Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Kis nemzetbiztonsági értelmező szótár 1.0

2009.09.15. 12:00 tiboru

A hazai titkosszolgálatok az elmúlt hetek-hónapok kedvenc sajtótémájává váltak, aminek következtében sorra jelentek meg olyan újságcikkek, hírek és rémhírek, amelyeket olvasván a témához akár csak egy kicsit is értő hírfogyasztó haja az égnek állt és vérnyomása elérte az egészségügyi határértéket. Battonyától Nemesmedvesig nem akadt olyan kocsma, munkahely vagy pályaudvari váróterem, ahol a spontán beszélgetés harmadik percében ne derült volna ki a jelenlévők hetven százalékáról, hogy titkosszolgálati szakértő.

Az elképesztő marhaságok terjedése elleni fellépés, továbbá a homály oszlatásának nemes feladatát felvállalva, ma induló kétrészes (vagy három, a fene se tudja még) posztunkban röviden bemutatjuk a hazai nemzetbiztonsági szolgálatokat, hangsúlyozottan és kizárólag a mindenki számára hozzáférhető, de ennek ellenére nagyon kevesek által lapozgatott 1995. évi CXXV. törvényre támaszkodva. Ezzel a lemil ismét csak közszolgálati és nemzetoktatási feladatot lát el, mondanom sem kell: sajnálatos módon ingyen.

Bevallom, az egyik tegnapi Index-cikkben olvasható mondat verte ki végleg a biztosítékot (és nem csak nálam), amelyben ezt olvashattuk (azóta javították persze):

"...egy másik gyanúsított pedig a katonai elhárítás titkos kapcsolata volt, vagyis [kiemelés tőlem. tiboru] az NBH ügynöke."

No comment.

Meggyőződésünk, hogy egy működő demokrácia polgárai (úgy is mint szavazópolgárok, akik adójukból ezt az egész, államnak nevezett kócerájt eltartják) jogosultak bizonyos alapinformációk megismerésére, még a titkosszolgálatok működésével kapcsolatban is. Gumitalpú barátaink persze genetikailag irtóznak a nyilvánosságtól (ez nem hungarikum, így van ez Oslótól Kairón át Canberráig mindenfelé), de ez legyen az ő bajuk. Ugyanakkor megnyugtatjuk őket, hogy állam- vagy szolgálati titkokat akkor sem hoznánk nyilvánosságra, ha ilyenek birtokában lennénk, pedig ugye nem vagyunk.

Ahogyan azt a bevezetőben említettem, a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló, 1995. évi CXXV. törvény (a továbbiakban simán: törvény) vonatkozó szakaszait fogjuk egy kicsit (tényleg röviden) kielemezni, lefordítva azt emberi (és reményeink szerint érthető) nyelvre, kibontva és megmagyarázva az abban olvasható jogi és titkosszolgálati mellébeszéléseket. Aktív közreműködésetekre persze számítunk a kommentek között, s mivel biztos forrásból tudjuk, hogy a szolgálatok állományából nem kevés olvasónk van, reménykedhettek abban, hogy egy-egy Internet-kávézóból érdemi választ is kaptok majd kérdéseitekre.

Akkor vágjunk bele.

Az általunk féltve szeretett kis ország hivatalosan (és erre a kiemelésre egyszer majd talán kicsit részletesebben is kitérünk), szóval hivatalosan öt titkosszolgálattal (ahogy a törvény fogalmaz: nemzetbiztonsági szolgálattal) bír, ami elég szép teljesítmény ahhoz képest, hogy
a Nagy Példaképnek És Történelmi Szövetségesnek, a 82 milliós Németországnak mindössze három ilyenje van. Jó-jó, de ők egy szegény, elmaradott állam - mondhatjátok, jogosan.

Bevallom, az elmúlt húsz év minden kormányalakításánál és kormányprogram-hirdetésénél külön oda szoktam figyelni, hogy választott vezetőink megelégednek-e ezzel az alacsony számmal, vagy egy huszáros döntéssel létrehoznak mondjuk még vagy hármat, elvégre az még három főigazgatót, legalább kilenc főigazgató-helyettest és úgy húsz főosztályvezetőt jelent. Ezek tábornoki és ezredesi beosztások, tehát minimum harminc csókos beleülhet a tutiba, legalább négy évre.

Szóval nekünk öt szolgálatunk van:

1.) Információs Hivatal;

2.) Nemzetbiztonsági Hivatal;

3.) Katonai Felderítő Hivatal;

4.) Katonai Biztonsági Hivatal;

5.) Nemzetbiztonsági Szakszolgálat.

Vegyük tehát sorra őket, mint Geronazzo Mária művésznő a fiú statisztákat.

1.) Információs Hivatal (barátoknak: IH)

Ők a mi polgári hírszerzésünk. Fő szabályként vagy külföldön dolgoznak, vagy külföldről származó információkat kezelnek, értékelnek, elemeznek. Az IH felelős a magyar nagykövetségek (és más fontos intézmények) biztonságáért, na és hozzá tartoznak a rejtjeltevékenységgel kapcsolatos adminisztratív feladatok; itt állítják elő például a magyar diplomáciai és más felhasználású rejtjelkulcsokat, amit ellenségeink (már ha egyáltalán érdekli őket) biztosan soha, de soha, de tényleg soha nem tudnak feltörni vagy más módon megszerezni.

Rosszindulatú nyelvek szerint (amelyeknek természetesen nem hiszünk, mert egészen biztosan a sértett, esetleg kirúgott egykori munkatársakhoz tartoznak), tehát egyesek szerint a magyar polgári hírszerzés nyolcvan százalékban abból áll, hogy idegen nyelveket közepes hatékonysággal beszélő (illetve olvasó) irodisták naponta átböngészik a jelentősebb külföldi sajtótermékeket (manapság ez a világhálón még nekik sem okoz különösebb problémát), majd rutinosan elkészítik a – röptében államtitokká
minősített – jelentést a világ (és szűkebb környezetünk) biztonsági helyzetéről.

Persze nem akarok igazságtalan lenni: biztosan vannak magyar James Bondok is, akik ilyen-olyan fedéssel kevernek külföldön (John Le Carrétól és Tom Clancytől tudjuk, hogy a nyugati szerveknél az újságíró, diplomata, üzletember vagy külkereskedő a kedvenc álca), és nem okozhat túl nagy gondot nekik elkölteni azt az állami napidíjat meg a dologi költséget.

Ha a politikai csúcs-döntéshozók (ugye, milyen szép kifejezés az ingyenélő politikai elitre?) hirtelen kíváncsiak valamire, ami külfölddel kapcsolatos, első körben az IH-t kezdik csesztetni, s csak másodikban a Külügyminisztériumot. Van akkor pánik, futkározás meg régi jelentésekből és sajtóközleményekből összeollózás ezerrel...

Az IH székházának (központjának) címe nem nyilvános, elvileg postafiókon keresztül érintkezik a nemzettel (1539 - Budapest, Pf.: 600.), de ezt még ők sem gondolhatják komolyan; Budán egyrészt ez a legantennásabb épület (még akkor is, ha eldugták egy fás területen), másrészt pedig már harminc évvel ezelőtt volt egy tréfás BKV-buszsofőr, aki néha úgy mondta be a mikrofonba, hogy „Sasfészek megálló; kémeknek leszállás!”. A trehány magyar diktatúrára jellemző módon a faszit nem lőtték tarkón, de még egy kőbányába sem kapott beutalót, amint akkoriban a béketábor többi tagállamában megtörtént volna, hanem amikor harmadszor is eljátszotta, kapott egy írásbeli figyelmeztetést és büntetésből áttették egy csepeli vonalra, hogy ott jópofizzon az ipari proletariátussal. 

De hagyjuk meg nekik ezt a kis, gyerekes elégtételt: nem áruljuk el, hol van a Sasfészek; akit érdekel, szerintünk fél óra alatt ki tudja nyomozni. Ajánljuk a taxisokat, akinek csak annyit kell mondani: az IH-hoz kérem; tudja, az a nagyon titkos budai bekötőút. És az Astoriától fél óra alatt kétezer forintért (számla nélkül) már ott is vagytok.

Elvileg ők a CIA, valamint a brit hírszerzés, a Secret Intelligence Service hazai partnerei. He-he.

2.) Nemzetbiztonsági Hivatal (úgy is mint NBH)

Az IH legfontosabb társszerve; hazai területen foglalkoznak (?) kémelhárítással és az extrémista, alkotmányellenes célokat megfogalmazó szervezetek felderítésével, bomlasztásával és felszámolásával. Terrorelhárítási feladataik is vannak, s mint ilyen, állandó hatáskör-vitában vannak a Rendőrség illetékes szerveivel. Az NBH neve elég sokszor felmerült a cigánygyilkosságok elkövetői elleni nyomozás kapcsán, noha a törvény szerint nincs nyomozóhatósági jogkörük (miként – amúgy nagyon helyesen – egyetlen titkosszolgálatnak sincs). A rosszindulatú bűnügyes rendőrök megfogalmazását kölcsönvéve: az enbéhások tevékenysége kimerül abban, hogy ülnek az íróasztaluknál, a homlokukat ráncolják, jelentéseket olvasgatnak és kurvára aggódnak. Majd – öltönyben, nyakkendősen – rózsaszínű felhőket tologatnak.

És képtelenek egy, a törvény szerinti tartalmú előterjesztést megírni egy különleges eszköz (telefonlehallgatás) alkalmazásának meghosszabbítására - ha hinni lehet a sajtónak.

A törvény feladatként határozza meg számukra a szervezett bűnözés elleni fellépés egyes területeit is (kábítószer, fegyvercsempészés, satöbbi), ami mögé bújva szeretnek belekontárkodni rendőri dolgokba, általában jól elkúrva a dolgokat. A lemilblog rendőri forrásai hosszú perceken keresztül gondolkoztak, amikor arra a kérdésre próbáltak válaszolni, hogy kapott-e a Rendőrség az elmúlt húsz évben értékelhető információk a budapesti Falk Miksa utcából (ugyanis ott székel az NBH vezérkara), de agyműködésüket még az unicum-sör kombók sem tudták annyira felpörgetni, hogy erre vonatkozóan akár csak általánosságban, egy tőszámnév megfogalmazásával („Igen, hatszor!”) tudtak volna szolgálni.

Nem; a fejüket rázták és még csak telefonos segítséget sem kértek.

A bevándorlók, Magyarországon letelepedni szándékozók, illetve a vízumért folyamodók biztonsági szűrését is az NBH végzik, a frászt hozva a becsületes afgán heroincsempészekre és nigériai pénzmosás-spílerekre, akik a menekülttáborokban mindaddig rettegnek tőlük, amíg rá nem jönnek, hogy nincs miért.

Ja: az NBH végzi a híressé vált (A, B és C típusú) nemzetbiztonsági ellenőrzéseket, ami annyit tesz, hogy ők próbálnak egy, az alany által kitöltött kérdőív segítségével kémet fogni. Gondolom, arra számítanak, hogy az emotív, izgulós célszemély elbambul és a C típusú kérdőív 39. kérdésének hatására („Tart vagy tartott-e kapcsolatot olyan személlyel, aki tudomása szerint külföldi hírszerző szolgálat vagy annak fedőszerve munkatársa vagy az volt? Ha igen, akkor fejtse ki részletesen.”) összeomlik és minden balhét elvisz.

A kérdés nem poén; a kérdőív szó szerint ezt tartalmazza. Meg azt, hogy félre szoktál-e dugni, és ha igen, kivel (homoszexuális kapcsolat is beleértendő!). Nem vicc, tessék utánanézni.

Mi sem mutatja jobban a magyar elhárítás valódi színvonalát, mint hogy az elmúlt két évtized legnagyobb fegyverténye
(a Mucuska-ügy mellett) az a siker volt, amikor három hónap (!) után (és akkor is bejelentés alapján) rájöttek, hogy a Dunán, a Parlamenttel szemközt  horgonyzó egyik hajóról egy észak-koreai fazon heteken keresztül azon ügyködik, hogy az Országház felé irányított antennákkal megpróbálja kideríteni, Torgyán József milyen chilei cseresznyeimportot akar lebonyolítani. Saját megfogalmazásukban „kiszorították” a phenjani kémeket a Dunáról – akárcsak Mucuskát, teszem hozzá. Gondolom, a fegyvertény után záporoztak a jutalmak és a dísztőrök meg aranygyűrűk. Saccra úgy harminc elismerésre, soron kívüli előléptetésre és tanácsosi/főtanácsosi cím kiosztására tippelek.

Persze most azt mondhatjátok, hogy az igazi sikerekről úgysem tudunk, hiszen azokról nem születnek
csipkelődő újságcikkek százai, de engedjétek meg nekem a szkeptikus hozáállást: egy olyan titkosszolgálat, amelyik az elmúlt években többet szerepelt a sajtóban, mint Fekete Pákó hímvesszője és Michael Jackson máladozó orra együttvéve, és több botránya volt, mint Britney Spearsnek vagy Paris Hiltonnak, alapból nem lehet sikeres. A „titkos” jelzőt meg nyugodtan levakarhatja magáról, mert – amellett, hogy abszolút nem illik hozzájuk – biztosan kurvára zavaró.

Személy szerint drukkolunk Balajti László tábornoknak (akinek arcán itt balra tisztán látszik, hogy mennyire el van ragadtatva a  személyét ért hatalmas megtiszteltetéstől), hogy rázza gatyába az NBH-t, habár sok esélyt nem látunk rá. (Balajti generális pillanatnyilag másodállásban – igen, jól olvastátok! – az NBH főgóréja; köztünk legyen szólva: ez is világröhej, hogy a magyar elhárítás egy testvérszervezettől kap kölcsönbe egy főnököt, mert náluk egyszerűen nincs erre a pozícióra alkalmasnak tartott ember).

Itt egy nagyon friss hír az NBH elképesztő profizmusáról.

Mindkét polgári szolgálat alkalmazza a titkos információgyűjtés teljes spektrumát, a téglák szervezésétől a telefonlehallgatásokon át a titkos kutatásig, a fedőintézményektől a megfigyelésig - de ezekről (természetesen kizárólag a törvény szövege alapján!!!) majd talán később.

Összefoglalva a ma tanultakat: az NBH a polgári elhárítás és az alkotmányvédelem, idehaza tevékenykedik, míg az IH a polgári hírszerzésünk (lenne) és főleg külföldön nyomul. Elvileg kollégáknak kéne tekinteniük egymást, de a valóságban köpködnek egymásra és fikázzák a másikat. És jó magyar szokás szerint kárörvendenek egymás bakiparádéin - amelyekből azért akad gazdagon. Állítólag mindaz, ami a nyilvánosságra kerül, csak a jéghegy csúcsán ragyogó jégkristály, hogy ilyen költőien fogalmazzak.

Na, mára ennyi. Kíváncsi vagyok olvasóink véleményére a fenti két céggel kapcsolatban – a többi nemzetbiztonsági szolgálatot most ne piszkáljuk; valamikor a közeljövőben (mondjuk holnap) rájuk is sort kerítünk, a második részben.

191 komment

Címkék: magyar titkosszolgálat kémek és hírszerzők kisszótár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mong1 2009.09.15. 12:45:45

monty piton társaság ha tudná, sírva könyörögne egy két sztoryér...

"Itt egy nagyon friss hír az NBH elképesztő profizmusáról."

"...tulajdonost kijátszva egy dollárért eladta..."
lol?

paranoid T.R. marcipan 2009.09.15. 12:47:35

Az a baj, h aki idejár, annak ez megy, aki meg hüje, az meg nem néz be. De hátha címlapos lesz, vagy legalább néhány igazán művelt újságíró is erre jár.

És természetesen megtiszteltetés lemilen linkelve lenni:):)

paranoid T.R. marcipan 2009.09.15. 12:51:30

és felmerült bennem a kérdés: ez a Balajti sztori hogy is van? most akkor melyik irodában fog ülni? és aki ezt kigondolta, annak vizsgálta-e pszichológus az elméjét?

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.09.15. 12:52:03

Ez jobb, mint egy egyetemi szeminárium :D

Nekem az átvilágítással kapcsolatban vannak,khm, kétségeim. Nem tudom pontosan, hogy a hivatásos katonák valamint a köztársasági őrezred tagjai milyen típusúban szerepelnek (azért megtippelem a c-t), de egy ismerősöm, akinek csak elég lenne mondjuk wiwes adatlapját/mail címét/autójának kalaptartóját/villanyszerelő tetoválást megnézni, simán átment rajta

Hang Ember 2009.09.15. 13:29:03

Jó ez az írás, kellően tiboru-s. Informatív és ironikus. Tetszik. Ezentúl többet jövök ide, érdekelnek a blog profiljába vágó dolgok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 13:34:20

@Thaddeus Griffin:

Azt mondják egyesek, hogy az egyik letartóztatott fazon, akit a cigánygyilkosságokkal hoztak összefüggésbe (milyen korrekt vagyok...), tele van tetoválva mindenféle mókás ábrával, jelvénnyel és szimbólummal.

Na, ez a csávó hivatásos katona volt évekig, idehaza és külföldön egyaránt. És senkinek nem tűnt fel, hogy világnézetét gyakorlatilag a bőrére varratta, ráadásul a lakókörnyezetében csak pár száz ember tudta róla, hogy... hogy nagyon nem csípi a kisebbségeket.

Ennyit a C típusú és egyéb ellenőrzésekről.

peelou75 2009.09.15. 13:35:06

A feleségem azon szokott borzongani az NBH kapcsán, hogy a környékünkön található, szomorúan lepattant Fraknó utcai sokemeletes épületükben ugyan mi a jófenéért van az épület közepetáján néhány rácsos ablak, ha egyszer nincs nyomozati jogkörük... hogy ne menjen be a Batman?

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2009.09.15. 13:46:28

kedves tiboru!
vígasztaljon, hogy az, aki az általad kiemelt marhaságot írta, legalább szépen keres ezzel :) és most elolvasom az általad ingyen írt szakszerű meghatározást.

spájdernecc 2009.09.15. 13:49:38

Hiánypótló
Tiboru viszont megin elhülyéskedi a lényeget!
/ ok, ez a rész megvolt, ugorgyunk /

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 13:50:34

Szervezett bűnözéssel kapcsolatos feladata az IH-nak is van (4.§ c.)- meg a két katonai titkosszolgálatnak is (6.§ d-e, 7.§ d-f). A KFH-nál nem szerepel a szervezett bűnözés szófordulat, de a felsorolt dolgok kizárólag olyan keretek közt jöhetnek létre, míg a KBH-nál az egyik pontnál szerepel, a másik kettőnél pedig lásd KFH-nál írtak.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.09.15. 13:54:10

@tiboru: ezért mondom én is. Az illető kocsijának kalaptartóján ss rohamsisakok vannak meg birodalmi zászló :D

És a köztársasági őrezredben?lol

zolee75 2009.09.15. 13:58:32

@tiboru: Bocs, de állította azt valaki, hogy egy mezei szerződéses katona "C" típusú nemzetbiztonsági ellenőrzésen esne át?

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.09.15. 14:03:26

A post jó, de a biztonsági kérdőív fikázása felesleges. Attól, hogy valaki külföldi hírszerző szervezet munkatársával tart kapcsolatot, nem biztos, hogy kém/hazaáruló. Pl. lehet, hogy szakmai rendezvényeken rendszeresen találkozik egy másik állam külképviseletének x-edik titkárával, akinek már a beosztása megnevezéséről is ordít, hogy diplomáciai fedésben dolgozó jómunkásember. Ez akkor is hasznos info az NBH-nak, ha nem verik rá az illetőre, hogy kém.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:04:17

Ja, egy kis kiegéászíés: nem csak az NBH végez a-b-c típusú nemzetbiztonsági ellenőrzést. A törvény szerint minden szolgálat a saját állományába ill. hatáskörébe tartozó személyek ellenőrzését végzi. Itt az NBH feladata a legszélesebb, mert ami nem a többiekre tartozik, az mind az ő dolguk nb-i ellenőrzésileg. kb így.

czejp (törölt) 2009.09.15. 14:04:17

Fantasztikus egy leleplező irás a magyar titkosszolgálatokról, amik olyannyira nem titkosak, hogy bárki tudhat róluk, aki csak akar, sőt, az is, aki nem akar. Persze ha ennyire nem titkosak, felmerül a gyanú, hogy létezik egy igazi titkos szolgálat, amiről ezek a közismert hivatalok terelik el a gonosz ellenséges kémek figyelmét. (Persze ez csak a saját feltételezésem, amivel még magam sem értek egyet.) Szóval nagyon tetszik az irás, semmi újat nem tudunk meg, de jókat lehet röhögni rajta. Kiváncsian várom a folytatást.

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 14:05:07

@tiboru:
Annak a legénynek sztem max A típusú ellenőrzése volt, de azért a helyi csekás fiú szimatával valami nem lehetett rendben. :( Ilyet azért széllel szemben is illene kiszűrni, papírok nélkül.....

Fék_Emil 2009.09.15. 14:05:21

Most kiváncsian várom a következő posztot, hogy mikor T-irodás katona voltam, melyik szolgálat milyen átvilágításán estem át. Mert hogy átestem, azt úgy tudtam meg, hogy a komor, magas, kopasz százados kiszállt a sofőrös fehér zsiguliból, félrehívott, mélyen a szemembe nézett és közölte: -Emil, magát, a családját és a környezetét ellenőriztük, de a továbbiakban is figyelünk!

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.09.15. 14:05:50

@tiboru:
ha minden igaz, sofőr volt a seregben. Hát nem egy Rambó-állás.
Az viszont biztos, hogy valami nagyon bűzlik.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:06:12

@czejp: az jó, hogy nem titkos, hogy van titkos szolgálat. a működésük lenne titkos. tehát az nem jó ha a működésük nem titkos :)

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 14:06:36

@zolee75: Ha külföldön teljesít szolgálatot (Koszovó, akkor alapkövetelmény...

igaziatommaki 2009.09.15. 14:10:24

Nagyon jó kis összeállítás, kiváncsian várom a folytatást!!!
C típusú ellenőrzésről: 1 volt kollégám a közigban főovez-zé avanzsálódott, megkapta a c kérdőívet, majd a kikkel tart fenn szexuális kapcsolatot kérdésre megkérdezte, h pótlap van??? mert 1 nagy étvágyú (ám nős)ffi volt, a rubrika meg kicsi. :-))))
Aztán persze nem írt be senkit, szerintem nem is derült ki semmi, mert kinevezték...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:10:47

@Fék_Emil: a törvény óta a nemzetbiztonsági ellenőrzés ténye nyilvános, tehát az érintett, akit ellenőriznek, tudja, hogy ellenőrzik - hisz az ellenőrzés nem jön létre ha nem tölti ki és adja le a megfelelő kérdőívet. ha nincs kérdőív, nincs ellenőrzés sem. van persze mókás része is, pl. amikor a házastárssal alá kell iratni, hogy tudomásul veszik, hogy az ellenőrzés rá is kiterjed. mit csinálhat az egyszeri delikvens aki félrelépett? "Anya, itt írd alá, de még nem töltöttem ki!" "Miért drágám, titkolod előttem Mucuskát?" :D

Lolita999 2009.09.15. 14:11:18

Tanulság? Hidd el a sajtónak, amit ír, és hidd el a rendőrnek, amit mond.

postabelyeg 2009.09.15. 14:12:36

A google earth-ön vagy maps-on kitakarják ezeket az épületeket, ahol ezek a szervek székelnek?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:12:57

@zolee75:

Hát ha külföldre megy... de biztosra nem tudom.

Mindenesetre egy ilyesminek szerintem egy A típusún is ki kéne buknia, márpedig ilyet szerintem még a szolgálati ebek esetében is kötelezően megcsinálnak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:17:10

@Márai Coelhó:

Nekem 12 éven át volt C típusúm, és elég sok ilyen fazonnal találkoztam - láttad volna, milyen kínban voltak az NBH-sok, amikor előre szóltam, hogy nálam pótlapok kellenek a kérdőívbe a megfelelő helyen :-)

Aztán megkérdezték, hogy én hogy gondolom, meg hogy szopatom-e őket. Mondom: nem szopatlak, szép öcsém, de én minden hivatalos külföldi kapcsolatomat beleírom, mert aztán ti fogtok velem szarozni, hogy hiányos a lista.

Tudod, mi volt a reakció?

"Hát akkor írjad, úgyse foglalkozik vele senki. Csak nem képzeled, hogy leellenőrzünk egy kanadai vagy ausztrál személyt, amikor a szolgálati mobilról az anyámat sem hívhatom fel, mert 3 ezer forint a havi keret?"

Ennyi.

paranoid T.R. marcipan 2009.09.15. 14:17:59

@Németh Krisztina: vagy gyere inkább a lemilre, mert ott már a javított változatot olvashatod:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:18:50

@Márai Coelhó:

Arról nem beszélve, hogy elég gáz, ha az NBH tőlem kell megtudja, hogy Mister X nem sajtóattasé, hanem szimat :-)

Fék_Emil 2009.09.15. 14:18:58

@Zig Zag: 96-ban voltam katona, a törvény ezek szerint már életben volt. Nem töltöttem ki ilyen kérdőívet, csak valamilyen titoktartási nyilatkozatot írtam alá, de az valami egyoldalas sajtpapír volt. Igazából senki nem tudta, hogy mit csinál a laktanya sarkában a kis épületben a "titkosügynök" őrnagy meg a százados, még a sofőrjük sem. Már persze az iváson kívül. Biztos hosszú kérdőíveket töltöttek ki a sorállomány nevében!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:19:04

@Thaddeus Griffin: na most csináltál munkát az enbéhásoknak meg a röszövöszönek. ja ez utóbbi szervezet remélem a 3.0-ban szerepelni fog. egy titkos szolgálat, ami a törvény alapján nem is titkosszolgálat. vegy ez itt most spoiler volt?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:20:38

@Fék_Emil: hogy mik vannak??? úgy értem ez biztos Zimbabwében, khm, akarom mondani Rodéziában történt. Nemde?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:22:49

@postabelyeg:

A hazaiakat szerintem nem :-)

Gondold meg: az IH hivatalosan megküldi a központjának címét a GoogleMaps-nek, hogy gyerekek, ezt kéne kitakarni, mert a magyar lakosságnak nem kéne ezt tudnia?

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.09.15. 14:23:28

@Zig Zag:
várj, most jut eszembe, hogy én is akkor mentem szerződésesnek... Az esküben volt benne, hogy minden titkot megőrzök, na ezt a kis lapot aláírtam, oszt jónapot. Engem ugyan senki nem világított át az ezt követő 5 évben. Csak a röntgenorvos, de az nem játszik.

Grafithuszar 2009.09.15. 14:24:36

Csak annyit fűznék hozzá hogy az IH címe nyílvános:

www.mkih.hu/hivatal_elerhetoseg.shtml

Fék_Emil 2009.09.15. 14:24:40

Ja, és a rendőrök átvilágítása sem túl hatékony, a nyáron együtt kocsmáztam az itteni kapitányság ifjabb rendőreinek jó részével, akik előzőleg a koncerten civilként Magozott Cseresznyét fogyasztottak, majd iszogatás közben nagy hangon zsidóztak, cigányoztak, mocskoskormányoztak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:25:02

@Zig Zag:

Á, nincs benne a 125-ösben. De lehet, hogy pár mondatot rájuk is áldozok; van ott egy-két cimborám, hadd örüljenek :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:26:31

@Grafithuszar:

Ja, ez igen :-)

De ez is újdonság; köszi a kiegészítést.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:27:08

@postabelyeg: van ahol igen, de leginkább nem. a holland haditengerészet tengeralattjáró támaszpontja pl ki lett takarva. Pearl-ben pedig simán megszámolhatod, hogy a felvétel elkészítésekor hány Los Angeles osztályú tengeralattjáró volt ott. Yongbyon környéki dombokon települt légvédelmi rakétaütegek is szépen ott vannak :)

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.09.15. 14:30:00

@Zig Zag:
Észak Korea összes légvédelmi Ütege szépen megszámlálható. Phenjan körül 120-ig számoltam. Aztán eluntam.

Bocs az OFF-ért

tucatnev 2009.09.15. 14:30:19

@postabelyeg: nincs kitakarva, csak sok arra a felülről ugyanolyan fa :o)

Fék_Emil 2009.09.15. 14:30:27

@Zig Zag: Valahol arrafelé, ott még az is megtörténhetett, hogy én írtam a napiparancsot, mert szabin volt a gépíró, meg a pk, meg a töf, más meg nem értett a Context-hez. (sk. aláírással, bármit beleírhattam volna)

tucatnev 2009.09.15. 14:33:24

@proletair: a koreaiakra van egy kiegészítés, amin be van jelölve az összes fellelt és vélt laktanya, üteg, stb... ...ha kell, megkeresem

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.09.15. 14:33:28

@tiboru: Ne mindig csak a negatívumokat keressük a nemzetbiztonsági szolgálatok munkájában! Pl. pótlap ellátási problémát már megoldották, ui. a nyomtatvány PDF-ben letölthető az NBI honlapjáról. ;)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:37:56

@paranoid marcipan:

Németh Krisztina, isten hozott, reméljük, már itt vagy :-)

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.09.15. 14:39:26

@tucatnev:
húúú, de jó lenne! Megköszönném!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:40:25

@proletair: nem off - tudod, ez itt a Hadvéd :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:42:07

@Fék_Emil: igazán elrendelhettél volna egy jó kis riadót, mondjuk gyakorlásképpen. lehet, hogy kitüntettek volna :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:42:55

@Fék_Emil: jut eszembe, Context? akkor ez nem is lehetett olyan régen. :)

paranoid T.R. marcipan 2009.09.15. 14:45:29

Kicsit eltérve a kommentek irányától, de lenne egy felvetésem. ahhoz h működjön rendesen, pénz kellene meg hozzáértő vezetés. a pénzhiányt feltételezem, a vezetést meg állandóan cerélgetik, az is egy külön történet. de ami valójában felfoghatatlan, h a felvételi eljárás hosszú és nyűgös. azt gondolnám, h ha már ennyit vizsgálódnak, legalább azokat ki tudják szűrni, akik "képtelenek egy, a törvény szerinti tartalmú előterjesztést megírni egy különleges eszköz (telefonlehallgatás) alkalmazásának meghosszabbítására". szóval, apai ágon öröklődik a tisztség, vagy ők hogyan kerülnek be? persze lehet hogy költői kérdés:)

Fék_Emil 2009.09.15. 14:46:32

Valamelyik szolgálatnak a Fehérvári út - Hauszmann út kereszteződésben lévő Matáv épületben is van albérlete, az ő ablakaik is védettek Batman ellen!

indapasssucks 2009.09.15. 14:47:13

kéretik tovább kommentezni a blogpostot, mert még 4 oldalt kell írnom a jelentésbe, és már kurvára nincs mit.

köszi.

Árpádka 2009.09.15. 14:48:27

Valaki felvilágositana mi volt az a Mucuska-ügy?( ha volt egyáltalán) A hirszerzésel kapcsolatban meg kis pénz kis info nagy pénz nagy info bár a németek megszivták Koszovóban. De megfontólandó hogy 5 titkosszolgálat és szinte semmi eredmény vagy annak látszata. Sanda gyanúm hogy a szomszédos nagyobb államok simán tudnak minden magyar "titkot".

Lili Marleen 2009.09.15. 14:49:37

Elkepzelem ahogy allamtitokka minosul egy gyanus korulmenyek kozott elhulott tehen a Wight-szigeten..:)

paranoid T.R. marcipan 2009.09.15. 14:50:57

@indapasssucks: mondd bátran, mit szeretnél beleírni, megoldjuk. aztán egyszer majd kérünk magától vmit, pelikán elvtárs:)

Csm001 2009.09.15. 14:51:56

Hehehe.
Nem találtam meg az iróniát, pedig isten látja lelkem - ha van ha nincs bármelyikből - kétszer átolvastam... Valamit csak kell írni az éves beszámolóba, ilyesmit: Az Olajszőkítés-gate ügyét lezártuk, 6000 Mrd adózatlan jövedelem nyomára bukkantunk, törvényesen megfigyelve a következő gyanúsítottakat, a következő bizonyítékokat találtuk, hogy: .........
Hehehe.
Lesz ilyen valaha?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:52:49

@Lili Marleen: arrafelé egyébként is elég paranojások. jellemző náluk, hogy csak az utóbbi években vallották be - miután építettek egy bazi nagy székházat a Temzepartra - hogy valóban létezik a mihat SIS néven :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 14:55:46

@Árpádka:

Attól tartok, nem csak a nagyobbak...

A Mucuska-ügy pedig arról szólt, hogy hónapok verejtékes munkájával a nemzetbiztonsági szolgálatok felfedeztek egy állítólagos román kém-házaspárt, amelynek női tagja rendszeresen, khm, kitüntette figyelmével a magyar politikai elit jó pár tagját. Erről holmi telefonlehallgatási foszlányok árulkodtak.

Na, miután lebuktatták a gonosz, román zsoldba szegődött (magyar nemzetiségű) nőt, "kiszorították" a politikusok mellől.

Merthogy semmi olyan bizonyítékuk nem volt, amely mondjuk a bíróság előtt is megállná a helyét, tehát (tudomásom szerint legalábbis) semmiféle büntetőeljárás nem indult, a csaj meg megszégyenülten más farkak után volt kénytelen nézni.

Bocs.

A sajtóból kábé ennyire emlékszem. Másnak van esetleg részletesebb infója? Vagy jobb memóriája...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 14:56:13

@Csm001: olvastál már valaha NBH évkönyvet? ilyen lózungokkal van teletűzdelve. mi magunk közt csak Óvakodj a törpétől évkönyvnek emlegetjük. Majd minden mondatában szerepel az, hogy "ellenérdekelt".

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.15. 15:00:59

Ilyen zavarosban, ami a titokzatos szolgálatok körül van, vajon ki tud jól halászni?

M_R 2009.09.15. 15:01:43

@tiboru:
Nekem az egyik előző melóhelyemen a főnököm, aki Romániából települt át, ott az ottani "rendszerváltás" előtt a Securitate-nál dolgozott simán átment a C-n. Egyszerűen nem írta bele a kérdőívbe...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:06:14

@M_R:

Miért is nem lepnek meg ezek a hajmeresztő történetek..?

Én meg ismerek egy srácot, aki (civilként) komolyan vette a kérdőívet és frankón beleírta, hogy egyszer (a nyolcvanas évek elején) a Stasi megpróbálta beszervezni, amikor még Berlinben volt diák.

Na, nem kellett volna; hat hónapig tartott az ellenőrzése, aztán valami mondvacsinált ürüggyel, próbaidő után elköszöntek tőle (polgári cég volt, de nemzetbiztonsági, khm, védelem alatt állt).

Titus Pullo Urbino 2009.09.15. 15:07:41

@Zig Zag: működik a szolgálat, ennek bizonyítéka, hogy az előbb írtam egy Balajtin tréfálkozó mondatot, mire elküldtem volna, lefagyott a gépem és durva szitkozódás hallatszott ki az iratosszekrényből (ami még tegnap nem is volt az irodában).

Árpádka 2009.09.15. 15:08:11

@tiboru: Kösz már valami rémlik asszem akor az volt,hogy a férj volt az ügynök és a nő az informátor. Erdélyi magyarok voltak ha jól emlékszem :D A román sajtó hetekig ezen csámcsogott. Ja és (Duna Tv-én ?) beszéltek arról hogy mennyire meghurcolták őket. Azért kiváncsi vagyok hogy sikerült a fakabátok elől eltitkolni hogy megfigyelték az egyik emberkét a gyilkosok közül.
A tesztel kapcsolatban: egy teszt nem ér semmit ha át akarsz valakit világitani akor más eszközökhöz kell nyulni lásd Medgyessy azért durva hogy egy lap hamarabb megtudja hogy a miniszterelnök ex spicli mint a titokminiszter. Adeneuert a CIA hamar tisztára mosta például.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:10:09

@tiboru:

És hogy teljes legyen a sztori: ezt követően a gyerek egy tengerentúli kutatóintézetbe ment, ahol ragyogó karriert csinált - ott leszarták, hogy 25 évvel ezelőtt egy azóta megszűnt ország hajdani titkosszolgálata (amelyik azóta beolvadt az egyik legmegbízhatóbb NATO-szövetségesbe) mit akart tőle...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:12:48

@Árpádka:

Reinhard Gehlenről nem is beszélve, aki amerikai támogatással megszervezte a BND-t...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:15:13

@Árpádka:

Csak hogy pontosan fogalmazzunk: Medgyessy szigorúan titkos állományú hivatásos elhárító volt pénzügyi vonalon (asszem a III/II-nél, a mostani gazdaságbiztonságisok elődjénél), nem informátor, spicli, társadalmi kapcsolat vagy más együttműködő.

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.09.15. 15:18:10

@Grafithuszar: Az IH nem volt mindig ilyen nyitott. Úgy tíz éve egy ismerősöm hivatalos ügyben kereste volna a rejtjelfelügyeletet, ami az IH egyik fiókcége, de egyetlen nyilvános forrást sem talált a postacímükkel. Ebben ez a nevetséges, hogy a rejtjelfelügyeletnek hatósági jogkörei is vannak, tehát nem rejtőzhetne el a polgárok elől.

proletair · http://lemil.blog.hu 2009.09.15. 15:23:33

Csak most jutott eszembe, hogy a valami UD zrt ügyében is volt valami titkosszolgálati kavarás. aztán az akkori titkosszolgálatokat felügyelő minisztert mintha vád alá helyezték volna... Na ez is sokat elárul a szolgálatokról. És akkor az NBH volt igazgatója szerint az UD meg a Mucuska gate között kapcsolat van.
Érzem én, hogy ebből még film fog készülni.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 15:24:16

@M_R: az ilyenkor egyedül helyes és üdvözítő eljárást az iráni állambiztonság propaganda filmjéből leshető el:

www.youtube.com/watch?v=lL9MaZQORfI

az ország nemzetközi összeesküvés áldozatává válik, amikoris egy, az államhoz leghűségesebb asszony észleli, hogy férje idegen hatalmak bűvkörébe került és az ilyenkor egyedül üdvözítő megoldást választja: jelenti a titokzatos szolgálatnak - Ali az ellenség ügynöke...

Árpádka 2009.09.15. 15:24:35

@tiboru: Nem tom most de ő is jelentet és itt a gond nekem semmi bajom mindenki azt tesz amit akar sőt valakit kényszeritenek az együtműködésre de azé nem másnap robbant ki a botrány le lehetett volna fizetni a raktárost hogy egy-két irat csomó eltűnjön. Ez persze az ő lúzersége. Meg a fideszé hiszen ha a kampányban robban ki tuti nem nyer de ez már történelem.
A magyar tikosszolgálatok kivel állnak szorosabb kapcsolatban már mint füleseket kapnak, egy tippem lenne a horvátokrol de más?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:32:18

@Árpádka:

A NATO és az EU tagjaként a magyar szolgálatok hivatalos és rendszeres kapcsolatban állnak az összes többi tagország illetékeseivel.

Hogy kivel jó és kivel nem a munkakapcsolat, csak ők tudhatják, de annyi már kiszivárgott innen-onnan, hogy itt is olyan a helyzet, mint a játszótéren: bárki bármit mond, a nagyok a kicsiket bizony nem igazán veszik partnerszámba, vagyis meglehetősen egyoldalú az információáramlás.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 15:36:32

@Márai Coelhó:

Három évvel ezelőtt egy IH-s csóka majdnem szívszélhűdést kapott, amikor rákérdezett az egyik haverom, hogy ti még mindig a Budakeszin vagytok?

Úgyhogy ez a coming out nem lehet olyan régi.

Condottiere 2009.09.15. 15:39:39

Tiboru,

Komolyan mondom felcsigáztál ezzel a poszttal, épp ilyen laza melót kerestem.

xstranger 2009.09.15. 15:43:21

@tiboru: Es mi volt az a sztori amikor Magyarorszag egy KGB egyetemen vegzett urget jelolt valami magasabb NATO titkosugynokseggel kapcsolatos pozicioba?

Bocs hogy nincs semmi konkretum de mar regen volt, remelem nektek jobb a celiranyu memoriatok.

Collingwood 2009.09.15. 15:47:29

Sziasztok!

Jó kis poszt volt, alig várom a folytatást. Volt róla szó, hogy összevonják a katonai és a polgári szolgálatokat. Ebben az ugyben van valami fejlemény?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 16:00:10

@xstranger:

Az NBH előző főigazgatójáról lehet szó, Laborc Sándorról, aki beosztásánál fogva jelen kellett legyen a NATO szakosodott szolgálatainak vezetőit tömörítő munkacsoport ülésein.

Laborc valóban a KGB-egyetemet végezte Moszkvában a nyolcvanas évek elején (?).

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 16:03:54

@Collingwood:

Három nagy vélemény-csoport vitatkozik kábé tíz éve a témáról.

Az egyik szerint jó így, ahogy van.

A másik szerint a két katonait (KBH + KFH) össze kell vonni egybe, akárcsak az NBH-t és az IH-t.

A harmadik szerint a két elhárító szervezetet kell összevonni (KBH + NBH), illetve a két hírszerzőt (KFH + IH).

Azért nincs több vélemény-csoport, mert logikus verzió sincs több.

És ez folyik legalább tíz éve, az eredmény pedig mindenki számára nyilvánvaló.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 16:06:50

A Fidesz egyes szakpolitikusai szerint (nemzet)biztonsági minisztérium kellene, amelybe a Rendőrség mellett bevonnák az IH-t, az NBH-t és az NBSZ-t is, a katonák meg maradnának a HM-MH irányítása alatt.

Fene se tudja; majd meglátjuk jövő nyáron.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.09.15. 16:08:03

A titkosszolgálatot nálunk már rég outsourcingolták nálunk. Az UD Zrt mint egyik oldali cég most hirtelen előbukkant, de magára valamit is adó párt fenntart ilyet. Vagy legalább hasonlót. Amúgy a munkájuk kilencven százalékát a kereskedelmi forgalomban kapható legális eszközökkel meg néhány év ultizási tapasztalattal simán el lehet végezni. Itthon egy komoly veszély van, a spicli. Aki úgy bukik le, hogy telefonját, internetjét bemérik...nos az valamit rosszul csinált. Attól lehet tartani, hogy lejelentenek, be van mikrofonozva az ember akivel beszélsz, (bár vannak olyan jó zajgenerátorok, hogy ihaj...). A többi, a összefüggések felkutatása, viselkedésminták, kommunikációs pattern-ek (hogy van ez magyarul?)felkutatása, statisztikai elemzése, meberek folyamatos követése, marha erőforrásigényes feladat, iylen figyelmet kevesen kapnak, a rendelkezésre álló keretből...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.09.15. 16:12:27

@tiboru: államvédelem, ez jutott erről eszembe.

kéne egy kémhivatal, egy elhárítás, egy katonai hivatal, meg a rendőrségnek külön parancsnokság és szervet alatt fedett nyomozást végző szervek. Én még azon is elgondolkoznék, hogy a rendőrségnek odaadjam az elhárítást. Ha minden egy helyen van, elég egy kapukulcs...

Caracalla 2009.09.15. 16:14:24

Lesz szó az NBF-ről is? Bár nem nemzetbiztonsági szolgálat, de ugyanazon miniszter felügyelete alatt áll és a magyar titokvédelmen azért hetekig lehet sírvaröhögni.

1116001 2009.09.15. 16:14:34

Melyik szolgálat épülete van a Budafoki út-Zanta utca-Bartók Béla út határolta épületben?

Collingwood 2009.09.15. 16:16:48

@tiboru: Szóval tipikus magyar helyzet...

Azért nem csak nálunk van zurzavar, egy gyors google kereses 13 hárombetus amerikai ugynökséget dobott ki. Gondolom több is van. Igy mar értheto, hogy a 24-ben miert kell mindig egy ugynök, aki koordinálja az egyuttmuködést:)

Titus Pullo Urbino 2009.09.15. 16:24:23

@1116001: a XI. kerületi Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálaté?

1116001 2009.09.15. 16:34:38

@Titus Pullo Urbino:
most nem tudom hogy viccnek szántad-e ezt:)

De ha nem, akkor szerintem nem az, emrt akkor nem védenék azt annyira:)

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 17:05:59

@tiboru:
IH+NBH+KBH egy minisztérium felügyelete alatt, egy szervezetként? A maradék kettő pedig továbbra is elkülönülten végzi feladatait....

Ehhez mit szólsz?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:15:53

@1116001:

Hehe, nem ugratsz be. Fogalmam sincs.

De azért a behajtó autók rendszáma, meg a bennük ülők frizurája szerintem néha elárulhat apróságokat. Meg ha olyankor mész el a kapu előtt, amikor az nyílik vagy csukódik és belesel - na, akkor is kaphatsz egy-két morzsát a puzzle-hoz :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:18:53

@1116001:

Na, megnéztem a Katonai Felderítő Hivatal honlapját:

www.kfh.hu/elerhetoseg.html

és csak állok és bámulok ezen a nyitottságon.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:20:03

@Caracalla:

Hát, nem t'om. Őket annyira nem ismerem, csak párszor röhögtünk a valós életről alkotott fura elképzeléseiken.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:22:05

@Collingwood:

Egy teljesen hivatalos és megbízható kiadvány úgy egy évvel ezelőtt 19 országos hatáskörű amerikai hírszerző szervezetet sorolt fel - és ebben a listában nem volt benne sem az FBI, sem a DEA, sem az ATF.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:24:37

@bet-li, kínai játékos:

Hm, erről úgy egy évvel ezelőtt hallottam, ezek szerint ezt a koncepciót is elővették?

Létszámilag nem lesz valami arányos... Viszont majd jól elkezdődhet a cápák harca a vezetői bőrfotelekért és a kincstári plazmatévékért :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:42:04

@méhészborz:

Még mielőtt a cikket elolvasnám: a fotó szerintem nem az NBH, hanem az IH épületét ábrázolja, de ezen már nem is csodálkozom...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 17:46:41

@méhészborz:

A cikk egészen jól összefoglalja az egyik problémát a sok közül... és az is igaz, hogy egy, két vagy három évvel ezelőtt is megjelenhetett volna.

Kacziba pedig úgy látszik, rohamosan öregszik; három évvel ezelőtt még biztos szívinfarktust kapott volna ordítás közben, ha valaki - akár csak csevegés szintjén - felveti neki, hogy a rendőrség és az állam/nemzetbiztonság kerüljön egy kalapba...

Neoprimitív 2009.09.15. 17:54:54

Mindjárt megyek és előásom valamelyik kartondobozból Mág Bertalan egyik Hód regényét, hogy megerősítsem a titokzatos szolgákba vetett hitemet.

tiboru: nem is tudtam, hogy szereted a méhészborzokat!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 18:11:01

@Neoprimitív:

Hód jópofa volt :-)

A méhészborzos mondatot meg - bevallom - most nem értem...

Neoprimitív 2009.09.15. 18:16:11

Bocsánat, hülye vagyok, az nem is a te avatarod!

Lehet, hogy nagyon laikus megközelítés, de a hatásköri szétválasztást az is bonyolíthatja, hogy a nemzetbiztonsági "hatáskörbe" tartozó rosszfiúk elég gyakran keverednek mezei bűnözői vonalra is, akár csak melléktevékenységként vagy megrendelőként. (Pl. hamis okmányok, lopott autók, de pl. az ETA és úgy rémlik az AD is rabolt bankokat egyszerű finanszírozási céllal.)

A NOL cikkben felvetettek közül nekem az az utópia tetszett nagyon, hogy a titkosszolgálatoknak már a gyanú időszakában át kellene adniuk a további nyomozást a rendőrségnek. A szerző mintha elfelejtené, hogy emberekről van szó, akiknek szeretnének előléptetést, fizetésemelést kapni, szeretnék, ha a kollégáik - vetélytársaik - elismerően csettintenének a nevük hallatán. Ha a végső dicsőségből rájuk már nem vetül (márpedig ha az elején kilépnek egy gyanúval, akkor nem fog), úgy mindent meg fognak tenni, hogy az ügy minél nagyobb része az ő eredményük legyen, akkor is, ha nem ez a leghatékonyabb a tettes elfogása szempontjából.

nately 2009.09.15. 18:17:13

Az egyik ismerősöm is dolgozott valamelyik szolgálatnál.Vallási szekták,meg ilyesmik voltak a "szakterületei".Hihetetlen,de ő is az újságokból írta a "jelentéseit".

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 18:26:04

@Neoprimitív:

Jól látod a problémát; a szolgálatok egója rettenetes sérelmet szenvedne, és motiválni sem lehetne őket, ha három nap múlva át kéne adniuk a dossziét.

Úgyhogy majd úgy alakítják (ahogyan most is teszik), hogy a lehető legkésőbb kerüljön de jure olyan szintre az ügy, amikor nincs más hátra és át kell adniuk nyomozásra az illetékes, nyomozati jogkörrel bíró bűnüldözőknek.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 18:27:08

úgy látom parázs vita alakult ki

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 18:37:17

@nately:

Miért lenne hihetetlen? Ha jól sejtem a témából, NBH-s volt az illető, márpedig ez az újságból dolgozás ott szerves részét képezi az intézményi (céges) kultúrának.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 18:38:50

@tiboru: hát persze hogy az IH épülete

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 18:40:30

@Márai Coelhó: ez egy elég halovány mű. javasolt nem komolyan venni.

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 18:55:24

@tiboru: Talán az illető buszvezető jobban felismerné, mint a cikket író.....Valószínű a Blikktől jött át....

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.15. 19:00:48

@bet-li, kínai játékos: @tiboru:
én olyat is el tudnék képzelni, hogy az NBH-t, az RSZVSZ-t, meg a KBH-t összegyúrnák egy Alkotmányvédelmi Hivatalba. Ez alkalmat adna az NBH esetében az újrakezdésre. Az RSZVSZ kvázi titkosszolgálat eddig lógott a levegőben és ez adhatná a rendvédelem-biztonsági szekciót, míg a KBH önállósága ellen szól a zsugorodó létszámú MH és HM elhárítására nem feltétlenül szükséges önálló szolgálat. Így ők adnák a katonai elhárítás és az iparbiztonsági szekciót. A két hírszerző szolgálat pedig maradhatna úgy, ahogy eddig - itt kevésbé értelmesnek tűnik az összevonás, persze erre is és arra is van példa, de itthon a polgári és a katonai hírszerzés jellemzően külön állt emberemlékezet óta.
Az összevonások mellett az átszervezés és a relatív kis létszámú szervezetek szólnak. Ellenük pedig az, hogy vannak bizonyos partneri szerződések, amelyeken nem egyszerű változtatni, a katonai és polgári szolgálatok különválasztásának elve, illetve a megosztás elve szolgálhat. Még egyszer mondom: el tudnám képzelni ezt is, mint rendezőelvet.

Edrik 2009.09.15. 20:05:33

@Zig Zag: Ha már összevonás, akkor a katonai-civil szétválasztás helyett hírszerzés-elhárítás, ez sem ismeretlen modell. Praktikus ha egy külföldön lebukott kém _semmit_ nem tud az elhárításról, azaz az NBH+KBH/IH+KFH/NBSZ sem elrugaszkodott csoportosítás.
Hasonlóan nem butaság a műszaki szolgálatot teljesen külön tartani a megrendelőitől, hogy ne lehessen hivatalos papírmunka nélkül, csak úgy, mondjuk telefont lehallgatni. Ez utóbbi amúgy pont Németországban nem így megy, tehát elég Johanntól (a folyosó végéről) kérni egy kis szívességet, és máris bárki lehallgatható, nem kell mindenféle bírói engedéllyel és hasonló fecnikkel bíbelődni. A Spiegel újságírói tudnának erről mesélni.
Meg persze van, ahol még a műszaki szolgálatot is tovább osztják, lehallgatásra és a belül jelentős mértékben elválasztott megelőzésre (Nagy-Britannia: GCHQ, CESG).

Márai Coelhó · anygyalszarny.blog.hu 2009.09.15. 20:09:40

@Zig Zag: Ja, észrevettem. Félúton valahol a "zavaros" és a"légből kapott" között.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 20:38:21

Bevallom őszintén, jószokásomtól eltérően a mai posztból csak az első bekezdést olvastam, a többit nem. Mondhatni kissé idegesít a téma.

na, mindegy, ömlengés helyett két kérdéském lenn, amelyek évek óta ülnek a lelkemen.
Az egyik:
Miért kellett annak idején, a rendszerváltással szélnek ereszteni azt a profi, jól kiképzett, a hazáját, országát szerető, annak védelmére felesküdött és azt valóban komolyan is vevő szakembergárdát szélnek ereszteni, ellehetetleníteni (annyira, hogy némelyiket nekem kellett álláshoz juttatni), miközben vastagon megbukó, többszörösen leszerepelt főnökeik maradhattak? Olyanok, akiknek némi joggal feltételezhetően akkor, is azóta is több gazdája van, lehet...

A másik nagy kérdésem, amire igazán biztos választ úgyse kapok persze, az egykori miniszterelnökünk.
Tényleg rendes, beszervezett romány ügynök volt Medgyessy api, vagy ezt csak a gonoszok terjesztik róla? Az életrajzát elnézve abszolut belefér abba a célcsoportba, amit egy magára kicsit is adó titkoszolgálat )márpedig a románt nem lehet olyasmivel gyanusítani, hogy kihagyott volna valaha is egy lehetőséget, emi elékerült) lelkesen bekóstól, emberünk későbbi, főleg rendszerváltás utáni gazdasági pályafutása meg aztán még véletlenül, és nyomokban sem mond ennek ellent.

Szerintetek is teljesen légből kapott, ostoba rágalmazás, amit rosszindulatú pletykaként se lenne szabad meghallgatni?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 20:41:28

Hm. Ifen, az lehet...

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@blog.hu and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Apache/2.2.9 (Debian) Server at lemil.blog.hu Port 80

Nem szólna végre egyszer valaki valakinek arról, hogy a mai magyar lakosság zöme, beleértve az interneten gyakorta megfordulókat is, nem beszél, ért, illetve ha netán mégis, akkor nem akar angol nyelvű hibaüzenetekkel tásrasologni?
Miközben nagyjából minden, az internettel mégcsak nem is az iskolában találkozó múkuska tudja, hogy egy tetves szerver hibaüzeneteit nem tart semmenyiből átírni bármi másra? Például ékes magyar nyalven olvashatóra?

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.09.15. 20:51:40

@Zig Zag: hivatalos felkérés alapján közölnöm kell veled, hogy [moderálva], [moderálva] továbbá [moderálva]! Te csak hadd a HM-alárendeltségű intézményeket békében :)

Könyörgöm, ne írj többet ilyeneket, me' egyesek nagyon dühösek lesznek és nehezen lehet békésen iddogálni, ha az ember asztaltársa folyamatosan káromkodik :)

@tiboru: hát, ez már a glasznoszty netovábbja ... valakinek kicsit elment az esze, hogy ennyire részletes szervezeti ábárt kirak a netre ... igaz, ha az amcsik kipakolhatják, a KFH miért ne tenné?

A cikk egyébként annyira jó, hogy kivételesen eltekintek a macskázástól is:)

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 20:54:35

@Edrik: Az összevonások nem tűnnek majd logikusnak. A rendező elvek jól működnek, (elhárítás vagy hírszerzés, katonai vagy polgári)
Sztem a GCHQ ppen rossz példa itt, mert ők a KÜM alárendeltségében látnak el technikai hírszerző feladatot/rádióelektronikai felderítést, önálló költségvetéssel rendelkező, a hadseregtől független szervezetként. Ők nem megrendelésre dolgoznak, hanem van saját feladatrendszerük és a megszerzett adatokból összeállított elemzéseket adnak ki a felhasználóik részére. Én magam szívsen látnám valamelyik magyar szolgálatot az ő jogosítványaikkal felvértezve.

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 20:56:13

@bet-li, kínai játékos: A rendező elvek már jól működnek, de ez itthon másképp lesz....

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.09.15. 20:57:02

@bet-li, kínai játékos: jó ötlet! Érdekes, hogy kapásból nem tudnék olyan államot mondani, ahol a rádióelektronikai és informatikai felderítés egy kézben lenne ... pedig szerintem is ez lenne a logikus.

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 20:58:41

@Vérnűsző Barom: Akkor te legalább képzett emberekkel vagy körülvéve, légy boldog:)
A szélnek eresztés okáról nem tudok, talán csak annyi UL-t hallottam, hogy akkori miniszterelnökünket a nagyvízen túlról is figyelmeztették, hogy ez nem vezet jóra.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:05:18

@tiboru: "Csak nem képzeled, hogy leellenőrzünk egy kanadai vagy ausztrál személyt, amikor a szolgálati mobilról az anyámat sem hívhatom fel, mert 3 ezer forint a havi keret?"
Szóval... - belátom, hogy hülye vagyok a jamesbondkodáshoz (és tényleg), de talán azt a drága jó édesanyjét hívja az utcáról, otthonról, vagy egyszerűen látogassa a szabadidejében gyakorta. A többit meg intézze hivatalosan, az annak megfelelő hivatalos csatárnokon keresztül.

Vagy rosszul tippelem a megfelelőt, és csak én vagyok olyan hülye, hogy a céges telefont nem magáncélra használom?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:08:28

@bet-li, kínai játékos: Rég nem... Pedig jópofa volt egy időben olxan rendszergazdát alkalmazni, amelyiknek annó még gazsulálnom kellett.
Fura módon sose volt gond a cégen belüli jogosultsági problémákkal, de a máshol elég vagány és nem kifejezetten erről hres ügyfelek is precíyen fizettek. De rég volt...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 21:15:22

@Vérnűsző Barom:

A Medgyessy-kérdéshez: önmagában az, hogy családja erdélyi (ő már Pesten született a háború közepén) szerintem még nem determinálja, hogy a románok ügynöke legyen...

Itthoni karrierje elég egyenes vonalú volt, és életrajzát nézve én viszont nem nagyon látom, mikor üthették volna be keleti szomszédaink. Az szt-tiszteket amúgy is a végletekig ellenőrizték ilyen szempontból (lásd még Zig Zag egyik kedvenc mondását, amit boldogult emlékezetű Féliksz Edmundovicstól vett kölcsön, és ami nagyjából úgy szól, hogy nincs megbízható csekista, csak alaposan ellenőrzött).

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.15. 21:17:13

@Vérnűsző Barom:

Céges telefont nem használsz magáncélra?!

Akkor te nem az állami szférában gyarapítod a dzsídípít...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:26:04

@tiboru: Kicsit megnyugtattál. Mindeféle galád népek valami bohó bukaresti ifjúságról csacsogtak, majd a későbbiekben - puszta irígységből - ilyen-olyan romániai céges ügyletekről, ahol az ottani partnerek, hát, izé, na, pertnerek voltak.
De köszi, megnyugtató volt olvasni egy szakblogon, hogy semmi esélye annak, hogy egy magyar államfő ilyen csúnya dolgokkal legyen hírbe hozva, mint a román, ne adjisten orosz hírszerzés, és egynémyel koccintások dátumát is csak a csalóka véletlenek egybeesésének tekintsük.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:32:12

@tiboru: Iparkodom kívülmaradni az olyasmin. Annyira, hogy az esetnekénti sajátcéges telefont se használom magánra. Sút,munkahelyről, vagy épp munka közben még lemilt se kommentelek, olvasok. Ami persze hiba, mert lemilt olvasni, kommentelni bármikor lehet...
Szerintem egyszerűen nem kell keverni a nem összetartozó dolgokat,és akkor nyugodalmas, hosszú életre számíthatunk...

Megyek is, keresek egy kis sört, mert a trianoni egyveleg múlóban van.

(Teljesen véletlenül állt össze: cseh sör, Becherovka, erdélyi szilva, horvát törköly, szerb vörösbor, magyar fogyasztó - francba, kimaradt valami kárpátaljai- mit érdemes onnan inni?)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.09.15. 21:33:16

@Vérnűsző Barom: gyanusan hasonlít az általad körülírt személy valakire, de őt meg a román sajtó gyanusította meg ..khm, "ellenérdekeltséggel" ...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:33:39

Elnézést, romlik ilyentájt a helyesírásom. Na el.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:40:33

@NagyTeve: Hm. maradok...

Na, nem írtam én körbe senkit. Ez aljas rágalom, amit ezennel visszautasítok, a leghatározottabb módon. Ugyanis egész konkrétan az általunk igencsak tisztelt, és nagyrabecsülésnek örvendő Medgyessy exminiszerelnök úrra kérdeztem rá, nem valami ködös, gyanus figurára.
Persze, ha netántán lett volna bármiféle alapja a rossznyelvek aljas csiporgásának, akkor a román, de még az orosz sajtó is mindenféle disznóságokat írt volna róla (egynémely ottani intézmények suggallatára), amire persze nem lehetett eset tisztelt miniszterelnükönk jó hírét, pályafutását tekintve, amibe persze beleértendő 89-es felelős, az akkori kormányban végzett munkássága is.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.15. 21:41:01

Na, tényleg el. És melegen ajánlom a sarkinak, hogy tartson kárpátaljai származűsú innivalót.

teddybear01 2009.09.15. 22:06:48

@Vérnűsző Barom: Esetleg egy kis borókapálinkát lehet még rátölteni, és jöhet a gyomormosás... :-)

Viktus 2009.09.15. 23:00:51

Magyarországnak kb. annyi értelme van a sok tikocskához ennyi szolgálatocskát etetni, mint a BKV-nál a titoktartási prémiumoknak :D

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 23:07:54

@NagyTeve: Végre valamiben egyetértünk...:)
De van legalább még egy ország, ahol így működik. Illetve azt is hozzátenném, hogy az információ- forrástól függően vannak széttagolva a szolgálatok. Azaz csak az adott profilú információból készült összefoglalót tehetik le az elöljáró asztalára. Ugye rájöttél, hogy az Amerikai Egyedsült Államokról beszélek?:)

bet-li, kínai játékos 2009.09.15. 23:19:14

@Zig Zag: Az öt szolgálat létrehozásával elérték, hogy kevesebb hatalom összpontosul egy kézben. Az összegyúrásnál valószínűleg ennek ellenkezője lesz a vezérlő elv, azaz, ki, mit szeretne a kezében tartani. De akkor ki őrzi az őrzőket? (ugye?)
A partneri szerződések átírása egy óra alatt kész, az illetékes főigazgatók aláírják és megy minden a régiben.
Viszont a korábbi bizalom lehet, hogy eltűnik.....

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.09.16. 00:51:36

Bakikról jut eszembe,az igaz, hogy jó pár éve Magyar Szigeten hagyott el valaki egy enbéhás igazolványt?

deuscreator 2009.09.16. 01:10:53

A szolgálatok közötti jó viszony egyik mintapéldája: a friss, ropogós, Katonai Felderítő Hivatal által kiállított "C" típusú egészen biztosan nem fog megfelelni egyetlen más szervnek sem (tehát a Katonai Biztonsági Hivatalnak sem), akkor se, ha az ember takarítónak jelentkezne át egyik honvédségi ingatlanból a másikba.

Ja, és a "C" típusú átvilágítást igénylő beosztáshoz LAZÁN bekérnek egy "feddhetetlenségit" meg egy Erkölcsi Bizonyítványt. Így megeshet az, hogy valaki rendelkezik mindennel, de ha szolgálati helyet vált, akkor újra kell kérni mindent (az elméletileg mindenre kiterjedő "C" típusú mellé!!)

paranoid T.R. marcipan 2009.09.16. 01:14:17

@deuscreator: ez ijesztő. ritkábban kell munkahelyet változtatni.

bet-li, kínai játékos 2009.09.16. 01:20:19

@deuscreator: Ez visszafelé is igaz..Az NBH-s C típusút sem fogadja el a KFH.

Bár a példád nem érvénye mindenesetre: amikor az NBH azóta már lemondott főigazgatója kinevezés közeli állapotba csak a KFH vállalta a biztonsági vizsgálatot. A biztonsági tanúsítványt elfogadta az NBH.

bet-li, kínai játékos 2009.09.16. 01:21:11

@bet-li, kínai játékos:
érvényes

kinevezés közeli állapotba került...

Bocs mindenkitől, késő van

One China 2009.09.16. 02:09:33

@Thaddeus Griffin:

Perszehogy:

www.origo.hu/itthon/20050817amagyar.html

A Nemzetbiztonsági Hivatal azonban közleményt adott ki, amely szerint az igazolványt egy olyan munkatársuk hagyta el, aki bulizni ment ki a Magyar Szigetre. "A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat (NBSZ) egy nem tiszti rendfokozatú beosztottja augusztus 6-án, szabadnapján és szolgálaton kívül, barátaival felkereste a Magyar Szigetet, hogy meghallgassa egy általa kedvelt együttes koncertjét. Levéltárcáját, amely szolgálati igazolványát, szolgálati helyére szóló belépőjét is tartalmazta, elveszítette. Ebből a valós tényből vonja le a Magyar Nemzetben nyilatkozó Toroczkai László fentebb idézett hamis következtetését."

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.09.16. 03:25:47

Hazaértem, és nem tudtam kárpátaljiakat inni. Egebeket sikerült...

Elolvastam az utolsó kommnteket.

Bajnak érzitek ezek után, hogy ki szeretnék ándorolni?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.09.16. 07:08:04

Azt hittem, hogy az MTI székháznál nincs antennásabb épület.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.16. 07:42:53

@Márai Coelhó: @NagyTeve: valaki feldobta, milyen titkosszolgálati összevonás - átszervezési teóriák forognak közkézen. erre én feldobok egy továbbit - hangsúlyozom, hogy én személy szerint ezt is elképzelhetőnek tartom és nem azt mondom, hogy ha hatalomra kerülök Pirézisztánban így fogom csinálni. Erre kapom a fenyegető leveleket. a blogtársaim titkosszolgálati kapcsolataikra hivatkozva döngölnek földbe, tiporják lábbal az emberi méltósághoz fűződő alapvető emberi jogaimat. Még a lábtörlőmet is levizelte valaki. Azért ez kérem nagyon durva!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.16. 07:51:42

@bet-li, kínai játékos: csak néhány lehetséges szempontot hoztam fel, ami mellette, ill. ellene szól. azt én is tudom, hogy lehet írni új együttműködési megállapodást. meg lehet írni szebbnél szebb gondolatot papírokra, amelyek aztán az irattár legmélyebb részén végzik.

Titus Pullo Urbino 2009.09.16. 09:31:29

Kárpátaljai szesztéma: Nagyszőlős nagyon híres a fehérboráról, van a szomszéd utcában egy ismerős, aki onnan származik, kérek majd tőle pár litert.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.09.16. 10:28:10

@Zig Zag: na, ebből baj lesz! Nem az volt a feladat, hogy a lábtörlődet kell levizelni .. nem a lábtörlődet ... nem levizelni :P

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.16. 10:39:31

@NagyTeve: ha ez így megy tovább, illegalitásba vonulok, mint (Budaházy javítva) Ságvári Endre és a Budai parkerdőből fogok kommentelni.

nabazzmeg 2009.09.16. 12:26:04

Erről a Góczi -Ügyről csak a költői kérdés villan be elsőre: a balkáni államok a korruptak? ugyan kérem, korrupcióban - minden mással ellenben, a mélymagyarok legnagyobb felhördülésével dacolva - tényleg világelsők vagyunk.
Egy másik blogban kifejtettem, amíg a vesztegetést alapestben nem büntetik tényleges életfogytiglannal, a minősített eseteit pedig tényleges halálbüntetéssel, addig itt nem lesz rend. Márpedig, úgy néz ki, hogy erre aztán várhatunk. Hacsak valaki nem vezet be egy jó kis diktatúrát vagy nem gyarmatosítanak nyíltan is....
A szolgálatokra meg mit lehet mondani, ezek miért ne lennének tipikusan magyarok? ismeritek: kis pénz, kis foci :-)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.09.16. 13:19:55

@Zig Zag: na, te onnan csak ne kommentálj! Onnan max jelenthetsz ... persze, a költségeidet elszámolva :P

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.09.16. 13:45:38

@tiboru: Most mondjam erre, hogy viccország vicc szervei?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.09.16. 14:34:50

@NagyTeve: nincsenek költségeim. fedőnevem: Olcsó János :D

nandras01 2009.09.17. 03:28:09

@deuscreator: a helyzet ennél még tréfásabb...
a hm egyik átszervezésekor felmerült, hogy más osztályra helyeznek át.
az illetékes et jelezte, hogy át kell esnem a kötelező c vizsgálaton, mire én is közöltem vele, hogy alig nehány hónappal ezelőtt, ez már megtörtént .
mire ő:
az más, az a másik osztályon volt, mi pedig egy másik osztály vagyunk!
(a két osztály egy emeleten volt...:)
aztán megúsztam a körmölést, mert végül maradt minden a régiben...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.17. 07:47:00

@postabelyeg:

Hát, ahogy mondani szokás, én azért meghallgatnám a másik felet is...

Werewolfmayer 2009.09.17. 11:04:57

Sziasztok!

A kedvenc sztorim a titkosszolgálatokkal kapcsolatban:

"Szeptemberben olyan hírek is napvilágra kerültek, miszerint ez a bizonyos árnyék-titkosszolgálat az NBH számítógépeire kémszoftvereket telepített. Ezt vélhetően egy lehallgatott telefonbeszélgetésre alapozták, azonban később kiderült: az UD Zrt. vezető informatikusának telefonbeszélgetésében a Macintosh operációs rendszer rövidítését, a - fonetikusan írva - „Mek”-et értették „MeH”-nek. Azaz, amikor az informatikus arról beszélt, hogy megnéz valamit a Mac, azaz a számítógép könyvtárában, akkor az NBH-nál azt hitték, hogy a Miniszterelnöki Hivatal informatikai rendszerébe kíván behatolni. Ez a félrehallás volt az alapja a kormányzati gerinchálózat megtámadásáról szóló kommunikációs kampánynak."

Forrás:
http://www.hirturmix.hu/article.php?rss=11*1214

Én mint Macintosh felhasználó különösen jót röhögtem a dolgon.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.17. 15:24:09

@Werewolfmayer:

Úúúú, ez még az NBH átlagos IQ-ját tekintve is roppant égés...

Viszont teljességgel hihető :-)

nick: 2009.09.18. 00:20:37

@tiboru: nekem nincs semmilyen biztonsági minősítésem, vagy mim, de 1 perc alatt megtaláltam a honlapjukon a címüket - simán ki van írva, ú valszeg már nem titkos adat, ha az is volt régen (ráadásul még az épület fotója is díszíti a site-ot)
:-)

az már viszont érdekes, hogy a GoogleMaps nem tudja, hova esik - az egy számmal kisebbig viszont még megmutatja... :-P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.18. 00:41:16

@nick::

Igen, erre itt fentebb már reagáltak is - úgy tűnik, komoly coming out hullám volt a szolgálatoknál: szervezeti felépítést bemutató ábrák, pontos cím, fotó a Központról...

Azért egy év múlva térjünk vissza a témára :-)

nick: 2009.09.18. 00:50:49

@tiboru: ja, sorry, nem vettem észre, pedig rákerestem az út nevére itt...

de a GMaps azért érdekes...

nick: 2009.09.18. 00:51:23

(...ja és persze a cikkek sztem is csúcsszuperek! - köszi szépen őket továbbra is :-))

Iustizmord 2009.09.19. 22:25:09

namost 1szer, kb 8-10 éve felhívott egy faszi h egy cimbim náluk akar elhelyezkedni (nbh) s engem jelölt meg mint olyan személyt aki róla sokat tud (egy isibe jártunk) ergo leinformálják nálam. én tök civil vagyok. ez valami felesleges kör volt.

a konspirációs találkára egy falk miksa u-i kávézóban (!) került sor, ahol elmondtam h amióta a cimbim leállt a kábszerrel nem kell kaszinóba járnia delláért, a szimpla alkoholizmustát otthon léli ki asszonyán. ez persze vicc volt. viszont felvették. nem vicc.

Iustizmord 2009.09.19. 22:39:14

@tiboru: vannak szakpolitikusok a témára??? van olyan h szakpolitikus??? nemáááá

Iustizmord 2009.09.19. 22:42:41

@tiboru: kacziba inkáb a lánya (márta) töbmillás tartozásait rendezze, oszt másrea is juthat idő.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.20. 15:11:53

@Iustizmord:

Márta?

Több lánya is van neki ezek szerint; én csak a Virág nevezetűt ismertem - hálistennek csak távolról :-)

A vecsési (?) Ezüstszekér étterem még az övé? Emlékszem, amikor úgy 15 évvel ezelőtt a helyi rendőröknek utasítása volt, hogy - á, biztos csak pletyka, nem is folytatom :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.20. 15:12:53

@Iustizmord:

Te lehettél az úgynevezett referenciaszemélyek egyike. Isten hozott a klubban :-)

Viktus 2009.09.24. 14:33:55

Nem vagyok titkosos szakértő, de a titkos szolgálatoknak nem úgy kellene működni, hogy ne legyenek a botrányaik mindennap a lapok címoldalán?

inforadio.hu/hir/belfold/hir-305142

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.09.24. 18:17:44

@Viktus:

Hát ezekhez a hírekhez igazából nincs is mit hozzátenni... Nagyon megérett az idő egy alapos takarításhoz, mert a szolgálatok lassan tényleg többet szerepelnek a sajtóban, mint a magyar celebvilág összesen.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.10.05. 14:09:14

kapcsolódó cikk a sajtó és a titoktzatos szolgálatok sajátos viszonyáról

www.168ora.hu/itthon/titkosszolgalat-es-nyilvanossag-35009.html

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.07. 18:30:24

@NagyTeve:

Hú, van most szaladgálás a szolgálatoknál :-)

jamesbond1812 2010.03.03. 09:16:39

Sziasztok!

Talán van itt valaki, aki tudna segíteni nekem.

Kb. másfél éve hallottam egy ismerősömtől, hogy egy ismerőse a Nemzetbiztonsági Hivatalban (vagy a Szakszolgalatnál?) dolgozik elemzőként. Támadt egy bolond ötletem, és úgy gondoltam, hogy ilyen munkát én is szívesen végeznék. Megnéztem a Hivatal és a Szakszolgalat honlapját is, mindkét helyen közlik a jelentkezési feltételeket, de csak a hivatásos és a hivatásos tiszti beosztásokhoz. Gondolom ez az operatív állományt jelenti. Nem vagyok egy tipikus James Bond (a nickem ellenére), úgyhogy azt hiszem ez nem nekem való. Gondoltam kérdezősködök egy kicsit, mielőtt a hivatalos honlapokon megadott címre írnék.
Jelentkezzek hivatásos tisztnek, és majd a felvételin közöljem, hogy elemzőként szeretnék dolgozni? Egyáltalán létezik ilyen beosztás/munkakör? (Vagy minden ilyen feladatot kiszerveztek a Politcal Capitalhoz?:)Mit is takar az elemző titulus (nem vagyok biztos, hogy azt amire én az általam olvasott kémregények alapján gondolok).A Hivatalnál vagy a Szakszolgálatnál érdeklődjek inkább?

Előre is köszönöm

jamesbond1812 2010.03.03. 09:19:55

Még annyi, hogy elemzésen én gazdasági politikai, biztonságpolitikai kutatást, értékelést értek. Ezek a dolgok érdekelnek, és szeretnék ezzel foglalkozni.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.03.04. 14:22:56

@jamesbond1812: Kérem szépen, nem vagyunk mi sem minden titkok tudói, de küldtem egy mélt néhány egyszerü alapvetésről - minek hol nézhetsz utána, ilyesmik.

taser 2010.03.04. 14:41:39

@jamesbond1812:
Először nem ártana ha lenne mondjuk legalább egy rendőrtiszti főoskolai diplomád. Ha már van egy akkor meg egy úgynevezett RTF átképző, csak ezek után lehetsz hivatásos tiszt.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.03.04. 15:13:28

@taser: a Rendőrségnél igen, de másutt nem így van. Hagyjuk a részleteket - James úgyis utánaolvas a dolgoknak mert szépen le vannak írva, ha tényleg érdekli, ha meg nem akkor nem.

jamesbond1812 2010.03.07. 10:46:02

@Zig Zag: @taser: köszönöm a válaszokat, most már tudom, hogyan induljak el.

Üdv'

James

Tiburtius 2010.04.25. 20:42:11

@jamesbond1812:

Zig Zag testvér, így ismeretlenul és újoncként, én is elkérhetném azt, amit elkuldtél a James-nek? Ui. bennem is felmerult egy hasonló elképzelés.... Tiboru Mesternek pedig gratula! Nagyon jó olvasgatni a posztokat... Nemhiába jelentették a kémeim, hogy figyeljem az itteni eseményeket....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.04.25. 22:46:03

@Tiburtius:

Köszönöm, de az érdem kollektív! Az értékelőket meg külön üdvözlöm :-)

bet-li, kínai játékos 2010.05.28. 04:29:35

index.hu/belfold/2010/05/27/setagalopp_volt_a_ket_nemzetbiztonsagi_meghallgatas/

A leendő miniszter úr stábja valószínűleg még nem olvassa a lemil-t, mert valahol olvastam, hogy a parlamenti bizottsági meghallgatáson úgy nyilatkozott, hogy az AH olyan lesz mint az MI-6.
süti beállítások módosítása