Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Otto Skorzeny 3.0 (x)

2009.06.17. 12:00 tiboru



Az első és a második után elérkeztünk az Otto Skorzenyről szóló sorozat harmadik részéhez. Ha észnél leszünk és nem gabalyodunk bele a szükségesnél jobban, ma be is fejezzük, de addig még rengeteg olvasnivaló vár rátok, úgyhogy ne húzzuk az időt, csapjunk bele!





A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

149 komment

Címkék: német életrajz osztrák különlegesek ii világháború skorzeny

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.17. 12:16:41

Ez az Otto minden posztbevezető képen egyre csúnyább. :)

Empty 2009.06.17. 12:46:36

Köszönöm szépen. (Elviseltem volna több részben is. :-))

Otto Skorzeny's funeral..
www.youtube.com/watch?v=3d2Bw327hBY

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.06.17. 13:50:54

Azért a Várban történt lövöldözés halottjainak számát illetően talán nem nagy botorság kijelenteni hogy a magyar ejtőernyősök azért ott voltak a szeren. Még ha egy fővel is, de több pifke harapott a fűbe (macskakőbe).

juditmanó 2009.06.17. 13:52:17

tiboru, megint kiváló volt! Ez az Evita-szál azért némileg meglepett, azt tudtam, hogy Eva Peron nem vetette meg a férfitársaságot, de azt hittem, csak az argentin vezérkarból válogatott :)

Titus Pullo Urbino 2009.06.17. 14:01:12

Nagy hóhérunk voltál Ottó, de azért minden halottnak kijár a békés pihenés, nyugodj békében!
A háromrészes cikk élményszámba ment, köszönjük Tiboru Mester.

Titus Pullo Urbino 2009.06.17. 14:10:14

Ez egy legenda, nem tudom mi igaz belőle: a magyar utászok olyan új, speciális harckocsi elleni aknákat függesztettek fel 1 méter magasban az út mellett, ami miatt a Királytigrisek (Panzerkampfwagen VI Ausf. B, de Tiger II néven is illetik)nem tudtak behajtani a Vár udvarába, ezért volt a gyalogsági tűzharc. Állítólag csak a magyar utászok által elkövetett hatástalanítás után mertek felcsörömpölni a Várba. Ki tud erről valamit? Igaz? Hamis?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 14:16:35

@juditmanó:

Hát ha még tudnád, hogy milyen dezinformációs művelettel hódította meg Ottó a szenyóra szívét :-)

Na jó, röviden elmondom:

Besúgói jelentések alapján embereivel elkapott két balfék merénylőt, akik Evita életére akartak törni, de kivárt, nem adta őket rendőrkézre.

Pár nap múlva együtt autóztak valami vidéki fellépés helyszínére. Egy lakatlan épület mellett haladtak el, amikor lövés dörrent. Ottó kiugrott a kocsiból, kezében egy pisztollyal berohant a házba, pár lövés még eldördült, majd tíz perc múlva a hóna alatt kihozta a két, véresre vert palit.

Evita majdnem maga alá csinált; egyrészt a félelemtől, másrészt a meghatottságtól, hogy ilyen gavallér és hősies útitársa van.

Aznap este, khm, az egymáséi lettek. Először, de korántsem utoljára.

Soha nem tudta meg az igazságot, vagyis hogy Ottó egykori emberei odavitték a két nappal korábban már a lakásukon elfogott két csávót, majd az ex-kommandósok egyike a levegőbe lőtt, amikor a kocsi elhaladt a ház mellett.

Ottónak meg csak el kellett játszania a bátor megmentőt :-)

Ez nem csökkenti az érdemeit (szerintem akkor is bement volna a házba, ha frankó a támadás), elvégre Evita annó tényleg bombázó volt, és (valódi latin nőként) roppant fogékony az ilyen macsós megoldásokra...

Riszpekt :-)

Hullafotós 2009.06.17. 14:49:30

@tiboru: ráadásul ha jól rémlik vmi avítt mondás, szerelemben és háborúban nincsenek szabályok. Otto életútja alapján ezt magára duplán is érthette.

Főhajtás a katonának, elismerés a nagy mesélőnek.

juditmanó 2009.06.17. 14:54:45

@tiboru: ez tetszett. Szerintem nincs nö, aki ne hatódna meg attól, ha megmentik az életét :)))) És a sebhelyes arcától eltekintve Otto a leírtak alapján elég jókiállású pasi volt, (Evita meg nagyétvágyú nö.)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.17. 16:31:43

@tiboru: kormányzóhelyettes lelövéséről konteó lesz-e?

apropó Mikiegér akció és a Vár védelme: Bangha szerint ifj. Horthy Miklóst 3 géppisztolyos testőr kísérte és ballonkabátos civilek fogták el, miután két testőr lelőttek és a harmadikat megsebesítették.

A Vár védelmét pedig ugyancsak szerinte kizárólag a M. kir. Testőrség látta el - ejé-kről egy szót se szól.

Tekintve hogy testőrtisztként ő is résztvevője volt az eseményeknek ...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 16:42:36

@NagyTeve:

A Vár védelmét általában valóban a Testőrség látta el, de én úgy tudom, hogy 15-én délután (az ominózus rádió-bejelentést követően) erősítésként be-, illetve felrendeltek egy zászlóaljnyi ejét, mert a testőrök már akkoriban is inkább protokolláris feladatokat láttak el, a klasszikus harcértékük nem volt valami csúcsszuper.

(Ettől még jó testőrök meg objektumőrök lehettek békeidőben...)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 16:54:25

@tiboru:

Arról meg nem is beszélve, hogy ha én (ex) testőrtiszt lennék, igencsak nehezemre esne bevallanom (nagy nyilvánosság előtt pláne), hogy egységem inkább egy operett-, izé, díszelgő alakulat, és ha éles helyzetre van kilátás, inkább ejtőernyősöket rendelnek mellénk :-)

mz_ 2009.06.17. 17:31:09

Tiboru, Evitás comment hatalmas, egyszer kipróbálom valami lánynál akit meg akarok hódítani, a Háború utáni történet pedig nekem hiánypótló volt:)

ui: Valahol megvan a Hajja & Fiai kiadó gondozásában megjelent Európa legveszélyesebb embere c. könyv, előkotrom és elolvasom mert most kedvet kaptam hozzá

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.17. 17:36:21

@tiboru: M. kir. testőrség, 1944 okt. 15-i helyzet:

Tö. pk. törzs
Gyal tö.
- alabárdosz szk
- puskás tö. szd
- székely szk
Lovas tö.
- lovas szk.
Tö. lövész zszlj
- puskás szd
- nehézfegyver szd (nehéz gpu és pct ágyúk)
- pc. szd (3 Nimród pc jármű)

összesen kb. 400 testőr, 12 tiszt

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.17. 17:37:43

kihagytam a gazdasági személyzetet, írnokokat, a spanyol lovasiskolát, lóápolókat stb - pedig gyanítom, hogy ők is fegyvert fogtak.

Azt leírja, hogy Lázár tö. altbgy elaknásította a környéket.

savanyujóska 2009.06.17. 17:38:43

"Igen, azt akartam mondani, hogy Ottó rendszeresen gerincre vágta az itt jobboldalt megszemlélhető Frau Perónt"

A musicalben bezzeg csak Che Guevarával tudták összehozni!

juditmanó 2009.06.17. 17:51:39

@mz_: azért előbb kérdezd meg zt a nőt, nem olvassa-e véletlenül a lemilt, mert akkor rájön a trükködre :))

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.17. 18:11:41

@tiboru: aha ... abban az időben nem volt különítmény Gödöllőn, a teljes egység fenn volt a Várban (minusz a két lelőtt testőr és az a néhány gazember aki átállt a németekhez).

mz_ 2009.06.17. 18:15:40

@juditmanó:

tágabb baráti körömben csak én vagyok ilyen hadtörténet és politika fanatikus :)

mz_ 2009.06.17. 18:17:48

OFF

mellékesen 2 hete szeretnék avatart feltölteni de egyszerűen nem jön be az oldal, 3 böngészővel próbáltam, ha valaki lenne olybá segítőkész és megnézné hogy Ő-neki bejön, és jelezne akkor kiadnám neki minden titkom ( log\pass) meg oda adnám a képet és felrakhatná
ui: bocs offért ded nagyon idegesít

On

bryan 2009.06.17. 18:19:23

OFF
Segítség!
Fordítok egy angol szöveget, ahol elértem egy fegyvereket emlegető részhez, konkrétan ezeket emlegetik: Bren gun, Sten gun. Az a problémám, hogy nem tudom mik ezek, géppisztolyok, géppuskák, gépkarabélyok, sima puskák? Nem akarok hülyeséget írni. A dátum 1949, aki a szöveg szerint rendelkezik ilyenekkel az India.
Remélem jó helyen kérdezem. :)

Todd. PT 2009.06.17. 18:49:51

A Bren gun az egy golyószóró volt a Sten gun pedig géppisztoly.

Viszont sajnálom, hogy vége lett a post sorozatnak.

Papp Sanyi 2009.06.17. 18:57:46

@bryan: Bár tőlem biztos jobban értenek hozzá a srácok, de ezeknek az a nevük, Sten géppisztoly ill. Bren géppisztoly.
A sorozat megint nagyon jól sikerült, köszi és grat!

Viszont a Kréta elleni támadáshoz nem volt köze Skorzenynek?

Papp Sanyi 2009.06.17. 18:58:15

@Todd. PT: Hopp, máris tévedtem! Erről beszélek :)

Flankerr 2009.06.17. 18:58:44

A Sten szerintem géppisztoly

bryan 2009.06.17. 19:03:39

@Todd. PT:
Örök hála. :)
ON:
Én is sajnálom, hogy vége, jó volt olvasni, köszi.

bryan 2009.06.17. 19:05:42

@Flankerr: @Papp Sanyi:
Nektek is köszi. Az angol "fegyverelnevezők" pedig monnyanak le. :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.17. 19:23:35

Le kell nyomni pár óra II. Vh-s fps-t, s nem lesz több kérdés a Bren és Sten kérdésében. Természetesen csakis szókincsbővítési célzattal. :)

callofduty.wikia.com/wiki/Bren
callofduty.wikia.com/wiki/Sten

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 19:24:46

@mz_:

Nekem pl. bejön az indás adatlap (mármint a sajátom), és ott van jobboldalt fent a "profilkép feltöltése" link.

Összekötötted egyáltalán a nicked az indás izével?

segitseg.blog.hu/2009/04/17/avatarokrol_kommenteloknek

Tanulmányozd át és ha ezek után sem műxik, és ha gondolod, dobj egy magánüzenetet és megnézzük, mit tehetünk.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 19:26:49

@NagyTeve:

Hm, akkor nem tudom... Én több helyen is azt olvastam, hogy magyar ernyősök (is) voltak a csetepaténál.

dr. Pascal 2009.06.17. 19:27:55

"Ottó! Tudjuk, hogy igazi, javíthatatlan náci voltál, de kemény katona. Nyugodj békében!"

:D :D :D

Tiboru, a cliffhangereidet nem számítva, szerintem eddig ez volt a legjobb post-befejező mondatod :D

a téma mint általában, hiánypótló. Gratu :)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.17. 19:45:04

@tiboru: lehet, hogy csak akarták őket felrendelni? és esetleg útközben keveredtek összetűzésbe? mert ha egy zászlóaljnyi ejé-s is ott lébecol, nem ért volna véget minden olyan könnyen (Bangha szerint így is elesett 6 bécsújhelyi kadett, amitől Skorzeny annyira feldühödött, hogy kivégzéssel fenyegette a testőrtiszteket).

MTi 2009.06.17. 19:48:09

Tisztelt kollégák! A Rösselsprung-hadműveletre reagálnék az alábbiakkal (mi annak idején így tanultuk :D):
- a hadműveletre lehetőségére a brit titkosszolgálat figyelmeztette Titót - a hovár/zágrábi szál újdonság! - de a hírt különösebben nem vették komolyan. A támadás 1944. május 25-én került sor: reggel 6 órakkor a Luftwaffe bombázta a boszniai Drvart - ahol Titó és a partizánhadsereg vezetése dekkolt. Délelőtt 10 órakor megindult az eje-deszant, melynek ékét a 500. SS-Fallschirmjägerbataillon képezte. A támadás Titóékat teljesen váratlanul érte, a városkában csekély harcértékű patizánalakulatok állomásoztak: a Főparancsnokság kisérőalakulatai és a tiszti iskola növendékei. A "szakemberek" landolását követően minden útjukba esőnek egyetlen kérdést tettek fel: hol van Titó? Mivel választ nem kaptak, ezért módszeresen MINDENKIT fpbe lőttek - partizánveszteségek OKW-jelentés alapján: 6.240 fő (csendben jegyzem meg: zömében fegyvertelen civil). A városkában öldöklő harc alakul ki: mindenki harcol a betolakodok ellen, ha kell foggal-körömmel. Titó a Drvar feletti barlangban húzza meg magát. Hadifogságba esik W. Churchil fia, aki a brit katonai küldöttség tagja. A beérkező partizánalakulatok megakasztják a német támadást, Titó egérutat nyer és elmenekül. Hamarosan megérkeznek a német páncélos-ékek is, karöltve a Waffen-SS 7. Princz Eugen Freiwilligen-Gebirgs-Division-nal, de hiába: csupán a marsall uniformisát "fogják" el. Német veszteségek: 789 halott, 929 sebesült, 57 eltűnt. Talán ha Ottó ott lett volna, de szerintem esélytelen volt - a németek rosszul számítottak és terveztek - nem először....
No, üssetek!

bryan 2009.06.17. 20:46:31

Bocs, ha szétoffolom a topicot, de nem tudom ezt hol máshol kérdezhetném. Ha zavaró, kérem az illetékest moderáljon ki. :)
Újabb kérdés:két és három hüvelykes mortar, mit tippeltek, aknavető, löveg, gránátvető? A muníció hozzá bomb.Melyik legyen?
Igérem többet nem kérdezek.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.17. 21:11:15

@bryan:
Bren gun (lásd a Ravasz az agy és két füstölgő puskacső - nem fordításilag, hanem tűzerőileg), szóval a Bren az golyószóró. A Sten, pedig géppisztoly, ami egyébként a brit különlegesek, ill. a SOE alapfegyvere volt.
3 inches grenade launcher -- lehet több minden. add meg a típust. ha válltámaszos "puskaszerű" akkor gránátvető lenne a javaslatom. ha tüzeléskor a földre helyezik és 45 fok feletti (felső szögcsoportbeli) tüzelést tesz lehetővé, akkor lehet aknavető, esetleg mozsár. Képed van róla?

mz_ 2009.06.17. 21:47:28

@tiboru: valsz benne volt a hiba:)

MTi 2009.06.17. 22:03:12

@tiboru: Az Ottó bá - Evita romantikus szál megpöndítése szülte a következő ötletem: volt már a lemil hasábjain katonanő-szépségverseny.
Nos, itt az idő, hogy a kisszámú, ám de lelkes hölgyolvasókör - akik melleselg uzoválhatnák barátnéikat is a szavazásra! - is kifejthessék véleményüket: a lemilen eddig szerepletetett hadfiak/kémek közül kivel.. khm.. kinek az oldalán éreznék magukat biztonságban, kit halmoznának el bájaikkal? Úgy gondolom, szoros küzdelem alakulhatna ki, hiszen harcba szállhatna Skorzeny mellett Sorge, Damjanich, Prónay....
Persze, ez csak egy ötlet a közelgő uborkaszezonra való tekintettel... :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 22:10:13

@bryan:

A mortar (mortier) az elvileg mozsárágyú; tudod, már az Egri csillagokban is volt ilyen, ha jól emlékszem :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 22:11:05

@MTi:

Hát igen; a huszadik század közép-kelet-európai történelmében az a szép, hogy olyan sokféle :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 22:17:17

@MTi:

Már csak egy képekkel megfelelően alátámasztott poszt hiányzik, a hölgyek döntését megkönnyítendő.

Juditmanó, Stupidella, paranoid marcipán, Error (ha nem dolgozik sokat), talán golyo1974 (noha ő még csak olvas, kommentelni nem kommentel), Csuri (szintén csak olvas)...

Vannak még csajok? Mármint itt rendszeresen beszólók, kommentelők?

mz_ 2009.06.17. 22:17:23

Tiboru köszi, S lőn avatar:) ami még picit a bloghoz is kapcsolódik, már az eredetije;)

bryan 2009.06.17. 22:24:29

OFF
@Zig Zag:
Köszönöm a választ, meg a linkeket, az volt a probléma, hogy a szövegben csak annyi volt, hogy India Tibetnek küldött 36 két hüvelykes "mortart", meg 14000 "bombot" meg 68 3 hüvelykest ugynennyi "bombbal". Meg a Steneket, meg Breneket.
Nekem meg lövésem se volt, hogy a mortarok mik. Szó alapján meg mozsárágyútól aknavetőig sok minden lehetett, nem is beszélve a hüvelyk miliméterre váltásának pontosságáról katonanyelvben. De a linkek sokat segítettek. Mással remélem nem támogatták már az ottani hadsereget.:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 22:31:24

@Zig Zag:

Igen-igen, ez nekem is feltűnt és fáj is rendesen :-(

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.17. 22:31:40

ezek szerint (és az időt - évet még mindig nem tudjuk) könnyű gyalogsági fegyverekről van szó:

India Tibetnek küldött 36 két hüvelykes aknavetőt, meg 14000 gránátot hozzá, meg 68 3 hüvelykes aknavetőt ugynennyi aknagránáttal. Meg a Sten géppisztolyokat, és Bren golyószórókat.

Most akkor szegény tibetieknek van mivel vessék az aknát! Hurrá! :)

mz_ 2009.06.17. 22:36:26

ha már a fegyverzet szóba került, lehetne a egy post sorozat arról hogy az itt meg énekelt különlegesek milyen ólom fosókat használtak és miért és az ellen különlegeseit mennyire lőtték halomra vele, nomeg az összefonódásokat vesézhetné fegyverzet és harceljárás tekintetében, gondolok itt olyanra hogy a Buzos Tacticos embereit az SAS SBS képezte ki aztán pár év múlva vidáman lőtték halomra egymást a másik által ajánlott fegyverekkel...ha valaki van annyira elvetemült:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.17. 22:39:14

@mz_:

Az ennyire technikai jellegű dolgokhoz jómagam kevés vagyok; a szerkesztő kollégák nevében meg nem akarok nyilatkozni - de ugyanazt tudom mondani, mint már annyiszor: a blog virtuális kapui tárva nyitva állnak és várják a jobbnál jobb vendégposztolókat :-)

mz_ 2009.06.17. 22:48:33

@tiboru: én manager közgazdász vagyok:D én csak koncepciókat tudok gyártani, a mérnökség feladata a megvalósítás kéremszépen:) Publikálnék én szívesen, csak lelkes laikus amatőr vagyok:)aki hétvégenként háborúsdit játsziik:) Talán kettő témám lenne ami kapcsolódik a bloghoz, de egyikhez sem áll jelenleg elegendő ismeret anyag a birtokomban

juditmanó 2009.06.17. 23:47:05

@tiboru: Személyes megszólítottság okán csak annyit fűznék hozzá a felveéshez, hogy első körben azért annyira nem nyűgöztek le a külsejükkel az eddigi hősök-antihősök, max. Che Guevara jöhetne szóba,(akit ugye csak egy komment erejéig hoztatok szóba) :))) Ki van még a felhozatalban? Vagy csak a belső értékek számítanak? :)

bryan 2009.06.17. 23:58:54

@Zig Zag&többiek:
Hálám sörig fog üldözni, ha elvetödnék egy blogbuliba. :)
ON
Kíváncsi vagyok, a nácik mit alkottak a dél-amerikai hadseregekkel, azt, hogy a német tudósok Amerikában miket alkottak, arról nagyrészt tudunk. De a dél-amerikai hadseregekkel való kapcsolatuk kicsit homályosnak tűnik, ehhez persze az álneveknek is köze van amit ott használniuk kellett. Az a környék kicsit mellőzve is van, pedig arrafelé is sok érdekes dolog történt. (Már a drogháború maga is megérne három-négy posztot.)

Spiritmonger 2009.06.17. 23:59:05

Tiboru!

írnál egy posztot a 2. vh. magyar különleges egységeiről,a rohamutászokról, az Árpád-vonalról, stb?

valami hazai már nagyon hiányzik

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.06.18. 06:27:36

A francba!
Beírtam egy kész regényt, de sikeresen félbehagytam egy időre, és ment is az egész a levesbe...

Na, nekifutok ismeg, kicsit rövidebben, talán összeszedettebben.

88-89 táján érdekelt voltam egy csajban, akinek az apja (bizonyos Lévai, tudja a fene a keresztnevét) ifjú és bohó korában Horthy testőrségében szolgált egynémely minimálisan sem részletezett szerbiai küldetést követően. Erről csak annyit mesélt, hogy kiválasztottak pár emberesbet közüllük, jól megcsuklóztatták őket, aztán két-három napig védtek valami hidat, amit nem nagyon támadtak a szerbek, amíg odaértak a magyarok. Aztán adtak le mindent, és vitték őket a várba testőrnek.

A faszi még vénen és megroskadva is igen jólizmolt, egykilencvenes madrónak tűnt, meg nem is haragudtam rá, így viszonylag türelmesen meghallgattam egy-két sztoriját. Az egyik speciel élete nagy elbaszásáról, a poszt mikiegeres eseményéről szólt...

Emberünket, és a testőrség zömét alkotó budapestieket előző délután hazazavarták valami mondvacsinált indokkal. Hazamentek ugyan, de azzal, hogy másnap visszamennek megtudni, mi a fene is van?
Páran - vidékiek - meg egy gyanakvóbb tisztjük bent maradt. Ezek zöme meg is halt a meccs során.

Az öreg szerint az egész hercehurca közel három óráig tartott. Két embert egyből nyitásból "meglőttek", a maradék testőrség három tagja kerített valami géppuskát, azzal kilőttek egy dzsippet, egy teheratót, és egy páncélost, amiből katonák ugráltak ki (beazonosítani ne tudta, de érezhetően tetszett neki a páncélosból kiugráló katona, pláne a lelövésük). Ezek zömét is leszedték.
Ezeket a géppuskásokat valakik oldalról-hátulról lelőtték.
Páran a géppuskások mögött tartottak valami lépcsőt meg bejáratot, ott nem is tudott bemenni senki. Közülük is meghaltak néhányan.
A maradék egy folyóson barikádozta el magát, ketten meg Horthy mellett maradtak. Ezeket lelőtték, a barikádosokat meg hátulról, egy magyar tiszt álította le azzal, hogy már minden mindegy, vége a dalnak. Amikor zavartan leálltak, lelőtték őket. Nem derült ki, hogy kik.
Innen egy mókus túlélte a balhét, és itt lett volna szolgálatban az akkor még fiatal, húsz év körüli öreg mandró is.

Szerinte befutott valami magyar erősítés is a balhé végére, ezek közül páran be is szálltak a tűzharcba, ketten-hárman meg is haltak, a többit meg egy magyar tiszt állította le.
Az öreg, meg két haverja cirka egy órával a meccs után érkezett meg, nem sokkal később le is csukták őket, ahonnan pár nap múlva szabadultak, de egyből a frontra is kerültek. Téblábolásuk, meg a sitten a többiektől összeszedett infókból rakták össze a mithogyant.

Ottó bátyánkról nem tudott (én is csak valami tankönyvi lábjegyzetet), annyit mondott róla, hogy volt ott egy fenenagy német, aki a végén került elő, de mindenki körülötte sündörgött.
Arra nem lehetett eset az elmondattak alapján, hogy Ottó bátya simán bekocogjon, piros szőnyegen ossza az eszet mindenféle tisztnek hajnalban, mivel előbb le kellett lőni, meg kellett kerülni a testőrséget. Ami a poszt szerint két óra, Lévai mester szerint meg közel három óra is bírt lenni... Ráadásul az öreg szerint elég karmolósra is sikerült.

Szerinte hét-nyolc (?) testőr, pár egyéb ismeretlen (talán a posztban említett ejtőernyős?), és két-három erősítésként érkező magyar, valamint tizenvalahány német, pár egyéb (mondta, de a fene se emlékszik rá, talán civil? - nyilast ezzel a kifejezéssel itt nem említett), összesen valami huszonvalahány támadó halt meg, három gépjármű kifüstölése mellett.
Említett valami gránáthajigálást is, de nem tudnám megmondani már, hogy hol, csak tippelem, hogy a géppuskás társulat vagy felmentésként érkezők egyike iparkodhatott ilyesmivel.
Odavezényelt ejtőernyősökrő, egyéb, őket váltó katonákról nem beszélt, talán nem is tudott. Az általa említett, testőrségen kívüli magyar áldozatok simán lehettek persze ezek közül, vagy akár elszállásolt sofőrök, egyéb segédakárkik is, de még az emlegetett szarkavaró magyar tiszt (tisztek?), halott testőrök által levadászott emberei is. Sose tudjuk meg...

Emberünknek akkor hittem is meg nem is. Meg igazán nem is nagyon érdekelt (a lánya jobban), de sajnáltam az öreget, meg a pocsék borát, amin élt, így meghallgattam párszor.

Hihetőnek tűnt az a stílus, amivel előadta. Nem ismert egy csomó szakkifejezést, viszont használt olyanokat, mint a "jó megcsuklóztatás" (Szerbiára készülve), "fenenagy", meg "beste" német, de nem tudta a résztvevő alakulatok, gépjárművek típusát. Azaz cirka annyit tudott, amit egy közelharcra és vigyzzállásra kiképzett, fiatal "tarkóragyúrtnak" illett akkoriban tudnia.
Nem, vagy nehezen hihető a szerbiai kalandja, lévén összesen egy olyan meccsről tudok, ahol hídfőt foglaltak előre ledobott magyar ejtőernyősök, de az is csak órákig tartott, az öreg meg határozottan nem beszélt ejtőernyős kalandról. Emlegette volna boldogan, ha csinálta volna... Attól még persze lehetett ilyen, hogy én nem tudok róla.

Ahogy azt is emlegette, bár nem túl boldogan, hogy ezzel számukra nem ért véget a meccs. Kidobták a testőrség maradékát a frontra, kellemesen több felé osztva, vastagon rájuk verve a balhét. Vadásztak rájuk a nyilasok, majd az oroszok (konzekvensen muszkáknak nevezve őket, bár az első világháborús kifejezés), a legvégén az általa csak "vörösöknek" hívott komcsik.

Ő maga valami kamu papírral lépett le a frontszolgálatról, végigbújkálva (frászt, otthon lapítva) az egész ostromot, de két haverja Prónyai mellett halt meg "a vén marha kiscserkészekkel, meg ezzel a két ütődöttel akarta megvédeni a muszkától Pestet" (az idézet ha nem is szószerinti, de törekszem rá), párat a nyilasok lőttek le mint hazaárulót, a többi orosz vagy komcsi börtönökben tűnt el. Szerinte jó, ha hatan-nyolcan túlélték a háborút az egykori testőrök közül.

Fura, mert egyszer negyvenvalahány, máskor meg jó kétszáz emberről beszélt a testőrség kapcsán, de valamiért belevette a koronaőröket is, akik "bocskaiban feszítettek szegények, amíg tehették (azaz ők nem)" és "igen nagy pofájuk volt, amíg beléjük nem léptek".

Igazságtartalmat nem tudtam ellenőrizni, de mellette szól a két-háromórás tűzharc általa mondott és a hivatolosnál életszerűbbnek (khm. halálszerűbb?) tűnő halálos áldozatainak száma, a háttérben folyó, általa nem ismert, de érezhető szarkeverés, Ottó bátyánk, illetve szerepének nem különösebb ismerete, meg az egész történet egyszerű előadása.

Azt azért sajnálom egy kicsit - így utólag -, hogy nem faggattam ki jobban. Azt se tudom, hogy él-e még egyáltalán. A legközelebbi öreg hadfira jobban odafigyelek majd...

Szerintem valamivel azért talán közelebb lehet az öreg előadása a frankóhoz, mint a "hivatalos" változatok egyike, Ottó bácsiénál mindenképp. Gyanítom azt is, hogy olyan nagyon nem iparkodott vissza Bartók Béla úthoz közeli otthonából a sanszosan oda is elhallatszó csatazajra (talán megpróbáltak páran összeállni, azzal is menjen egy kis idő?), de abban lehet igazsága, hogy a teljes létszámú testőrségen nem gyalogolt volna át Ottó bácsi és kisded csapata, lévén a csökkentetten sem sikerült simán, egyből, magyar segítség nélkül átevickélnie, csak egy lezser, két-háromórás tűzharc után. Bár persze tudja a fene.
---
Na, most kétszer jelenek meg, egyszer, vagy se?

MTi 2009.06.18. 07:34:52

@Vérnűsző Barom: én nagyon csipázom az ilyen storykat - kösz, hogy megosztottad velünk!
A szerbiai/délvidéki akció a szenttamási híd(ak) elfoglalása/védelme lehetett: csak halkan jegyzem meg, hogy a bevetett ejtőernyősöket - már aki túlélték a pápai felszállást :( - precízen, jó 20 km-re Szenttamástól dobták le... :(

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.06.18. 07:39:56

Most akkor a börtönből saját bajtársai hozták ki?

fantomka 2009.06.18. 08:19:27

Az egész Mickey Mouse és várfoglalós akció elég jól dokumentált, a hazai szakirodalomban és Ottó bácsi saját könyvében is erősen hasonló adatok szerepelnek. Az áldozatok száma stimmel (plusz sebesültek), a támadók némileg többen voltak az itt vázoltnál - pár százzal (a Budai Várra Te sem századnyi erővel indulnál sztem :).
A friedenthali és a bécsújhelyi hadapród srácok mellett vmelyik SS önkéntes lovashadosztály pár alegysége is szerepelt töltelékként emlékeim szerint a Tigrisek mellett - és persze nem csak egy irányból sétáltak be, hanem pl az Alagút felől, holmi rejtekfolyosókon.
Csak nem bírom az agyamba varázsolni most, melyik műben is van ez olyan jól kivesézve... Kivéve persze a Kommandós vállakozásaim címen futó Ottó-önfényező darabot.

spájdernecc 2009.06.18. 08:32:01

@Vérnűsző Barom:
no, én egy másik túlélővel találkoztam, 82-ben még élt az öregúr. Ugyan az a fazon, szálas, közel 1,90-es, 70 év fölött is egyenes derékkal, emelt fejjel, valami hihetetlen tartással. Őt vidéki lévén, tán 2 nappal a balhé előtt egy hétre szabadságolták, amikor jelentkeztek volna szolgálatra, mentek a lecsóba, harcoló alakulat.
A nagy dunántúli hátrálás során az öregúr "rugalmas elszakadást" hajtott végre az akkor már teljesen szétzilált alakulatától, és a buli végéig kihúzta a szőlőhegyi pincék között.

Titus Pullo Urbino 2009.06.18. 11:16:33

Az egy méter magasra telepített magyar speciális aknákról senki nem tud semmit? Igaz, hogy ezek meggátolták a Királytigriseket a Várba feljutásban?

Nebameg 2009.06.18. 11:20:16

Ez a poszt is nagyon jóra sikeredett! Grat!
A Királytigriseket a tömeg/lóerő arányuk is nagyban hátráltatta egy ilyen ekció során, lévén, h komoly emelkedőt kellett legyőzniük.
A testőrös sztorik pediglen királyok.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.06.18. 15:18:17

@spájdernecc: Hát, akkor csak lehet valami az öreg meséjében, mely szerint rendesen lebontották a testőrtársulatot.

™fantomka: "Az egész Mickey Mouse és várfoglalós akció elég jól dokumentált, a hazai szakirodalomban és Ottó bácsi saját könyvében is erősen hasonló adatok szerepelnek."
Gyanítom, szinte minden dokumentáció az ottani "győztesek" egybehangzó infóin alapul. Azt meg bőven egyeztetthették.

Az alábbi könyv nincs meg valakinek?
Bangha Ernő: Magyar Királyi Testőrség 1920-1944 (Európa Kiadó 1990.)
Hátha benne van a Lévai nevű öregúr. Sokban hitelesítené az általa elmondottakat.

mz_ 2009.06.18. 16:25:24

@bryan: wow, erre az összefüggésre eddig nem is gondoltam, lehet Günterék állnak a karteek mögött? érdekes mindenképp

bryan 2009.06.18. 19:01:59

@mz_:
Ezt nem mondtam. Ez már konteo kategória. :)
A német meg a japán gyógyszergyárak mondjuk előszeretettel állítottak elő kokaint, a két vh. között is meg exportálták is, ha jól emlékszem tehát vegyészeik valószínűleg jól jöhettek arrafelé is. A katonák nem a fő "kokainista" országokba (Bolívia, Kolumbia) mentek, de nem lennék meglepődve, ha egy két náci feltűnt volna a kartellek közelében...
Az a baj, hogy nem emlékszem eléggé erre:
www.hvgkonyvek.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=book_flypage.tpl&product_id=11&category_id=3
Ha újraolvasom meglátom mit találok benne. :)

Neoprimitív 2009.06.18. 19:49:06

@bryan: A kivándorlók elég jelentős befolyást gyakoroltak a latin-amerikai hadseregekre, a kinézetükre mindenképpen. Ha jól emlékszem, talán chilei haderő 60-as, 70-es évekbeli dísszemléiről láttam képeket- vígan el lehetett volna őket adni bármelyik Panzergrenadier hadosztálynak, csak a tankok voltak túl modernek hozzá.

tiboru, neked tényleg át kellene nyergelned a forgatókönyv írásra, ilyen szórakoztató és jó "cliffhangeres" sorozatokat kellene a tévében látni!

mz_ 2009.06.18. 20:51:58

@bryan: én sem mondtam:) csak bele kérdeztem az éterbe:) de nem lennék meglepődve, hisz Otto barátunk is ott kamatoztatta a tudását ahol tudta (megfizették) :) ilyen ez a piac gazdaság

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.18. 21:09:57

@Vérnűsző Barom: megvan, onnan szedtem az adatokat. Lévait nem említi, ami nem is csoda, tiszthelyettesek és legénységi állományúak csak elvétve fordulnak elő.

peelou75 2009.06.19. 13:31:57

@MTi: Tito bácsi aztán annyira örült hogy megúszta az akciót, hogy Jugoszláviában a Május 25. nemzeti ünnep lett, mintegy második szülinapjaként fogva fel a dolgot ünnepelték az öreg Joszip Brozt...

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 15:05:05

@tiboru: hehe. bár megjegyzem, ha elég nagy hőstettet hajt végre, akkor csak a széles váll a vizuális kritérium:) úgyh a szavazáshoz félmeztelen képeket kérek...

juditmanó 2009.06.19. 16:24:53

@paranoid marcipan: egész alakos képeket akkor már :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.19. 18:36:52

@paranoid marcipan:
@juditmanó:

Upsz, mintha a fülledt erotika torokszorító illata kezdene beszivárogni az eddig decens (?) lemil viszonylag zárt atmoszférájába :-)

juditmanó 2009.06.19. 18:41:31

@tiboru: OFF
tiboru, elszorul a torkod az erotikától? :)) na ne már...
Szigorúan csak az objektiv döntés miatt van szüksége marcipánnak és nekem a képekre
ON

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 18:52:13

OFFtopichoz:
@juditmanó: _egyetértően bólogat_
@tiboru: hát mit hiszel te rólunk? nem vagyunk mi bomlasztó egyének.. cöcö:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.19. 19:40:49

@paranoid marcipan: objektíve persze... Sports Illustrated SS-Officer Special Issue az kéne neked, mi :-) Nagyfiúk, nagy fegyverek stb... az igazi alfahím az még egy blogposztban is hódít, még akkor is ha kicsit vagdalt az arca :-)

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 19:46:28

@Professor Pizka: szép dolog mindig a kicsit bántani, hüpp. pedig nem is én kezdtem hanem té!:D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.19. 19:54:29

Én-e?! Te akartál itt juditmanóval jelebntkezni háborús filmbe statisztának, abba a jelenetbe, amikor két decens polgári kisasszony ábrándozva tekint a beérkező alakulat daliás századosára és közben azon gondolkozik, hogy vajon leveszi a csizmát, vagy összekoszolja a felvixolt padlót a hálószoba felé menet...vagy jólnevelt és előbb zongorázhat neki, mielőtt a százados úr lecsukja a zongora fedelét, akkurátusan felteríti köpenyét a zongorára (jólnevelt századosok tudják, hogy a zongora lakkozott felülete hideg és intenzív testmozgás esetén kellemetlenül dörzsöl...) és.. hát igen a honleány után honleányi kötelességét teljesíti.

(részlet a Halál ötven numerája c. filmből)

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 20:24:41

@Professor Pizka: statisztának?? ne viccelj, a fent nevezett film előtt hetekig kéne válogatást tartanunk, h ki lesz az a szerencsés, aki majd úgy tehet, mintha...:)
(asszem sikeresen szétoffoltuk a posztot:))

juditmanó 2009.06.19. 20:51:22

@Professor Pizka: OFF
bocs, de ezt nem hagyhatom én sem szó nélkül. Szóval, marcipán és én a két női főszerepet játszuk, aber natürlich, Az alfahímek castingolnak majd és 190 cm magasság ill. 45-s bicepsz alatt szóba sem jöhet senki(csak aki esetleg megtetszik nekünk), ill. egyéb értelmi és más kiemelkedő képességek is fontosak :-) (Professzor úr, a hideg zongoratetőhöz nem fűzök kommentárt, de vannak módszerek ennek elkrülésére) Na most befejezem. :)))

juditmanó 2009.06.19. 20:53:59

@Professor Pizka: OFF még egy utolsó utáni megjegyzés: tiboru kért fel minket hölgy olvasókat, hogy szakértői véleményünket osszuk meg veletek :))

MTi 2009.06.19. 21:23:52

Jááj, mit kevertem itt! Mea culpa, mea culpa! Hát erre nem gondoltam....
tiboru, hamar az az "erotikus" posztot - a hölgyolvasók "kívánják"!

juditmanó 2009.06.19. 21:29:34

@MTi: jó messzire jutottunk az egy méter magasan telepített aknáktól és a Királytigrisektől, hm...

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 21:36:12

@MTi: remek ötlet volt - legalábbis szerintünk:)

MTi 2009.06.19. 21:39:38

@juditmanó: Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy én vetetettm fel az ötletet - mitegy a csekély számú, ámde lelkes hölgyolvasóknak és azok barátnéinak kedveskedve - tiboru szerkeszthetne a GI-Joe "szépségversenyt" a blogon szerepeltetett hadfiakból. De eszem ágában sem volt, hogy az események ennyire "elfajulnak"... :)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 21:40:17

@MTi: ceterum censeo: szeptemberben bulizunk?

MTi 2009.06.19. 21:46:15

@NagyTeve: kéne!! :)) Azóta, mármint a lemil-buli óta, talizatam ZZ-vel Bp-n! :))

juditmanó 2009.06.19. 21:47:46

@MTi: 1000 bocsánat, természetesen te vagy az értelmi szerző, gyere te is a castingra :)).

juditmanó 2009.06.19. 21:59:29

@MTi: ahogy gondolod, esetleg hősként?

MTi 2009.06.19. 22:01:56

@juditmanó: láthatod: Nagy Háborús 86-os baka vagyok! Hősnek hős, de már... :)

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 22:26:53

@MTi: az ötletgazdának mindenhogy különdíj jár! de lehet sört/pálinkát kérni:)

MTi 2009.06.19. 22:31:56

@paranoid marcipan: Felénk azt mondják, hogy ezt a kettőt nem választanám szét + kávé - már ha érted, mire gondolok :)) Önpusztítás über alles, de ez katonáéknál így szokás - ami nem öl meg, az erősebbé tesz! Hű, de okos vagyok - csak meg ne ártson :))

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 22:35:25

@MTi: csak ártson, különben nem fogsz tudni igazán őszintén, telitorokból énekelni a bulin:) csendesen szemlélődni pedig csak a lányoknak lehetett:D

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 22:39:44

@MTi: khm ... "üzleti" alapon vagy magánilag?

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 22:42:16

@NagyTeve: az olaszokat találtátok gyanúsnak, pedig.... basszus, lebuktam:D

MTi 2009.06.19. 22:53:14

@NagyTeve: szerencsére csak magánilag! :) Pedig képzelheted: a Teve utcában volt a szállásom :))
Mik derülnek ki: nincs jegyzőkönyv a blog-taliról?! Ezt mint levéltáros is nehezményezem.... hogyan lehet ebből törénelmet írni majd annó??

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 22:56:10

@MTi: levéltáros? na, adok én ZZ-nek ... még ő röhögött, hogy jó a fedésem :P

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 22:58:32

@NagyTeve: hehe:) csendesen kifigyeltelek benneteket, és nem vettétek észre. ugye milyen jól csináltam?:)

MTi 2009.06.19. 23:05:27

@NagyTeve: persze, vittem a cimbiknek pár doboz "ócsó" cigit meg némi égetett szeszt :)) de gondmentes volt - szóval ajándék, nem kereskedelmi mennyiség :))

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 23:11:04

@MTi: vazzeg, errefele mikor gyüssz? némi rakija elkelne ... hogy nem meséljek ífjúkorom álmáról, az Albenáról :P

paranoid T.R. marcipan 2009.06.19. 23:11:10

@NagyTeve: tévúton jársz. sok volt a sör... de ne aggódj, nem mondjuk el senkinek:D

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 23:12:22

@MTi: jó, tudom, az nem onnan volt ... de onnanról tőletek nem szívtam még semmit ... és egy darab sincs az egyenruhagyűjteményembe ... ha érted mire célzok :P

MTi 2009.06.19. 23:21:39

No, jól szét-OFF-oltuk ezt a posztot... :)) majd jól kikapunk tiborutól! :))
@NagyTeve: tesókám! mondtam, hogy bármikor szívessen látlak: kvártély, sör, cigi biztosítva!! Aztán a zentai kirakodós vásárban - minden hónap első vasárnapja! - olyan és annyi egyenruhát vásárolhatsz, amennyit csak haza birsz vinni :))
Albena? Az mi az?? (valami női név?)

MTi 2009.06.19. 23:31:10

@NagyTeve: Albánia már elszakadt tőlünk :) ha nem sietsz, mi is Szerbiától :))

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.19. 23:35:25

@MTi: nem válaszolok a provokációkra, csak a Nagy Nemzetgyűlés előtt (konteo.blog.hu/2009/06/08/a_romaniai_forradalom) :P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.20. 09:04:40

@paranoid marcipan:
@juditmanó:

Hölgyeim, a casting első felvonásában az Alapító Atyák fogják kiválasztani azokat a hölgyeket, akik később castingolhatnak az alfahímek vonatkozásában!

Ez benne van a lemilblog alapító okiratában!

@NagyTeve:

Albán cigik, istenem... Én az Arberiára, az Apolloniára, a Krujára és a DS-re (Durres Special) emlékszem. Manapság már egyik sem létezik :-(

juditmanó 2009.06.20. 10:41:30

@tiboru: Ha írásban rögzítették ezt az AA-k, akkor természetesen jogkövető magatartást folytatunk majd :))))
De addig is tiboru, légy szíves írj még néhány kiváló posztot, hogy bővüljön a választék (kémek előnyben :)).

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.20. 11:08:50

@juditmanó: A zongoratato nemcsak hideg, hanem ha a kisasszonyrol a nagy sietsg miatt nem kerult le a mider (legujabb korunkban a melltarto) akkor csunyan ossze is karcolodik. Ezert kell a katonakopeny...

Panzer 2009.06.20. 11:10:45

Kicsit megkesve, de talan meg hasznos:

Bryan:

Sten gun: Sten geppisztoly

Bren gun: Bren konnyu geppuska

mortar: aknaveto (ket- es haromhuvelykes egyarant)

bomb: ez meg a hozza valo aknagranat


Udv,
Panzer

juditmanó 2009.06.20. 12:26:10

@Professor Pizka: OFF
köszönöm az információt, de én nem pont erre gondoltam, Professzor úr, esetleg gondolkodj el, feltétlenül a m1dernek kell e alul lennie, esetleg az uniformis zubony, vagy vállszíj? :)))))

juditmanó 2009.06.20. 12:31:28

m1dernek = míder (sorry)

paranoid T.R. marcipan 2009.06.20. 12:42:59

@Professor Pizka: hát igen. de fontold meg azt a lehetőséget is, h a századosunkat ebben az esetben esetleg nem annyira érdekli a zongora épsége...:)

paranoid T.R. marcipan 2009.06.20. 12:47:34

@tiboru: ez egy nagyon diktatórikus döntés. és fentebb már megnevezted a castingoló lányokat:))

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.20. 12:56:49

@juditmanó: a zubbony csak fényezné a zongorát, mig a melltartó csatja összekarcolná :P

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.20. 12:57:34

@tiboru: ez diktatúra! én is castingolni akarom a castingolni fogó hölgyeket!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.20. 12:58:27

@juditmanó: fog a fene felfekudni arra a hideg zongorara...legyen csak alul a mieder :-)
@paranoid marcipan: nemtudom feltunt-e de _jolnevelt_ katonarol beszeltem, nem holmi bandaba verodott csurherol. A forgatokonyv az, hogy amikor a csurhe megjelenik es a kisasszony remuldozik, akkor megjelenik Albert Freiherr von Bratwurst kapitany, elzavarja a csurhet majd mennek teazni...na innen indul a gondolkodas a zongorarol, csizmalevetelrol, miegymasrol :-)

juditmanó 2009.06.20. 13:01:43

@NagyTeve: köszönöm, végre valaki érti, mire gondoltam hihi ;-)

juditmanó 2009.06.20. 13:04:56

@Professor Pizka: Esetleg a von Schönendorf család bajor Alpokban található kastélyában a márvány kandalló előtti medvebőr, az nem hideg ;)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.20. 13:08:59

@juditmanó: nem nem, te a von Weisswurstchen családra gondolsz :P

paranoid T.R. marcipan 2009.06.20. 13:31:25

@Professor Pizka: ajjaj, hát ez a félreértés oka. eddig úgy tudtam h a _jólnevelt_ katona onnan ismerszik meg, h előtte és utána az... nem akartam zavart okozni a tudatlanságommal:))

juditmanó 2009.06.20. 15:14:12

@NagyTeve: jaja, a Weisswurstäquatortól délre :)

bryan 2009.06.20. 15:45:54

@Panzer:
Köszönöm, jobb későn mint soha. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.20. 16:07:37

@paranoid marcipan: en kerek a nevedben elnezest, en bizony az elotte es az utana dologrol beszeltem, hogy mi van kozben arrol lasd pl juditmano utmutatasat a kandallo elotti medveborrol. En errol diszkreten hallgattam, mert nem akartam itt a szexualisan tulfutott kujon latszatat kelteni. De te ugyebar... pedzegeted itten a jolneveltseg definiciojat. Na mindegy. Egy biztos. A jolnevelt es a neveletlen katonanak is ala kell irni szerzodest, mielott jolnevelten vagy neveletlenul szende kisasszonyok megdugasaba fogna...

juditmanó 2009.06.20. 16:25:45

@Professor Pizka: pedig erősen azt a látszatot kelted :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.06.20. 16:38:40

@juditmanó: En? Na igy jar az aki a pontossagot, a sertetlen zongorakat es az uri jolneveltseget tartja szem elott es nem a fektelen, allatias osztonlenyseget. MEgsertodtem, de kemeny ember vagyo ezert ezt nem fogja rajtam latni senki. Probaltam itt rendszert vinni a dolgokba dehat igy jartam. Visszavonulok tehat alkotoi maganyomba es atadom a terepet a nokre ehes siserehadnak es a rajuk varo felajzott amazonoknak. Sic transit gloria punci...

paranoid T.R. marcipan 2009.06.20. 16:41:00

@juditmanó: szerintem is:) nade nem baj, kiteszünk egy 18-as karikát a poszthoz, osztjónapot. ez már így sikerült most:)

juditmanó 2009.06.20. 17:03:11

@paranoid marcipan: (egyetértőleg bólogat), csak ámulok-bámulok, hová jutottunk Skorzeny cselekedeteitől. tiboru, bocs a sok off miatt (Entschuldigung)

Titus Pullo Urbino 2009.06.21. 07:44:19

Na, pár napos keresgélés után végre választ találtam az egy méter magasan telepített aknák kérdésére, itt elolvashatjátok az igaz történetet Számvéber tollából:

www.hadakutjan.hu/tortenetek_kiralytigrisek_a_budai_varban.php

Kis kedvcsináló:

"...A harckocsik és egyéb járművek az Attila út - Vérmező - Várfok utca - Bécsi kapu tér útvonalon közelítették meg a Várat. Elöl Skorzeny Kübelwagene haladt, mögötte sorrendben a "200", "234", "213" és "214" Tiger B nehézharckocsik, majd az 500. rohamutász-zászlóalj (Sturm-Pionier Bataillon 500) Goliath robbantópáncélosokból álló csoportja következett. Ezek után soroltak be a SS-Jagdverband Mitte 2. és 3. századát, illetve a 600. SS-ejtőernyőszászlóalj részeit (utóbbi egy százada kivételével, amely keletről, az Alagútból nyíló rejtett feljárón át a Honvédelmi Minisztérium alól támadott) szállító tehergépkocsik és egyéb járművek. Nyugati irányból a SS-Jagdverband Mitte 1. százada, délről - félkörívben - a wiener-neustadti hadapródiskola kb. 1000 fős zászlóalja várta a támadási parancsot. A "231" és "233" toronyszámú Tiger B harckocsi az oszlop vége felé, a második hullámba került beosztásra. Támogatásukra a 22. SS-önkéntes lovashadosztály kötelékeit jelölték ki. Az élen haladó gépkocsi és a nehézharckocsik előtt aknakereső készülékekkel felszerelt utászok biztosították az oszlop haladását..."

"Müvellődjetek", olvassátol el a cikket, érdemes!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.06.21. 21:51:05

@juditmanó:

De majd egyszer én is kérek tőled valamit :-)

leonov 2009.06.22. 08:09:15

Gratulálok Tiboru.

eddig az egyik legjobb poszt.

peelou75 2009.06.22. 12:53:31

@Titus Pullo Urbino:

Ja istenem, ezek a magyar hadtörténészek aztán tudnak írni... Jójó, tudom persze, hogy ez szakszöveg, meg minden, de ezt szinte önkínzás volt olvasni a rengeteg toronyszámmal és alakulat megnevezéssel. Mindez biztos rengeteg levéltári kutatómunkát feltételez, de némi stílust is taníthatnánk az egyetemen, hogy emészthetőbb legyen a dolog... Ráadásul mindez egy olyan weblapon szerepel, ami elvileg középiskolásoknak szól...

Titus Pullo Urbino 2009.06.22. 13:19:05

@peelou75: igazad van, kicsit túlzás a "231" és "233" toronyszámú Tiger B" folyamatos emlegetése, de amúgy a cikk érdekes és tárgyilagos.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.06.22. 14:39:01

@juditmanó: a kifejezés helytelen! A helyes mondat:
"Jawohl, mein Führer!"
Természetesen, bokacsattogtatással kísérve :P

peelou75 2009.06.22. 15:39:54

@Titus Pullo Urbino: Ja, ja, a valóságalapjával és az érdekességi faktorral nincs semmi bajom, sőt! Épp ezért lenne jó, ha kicsit élvezetesebben tudnák felvezetni ezeket a történteket, megtöltve egy kis életszaggal. Van egy blog, valami Lemil, vagy mi a szösz a neve, na azt például szeretem olvasni;)))

juditmanó 2009.06.22. 16:50:29

@NagyTeve: csak nem fogok már úrinö létemre bokát csattogtatni, meg führerezni (inkább: sehr wohl Herr Csurtus) :)))

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.07.14. 00:17:03

@Titus Pullo Urbino: "www.hadakutjan.hu/tortenetek_kiralytigrisek_a_budai_varban.php"
Na, ez igen messze van az otto-féle bekocogok, rászólok a mókusra, hogy lapítson, majd elégedett bajuszpödréssel távozoktól.
Ez sajna hetekkel előre megtervezett, nemzetközi részvétellel megvalósított katonai puccs bírt lenni, némenemű vaskos hazaárulással vegyítve, amelyben - úgy tánik - jó Ottónknak csak a szaladgáló összekötő tiszt kissé fontoskodó szerepe jutott.

Persze sanszos, hogy mindez csak nekem újdonság, lévén nem nagyon érdekelt soha a francia forradalom utáni töri. Onnantól folyamatos, vaskos elbaszástömegnek tűnt az egész. És azóta is...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.07.28. 11:23:21

@bryan: Ha még valaki nem mondta volna: aknavetők, a 2in az 50-es kicsi, a 3in a 81-es közepes, tudtommal. SPWAW.

A.Laci 2009.08.19. 10:35:27

Hát ez egy remekbeszabott mesterhármas. Gratula érte.
süti beállítások módosítása