Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Ajánló: B-36 Peacemaker

2013.10.23. 08:00 proletair

B36Patch.jpgVannak olyan témák, amiket meg szeretnénk írni ide a blogra, de menet közben kiderül róluk, hogy rettentő sok munkát igényel, és ráadásul ha nagyon igényesek akarunk lenni (márpedig ez itt hagyomány) akkor olyan terjedelmű lenne az írás, hogy nem férne bele a blogketrecbe. Molnibalage, blogunk külsős aerodinamikai szakértője és a légi harcászat tudományának dokumentátora hívta fel a figyelmemet, hogy a Haditechnikai Kerekasztal honlapján egy ilyen írás jelent meg. A cikk témája a hidegháború emblematikusb-36-DFSC8408873_JPG.jpg haditechnikai eszköze, a mérnöki tudás csodája, az irtózatos méretű B-36 Peacemaker hadászati nehézbombázó. Szinte biztos, hogy magáról a gépről is kevesen hallottak. Kedvcsinálónak egy pár érdekesség, ami miatt érdemes elolvasni a terjedelmes és tartalmas, ám olvasmányos írást: a B-36-nak 6 darab csillagmotorja volt, egyenként több mint 3800 lóerős teljesítménnyel. Ezt később megfejelték még négy sugárhajtóművel is. Méreteit tekintve legyártásakor ez volt a világ legnagyobb repülőgépe. A belső bombatérben maximum 39 tonna bombát rakhattak, védőfegyverzete 16 darab 20mm-es távirányított gépágyú volt és 13 fős személyzettel repült. Teszteltek rajta lánctalpas futóművet, nukleáris meghajtást, és készítettek belőle óriás csapatszállítót. Ízelítőnek legyen elég ennyi az igazán érdekes, mi több, megdöbbentőbb információk a cikkben olvashatók. Végezetül itt egy remek fotó a chemtrail konteók szerelmeseinek.

800px-11th_Bombardment_Wing_Convair_B-36J-5-CF_Peacemaker_52-2225.jpg

15 komment

Címkék: ajánló amerikai hidegháború

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2013.10.23. 10:34:57

Megjelenésekor végigolvastam, kellemes fél óra volt..:)
De nem baj, én imádom az ilyet. A jó poszt minél hosszabb, annál jobb..:)

Titus Pullo Urbino 2013.10.24. 15:49:44

El nem tudom képzelni, ahogy a lánctalpas futómű a leszállásnál felgyorsul a gép sebességére, ez valami brutális megoldás lehetett. Gondolom pár összetört prototípus után felhagytak az ilyen irányú kísérletekkel.

Köszi Prol!

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.10.29. 11:54:16

én már attól teleraknám a jégert, ha megjelenne az égen ez a robuszt.

Maga Lenin 2013.11.15. 13:07:15

Bevállalom, hogy felvágós vagyok, de mégiscsak pofátlanság, hogy a szerzőt, vagyis ez esetben engem, egy nyomorult szóval se sikerült említeni. Akárhogy is vesszük, nem csak úgy lett a világba' ez a 42 oldal.

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.11.16. 19:00:48

@Maga Lenin:

Megkérdezhetem, hogy a HTKA hányszor ajánlotta a lemil bármelyik írását?

És természetesen baklövésemért elnézést kérek.

Maga Lenin 2013.11.16. 19:17:44

Nem tudom. Én nem a htka vagyok. Ide is megírhattam volna épp.
Természetesen el van nézve, nem agresszívkodni szerettem volna, de egyben remélem érthető a fenti igényem és az oka.

Maga Lenin 2013.11.16. 19:21:55

@Titus Pullo Urbino: Most nincsenek előttem a források, de nem igazán törtek a gépek a lánctalpak miatt, asszem. De meredek volt ez az egész lánctalpasdi amúgy!

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.11.16. 19:34:34

@Maga Lenin:

Először is: én meredeknek találom a "pofátlanság" kifejezést csak azért, mert egy nicknév lemaradt egy olyan ajánlóból, amit merő jóindulatból és kollegalitásból írtam meg ezen a blogon, aminek én vagyok az (egyik) adminja. Ráadásul ön "nem agresszívkodni" óhajt, mégis minősíthetetlen módon számon kér. Ezt pedig akkor sem tehetné meg jogosan, ha csak egy árva linket közöltem volna. És nem, nem értem az igényt és az okot.

Az írás ezen a blogon több okból sem jelenhetett volna meg.

Maga Lenin 2013.11.16. 20:11:23

@proletair: Nem tudom, ha már annyira tetszett az írás, hogy ajánlásra került, tán odafért volna az a nick. Ha már ingyé tesz a netre egy ilyet az ember, szvsz nem gáz ezt elvárni. Pláne nem itt, egy jó helyen. Mindenki megérdemelné, hogy a saját munkáihoz a nevét/nickjét adahssa.
Rendben, itt akkor meg ne jelenjen... Most még én leszek a gonosz, poén. Na sok boldogságot.

Titus Pullo Urbino 2013.11.17. 07:13:57

Gyerekek, béke van, nem kell a szájkarate. Mindenki tudja, hogy ebben a műfajban mindenki előtt csak az a cél, hogy minél többen olvassanak haditechnikai dolgokról. Ezt senki sem pénzért csinálja, hanem szerelemből, anyagi gazdagodás vágya nélkül. És annak örülni kell, hogy egyáltalán vannak még olyan emberek, akik idejüket ezzel töltik, akár írással, akár olvasással. Szerintem ezt Ti is így gondoljátok, nagyot csalódnék, ha nem így lenne.

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.11.17. 07:59:33

@Maga Lenin:

Látom nem érti. A HTKA egyik adminja és szerzője hívta fel a figyelmemet a cikkre, és kért meg engem, hogy ha lehet, írjak róla egy ajánlót. Ez megtörtént, és biztos vagyok benne, hogy igen sokan olvasták el innen a lemilről átmenve az írást. Erre ön kicsinyesen kötekedve pofátlanságot kiállt, mert lemaradt az ajánlóból a neve. Egy írás nem attól jó, mert ott a szerző neve, gondolom ebben nincs vita.

@Titus Pullo Urbino:
Egyet értek. Mikor meglátom, hogy egy lemil poszt tracback-et kapott, akkor nagyon megörülök, pedig valószínűleg az adott oldalon a hipertextben még a blog neve sem szerepel, nemhogy a címé vagy a szerzőé. Pont ez volt az, ami felbőszített. Tök jófej vagyok, egy másik lapnak csinálok reklámot (viszonzás amúgy nincs), keresek az ajánlóhoz képet, erre jön a szerző és lebasz. HA a szerző azzal kezdte volna, hogy megköszöni, és utána szerényen jelzi, hogy hiba történt, nincs ott a neve, esküszöm, updételem az ajánlót. Csakhogy a szerénység és a jó modor hiányzott a kollégából.

Titus Pullo Urbino 2013.11.17. 09:41:46

@proletair: nyugi! És köszi, hogy megcsináltad a trackback-et, bevallom, én is innen mentem oda. Egyébként meg beszélnünk kéne mihamarabb posztolási ügyekben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.11.21. 14:40:00

@Maga Lenin: Pedig sikerült...

Egyébként nem értem, hogy HTKA-n miért nem szólsz, mert admin név alatt fut az írásod és a végén van ott a szerző neve. Esetleg ott is ezzel a hangnemmel és publicban, ha legyen jó a légkör. És csak vendégszerző vagyok ottan mégis minden írásom molnibalage néven fut.

Az F-35 írásom adminként ment ki a HTKA-n és egy egymondatos udvarias kéréssel az is be lett sorolva molnibalage alá, hogy a címkefelhővel megtalálható legyen.

Összefoglalva, egy nagyon egyszerű és udvarias kérés helyett sikerült a porcelánboltan törnöd zúznod. Pedig csak annyit kellett volna tenned, mint nekem a HTKA-n, hogy két szót használsz egy mondatban és semmi többet. Ez a két szó, a a légyszíves és köszönöm. Ennyi. Ezek után majd lehet lesni, a Lemil mikor fog bármit is betenni ajánlóba.

Sikerült felrúgnod talán az első itteni kommenteddel egy harmonikus viszonyt. Azért ismerd be, ez semmi, pedig még sokat az én stílusomra szoktak mondani ezt-azt...

@proletair: Kis pontosítás, nem vagyok admin, csak vedégszerző.

A HTKA nem szokott ajánlani a lemilről semmit, de én elég sokszor linkeltem már írást innen. Sajnos a lemilről mosanság nem is nagyon van mit linkelni, kicsit tetszhalott az oldal, mióta tiboru elment és még vendégszerzők sincsenek nagyon. A BR-en sincs hónapok óta új poszt.

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.11.21. 14:50:39

@molnibalage:

Sajnos a lemilen írni nem könnyű, főleg idő kérdése. De jönnek a hosszú téli esték, és ötletem van ezer. Talán nem spoiler, ha elárulom, hogy épp most is egy cikkecskét faragok, a COD gépek fejlődéséről. Aztán tervek közt szerepel egy kis Brown Water War-t bemutató cikk a vietnami háborúból, de ott van még a MASH is, ami régi vágyam, hogy megírjam. Szóval jogos a kritika, a lemil tetszhalott, de felélesztem.

David Bowman 2013.12.27. 21:42:24

Tessék, itt egy jó kis film a tipusról:
thepiratebay.se/torrent/4542862
süti beállítások módosítása