Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A Rainbow Warrior felrobbantása (x)

2009.01.18. 12:40 tiboru

A lemilblog szerzői (hasonlóan olvasóink döntő többségéhez) elkötelezett környezetvédők: nem dobálják szanaszét a sörösdobozokat, nem gyújtanak tábortüzet benzinkutak közvetlen szomszédságában és visszaviszik az üres lőszerhüvelyeket a színesfém-kereskedőkhöz. Innen is látszik, hogy a Greenpeace-szel szemben semmiféle negatív prekoncepció nem terhel bennünket, ugyanakkor – mély levegőt véve – azt az ősrégi közhelyet is ki kell mondanunk, hogy ami hülyeség, az hülyeség. Punktum.

Mai posztunkban egy régi, ámde tanulságos esetet elevenítünk fel, amely a titkosszolgálatok és a környezetvédők közötti örök szemléletkülönbség eredője – hogy finoman fogalmazzunk. Fogadjátok megértéssel és környezettudatos empátiával a Szivárványharcos történetét.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

154 komment

Címkék: francia titkosszolgálat nemzetközi szervezet kémek és hírszerzők humint

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.18. 19:19:27

@Paxton:

Nem lepne meg egy ilyen fokú pofátlanság sem :-)

manager2008 2009.01.18. 19:31:50

Titus
"Magyar megoldás: szvsz megegyezne a franciával, ennél jobban elrontani úgyse lehetne."
Azért ne becsülj le minket.

1. robbanás nem lett volna olyan ami elsüllyeszti a hajót, csak összetörnek az üvegek a konyhában, és kifolyik a paradicsom a földre
2. a búvároknak kifogy az oxigén palackjuk és még a kikötőben segítséget kell kérniük, hálából bevallanak mindent.
3. A többiek összebalhéznak a kikötőőrséggel és garázdaságért lefogják őket, majd mindent bevallanak sec perc a rendőrségen.
4. Nem lesz semmiféle itélet, mert nem hal meg senki, esetleg azt hiszik a népek hogy buli (fanta) van a hajón.
5 A kölcsönzött autóból kifogy a benzin a kikötő után 2 kilométerrel
6. Az útlevelek ránézésre is hamisak lesznek, már a beutazásnál lebukik az egész társaság.
folyt köv tetszés szerint.

Hallot már valaki sikeres magyar akcióról, vagy annyira sikeresek vagyunk hogy még nem derült ki semmi (igaz a siker sem).

Mentula 2009.01.18. 19:36:12

sikeres akciókról csak 90 évvel később lehet hallani. ha tényleg sikeresek.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.18. 19:37:20

@manager2008:

Ez (is) qrvajó volt, köszi! :-)

Hát, sikeres magyar akció... Végül is kiszorították Mucuskát, meg volt az a délszláv háborús bűnös, akit kábé 8 év életvitelszerű szegedi tartózkodás után szintén sikerült semlegesíteni úgy, hogy elkobozták az egyik autóját és tán megfogatták az osztrákokkal Nickelsdorfnál (mert mi nem mertünk hozzányúlni Hegyeshalomban)...

:-)))

Mentula 2009.01.18. 19:38:25

És igen, a blogsalit kicsit átfésülték - előnyére, már ideje volt:)) Na iszom is egy-két liter bort.

scsaba1 2009.01.18. 20:02:01

@vegacs:

Az agyatlan környezetvédőket fikázzuk, a "sötétzöldeket"...

Akik szerint ne legyen atomerőmű, ne legyen hőerőmű, ne legyen vízerőmű se', ne legyen autópálya, ne legyen híd, meg semmi sem legyen, de áram az legyen (minnél olcsóbb), meg távfűtés is a lakótelepi kecóba' mer" megfagy a lelkem, de legyen olcsó kaja is a madarasteszkóban...

Condottiere 2009.01.18. 20:07:07

@Iron:

Nézd azt hiszem érthető pindurka hazánkban a zöldszkepticizmus, ha belegondolsz itthon milyen akciókkal hívták fel magukra eddig a figylemet.

Csak címszavakban: Bős-Nagymaros, Levegő Munkacsoport Vs. M0-ás körgyűrű, Védegylet és csatolt szervei Vs. Zengő/Tubes és nemzetérdek, Négy Mancs (no commant).

Ha belegondolsz ezekben a kérdésekben leginkább egy valami hiányzott a zöld oldalról, az pedig a konstruktivitás. A környezetvédelem fontos dolog, nálunk a "zöldek" ártanak neki a legtöbbet.

A Tiszai ciánszennyezéssel kapcsolatban, meg nem hallottam róla hogy a román illetékesek Canossát jártak volna BP-n, és vagonszámra küldték volna a kártérítést a Tisza vidékére. Illetve a nagy nemzetközi visszhangot, ami a román hatóságokat felelőtlen tahóknak bélyegezte volna.

Üdvözlet a seggemből :)

scsaba1 2009.01.18. 20:07:34

@Ahmet:

A bombával mindíg üzensz is a hasonszőrűeknek. Gyújtogatni minden debil tud, de egy működő bombát készíteni/szerezni, és lyukat ütni vele a egy hajó oldalába csak az egyel (vagy kettővel) nagyobb kaliberű játékosok tudnak (különösen a '80-as években, amikor nem volt net) A RW-t nagy valószínűséggel nem ammon-nitráttal robbantották fel, hanem spéci robbanóanyaggal.

Condottiere 2009.01.18. 20:14:44

Az olyan kiváló emberek előtt mint David Attenborough viszont leveszem a kalapomat és mélyen meghajolok. a 80-as , 90-es és évek fordulóján gyerekfejjel az ő természetfilmjei, értették meg velem miért is fontos ez az egész. Ezek a filmek, melyek ekkor jutottak el hozzánk még bőven a 80-as évek elején készültek. Na például az Ő intelligenciája az, amit hiányolok napjaink Zöld hőseiből.

Titus Pullo Urbino 2009.01.18. 20:17:16

Ha már magyar sikereknél tartunk, kettő pozitív eset: A Magyarok Nyilainak nyilazásait egyértelmű titkosszolgálati sikeres akcióknak minősíteném. A dunaszerdahelyi szurkolóverés szintén sikeres magyar akció volt szvsz.

Condottiere 2009.01.18. 20:21:16

@Titus Pullo Urbino:

Ha az utóbbi előre megszervezett akció volt, miért béna kacsaként sikerült lereagálni nemzetközi szinten.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.18. 20:22:33

Hoppphopp, az aktuálpolitika... tudjátok, tabu... és ez rám is vonatkozik...

Köszi :-)

Condottiere 2009.01.18. 20:25:01

@tiboru:

Bocs ebbe belefutottam.

Titus-om, vedd kérdésem fel nem tettnek.

mark renton 2009.01.18. 20:25:44

A bolygó megmentésének egyetlen járható útja, ha nagyságrendekkel csökkentjük emberi populációt.
A tudomány jelenlegi állása szerint az emberülésre leginkább alkalmas eszközök egyike az atomfegyver.
Így már érthető miért szaglásztak a sötétzöldek a francia atomkísérletek körül.

Condottiere 2009.01.18. 20:30:01

@mark renton:

Illetve a South Park egyik epizódjában lehetséges alternatívaként merült még fel a "buzulás" is. Hát izé, őőő, nem is tudom valahogy nem vidítanak fel az alternatívák...

Titus Pullo Urbino 2009.01.18. 20:30:44

Úgy látom, az előbb valaki visszaélt a nickemmel és beírt mindenféle aktuálpolitikai hüjeséget, persze nem én voltam. :-))) Legalább három titkosügynök tudja igazolni, hogy 20.17-kor nem is voltam gépközelben.

SzigMa 2009.01.18. 20:34:46

Urban Legend kiegészítés: Azért tértek haza ügynökhőseink a polinéz szigetről idő előtt, mert a nagy háziőrizetben a páros női tagja terhes lett. A zélandiak tiltakoztak is, de aztán a dolog annyiban maradt.

Egyébként a hogyan lehet mégjobban elbaltázni dologhoz:
Amikor 4-5 éve kint voltam Brüsszelben, akkor volt éppen az a hír, hogy a belga titkosszolgálat a világ legbénábbja, mert olyan szinten nincsen semmilyen titkos jogkörük, hogy még lehallgatni sem szabad nekik senkit. Ettől viszont olyan frusztrált az állomány, hogy hihetetlenül alacsony a morál. Akkor épp azon cikkeztek, hogy újabb szög a koporsóba: Megvonták a szolgálat tagjaitól a fegyverviselési engedélyt, miután az egyikük részegen agyonlőtte a kollégáját. Szóval, azért tudnak ezek...!

Condottiere 2009.01.18. 20:38:43

Még réges-régen volt itt szó valami, Észak Koreai hajóról a parlamentnél, hogy is volt az pontosan, emlékszik erre valaki, vagy ezt csak álmodtam?

dts 2009.01.18. 20:56:17

Az egészben nem értem ezt a nagy hacacárét a kis bombával meg a nagy bombával. Elég lett volna kellőképpen sokszor elismételni, hogy: atomot fogunk ott robbantani, fijuk, ne menjetek oda!

Oszt ha mégis, akkor lehetett volna mondani: mi szóltunk...

...aztán BUMM!

Megspórolták volna az egészet...

juditmanó 2009.01.18. 20:59:10

Szeretnék kérdezni valami nagyon naivat, miért volt olyan fontos, hogy a RW ne érje el a francia vizeket, ott hogy tudott volna tiltakozni a robbantás ellen? Bocs, de én abszolut tudatlan vagok a nemzetközi, főleg a nemzetközi hajózási jogban.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.18. 21:08:19

Nem naív a kérdés. Csak arról van szó, ha ott van a RW, akkor nem robbantanak, mert az mégse fér bele, hogy a hajó és teljes személyzete odapörkölődik a zátony homokjára.

Dirky 2009.01.18. 21:11:12

@juditmanó: Ugyan bejelentett atomkísérletnél szándékosan odamenni a GP felelőssége lett volna, de a franciák vagy robbantanak és a Szivárvány is megy vele, vagy lefújják a kísérletet. Olyan ez, mint a sínekhez/fához bilincselés, klasszikus protesztakció.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.18. 21:21:07

A svájciak baromi boldogok lehettek, hogy a párizsi fiúk már megint az ő útlevelükkel garázdálkodnak...
Nézegettem Mafart őrnagy arckifejezését. Elég érdekes. Olyan, mintha a fotózás előtt bevett volna egy üveg Pastist.

Az egész történetben, amikor jöttek a békaemberek, eszembe jutott Pelikán József gátőr találkozása Dániel Zoltán miniszterrel :)

juditmanó 2009.01.18. 21:27:32

@Zig Zag: köszönöm,így már világos, TRambó neked is köszi. Még egy kérdés lehet? A GP komolyan azt várta, hogy az ilyen akciókkal megakadályozhatja a kísérleti robbantásokat?

Dirky 2009.01.18. 21:46:03

@juditmanó: Az ilyen akciókból csak jól jöhetnek ki. Ha a hajó eljut odáig, akkor a franciák vagy robbantanak (és szembenézhetnek a nemzetközi felháborodással, hogy zöldeket ölnek), vagy nem. Ha nem, akkor vagy véglegesen nem (és a GP elérte a célját), vagy megpróbálják valahogy elüldözni onnan a hajót. Ekkor viszont médiaesemény lesz az egész, ahol gonosz hadihajók üldözik a civil kis vitorlást, ergo ismét a franciák veszítenek arcot.

A robbantás tényleges megakadályozását is elérték volna ideiglenesen, de a céljuk szvsz inkább a médiafigyelem volt. A francia döntés, hogy még a kikötőben megszabadulnak a problémától, ezért volt logikus. Persze ha valahogy balesetnek álcázzák, még ennyire sem érdekelt volna senkit a dolog, mint egy robbantás.

butatót 2009.01.18. 21:48:37

@juditmanó: A GP tudta, hogy a robbantást nem lehet megakadályozni - mint ahogy azt is, hogy ha páran a sinekre láncolják magukat, attól még nem állítják meg végleg a fűtőanyag-szállítást az atomerőművekbe/ből - de az ilyen demonstráció (főleg, ha a sajtót már előre alaposan megdolgozták) hatalmas visszhanggal jár, ami, ha mást nem is, de pár kínos pillanatot okoz a tiltakozás célpontjának.

ScoTTThun · http://candc.blog.hu 2009.01.18. 22:12:50

OFF
Zigzag: lokj egy mailt pls! Kommunikalnom kell veled a kiraly szerint. Ezek utan szeirintem is.
ON

"Innen is gratulálok a kiképzőjüknek."
LOL.
Átadom. :)

Ez meg klasszikus lesz:
"Szar beosztás, utólag szinte garantált pénzjutalom, előléptetés és teljesen bizonyosan gyomorfekély a következménye az ilyen melónak. Meg magas vérnyomás, tüdőtágulás, később cukorbetegség, egyenetlen pulzusszám, egyéb pszichoszomatikus tünetek, különféle allergiák, asztma, emésztési és alvási rendellenességek, megromlott családi hangulat, válás, olykor öngyilkosság."
Egy részét már produkálom, pedig nem is vagyok. :)

juditmanó 2009.01.18. 22:22:27

@TRambó: akkor a francia kormány szempontjából valóban nagy szívás volt a félresikerült akció, ráadásul nem is igen jöhettek volna ki az egész helyzetből jól, csak ha nem baltázzák el a robbantást, már ha jól vontam le a következtetést.

Dirky 2009.01.18. 22:45:26

@juditmanó: Mondjuk a GP is felülértékeli néha az ügye iránti támogatottságot, a médiafigyelem nem jelent feltétlenül lakossági szimpátiát is. De igen, mindenképpen adtak volna egy patront a francia kormánnyal nem szimpatizálóknak nemzeti vagy nemzetközi színtéren.

Mentula 2009.01.18. 22:49:39

Tényleg érthetelen a sztori így elsőre. Egy "nagyhatalom" titkosai ezer kifinomultabb dolgot tehettek volna. A legkézenfekvőbb, hogy valami koholt vádakkal nemzetközi jogsegély útján őrizetbe vetetik a helyiekkel a RW legénységét, vagy lefoglaltatjék a hajót a robbantás napja környékén, majd két később bocsánatot kérnek. Vagy zsaorolnak egy kicsit, netán "biztos helyre" viszik az aktivistákat. Nem köll robbantani, nincs hulla.

Konteo: az ügynök-pártól akartak magszabadulni.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.18. 23:08:40

@Mentula:

Furcsa, na.

"az ügynök-pártól akartak magszabadulni" - elég költséges (és erkölcsileg meglehetősen kontraproduktív) módszert választottak a boulevard Mortier nagyokosai :-)

Azt hallottam, hogy nemzetközi megbeszélések során még a kilencvenes évek elején is Greenpeace-matricákkal kedveskedtek a DGSE delegációjának a baráti szolgálatok képviselői :-)

Dirky 2009.01.18. 23:15:03

@Mentula: Igen, ez a robbantás nem épp az ideális csendes megoldás. Némi finom szabotázs esetleg a hajón, véletlen kikötői baleset, drogcsempészet miatt leültetett kapitány, kocsmai verekedésbe keveredett legénység... Annyi finom módon el lehetett volna intézni a dolgot úgy, hogy csak gyanítani lehessen mögötte külső beavatkozást.

Azt pedig a franciák is sejthették, hogy a GP úgyis vesz új hajót, szóval ezzel sem állítják meg őket örökre.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.18. 23:24:15

@TRambó:

Hát igen; ahogy körülnézek, törzsolvasóink szerintem hat óra alatt minimum három alkalmasabb és kevésbé rázós műveleti tervet összedobtak volna, mint a DGSE akkori vezérkara, sőt, még önkéntesek is akadnának köreikben egy aucklandi kiküldetésre :-)

Dirky 2009.01.18. 23:56:29

@tiboru: Valóban, én mindjárt törlöm is az indapassom, mert ha a következő két hónapban bármi történik valami GP hajóval, már csomagolhatja is a hideg élelmet magának minden kommentelő az előzetesbe...

De tényleg nem értem, Hernu (vagy Lacoste) miért ezt a verziót választotta valami finomabb politikai megoldás vagy szabotázs helyett. Persze akkor nem lett volna belőle poszt, szóval annyira nem zavar. ;-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.01.19. 01:38:20

@TRambó: Ugyan már. Tagadni, szisztematikusan tagadni ;) Kell egy közös sztori, amit mindannyian elismétlünk. Utána meg, bizonyítsák ránk...

Titus Pullo Urbino 2009.01.19. 08:09:10

Hasonló ügy: Egy magyar céget az osztrák állatvédő Négy Mancs Alapítvány fekete listára tett, azzal vádolták őket, hogy a libatöméssel kínozzák az állatokat. A cég több mint 4 milliárd forintot vesztett és 200 dolgozóját elbocsátotta. Ez 200 magyar családot tett tönkre.

Hab a tortán: a libatömésről tavaly májusban készült videofilmről azóta kiderült, hamis.

Az alapítvány miközben a magyar libamáj ellen kampányolt a lengyel libamáj vásárlására ösztönözte a németeket és az osztrákokat.

Ergo: lengyel libamájért lobbizok, bármi pénzt megér, hogy a konkurrenciát hamis bizonyítékok árán is kiirtsam.

Analógia: olajfűtésű erőművekért lobbizok, bámit megér, hogy az atomenergia ellen kampányoljak. Az olajüzemű erőművek szmogjától meg dögöljenek meg az emberek. Nincs is szebb látvány egy tüdőbajos, vagy asztmás kisgyerek szenvedésénél.

Na, ezért nem szeretem a zöldeket.

hazitroll 2009.01.19. 10:06:57

A Négy Mancs ritka baromság, ellenben a habzó Rábáért tudtommal nem sok környezetvédő tett... (győri vagyok) Nem azzal van a baj, hogy valaki környezetvédő vagy sem, hanem azzal, hogy hülye vagy sem. (illetve hogy kinek, minek az érdekében, felbujtására cselekszik) De ha már hülyeség és álszentség: nekem akkor durrant el az agyam, amikor emberek autóval elvitték a biciklijüket Critical Massra. És lehet, hogy nem személy szerint ők, de egyes békésen bicikliző felvonulók autók szélvédőjét döngették "Köcsög autósok" felkiáltással. Egyébként környezetvédőnek tartom magam, csak a hülyeségtől mászok falra. Az írás pedig ezúttal is nagyon jó lett!

füligjimmy77 2009.01.19. 10:25:16

Pontosan ezt akartam írni, mint Titus, a konkurencia szponzorálja ezeket a környezetvédő szervezeteket. Amúgy a Négy Mancs osztrák, ha jól tudom, nem gondolod, hogy a saját házuk előtt fújják meg a harci kürtöt? De Fodor Gábor nemsokára határozott lépéseket tesz. (bazz, Fodor Gábor már nincs is ott, akkor ki fog határozott épéseket tenni?)

Titus Pullo Urbino 2009.01.19. 10:54:58

Ne értsetek félre, harcos környezetvédő vagyok, soha nem szemetelek, a cserépkályhámba külön gyűjtöm otthon az égethető szemetet, pártolom a szelektív gyűjtést is. Kirándulni szemeteszsákkal indulok, az erdőben is összeszedem a szemetet. A gyerekeimet is így nevelem, Konrad Lorentz az egyik kedvenc íróm, az egyetemen környezetvédelmi jog speckolt vettem fel, évfolyamdolgozataimat is ide írtam. Fákat ültetek otthon, halastavam van a kertben, fűnyíró helyett kaszát használok, ilyesmi. Számomra ez jelenti a környezet védelmét. Biciklivel, vagy gyalog közlekedem, buszra, autóba csak végszükség esetén ülök. Viszont az összes "zöld" aktivistát leszarom négymancsostul, mindenestül, mocskos megélhetési protestálók.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.19. 10:57:41

A módszerhez egy újabb adalék. Konteo (x): A nyílt tengeren a FR haditengerészet éppen arra gyakorlatozó tengeralattjárója egy torpedót fúr a RW oldalába. A hajó fél perc alatt elsüllyed nagyjából nyomtalanul. Se vészjelzés, se hír, se hamv. B Ballard pedig hátralevő életében nem ér rá felkutatni. Nincs lebukás. Relatíve kevesn tudják mi volt az igaz. Nincs nyom, bizonyíték. Nincs nyomozás, nincs rendőrség.
Ha mégis felmerül valami gyanu, simán le lehet tagadni, de legrosszabb esetben is azt mondhatják: Ja, bocs. Gyakorlatoztunk, a RW pedig belefutott a gyakorló torpedónkba. Baleset. Sajnáljuk.

Collingwood 2009.01.19. 11:29:05

Hát ez aztán jó kis sztori; a francia titkosszolgálat egy csapat leszbikus környezetvédővel sem tud elbánni ...:) Valamelyik csendőr film (Talán a csendőr nyugdíjban?) jutott eszembe, amiben Lütyő főtörzs beépített ember, búvárok és ejtőernyősök bevetésével csap le a nudistákra. Hasonlóak az erőviszonyok, mint az új-zélandi balhéban...:)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.01.19. 11:41:19

@Zig Zag: vagy pedig szépen rápakolni néhány tapadóaknát (lehetőleg jó sokat), aztán megnyomni a gombot, amikor senki sincs a közelben ...

Viszont a wikipedia szerint, a terv az volt, hogy a RW egy kishajó flotillát vezet Mururoaba - így pedig már érthető, miért kellett a kikötőben megszüntetni a veszélyt.

Ami a GP-t, Vier Pfotent és társaikat illeti: a környezetvédelem egészen jó ötlet volt, amig meg nem jelentek a megélhetési környezetvédők, akiknek minden mindegy, csak pénzt vagy pénzre váltható ismertséget hozzon ...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.19. 11:42:48

@Rocky: Nem a zoldekkel van a problema, hanem a SOTETzoldekkel. Nincsenek megoldasi javaslataik, csak olyan magyaros ellenzekkent aggresszivan akadalyoznak mindent.
Ha minden ugy menne, ahogy ok mondjak, akkor elso lepeskent termeszetesen le kellene meszarolni az emberiseg 70%-at, mert az altaluk idealisnak tartott eljarasokkal, modszerekkel ennyi embert meg talan el tudna tartani a Fold.
Egyebkent momentan azt kell mondanom, hogy ebben az ugyben abszolut igazuk van, mert egy kiserleti atomrobbantas az emberiseget egy centivel nem viszi elorebb, kiveve ha tenyleg meg akarunk valni az ominozus 70%-tol. Viszont akkor meg minek akadalyozzak? :)

kacsa. 2009.01.19. 11:56:26

OFF: @Titus Pullo Urbino: A 4 mancsos történetben az a "vicces", hogy ahány környezetvédővel eddig beszéltem, azok mind elítélték az akciójukat (ha az állatorvosokat is hozzávesszük, akkor az elítélés enyhe kifejezés). Az igaz, hogy nem mindegy, hogy magukat zöldnek nevezőkről (ld. elkerülő) beszélünk, vagy olyan környezetvédőkről, akik ritkábban hallatják ily módon a hangjukat, de minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy javítsanak valamit a helyzeten.
Egyébként jó a blog! Eddig read only üzemmódban voltam, mert a katonai dolgokhoz gyökér vagyok (máshoz is :)).

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.19. 11:58:47

@scsaba1: Vegrehajtani kell egy akciot, vagy uzengetni. Egyebkent ha megrakjak ezzel-azzal a hajot, akkor utolag ki fog derulni, hogy olyasmi egett ott, aminek nem kellett volna a hajon lennie.
Greepeace azt mondja majd, hogy felgyujtotta a titkosszolgalat, titkosszolgalat meg azt, hogy felelotlen idiotak minek hurcolnak magneziumot, aluminiumport, meg foszfort a hajojukon, es ha mar ilyen felelotlenek, miert krealnak konspiracios teoriakat. Mert ha akartak volna ugyis megallitjak oket a lezart terulet szelen.
Igy aztan van uzenekt a GP-nek, es lehet tagadni mindent a kozvelemeny fele. SZVSZ.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.19. 12:03:08

@Zig Zag: Hat folejuk kuldeni egy robotrepulot nemi elektronikai zavarorendszerrel, aztan vonogatni a vallunkat. Mi nem tudtuk, hogy ott vannak, nem jelentkeztek radion se. Nem tudunk semmi. : )

Titus Pullo Urbino 2009.01.19. 12:14:58

Tavalyi hóba nem pisilünk - Villon óta tudjuk, szerintem utólag már a franciák is tudták volna, mik a buktatók, meg hogy min lehet elcsúszni. A Titanicot is másképp építették volna másodjára, ha lett volna rá mód. Ezt az esetet akkor jól megszívta a Direction générale de la sécurité extérieure, de legalább más szolgálat embereinek tudják tanítani, hogyan nem szabad csinálni.

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.01.19. 15:00:49

Helóka!

Eddig úgy tudtam, hogy a tikosszolgáknak tilos Iwiw-ezni, meg szakmai ismereteket fitogtató blogkommenteket írni. Vagy van olyan kivétel, hogy titkosszolgálati hátterű blogon mégis szabad kommentelni? És egyébként is: ki engedélyezte ezt a blogot?

luvxxx 2009.01.19. 15:16:59

Gratula a bloghoz, imádom olvasni! Ami ezt a sztorit illeti, csak fogtam a fejem, egyszerűen hihetetlen, hogy ennyire elbaltázzanak valamit! Biztos kevés 24-et néznek ;)
Köszönöm, várom a következőt!

MTi 2009.01.19. 15:24:52

@Titus Pullo Urbino: Titusom - szívemből szóltál! Igen, igen - én is hasonló vagyok, és nagyon-nagyon igazad van! :-))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.19. 17:40:27

@Márai Coelhó:

Mi van, Tábornokom, új nicket választunk és viccelődünk, viccelődünk? Hát nem emlékszel, hogy megbeszéltük: kell két ilyen blog, hogy kiugrasszuk a nyulakat a bokorból?!

Hát még ha ráfutsz a konteó-blogra, mit fogsz szólni...

Te kis kópé, biztos akkor is túlszívtad magad fűvel, azért nem emlékszel...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.19. 17:45:22

@_drc_:

OFF

Nem akarom ám teljesen topicidegen mederbe terelni a kommentelést, de olvastam valahol, hogy a fejlett nyugati államokban (mi is ide tartozunk ám!) a 18-49 év közötti nők mindössze 27 százaléka, khm, visel ilyesmit a bármilyen öltözéke alatt.

_lehet, később megbánja, hogy ezt beírta_

Stupidella 2009.01.19. 17:51:26

@tiboru: ezt felmérte valaki? :)

Dirky 2009.01.19. 17:57:35

@Stupidella: "Jó napot kívánok asszonyom, a Gallup munkatársa vagyok, egy felmérés kapcsán gyűjtenék empíriákat..."

Stupidella 2009.01.19. 18:00:27

@TRambó: közvélemény kutat ás?

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.01.19. 18:01:46

Szia Tiboru!

Csak találgattam, de örülök, hogy végül rátok találtam. A Dénes üdvözöl. Legelőször is, gratulálok a bloghoz, az összes lépre csalt kommentelő nyuszival együtt. Szép munka, látszik rajta, hogy nem csak szolgálati érdekből csináljátok. Mostantól rendszeres olvasótok és törzskommentelőtök leszek.

Stupidella 2009.01.19. 18:07:07

@Condottiere: köszi, ez mindent megmagyaráz.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.01.19. 18:25:24

@NagyTeve: Gratulálok! Megmutatkozik, hogy jó iskolába jártál. Jössz majd blogbulira? Ihatnánk egy sört megint. :)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.01.19. 18:32:05

@Zig Zag: naná, hogy jövök! Mit gondolsz, lemondok a címer-üggyel kapcsolatos tiboru által beígért sörökről? :P

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.01.19. 18:35:51

@Zig Zag: a társaságot már nem is említve ... (na meg a Bushmills se kutya:P )

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.19. 18:37:22

@Stupidella:

Ja; most gondold el, micsoda macerás beosztás lehet :-)

molnardani 2009.01.19. 21:50:31

hello...en csak arra lennek kivancsi, hogy az incidens utan azert robbantottak a franciak vagy visszabujt a kagyló a kagylóhéjjba?

becsmik 2009.01.19. 22:00:30

Mint GP tag és hüséges Lemil olvasó kicsit vicces a hozzászólásokat olvasni . Sajnos most is nagyon sok a téves infó terjed itt is a környezetvédőkről és a GP-ről is.
1 Sikerült leállítatni a robbantásokat !
2 Ki mondta hogy az olajtüzelésű erőművekért harcolunk,pont az a lényeg hogy a co2 csökkenjen !

3 Nincs konstruktív zöld program ? Elég ha csak 1szer felmenne 1 tények ismerete nélkül kritizáló csak 1 nagyobb zöld szervezet honlapjára (pici segítség: GP, WWF, Friends of The Earth )
4 "megélhetési környezetvédő" ez nagyon jó :) várom a felajánlásokat és megyek szennyezni.
Amúgy nagyon jó a poszt mint az esetek 95%-ban, csak a hozzászólok környezettudatosságán kéne fejleszteni:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.19. 22:47:58

@molnardani:

1985 augusztusában aláírják a Rarotongai Egyezményt, amelynek értelmében a Dél-Csendes-Óceán atommentes övezet lesz.

Franciaország NEM csatlakozik az egyezményhez, de önmegtartóztatóan viselkedik: nem robbant egy ideig atomot.

1991 júliusában még durrantanak egyet, majd Mitterand 1992 áprilisában moratóriumot hirdet.

1995 júniusában Chirac felmondja az egyoldalú vállalást és utasítást ad egy utolsó (?) kísérlet-sorozatra. Hat francia robbantás következik (az utolsó 1996 január 27-én Fangataufa mellett).

Azóta a franciák nem robbantanak nukleárisan, sem a Csendes-Óceánban, sem máshol.

Dirky 2009.01.19. 23:20:11

@becsmik: Nem tudom, hogy menyi szerepe van a GP-nek a robbantások megállításában. Kihajózós akció volt már a hetvenes években is, és ahogy tiboru előbbi kommentjében is szerepelt, '85 után is robbantottak még. Nem mellékesen Ausztrália és Új-Zéland sem örült a viszonylag közeli teszteknek, akkoriban már nem volt hidegháború és egyre fejlettebb lett a számítógépes robbantásszimuláció - szóval nem csupán környezetvédői dicsőség a leállás.

flimo13 2009.01.20. 00:01:46

@becsmik:

Sajnos elég sokat voltam zöld szervezetek honlapján. Olyan program nincs, ami szerintem is életképes lenne.

Amúgy meg részemről a GP és hasonszőrűek a környezetvédelem legnagyobb ellenségei. A co2 csökkentése a fontos? Közben meg 30 évet elvesztegettünk az atomenergia terén a dilettáns hozzáállásotokkal, pedig csak annyi kellett volna, hogy a gimis fizikaórákat ne aludjátok át, vagy ha mégis, ne játszatok atomfizikust, és pofázzatok hülyeségeket.

Csernobilnál is remekelt a sok sötétzöld, az általuk generált pánik miatt több vetélés, abortusz volt, mint tényleges áldozat. Remélem kinn van a dicsőségfalatokon.

Nem olvasom rendszeresen a lapotokat, de eddig csak szélerőművek, vizierőmű és atomenergia elleni tiltakozásotokról hallottam. Olaj, gáz ellen tiltakoztatok valaha is? Vagy csak a vasúthoz láncolás a poén?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.20. 00:22:40

Figyel ám a modera is :-)

Ugye senki nem veti el a sulykot és nem kezd el anyázni?

movik 2009.01.20. 08:51:46

Üdv!
Valahol olvastam, hogy a hatnapos háború előestéjén a Földközi-tenger keleti felében lévő angol felségjelzésű lokátoros hadihajóval történt valami.
Ti valószínűleg erről többet is. Van erről valami történet a tarsolyban?

Zzoorroo 2009.01.20. 09:33:59

@movik: ez szerintem tipikusan konteoposzt-gyanus :)

tom_k 2009.01.20. 12:26:56

Üdv mindenkinek!
Üdv kedves tiboru!

Először is gratulálok a blogotokhoz! Már egy jó ideje olvasom! Igazán élvezetesen juttattok engem új infókhoz!
A GP és hasonszőrű társaival én simán csak pingvinezek! Nem értem őket! Ok, hogy tiltakoznak, de az egy idő után ellaposodik! De még sehol nem láttam és nem hallottam, olyat, hogy konkrét végigvezetett és komplett tervekkel ültek volna le tárgyalni, hogy:
-Figyú gyerekek értem én, hogy mit akartok csak környezetkárosító, viszont itt van egy/több terv, hogy an lehetne másképp!

De azért még mielőtt egy zöld megkövez! Had érdeklődjek, hogy a szélerőművek,napelemek,vízerőművek előállítása, gyártása mennyire környezet károsító????
Mennyi szél/nap/egyéb erőművet kéne építeni, hogy csak megközelítsük a mai fogyasztás/termelés arányt! Mert uram bocsáss! Ahhoz, hogy előállítsak valamit, sőt fejlesszek valami, igen szép mennyiségű energia kell!
Ha ezekre megoldást és nem tiltakozást reagálnak akkor számíthatnak rá, hogy beállok a sorba! Addig intézem magam, ahogy tudom!

A konkrét esethez szvsz annyit, hogy szerintem kellett a francia servicének egy oktató film, hogy hogyan ne! Ezzel az esettel a teljes kabinet és vezérkart végigzongorázták, amolyan bemutatom a dominó effektust! Csak a nemzetközi reakciót jobban elszámolták és a végösszeg nagyobb lett!
De magán az esetet nehéz végigolvasni röhögés és könnyező szem nélkül! Asszem egy 8éves katona/james bond filmeket imádó srác különb megoldásokat talált volna!

A bloghoz további sok sikert és még több időt!!
Tom

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.20. 15:08:03

@tom_k: Egyreszt igazad van, masreszt erre azt mondjak, hogy nekik nem dolguk megoldani a dolgokat, csak felhivni a figyelmet a nyilvanvalo pofatlansagra. Ez meg rendben is lenne, csak a baj ott van, hogy minden ellen tiltakoznak, olyan hevvel, hogy a legtobb ember ellenuk fordul. Pontosabban nem a GP ellen, hanem az egesz kornyezetvedelem ellen. Magyarul szarik ra ezutan, mert ezeknek sehogy se jo.

mr nemo 2009.01.20. 15:54:18

Alapvetően támogatom a környezetvédő kezdeményezéseket, de attól tele szalad a bakancsom, amikor katonai dolgokba ütik az orrukat. A nemzetvédelem szvsz előbbre való az ilyen civil "érdekeknél"...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.20. 16:19:23

@tom_k:

Köszi valamennyi szerzőnk nevében! És kommentelj máskor is!

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.20. 17:13:09

@mr nemo: Khm, emberiseg elorebb van a listan, mint egy nemzet.

molnardani 2009.01.20. 18:38:51

es majd el felejtettem:naggyon ott van ez a blog

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2009.01.20. 21:33:06

OFF

_egészen biztos benne, hogy ezt később megbánja_

eredetileg a tahiti csajok fűszoknya alatti viseletéről lett volna szó. nos, én Tahitin viszonylag ritkán fordulok elő, eddig sajnos egyszer sem, ezzel szemben viszont egy Paul Gauguin nevű úr elég gyakorta és sokáig időzött ott, neki tehát hinni lehet. szerencsére megfigyeléseit meglehetős jó rajzkészsége segítségével főképp vizuálisan örökítette meg, úgyhogy a kérdés már csak az, hogy az ott fanszőr-e, vagy csak árnyék...
www.bajabela.sulinet.hu/regi/tubi/izmusok/impr/gauguin.jpg

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.20. 21:53:00

@becsmik: Meg a Greenpeace hülyesége is örök...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.20. 22:02:01

@Rocky: Arra, hogy barmoságot csinálak. Kapálóznak az atomenergia ellen, mikor az jelenleg az egyetlen rendelkezésre álló dolog ami igazán környezetbarát és 0 CO2 emissziós. Erre az ellen áglnák. Innentől fogva és nem nagyon tételezek fel túl sok észt ott.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.01.21. 12:05:09

Az uj, humanus megoldasrol az esetek nagy reszeben kiderul, hogy valami egeszen mast takargat. Ott van az erzesteleniteses disznovagas. Aki azt kitalalta, bizonyara csak a teveben latott ilyesmit, szegeny malac fut, visit, satobbi. Ha a boller nem tul reszeg, akkor a hizonak szebb halala van, mint a legtobb halalraiteltnek a foldon. Kes,egy szuras, ket perc es vege.
A humanus kivegzes ugyanez. A mereginjekcio, a villanyszek es a gazkamra kb. a harom legkegyetlenebb kivegzesi mod, csak nem spriccel a ver es nem kell kulon hohert tartani.
A kornyezetvedo megoldasokrol ki szokott derulni hogy arra jok, hogy valaki valamibol tobbet adjon el...

Titus Pullo Urbino 2009.01.21. 12:32:59

A disznóvágás sokkal jobb, mint egy kivégzés, mert utána lehet enni hurkát, kocsonyát, vesevelőt. A disznót azért tartjuk, hogy leöljük és megegyük. A kivégzést ellenzem, már csak azért is, mert 10 év után kiderülhet, hogy valaki ártatlan. Magyarországon az utóbbi 10 évben kit ítéltel volna halálra? Kaiser Edét? Tánczos Gábort? Ezen érdemes lenne elgondolkodni a halálbüntetés pártiaknak.

flimo13 2009.01.21. 13:23:46

@Titus Pullo Urbino: Tánczosról mikor derült ki, hogy ártatlan? Én nem emlékszem rá..

Amúgy igen, őt kivégeztem volna.

Titus Pullo Urbino 2009.01.21. 13:42:19

Ha csak egy embert ártatlanul kivégeznek, az is sok. Magyarországon manapság évente 6-8 embert lehetne kivégzőpályára állítani, ebből kábé a fele visszeső "életellenes" bűnöző. De bírói alkalmatlanság miatt évente 3 hullával több? Ezt felvállalná valaki? Nagyon szar a bírósági határozatok színvonala, akár büntető- akár polgári ügyszakot nézünk. Ma Magyarországon aki azt mondja, hogy vissza kell állítani a halálbüntetést, az szvsz nincsen tisztában a büntetőeljárások menetével.

Titus Pullo Urbino 2009.01.21. 13:46:12

Tánczos Gábort is simán felkötötték volna, ha lett volna akkoriban halálbüntetés, de nem a bizonyítás miatt, hanem engedve a közvélemény nyomásának a bíróság halált adott volna. A bizonyítékok Tánczos ellen enyhén szólva hiányosak és ellentmondók. Sajnos itt tart ma az igazságszolgáltatás.

Titus Pullo Urbino 2009.01.21. 13:50:13

Remélem nem sértettem meg az aktuálpolitizálásra vonatkozó tilalmat.

flimo13 2009.01.21. 13:59:48

@Titus Pullo Urbino: ha fikarcnyit is számított volna a közvélemény, akkor nem 13 év minusz jó magaviseletet kap az a genny.

Zus 2009.01.21. 14:02:58

Magda Marinkó is rászolgált egy háromnapi akasztásra. A zöldekről annyit, hogy a napokban megállítottam a Móriczon a GP-sek (nem akksit akartak eladni) és kérdezték, hogy egyetértek-e azzal, hogy a bálnákat meg kell óvni ? Mondtam, persze, de először tegyék lehetővé, hogy reggel és este a 10-es főúton tudjanak a népek rendesen közlekedni. Évek óta GP-sek torpedózzák meg a térség rendezési tervét, baromságokra hivatkozva. Ezzel szemben, a Bécsi útnál levő védett löszfalra sz@rtak nagy ívben = a T**** nevű gagyizó lepusztította és odatelepült. Úgyhogy, először a saját mikrokörnyezetünk alakuljon, aztán majd jöhetnek a bálnák. Úgyis lesz megint tengerpartunk, ha így megy a globális felmelegedés tovább. Akkor majd a partok elé leparkolhatnak a megmaradt bálnák is. Viszek majd nekik planktont etetéskor.

Titus Pullo Urbino 2009.01.21. 14:03:24

Sose lesz meg az igazi körmendi gyilkos.

radiris 2009.01.21. 14:24:09

@Zus: Ezeknek szoktam én azt mondani, hogy:

ATOMOT A BÁLNÁKNAK!

flimo13 2009.01.21. 20:31:16

@Titus Pullo Urbino: ezt inkább a konteon. Bár ne, nehogy ebből poszt szülessen, mert felpofozok valakit.

Titus Pullo Urbino 2009.01.22. 08:18:21

@flimo13: hú, nagyon kemény vagy. Akasztás és pofozás látom szerepel a repertoárban, esetleg még valami?

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2009.01.23. 20:48:38

visszatérve az eredeti témához, nem bírom ki, hogy ne említsem meg ezt a fr.filmet:
Opération Corned-Beef, L'

:-))

ja, és sose hittem volna (anno ifjú gyerek koromban), hogy ilyesmi személyesen is érint majd, mivel európa legnagyobb édesvízkészlete felett csücsülök, de ma már csak palackozott vizet iszom, amikor pedig teát csinálok magamnak, arra gondolok, mit tesz velem 10-20 év múlva. vagy ami rosszabb, mit tesz a gyerekemmel mire az mondjuk 30 lesz.
a környetzerszennyezés véresen komoly dolog. a baj csak az, hogy ezek a dolgok nem azonnal hatnak, hanem sokszor csak pár tíz évek alatt - de én vagyok a bolond, mivel 50 évesen is élvezni szeretném az életet..... :(

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2009.01.23. 20:54:54

ami pedig a zöld szervezeteket illeti, túl gyakran történik meg, hogy tkp. bizonyos csoportok érdekeit képviselik.

Mielőtt egy komoly zöld dzsihádot hirdetne ellenem, sietek leszögezni, hogy általában nem is tudnak erről az érintettek.

aki konteo és hírszerzési témában otthon van, biztosan egyetért velem, hogy a legjobb taktika, amikor gyanútlan embereket használnak ki, kihasználva lelkesedésüket magasztos célok iránt ...

persze ez csupán paranoia, de hát én megaparanoiás vagyok.

"Ha az ember paranoiás, az még nem jelenti azt, hogy nem akarják megtámadni"

Vanek főfoglár úr. 2009.03.15. 15:42:07

Gyerekként először a témával a Ludas Matyi oldalán találkoztam.
Egy feltűnően jóltáplált bennszülött állt a francia határőrök előtt, a hóna alatt egy bazi nagy bombával ( háttérben az Eifel ), mire az egyik határőr imígyen fordult a társához :
- Azt mondja, itt akarja felrobbantani Bretagne partjai előtt.
süti beállítások módosítása