Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A bűnbak rendőrök - vitaposzt

2018.09.30. 12:33 tiboru

kilaknyit.jpgAz utóbbi idők szomorú belföldi slágertémája a kilakoltatások ügye. A Lemilblog - a lehetőségekhez képest - igyekszik távoltartani magát az általános belpolitikai fejlemények kommentálásától, s azon vagyunk, hogy csak a rendvédelemmel, katonai témákkal, biztonságpolitikával és hasonlókkal fárasszuk a nagyérdeműt. Nem vagyunk sem szociológusok, sem jogvédő szakemberek, s a szociális ügyeket sem feltétlenül szoktuk a virtuális zászlónkra tűzni. Mindez persze nem feltétlenül azt jelenti, hogy érzéketlenek lennénk a társadalmi problémákra, simán csak igyekszünk megmaradni a kaptafánál.

A kilakoltatásokkal sem akartunk foglalkozni, de egyre-másra kapjuk az olyan visszajelzéseket (személyesen, emailekben, a FB-oldalunkon, az általunk adminisztrált zárt csoportokban, stb.), amelyek mind egy irányba mutatnak: roppant bátor és dühös polgártársaink egyre nagyobb számban a kilakoltatások biztosításához kivezényelt rendőröket cseszegetik, lepribékezik és megköpködik őket, az egyenruhásokon kitöltve jogos (vagy jogosnak vélt) haragjukat. A mai vitaposzt (illetve hát ennek szerzője) azt a nagyívű célt tűzte ki maga elé, hogy egy kis tiszta vizet öntsön a pohárba, legalábbis ami a rendőrök szerepét illeti ebben a cirkuszban. És nem, nem akarjuk itt megoldani a lakhatási válságot. Nem is tudnánk, de nem is a mi feladatunk.

Legelőször is tisztázzuk, hogy a rendőr kurvára nem jókedvében vesz részt az ilyen rendezvényeken. Kovács őrmester általában nem önként jelentkezik arra, hogy a hatvan éves özvegy Kissnét és szegényes motyóját kipakolja a 20 négyzetméteres kőbányai szükséglakásból, vagy hogy a teljes, nyolcgyerekes Kolompár családot elzavarják a nyócker egyik, komfort nélküli pincéjéből. Szabó főtörzs sem azért megy oda, mert velejéig gonosz lenne és csak akkor tudná kielégítően teljesíteni odahaza házastársi kötelességét, ha azelőtt embereket ráncigált ki a szemerkélő esőbe és láncba összekapaszkodott jogvédő aktivistákat lökdösött arrébb egy-egy ingatlan bejáratától.

"Hihetetlenül nehéz ezt a mindennapi utálatot feldolgozni. 25 éve vagyok rendőr, de még mindig nem tudom leszarni ezt. Szégyen, hogy a kilakoltatásokkal kapcsolatban is minket tekintenek benne ellenségnek. A folyamatos gyalázkodások, ez nagyon-nagyon sok..."

Kovács őrmester és Szabó főtörzs annak a kibaszott esküjüknek tesznek eleget, amit a törvények betartatására tettek. Igen, ők egy állami erőszakszervezet tagjai (az úgynevezett állami erőszakmonopólium megtestesítői), hivatalos eljárásukban az államot képviselik, s mindaddig, amíg egy tetves jogszabály azt írja elő, hogy a jogszerű bírósági vagy önkormányzati határozatnak érvényt kell szerezzenek, addig lehet bármi a véleményük, a parancsot végre kell hajtaniuk. Ellenkező esetben gáz van, tessenek fellapozni a bétékát a katonai bűncselekmények fejezetnél, különös tekintettel a parancs iránti engedetlenség, szolgálati feladat alóli kibúvás, bujtogatás és hasonló, igéző elnevezésű paragrafusokra. A rendőr ilyen tekintetben katonának minősül, a feladatvégrehajtással szembeni (aktív vagy passzív) fellépésének nem olyan következményei vannak ám, mint amikor a pék megmakacsolja magát és kijelenti, hogy nem süt több kenyeret. Ha a targoncás hirtelen nem targoncázik (vagy minek hívják), vagy ha a tanár az órán nem tanít, hanem mondjuk keresztrejtvényt fejt, a legrosszabb esetben hétfőn már nem kell bemennie dolgozni. Ezzel szemben ha a rendőr azt mondja a parancsnokának, hogy köszi százados úr, de ezt nem csinálom, akkor bizony annak börtönszaga van.kilak1.jpg

Persze lehet azt mondani, hogy rendőrnek menni nem kötelező. Ez így önmagában igaz, de azért megnézném én azokat a fotelforradalmárokat, akik azzal verik a mellüket, hogy ők az első ilyen esetnél beadnák a felmondásukat, mondjuk 5-8-15 év szolgálat után, miközben otthon ordít a két gyerek, jönnek azok a kurva sárga csekkek, ráadásul szereted is a szakmát, mert teszem azt világéletedben zsaru akartál lenni és nem - mondjuk - Győzike, kőműves vagy alanyi költő. Amúgy megnyugtatásul (?) közlöm, hogy vannak, akik tényleg felmondanak, mert nem bírják a folyamatos baszogatást és azt, hogy ők a placcra kitett, látható és megérinthető bűnbakok, akiken a közfelháborodás lecsapódik.

"A múltkor előfordult, hogy ott állt vagy tíz civil a kilakoltatásnál az utcán, akik folyamatosan kiabálták nekünk, hogy "pribékek, pribékek!", majd vezényszóra (esküszöm, valaki a háttérből kiáltotta, hogy "Most!") leköptek bennünket."

Félreértés ne legyen: az állami erőszakkal végrehajtott embertelen hajléktalangyártást én is elítélem, pláne úgy, hogy a kilakoltatásokkal párhuzamosan a "közterületen történő életvitelszerű tartózkodást" is büntetni rendelik mostanában. És ennek a jogszabálynak a végrehajtása is a rendőrök feladata, csak mondom. Csak azt nem szeretem látni, hallani és olvasni, hogy a fő bűnös az a szerencsétlen rendőr, aki ott áll a gyűlölethullámok közepén és még egy egészségeset nem is kurvaanyázhat, mert azt sem szabad neki. Arról meg végképp ne is beszéljünk, hogy ahelyett, hogy járőrözne a no go zónákban, hogy baleseti helyszínt biztosítana, hogy betörésnél őrizné a felfeszített ajtajú lakást, hogy a duhaj részegeket fékezné meg egy-egy szombat éjszakai kocsmázás vagy egy Fradi-Újpest után, vagyis ahelyett, hogy igazi rendőri munkát végezne, ott szobrozik egy kilakoltatásnál. Tényleg van, aki szerint ezek a srácok erről álmodoztak a pályaválasztási időszakban, 18 évesen? Vagy legközelebb majd a lakatost is leköpködik, akit zárat cserélni hívtak ki a kilakoltatásokhoz? Esetleg a villanyóraleolvasót, mert megállapítja, hogy valaki egy éve nem fizetett áramdíjat? Kapjunk már a busa fejünkhöz, emberek!kilak2.jpg

Röviden: ne a rendőröket tessenek basztatni, ha egy jogszabály nem tetszik. Ők a végrehajtó hatalmi ághoz tartoznak (ajánlott guglikeresés: a hatalmi ágak szétválasztása, esetleg Montesquieu). Ha egy jogi norma nem frankó, tessék a törvényhozáshoz fordulni (segítek: Budapest, V. kerület, Kossuth Lajos tér 1-3), esetleg elolvasni a pártprogramokat, majd gondolkozva és mérlegelve szavazni. Addig is létezik a bejelentett tüntetés intézménye, tessék kimenni kétmillióan az utcára és békésen tiltakozni, azt szabad. Csak ugye mennyivel kényelmesebb a karosszékből megmondani a tutit.

"Gyomorgörcsöm van minden ilyen esetben, pedig 10 éve szolgálok. Vannak fiatalok, akik nehezebben bírják, a múltkor az egyik srác utólag be is vallotta, hogy már ott volt, hogy előveszi a szolgálati fegyverét és a levegőbe lő, annyira tele volt a töke az "ávósok, barbárok, gecik, vadállatok" típusú bekiabálásokkal."

De a kisrendőrök szopatását abba lehet hagyni. A csúcsvezetőik szervilizmusáért, a tábornoki kar nyelvcsapásaiért, a politika és a politikusok seggének feltétel nélküli fényesre nyalásáért nem ők a felelősek.kilak3.jpg

A véleményed elmondhatod a kommentek között. Mondanom sem kell: civilizált hangnemben. A bunkókat, gyalázkodókat, trollokat, gyűlölködőket és balhévadászokat moderálni fogjuk, bármelyik oldalról érkeznének is, a többiek nyugodtan érvelhetnek szívük, meggyőződésük és ízlésük szerint.

ÁPDÉT:

A Város Mindenkié a következő pontosítást szeretné hozzáfűzni a poszthoz:

"A poszt bejegyzéséhez használt minden egyes kép az általunk szervezett kilakoltatás ellenes élőláncokról (illetve az első kép esetében az egyik tüntetésünkről) készült. Ezért is érdemes tisztázni, hogy A Város Mindenkié, illetve A Város Mindenkié Pécs élőláncai erőszakmentesek, ami nem csak a fizikai, hanem a verbális erőszakra is vonatkozik: a résztvevőknek tehát tilos az intézkedő rendőrök méltóságát sértő megjegyzéseket tenniük. Ezért aztán soha nem fordult elő, és nem is fordulhat elő, hogy valaki az általunk szervezett polgári engedetlenségen "ávósnak", "gecinek", vagy hasonlónak nevezze a rendőröket, vagy leköpje őket.

Ennyiben szerencsétlen, hogy ezeket a problémákat a bejegyzés pont a mi munkánkról készült képekkel illusztrálja. :(

Noha a rendőrök részvétele az elhelyezés nélküli kilakoltatásokban felvet erkölcsi problémákat, mi épp a legutóbbi, nagyon sokak által követett kilakoltatás elleni élőláncunk után igyekeztünk reagálni arra, hogy sajnos valóban sokan a rendőröket szidják a kilakoltatás miatt, ami az álláspontunk szerint alapvetően félreértés, hiszen alapvetően a felelősség sem az övék."

Köszönjük a pontosítást, s egyúttal jelezzük: sem a Lemilblog, sem jelen poszt szerzője nem tette felelőssé a fenti szervezetet a rendőröket ért verbális és/vagy tettleges atrocitások miatt. Méltányoljuk A Város Mindenkié elhatárolódását a fenti jelenségektől.

(A keretes részek rendőrök üzeneteiből vannak, a szalonképesebbek közül válogattam. A képek csak illusztrációk, amiket a netről loptam, nem a levelek küldőit ábrázolják.)

663 komment

Címkék: magyar rendőrség rendőr bűnbak vitaposzt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2018.10.03. 11:48:48

@tiboru: "főszabályként egyetlen rendőr sem dolgozhat olyan ügyben (tökmindegy, hogy bűnügy, kilakoltatás vagy baleset), amelyben hozzátartozója bármilyen minőségben érintett, vagy az ő (mm a rendőr) elfogulatlanságához a legkisebb kétség is fér"

Akkor a jelenlegi problémát át tudom alakítani egy másik problémává... a kivezényelt rendőröknek kétségeik támadnak a többiek elfogulatlanságával kapcsolatban.

Untermensch4 2018.10.03. 12:03:50

@Hiryu 2,0: "Szerintem ez a rendőrutálat hosszú évek szívós munkájának gyümölcse."

És igen. "A megélhetési bűnözéssel együtt kell élni." Ezt a belügyminiszter mondta és nem tért ki arra hogy a magántulajdonhoz való joggal való ütközés esetén mik a prioritások? "Tervezett bevétel" büntetésekből... ha a rendőröknek sikerülne csökkenteni a közlekedési szabálysértések számát akkor mindannyiunk jutalmául egyre csekélyebb jogsértésekért aránylag egyre nagyobb mértékben büntetniük kell.

Mindezt olyan "pizsamások" vezénylik akiknél a már eljárás alá vont (ha így mondják...) egyedekre a "ne csak őrizd, gyűlöld is", mindenkire pedig a "nem lehet minden állampolgár mellé rendőrt állítani (és ha lehetne akkor sem lehet minden rendőr mellé egy másikat stb.)".
De a viselkedésük szerintem teljesen érthető. Relativizálni kell, az összes zembereket kell jobban utálniuk mint a saját, mentelmi joggal védett bűnöző főnökeiket.

Untermensch4 2018.10.03. 12:21:18

@GiaMarie: "Akkor mégis miből kéne megoldani? Rázzuk meg a pénzfát? És könyörgöm, ne álljunk le stadionozni meg kisvasutazni."

Oké. Elsőnek ne metsszünk le minden évben minden új hajtást a pénzfáról hogy valami ki is rügyezhessék... ez alatt a túlszabályozás megszüntetését értem. Betarthatatlanul bonyolult szabályok megalkotására és a betartatásuk erőltetésére, ennek kudarca után a megtorlásba önteni a pénzt/munkaidőt felesleges pazarlás ami tényleges gazdasági tevékenységet akadályoz.
Mivel a kisvasutat lazán lesöpörted (egyébként pénzben még a fenntartási veszteséggel együtt sem annyira nagy veszteség, tényleg sokkal olcsóbb mint mondjuk egy piramis, bár nem is lesz olyan tartós), a m.kir.sínbohócvállalatnál mennyibe kerül egy utaskilométer?

Untermensch4 2018.10.03. 12:50:58

@telkoe: "A felsobbrendu moralizalo indexertelmiseg agyaig az mar nem jut el, hogy ha nem a rendorok lakoltatnak ki aranyos erot alkalmazva es jogkovetoen, akkor nem marad orokre a helyen az arc hanem a a tulaj elobb-utobb ilyen vallalkozohoz fordul, es sokkal durvabban teszik ki."

Van olyan ország ahol a birtokháborítás megkezdése esetén a tulajdonos le is lőheti az elkövetőt...

Shed 2018.10.03. 13:04:13

@Untermensch4: meg van olyan ország, ahol egy 10 emeletes, 96 lakásos társasházban évek ota a normális lakokon szedik be a néhány nemfizetö miatt keletkezett elmaradásokat. Meg van olyan ország, ahol a föbérlö elég rendesen be tudja szopni ha köcsög az albérlö. Meg van olyan ország, ahol a cigánysor ingyen füt villannyal, más meg kifizrti helyettük a dijba beépitve.És még lövöldözni sem kell.

telkoe 2018.10.03. 13:19:59

@Untermensch4: Igen van olyan. Ott kicsit maskepp vegzodik az is, ha az aktivista sopredek lekopi a rendort. Az aktivista nem azon picsog hogy miert nem tagadja meg a parancsot a rendor, hanem azon hogy mibol csinaltat uj fogat maganak ha kijott a sittrol ahol szelesre nyitva fogadta be a sokszinuseget.

Mindenesetre en jobb otletnek tartom, ha a rendort nem szidjak es kopkodik, mert par hulyegyerek azt gondolja, hogy az o moralis megitelese felette all a jognak (ha mar pont a halado baloldali ertelmiseg rinyal allandoan a jogallam serulese miatt).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.03. 16:56:25

@Shed:

Már régóta nincs főbérlő meg albérlő, csak tulajdonos és bérlő.

Mannlicher 2018.10.03. 18:50:34

@Karipapa01:
Na ja, de ha leköpi a talpast az senkit sem érdekel, ha meg a fejessel teszi ugyanezt, egy kisbuszra való sünt szabadítanak rá. :) + a gyalogkakukk az kéznél van.

Minorkavidor 2018.10.03. 20:22:27

@telkoe:

Halkan megjegyzem, hogy a Sargentini-jelentést a Néppárt frakciója is nagy többséggel megszavazta.

Minorkavidor 2018.10.03. 20:30:06

@Stenonis:

Azt, Te csak hiszed: ellenkező bőrszínű rendőr megy ki, jó esély van egy kis köpködésre.

Minorkavidor 2018.10.03. 20:33:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Önkormányzatok, miről beszélsz? Már évek óta nincsenek, a nevük maradt meg. Mindent központosítottak, a kormányhivatalok feladata.

Minorkavidor 2018.10.03. 20:43:55

@GiaMarie:

NERtársaid mióta viszik vállukon az országot? Stróman Lőrinc mit tett azonkívül, hogy lenyúlta az EU-s pénzeket és az állami támogatások jelentős részét. Olyasmire gondolok, mint egy olyan nemzetközileg ismert termék, mint a Prezi.

Minorkavidor 2018.10.03. 20:57:20

@Nancsibacsi:

Az ugye neked is meg van, hogy jogilag tiltani akarják a életvitelszerű utcán élést. Na már most, ha tiltani akarják, akkor mellé kell rendelni azokat az eszközöket, melyekkel a tiltani kívánt dolog,-jelen esetben az életvitel szerű utcán élés- elkerülhető. Ezt a jogi egyetemeken is tanítják. De egy Jawa-fejlesztőnek sem árt ha tudja. (Már persze ha az Nancsibacsi vagy aki az NSO-n is kommentel).

Minorkavidor 2018.10.03. 21:17:38

@nemecsekerno_007:

Képzeld el a hajléktalanokkal foglalkozó civileknek 2000 óta van megoldási javaslatuk:

Magyarországon több százezer lakás áll üresen. Ezek közül többezer olyan - Budapesten is- szoba-konyhás lakás, melyben csak áram van és melyeknek -idős- tulajdonosai örökös nélkül haltak meg, vagy van ugyan örökös, de ő a lakás alacsony értéke miatt hagyja a lakást romlani. Ezeket kellene e szervezeteknek odaadni, hogy a hajléktalanokat első lépésként ide helyezzék el. A lakások rendbe tételére forrásokat biztosítani (fedezet: stadionokra költött pénz, TAO megszüntetése, kisebb korrupció). A civilek pedig,-felújításban járatos tagjaik szakértelmét felhasználva a hajléktalant is bevonva felújítják a lakást. Ehhez egy részt jogszabályokat kell alkotni, más részt pedig meg kell szüntetni a hajléktalanság kriminalizálását,harmadrészt pedig a beszüntetni a hajléktalanokkal szembeni gyűlölet beszédet. Ennyi.

cavalry 2018.10.03. 21:45:46

@Minorkavidor: Ipari konténerekből fantasztikus házakat lehet összerakni olcsón. Az interneten van ezer megvalósult ház és külön irodák terveznek ilyet. A nagy kikötőkben halomnyi felesleges konténer van, mert több jön Európába mint vissza keletre. Egyszerű felkészíteni szigeteléssel és tetővel átmeneti lakásnak. Vannak különleges tervek is. www.cavareno.com/wp-content/uploads/2014/08/modern-small-container-house-171669.jpg Ha a kilakoltatás ilyen ideiglenes otthonokba történne, más lenne a helyzet, olyan telepeket kell létrehozni ami vasút mellett van, és kiépített az infrastruktúra (víz, áram, csatorna, fatüzelés vagy gázfűtés).

nemecsekerno_007 2018.10.03. 23:19:38

@Minorkavidor: Kérdés, hogy mit szólnak a szomszédok...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 09:46:00

@cavalry:

"Ipari konténerekből fantasztikus házakat lehet összerakni olcsón."

Bármibe lefogadok, hog a "jogvédők" felháborodnának azon, hogy szegín hajléktalanokay, kilakoltatottakat házak helyett konténerekbe költöztetik - akkor is, ha azok kényelmesebbek a korábbi lakásaiknál.

Hogy miért háborodnának fel? Hát egyrészt azért, mert ezt az Orbán- vagy egy jobboldalinak nevezett kormány tenné, ami eleve hibássá teszi az elképzelést, lásd pl. a CSOK-ot köpködőket.

Másrészt tiltakozni olcsóbb és könnyebb, mint ténylegesen részt venni az ilyen lakások felépítésében. A pozitív híreknek nincs nagy hírértékük, nem lenne nagy sajtóvisszhangja annak, hogy a kilakoltatott vagy hajléktalan embereket nem az utcára, hanem kényelmes konténerházakba telepítik. A negatív híreknek - pl. hogy élőláncot alkotva meg próbálják akadályozni a kilakoltatást - ezzel szemben sokkal nagyobb a hírértékük.

Harmadik szempont az, hogy a konténerlakásokban is kellenek közművek, amiket valakinek fizetnie kell. Na mármost, a kilakoltatottak jelentős részét épp közmű- vagy lakbértartozás miatt lakoltatják ki.

Mellesleg annyira azért nem is olcsók.

cavalry 2018.10.04. 09:58:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: amegoldásnak, hogy komnténerházakban helyezzenek el - ideiglenesen -embereket is vannak fokozatai. Vannak pld kihasználatlan ipari csarnokok szép számmal. ha abban helyezik el a konténert akkor tető sem kell. A vizesblokkok lehetnek a kempingekhez hasonlóak, közös zuhanyozók és Wc-k és közös könyga. A konténer hőszigetelése ma már egyszerűbb, vannak erre nem túl drága szigetelő lapok. A fűtés is lehet hőlégbefúvásos, egyszerre sok konténert lehet így központilag fűteni, de a radiátoros, központi kazánnal ellátott megoldás is működik. Valamit csinálni kell az emberekkel, mert ha nincs szállás dolgozni sem tud, az aluljáróban földön alvás sem jó megoldás. A börtön viszont sokkal drágább, mert még őrizni is kell őket. Igaz a komáromi vár meg üres, ott elfér a kazamatákban 30000 ember is ha elég sűrűn helyezik el őket emeletes ágyakon :). A konténer hulladék, Hamburgban százával elérhető, csak el kell hozni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 10:07:35

@Minorkavidor:

"Ezeket kellene e szervezeteknek odaadni,"

Az örökös nélkül elhunytak lakáival ezt meg lehet tenni, de ahol van örökös, ott nem lehet csak úgy elvenni tőlük.

Az ötlet amúgy nem rossz. Azt mondjuk erősen kétlem, hogy a hajléktalan érdemben részt venne a felújításban, mert közülük nem kevés egészségileg sem lenne képes rá.

De azt el tudnám képzelni, hogy a hajléktalanokat segítő szervezetek egy közös alapítványt hozzanak létre, és az állam az örökös nélkül elhunytak lakásait ezen alapítványoknak adná használatba - az esetleges visszaélések elkerülése végett nem tulajdonba. Az alapítvány aztán kaphatna állami támogatást, amelyből remélhetőleg nem irodákat és zsíros állásokat hoznak először létre (riasztó példaként lásd a Farkas Flóri által vezetett ORÖ és a Híd a munka világába keretében elsíbolt millárdokat), kaphatna 1%-ot az adófelajánlásokból (ezt az állam aztán megduplázhatná), és a most csak ötletelő civil szervezetek tagjai aktívan is részt vehetnének a felújításokban.

És akkor hadd vigyem kicsit tovább a gondolatodat. Kizárólag határozott időre, mondjuk 3 évre kaphasson egy személy vagy család ilyen lakást, a hosszabbítás lehetőségének abszolút kizárásával. Ha ez idő alatt nem rendezi a helyzetét, akkor irány a hajléktalanszálló, mert az ingyenélésre való berendezkedés nem támogatható. Aki ezt választja, annak csak a legalacsonyabb szintű ellátás, vagyis a hajléktalanszálló járjon ezután is.

Azért várom a válaszodat arra, mit tennél, ha a hajléktalan vagy kilakoltatott itt sem fizeti a közműveket, lelakja a lakást, esetleg egyenesen rongálja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 10:30:59

@Minorkavidor:

"a Sargentini-jelentést a Néppárt frakciója is nagy többséggel megszavazta."

Százmilliárd légy nem tévedhet...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 10:50:53

@cavalry:

"közös zuhanyozók és Wc-k és közös könyga"

Hajjaj, már hallom is a jogvédők és egyéb "civilek" óbégatását szegín hajléktalanok privátszférájának korlátozása miatt. A közös konyha állapotáról már nem is beszélek. Mindenesetre tartós szállásnak alkalmatlanok már csak azért is, mert ez csak további súlyos kritikákat hozna a kormánynak és az országnak: Közös konyha, WV, fürdő a szegényeknek? Ez már tiszta nácizmus!

De OK, legyen. Pár hétre elmegy, amíg a civilek rendbehoznak nekik egy örökös nélkül maradt üresen álló lakást a fentiek szerint. S akkor már csak a fentebb feltett kérdésemre adj választ: Mit teszel, ha a hajléktalan vagy kilakoltatott itt sem fizeti a közműveket, lelakja a lakást, esetleg megrongálja?

Mert azzal TALÁN te is egyetértesz, hogy az nem megoldás, hogy egyesek tartósan ingyen kapják azt a gázt, villanyt, vizet stb., amiért és súlyos pénzeket fizetek.

Szerinted mit szól majd az a nyugdíjas vagy kiskeresetű ember, aki azt látja, hogy míg ő a garast a fogához verve kinyögi a lakbért és a közművek díját, a szomszédba telepített kilakoltatott vagy hajléktalan ingyen lakásban lakik, ingyen áramot, gázt és vizet használ.

Attilajukkaja 2018.10.04. 11:13:24

@Minorkavidor:
"Önkormányzatok, miről beszélsz? Már évek óta nincsenek, a nevük maradt meg. Mindent központosítottak, a kormányhivatalok feladata."
Kivéve persze, ha például egy iskolát kellene felújítani, vagy pénzeket elvonni tőlük. Akkor nagyon is van önkormányzat!

cavalry 2018.10.04. 11:23:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A szándékosan munkakerülők adott határidőig - ez lehet pár hónap - elszállásolhatóak, mert különösen télen nem megoldás utcára tenni senkit sem. A társadalom általában önvédelemből tesz lépéseket mert az sem megoldás ha lehetetlen helyzeteket teremt az embereknek. Nyilván folyamatosan vizsgálni kell az adott ember viszonyait, munka lehetőségeket kell teremteni stb. Ez a szociális ellátás dolga. Aki semmiben sem együttműködő az egy másik eljárás.
De akik láthatóan nem teljesen az önhibájuk miatt kerültek ilyen helyzetbe azokon a társadalomnak kell segítenie legalábbis Európában ez a szokás. El is lehet őket engedni azután előbb utóbb a börtönökbe kerülnek és akkor napi 8-10000 Ft-ba fog kerülni ami picit drágább mint a konténer. Az egy másik kérdés hogy a totálisan leszakadókkal mit lehet kezdeni. De betegek, öregek, stb. nem tehetők a Duna jegére. Esetleg ha ilyen megtörténik az nem elegáns. Akit zavar ezeknek adott ingyen viz és áram, az cseréljen velük. A totális szolidaritás nélküliség Afrikában még elmegy de nálunk az európai értékek ha léteznek még akkor ez nem megoldás, mert a radikalizálódás kezdetét jelenti és a kilátástalan ember gond nélkül be fog menni a villácskába és felszeleteli az ottlakókat brassói aprópecsenyének majd bemegy a börtönbe és ott el malmozik vidáman. Tudjuk van akinek többe kerül az órája mint másnak a háza. Már a rómaik is rájöttek hogy kenyeret és cirkuszt adni kell a népnek különben kicsontozzák őket. Lehet persze (volt erre is próbálkozás) sok sok rendőrel tartani a helyzetet, de ez nem fog sikerülni mert kitör a forradalomnak nevezett népi szórakozás ami fájhat egyeseknek - mert talpuk alatt fog fütyülni a szél. Tehát kell kenyér és szállás akkor is ha nem fizet érte semmit.

Attilajukkaja 2018.10.04. 11:40:33

@cavalry:
"kell kenyér és szállás akkor is ha nem fizet érte semmit"
Pontosan!!! Az össznépi társadalom saját magát védi azzal, hogy nem hagy leszakadni bizonyos rétegeket.

cavalry 2018.10.04. 13:16:48

@Attilajukkaja: Lb. ha nem akarunk oda kerülni, ahová Brazilia és pár másik állam, hogy a rendőrök is páncélozott járművekkel mernek bemenni egyes lakónegyedekre, és ha túrista véletlenül betéved mert a GPS oda irányítja akkor sortüzet lőnek rá :) Pld a múltkor terményért kellett mennem egy adott vidéki címre somogyban. Az ismerős akitől elkértem az utánfutóját azt mondta eljön velem, mert át kell menni egy névtelen településen, és ha nem vigyázunk kivesznek az autóból (elém állnak és annyi), de nem szabad megállni bármi történik. Ezért hozzak magammal huszárkardot meg amit még tudok. Kérdeztem mi van a rendőrséggel? Azt mondta nem járnak arrafelé :)

Attilajukkaja 2018.10.04. 14:17:08

@cavalry:
"Azt mondta nem járnak arrafelé"
Mostanában naponta kb. 20 családot lakoltatnak ki. Nagyon le vannak terhelve szegények. ;o)
Azért érdekes, hogy a NER miért nem készít olyan jópofa térképet a magyar no-go zónákról, mint azt tette a ny-európai nagyvárosokról a szórólapjaiban.

cavalry 2018.10.04. 14:39:22

@Attilajukkaja: no go zóna nálunk olyan nincs, nem tudtad? Egyszerűbb megoldás is van, egy délamerikai országban a terület egy hatalmas részének az elvi határán ki van téve minden útra egy tábla, hogy - aki itt tovább megy nem számíthat csak magára, az állam nem garantál semmit - vagy valami hasonló értelmű de rövid szöveg. Mondta egy ottani állampolgár magyar nemzetiségű honfiú :) Szóval ne telefonálgass mert úgysincs térerő de ha lenne sem érdekel senkit a hívás. ez egy becsületes téjékoztatás. Visznek is magukkal puskát, revolvert, meg vállról indítható rakétát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 15:38:36

@cavalry:

"no go zóna nálunk olyan nincs, nem tudtad?"

Amikor 2 és fél éve házat kerestünk, Olaszliszka közelében gyönyörű eladó házakat láttunk potom pénzért. Ám az a tény, hogy nálunk is vannak no-go zónák, még nem lehet indok arra, hogy továbbiak létrejöttét segítsük elő olyan népségek befogadásával, akikről tudjuk, hogy Nyugat-Európában e zónák létesítésének szakértői.

Attilajukkaja 2018.10.04. 16:10:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"tudjuk, hogy Nyugat-Európában e zónák létesítésének szakértői."
Ja, a Lázár Jani is jól bemutatta, milyen szörnyű no-go zonák vannak Bécsben. Brrrr! :o))))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 16:15:46

@cavalry:

"Aki semmiben sem együttműködő az egy másik eljárás."

Mégpedig?

"előbb utóbb a börtönökbe kerülnek és akkor napi 8-10000 Ft-ba fog kerülni ami picit drágább mint a konténer."

Valakit börtönben tartani mindig drágább, mint nem börtönben tartani. Ezzel az indokkal minden bűnözőt ki lehetne engedni.

Fentebb ezt írtam, választ nem adtál rá:

"Szerinted mit szól majd az a nyugdíjas vagy kiskeresetű ember, aki azt látja, hogy míg ő a garast a fogához verve kinyögi a lakbért és a közművek díját, a szomszédba telepített kilakoltatott vagy hajléktalan ingyen lakásban lakik, ingyen áramot, gázt és vizet használ."

Nos, én a szóban forgó szegény nyugdíjas - vagy hasonlóan szegény, mégis rendesen fizető ember - helyében beszüntetnék minden fizetést, hagynám kilakoltatni magam, hiszen majd a civilek úgyis beköltöztetnek egy felújított ingyenlakásba ingyen rezsivel.

Nem akarod tudomásul venni, hogy csak addig szabad segíteni valakinek, amíg a segítség nem ösztönöz az ingyenélésre. Különben ahhoz hasonló helyzet áll elő, ami jópár ny-európai jóléti államban már régóta fennáll, hogy sokan nem vállalnak el rosszabbul fizetett állásokat, mert jobban vagy legalábbis hasonló szinten megélnek a segélyekből. Aztán meg lehet érvelni a mgrik/bevándorlók/vendégmunkások befogadása mellett azzal, hogy a hazai polgár nem hajlandó utcát söpörni vagy tányért mosogatni.

Nyilván senkit nem szabad hagyni éhen halni vagy télen megfagyni. De az ilyeneknek csak a legalacsonyabb szintű alapellátást szabad biztosítani, vagyis hajléktalanszállót. Ne feledd, nemcsak azokkkal szükséges szolidaritást vállalni, akik rászorulnak, hanem azokat is honorálni kell, akik ha nagy nehezen is, de eleget tesznek fizetési kötelezettségeiknek. Mégpedig azzal, hogy egy nemfizető semmiképpen ne élhessen az övékét akár csak megközelítő színvonalon.

Hogy világosan értsd, itt egy példa: Az "alkoholbeteg" Kovács házaspár nem fizette a közműveket és a lakbért, ezért kilakoltatják őket. Rokonok nincsenek, ezért beköltözhetnek egy örökös nélkül maradt, felújított lakásba, hála a fentebb említett civil szervezeteknek. Mivel "alkoholbetegségük" miatt elvesztették munkájukat, nincs jövedelmük, segélyeken élnek (a segílyke persze elmegy cigarettára és piára), így ingyen kapják a villanyt, vizet, fűtést, s lakbért sem kell fizetniük. Eközben Szabó néni kevéske nyugdíjából kinyögi a lakbért és a számlákat, télen didereg a fűtetlen vagy alig fűtött lakásában, enni meg csak farhátra futja neki, mert nem akar adós maradni a számlákkal.

Nem tartod visszásnak és szörnyen igazságtalannak, ha a dologtalan, nemfizető ember ingyen lakhat, míg a rendesen fizető szegény ember csak nyomorog? Itt vége kell hogy legyen a szolidaritásnak, nem szabadna engedni, hogy Kovácsék jobban vagy akár csak azonosan - éljenek, mint Szabó néni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 16:19:11

@Attilajukkaja:

Mindjárt kijelented, hogy Ny-Európában nincsenek is no-go zónák, csak Magyarországon. :DDD

cavalry 2018.10.04. 18:20:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azért elég bonyolult rendszer ez és a mindenkori kormányzatnak kell kezelnie, mert erre vállakozott, - vagy adja fel. A helyzet viszont olyan hogy az adott kormányzat még egy logikai ellentmondások nélküli leírt szöveget, jogszabályt sem tudott megalkotni soha, tehát ilyen bonyolult helyzeteket biztos hogy nem fog megoldani mert az alkalmazottai amatörök általában (nincs idejük profivá válni). Nem lehet az embereket sablon szerint kezelni, mert akkor sikerül létrehozni egy fasiszta államot (vagy kommunistát). Amint említetted az alkoholbeteget, mi legyen vele?- ez már egy állapot. Ha megvizsgálod részletesen ezer oka lehet miért lett alkoholista, de orvosilag nem nagyon lehet már megváltoztatni. Dolgozni nem igazán tud, hiszen a baja pont alkalmatlanná teszi. Akkor lőjük le és legyen belőle kutyatáp? Ezerféle munkára alkalmatlan ember van, mit kezdesz velük? Azért fizetünk adót hogy az állam ne stadionokat építsen aminek semmi értelme, hanem a szociális rendszert működtesse. Az ellenpéldád nem jó, mert igaz hogy a rendszer tök igazságtalan, de aki valahogy elvan, azt nem mentik meg csak aki majdnem megfullad. Így igazságtalan lesz a dolog, de jobb nincs. Mindenkinek nem vehetünk hegedűt :) Miért igazságos az, pld. hogy egy idóta focista milliókat keres, és a játékát huszan nézik. Kinek jó ez? Mennyit költünk a sportokra összesen? Aki sportolni akar fizesse ki az uszoda jegyet és ússzon ha akar, nekem Hosszú Katinka sikerei nem érnek két forintot sem. Akinek igen az fizesse ki a sajátjából és szponzorálja bátran, majd kap érte egy emléklapot. Ugyanakkor a kózházak nem sokat érnek, ha majd bekerülsz oda gondolj rá hogy mi volt a jó a stadion vagy hogy nincs sebész aki megműtsön. Az igazság pillanata a kórházban jön elő mint a szellem a drámában. Mi a túrónak kellett nekünk vizes VB? Hány szükség szállást lehetett volna belőle építeni? Lopni ott is lehetett volna ugyanannyit :)

Untermensch4 2018.10.04. 18:23:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ne feledd, nemcsak azokkkal szükséges szolidaritást vállalni, akik rászorulnak, hanem azokat is honorálni kell, akik ha nagy nehezen is, de eleget tesznek fizetési kötelezettségeiknek. Mégpedig azzal, hogy egy nemfizető semmiképpen ne élhessen az övékét akár csak megközelítő színvonalon."

"Eközben Szabó néni kevéske nyugdíjából kinyögi a lakbért és a számlákat, télen didereg a fűtetlen vagy alig fűtött lakásában, enni meg csak farhátra futja neki, mert nem akar adós maradni a számlákkal. "

Régebben időnként volt abból hír hogy a hajléktalanok egy részének racionális dolog (volt?) ősszel beverni egy kirakatot vagy vmi hasonló módszerrel bekerülni tavaszig a jogszolgáltatásba mert a börtönben elérhető életszínvonal magasabb mint szegény Szabónénié...

cavalry 2018.10.04. 18:34:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Aztán meg lehet érvelni a mgrik/bevándorlók/vendégmunkások befogadása mellett azzal, hogy a hazai polgár nem hajlandó utcát söpörni vagy tányért mosogatni."

Akiben van ambíció az szépen megkeresi a számára kedvező megoldást. Angliából is tömegesen migrálnak a jól képzett emberek az USA, vagy Ausztrális irányába. Aki meg marad az olyan is, tényleg nem akar dolgozni, de ha megszorítják akkor mé annyit sem dolgozik amennyit most és akkor fejreáll a rendszer. A lánykám kint végzett top 100-as egyetemet angliában kitűnő eredménnyel és látta hogy a helybeliek bulizgatnak tanulás helyett, nem motiváltak. Őt magas szintű munkahely fogadta, (a világ egyik legnagyobb bankja), magas fizetéssel és máris továbbképzik egy nagyon drága speciális iskolában, mert látnak benne fantáziát. De itthon a tizedét sem keresné mint ott, és az arány csak nőni fog. Láss csodát, a munkahelyen sok a migráns (ő is az :) india, pakisztán, kelet európa, stb., magasan képzettek és szuper munkát végeznek, a helyiek a közelébe sem érnek. Összehasonlítva az itteni hasonló munkakörben dolgozókkal a lánykám tudását, pár év múla az itteniek sehol sem lesznek hozzá képest, mert nem kapnak olyan képzést és gyakorlatot. Érdekes módon a briteket baromira nem zavarja hogy ő nem született angol (igaz anyanyelvi szinten beszél angolul , közepesen olaszul, és most tanul németül). Annyit keres most kezdőként mint három rendőrtábornok összesen.

cavalry 2018.10.04. 18:37:10

@Untermensch4: Volt egy ilyen film Jean Gabin főszereplésével, Az Archimédesz a csavargó cimmel. Csak ráfázott a vége felé mert direkt nem vitték már be :) csak ha a rendőrt szidta - ez volt neki a megoldás.

cavalry 2018.10.04. 19:04:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Itt vége kell hogy legyen a szolidaritásnak, nem szabadna engedni, hogy Kovácsék jobban vagy akár csak azonosan - éljenek, mint Szabó néni." ismertem egy ilyen szabó nénit. Órákig tudott panaszkodni hogy milyen kis nyugdíja van.

Tényleg kicsi volt a nyugdíja.

De azért vett a fiának egy komoly autót, mert a kertjéből vitte be a zöldséget az Örs vezér térre és árulta feketén, és a háza sem volt egy kunyhó. Egyébként uzsorára adot kölcsön is, néha veszített pár milliót. Az ördög a részletekben van :)

Attilajukkaja 2018.10.04. 19:38:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Mindjárt kijelented, hogy Ny-Európában nincsenek is no-go zónák, csak Magyarországon."
Valóban?

Minorkavidor 2018.10.04. 19:49:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Hol írtam azt, hogy az örökösöktől elvenném a tulajdonukat?
Annyit írtam, hogy sok örökös nem foglalkozik az ilyen komfort nélküli örökölt lakással.
Sőt, van olyan település, ahol hiába nincsenek cigányok és egyéb +rossz illatú népek"- a település fekvése miatt az örökös ebek harmincadjára hagyják az örökölt lakást, még akkor is, ha komfortos vagy összkomfortos is volt. Ilyen ok, hogy pl. zsáktelepülés, vagy rossz tömegközlekedéssel rendelkezik,óvoda, iskola messze, nincs munkahely, vagy a ház vályogház, függetlenül attól, hogy komfortos. De ilyen ok, hogy ők külföldön dolgoznak, vagy az örökölt tulajdon messze van lakó- és munkahelyükről és nem éri meg rákölteni. Még nálunk, Bonyhádon is előfordul, hogy jóminőségű, összkomfortos téglából épített családi ház évek óta üresen áll: a szülők, vagy rokonok kihaltak, az örökösnek is van háza, de külföldön dolgozik, vagy ő is idős. Pl. volt gimnáziumi osztályfőnököm szülei már évtizede halottak, az osztályfőnököm is 70 éves ) a szülők is bőven 80 felett haltak meg), a szülők házától kb. 1 km-re, azaz neki nem kell. A gyerekeinek szintén nem kell, Angliában élnek. Az osztályfőnököm meg rengeteg időt tölt kint,unokázik, még jó egészségnek örvend. A házat egyébként árulják, vevő még nincs.

cavalry 2018.10.04. 19:52:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyébként írtam még a poszt elején, nem a rendőrökkel van a baj, nem tehetnek erről a dologról semmit, mindig a vezetés a hunyó, ezt a feladatot más ruhában kell végrehajtani, szidja a nép a "Kilakoltató Légiót" vagy bárkit, a "rendőr" az szolgáljon és védjen. A remndőrőket szeretni kell :) lene.

Minorkavidor 2018.10.04. 19:55:20

@nemecsekerno_007:

Ne aggódj, az általam említett lakások nem a villanegyedekben, nem a NERtársak lakásai mellett vannak. Sőt még nem is a középrétegek által lakott környéken. Sőt még csak nem is egy tömbben. Úgyhogy ha a qurmány abba hagyja a hajléktalanok elleni gyűlöletbeszédet, a szomszédok mit szól hozzá kérdés megoldható.

Minorkavidor 2018.10.04. 20:01:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Abban egyetértünk, hogy nem kevés hajléktalan nem képes egészségi okokból részt venni a felújításban, minél régebben él az utcán annál veszélyeztetettebb. Azonban van aki nemrég került utcára és alkoholizmus, vagy kábítószer fogyasztás miatt. Először őket kell visszaépíteni a társadalomba és így tovább.

cavalry 2018.10.04. 20:04:08

@Minorkavidor: Ilyen esetekre kellene egy állami alap, amelyik átveszi rendberakja, esetleg növeli a komfort fokozatot és használatba adja vagy tulajdonba is rászoruló, de arra megbízhatóan érdemes embereknek (nem olyannak akik eladják belőle az ajtót ablakot kilincset WC kagylót és tüzetraknak a szoba közepén). A tulajdon csak 5-10 év után szerezze meg, addig használhatja állagmegóvás kötelezettségével (ha nem teljesít mehet a kőbányába ledolgozni a kárt). A szigor és a jóság, a kalács + korbács elv érvényesülhet.

Pld van Panamában egy erdő (eukaliptusz) ültetvény nyilvános RT (már akkora a telepített rész mint a Dunántúl, ott kap munkásszállást és teljes ellátást a munkaerő, iskola, ovoda, bolt, alapvető szórakozás, ingyen videó kazetta naponta, jó társaság van, de aki nem bír magával (egy láda sör helyett kettőt iszik / óra) az megtapasztalja az élet sötét oldalát és kirúgják a francba - ami kellemetlen tud lenni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 22:28:17

@cavalry:

"Láss csodát, a munkahelyen sok a migráns (ő is az :) india, pakisztán, kelet európa, stb., magasan képzettek és szuper munkát végeznek"

Monsieur Dubois meg kinéz az ablakon és azt látja, hogy muzulmán és néger migránsok utolérhetetlen professzionalitással borogatják és gyújtogatják az autókat Párizs utcáin.

Szóval hanyagold az anekdotikus érvelést - mellesleg az indiaiakkal senkinek nincs baja, a kelet-európaiakkal is csak a briteknek.

Plusz elfelejtetted beírni azt az obligát érvet, hogy Steve Jobs is migráns volt. :D Máskor jusson eszedbe!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.04. 22:30:56

@cavalry:

Na igen, tőled most azt is megtudtam, hogy a kisnyugdíjasok mind luxusautót vesznek a gyereküknek és uzsorakölcsönök adásából élnek. Jó tudni, köszike az infót.

Azt hiszem, ez után az aljas "érvelés" után nincs számodra több mondanivalóm.

cavalry 2018.10.04. 22:51:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mivel te okos ember vagy, megmondanád hogy Magyarország népének hány százaléka migráns? Hogy viszonyítási alap is legyen mondjuk hozzám képest? (mert az gondolom számodra is vicces amikor migráns mondja hogy védekezzünk a migránsok ellen). Ha már Steve Jobsra utaltál akkor ő migráns volt vagy amerikai? (állampolgárnak tuti USA államnpolgár volt azt tudjuk, de állampolgárnak lenni két perc ha megadják). A következő kérdés hogy mennyi idő után mondhatjuk valakire hogy magyar ha egyébként minden felmenője távoli országból jött? Már csak annyi a kérdés hogy mit jelent az hogy magyar?

cavalry 2018.10.04. 22:53:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az egy valós példa volt és nem általánosítottam. Szövegértés :)

nemecsekerno_007 2018.10.05. 09:39:30

@Minorkavidor: Szóval akkor te lennél a szomszédjuk. Akkor jól van...

Attilajukkaja 2018.10.05. 09:46:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Monsieur Dubois meg kinéz az ablakon és azt látja, hogy muzulmán és néger migránsok utolérhetetlen professzionalitással borogatják és gyújtogatják az autókat Párizs utcáin."
Szabó János meg azt lássa a lakótelepi ablakából, hogy ott szipóznak a munkanélküli 16 évesek, akiknek már iskolába sem kell járniuk. Más meg nem maradt nekik.
Mennyivel mást lát, aki a belvárosba lakik. Például MTV Székház gyújtogatását, egy tank elkötését vagy a autók felgyújtását. Aztán rendőri brutalitást. Tudom, ez nem ma volt, de megtörtént.
Mindeközben tucatjával hívunk be indiai. costaricai szakképzett munkásokat, hogy legyen, aki dolgozzon is. Az erdélyi, ukrán olcsó munkaerő már lecsengett. Ide már nem jönnek.
Szabó János rövidesen ugyanazt fogja látni az ablakából, amit Monsieur Dubois: valakik "utolérhetetlen professzionalitással borogatják és gyújtogatják az autókat", ahogyan 2006-ban tették. A nagy különbség az lesz, hogy most sem a migránsok lesznek a ludasak.

Untermensch4 2018.10.05. 10:42:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " mellesleg az indiaiakkal senkinek nincs baja, a kelet-európaiakkal is csak a briteknek"

Ez nem biztos... van egy olyan feltevés h a ny-európai zemberek sem annyira mentesek a rasszizmustól de "helyettesítő termékként" a k-európaiakat utálják mert azok fehérek és így nem minősül rasszizmusnak.
Ez olyan anekdotikus esetben a legironikusabb amikor az illető onnantól válik gyanússá egy belga boltban hogy megszólal akcentussal. Vígjátékba illő módon figyelik hárman és még a parkolóba is kilopakodik egy eladó utána... és az irónia az hogy vezetékneve ugyanaz mint az egykor magyarisztánba migránsként őséé aki vallon volt. :D

Untermensch4 2018.10.05. 10:58:38

@cavalry: " mennyi idő után mondhatjuk valakire hogy magyar ha egyébként minden felmenője távoli országból jött? Már csak annyi a kérdés hogy mit jelent az hogy magyar?"

A kérdés nagyon jó, én ennek kapcsán szegény Karl barátunkat szoktam előrángatni példaként, jó példa mert elvileg mindenki ismeri. :)
lemil.blog.hu/2010/10/06/leiningen_westerburg_karoly

Attilajukkaja 2018.10.05. 11:15:06

@Untermensch4:
@cavalry:
"mennyi idő után mondhatjuk valakire hogy magyar ha egyébként minden felmenője távoli országból jött?"
Szerintem ez nem idő kérdése.
Egy nagyon fiatal lány jött nemrég hozzánk dolgozni, aki Debrecen környékén született. Anyuka magyar, apuka angolai, ő pedig látványosan félvér. Itt született, itt nőtt fel, más kultúrát csak érdeklődési alapon ismer. Szín tiszta magyar és szebben beszéli a nyelvet, mint jómagam. Neki mit számít az idő?

Untermensch4 2018.10.05. 11:26:09

@Attilajukkaja: " Itt született, itt nőtt fel, más kultúrát csak érdeklődési alapon ismer."
"Úgy könnyű" hogy itt születik és nő fel valaki... sztem a kérdés olyan migráncsokra vonatkozik mint szegény Karl, vagy a fekete Bercsényi-huszár (mármint a franciáké... a mienk, akivel egyszer találkoztam az szintén itt felnőtt félvér, mondjuk nem olyan látványos mert a bőrszíne itteni átlagos).

cavalry 2018.10.05. 11:48:36

@Attilajukkaja: Nehéz kérdés ez. Több alrészre bontható. Van a genetikai vizsgálat ami sajnos nem lesz eredményes a népesség döntő részénél, mert a DNS vizsgálatok fejlettsége miatt már meg tudják állapítani hoyg milyen népekből lett összerakva a vizsgált ember. A honfoglalók döntő többségével (sírok elemzése) alig 1 % lesz az egyezés. Ha későbbi kor mondjuk 1400-as évekre visszavezethető családfát kutatnak (korábban nem volt irásos háttér) akkor is időközben kevert lett a pedigré óhatatlanul, maradt a név és a családfa úgy ahogy. Az érzelmi része vagy a képzés együtt adhat egy szocializációs hátteret így a magyar -angolai lányka is lehet érzelmileg magyar és lelkesen szidja Ferenc Jóskát 48-ért, ami azért vicces egy kicsit, de elfogadható. Ami a lényegesebb hogy van e az adott családban régi időktől napjainkig hagyományozott magyarság tudat, amitől az adott ember képtelen eltérni, hiszen ez a gyökere is. Ezt már nehéz feltételezni a magyar angolai lánynál, de mentségére legyen mondva másoknál sem nagyon, hiszen pár generéáción túl nem terjed a családi emlékezet általában és írott hagyomány meg nem létezik a többségnél. Az alkoholos befolyásoltság alatt énekelt Székely Himnusz és Akácos út nem hinném hogy igazán mérvadó. Na most akkor ki a magyar?

Untermensch4 2018.10.05. 12:00:41

@cavalry: " Na most akkor ki a magyar? "
Sztem a genetikai elképzeléseddel rossz nyomon jársz. Nem tudok egyetlen népről/nemzetről sem ahol megállapítható a nagybetűs "tökéletes" genetikai állomány, a nemzet jelképe, origója, az átlagos nemzet-egyed. Meg a beltenyészet nem jó, ha már úgyis van kisnép-szindrómánk akkor legalább súlyosbítsuk ilyen törekvésekkel...
Sztem az egyén érzelmi alapú nemzet-tudata a megoldás, plusz nekünk van még az a tulajdonságunk hogy szigetnyelvet beszélünk így a "minimumba" belevennék egy kis nyelvismeretet is, nem helyből anyanyelvi szintet, majd belejön ha sokat használja a nyelvet. A "nyelvében él a nemzet" teljesítéséhez egyéni szinten már elég ha "magyarul gondolkodik" vki fejben, de legalábbis bír e képességgel.

Attilajukkaja 2018.10.05. 12:09:33

@cavalry:
"Nehéz kérdés ez. Több alrészre bontható."
Egyetértek. A magyarságot nem lenne szabad genetikai vagy időrendi alapokon eldönteni.
Én nagyon egyetértek azzal a felfogással, hogy magyar az, aki annak vallja magát. És nem értem, ez ellen kinek mi a kifogása.

"van e az adott családban régi időktől napjainkig hagyományozott magyarság tudat, amitől az adott ember képtelen eltérni"
Nyilván van, de az is kétséges. A talmi előnyök eléggé felületesek.

"a magyar -angolai lányka is lehet érzelmileg magyar és lelkesen szidja Ferenc Jóskát 48-ért, ami azért vicces egy kicsit, de elfogadható."
Tényleg vicces lenne. De az ő korosztályához tartózó ária magyarok se nagyon szidják Ferenc Jóskát, mert azt sem tudják, kiről, miről van szó.

"Ami a lényegesebb hogy van e az adott családban régi időktől napjainkig hagyományozott magyarság tudat"
A magyarság tudat hogy alakul ki? Ha egy Debrecen melletti kis faluban születik egy félvér lány, akivel úgy bánik az anyuka családja, mint bármelyik csodálatos jövevénnyel, akkor annak hogy alakul ki a magyarság tudata? A családban nyilván megvannak a hagyományok, ... a társadalom meg úgy bánik vele, ahogy. Tudjuk hogy.

"pár generéáción túl nem terjed a családi emlékezet"
Így van. Többek között ezért nehéz megmondani, hogy ki is az igazi magyar.

"Az alkoholos befolyásoltság alatt énekelt Székely Himnusz és Akácos út nem hinném hogy igazán mérvadó. Na most akkor ki a magyar?"
:o)))

Untermensch4 2018.10.05. 12:15:03

@cavalry: @Attilajukkaja: Rájöttem hogyan használható ferencjóska mérőeszközként! :D

Azok a magyarok akik össze tudnak rajta veszni hogy a szabadságharc eltiprása vagy az OMM aranykor jelenti-e az "igazi" ferencjóskát... :D

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.10.05. 12:32:40

Szerintem az, aki ide fizeti az adóját.

Attilajukkaja 2018.10.05. 12:40:24

@Untermensch4:
"azok a magyarok akik össze tudnak rajta veszni hogy a szabadságharc eltiprása vagy az OMM aranykor jelenti-e az "igazi" ferencjóskát"
És mi van azokkal a fiatal magyarokkal, aki Ferenc Jóskát csak a Pick szalámi címkéjéről ismerik? :o)))

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
"az, aki ide fizeti az adóját."
Ezzel kizártad az összes kiskorút, nyugdíjast, jelenleg külföldön dogozót és a határon túli magyarokat is. Tényleg ez lenne a megoldás a magyarság megállapítására?

Untermensch4 2018.10.05. 13:12:21

@Attilajukkaja: Sajnos ferencjóska sem tökéletes mérőeszköz... :D

Attilajukkaja 2018.10.05. 13:30:31

@Untermensch4:
"ferencjóska sem tökéletes mérőeszköz"
:o)))
És már a Pick szalámi se egyértelműen magyar. Aki nem tudja elfogadni a globalizációt, az sorakozzon fel az Orbán-Semjén vonal mögé! A többiek pedig végre kezdjenek el dolgozni egy modern Magyarországért!

cavalry 2018.10.05. 14:51:43

@Attilajukkaja: A Pick szalámiban is import hús van :) A valódi Szegedi szalámi meg alig készül, mert oda nagy súlyú sertés kell. Természetesen a nemzetiségek is egy nagy kérdés, mert akor most a határmenti horvát család, az most magyar vagy horvát, hiszen a fél családja a határ másik oldalán van, és horvátul beszél. Aki vegyes házasságból született és alig tud magyarul, pld Kárpátalján az most magyar mert kéri a kettős állampolgárságot? A sváb ismerősöm német névvel, német nyelvtudással és kinti rokonokkal, zárt közösségben élve, sváb vagy sváb-magyar vagy magyar? Valószínüleg nem meghatározható ez a dolog pontosan. Az a magyar aki annak vallja magát és ennyi, de ezt meg mennyire lehet komolyan venni? "A többiek pedig végre kezdjenek el dolgozni egy modern Magyarországért!" kb ez a lehetséges megoldás.

Attilajukkaja 2018.10.05. 14:58:58

@cavalry:
"Az a magyar aki annak vallja magát és ennyi, de ezt meg mennyire lehet komolyan venni?"
Miért? Láttál már olyat, aki brahiból vallotta magát magyarnak? Ki az a hülye, aki ilyet tenne???? :o)))

Untermensch4 2018.10.05. 15:52:09

@cavalry: "Természetesen a nemzetiségek is egy nagy kérdés, mert akor most a határmenti horvát család, az most magyar vagy horvát, hiszen a fél családja a határ másik oldalán van, és horvátul beszél. Aki vegyes házasságból született és alig tud magyarul, pld Kárpátalján az most magyar mert kéri a kettős állampolgárságot?"

Lehetséges sztem többes nemzetiségi identitás. A példában szereplők lehetnek egyszerre magyarok és horvátok is. Mint Zrínyiék. :D

cavalry 2018.10.05. 15:54:34

@Attilajukkaja: Igen sok ember egy életen belül is képes magát más nemzet tagjaként meghatározni gond nélkül. ezer példa van rá.
Amerikás magyarok pld. Ő amerikai és kész, még magyarul is képes volt elfelejteni vagy csak töri álcázásból. "Én lenni magyar You now?"

cavalry 2018.10.05. 15:57:14

@Untermensch4: Lehet persze. Én pld svájci, vagy osztrák is vagyok ha a helyzet úgy kivánja (van róla papírom is). Igaz a magyar papír a legrégebbi, 1400 körüli a pedigré.

Untermensch4 2018.10.05. 16:28:46

@cavalry: Van még az a régebbi amerikai definíció ami kb "az a magyar aki mögötted lép be a forgóajtón és előtted lép ki" :) de manapság kevés a forgóajtó...

Minorkavidor 2018.10.05. 16:46:42

@Untermensch4:

Meg volt az az előnyük, hogy testvér pár voltak, mármint Péter is Miklós. Míg Miklós Magyarországon lett költő, hadvezér és politikus címmel ellátva és a nemzeti pantheonba beemelve, teljes joggal, addig Péter hasonló karriert futott be a horvát nemzettudatban. Na, jó talán a hadvezéri cím elmaradt nála, de kíváló költőjüknek tartják.

Untermensch4 2018.10.05. 17:16:14

@Minorkavidor: Jól tudom hogy Janus Pannonius-t is beemelték a horvát nemzeti öntudatba? Mert a Zrínyi tesókat még csak-csak lehet "osztogatni" (bár ha ugyanattól az apától és anyától két testvér két különböző nemzet kizárólagos tagja tud lenni az azért sztem vicces) de JP az egyetlen ember... :)

Attilajukkaja 2018.10.05. 17:26:17

@cavalry:
"értelmezd és lőn világosság"
Nekem ettől sem lőtt világosságom. :o)))

"Amerikás magyarok pld. Ő amerikai és kész"
Oh, I know!
A kérdésem az ellenkező átalakulásról szólt: találkoztál már olyannal, aki valamilyen okból hirtelen magyarnak vallotta volna magát?

Attilajukkaja 2018.10.05. 17:29:31

@Untermensch4:
""az a magyar aki mögötted lép be a forgóajtón és előtted lép ki" :) de manapság kevés a forgóajtó..."
Én nem ezt látom, egyre több a forgóajtó. Csak most a magyarok előzik be egymást itthon, mert vannak a magyarok és a népnemzeti nagymagyarok. :o)

Untermensch4 2018.10.05. 17:29:58

@Attilajukkaja: " találkoztál már olyannal, aki valamilyen okból hirtelen magyarnak vallotta volna magát?"

Én már találkoztam olyan migránccsal aki miután a nigériai őshazából angliába érkezett, néhány év alatt szivárgott ide keletre és végül itt nősült. Mikor találkoztam vele éppen elvette egy magyar közmunkáját... :)

Untermensch4 2018.10.05. 17:31:15

@Attilajukkaja: Ha csupa magyar lép be a forgóajtóba akkor erős a mezőny. :D

Attilajukkaja 2018.10.05. 17:49:42

@Untermensch4:
" Mikor találkoztam vele éppen elvette egy magyar közmunkáját..."
Ez jóóóóó!

"Ha csupa magyar lép be a forgóajtóba akkor erős a mezőny."
Sajnos vannak még erkölcsös, normális magyarok is. Az ilyeneket simán beelőzik a nertársak. Na az utóbbiak között nagy a tülekedés mostanság!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.05. 21:55:59

@Untermensch4:

Azért 600 évvel ezelőtt a nemzet(iség)tudat egészen más volt, mint napjainkban, vagy akár a 18-19. században...

Untermensch4 2018.10.05. 22:37:53

@tiboru: Igen, más volt. Zrínyiék és Janus Pannonius esetében viszont manapság élő emberek írták a tankönyveket amikben szerepelnek...
Hasonló de kevésbé harmonikus helyzetben van szegény Benyovszky, pedig ő magyar, szlovák és lengyel is lehetne...
www.nyest.hu/hirek/szlovak-volt-e-benyovszky

cavalry 2018.10.06. 08:33:41

@Attilajukkaja: Van egy ábra amin egész Európa minden országára jellemzően egy egy körgrafikon tartalmazza a bemért genetikai hovatartozást. A magyar a legszinesebb és legjobban szóró összetétel. Linkek www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml fő oldal erre www.eupedia.com/genetics/ Nálunk a török megszállás szépen beoltotta a népességet, mert nem tudtak a lánykák elszaladni. Így nem csak a területet szállták meg hanem gondoskodtak a rokonság életbelépéséről is. Ők ma is úgy gondolják hogy ez a török birodalom része, csak picit ideiglensen elszakadtunk, de mi is törökök vagyunk. Kb igaz is. Egy török hadihajót tekintettem meg hivatalos látogatási időben, és amikor megtudták hogy magyar vagyok és értek valamit a fegyvereikhez, akor meghívtak a tisztek egy üdítőre :) Elmondták a felfogásuk részleteit, ami eléggé megdöbbentett. Nem az "Egri csillagok" szellemiségét mutatták be. Amikor Budát visszafoglalták a török uralom alól a keresztény csapatok, a várat jórész magyarok védték, csak ezt nem illik hangoztatni :)

cavalry 2018.10.06. 08:47:00

@Untermensch4: Tehát ha elnézegeti valaki a linkeken lévő ismereteket akkor elég viccesnek tűnik az a sok locsogás amit a politika művel és próbálja a népeket szeparálni egymástól, érdekek miatt. Az országok szerinti genetikai mozgások szerint itt már sok ezer éve folyik a bevándorlás minden irányba és az egyes országok nagyon vegyes képet mutatnak.

Így a jó rendőr a saját távoli testvérét lakoltatja ki legtöbbször :)

Minorkavidor 2018.10.06. 09:08:17

@Untermensch4:

Van még további érdekesség:
Mind3 férfi a natio hungarica tagjának vallotta magát mivel mind nemesek voltak. Ennek semmi köze nincs a modern nemzetekhez, de azért a nemzetek humán értelmisége a nemzetté alakulás korában (nemcsak az akkor kialakuló modern történetírás képviselői, hanem még előttük a költők és írók) visszavetíti a modern nemzet fogalmát a régi és mindig dicső évszázadok nagy alakjaira is. Így járt nemcsak a 17.századi Zrinyi testvérpár, hanem dédapjuk, a szigetvári hős is. Őt az Udvarnak tett, a török elleni védelmet szolgáló javaslata miatt tartották és sokan még tartják a modern horvát nemzet első képviselőinek. Annak ellenére, hogy a 16. században még Nyugaton sem beszélhetünk modern nemzetekről. De a történelem,-és irodalomkönyvek mindent kibírnak. A javaslatokban természetesen a horvát határvédelmi rendszer megerősítéséről volt szó.

cavalry 2018.10.06. 09:25:05

@Minorkavidor: Egyébként néha van haszna a dokumentált nemzethez tartozásnak. Az egyik nagyon fejlett :) országban céges !! számlát kellett nyitnom de nem volt rá hajlandósága a nagy banknak. Olyan kérdéseket tettek fel amire nem is lehetett szakmai választ adni, konkrétan csak az elutasítást akarták vele indokolni. Mondtam nekik nem udvarias ilyet tenni velem, az egyik dédapám onnan való, itt a papír erről. Az ügyintéző elment a főnökéhez konzultálni, és utána azt mondta - akkor más a helyzet, és simán megnyitották a számlát.

Minorkavidor 2018.10.06. 09:32:04

@cavalry:

Sőt a török tankönyvekben az áll, hogy felszabadítottak minket:))
Erről a pár évvel ezelőtti Völgységi könyvfesztiválón ( Bonyhád) beszélt az egyik ismerős előadó. Ekkor előkerültek a szomszédok történelem oktatásában használatos térképek: honi szemmel elég furák. Pl. a horvát iskolákban használatos térképek közül a középkori Magyar Királyságot ábrázoló térképek bizony nem méret arányosak Horvátországot jóval nagyobbnak ábrázolják és eltolják észak fele, noha a középkorban a mai Dráva-Száva közi terület nem tartozott oda, Szlavónia néven a Magyar Királyság törzsterületei közé tartozott. A középkori Horvátország jóval délebre feküdt, fővárosa, Biograd na Moru, mely a magyar törtenelemkönyvekben Tengerfehérvár néven ismert. Kálmán 1097-ben foglalta el és 1102-ben a király és az uralmát támogató horvát nemesség itt kötötte meg "pacta conventa" néven ismert egyezséget mely alapján 1102-ben e városban koronázták horvát királlyá. A település Dalmáciában, Zárától kb. 30 km-re délkeletre van. Mindez a horvát iskola történelmi atlasz készítőjének nem számított:)) Vagy pár éve még nem számított. Azt nem tudom, hogy ők is egyen tankönyvből és egyen történelmi atlaszból tanulnak, mint nálunk a Klebersberg Kunó Oktatási központ alá tartozó iskolák, vagy több tankönyv és atlasz közül választhatnak.
Mondjuk a török térképek is érdekesek voltak, de ez bármelyik megmutatott térképre igaz volt. Az előadás után kézbe vehettem még a román, szlovák szerb, cseh és lengyel térképeket is.

cavalry 2018.10.06. 12:45:03

@Minorkavidor: Egyébként érdekes dolgot olvastam a török megszállás működéséről, főképpen a logisztikai módszereket illetően. A dolog úgy működött hogy a török által megpakolt hadtáp anyagot egy szekér úgy vitte végig a célállomásig, hogy a lovakat helyi földművelők adták és ők maguk hajtották a kocsit is, majd 50 km után leváltották őket egy másik helyi lovas fogatra és mehettek haza. De az asszony otthon maradt és mosott főzött az átvonulók csapat pár emberére. Akik nagyon barátságosak voltak hozzá. Így az anatóliai génállomány kishazánk török megszállás alá eső részén meghatározó lett 25% kb, + más is bejött persze, mert a végén meg bajor, cseh, lengyel stb hadak is jöttek de most már délfelé. +25% :) Olvasztótégely :) ez a turmixolás a mai napig folyik, csak most a turisták (olasz, német csapatai fokozzák a becsapódások hatékonyságát.

telkoe 2018.10.07. 00:44:36

@Minorkavidor: A nyugati elvtarsak a sok rinya utan kegyeskedtek a meglehetosen bamba es tehetetlen halado magyar baloldal hona ala nyulni. Ennek ellenere a rendor szidasa es lekopkodese nem igazan tartozik a jogallamhoz.

Egy kituno pelda arra hogy a halado baloldali ertelmiseg csak addig okoskodik a jogallamrol amig neki eppen jo, de ugy egyebkent nem igazan zavartatja magat ha a hazitaji aktivistacsocseleke eppen rendorre ugat es kopkod.

Csak halkan jegyzen meg, hogy igy a nagy balos moralis felsobbrenduseg csak seggrazo pozolas.

cavalry 2018.10.08. 09:10:50

@telkoe: Csak halkan jegyzen meg, hogy a "nagy balos moralis felsobbrenduseg" értelmezhetetlen. Az erkölcsi értékek betartása az adott területre érvényesen mindig nagyobb érték mint a - nem betartása -, tök mindegy hogy milyen oldalon állónak címezzük a megvalósítóját.

Gondolom a tízparancsolat ismert, az most akkor balos vagy jobbos?

Ez a logika érvényes a rendőrre is, ha úgy érzi megsérti az értékrendet (európai, keresztény, katonai, rendőri, szocialista, polgári, stb. stb. ) akkor lépjen, ha meg érzi - de nem lép - akkor ne nézzen tükörbe ez a minimum.

telkoe 2018.10.08. 10:10:26

@cavalry: Lassan el kellene donteni, hogy jogallamot szeretnel, ahol a rendor ervenyt szerez a birosagi dontesnek (mint ahogy a legtobb jogallamban mukodik), vagy az erkolcsileg-ideologiailag felsobbrendu hulyegyerekcsocselek donti el mi a helyes es mikor ne merjen intezkedni a rendor (ahogy a kevesbe jogallamokban szokas).

Lehet preferalni a szivedhez kozelallo politikai csocseleket, de vicces a balos ertelmisegi sivalkodas es picsogas a jogallamert mikozben a csocselekuk eppen szorgalmasan kopkodi a rendort es elvarja hogy ne merjen intezkedni.

cavalry 2018.10.08. 14:27:37

@telkoe: Picit ellentmondásokba keveredtél.
1. A bíróság döntése nem mindig az isteni igazság kinyilvánítása mint tudjuk. A bíróság is téved néha. Ha a bíróságot a politika vezérli amint sokszor elő tud fordulni akkor megintcsak baj van ezzel. Hitlernek is volt bírósága igaz és Sztálinnak is volt. A jogállam kritériumai ezért vannak, hogy el lehessen dönteni mi a helyzet. Az más kérdés hogy időnként még a legjobb bíróság is a tények ismerete , vagy hiányos ismerete nélkül is tévedhet.
2. Nincs ilyen hogy erkölcsileg-ideológiailag felsőbbrendű el dönt bármit, az adott kultúra általános erkölcsei ismertek általában mindenki előtt és még van olyan is hogy nemzetközi jog -ami a nemzetközi erkölcs leképezése.

Nálad az kérdés hogy a lopás mit jelent? A tulajdont is meglehet kérdőjelezni néha (a tőkés (bank) kirabolja a munkáosztályt tehát elvesszük tőle amilye van stb.)

Szerinted erkölcsös volt a devizahitelekkel való bánásmód? A bank erkölcsös volt, Az állam is? ha bármelyik - véleményed szerint nem az, akkor a rendőr erkölcsös ha ezt a parancsot végrehajtja? A vicces az hogy a parancsot lehet érdekesen is fogalmazni, pld. Akkor intézzétek..., vagy oldjátok meg a kérdést véglegesen, stb, de aki végrehajt az a valósággal áll szemben és amit csinál azt tudnia kell hogy jó vagy rossz erkölcsi szempontból.

A rendőrt leköpni erkölcsös? Általában nem. Kivétel akkor van ha a rendőr nem erkölcsös. A leköpés egy vélemény nyilvánítás, lehet becsületsértés is ha hamis a célja. Ha nem?

A trükk egyszerű, erkölcstelen állami és gazdasági szereplők jogilag megtámogatott, erkölcstelen intézkedéseinek a végrehajtására tájékozatlan (vagy nem) végrehajtókra bízzák a tevékenységet és utólag a jogra hivatkoznak amit ők hoztak létre. Zseniális nem? A végrehajtó meg parancsra tette és kész.

Számtalan példa van arra hogy az ilyen dolgot megtagadták a II. VH ban is, és nem történt semmi , kerestek mást -és mindig találtak is. Csak hogy ennek voltak következményei is: láttam filmet arról hogy az amerikai csapatok kérdés nélkül lövöldözték le a táborok őreit, csak azért mert ott voltak -mert aki ott volt és őr volt és az erkölcstelen, szükségtelen vizsgálni csinált e bármit, és esetleg csak félórája volt őr (ilyen is volt). Tehát a ruha is halálos bűn volt, érdekes módon az ÁVO-val ugyanez történt (néha tévedés is volt).

A francot ártatlan az aki erkölcstelenséget követ el parancsra, az erköcsön alapszik a jog is - jobb ha tudod :)

telkoe 2018.10.11. 12:14:42

@cavalry: Meglehetosen kenyelmes allaspont.

Ezek szerint a birosagot, hatalmi agak szetvalasztasat, allami eroszakmonopolumot megtartjuk a kevesbe fontos dolgokra esos napokon szorakoztatni. Fontos dolgoknal az erkolcsi moralis felsobbrendu csocselek kivonul es kopkodessel-anyazassal korrigalja a dontest nehogy az (allam) rendorseg vegre merje hajtani. Bunozok deportalasat leallitjak hiszterikus picsak, fakitermelest szarral dobalozo aktivistak, a rendor meg ne mereszeljen ellentmondani nekik.

Erdekes akkor lesz a dolog ha az ingatlan tulajat is tamogatja par moralisan es erkolcsileg fejlett tudatu aktivista, akik felhaborodnak azon, hogy mas tulajdonaban ingyen akar lakni valaki, es moralis felborodasuk jeleul pl. satrastul felrugnak parat a rendorkopkodo aktivistabol.

Ilyenkor jut hirtelen eszebe a rendorkopkodo csocseleknek a jogallamrol sipakolni es a rendornek kotelessege megvedeni oket. Amikor a rendor megunja, hogy az allam nem vedi meg az erkolcsosen kopkodo csocselektol, akkor iszik egy kavet, felvesz par zsebtolvajlasi jkvt es csak akkor er oda, amikor az aktivistak mar rendeztek egymast kozt a moralerkolcsi vitat.

Ezzel tetszes szerint lehet boviteni a kort moralisan felhaborodott tulajdonosra akinel betortek es megfogta a betorot, elutott csaladtag hozzatartozoira, csunyan nezett a csajomra geci stb stb... valakinek mindig lesz moralis-erkolcsi alapja hogy leszarja a jogallamot es kieroszakolja ami neki eppen jobban tetszik.

cavalry 2018.10.11. 12:48:22

@telkoe: iróniának nem rossz a válasz.

cavalry 2018.10.11. 12:57:43

@telkoe: vedd már észre hoyg a jog mindig változik, az erkölca csak nagyon lassan. Tehát az erkölcs messze jobban fontos mint pár hülye által kihirdetett ezerszer mnódosított hibás szöveg, ami önmagával is ellentmondásban van.ű
Pld tilos a fegyvereket reklámozni igaz (remélem tudod).
Van a gazdasági reklámozásról törvány, ami hibás.
A törvényt értelmezve 8egy 5.általániost végzettnek is érthető a hiba) pedig gyakorlatilag minden olyanközlés ami a fegyverek ismertségét fokozza törvény által tiltott.
Tehát kb 500000 tv sértést talász csak a neten magya roldalakon, és naponta vetítenek filmeket ami televan kézifegyverekkel.
A fegyver fogalmába meg az atomtengeralattjárót, tüzérséget, stb. nem tették be (gondolták azt úgysem vesz senki), de a festék kilövő fegyvernek látszó tárgyat, légpisztolyt stb. igen. Önmagával is ellentmondásban van a tv. Nem is tartja be senki.
De ha veszel az újságosnál egy kaliber magazint, vagy a Nimród magazint, az tele van fegyverrel. Tehát betiltandó. Ja nem mert szeretjük. Könyveket bezúzni.
Szóval akkor mi is van?

Amikor molnibalage érdekeseket irogat a repülőgépekről akkor törvényt sért (csak szólok ) . Az itteni posztok nagy része detto.

Tehát a tv. vacak, meg kell változtani, ha meg nem tarjuk be akkor meg minek a tv.? Más eset? ja jogállam :)

hendrick 2018.10.13. 21:16:06

@cavalry: Portugáliában volt szerencsém ilyesmi táblához, ráadásul elég közel turistalátványossághoz. De ami miatt írtam: Én Budapesten 2 No-Go zónáról tudok. Az egyikről mindenki tud, mert mindenhol ezt hallani, a másik címet nyomozó tiszttől hallottam, hogy oda ők csak készenlétiekkel együtt vagy irdatlan létszámban szállnak ki. Szóval ezekről a hazi címekről van valahol térkép, tanulmány, etc?

cavalry 2018.10.13. 21:36:05

@hendrick: Nálunk nincs ilyen no-go zóna és kész. Olyasmi máshol van. Nálunk csak olyan a vérmérséklet hogy ha elütsz valakit és olyan barom vagy hogy nem húzol el a francba, akkor picit megrongálnak ami nem teccetős. Oktatólak csakis, minek maradtál ott. Ezért viszek ilyen esetekben egy valódi könnyűlovassági szabját (1800 akárhányból) álcázva, ami penge éles, és mivel sok évig vívtam is, előadjuk majd a Három testőr cimű film legszebb jeleneteit korhűen - kifejezetten önvédelmi céllal - csak ezzel durvább a helyzet, mert egy suhintás egy harcos KO az eredmény mint a szamuráj filmekben is - semmi vivogatás ide oda.

Agyverzes 2018.10.25. 15:17:14

Csoki!
Kikerült egy olyan cikk amit jó lett volna az elejétől követni, ennyi komment irdatlan és hát, amit elolvastam is fele ugyanolyan aberrált hülyeség volt mint ami a médiából is csöpög.

Véleményem szerint ha a "monnyon le" rendőr leszerel/megtagadja a parancsot és a sok büntetőjogász szerint ennek elméleti következménye van csak, mit gondolnak? Akinek kilakoltatásáról döntöttek az feledésbe merül? Vagy mindenki leszerel és akkor azért nem rakják ki?
Minden tisztelettel, olyan sületlen, logikát nélkülöző ostobaságot lehet olvasni pár embertől, gőg, csak arra tudok gondolni, hogy a bulvárszenny elérte a hatását.
A rendőrség sem tökéletes, mint lényegében egyik "vállalat" sem, még ha speciális jogokkal is rendelkezik, de azért kezd már marha fárasztó lenni, hogy a probléma gyökere senkit sem érdekel, csak az akit a helyszínen le lehet hordani, no meg hatásvadász cikkekben távolról is.
Normális jogállamban az állam kiáll a rendőrség mellett és a közbizalom is másképp áll mint idehaza. Mivel úgy látom idehaza szabadrablás van e téren is, sokan vastagon ki is használják a helyzetet.

mel gibson 2018.11.12. 09:49:37

@Utó Pista: engem soha az életben nem rugdos senki a földön, pubi.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2018.11.12. 10:51:19

Szerintem az alábbiak miatt nem népszerűek a rendőrök:
Egy átlag honpolgár milyen szituációban kerül kapcsolatba a rendőrökkel?

1. Traffipax.
Azzal még nem is lenne semmi baj, ha a nem lenne totálisan nyilvánvaló, hogy ez az egész nem a pénzbehajtásról szólna.
Mert ugye totál érdekes módon nem ott mérnek ahol gyakori a baleset és így kívánják megelőzni az újabbakat. Hanem olyan helyeken ahol emberemlékezet óta egy sem fordult elő, viszont jól el lehet kapni a népeket.

2. Egy bűncselekmény sértettje vagy.
Nekem is törték fel az autómat és kilopták belőle a rádiót. A szerv majdhogynem lecseszett, hogy mit zavarom őket ilyen szarokkal. Törtek be anyám házába és maradjunk annyiban, nem lépték át a rendőrök a hanghatárt a kiérkezéskor. (14:00 kor jelentettük az esetet este 8 után már kint is voltak).
Ja persze a tettes nem lett meg egyik esetben sem nyilván.
Akkor jegyeztem meg keserűen, hogy kellene egy ilyen gyorsított eljárás a rendőrségen:
- Betörtek hozzám
- Biztosítás van?
- Igen
- Holnap fáradjon be és kitöltjük a papírokat a biztosításhoz "A nyomozás lezárva tettes ismeretlen". Lehet menni a biztosítóhoz.

Wéső 2018.12.06. 09:18:37

@Hiryu 2,0: " Ami nagyon káros egyébként a társadalomra az, hogy az egyszeri ember aki buta mint a föld, most szócsövet kapott a kezébe és teleokádhatja a baromságaival a Facebookot és az internetet, miközben QED"

PONTOSAN EZT MONDOM ÉN IS

Bandibacsi34 2021.11.10. 11:21:34

Most találtam ezt a posztot.
1, A város azé, akinek lakoingatlanja van benne!
2, Mifele rendőrség az, amelynek a tagjait büntetlenül le lehet köpni? A regi szep idokben eljart a gumibot az ilyen cselekmenyekert. Ma is eleg lenne a paprikaspray(2006-ban alkalmaztak, most miert nem merik??).
3, A rendőr a jogszbalyoknak tesz eleget! Igy is sok a nem fizető ingyenélő, nem kötelező Budapesten vagy nagyvarosban lakni. Persze allambacsi csinalhatna barakk lakas telepeket a kilakoltatottak elhelyezesere.

Bandibacsi34 2021.11.10. 11:27:22

@hendrick: Önmagában nem volna hülyeség gettokat kialakitani, csak korbe kell keriteni egy nagy reszt es egy bejaratot hagyni. Mindenki tudna, hogy ne menjenek oda. Gondolom a Hős utca az egyik(Budapesten főleg a körvasút menten vannak a sz.r helyek pl. Mexikói út, de ezek semmik pl egy londoni gettóhoz kepest, igaz lattam en is embert bedrogozva, akit asoval kellett volna fejbe baszni bemutatkozas gyanant).
süti beállítások módosítása