Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Néhány szó a budapesti karanténról

2020.03.13. 18:51 tiboru

karnyit.jpgA tízmillió karanténszakértő és epidemiológus országában elég kockázatos erről a járványügyi kényszerintézkedésről írni, de mivel az elmúlt napok koronavírusos témái (és konteói) között kiemelkedő helyet foglaltak el a főváros lezárásának lehetőségeit taglaló topikok, úgy éreztem, hogy a Lemilblognak is foglalkoznia kell ezzel a felvetéssel. Elöljáróban szükségesnek tartom hangsúlyozni, hogy megközelítésem kifejezetten elméleti. Úgy is mondhatnám: egyszerű gondolatkísérlet, aminek kifejtése során kizárólag olyan információkat és adatokat használtam fel, amelyek mindenki számára hozzáférhetőek. Na és egy kis józan észt és minimális mértékben logisztikai, illetve logikai módszereket.

Szóval adott egy 1,17 (jav: 1,71) milliós nagyváros, amit - az egyre szaporodó pletykák szerint - a kormány le akar zárni annak érdekében, hogy a járvány terjedését megnehezítse. Most a dolog politológiai és pszichoszociológiai vetületével nem foglalkoznék, szóval kis dolgozatom szempontjából tökmindegy, hogy ez csak sima bosszú lenne a renitens, 2019 októberében máshová ikszelő Budapesten, miként az sem érdekes, hogy az illetékes kormánytényezők egyikének-másikának nem csak a szaktudásával, hanem az elmeállapotával kapcsolatban is jogosan fogalmazódnak meg kételyek a lakosság egy részében. Nem, ezekkel most ne foglalkozzunk, nézzük inkább a kivitelezhetőséget.

Először is vegyük elő a térképet. A közigazgatási határon belüli terület 525 négyzetkilométer, észak-dél irányban 25 kilométer, kelet-nyugat irányban úgy 30 kilométer kiterjedésű. A határai hossza körülbelül 125 kilométer, de ami ennél is fontosabb: számos szomszédtelepüléssel gyakorlatilag összenőtt. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan utcák például Budakalászon, Budaörsön, Érden vagy Gyálon, amelyeken végigsétálva az ember gyakorlatilag nem veszi észre, hogy véget ért az adott település és már Budapesten vagyunk. Ennek jelentősége lesz a későbbiekben.budapest_kerulete.jpg

Aztán böngésszük tovább a térképet. Én megtettem, s ha jól számoltam, mintegy 70-75 út/utca halad át a közigazgatási határon, amely ezek közül főutat (autópályát, autóutat vagy más, közlekedési szempontból gyakorlatilag főútnak minősülő közlekedési folyosót) 28-szor érint, illetve metsz.

Na és itt álljunk meg először.

Ahhoz, hogy a fővárost hermetikusan lezárják, nem lehet a magyarok legendásan jogkövető magatartására apellálni. Árpád (Mátyás, Rákóczi, Horthy, Kádár, Gyurcsány, Orbán - a sor tetszés szerint kiegészíthető) népénél ez nem úgy működik, hogy hozok egy jogszabályt, melynek értelmében holnaptól tilos Budapest közigazgatási határát átlépni. Hogy sajnos vagy hálistennek, azt mindenki döntse el maga. A lényeg, hogy a magyar akkor ért a jogait korlátozó hatalmi szóból (néha akkor sem), amikor a hatalmi szó mellé a jogalkotó még odatesz valamit: húsbavágó büntetést, egyéb fenyegetést, esetleg egyenruhás embereket, akik rendelkeznek az erőszak állami monopóliumával, ahogyan ezt annak idején alkotmánytanból (vagy jogelméletből - a fene se emlékszik már rá) még Szikinger István olyan érzékletesen tanította az RTF-en.reap1.jpg

Magyarul: budapesti karantén esetén (már ha komolyan vesszük a "se ki, se be" alapvetést és nem csak bolhacirkuszosdit játszunk) ezeket az utakat bizony le kell zárni 00-24-ben. Az oda kivezényelt egyenruhások az esetleges kivételeket vagy az engedéllyel rendelkezőket (mert ilyenek lesznek, hiszen lenniük kell) átengedik, a többieket udvariasan megállítják és visszafordítják.

70-75 utat, utcát említettem. Ezek közül úgy 40 esetében elég mondjuk két egyenruhás, elvégre nem Chuck Norrisra vagy a Terminátorra készülnek fel. Egy-egy ilyen kisebb EÁP-on (Ellenőrző-Áteresztő Pont) három váltásban 2-2 ember az 6 fő. Negyven EÁP esetében 240 főnél tartunk, tartalékról, beugró állományról még nem beszélünk.

A maradék 28-30 EÁP-hoz (ezek a főutak ugye) már nem elég egy váltásban két fő, ezekhez menetirányonként legalább 3-3 fő kell, de még az is lehet, hogy 4-4. De legyünk nagyvonalúak, maradjunk a váltásonként 6 főnél (3-3 menetirányonként). Három váltással számolva egy ilyen EÁP-hoz kell 18 fő, a 28-hoz tehát 504 fő.

Foglaljuk össze: a budapesti kivezető utak ellenőrzéséhez kell összesen 744 fő, amihez még hozzá kell számolni a tartalékot, hiszen ezek az emberek is megbetegszenek (reméljük nem koronavírusban), a gyerekük lázas lesz a suliban és érte kell menni, egyéb családi problémák, stb. Szerény számításom szerint a bármikor bevethető tartalék az alaplétszám legalább 8-10%-át ki kell tegye, vagyis kell még 60-80 ember, legyen 70. Most tartunk 744 + 70 = 814 főnél, aki főállásban, napi nyolc órán át, heteken vagy hónapokon keresztül azt vigyázza, hogy a karantén alá helyezett Budapestre (vagy onnan ki) jogosulatlanul senki ne közlekedjen.reap21.jpg

És ezek a fix EÁP-ok voltak, de mint említettem, a Budapest és a közvetlen agglomeráció között húzódó határ 125 kilométeres. Ezt valamilyen eszközökkel és módszerekkel szintén megfigyelés alatt kell tartani, hiszen annak sok értelme nincs, hogy mondjuk Budaörsnél kontrollálom az 1-es főutat és a Törökbálinti utat, de innen nem egészen 2 kilométerre északra Csillebércnél bárki átsétálhat akár kifelé, akár befelé. Persze be lehet kamerázni, mozgásérzékelőzni, akár szögesdrótozni is (ebben van rutin), de hadd ne ecseteljem, ez hogy venné ki magát. Szóval mozgó járőrök is kellenek, méghozzá megfelelő eszközállománnyal: terepjárókkal, motorkerékpárokkal (helikoptert most direkt nem mondok, de valljuk be, egy tökös vírusjárványos filmben kurvajól mutatnak, akárcsak az állami tévé híradójában). Vagy mit csinálunk mondjuk Gyálon a Hársfa utcában, melynek egyik oldala Pest megye, a másik Budapest?

Nagyon engedékeny hangulatban vagyok, ezért erre a mozgó feladatra Remeteszőlőstől Pesthidegkúton át a vecsési káposztaföldekig vegyünk összesen csak 200 egyenruhást. Ez máris több, mint ezer főállású karanténőr.

Következő kérdésem: honnan vennék ezeket? A minimum 10%-os létszámhiánnyal küzdő rendőrségtől, ahol - ha hinni lehet a zuhanyhíradónak - vannak kapitányságok és őrsök, ahol az állománytábla 15-20%-a nincs feltöltve? Vagy berántják a honvédség önkéntes műveleti tartalékosait, akik egytől egyig jóravaló, becsületes és rendes emberek, de akiknek többségére (tisztelet a kivételnek) egy iskola előtti gyalogosátkelőhely biztosítását se merném jó szívvel rábízni (no offence!). Mozgósítják erre a feladatra a hivatásos és szerződéses katonákat? De hát ezen a megoldáson egészen apró alkotmányjogi és morális repedések vannak (még akkor is, ha különleges jogrendben ez részben és elméletben belefér; ennek ellenére nem szeretnék annak a katonának a helyében lenni, aki saját állampolgárára emel fegyvert a saját fővárosa határában): katona fogja megmondani a polgárnak az utcán és a közúton, hogy tessék visszafordulni, különben... Különben mi lesz? - kérdezném én. Lő egyet a levegőbe, majd felírja a biciklim nemlétező rendszámát, miközben elkarikázok mellette?mh1.jpg

És akkor már csak röviden a fővárost körülvevő közvetlen agglommerációról, ahol - becslésem szerint, nem számoltam utána - lakik további egymillió ember, akiknek - szintén saccra mondom - legalább 30%-a Budapesten dolgozik vagy oda jár iskolába. Mi lesz ezekkel? Ők kapnak szabad átjárási engedélyt? Ha igen, akkor 300 ezer ember reggel engedéllyel bemegy a fővárosba, majd késő délután kijön onnan? Ebben az esetben mi értelme van karanténról akár csak beszélni is? Ha meg nem, akkor hogyan szervezik át az így kieső többszázezer ember munkáját? Lesz anyagi kompenzáció? Ha igen, az állam fizeti vagy a munkaadók?

Budapesten szintén százezres nagyságrendű azok száma, akik a fővárosban laknak ugyan, de az agglomerációban dolgoznak: Érden, Budaörsön, Szentendrén, Pécelen, satöbbi. Velük ugyanaz lesz, mint az előző bekezdésben említettekkel? Akkor ugyanaz a kérdésem, mint ott.

Mi lenne a beszállítókkal? Budapestre naponta több ezer (ha nem több tízezer) kamion, teherautó, dobozos áruszállító érkezik, amelyek az élelmiszertől kezdve az autóalkatrészen át a bútorokig, háztartási gépekig és fogpiszkálóig mindent szállítanak. Persze ők is kapnak behajtási engedélyt. Ez naponta további sok tízezer ember. A kérdésem változatlan: ez karantén? Nem, ez nem karantén kérem, hanem lófasz! - mondaná a zseniális Örkény.nagybani.jpg

Rövidre zárva: a budapesti fullos karantén ötlete (amivel a rémhírterjesztők riogatnak) olyan ostoba, át nem gondolt és megvalósíthatatlan, hogy szerintem tán még Bakondi Györgyben sem igazán vetődhetett fel. Legalábbis remélem.

Ha már karantén: a megyék (vagy régiók) közötti személy- és áruforgalom visszafogását és ellenőrzését viszont talán érdemes lesz bevezetni, ha a koronavírusos ventillátorból a mostaninál sokkal több szar fröcskölődik szét és kezdi beteríteni a magyar hétköznapokat. De arról talán majd akkor beszélgetünk, ha aktuális lesz. De ha ezentúl bárkitől a budapesti fullos, hermetikus karanténról hallotok, nyugodtan röhögjétek ki. Vagy ha udvariasak vagytok, tegyétek fel neki azokat a kérdéseket, amelyek ebben a posztban szerepelnek. Hátha nála van a bölcsek köve és parádésan megválaszolja őket.

És még egy összegző pontosítás a végére, mert ahogy látom, néhány kedves olvasónak apróbb gondjai vannak az írott szó értelmezésével: nem azt mondom, hogy soha nem fogják megpróbálni lezárni Budapestet és elszigetelni az ország többi részétől, hanem azt, hogy a kurvanagy anyagi és személyi ráfordítás mellett sok értelme nem lenne, mert gyakorlatilag és hatékonyan kivitelezhetetlen a főváros hermetikus elzárása a közvetlen környezetétől.

Ha más a véleményed, természetesen nyugodtan kommenteld ide (lehetőleg személyeskedés nélkül, mert az bizony vörös posztó és nagyon nem szeretem), miként azt is, ha bármely lényeges aspektusról megfeledkeztem volna.

Ápdét:

Sokan kérdezték, illetve felvetették az országos (mondom: az ORSZÁGOS és nem kizárólagosan budapesti) kijárási tilalom vagy kijárási szigorítás lehetőségét. Nos, erről az a véleményem, hogy járhatóbb út, mint a fővárosi (amint erre a posztban céloztam is), noha több szakértő ennek az értelmét is megkérdőjelezi, például (ha jól emlékszem) a brit egészségügyi miniszter.

Akinek van Facebook-profilja, az olvassa el, mit mond a vírus lassításának esélyeiről például Barabási Albert László, a világhírű hálózatkutató.

215 komment

Címkék: magyar vírus karantén vitaposzt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mateleki 2020.03.15. 12:50:40

@tiboru: Ausztria karantén alatt. Ők se olvasták a posztod. Itt az ideje felülvizsgálni a butaságokat.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 12:54:04

@mateleki:

Nem, az az érvem, hogy per pillanat (hivatalos adatok szerint) nem 6400, hanem 35 fertőzött van. De a kommentjeid alapján azt gondolom, hogy te vérprofi vagy és nem laikus ebben a kérdésben, tehát ez az apróság számodra nem jelentős :-)

Egyáltalán tisztában vagy azzal, hogy mit jelent az, hogy "jelenleg"? Tudod, ez kábé annyit tesz, hogy MOST. Jelenleg tehát Spanyolországban egymillió lakosra vetítve van 137 fertőzött, Magyarországon meg 3,3. Lehet, hogy ez az olyan profiknak nem különbség, mint amilyen te vagy, csak az olyan laikusoknak, mint én :-)

Kullancs1983 2020.03.15. 12:59:42

@axy: Bukott állam fosztogató martalócokkal az lesz, de konvencionális háború nem? Milyen gyártmányú kristálygömböt használsz? :D
Most a hon védelméről beszélünk vagy katasztrófaelhárításról? Mindkettőre megvan az erre hivatott szervezet.
Jó, hát felőlem befejezheted. Merthogy szerintem te gombhoz varrtad a kabátot, azaz a saját elképzeléseidhez igazítod a valóságot, figyelmen kívül hagyva mindazt, ami ellentmond neki. Pedig abból elég sok van...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 13:02:01

@mateleki:

Bazmeg, te tényleg ennyire gyengeelméjű vagy? Utoljára mondom: a poszt BUDAPEST lezárásának abszurditásáról és megvalósíthatatlanságáról beszél, nem az országéról. Majd szólj, ha Bécset vagy Madridot akarja valaki karantén alá helyezni.

mateleki 2020.03.15. 13:10:36

@tiboru: Bécs és Madrid jelenleg karantén alatt van hiszen mindkét városban korlátozzák a szabad mozgást, hogy lassabban terjedjen a koronavírus. Ebben bármelyik híroldal vezető hírét olvasva meg tudsz bizonyosodni.

Abban igazad van, hogy a jogrendben nincs definíciója a karanténnak, ezért ajánlom figyelmedbe a wikipédiát ahol viszont van:
en.wikipedia.org/wiki/Quarantine
Lefordítom az első mondatot: A karantén a szabad mozgás korlátozása egy járvány megelőzése céljából.

A posztod egy fővárosi tilalmi zóna felállításáról szól. A karantén nem ezt jelenti. Ez az a félreértés amit igyekszem elmagyarázni, ha nem sikerült eddig világosan akkor elnézést.

Szóval újra kérdem, szerinted Magyarország el tud kerülni 1400 esetet? Mert a posztod arról szól, hogy semmi eshetőség esetén nem lesz Budapest karantén alatt. Miközben Madrid és Bécs már karantén alatt van. Az első kommentemben nagyon jól eltaláltam, hogy hogyan néz ki a bécsi karantén amit a kommentem után foganatosítottak.

Nem vagyok gyengeelméjű. Szerintem ezek után világosnak kell lennie, hogy miért nem releváns a cikked, hiszen nem karanténról hanem tilalmi zónáról szól amit a csernobili erőmű köré vontak például.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 13:15:01

@mateleki:

Budapest (önmagában) SOHA nem lesz se karantén, se kijárási tilalom, se semmi hatálya alatt. Hogy az országot mikor zárják le, az teljesen más kérdés, ez a poszt NEM EZZEL foglalkozik, de ezt már úgy ötödször mondom, most utoljára. Bocs, de ha ezt sokadszorra se érted meg, akkor vagy tényleg totál idióta vagy, vagy trollkodsz itt, hogy szerepelj.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 13:22:20

@mateleki:

Se Bécs, se Madrid NINCS önmagában karantén alatt. Megáll az eszem, de tényleg. És még te osztod az észt és fordítasz nekem a wikipédiából :-), te, aki többedszer is képtelen vagy egy írott szöveget értelmezni. Na hagyjuk egymást, szépen kérlek, mindenkinek jobb lesz így.

mateleki 2020.03.15. 13:34:14

Te hiányoltad a karantén definícióját (a posztból amúgy én is) ezért írtam le neked, hogy mi a karantén definíciója.

Nem értem mi rosszat tettem. Most, hogy világossá tetted, hogy szerinted Budapest soha nem lesz kijárási tilalom vagy hasonló hatálya alatt úgy érzem alapvetően nem értünk egyet.

Szerintem minden arra utal, hogy az osztrákok és a spanyolok mintájára korlátozzuk a szabad mozgást. Az teljesen mellékes, hogy ez országos vagy budapesti hatályú lesz, hiszen mindkét esetben "karantén" alatt lesz Budapest.

Definiálhatnád, hogy szerinted mit jelent a karantén. Nagyon örülnék, hogy ha találnál ilyen karanténra példákat, ami egy nagyvárosról nem pedig pár tucat lakosról szól.

Volt olyan karantén valaha a világon amilyenről te a posztot írtad, vagy nem? Van a posztodnak valóságalapja vagy nincs? Ez a kérdésem és kezd komikus lenni, hogy te vádolsz trollkodással engem.

axy 2020.03.15. 13:45:39

@Kullancs1983:
Egy hadosztály erő is meghaladja az ország képességeit meselj mire jo?
Van benne maxinum 15000 ember.
Geci hasznos hogy szep tankjaik van de nem gepesek egy váltás kiadni a gaton.
Kell egy hadosztalynyi komoly ero, de elobb kell sok tizezernyi mozgosithato ero.
Nezd meg a Dottore bejegyzéseit ebből itthon mi all rendelkezesre?
Lifasz se, de tényleg egy elképzelt veszélyre kell keszulni a valós problemak előtt.
Prioritás a lenyeg es nem a helyettesítes.

Kullancs1983 2020.03.15. 14:01:18

@axy: Nem, egyáltalán nem haladja meg.
Milyen gépek, milyen gáton? Mit akarsz egyáltalán?
És mit csinálsz a mozgósítható erőddel? Odatolod őket céltáblának? És ha már, miből? 15ezer emberre nem lenne pénz, de többtízezerre igen? Miért is?
Valós veszély? Tényleg?
Közhelyek pufogtatása helyett érdemi válaszokat szeretnék.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 14:22:45

@mateleki:

Az megvan, hogy egy rémhír cáfolatáról írtam? Arról, hogy a rémhír alapjául szolgáló intézkedések gyakorlatilag megvalósíthatatlanok?

Tényleg hagyjuk a picsába, nekem nincs benne a munkaköri leírásomban, hogy hetedszer is ráhányjam a borsót a falra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.03.15. 15:06:01

A nácik úgyis ki akarnának törni.

subject01 2020.03.15. 16:59:12

index.hu/belfold/2020/03/15/a_magyar_orvosi_kamara_a_lakhelyelhagyas_korlatozasanak_bevezeteset_javasolja_a_kormanynak/

nem oregedett tul jol ez a blog lol alig par orat volt kint indexen es jott ez a focim ¯\_(ツ)_/¯

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 17:20:40

@subject01:

1.) Te el is olvastad az általad belinkelt cikket a MOK javaslataival, vagy csak bekommentelted? Csak kérdem.

2.) Szerinted a MOK javaslatai foglalkoznak a karantén kivitelezésének kérdéseivel (amiről ez a poszt szól)? Segítek: nem.

3.) A MOK felhívása - egyelőre - nem bír jogszabályi erővel, tehát ha majd ez így megjelenik a Magyar Közlönyben, visszatérhetünk rá :-)

Untermensch4 2020.03.15. 17:30:26

@axy: "Baszki zsákot nincs rakni ember. Es arra TÉNYLEG szükség van, mert víz elobb utobb biztosan jönni fog."

EU adott pályázati pénzt hO1G én és még jónéhány ember kitanítandtattassunk volt nehézgépkezelőnek (gátat építeni hatékonyabban mint kubikolással). Utána gordonkáék "eu-s jogharmonizációval kilőtték a kormányrendeletet ami az említett "szakma" szentigazolványának a kiállításáról szólt (2009). Néhány évig a törvénygyár nem tudta volt pótolni (egy kormányrendeletet, parlament se kell hozzá...). Most ha elmegyek kezet fogni egy vizsgára (az illendő védelmi pénz megfizetése után) akkor újra lehetne szentpapírom a markológéphez... de viccesebbnek találom hogy úgy lehetek darukezelő hO1G a már évek óta nem létező "szakma" bizonyítványának a fénymásolatát(!) beteszem a 2009 óta nem érvényes (de kb 2014-ig negyed- fél-évente egy-egy rendelettel meghosszabbított agóniájú) jogosítványomba és csiribí-csiribá, érvényes...
Szóval ha gát kéne a víz ellen akkor reklamáld meg a vajdánál meg a jogász cimbijeinél hO1G fossanak már használható jogszabályokat. Előre is kösz.

Olyan munkásőrökkel mint néhai apósom... még a polgárőrök közé szórj fegyvereket, az is sok puskás ember papíron.

Untermensch4 2020.03.15. 17:37:05

@math0: Akkor autentikus hagyományőrzési jelleggel ugye nem lepődnek meg ha az eredeti kitörés veszteség-arányait szenvedik el közben... :)

Untermensch4 2020.03.15. 17:41:52

@mateleki: "Te hiányoltad a karantén definícióját (a posztból amúgy én is) ezért írtam le neked, hogy mi a karantén definíciója."

wiki olyan tuti forrás? Sztem a "karantén" amire nincs a magyar jogban definíció) köznyelvileg és egy település köré vonandóan nagyjából olyat jelent mint amiről a bejegyzés szól. És azt beláthatod hogy alapvetően a jogi és a "konyhanyelvi" definíció versenyképes, akkor is ha egyéb szaknyelvi "karantén" akad még más szakterület szókincsében is.

Untermensch4 2020.03.15. 17:51:22

@tiboru: " Budapestre naponta több ezer (ha nem több tízezer) kamion, teherautó, dobozos áruszállító érkezik, amelyek az élelmiszertől kezdve az autóalkatrészen át a bútorokig, háztartási gépekig és fogpiszkálóig mindent szállítanak."

Ez pont nem olyan nagy logisztikai probléma. EÁP-oknál karanténon kívüli kamion leteszi a félpótot, karanténon belüli felveszi, kifelé fordítva.
Raklapos szállítás preferálása, EÁP-on megáll a teherautó és a dobozos, átrakás targoncával.

Nem követem a híreket és teljes mértékben mellőzöm is a vírus-hisztit... amennyiben +5 celsius-fokon életképes a vírus akkor elég ha a nagy élelmiszer-üzletláncok központi hűtőraktárában a komissiózók között akad koronavírusos. A munkakörnyezet miatt eleve nem gyanús a száraz köhögés és a boltok hűtőpultjaiban lévő csomagolt élelmiszereket az emberek tisztának gondolják :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 17:59:14

@Untermensch4:

Bizonyos termékek és áruk vonatkozásában igazad van, a zsilipezős módszer ilyenkor megoldás lehet. Meghosszabbítja (és megdrágítja) a rakodást, de működik.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:25:16

Sokan kérdezték, illetve felvetették az országos (mondom: az ORSZÁGOS és nem kizárólagosan budapesti) kijárási tilalom vagy kijárási szigorítás lehetőségét. Nos, erről az a véleményem, hogy járhatóbb út, mint a fővárosi (amint erre a posztban céloztam is), noha több szakértő ennek az értelmét is megkérdőjelezi.

Akinek van Facebook-profilja, az olvassa el, mit mond erről például Barabási Albert László, a világhírű hálózatkutató:

www.facebook.com/barabasi/posts/10163040501220612

subject01 2020.03.15. 18:28:40

@tiboru:
1. elolvstam. mi a gondod?

2, igen, leirtak mi a teendo

3, a karanten nem jogszabaly lesz hanem rendelkezes nem kell hozza a magyar kozlony lol

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:34:40

@subject01:

Aha, szóval szerinted ha bevezetik a "karantént" (bármit is jelentsen ez, mondjuk kijárási tilalmat vagy ilyesmit), ahhoz nem kell semmiféle jogszabály. Értem, köszönöm.

Már csak egy kérdést engedj meg: a "rendelkezés" az mi fán terem a magyar jogi környezetben? Ki adja ki, kire vonatkozik és hasonló apróságok érdekelnének. Előre is köszi.

subject01 2020.03.15. 18:37:24

azt meg hozzatennem hogy a karantent akkor kell elrendelni amikor mar sok a beteg mert kulonben annyira elhuzodna a jarvany hogy joval sulyosabbak lenenek a gazdasai hatasai

majd amikor a magyar szamok meredeken nonek kijarasi tilalom lesz amit jo okkal lehet majd megszegni

az angolok epp ezt csinaljak

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:38:03

@subject01:

A személyeskedő kommented töröltem, ez egyben utolsó figyelmeztetés is neked, a következő alkalommal ki foglak tiltani. A rendelkezéses válaszodra továbbra is kíváncsi vagyok.

subject01 2020.03.15. 18:39:53

@tiboru: a veszehlyzeti jogrend mar most lehetoseget ad a honved vagy rendor vagy belugy ES min.elnoknek alairasaval rendelethozasra epp ilyen esetre
egyik orszagban se "jogszabaly" rendelte el a karantint nezz mar utana legalabb ennek

tenyleg el kell ilyeneket magyaraznom neked?

subject01 2020.03.15. 18:40:26

@tiboru: hol volt szemelyeskedes?

definiald nekem a karantent ha mar ennyire nem tudjuk mirol irtad a posztot

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:41:07

@subject01:

"...kijarasi tilalom lesz amit jo okkal lehet majd megszegni"

Ennek a mondatnak az értelmezéséhez kérnék segítséget.

subject01 2020.03.15. 18:42:05

@tiboru: "Ennek a mondatnak az értelmezéséhez kérnék segítséget."

a kijarasi tilalom nem azt jelenti hogy ehenhalsz vagy nem mesz el dolgozni ha orvos vagy, nagyjabol ezt jelenti

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:44:16

@subject01:

Aha, tehát szerinted a miniszterelnöki rendelet nem jogszabály. Értem, vagyis jogászdoktor is vagy :-)

Akkor a figyelmedbe ajánlom az Alaptörvény definícióját:

„Jogszabály a törvény, a kormányrendelet, a miniszterelnöki rendelet, a miniszteri rendelet, a Magyar Nemzeti Bank elnökének rendelete, az önálló szabályozó szerv vezetőjének rendelete és az önkormányzati rendelet. Jogszabály továbbá a Honvédelmi Tanács rendkívüli állapot idején és a köztársasági elnök szükségállapot idején kiadott rendelete.”

(Magyarország Alaptörvénye T) cikk (2) bekezdés)

Azt hiszemn, ennél a pontnál befejezhetjük a csevegést. Szívesen segítek máskor is, ha szövegértelmezési gondjaid lennének.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:53:51

@subject01:

"egyik orszagban se "jogszabaly" rendelte el a karantint nezz mar utana legalabb ennek tenyleg el kell ilyeneket magyaraznom neked?"

Na, ez bearanyozta a napomat, már megérte felkelni :-D

Bocsesz, de most elbúcsúzunk, sok vagy nekem egy napra :-D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 18:55:06

Még egy érdekes linket mutatok az angolul értőknek, aztán azt hiszem, mára be is fejezzük:

www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2020.03.15. 19:14:43

@tiboru: Ez a cikk azzal foglalkozik, hogy a karantén, illetve a távolságtartás mennyire hatékonyan képes befolyásolni a fertőző betegség terjedését. Nagyon szép és érthető animált modellek vannak benne. Aki nem tud angolul, annak is érdemes belenézni!

Éljen a társadalmi távolságtartás!

Veder1 2020.03.15. 19:55:42

@tiboru: jó ez a cikk. Ezzel a rihadt COVID-dal csak az a baj, hogy nem ismerjük a pontos terjedési módját, lappangási idejét, mortalitását, gyógyulási idejét (ezek elég nagy sávban mozognak), és legfőképpen, hogy a gyógyultak mennyi ideig lesznek immúnisak (ha egyáltalán).

gigabursch 2020.03.15. 20:06:30

Főnök!

Jó lenne, ha a kontókkal a blogját nem hanyagolná el!

ChPh 2020.03.15. 20:57:05

@Veder1: igen, jó lenne tudni meddig tart ez a rémálom. :(

axy 2020.03.15. 21:14:43

@Untermensch4:
Képzés.
Nem munkasőrök a lényeg hanem szervezeti forma.
Az NG eleg hasznos az USAban gyakorlatilag azt kene megvalositani itthon is. De gondolom ott delta operátorok vasárnapi harcoskodnak.
Nalunk a MŐ hasonlított hozza a legjobban ezert az a példa.

axy 2020.03.15. 21:17:29

@Kullancs1983:
Nemzeti Gardahoz hasonló szervezet kell képzésre es nem nehézfegyverzetre koncentralva.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 21:31:07

@Veder1:

Hát igen... És azt se tudjuk (én legalábbis nem tudom), hogy pl. a hazi fertőzöttek földrajzi megoszlása hogy néz ki: hol éltek és hol alakulhatnak ki a kontaktjaikból gócpontok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.15. 21:32:57

@gigabursch:

Hát a Konteóblogot belátható időn belül nem igazán fogom folytatni. Hiányzik hozzá a kedv, erőltetni meg nem akarom.

Kullancs1983 2020.03.15. 22:47:11

@axy: Miért? Egy épkézláb érvet nyögjél már ki, na!

kéki béla 2020.03.16. 05:56:01

@tiboru: azért itt elég hangsúlyos, hogy a "magyar jog". Hol hallottál visszamenőleges hatályú (!!!) törvényhozásról a magyar jog(?)on kívül?
Hol van olyan, hogy ha egy jó elvtárs működése törvénybe ütközne, akkor huszonnégy órán belül átírják a vonatkozó törvényt?

axy 2020.03.16. 07:15:44

@Kullancs1983:
Menj fel a netre.
Van nemi problema a világban amihez emberek kellenek nem tankok.

Kullancs1983 2020.03.16. 07:26:24

@axy: "Menj fel a netre." Zseniális érv. Komolyan. Igazzy szakembör vagy, messziről látszik. :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.16. 08:09:36

@kéki béla:

Arra, aki Magyarországon él, a magyar jog vonatkozik. Milyen jogra hivatkoztam volna egy Magyarországon elrendelhető intézkedés esetén: a norvégra, a vietnámira vagy az ausztrálra?

axy 2020.03.16. 09:00:44

@Kullancs1983:
Gondolom te meg kozbeszerzessel foglalkozol.

ChPh 2020.03.16. 11:45:07

@tiboru: Mondjuk ez is egy érdekes feltevés a wizzair fejesétől:
"De még egyszer mondom, a számok mégiscsak azt mutatják, hogy míg a 2015-ös influenzajárvány ötezer áldozatot követelt Magyarországon, a koronavírus ennél kevesebbet a másfél milliárdos Kínában. A számok tehát nem azt sugallják, hogy a bibliai világvége közeledik."

Forrás: index.hu/gazdasag/2020/03/16/massziv_hiszteria_van_a_jarvany_korul/

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.16. 11:51:54

@ChPh: Az influenzajárvány idején nincs lényegében semmiféle ellenlépés.

Na képzeld el, hogy mi lenne, ha kontrollálatlanul terjedne ez a új vírus.

Az olaszországi átlagos napi halálozás már majdnem 100%-kal nőtt. Igen, ezek jellemzően idősebb emberek, de akkor most szarjunk az idősakre és azokra, akik nem teljesen egészségesek? Vagy mi...?

Akkor szerinted mi lenne, ha ennyi embert sem tudnának elleátni és menne a a vírus, amerre jól esik?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.16. 12:36:28

@molnibalage:

"Akkor szerinted mi lenne, ha ennyi embert sem tudnának elleátni és menne a a vírus, amerre jól esik?"

A britek pár napig eljátszottak a nyájimmunitás elméletével és gondolatával, de aztán letettek róla...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.16. 12:43:13

@tiboru: Érdekes gondolat annak fényében, hogy jelen tudásunk szerint, ha van is immúnis ember ellene, akkor azok olyan elenyésző számban lehetnek, hogy közelében nincs a szükségeshez.

A többség számára nem veszélyes, de a jelek szerint nagyon fertőző ez az izé. Egy azért baj, mert a legtöbb embernek sajnos az jön le, hogy túlreagálás ez az egész.

Lehet, hogy fiatalon úgy tűnik, de 55 év feletti nem teljesen fitt ember szemszögéből ez egészen más. Ahol dolgozom a kb. negyede harmada 55 év feletti az állománynak és van 70 év közeli is. Ők nagyon nem úgy látják, hogy "de hát ez egy erősebb influenza"...

kéki béla 2020.03.16. 13:08:13

@tiboru: nem érted. Azzal, hogy a magyar jogra hivatkozol, arra hivatkozol, hogy bármi lehet, még az ellenkezője is. Ennyire nincs jogbiztonság. Mire oda jutunk, lesz definíció a karanténra is.

ChPh 2020.03.16. 13:09:51

@molnibalage: én csak érdekesnek tartottam egy ilyen véleményt, pont az általad és a tiboru által említett dolgok miatt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.16. 13:28:37

@ChPh: A csóka jobban tette volna, ha inkább kussol a vérbe.

Vagy ahogy musk. Igen, kisbetűvel. Kb. most lett teli a tököm azzal a barommal...

Tengernyi bullshitje után kussolhatott volna a hülyéje, de képes volt ilyet kiírni ez az ember.

i.imgur.com/u3smOcY.png

Ez már nem bullshit, ez egyenesen felelőtlenség. Kedvem volna pofánverni ezt az embert most már. Mert vagy simán hülye vagy simán szarik az idősekre és nem egészséges emberekre. Minimum egy nagy agyalapi tasli járna ezért. De hát ő musk, ő az, aki mindenhez is ért. Ja, nem...

ChPh 2020.03.16. 14:13:21

@molnibalage: értelek. Azért a kiírás március 6, elég sok hasonló volt 2-3 héttel ezelőtt.

axy 2020.03.16. 14:17:17

@Kullancs1983:
Meselj milyen konvencionális veszely fenyegeti az országot ami ellen 40 tank meg kb. 5000 tobbe kevésbé katona er valamit? Akármilyen szintre fejleszted őket semmire se jok.
Amely tankokat ráadásul mar most röhögve hidegre tesznek másodosztályú AP eszközök.
De tényleg ebbe kellene milliárdokat omleszteni hogy ott álljanak egész évben, hogy evi sajtonapon lehessen rajuk recskazni. Gratula a hozzaertesedhez, nettó Maginot vonal gondolkodás.

Kullancs1983 2020.03.16. 16:06:28

@axy: Nézd meg az interneten. :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.16. 16:09:03

@ChPh: De ez kb. egy hetes. És mai napig kint van. És nem mondta, hogy tévedett. Ez még nagyobb baj.

ChPh 2020.03.16. 16:49:01

@molnibalage: ja, értelek. Igazad van.

gigabursch 2020.03.16. 19:08:34

Ezen ma berogytam:

Helyes - helytelen:
kuruc.info/r/22/209534/

:-)

Plieur 2020.03.16. 22:38:51

Tiszteletem,

Jó volt a poszt, még akkor is ha nem 1:50000 térképen adta elő a mondanivalót:)

chrisred 2020.03.17. 05:49:28

@molnibalage: Az influenzavírust felismeri az emberek immunrendszere, ezért a tünetek alapján kiszűrhetőek azok, akik a fertőzést terjeszthetik. A koronavírus elleni intézkedéseket az indokolja, hogy a fertőzöttek nagy része tünetmentes, ezért gyakorlatilag bárkitől el lehet kapni egy meghatározott fertőzöttségi szint után - amihez mi most érünk el, ha jól értettem.

kéki béla 2020.03.17. 09:11:56

@chrisred: innen hiányzik min. két komment... Cenzúra áldozatává váltak vagy beszart megint a blog.hu?

SzLH 2020.03.17. 13:28:00

Régen egy városnak városfalai, városkapui voltak. Akkor még meg lehetett csinálni, ma már nem. egy országot könnyebb lezárni, mint egy várost a maga közmű-hálózatával.

Minorkavidor 2020.03.17. 15:29:02

Tiszteletem!

A dunai hajóút és a légi közlekedés ellenőrzése kimaradt. A személyforgalom szempontjából az utóbbi a lényegesebb: pár napja az egyik híradóban megjelent, hogy Ferihegyen mindenféle ellenőrzés nélkül átjött az illető ember. Se testhőmérséklet mérés, se kikérdezés.
Jelenleg a hvg.hu-n közölt cikk szerint 50 betegről tudnak az illetékesek hivatalosan. Azonban a MOK (Magyar Orvosi Kamara9 szerint a fertőzöttek száma 1000. Ami szerintem még aggasztóbb, hogy a hivatalos becslés és a MOK becslése között 2 nagyságrendi különbség van a hivatalos (50) tízes nagyságrendű, a MOK (1000) már az ezres nagyságrend kezdete. Ez most még nem probléma, de mi lesz ha az a nagyságrendi különbség megmarad?

Minorkavidor 2020.03.17. 15:38:59

Visszamentem a hvg.hu-ra ezen olvasható a következő cikk:
hvg.hu/itthon/20200317_magyarorszag_romania_koronavirus_jarvany

Az éjjel átutazhatnak az országon a határon rekedt román és bolgár állampolgárok

Az nem derült ki, hogy ennek a több ezer embernek egyhuzamban kell a román/szerb határig levezetnie vagy megállhatnak valamelyik éjjel is nyitvatartó élelmiszerboltnál.

Minorkavidor 2020.03.17. 15:44:57

Itt van a MOK becsléséről szóló cikk:

hvg.hu/itthon/20200315_Az_Orvosi_Kamara_szerint_mar_tobb_mint_1000_fertozott_lehet_es_ket_het_mulva_akar_60_ezer_ha_nem_lep_a_kormany

Az Orvosi Kamara szerint már több mint 1000 fertőzött lehet, és két hét múlva akár 60 ezer, ha nem lép a kormány

Minorkavidor 2020.03.17. 16:00:51

@molnibalage:

Végül is... igen. A fő szabály szerint az általad említett esetekben válogatnak a betegek között, azt veszik előbbre akinek nagyobb esélye van a felgyógyulásra. Egy 40 éves és egy 70 éves beteg közül, ha választani kell, a 40 évesre költenek, neki adják pl. az ágyat. Tkp ezt már az EVH óta csinálják, már ott is szelektáltak a sebesültek között, már akkor azt mentették akinek nagyobb esélye volt a felépülésre.
Erre hajaz az a miniszteri rendelkezés, hogy a 65 éven felül egészségügyi dolgozók (pl. a körzeti orvosi praxisokban több száz olyan orvos dolgozik aki már régen túllépte a nyugdíjkorhatárt) élőben nem találkozhat a beteggel, csak telefonon keresztül rendelhet.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.17. 16:51:13

@kéki béla:

Nem töröltem egyetlen kommented sem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.17. 16:52:38

@Minorkavidor:

Megállhatnak tankolni az előre kijelölt benzinkutaknál.

kéki béla 2020.03.17. 17:08:33

@tiboru: nem is a sajátomat hiányoltam. Emlékeztem, hogy mit olvastam utoljára, majd a radaron megjelent, hogy van két új komment. Megnyitottam a posztot, mert a radar nem mutatta meg, de egy darab új sem volt. De amilyen szar a szoftver a blog.hu alatt.... Semmin sem lepődök .eg.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.17. 17:10:51

@kéki béla:

Azt én is észrevettem, hogy rendetlenkedik néha. De ingyen van, nem nézzük a fogát :-)

Minorkavidor 2020.03.17. 17:45:41

@tiboru:

Nem lesz egyszerű dolog. Visszamentem a hvg.hu-ra, azt írták, hogy már most 20 km-es kocsisor áll a hegyeshalmi átkelő osztrák oldalán. Az oké, hogy többségük magyar, de az éjjel még pár óra és a mai mobilos, mobilnetes világban ez semmiség. Még a nyugati osztrák területekről is odaérhetnek a román/bolgár autósok. A turizmusnak odaát is lőttek ebben az évben, a vendégmunkások többsége meg haza akar jutni.

hvg.hu/itthon/20200317_hegyeshalom_osztrak_magyar_hatar_torlodas_koronavirus_vendegmunkas

Húsz kilométeres a kocsisor az osztrák-magyar határnál

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.17. 18:19:15

@Minorkavidor:

"Az oké, hogy többségük magyar,..."

Ezt nem értem: miért lenne a többségük magyar? Óvatos (tavalyi) becslések szerint Nyugat-Európában 3 millió román állampolgár dolgozik.

A magyar állampolgárokat pedig már rég kivették a sorból és előre engedték az osztrákok, hiszen ők korlátozás nélkül beléphetnek az országba.

gigabursch 2020.03.17. 19:39:15

@Minorkavidor:
Ezt Napóleon vitte először üzemi szinten tökélyre.

Plieur 2020.03.17. 19:50:45

@Minorkavidor:
Valójában itt két szakértői csoport modelljei állnak egymással szemben, az eredmény kb az mint az esti időjárás jelentésnél:), csakhogy itt a tét kissé más.
Tisztességes az lenne ha kijelentené mindkét csoport hogy senki a világon nem volt igazából felkészülve egy ilyen méretű járványra, nincs meg a 100%-os felkészültség és felszerelés, Európa szerte improvizálnak és menet közben tanulnak, meg imához hogy minél hamarabb vége legyen...
Triázs ügy: nem háborúban vagyunk, érdekes lenne annak az orvosnak a további karrierje akiről kiderül hogy hagyta meghalni XY nagyapját azért mert YZ-nak kellett a korházi ágy...

g.d 2020.03.17. 20:37:55

@molnibalage:
"Az influenzajárvány idején nincs lényegében semmiféle ellenlépés."

A védőoltás nem elég nagy ellenlépés?

vizipipa 2020.03.17. 21:08:10

@Minorkavidor: én meg azt olvastam, hogy a lengyel-litván határon 50 km-es.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.17. 21:08:20

@g.d: A populáció elenyésző része oltja be magát. A kórázakban látogatási tilalom van. Ennyi.

Ez kb. fing a szélben. Minden évében tömegek kapják el...

Minorkavidor 2020.03.17. 21:30:34

@Plieur: Pedig háborúban vagyunk, most a koronavírus okozta világjárvány ellen harcolunk.Én is böngészem a különböző honlapokat. Bizony a dokik lenyilatkozták azt, hogy a 40 éves és 70 éves beteg közül,-amennyiben választani kell- a 40 éves kezelését részesítik előnyben.
A járványtól függetlenül a magyar egészségügyben él az a -sehol írásban nem közölt- szabály, hogy a 70 éven felüliekkel vagy csak minimálisan, vagy egyáltalán nem foglalkoznak. 74 Éves anyámnak ezt többször is megmondták mikor megjárta a szekszárdi sürgősségi osztályt.
Tegnapi példa:
Anyám aggodalmaskodása mentette meg 77 éves, egykori tanyaszomszédnőnk életét. Az történt, hogy vasárnap többszőr hívta. Délelőtt még tudott beszélni vele, a hangján ésezte, hogy baj van: nehezen találta a szavakat és lassan beszélt, délután viszont semmi. Riasztotta a tanárnő szomszédasszonyát, aki átment és padlón fekve,, ám de még eszméleténél találta a hölgyét. Mentő, orvos riasztása, majd az asszony Kozármislényben lakó fiának riasztása. A hölgyet a pécsi SBO-ra vitte a mentő, ott 1 napig benntartották és utána közölték a fiával, hogy kiadják, mivel már 77 éves ezért nem csinálnak vele semmi. Jelenleg is a fiánál van, nem fog hazajönni Bonyhádra.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2020.03.18. 00:55:42

@Minorkavidor: Akkor két hét múlva, ha Jó számolt a MOK 600 és 3000 közötti a betegségben elhunytak száma... ) legoptimálisabb és legrosszabb mortalitással számolva a cikkekből..

Plieur 2020.03.18. 09:57:35

@Minorkavidor: Vannak itt apró különbségek amelyek számítani fognak ha egyszer vége lesz a "háborúnak"- ha ez háború lenne akkor pld. azok akik bekérezkednek fertőtlenítés ürüggyel egy időshöz hogy lopjanak, igencsak kellemetlen következményeket tapasztalnának:)
Az általad említett esetben az indoklás az idős kor mellett az is lehet hogy csak ügyeleti rend van és csak sürgős ellátás,nem vagyok távolbalátó de ötletelek.

Minorkavidor 2020.03.18. 16:36:25

@Plieur:

Sajnos nem, a háziorvosunk is megmondta, hogy 70 felett már kevesebb jár, ha jár.

Más, lehrt, hogy off:

14.15-kor hazafelé tartva betértem a gazdaboltba egérmérget venni. Az üzletvezető és egy másik férfi azt taglalta, hogy hogyan fognak péntektől szállítani, mert bevezetik a kijárási tilalmat. Mikor rákérdeztem, megerősítették, azt is hozzátették, hogy ezt a "hírt". Hazaérek 3/4 háromkor, mondom édesanyámnak, ő azt mondta, hogy OV. 15.00-kor rendkívüli bejelentést tesz. ÁM valszeg a "sorosügynökök" műszaki hibát generáltak, OV csak tátogott, hang nem volt, pár másodperc múéva le is keverték az adást:)). 16.00 előtt végre elhangzott a bejelentése: azzal kezdte, hogy húsba vágó intézkedéseket hoztak a kormány ülésén (na talán tényleg igazat beszéltek a boltban:)9 Nem csak gazdaságpol-i intézkedések bejelentéséről volt szó, azok is kedvezőnek tűnnek mind a magánszemélyek, mind a vállalkozások számára: pl. az eddig felvett hitelek törlesztésének felfüggesztése december 31-ig, a mától felvett hitelek thm-je maximum a jegybanki alap kamat+ 5% lehet, a turisztika járulék fizetésének felfüggesztése július 31-ig..
Kijárási tilalom bevezetéséről szó sem volt. Akkor most 100%-os biztonsággal kijelenthetjük, hogy ez rémhír?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.03.19. 09:09:23

@Minorkavidor:

Az a véleményem, hogy legkésőbb hétfőtől (március 23-tól) valamiféle korlátozásokat be fognak vezetni az utcán vagy más nyilvános helyen való tartózkodásra vonatkozóan. És ez nem rémhír (mert nem azt állítom, hogy BIZTOSAN TUDOM ilyen vagy olyan forrásból), hanem x%-os valószínűséggel bekövetkező eseményre vonatkozó prognózis.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.19. 10:49:09

@tiboru: Az eddigi azonosított esetek szerintem ezt nem támasztják alá. Persze 4 nap alatt ez változhat. Más országokhoz képest a korán meghozott döntések eddig úgy tűnik, hogy mműködnek.

ChPh 2020.03.19. 18:51:33

@tiboru: hm, miért hétfőn? Vagy csak úgy egyszerűbb? A HM azért veszi át annak a 140 cégnek az irányítását? (Már ahogy írják)

Jahno 2020.03.20. 11:32:38

@tiboru: Na, aztat mondták, hogy ide írjak, mert csak :-D

"70-75 utat, utcát említettem. Ezek közül úgy 40 esetében elég mondjuk két egyenruhás, elvégre nem Chuck Norrisra vagy a Terminátorra készülnek fel. Egy-egy ilyen kisebb EÁP-on (Ellenőrző-Áteresztő Pont) három váltásban 2-2 ember az 6 fő. Negyven EÁP esetében 240 főnél tartunk, tartalékról, beugró állományról még nem beszélünk."

Erre azt írtam havernak, idézem egyben mert először előbb okoskodtam, mint olvastam a cikket, abból jött a 2-6 ember, szerintem 4 napot 16 embernyi váltással minimál módon meg lehet oldani, +kerekítés. Ezek meg úgyis megszokták, hogy szívnak és csak most egy kicsit erőltetett műszak lesz.

"Na, 2 és 6 ember majdnem stimmel, de nem három a váltás, mert teljesen más a műszak.

Azt ne mondjad már, hogy kb. 70 utcát nem lehet csak úgy becsukni. Ha nagyon kell, akkor haveri körből összeverbuválok ennyi embert, bár kell mélységi ellenőrzés és kezdődhet a medmex :-D"

ChPh 2020.03.21. 17:55:30

@Minorkavidor: és ennek ellenére azt állítják nincs tervben a tilalom.

Nem értem miért van erre a rendkívüli jogrendre szükség (mindenféle alap konteon kívül, hogy így akarnak teljhatalmat)

Minorkavidor 2020.03.22. 16:01:02

@ChPh:

Majtényi itt kifejti, hogy különleges jogrendre nem is lenne szükség, mert az egészségügyi törvény alapból megadja:

hvg.hu/velemeny/20200318_Majtenyi_Laszlo_A_kulonleges_jogrend_hosszu_arnyeka

ChPh 2020.03.22. 16:11:32

@Minorkavidor: akkor végképpen nem értem mi értelme van. Vagyis igen, de félek nem jó az irány :(

tiboru · http://blogrepublik.eu 2020.04.08. 10:06:45

Megmondom a frankót: szerintem (és ez VÉLEMÉNY, nem tényállítás!) itt az ideje lezárni a megyehatárokat a kóbor maszek sétafikálók és a "meglátogatom a sógort és borozunk egy kicsit így húsvét küszöbén" típusú idióták előtt.

Budapest + Pest megye természetesen egységes egészként kezelendő.

9mmPara 2020.04.09. 11:24:45

@tiboru: Hajlanék az egyetértésre, csak a kérdés: a magori nép legendás önfegyelmének (ld. még néplélek címszó) ismeretében hol az a pár száz (ezer?) egyenruhás, akik ezt a lezárást képesek megvalósítani úgy, hogy eközben másutt nem hiányoznak?

Merthogy legalább az egy- és kétszámjegyű utakra kellene tényleges útzár, ami szerintem az az idióták nagyját megállítaná. Ez talán elfogadható kompromisszum lenne a "minden seggfej mellé nem lehet egyenruhást állítani" elv értelmében.

9mmPara 2020.04.09. 17:56:08

@9mmPara: Közben kiderült, hogy ez egyelőre teoretikus kérdés marad.

Jahno 2020.04.11. 18:40:10

Másik csoportban bogozzuk, mert nem jutunk dűlőre, de "Következő kérdésem: honnan vennék ezeket? "

Akad néhán ypógárőr, akik besegítenek a rendőrök mellett, most nincs rendezvény, csökkent a reptéri meló és a különböző nemzetközi átkelők egyenruhásai pld. de ha nagyon kell akkor Borsodból hozzák a közrendőrt, aki itt jobban fel is találja magát, mint a Kazinczy utcában. Aztán jön a hadsereg és sokan mások.

Tényleg ekkora erőfeszítés lenne a kerítés mellől vagy akárhonnan kis híján 100ezer fős, mennyiségből (olyen kívülállók is, mint a kb. 1ezer fős polgáőrség vagy 20ezer fős tartalékosok és sokan mások csoportja)

1-2ezer embert összekapni? Na ne már... Nem kell olyan nagy felhajtás, mint Erdogannál vagy egyéb hatósági zárásoknál (tudom, tudom, ne keverjem az aznapi 14 órás erős műszakot egy folyamatos 3 váltásos hetihavi mennyiséggel), viszont ezek is csökkentek, sok filmforgatós rendezvépnyes erőforrás is felszabadult. Nem olyan kerek ez, csak senki nem szeretné tovább bogozni a témát, főleg ha úgy számolunk, mint én fent és nem 8 órás, hanem 12 órás váltással :-D
süti beállítások módosítása