendőri tevékenységet megoldani, csak később küldtek valódi rendőri erőket, akkor is keveset valamint a helyi rendvédelmi kiképzése sem sikerült.

Más

A kapitalizmusnak ezer arca van. Csak Európában a következő modellek találhatóak: angolszász, kontinentális jóléti (északi és déli), a volt szocialista országok 3 modellje: közép-európai-balti, balkáni, orosz-ukrán.
A kapitalizmus bukását sokan megjósolták: Malthaus, Marx, Lenin Sztálin, Spengler Hitler, Mussolini, vagy a harmadik ztas gondolkodók. Immár bő 200 éve várják a végét:))
A sikertelenség oka: mint fentebb írtam nincs egységes kapitalizmus. A kapitalizmus fő jellemzője a permanens válság (ezért jósolják folyamatosan a halálát:)), csakhogy e válságok után folyton új alakot ölt, állandó mozgásban van.

Más:

Ki mondta ki, hogy ez egy újkori népvándorlás? Pl. én:)) Bár nem saját fejemből pattant ki az elnevezés:))

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.21. 22:09:48

@Minorkavidor: A görög-török határon is fal van.

euobserver.com/fortress-eu/118565

Egyik sem katonai létesítmény, szóval ja, katonai támadás ellen egyik sem megoldás.

Minorkavidor 2015.05.22. 13:30:58

@Rammjaeger83:

Igaz, de a népándorlás sem mindig katonai támadás formájában ment végbe Sokszor a késő Római Birodalom vezetői fogadták be és telepítették le a barbár népeket pl. a gótokat a 376-ban miután vereséget szenvedtek a hunoktól. Oszt ráfaragtak később:))
Azt se felejtsd el, hogy ezen népek,- az elitjük mindenképp- részesülni kívántak a római állam jótéteményeiből: víz-és csatornahálózat, fürdők, központi fűtéses ház stb.. Hogy nem jött össze és az ókori világ megújulása helyett a kora középkor sötétsége jött gazdasági és népességszámbeli visszaeséssel. Nem volt bekalkulálva:)) Pech!

Tranquillius 2015.05.22. 15:17:29

@tiboru: Lehet, hogy már kérdezték, de az említett blog nem küldte át a végleges változatot, hogy bólints rá? Ilyen esetben ha nem ajánlják föl kifejezetten kérni kell ezt. Nyomtatott lapoknál, vagy akár az Indexnél ezt kérni sem kell, tudják maguktól.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.22. 20:09:17

@Minorkavidor: A tömeges bevándorlás melletti érveket alighanem mind jól ismerjük már. De ettől függetlenül nem kell elhinni azt a nyilvánvaló képtelenséget, hogy a hatékony határvédelem fizikailag nem is lenne lehetséges.

Minorkavidor 2015.05.22. 20:30:52

@Rammjaeger83:

Asszem félreértettél. Én nem a népvándorlás ellen vagy mellette akartam érvelni, csak a népvándorlás megállítására kialakított határvédelem hatékonyságát vonom kétségbe.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.22. 20:57:31

@Minorkavidor: Nem hiszem, hogy félreértettem. A tömeges bevándorlást nem akarták megakadályozni akkor sem, és most sem. Általában - de nem mondom, hogy a te esetedben is - ennek az elleplezésére szokták felhozni azt az "érvet", hogy "akkor sem lehetne korlátozni, ha akarnánk".

apfelsaft 2015.05.24. 13:46:54

Szóltál az Egyenlítőnek?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.26. 10:28:37

@Tranquillius:

Nem, nem küldte át, én meg (amilyen hülye vagyok) nem kértem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.05.26. 10:32:44

@apfelsaft:

Az ottani cikkhez bekommenteltem ennek a cikknek a linkjét. Mondjuk szartak rá, tőlük (mint blogtól) egy hang visszajelzést sem kaptam, hogy bocs vagy valami. Az interjú készítőjével konzultáltam, de ő is külsős, szerintem ő se így képzelte...

sebestyén eszter 2015.05.26. 23:21:28

Most találtam, mai: www.eldeber.com.bo/bolivia/ramiro-tellez-nuevo-comandate-policia.html

Úgy tűnik, ők sem szeretik a szivárogtatást. Nem gondolom, hogy összefüggés van, max. csak annyi, hogy szivárogtatás miatt, de azért érdekes.

sebestyén eszter 2015.05.26. 23:25:59

@tiboru: Bocs, csak most látom, mert be akartam ide linkelni, amit fentebb be is linkeltem. Per se, h nem így képzeltem, de szerintem ez ki is derül abból, ahogy kérdeztem. Visszajelzés... Hát... Ne is várd: ma nincs ember, csak kattintásszám. :( Ja, s külsős SE vagyok, ez egy cikk volt, egész pontosan lett volna.

sebestyén eszter 2015.05.27. 22:24:50

@Counter: Nem is értettem úgy, hogy nekem rónád föl, csak gondoltam, jobb, ha szólok.
Elég sok minden felháborító, valóban, azaz nem csak a fotó.
Pl. a hétvégén megnéztem María Elena Fortún nevét "kölcsön vevő" valaki Facebook-oldalát. :((( Konkrétan azt gondolom, hogy magyar a csaj (vagy az az ember, aki ezt az oldalt létrehozta és szerkeszti), na már csak abból, hogy magyarosan használja a spanyolt, pl. a magyarban hiányozhatnak a jelenidejű létigék (csak a múlt- és jövőidejű nem), a spanyolban nem. A legszebb, hogy nem használja a többesszámot, a "szüleiről" (tehát G. Fortún ex belügymin. és felesége) egyes számban ír stb.

Unprofesszionális: ezt ugyan nem nekem írtad, de igazad van.

sebestyén eszter 2015.05.27. 22:41:37

@Rammjaeger83:

Kedves Rammjaeger83​, úgy látom​, hogy az ingerküszöb az egekben van, ami nincs címlapon, bármilyen mainstream rovatában megjelenthet, nem mozgatja a közvéleményt. Emiatt magam is nagyon elkeseredett vagyok. Tehát, amit próbálok közvetíteni, az nem rólam, a személyemről szól, hogy én mit veszek észre, hanem arról, hogy - szerintem - az emberek.
Bocsánat, megkérdezhetem, miből gondolod, hogy 2006-8 közt nem olvastam az ellenzéki sajtót? :-)
Mint fentebb is írtam: azért mert most írtam egy cikket az Egyenlítőre, írtam tavaly - ugyan szintén egyet - a PS-re is. Tehát, ha valaki, pont én nem gondolkodom politikai oldalak kategóriában, azzal együtt, hogy természetesen vannak nekem is érzelmeim. :-) Na, de ráadásul még újságíró se vagyok, csak néha van közlendőm, amit nem 100 kollégával akarok megosztani valami folyóiratban, és akkor szerzek rá felületet. ;-)

sebestyén eszter 2015.05.27. 22:44:09

@Rammjaeger83: > Nos igen, az etikett megkívánta volna

Nem volt rá lehetőségem.

sebestyén eszter 2015.05.27. 23:10:42

@Rico69: Nem a 444-et ajánlottam, hanem egy olyan újságírót, akivel lehet tisztességes keretek közt tárgyalni, egyezkedni.
A felvetésedben igazad van, de nem a 444 magyartalan, hanem úgy ált-ban a sajtó.:(( Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a közvetlen emberi kommunikáció formálja a nyelvet és nem a média. Per se, ha egy médiakutatót kérdezel, az ellenkezőjét fogja nagy valószínűséggel mondani. :-)
Egyébként nem dicsekvés, de elég sokat beszélek és írok a média állapotáról, és... hát, nem a pozitívumairól. (Jövő szombaton pl. épp Londonban.) A konteo blogon a sesztu a nickem (csak médiás dolgokhoz szólok hozzá), és a sesztut az "őskorból", az internettóból hoztam, tehát nagyjából minden médiamunkás tudja, h én vagyok, azaz nem titok, csak művésznév. Egyszer (talán tavaly tavasszal) belinkeltem ezt: www.youtube.com/watch?v=_7Qd5Vd0j34 :D egy ügyhöz. Nem örültek neki. Csak azt írom hosszan körül, hogy baromi jó a felvetésed, de nem terelnék a 444-re, mivel általános problémáról van szó.

sebestyén eszter 2015.05.27. 23:31:35

@Untermensch4: > csak félreértés. az "extra" az a megnövelt költséghatékonyság

Köszönöm! Nyilván így értettem, és az angol nyelvű sajtó alapján írtam így. Amúgy két szóba kellett volna írnom, mert így egybeírva valóban van többlettartalma, megkockáztatom más jelentése.

Tehéntőgy 2015.05.28. 01:05:09

@Minorkavidor: Ha megengeded vitatkoznék. Először is sok tekintetben a kora középkor minden pusztítása mellett is komoly fejlődést hozott (elég a kor nagy agrárforradalmára gondolni), szemben a római civilizációval, ami technikailag stagnált. A gazdasági visszaesés ideiglenes volt, valójában a 6-10. században került sor Európa addigi legnagyobb erdőirtásaira. Ami szörnyű volt, az a kulturális visszaesés.
A betelepült "barbár" népek meg igazából csak azt tették, amit már a birodalom 3. századi válsága során is mondjuk Postumus Gall Birodalma vagy a palmüraiak: egyszerűen hatékonyabban tudták megvédeni a maguknak megszerzett területeket a külső fenyegetéstől, mint maga a római állam. (Legjobb példa erre Attila galliai hadjáratát összevetni az itáliaival: előbbinél a betelepült germánok megvédték Galliát, utóbbi esetben a hunok úgy mentek keresztül Észak-Itálián, mint kés a vajon). A különféle barbár hadurak tényleg hatékonyak voltak római szolgálatban, az meg, hogy a római hadvezérek időnként fellázadnak és háborúban csapnak össze a politikai hatalomért, finoman szólva nem volt új, csak a 4-5. század fordulóján már nem Caesarnak és Pompeiusnak vagy Sulpicius Galbának meg Flavius Vespasianusnak hívták őket, hanem úgy, hogy Stilicho meg Alarich, és a Rómát kirabló soros polgárháborús seregek már szőrösebbek voltak és nadrágot viseltek, a győztes hadvezérek meg már nem vették a fáradtságot,hogy felvegyék a hovatovább üres flanccá vált nyugati császári címet. Hogy ettől, meg a gótok vagy a vandálok ariánus keresztény hitétől a korabeli katolikus egyházatyák külön összecsinálták magukat, az egy dolog, de a valóságban egy Odoaker vagy Gaina egyszerűen azt tette, amit jópár generációval korábban a soros katonacsászárok: látva a központi hatalom gyöngeségét és tehetetlenségét, saját kezükbe vették a dolgokat. A nyugati birodalom azért szűnt meg, mert végül senkinek nem volt már rá szüksége, nem azért, mintha tényleg "megdöntötték" volna. A nagy népvándorlás inkább csak durván felgyorsította a birodalom dezintegrálódásának az akkor már kisebb zökkenőkkel minimum másfél évszázada zajló folyamatát.

Minorkavidor 2015.05.28. 08:38:55

@Tehéntőgy:

Ami a katonai és politikai fejtegetéseidet illeti egyetértek vele. A gazdasági életre vonatkozókkal viszont nem. A népesség minimuma a 700-800 közti időszakra tehető, az meg nyilvánvaló, hogy e népesség csökkenés gazdasági csökkenéssel járt együtt. Az a mezőgazdasági forradalom amit említették az nem a 6-10. századra esik, hanem a 11-13.századra. Ezt úgyis nevezik a középkorászok, hogy középkori agrárforradalom. Ez a forradalom Nyugat-és Dél-Európában túlnépesedéshez vezetett. Egy részről ezt a túlnépesedést szívta le az 1346/48 évi nagy pestis járvány. Másrészről a népességfelesleggel rendelkező területek aktívabb része jelenik meg Közép- és Kelet-Európában, pl. Drang nach Osten formájában.

Minorkavidor 2015.05.28. 08:43:21

@Tehéntőgy:

Ez lemaradt: a kulturális visszaesés kérdésében is egyetértek veled. Ennek legnyilvánvalóbb tünete az írástudás visszaesése. Lásd az írástudatlan világi elitet.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.28. 09:11:41

@sebestyén eszter: Nem tőled kívánta volna meg az etikett, hanem azoktól, akik lehozták a végleges anyagot.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2015.05.28. 09:13:41

@sebestyén eszter: Akinek cikke jelenik meg az Egyenlítőn, arról joggal fel lehet tételezni, hogy a Magyar Nemzetet és társait nem olvassa.

Rico69 2015.05.28. 13:17:25

@sebestyén eszter:
Ok :P
"Zsoldos " ügyben azért eléggé blikkszerű amit írsz.
Most olvastam el még csak a nevezetes bejegyzésed.
Először is definiálni kellene a zsoldos szót, mert akikre te gondolsz, azok ebbe nemigen férnek bele, semmilyen értelemben.Másrészt ezeknek a contraktor cégeknek sokkal több pénzük folyik be azokból a munkákból, amikben az emberei talán fegyvert se látnak . Mondok példát, ilyenek az orosz légiszállitással foglalkozó contractorcégek. Vagy ez a szegmense az iparnak.

Olyan karakterek, akikre te gondolsz, akik harcolnak valahol, mindenféle fedett dolgokat csinálnak, legfeljebb (sokat mondok) ha az ezzel foglalkozók 10% a lehet.Biztos hogy van, mindig a Triple Canopy-t hozom példának, nekik , mivel az alapitók is az amerikai sf környezetből jöttek (delta force, ilyesmi) bizts volt pár emberük, aik ilyenekben (akár amerikai koránymegbizásból) részt vettek.
Bár ha valaki olvasta a Haney nevű ipse könyvét, ő volt a TC nál (Haitin ) is, de (legalábbis amit elmond) azok mind legális, a helyi kormánnyal szerzősött munkák voltak.
Könyörgöm, csak a facebookon mindenki Rambo,ebbe a szűk körbe, akik esetleg ilyenekbe belemennek, nem fér be akármilyen gyökér (bár volt rá példa:P) Szóval ez a rész, amiről te irsz, ami kicsit is olyan mint a klasszikus, 60-70 es évekbeli zsoldosság, az kis része csak a biznisznek. Persze előfordulnak túlkapások, nagy az Isten állatkertje. Ha tippelnem kellene, a 60% át mindenféle katnai beszállitások, infrastrukturális dolgok teszik ki, a budipapir terepre juttatásától a libiai fegyverszállitásokig (vagy még többet), 30% át fegyveres védelem, emberek, objektumok, szállitmányok védelme etc és lehet pár száz, talán pár ezer ember, ember akikkel megcsináltathatnak ilyen dolgokat mint amit ti a Tóásó ügybe beleláttok. De csak tippelem, hogy így van, nem vagyok szakértő, mint ti.

Azt viszont biztosra merem állitani, ha a PMC cégeket kihúznánk pld az USA hadserege alól, az ilyen Iraki, Afganisztáni missziók minimum megrogynának (ez már Vietnamban is igy volt, mégha kisebb mértékben is)
De továbbmegyek, a legtöbb segélyszállitás leállna,az ilyen "jézus kommandók" se sokáig jutnának el az összegyűjtött tejporral.

Ha ez az kártékony"iparág" eltűnne hirtelen, attól tartok, sokkal nagyobb kár lenne belőle mint haszon.
Amellett, hogy az tény, mondjuk Afganisztánban egy fegyveres contractort talán nem kötnek annyira a szabályok, mint egy brit katonát.

Három olyan ismerősöm van, aki ilyesmivel foglalkozik. Egyikőjük se illene bele a (szerintem) benned kialakult "zsoldos" képbe. Az se, amit csinálnak.

Az, hogy az általad "mainstreamnek "nevezett médiában (szerintem szarfolyam:) mi jelenik meg...
Mondok egy példát.
Emlitettem hogy Haitin ezt a nagy magyar "mentőcsapatot" megették volna, ha ingyen és bérmentve nem segit nekik az egyik "zsoldos" srác.

Lement egy riport ugyanonnan,egy Frai magasságaiban szárnyaló, fekete baseballsapkás hazudozó köcsög riportja, aki kivitt valami siket szépségkirálynőt a Pokolba, ahol az emberek sárpogácsán élnek. Az emlitett srácot megkérdeztem, a földrengés előtt, alatt, és utána is ott élt, legalább 6 évet, ő meg a felesége Haiti minden részét ismerik,az odalátogató volt amerikai elnökök biztositásától, a sztárok segélyosztásán át a legutolsó szegénynegyedig, az USA pénzeket megpattintó politikai kormánymaffiától, Rettenetes Tódor (szürke hegyi sólyom) bandáján át az utolsó szájbalőtt, szerencsétlen hülyegyerekig.

Szóval megkérdeztem, mi van ezzel a "sárpogácsával" A belét kiröhögte rajta, az egész full kamu volt.

De még kis dolgokban is akkorát hazudott ez a pokoli újságiró, a facebookján megjelent egy kép két haitiről, akik éjjel nappal kalasnyikovval őrizték őket a szállodában, erre kiderült két olyan local volt, akiknek semmi köze nem volt a magyarokhoz, a srác két biztonsági őre volt, egy csaj meg egy pali, kalasnyikovuk sehol, csak egy pumpás sörétespuska, továbbmegyek, a kalasnyikov ritka Haitin, mint a fehér holló.

Na, ez a "mainstraim" csúcsa Magyarországon.
És akkor Frei "ha kibasznak a médiából kávét importálok meg szar könyveket irok "Tomika esetét az Idegenlégióval.

Hiryu2,01 2015.05.28. 21:08:04

Off de kérdés.

Hol találhatnék infot arról, hogy néztekki/mekkorák lehettek a XI. századi európai seregek - és hajók?
ON

sebestyén eszter 2015.05.29. 00:50:59

@Rammjaeger83: > Nem tőled kívánta volna meg az etikett

Tudom... Ugyanakkor nem voltam résen, és ez nem jellemző rám, ezért szar. Nem akarok olyan dolgot ide írni, amit megbánnék, de én egy emberben bíztam meg, nem az E-blogban. Tanultam belőle.

sebestyén eszter 2015.05.29. 00:53:23

@Rammjaeger83: > Akinek cikke jelenik meg az Egyenlítőn

Értem, h esetleg azt akarod közvetíteni, h nem te gondolod így, de ez a látszata. Tanultam belőle.

sebestyén eszter 2015.05.29. 02:45:39

@Rico69: 1. Írtam fentebb is, hogy olyan küzdelmeken mentem keresztül a szerkesztőséggel, azaz marketing tevékenységet űző valakikkel, hogy azt sem értették, miért írom a titkosszolgálat elé azt, h polgári. Tehát azt hitték, úgy használom a polgári szót, mint a politika, tehát kvázi _szimbólumként_, azaz azt nem értették, h ez a "műfaj" jelölője. Ezek után csodálkozol a zsoldos szón? ÉN EZT (= zsoldos)EGYETLEN EGYSZER SEM ÍRTAM LE AZ ÁLTALAM LEADOTT CIKKBEN.

"ezeknek a contraktor cégeknek sokkal több pénzük folyik be azokból a munkákból, amikben az emberei talán fegyvert se látnak" -- én is így látom, pedig ezekhez a dolgokhoz nem értek, csak Wagner Pétertől odáig kattintgattam tovább, amíg el nem jutottam eddig a következtetésig (amit magad is írsz). Ekkor lettem elég rosszul, és ekkor kezdtem rákeresni magyarul, hogy mit tud a magyar nép erről. Arra jutottam, hogy semmit. Úgy tudnám megfogalmazni, lehet, nem a legplasztikusabban, mint ahogy dobáljuk azt a marketing lózungot, h fair trade, és valójában nem tudja senki, milyen fontos ez. (Tehát mi húzódik meg e mögött. Szerintem azt jelenti, nem használjuk ki az embereket.) Nem tudom, ez mennyire érthető, tehát azt akarom kifejezni, h az emberek kvázi _tudnak_ valamiről, de nem tudnak róla semmit valójában.

"bizts volt pár emberük, aik ilyenekben (akár amerikai koránymegbizásból) részt vettek" -- ezt is levettem, ahogy olvasgattam, csak Mo-on nagyon necces amerikázni, mert a társadalom szempontjából káros. A magánvéleményem szerint az össz-társadalomra sokkal károsabbak, mint Kína vagy Putyin, csak eleve egy megosztott társadalomban élünk, amit nem célszerű tovább osztani, ezért véleményformáló-kutatóként soha nem állítanék ilyet, miközben épp most hozom nyilvánosságra, tiszta kognitív disszonancia... :)

"Könyörgöm, csak a facebookon mindenki Rambo" -- ebben is igazad van, ezért használom 1-3 havonta azt a szart. És egyébként is régi mondásom, h a jövő pszichoterapeutája a digitális identitás terapeuta. (Ez nem irónia volt, hanem komoly.)

"Tóásó ügybe beleláttok" -- nem érzem, h belelátok bármit, vagy ha igen, azt, h ez egy rajzolt történet, kábé semmi nem igaz belőle. Nem igaz a helyszín, nem igaz a feleség, nem igaz az útlevél stb. Vö. fentebbi hsz-eim és a cikkem (mert 5-öt írtam, nem ezt az egyet, amit nem is én írtam). A "feleség" magyar... erre abból jöttem rá, h ESZ-ben és TSZ nélkül használja a spanyolt, az útlevél, amit mutogattak a reptéren, 10 éve ki van vonva a forgalomból. Satöbbi. Néha, tudod azt is gondolom, h Tóásó Előd meg se született. :) Szóval, láttam sokat Trianonnál, ahogy a mondás tartja, de ilyet, aminek egyetlen momentuma se igaz per valós, még soha. Ergo, ha valaki, pont én nem látok bele semmit, csak azt, hogy rosszabb, mint a 90-es évek Tomi mosószer reklámja.

sebestyén eszter 2015.05.29. 02:46:39

@Rico69: 2. Azt viszont biztosra merem állitani" -- Azt tudd, hogy az emberi természet alapvetően tök más, mint ami a médiából árad, azaz individuális. NEM INDIVIDUÁLIS az emberi természet, vö. Aronson (Social Animal), amely magyar fordítása (Erős Ferenc) a legjobb a világon, és ezt nem én állítom. Magyarán: mivel szociális élőlények vagyunk, úgyis mindig segítünk egymáson, ezért minek a PMC-"műfaj" meg a szent lelkek? Ezek mesterséges konstrukciók, amelyek elnyomják az emberi természetet, így pl. az egymáson segítést, mert elhitetik, h ezt szervezetek teszik. Nem hiszek ebben. Az emberben hiszek, nem az intézményekben.

"Ha ez az kártékony"iparág" eltűnne hirtelen" -- ahogy én látom, itt a hirtelenség, ami veszélyes, azaz megint nem a PMC-k lényegéről van szó. Mivel nem tudom, milyen országokban vagy jártas, maradjunk a magyar példáknál, és ezzel nem politizálni akarok, pusztán a hirtelenségre utalni. Kik akartak ebben az országban túl gyors változást? Na, annyi is lett nekik. Úgy 1867 óta folyamatosan. Tehát a hirtelenség faktorban egyetértek.

"Az, hogy az általad "mainstreamnek "nevezett médiában" a mainstream már átértelmeződött, erre is t'án utaltam fentebb. Ma már csak azt jelenti, mi van a címlapon. Vö. Jenei Ágnes munkássága, annak minden sora, 12 éve kezdte el írni, h nem az a mainstream, amit annak hívunk, hanem a headline-ok. Remélem, nem jutnak el hozzá soraim, mert nagyon leegyszerűsítettem, de egyébként Umberto Eco mellett írta a PhD-ját, és nem vagyok sznob, nem azért írom.

Freiben egyetértek veled. De hát, kellett, h teljen valamiből a kávézó-hálózatra. Olvasol, kávézol, beszélsz -> hálózat. Csinálja a bullshit "oknyomozó" műsorait, h tőkét kovácsoljon, h egy újabb hálózaton újabb infókhoz jusson. Hányinger.

"De még kis dolgokban is akkorát hazudott ez a pokoli újságiró" -- nem újságíró, üzletember. Vö.: fentebb, amit az E-blogról írtam (de többet nem vagyok hajlandó szégyenkezni.:))

"a facebookján megjelent egy kép két haitiről, akik éjjel nappal kalasnyikovval őrizték őket a szállodában" -- szerintem Chrudinák Alajos panorámás felvételén (iraki háború = KLTE medencéje) tanulta az újságírás szemcsit. ;)

Tehéntőgy 2015.05.29. 08:28:52

@Hiryu2,01:
Ez egy jó könyv a korabeli bizánci flottáról, és szerencsére fenn van az egész:
www.woodenboats.lt/Knygos%20public/Laivybos%20istorija/Age_dromon.pdf

Sereglétszámok, mozgósítási logisztika, ilyesmik kapcsán ami magyarul könnyen elérhető az a Honfoglaló őseink c. 1996-os Zrínyi kiadós kötetben Borosy András tanulmánya "A nyugat-európai és a bizánci hadviselés a honfoglalás és a kalandozások idején" (oké, pont még nem XI. század, de kb. passzol).

@Minorkavidor: Köszönöm,igazad van.

Tehéntőgy 2015.05.29. 08:44:50

@Hiryu2,01: Viking hajókról meg legjobbak a nemrég elhunyt Ole Crumlin-Pedersen írásai, szerencsére sokat írt angolul is, bár gőzöm sincs, Magyarországon van-e belőlük bármiféle könyvtárban.
Ha löksz egy emilt,lehet, hogy tudok majd pdf-ben pár XI. századi skandináv hajós cikket küldeni, de nem ígérem meg, hogy nem felejtem el :-)
süti beállítások módosítása