Az elmúlt napok nyugati (és részben magyar) sajtójának azon cikkeit olvasgatva, amelyek az orosz katonai hírszerzés (lánykori nevén GRU, ma már csak GU) embereinek nyugat-európai kalandjait taglalják, az ember csak kapkodja a fejét és nem tudja, mit higgyen. Ebben a posztban röviden összefoglalom az orosz kémek (illetve pontosabban: külföldi területen tevékenykedő műveleti tisztek) legfrissebb poénjait azok számára, akik még mindig azt hinnék (vagy még mindig abban reménykednének), hogy a G(R)U tévedhetetlen, vérprofi és félelmet keltő akcióügynökei a mai napig a szakmai csúcsát jelentik, akárcsak 25-50-75 évvel ezelőtt.
Ha a poszt olvasása közben a Benny Hill Show főcímzenéjét véled hallani, olyan nagyot nem tévedsz.
A történet előzményei röviden: a holland és a brit elhárítás két napja bejelentette, hogy még a tavasszal valamikor elfogtak négy orosz hírszerzőt, akik azzal a céllal érkeztek Hollandiába, hogy a hágai székhelyű Vegyifegyver-tilalmi Szervezet (OPCW) számítógépes rendszerét meghekkeljék. Ez a nemzetközi szervezet vizsgálta meg és azonosította be a Salisbury-i támadásban (Szkripal-ügy) használt orosz novicsok idegmérget, amiről biztosan mindenki hallott, úgyhogy nem is térek ki rá részletesebben.
Eddig ez még lehetne egy szokványos kémsztori, amiből sokkal több van annál, mint ahányról az újságok írnak, de hát minden országnak vannak nemzetbiztonsági érdekei, a külpolitikai háttéralkukhoz kiválóan felhasználható egy-egy ilyen eset, szóval tényleg nem látok semmi különöset benne. A kémek és elhárítók élete ilyen: van, amikor az egyik szop, s van, amikor a másik. Ami azonban különleges ebben a sztoriban, az a kényes feladatra kijelölt oroszok elképesztő (döbbenetes, hihetetlen - és még folytathatnánk a jelzők felsorolását) dilettantizmusa - már ha elfogadjuk, hogy az eddig nyilvánosságra került részletek megfelelnek a valóságnak. Persze ha az ember konteós, akkor biztosan tudna más magyarázatot is az eseményekre, de ez nem a Konteóblog, szóval egyelőre maradjunk a szakmánál. És mielőtt rátérnénk a már-már rejtői magasságokat elérő titkosszolgálati bohózat részleteire, még egy megjegyzés: ilyen esetekben soha nem hozzák a nyilvánosságra a teljes történetet, úgyhogy nekem az az érzésem, hogy maradt a holland/brit elhárítói tarsolyokban még muníció bőven.
És akkor lássuk azokat a hibákat, amelyeket nem hogy a világ egyik szuperhatalmának kikiáltott állam magasan képzett hírszerző-különítménye nem követ el (s mely szuperhatalom első számú vezetője amúgy egy obsitos hírszerző), de még egy nyugdíjas logopédus sem, ha elolvasott néhány könyvet a John le Carré-Tom Clancy-Frederick Forsyth hármas bármelyikétől. Egy utolsó pontosítás: a 26165-ös katonai egységhez tartozó négy csávó közül kettő a GRU kiberhadviselési szakértője, a másik kettő meg kifejezetten esettiszt, vagyis gyakorló műveleti hírszerző.
1.) Az elfogottaknál megtaláltak egy moszkvai taxiszámlát (!!!), amelyen akkurátusan fel volt tüntetve az indulási hely (az itt felül látható GRU főhadiszállástól úgy 50 méterre található főút) és a cél (Seremetyevó Reptér). És mindez arra a napra szólt, amikor ezek elindultak Moszkvából és megérkeztek Hágába. Ez az eset is igazolja azt a - hírszerzőberkekben elterjedt - mondást, mely szerint minden gumitalpú cégnél az igazi főnök a pénzügyi elszámoló osztály vezetője.
2.) A négy, általuk még Moszkvában frissen vásárolt műveleti mobiltelefon és kártya közül kettőnek az aktiválása (vagyis első beüzemelése) ugyancsak a GRU-központ melletti egyik átjátszón keresztül történt, egy nappal az indulásuk előtt.
3.) A négy szuperkém a megérkezésük után rögtön letalizott a kihelyezett tartótisztjükkel, természetesen a kamerákkal bőségesen ellátott Schiphol reptér kellős közepén, ahol meg is tartották az első eligazítást, amit a holland elhárítás aprólékosan dokumentált.
4.) Hágai szálláshelyül a Marriott szállót választották, biztosan azért, mert az légvonalban alig 150 méterre van az OPCW központjától és úgy lehettek vele, hogy gyalogoljon vagy autózzon sokat az, akinek három anyja van.
5.) A négy faszi közül kettőnek olyan útlevele volt, aminek sorszáma egymást követte.
6.) Az egyik lefoglalt laptopon olyan fotókat és dokumentumokat találtak, amelyek az egyik szakembert a riói olimpiához kötik - és ahol ugyancsak volt kibertámadás a sportolók dopping-adatbázisa ellen. A laptop keresési előzményei lazán hozzáférhetőek voltak, ezek törlésével meg sem próbálkoztak.
7.) A négyes csoport a Marriott nyilvános wifi-hálózatát használta (mindenféle biztonsági intézkedés nélkül) arra, hogy a hacker-műveletet előkészítsék. Jelentések szerint az a módszer, amivel megpróbáltak behatolni az OPCW központjának számítógépes rendszerébe, úgy 10 éve lejárt lemeznek minősül. Nem értek hozzá, de az a lényege, hogy nagyon közel kell menni a célhoz, amit embereink meg is tettek: a teljes holland figyelőegység szeme láttára háromszor is leparkoltak az OPCW mellett (ebből egyszer tilosban), s úgy próbálkoztak.
8.) A rajtaütésnél 20 ezer dollárt és ugyanennyi eurót találtak náluk készpénzben.
9.) Az egyik szuperkém korábban egy randioldalra is regisztrált, s az IP-címe alapján az alkalmazás állandó tartózkodási helyként a GRU főhadiszállásától pár száz méterre levő címet jelölt be. Ugyanez a faszi az autójáról is feltett képeket, amin látszik a rendszám; ennek alapján a briteknek ismerős is volt, mert 2011-ben már felmerült egy, az oroszokhoz köthető hackertámadás kapcsán.
10.) Valami azért ragadt rájuk a kiképzés során, mert a szállodai apartmanjuk szemetét (egy Aldi-zacskóban jó néhány üres Heineken sörösdoboz, üres párizsis fólia és néhány üdítős üveg) magukkal akarták vinni a kijelentkezéskor. Kábé ennyi volt (lett volna) a szakma ebben a történetben.
Azt hiszem, ennyi is elég. És igen, még mindig jól halljátok Benny Hillt.
A hivatalos orosz reakció természetesen a vehemens tagadás volt, de hát ezen sem csodálkozik senki. A négy faszit kiutasították (diplomata-útleveleik voltak). Mementóként azért álljon itt a négy név (ami - mintha nem lett volna elég mindaz, amit már leírtam - a hírek szerint még csak nem is fedőnév volt, hanem a frankó): Alexej Minyin, Jevgenyij Szerebrjakov, Oleg Szotnyikov és Alexej Moronyec. Valami azt súgja, hogy Vlagyimir Vlagyimirovicsnak volt már ennél szebb októbere, s arra is nagy összegben mernék fogadni, hogy a négy szuperkém talán már valahol az orosz-mongol határon kapott új beosztást, mondjuk útlevélkezelők a nauski FEP-en a távoli Burjátföldön.
Két gyors kérdés, amivel kapcsolatban szintén várjuk a véleményed a kommentek között:
- nem derült ki (eddig), hogy a nyugatiak honnan kapták a fülest erről a flúgos kommandóról. Mert hogy volt ilyen, az tuti, hiszen gyakorlatilag várták az oroszokat Hágában, pontosabban már az amszterdami reptéren.
- nem világos, hogy az április és október között eltelt közel fél év alatt ki mit csinált (mármint a nyugatiak, illetve Oroszország), esetleg milyen tárgyalási próbálkozások voltak. Mert a hasonló ügyeket (amint azt már említettem) mindenki igyekszik a szőnyeg alatt tartani, amíg lehet.
És akkkor még néhány szó a konteókról, amelyeket főleg olyanok táplálnak, akik képtelenek elhinni, hogy a híres-hírhedt GRU (amelyik színeiben maga Richard Sorge is szorgoskodott) ennyire leépült volna, s akik közé bizonyos szempontból én is tartozom:
a.) Mindez az orosz polgári titkosszolgálatok (SZVR, illetve FSZB) aknamunkájának gyümölcse volt, ők akarták lejáratni a katonai kollégáikat, a máshonnan is ismerős szakmai vetélkedés és ellenségeskedés jegyében.
b.) A hágai művelet szándékosan lett ilyen szar, mert figyelemelterelésnek szánták az oroszok; közben valahol megcsinálták az Igazi Nagy Akciót, miközben a nyugatiak ezzel a négy szerencsétlen hülyével voltak elfoglalva.
c.) A nyugatiak találták ki az egész sztorit, az oroszok felháborodása abszolút jogos: a négy orosz diplomata csak a fáradalmaikat akarta kipihenni, Hágában valójában csak a Kinderboekenmuseumot (a gyermekkönyv-múzeumot) és a Mauritshuis Királyi Képgaléria kiállításait akarták megnézni.
Lássuk, neked mi a véleményed. És igen, ha esetleg a KNBSZ-nél dolgoznál, kiemelten érdekelne a kommented; vigasztalj meg, hogy ti azért nem lennétek ilyen balfaszok. És persze az is érdekes kérdés, hogy mitől épült le ennyire az egykoron szebb napokat is megélt szervezet. Kontraszelekció? Ellenséges aknamunka? Ez ugyanaz a GRU lenne, amelyik hackermódszerekkel állítólag befolyásolta az amerikai elnökválasztást?
Emberek, hát mi folyik a Grizodubovoj utcában?!
GasparusMagnus 2018.10.05. 21:54:03
meduza.io/slides/niderlandy-obvinili-chetveryh-rossiyan-v-hakerskoy-atake-podtverdit-ih-svyaz-s-gru-mozhet-pochti-kazhdyy
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.05. 21:59:06
Ez parádés :-D
proletair · http://lemil.blog.hu 2018.10.05. 22:05:46
Kullancs1983 2018.10.05. 22:07:04
Ui.: A KNBSz szerintem nem bukna le egy taxiszámlán, nem hiszem hogy fizetnék nekik.
snwx 2018.10.05. 22:08:35
stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2018.10.05. 22:50:36
szabidoki 2018.10.06. 01:44:24
oranje2010 2018.10.06. 05:51:15
Hiryu2,01 2018.10.06. 07:45:10
Hiryu2,01 2018.10.06. 08:19:45
Neoprimitív 2018.10.06. 08:23:18
Egy-egy tehetségtelen alak mindenhol lehet, de ha egy négy fős csapatba csupa ilyen kerül bele, akkor ott vagy irgalmatlan nagy a káosz, vagy szándékos a dolog. Nekem a laptop böngészési előzménye a legvadabb - elképzelhetetlennek tartom, hogy egy kifejezetten erre specializált részlegnél úgy engedjenek valakit külföldre, hogy előtte nem pucolják ki. Ezek nem maszek gépek, a cégtől kapják. Vagyis nem csak Alexej lenne a hülye, hanem a főnöke és a szervezet belső kiberbiztonsági rendszeréért felelős komplett részleg is. Ezt azért nehéz elhinni.
9mmPara 2018.10.06. 09:24:08
wazelin 2018.10.06. 10:36:28
Szerintem két dolog lehet, szimplán trehány munka vagy az oroszok ezzel is jelezni akarnak, hogy ők bárhol, bármit megtehetnek.
soroslo 2018.10.06. 12:07:03
Ezt nem teljesen értem, de lehet, hogy van itt olyan tőlem 'bentebb avatott', aki igen.
De mindegy is: számlát más, nem hírszerzési célból külföldön tartózkodó utazó is szokott kérni: Nem csak a 'gumitalpúaknál' elvárás a számla az üzleti út elszámolásához.
David Bowman 2018.10.06. 12:11:50
David Bowman 2018.10.06. 12:19:29
David Bowman 2018.10.06. 12:22:13
Žďárský 2018.10.06. 12:29:23
Szóval én Vlagyimir Vlagyimirovics helyében nem ezt a négy arcot küldeném elsőként Burjátföldre útlevélkezelőnek.
Kullancs1983 2018.10.06. 12:56:30
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 14:47:58
Hát arról, hogy Abel semmilyen eredményt nem ért el, nekem meglehetősen más a véleményem :-) és azt hiszem, Morris és Lona Cohennek vagy Theodore Alvin Hallnak is.
Abel ugyanis elsősorban rezidens volt, nem műveleti ember, fénykorában úgy 30 kém munkáját koordinálta.
Amipedig az "Abel magát buktatta le" kijelentést illeti, szerintem keress rá Reino Häyhänen nevére.
9mmPara 2018.10.06. 14:49:49
Persze lehet, hogy a kémromantika is már csak egyik része a gondosan karbantartott imázsának.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 14:57:14
Odahaza (Leningrádban) Putyin még elhárítási vonalon dolgozott és külföldi diplomaták és üzletemberek megfigyelésével foglalkozott. Aztán Drezdában sima sajtófigyelő volt: olvasgatta a nyugatnémet sajtót és azokból írt OSINT-jelentéseket, szóval a klasszikus külföldi műveleti munkához soha nem volt semmi köze.
Tiangong 2018.10.06. 16:00:25
Egyszerűen haveri és pártbeli rang alapon működik az egész.
Túl sok haverral és ügyeskedővel dúsult fel minden állami apparátus és ez drasztikusan lenyomja a minőséget. Talán nem is érdekli őket annyira az egész, lényeg a pénz le legyen számlázva bőségesen.
Ahogy nálunk is megfigyelhető akár az egészségügy akár a pénzügy akár a honvédelem területén. Az MVM-ről nem is beszélve.
Csak az oroszok ezt hamarabb kezdték mert konkrétan egy párt uralkodik ott már a "rendszerváltásuk" óta.
Jim Raynor 2018.10.06. 16:39:00
Timár Lénárd 2018.10.06. 16:42:08
Neoprimitív 2018.10.06. 16:44:15
Žďárský 2018.10.06. 16:48:33
humorpalanta 2018.10.06. 17:05:41
Négy orosz, egymásutáni, diplomáciai útlevéllel, nem is a követségre mennek, ráadásul együtt jönnek, mozognak, rohadt gyanús lenne akárkinek, nem hogy egy kémnek. De amíg őket figyelik, mögötte két normál útleveles ügynök szinte észrevétlenül akciózhat sokkal fontosabb célpontok ellen.
Ezen túlmenően, innentől fogva tökéletesen alkalmasak figyelemfelkeltésre, mivel már ismerten GRU-sok. Tuti alkalmaznám őket a következő eltérítéskor is.
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.10.06. 17:06:57
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 17:15:20
Néhány nickje már ki van tiltva innen is, de nincsenek illúzióim :-)
csaLogÁNY 2018.10.06. 17:19:47
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 17:21:46
Az kétségtelen, hogy birodalomban gondolkoznak, de így van ez minimum Nagy Péter óta. A szolgálatokra mindig volt ott pénz, paripa és fegyver is, a legnagyobb ellenségeik sem állíthatják, hogy ne lettek volna jók a szakmában (a módszereik erkölcsi minősítését most hagyjuk).
Ilyen (legalábbis látszólagos és sorozatos) dilettantizmusra azonban nem nagyon volt példa még a jelcini pangás időszakában sem. Most vagy az van, hogy a GRU-t be akarja kebelezni az SZVR, vagy elterelő akció volt (az oroszok ebben is elég jók), vagy tényleg recseg-ropog a szilovikokon alapuló putyini rendszer ezen alrendszere (is).
9mmPara 2018.10.06. 17:23:29
Alick 2018.10.06. 17:34:18
:)
Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2018.10.06. 17:50:12
Hiryu2,01 2018.10.06. 17:57:10
Kaptabakta 2018.10.06. 17:59:18
Az biztos, hogy a katonai hírszerzés most nem annyira kegyelt - bár mindig is másodvonalas játékos volt az SZU-ban - de eléggé dilettánsnak tűnik a dolog.
Simán elképzelhető az is, hogy egy magas szinten lévő vakondot akartak leleplezni, négy, már kompromitálódott játékos feláldozásávál. Az alap belső elhárító sztenderd régebben alacsony prioritású, kompromitálódott vagy romladnó információk elhintése volt a lokalizáláshoz. A mai világban ez a pontos behatároláshoz, lehet, hogy már kevés.
Ennek ellentmond, hogy egy ilyen művelethez azért még elég sokan kell hogy hozzáférjenek valamilyen szinten, illetve hatalmas presztízsveszteséget is okoz (persze ez is lehet egy maszkirovka, hogy egy nagyobb műveletet leplezzen és dilettánsok gyülekezetének állítsák be a katonai hírszerzést, akinek így nagyobb mozgástere nyílhat).
Egy biztos, nyugaton ebből politikai tőkét próbálak kovácsolni, illetve az is biztos, hogy nagyon kevés emberen kívül -akik az Orosz Föderációban élnek- nem fogja sokáig senki sem tudni az igazságot erről a műveletről.
Hiryu2,01 2018.10.06. 17:59:31
Hiryu2,01 2018.10.06. 18:02:39
Hiryu2,01 2018.10.06. 18:03:13
Hiryu2,01 2018.10.06. 18:03:57
Kaptabakta 2018.10.06. 18:16:35
most komolyra fordítva a szót. A magyar szolgálatoknál van pénz, és bármilyen fura ügyesek is. Ha nem lennének azok a korlátozott humán erőforrásokkal (mostanában ez a szűk keresztmetszet sztem az illetménytáblákkal, hiába is próbálják minden lófasz pótlékkal összehazudni, hogy normális fizu legyen) akkor a magyar blamákról szólna minden. És mielőtt bárki is beszólna a fizu miatt, műveleti tisztnek lenni - főleg diplomáciai védelem nélkül - piszok nagy idegi megterhelést jelent. Gondolj bele, hogy a nap 24 órájában gyakorlatilag ember feletti kontrollt kell gyakorolnok magad felett. Ez nagyon fárasztó. Nem véletlen, hogy a műveleti tisztek nagy része amikor éppen nem egy műveletben vesz részt iszik vagy kurvázik vagy mindkettő. Nekem a családban volt műveleti tiszt. 50 évesen úgy nézett ki, mint egy 70 éves:( úgy hogy gyakorlatilag 40 éves kora után már csak elemzőként, cseréknél és a fedő foglalkozásában "dolgozott".
De visszatérve a korábban írottokhoz. Ha nincs hír az a legjobb hír a szolgálatoknak. Ld. Conrad. A magyar katonai hírszerzés idegen zászló alatt szervezte be, természtesen pénzért. Csak egy lófasz örmester volt, de olyan anyagok mentek át rajta, ami egy aranybánya volt. Mondjuk az egy másik kérdés, hogy a magyar tartótiszt alatt át kellett adni a SZU-nak.
Kaptabakta 2018.10.06. 18:21:46
De ha figyelmesen olvastál, akkor azt is írtam, hogy simán benne van, hogy 4 alacsony beosztású, feláldozható emberrel fedtek el egy nagyobb műveletet
Brix 2018.10.06. 18:33:37
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 18:34:44
Én nem értek hozzá, de szerintem lennie kell olyan esetnek is, amikor az akciót jóváhagyó parancsnok ráírja a műveleti tiszt által leadott elszámolásra, hogy mondjuk "konspirációs okok miatt a számla benyújtásától eltekintek", neadjisten már az akció engedélyezésénél rendelkezik arról, hogy milyen költséghatárig (és milyen költségcsoportban) nem kér se számlát, se blokkot, se semmit.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 18:40:45
"Az Orosz Föderációban netto 450 euró az átlagbèr..."
Szerinted idehaza mennyi?
Timár Lénárd 2018.10.06. 18:44:10
regbor 2018.10.06. 18:44:22
backbencher 2018.10.06. 18:45:42
A fenti posztod elejen magad reszben meg is valaszoltad a feltett kerdesed.
1. Az OPCW azert kerult orosz GRU es SZVR tamadasok ala (2012-2018), mert ok vizsgaltak azokat a vegyifegyvereket (ideggaz, idegmereg), amelyek:
1.1 Sziriaban (Agent 15 - BZ, 2012, szarin - 2013, 2015, 2016, 2017, klorgaz - 2014, 2015, 2017, 2018, mustargaz - 2015) orosz (BZ, szarin), sziriai (klorgaz) es pakisztani (mustargaz) forrasokbol es kozremukodessel kerultek bevetesre (2012-2018)
link: en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weapons_in_the_Syrian_Civil_War; es
1.2 A Szkripal ugyben (A-234 - Novicsok 5, Salisbury, UK, 2018.03.04.), tovabba Dawn Sturgess es Charles Rowley megmergezeseben (A-234, Amesbury, 2018.06.30.) kerultek a GRU/GU altal bevetesre.
link: en.wikipedia.org/wiki/Poisoning_of_Sergei_and_Yulia_Skripal
2. OPCW mint orosz celpont
2.1 A fenti cikkbol sajnos kimaradt az a lenyeges resz, hogy az oroszok azert tagadjak hivatalosan vehemensen az 1.1-1.2-ben valo kozremukodest, mert az azt jelentene, hogy Oroszo. megszegte az altala is alairt, 1992-ben kotott es 1997-tol hatalyos Vegyifegyverek Betiltasarol es Korlatozasarol Szolo Egyezmenyt (CWC).
link: en.wikipedia.org/wiki/Chemical_Weapons_Convention
2.2 Mivel pedig az OPCW vegzi a CWC szerinti vegyi fegyverek beazonositasat, es megsemmisitesenek ellenorzeset, ezert az oroszok elsorendu celpontja volt az OPCW hitelessegenek alaasasa, es az oroszok 1.1-1.2-ben jatszott - reszben eppen az OPCW altal bizonyitott - szerepenek eltussolasa.
Emiatt az oroszok mar 2013-2018 kozott tobbszor is megkisereltek betorni, ill. beszivarogni az OPCW rendszerebe.
3. A fenti posztban feltett 2 kerdesnel kezdjuk a masodikkal:
3.1 "nem világos, hogy az április és október között eltelt közel fél év alatt ki mit csinált (mármint a nyugatiak, illetve Oroszország), esetleg milyen tárgyalási próbálkozások voltak. Mert a hasonló ügyeket (amint azt már említettem) mindenki igyekszik a szőnyeg alatt tartani, amíg lehet."
Erre magyarazat a Szkripal-ugyben eddig nyujtott orosz reakcio: eloszor hivatalosan ketsegbeesetten tagadtak egyre nevetsegesebb es hajmeresztobb valaszokkal (2018.03.10-2018.09.30., ld. 2. pont), majd ahogy az aprolekos eu-i osszefogas bebizonyitotta hogy ezt bizony tenyleg az oroszok csinaltak, akkor Putyin (2018.10.03.) kifakadasa de facto elismerese volt ennek.
link: www.rferl.org/a/timeline-deny-distort-novichok-russia-changing-stories-poisoning/29113561.html
www.euronews.com/tag/skripal-case
3.2 "nem derült ki (eddig), hogy a nyugatiak honnan kapták a fülest erről a flúgos kommandóról. Mert hogy volt ilyen, az tuti, hiszen gyakorlatilag várták az oroszokat Hágában, pontosabban már az amszterdami reptéren."
Ugyanazokbol a forrasokbol, ahonnan azt is, hogy a fenti 4 GRU ugynokbol 2, es Szkripal-ugyben Salisburyben akciozott 2 GRU ugynokbol az egyik tobbszor is jart Mo-n diplomata utlevellel 2014-2017 folyaman, es errol a magyar kormany es a magyar szolgalatok "elfelejtettek" informalni a ny-eu-i tarsszerveket.
Kaptabakta 2018.10.06. 18:52:56
A szövetséges nemzetközi közösségben gyakorlatilag "kettős ügynökként" tekintenek Magyarországra:(
Kullancs1983 2018.10.06. 18:56:22
@Свобода: Nem. Putyin kiadja az ukázt, ami meghaladja a szervezet képességeit, de ezt nem merik megmondani neki.
@Kaptabakta: Hallottam ezt-azt a magyar szolgálatokról. És nem túl jó dolgokat.
invalid user name 2018.10.06. 19:19:55
invalid user name 2018.10.06. 19:21:24
ez már évek óta így van de kit zavar. színleg kell csak nato és eu tagnak lennünk.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 19:26:24
"Putyin kiadja az ukázt, ami meghaladja a szervezet képességeit, de ezt nem merik megmondani neki."
Ha információim helytállóak, ez azért nem csak Oroszországban van így az első emberrel :-D
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 19:31:00
Hát ahogy én látom, azért a gumitalpú állomány egy részét igencsak zavarja...
Carter8012 2018.10.06. 19:38:34
Tudniillik a kocsi amit emlitettel a cikkben egy olyan cimre volt regisztralva ahol csodak csodája masik 305 gepjarmu volt regelve. Cirka 300 masik "szupertitkos" ugynok valodi nevére. Lényegében a G(R)U egesz cyber diviziojat felfedtek valodi nevekkel, igazolvanyokkal. Sajatos folytatás, az FBI mar ki is adott 7 ellen korozest a.Top Wanted listajukkal.
UrsaMAior 2018.10.06. 19:39:59
Eddig akire kimondták a fatvát az meghalt. Ld. Litvinyenkó.
_Epikurosz_ 2018.10.06. 19:42:11
A poszthoz: Pont 10 éves hekket vittek? Hát akkor ezek lebukni mentek oda. Ha győzni mennek, a legújabbat viszik, mert azzal lehet rendesen (elég gyorsan és észrevétlenül) dolgozni, a 10 éves kód lebukása pedig rokonítható a 4 főével. Valószínűleg szépen elviszik a balhét az igazi novicsokos meg a valódi műveletisek helyett (talán így együtt még meg is éri az áldozat). Még az is lehet, hogy direkt balhé elvitelre szerződtek. Persze pénzért. A gép preparált, az elvinni kívánt balhékat és egy kimustrált eszközt/kódot tartalmaz. A nemzetközi balhékiverés mértéke viszont arányos a gyalogáldozat szokatlan mértékével, (és a feltételezett fedendő művelet súlyosságával?).
G. Wolf 2018.10.06. 19:42:13
Elveszítik az egyik legjobb tengeralattjárójukat (Kurszk), nem tudják fenntartani az űrállomásukat (MIR), egy katonai parádén lerohad a kiállításra szánd tank (Armata), amiből csak egyet, max néhányat kellett volna jó minőségben legyártani, ezt se sikerült megugrani. Kalashnikov pedig esernyőt gyárt, és 50 éves Ladát tuningol elektromosra...
És ha kicsit távolabbról nézzük komoly társadalmi problémákkal küzd, születés szám a béka segge alatt, közben pedig olyan országok mint Olaszország, vagy India több GDP-t képesek termelni, miközben az olaszok 60 millióan vannak a 140 milliós oroszokkal szemben.
Persze ettől még tud azért ütni az orosz medve, de kicsit olyan mint egy öregedő gyúrós, vagy kidobó, a kicsiket (az átlagot, az újakat) még lenyomja, de a saját ligájában már nem hogy tempót nem diktál, de csak észt oszthat.
És ebből következően nagyjából ez a rohadás mindenre igaz, ha autós oldalt nézel, ott arról írnak hogy az "új ladák szétesnek" (ezzel szemben a franciák által felkarolt román dacia meg egyszerű de strapa autó lett).
És továbbá abban is biztos vagyok, hogy tudnak még meglepetést okozni, akár rutinból, akár ha összejön egy olyan csapat (pl Internet Research Agency - bár végülis róluk is lehet azért tudni) akik valamiért nagyon elszántak, és kapnak erőforrást is, de úgy érzem, hogy ők a kivételek, nem pedig a szabály.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 19:44:07
Bazmeg, ez nagyon durva, ekkora elterelés a világon nincs...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.10.06. 19:50:45
Székely és a fia elmennek fát vágni, a gyerek azonban megunja apja folytonos okoskodását és kötekedését és belevágja a fejszét az apja hátába. Az öreg összeesik, vergődik, majd megkérdezi a fiát:
- Fiam, ez direkt vót, vagy csak úgy viccből?
- Ez nagyon is direkt volt, édesapám - mondja a gyerek.
- Akkor jóvan, mert viccnek eléggé durva lett volna.
CSL 2018.10.06. 19:56:03
hátramozdító 2018.10.06. 19:56:57
ati27 2018.10.06. 20:00:06
Hát nem tom, nekem az az érzésem, amikor a korrupcijó olyan magas szintre ér, amikor már mindenhova a valaki valakije kerül, tök mindegy, hogy ért hozzá vagy nem. Szerintem ez az alapvetés. Ezért vannak halálra itélve az autokráciák, vagy másnéven az illiberális berendezkedésű országok. Vagy ezért rekednek meg egy szinten, és buknak vissza a kezdővonalhoz..
Carter8012 2018.10.06. 20:07:00
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 20:13:05
Nem látom még, de keresem :-)
Zoli Besztercei 2018.10.06. 20:18:42
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 20:20:25
És ki irányítja a vezérkari főnököt? Oké, Sojgu. És ki irányítja Sojgut?
Na ugye :-)
soroslo 2018.10.06. 20:23:17
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.06. 20:35:27
"Ezt azért nehéz elhinni."
Olyanyira nehéz, hogy én el sem hiszem. Itt annyi alapvető hibát követtek el, hogy én erre csak azt a magyarázatot látom, hogy a brit/amerikai titkosszolgálatok rendezték meg az egészet, az oroszokat lejáratandó. Na meg hogy legyen miért újabb szankciókkal sújtani őket, miközben azért a gázbiznisz a németekkel szépen folytatódik.
fran7 2018.10.06. 20:39:10
9mmPara 2018.10.06. 20:42:46
Mit gondolsz, van módjuk az orosz beszivárgásról -- akár nemhivatalosan -- adatokat gyűjteni? Ha egyszer úgy változik a széljárás, hogy nem akarunk tovább a GRU hídfőjeként működni, egy jól összerakott adatbázis erősen lerövidítené a szükséges időt. Anélkül meg lehet, hogy nem is nagyon menne.
Hiryu2,01 2018.10.06. 20:49:34
Darth Revan 2018.10.06. 20:51:40
Hiryu2,01 2018.10.06. 20:52:34
Hiryu2,01 2018.10.06. 20:53:25
9mmPara 2018.10.06. 20:54:36
Ha figyelembe vesszük, hogy az oroszok a gázexporttal jellemzően politikát is csináltak, akkor ez visszafelé is működhet (abbahagyjuk Putyin égetését 1 eurócent/köbméter árengedményért?), ebben igazad lehet. De akkor az orosz gáz olcsósítása épphogy rontja az amerikai üzletet, mert a repesztéses technológia meg a cseppfolyós gáztanker relatíve megint drágább lesz.
Timár Lénárd 2018.10.06. 21:07:13
Carter8012 2018.10.06. 21:22:30
2018.10.06. 21:44:43
Valoszinuleg ugyanaz, de az elnokvalasztas-befolyasolas alatt az usakoknal szolt a bennihillzene :D
Konteo: mert erdekuk volt, hogy ne a demokratak nyerjenek :D
_Epikurosz_ 2018.10.06. 22:03:21
humorpalanta 2018.10.06. 22:09:00
Töröltek egy csomó katonai kiadást, a hadsereget is vissza kellett fogni, már az ukránokkal is csak így-úgy játszanak, de attól még nem az egész ország rohad.
A Kurszk baleset bárkivel megtörténhet, hány tengeralattjárót vesztettek el a szövetségesek is? Számtalant...
Igen, a tankos, az rohadt ciki, de megesik ugyanúgy máshol is.
Ettől függetlenül vannak orosz cégek és termékek, amik jól működnek és teljesítenek. A Ladát sem értem miért szólod le, majd dicséred meg a francia autógyártást, miközben a Ladában ott van a Renault...
Ettől függetlenül óriási belső problémái vannak Putyinnak, amik könnyen forrongásokhoz vagy a leváltásához vezethetnek. Még sosem volt ekkora esély rá.
Tiangong 2018.10.06. 22:11:42
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.10.06. 22:11:58
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 22:12:12
Hát most megfogtál, nem olvastam egyetlen monográfiát vagy történelmi regényt sem.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 22:13:32
Szerintem stikában készülnek ilyen adatlementések. Ezek a fiúk ilyenek :-)
proletair · http://lemil.blog.hu 2018.10.06. 22:33:05
A Lada egy fos. Igen közeli tapasztalat.
A hadiipar, mint húzóágazat, nem szerepel fényesen. A szíriai marketing ellenére sem tudnak nagyobb fegyvereladást összehozni.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.06. 22:35:20
"De akkor az orosz gáz olcsósítása épphogy rontja az amerikai üzletet"
Nem kell itt pontosan összehangolt amerikai-EU-s együttműködést keresni. Inkább véletlen egybeesést látok. Az amerikai demokratáknak jól jött Trump szívatásához az orosz befolyásolás ötlete, a russzofób nyugat-európaiaknak meg bármi jól jön az oroszok szívatásához - ha meg nincs semmi, akkor kreálnak okot. Mert hát senki ne gondolja, hogy a politikai célú ellenságkreálás kizárólag Orbán eszköze.
Mondjuk annyi közös érdek azért van az USA és az EU között, hogy a mára jórészt funkciótlanná vált NATO létének szükségességét szeretnék igazolni.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 22:38:15
"...a mára jórészt funkciótlanná vált NATO..."
Mesélj még :-)
G. Wolf 2018.10.06. 22:43:36
Abban igazad van hogy hibák mindenhol előfordulnak, de valahogy Oroszországban kicsit gyakrabban, és ennek már inkább rendszereszinű okai vannak, nem pedig véletlenek egybeesése.
És ami még eszembe jutott hogy bőven lehet ezt fokozni, pl repülésnél SR71-1966, F117-1983, B2-Spirit-1997. Ezeket az oroszok még lemásolni se tudták mind a mai napig, Buran is egy gyenge koppintás volt, komolyan röptetni már nem sikerült, és a B2 is több mint 20 éves konstrukció.
Nyilván mindegyik mögött van egy nagyon kemény gazdasági indok, és abban is biztos vagyok hogy pl a MIR "elvesztése" a mellett hogy nagyon racionális döntés volt, érzelmileg fájhatott az oroszoknak.
És azért tettem oda a végére, hogy azért van bennük potenciál, mert bele tudtak szólni az amerikai választásba is (ahogy mások is említették), vagy csak ott vannak Szíriában és Ukrajnában is - ezek pedig nem olcsó játszadozások. Az is biztos, hogy lehet találni olyan terméket (esetleg gazdasági mutatót) amiben jók az oroszok.
Viszont ha mindent egybe vetve nézünk, fényévek vannak ott és a nyugat között - és ezért mondanám, hogy az egész (társadalmastul, ilyen olyan szervezetestül, vidékestül, iparostul) úgy ahogy van rohad, aztán ezen vagy változtatnak, vagy pedig ahogy mondja a zene is "szarból új élet fakad".
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.06. 22:55:38
Mutass már nekem mondjuk az utóbbi 10 évből olyan katonai akciót, amelyben a NATO többi tagállama több volt, mint a pulykatoll az amerikai csendőr kalapján.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.06. 23:04:08
Ugye nem kell elmagyaráznom a "funkció" és az "elért cél" közötti különbséget?
A NATO nélkül a három balti köztársaság úgy 3-5 éve orosz kormányzóság lenne. És ha mondjuk észt állampolgár lennék, fix leszarnám, hogy a NATO-n belül ez konkrétan kinek köszönhető. Az USA-hoz nem tudok csatlakozni, a NATO-hoz igen. Ez a kulcs, a többi nem érdekes, már ha az ember nem szeretne rubellel fizetni a jelenlegi orosz határokon kívül is.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.10.06. 23:04:27
A Bruan - Energija totálisan más, mint a STS és több téren felülmúlja, csak esélye sem volt már.
A Mir "elvesztése" kapcsán meg Cifu írásait olvasd esetleg...
sp4c3m4rin3.blogspot.com/2018/09/a-szovjet-es-orosz-urhajozas-tortenete.html
Az egész egy rohadt hosszú sorozatnak csak egy része, amit linkeltem.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.10.06. 23:04:55
G. Wolf 2018.10.06. 23:32:58
Te magad írod "esélye sem volt" - és miért nem volt esélye? Azért mert nem volt meg a megfelelő gazdasági kapacitás az ország részéről. Plusz ha annyira jó volt miért nem tartották életben? Ellentétben a rakétáikkal amikkel mai napig tudnak hasznos terhet feljuttatni.
És azt hiszem akkor a lényeg nem ment át, nem az űrhajózási képesség, vagy történeti akármicsoda a mondani valóm központja, hanem az, hogy e mögött olyan társadalmi/gazdasági folyamatok húzódnak ami lehetetlenné teszi Oroszország számára, hogy ilyen tevékenységet folytasson. És ebből a szempontból tökéletesen teljesen mindegy, hogy épp nem tudták modernizálni ("lejárt az ideje" - ahogy a linkelt cikk írja) vagy pedig nem volt kapacitásuk arra, hogy lecseréljék egy újra. A lényeg, hogy jelenleg nincs Orosz űrállomás, pedig korábban volt.
wrstjnethn 2018.10.06. 23:40:48
Ez mondjuk kicsit olyan, mintha száz ember lenne egy teremben és öt megfigyelő, akik csak azt tudják, hogy a százból egy át fog adni egy papír fecnit egy másiknak. Elég nehéz elkapni a pillanatot, de ha tudják ki az a kettő, akkor gyerekjáték az öt embernek őket figyelni és lecsapni.
G. Wolf 2018.10.06. 23:46:43
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.06. 23:51:34
Ebben vsz. vastagon benne van az ún. néplélek. Ezen felül legmeghatározóbb szerintem a még ma is lényegében hűbéri rendszer mellett az, hogy a hadiipar és a hadsereg fenntartása minden forrást elvont, így - na meg a valódi piacgazdaság hiánya miatt - a hadiipari fejlesztéseknek esélyük sem volt átmenni a polgári iparba.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.06. 23:54:07
"A NATO nélkül a három balti köztársaság úgy 3-5 éve orosz kormányzóság lenne."
Kétlem, ehhez pusztán az amerikai hadsereg is elég lett volna.
A hasonlatom az amerikai csendőr pulykatolláról áll, gondolj csak arra, hogy kikelt magából Trump, hogy az európaiak nem tartják be a 2%-os GDP-alőírást. Sőt a németek kijelentették, hogy ez a jövőben sem áll szándékukban.
telkoe 2018.10.07. 00:24:36
www.dailymail.co.uk/news/article-3700863/Russian-FSB-trainee-spies-banished-Chukotka-Kamachtka-Eastern-Siberia-Moscow-Mercedes-graduation-stunt.html
masada 2018.10.07. 01:02:16
nick grabowski · http://fpa-mcc.blog.hu 2018.10.07. 01:16:44
@2%: most úgy tűnik, Trump politikai sikeressége elsősorban annak lesz a függvénye, hogy mennyire tudja felpörgetni az ország külkereskedelmét; neki elsősorban nem a 2% fáj, hanem az, hogy a NATO-tagok *nem vesznek* amerikai fegyvert/nem *amerikai* fegyvert vesznek. Annak meg, hogy a németeknek nem áll szándékában a 2%-os küszöb betartása, a német GDP nagysága miatt én inkább, innen káeurópából, inkább valahol örülök..
invalid user name 2018.10.07. 05:18:23
persze, nem ehhez szoktak. de putyin számára nem fontos -- a politikája a destabilizálás. nem kell ahhoz titkolóznia sem.
egy ilyen béna akció hasznos eszköz lesz amikor majd később egy esetleg megerősödő G(R)U vezetőt meg kell aláznia. a diktátorok szeretik a sameszaikat versenyeztetni.
invalid user name 2018.10.07. 05:21:33
amikor az olaj kicsit drágul akkor van pénz megvenni a nyugati cuccokat s az országnak jobban megy. amikor az olaj ára lemegy akkor oroszország rohad.
a gonnok én vagyok 2018.10.07. 05:30:35
Az ilyen - szándékosan béna - akciók erre kiválló alkalmat nyújtanak.
Ugyanis az orosz magánvagyonok 52%-a offshore helyeken van.
Másrészt az ilyen elbaltázott akciók kelthetik azt a látszatot, hogy az oroszok tényleg ennyire bénák. De közben mégse.
A franc se tudja, nem láthatunk bele az ilyesmikbe.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 07:55:17
A Krímben is elég lett volna, csak ugye Ukrajna nem NATO-tag. És akármilyen kakas is Putyin, azért kétszer is meggondolja, hogy egycsapásra 29 tagállammal keveredjen háborúba (köztük 27 európaival), vagy csak eggyel.
Akárki akármit is mond, a NATO-tagság azért elég komoly visszatartó erő egy potenciális agresszornak, még ha Oroszországnak hívják is.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 08:10:07
Azt mondjuk nem értem kristálytisztán, hogy egy ilyen akcióval hogyan szít bizalmatlanságot a Nyugat és az oda menekült orosz oligarchák között.
invalid user name 2018.10.07. 08:12:49
hát amíg ki nem találnak valami hatékony védekezész az olyanokkal szemben minz az adf, én is örülök a németek visszafogottságának.
CSOKKI MÁLNA 2018.10.07. 10:36:25
CSOKKI MÁLNA 2018.10.07. 10:42:42
CSOKKI MÁLNA 2018.10.07. 10:45:51
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 11:04:41
"arra az amerikai hadseregre gondolsz, amely nagyobbik része párezer kilométerrel arrébb szokott tartózkodni, mint a Baltikum?"
Nem. Arra az amerikai hadseregre gondolok, amely támaszpontokkal veszi körül az oroszokat, és amelynek nem feltétlenül a Baltikumnál kell támadnia ahhoz, hogy a Baltikumnál megállítsa az oroszokat. A következmények persze beláthatatlanok lennének, lásd lejjebb.
@tiboru:
Én azért arra is kíváncsi lennék, vajon az USA megkockáztatna-e egy atomháborút a Baltikum kedvéért - NATO-tagság ide vagy oda. Mert ugye semmi garancia nincs arra, hogy megmaradnának a hagyományos fegyvereknél.
A Baltikum közelében nyilván nem dobhatnak le atombombát, mert akkor épp a megvédendő tagállamot pusztítanák el, a határ közelében máshol sem, maradna tehát egy nagyobb város Oroszország belsejében. Ekkor viszont lesz elég ideje az orosz légi felderítésnek a rakáta észleléséhez és egy ellencsapás indításához az USA belsejábe. Annyira meg nem jó az amerika rakétaelhárító rendszer sem, főleg a Putyin által nemrég bemutatott hiperszónikus atomrakéták ellen.
Persze inkább soha ne derüljön ki.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 11:07:01
Muhammad Balfas 2018.10.07. 11:09:07
Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2018.10.07. 11:09:46
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.10.07. 11:15:18
Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2018.10.07. 11:18:12
Európai téridő 2018.10.07. 11:23:55
humorpalanta 2018.10.07. 11:30:46
Én oda vagyok meg vissza a PAK-FA-ért is, de mindent elmond, hogy még mindig képtelenek voltak rendszeresíteni és véglegesíteni.
Egyszerűen nincs pénzük jelenleg a hadsereg fejlesztésére, csak a tartására. Szíriában is csak megvillantották a régi dicsőségük maradékát. A fél világ által körberöhögött Kuznyecovot például.
Ugyanakkor a titkosszolgálatokra mindig jutott. Most is láthatjuk, hogy hekkerekkel szépen el vannak látva, nem hinném, hogy a többi divíziót kihagynák. Főleg most, mikor a hadsereggel nem tudnak villogni, márpedig a mindenkori orosz elnöknek külföldön tett akciókkal villognia kell, ha otthon hatalmasnak akar látszani.
@proletair: Neked is. Ladánk van. Tökéletesen működik. Jó áron lehetett hozzájutni, ár/érték arányban megérte, bőven tudja azt, ami elvárható, jobban van összerakva, mint egy Dacia, s ami a legfontosabb: Bírja a magyar utakat. Nem mondom azt, hogy nem vennék BMW-t, ha lenne rá pénzem, de nem csináltunk vele rossz vásárt.
Hiryu2,01 2018.10.07. 11:32:38
Merakkor gonoszamarikaik ott vannak egy pökésre zoroszországanyácsak altestétől!!! ja, meg Japánban meg.... Az hogy az oroszokból kurvára nem kér senki, és történelmi tapasztalatok alapján balti államok, etc ketrecben tartananák a medvét, amíg látják hogy véres szájjal hörög: na ezt Moszkva magának köszönheti. Meg bázisok, bázisok mindenhol.... akkor most rohadt gyorsan magyarázza el nekem valaki, egy mondjuk Észtországban állomásozó páncélosdandár mit tud ártani? Ha már attól tartanak, hogy elfoglalja Moszkvát mint anno Napoleon, akkor tényleg a történelem szemétdombján van Oroszország helye, mint anno a dinoszauruszoknak.
Muhammad Balfas 2018.10.07. 11:36:59
Hihi, ez már a novicsokos bérgyilkosoknál is így volt, ahol állítólag egy olyan arcot öltek meg, aki egyébként korábban évekig orosz fogságban volt, aztán elengedték.
Tessék mondani ürge bőrbe varrt ciánkapszula nem volt? Úgy tűnik Tusinger elvtárs az MI5-nek dolgozik..:)
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 11:47:30
"Orosz agresszió a térségben akkor lenne várható, ha felvennék Ukrajnát a Nato-ba."
Ukrajna mindent meg is tesz ezért, csak a NATO húzódozik, éppen mert nem akar közvetlen viszályba keveredni az oroszokkal. Bár előbb-utóbb ez is sikerülni fog a maradék 68-as bagázsnak, ha összeszedik utolső erejüket.
@Hiryu2,01:
"ne tudok új jaltai egyezményről, ami Ukrajnát az orosz érdekszférába sorolta volan"
Nem is kell, elég az, hogy volt Szu-tagállam és Oroszország szomszédja, jelentős orosz kisebbséggel.
"RGO ha Ukrajna NATOhoz akar csatlakozni, akkor az ő dolga, hogy elérje ezt."
Lásd fentebb.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 11:57:51
A titkosszolgálati hibák jelentős részéről sem tud a sajtó, mert (amint azt a posztban is említettem) az ilyesmit egymás között szokták lerendezni. Arról nem is beszélve, hogy ha egy szolgálat hibázik (mondjuk egy hírszerzés), az értelemszerűen a másik szolgálat sikerét jelenti (az elhárításét) és fordítva.
Ha előjönnek és terítenek (általában az a fél, amelyik sikert ért el és ugyancsak általában az elhárítás), annak roppant nyomós oka szokott lenni.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 12:01:19
Szerintem nem lesz atomháború, legalábbis addig nem, amíg többé-kevésbé józan gazemberek szorongatják az atomtáskát. Úgy hetven éves közhely, hogy az atomháborút mindkét fél csak elveszítheti.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 12:03:06
Természetesen csak okoskodik, soha nem foglalkozott se elméleti, se gyakorlati szinten a titkos információgyűjtés egyik vetületével sem.
Így jó lesz?
Paradox oximoron 2018.10.07. 12:30:51
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 12:38:49
"ha egy szolgálat hibázik (mondjuk egy hírszerzés), az értelemszerűen a másik szolgálat sikerét jelenti (az elhárításét) és fordítva."
Ez épp nem igaz. Miért lenne jobb a brit elhárítás csak attól, hogy az oroszok balfaszok voltak? (Feltéve persze, hogy tényleg nem nyugati műveletről van szó.)
"Úgy hetven éves közhely, hogy az atomháborút mindkét fél csak elveszítheti."
Kivéve, ha az egyik fél azt hiszi, hogy képes lesz megelőzni egy ellencsapást. Éppen ezért nehezményezik az oroszok az amerikai rakétaelhárzító rendszerek további fejlesztését, és éppen ezért fejlesztették ki a már említett hiperszónikus atomrakétákat, amelyeket szerintük nem lehet lelőni.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 12:42:39
"Miért lenne jobb a brit elhárítás csak attól, hogy az oroszok balfaszok voltak?"
Szerinted honnan tudtak az érkezésükről? Megsúgta a Gyed Maroz?
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 12:46:42
Vajon mi lehetett az a valódi munka? Vagy annyira ciki a briteknek, hogy be sem vallják, vagy téves az elméleted.
Szerintem ez az egész annyira _feltűnően_ amatőr módon lett elvégezve, hogy akkor sem hinném el, hogy az oroszok csinálták, ha maga Putyin ismerné be. A nyilvánvaló, ordító bizonyítékok inkább ara utalnak, hogy a brit titkosszolgálat biztora akart menni, hogy az akciót az oroszok nyakába varrhassák. Pl. szerinted véletlen, hogy nem voltak hajlandók az oroszoknak mintát adni a méregből? Attól tartottak, hogy az oroszok be tudnák bizonyítani, hogy az nem tőlük származik. Más okot nem tudok elképzelni a mintaadás megtagadására.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 12:46:51
Igen, ez is egy vélemény. Most már csak azon gondolkozom, hogy mekkora kaliberű lehett az a másik munka, ami megérte 300 orosz titkosszolgálati tiszt dekonspirálódását (lásd Bellingcat-cikk, a link valahol itt felül), hogy a többi kárról most ne is beszéljünk. Így elsőre minimum a Mars gyarmatosítása játszhat, vagy az időgép titkának megszerzése.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 12:48:32
Na ez is egy érdekes dolog. Ha valóban tudtak az érkezésükről, akkor miért nem tartották szemmel őket? Miért csak hosszú hónapok kotlása után jöttek elő az állítólagos bizonyítékaikkal? Talán nem azért, mert eddig tartott meghamisítani őket?
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 12:50:51
Mellesleg megsúgom neked: Mindenki érkezéséről tudnak, legföljebb a szándékaikról nem.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 13:05:00
Szemmel tartották őket, pont erről szól a poszt (ha olvastad) és a hírek :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 13:11:36
Ez nagyon rejtélyesen hangzik, csak sajnos nem értem :-)
Mármint a holland elhárítás minden orosz ügynök érkezéséről tud, csak azt nem tudja, hogy múzeumlátogatásra érkeznek, vagy kémkedni?
Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.10.07. 13:28:17
Hiryu2,01 2018.10.07. 14:10:16
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 14:43:49
"Szemmel tartották őket, pont erről szól a poszt (ha olvastad)"
Szóval az elhárítás figyelő szemei előtt hajtották végre a mérgezést. Bocsikácska, de nem lehet, hogy Johnny English tartotta őket szemmel? :P
Újabb bocsikácska, de nem lehet, mert Johnny English minden hülyesége ellenére mindig megmenti a világot.
Mindenki != minden orosz kém
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 14:51:07
"erről szól a poszt (ha olvastad)"
Olvastam, de ha te is olvastad volna a kommentjeimet, akkor világosan kiderült volna számodra, hogy én a Szkripal-ügy szereplőiről beszéltem mindvégig. Annyiban ez is kapcsolódik a poszthoz, hogy oroszokra a vélt elkövetők.
Minorkavidor 2018.10.07. 15:29:23
Minorkavidor 2018.10.07. 15:39:16
Lettországban oroszbarát párt kapta a legtöbb szavazatot. Igaz közel sem eleget a kormányzáshoz (24 helyet szereztek a 100-ból, 51 kell a kormányzáshoz), de minden kezdet nehéz:
hvg.hu/vilag/20181007_Oroszbarat_part_nyerte_a_valasztast_Lettorszagban
Még Észtországban lehet esélyük, Litvániában már nem, mert ott a lakosság 80 %-a litván.
Ha nem is kerülnek kormányra, destabilizálni a 2 állam belpolitikai helyzetét arra jók lesznek.
Paradox oximoron 2018.10.07. 16:08:37
The Biclops 2018.10.07. 16:39:57
Kjerlek jezt az juzenjetet tjorold, njehogy ljebukjak.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 16:49:05
Milyen mérgezést? Hol van a mostani posztban szó mérgezésről? Én a hágai hackerkísérletről beszélek, te nem tudom, miről. Csak azt, hogy félre :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 16:51:26
Hogy a te agyadban mi zajlik le, azt nem tudom, de hogy mikor volt szó a Szkripal-ügyről a kettőnk kommunikációjában, arról fogalmam sincs.
Azt az érzésem, hogy kezdesz fáradni, úgyhogy pihenj egy kicsit, aztán minden könnyebben érthető lesz, meglátod.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 16:55:08
Látszik, hogy nem értesz a titkos ügynökök lelkivilágához: Oroszországban nem járt volna a nyugati napidíj.
Na és az éves beszámolóban is másként mutat egy-egy külföldi ("ellenséges") területen történt akciózás, mint az, ha odabent a kiberműveleti osztályon bohóckodnak egy kicsit az íróasztalok mellett.
Circus 2018.10.07. 17:23:51
Mint ahogy azt sem csodálom/-nám, hogy a holland elhárítás/szakszolgálat, éppen ezért, ha törlesztés jelleggel is, de élvezettel figyeli/segíti az effajta bénázást/lebukást.
A novicsokos balhé, meg a néha-néha angol felségterületre 'betévedő' repülő macik miatt ugyanezt érzem az angoloknál is, illetve volt ugye Litvinyenko, van Assange, meg utóbbiról hírek, hogy hová is menekülne...
Ezzel együtt, adok némi esélyt a maszkirovkának is, hogy elterelje a figyelmet akár a novicsokos balhéról pl (háde látjátok, mennyire bénák vagyunk, hát hogyan lehettünk volna mink?), vagy valami másról - de ezt már kifejtettétek feljebb.
omron 2018.10.07. 17:37:17
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.07. 17:40:34
;-)
9mmPara 2018.10.07. 19:08:03
9mmPara 2018.10.07. 19:15:28
Hát én biztosan nem, de szerintem te se voltál ott :) Számomra ez pl. egy elég nyilvánvaló bizonyíték arra, hogy a magyar szolgálatoknak nem itthon lakik a valódi főnöke (a másik az elhíresült Magomed-sztori).
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.07. 20:39:59
"de hogy mikor volt szó a Szkripal-ügyről a kettőnk kommunikációjában, arról fogalmam sincs. "
Én végig a Szkripal-ügy szereplőiről beszéltem.
"Azt az érzésem, hogy kezdesz fáradni"
Remélem, nem sértelek meg, ha azt mondom, hog te kezdesz fáradni - különben hamarabb észrevetted volna, hogy miről beszélek.
De hogy a poszt témájához is hozzászóljak:
Valami hasonló a véleményem erről is, ennyire bénák nem lehetnek az orosz titkosszolgák. De ez hamarosan kiderül, ha ui. elkezdenek hullani a fejek Moszkvában (és ezt biztos kiderítik a nyugati hírszerzők), akkor tényleg ennyire bénák voltak. Ha nem, akkor valami más áll a dolog mögött.
fran7 2018.10.07. 20:58:16
Az ügyhöz hozzászólva én már nem nagyon hiszek a sajtónak. Szememben a Russia Today és a New York Times ugyanolyan propagandagépezet, mint a Pravda, Szabad Nép volt anno.
xclusiv 2018.10.08. 02:11:39
xclusiv 2018.10.08. 02:16:27
rt - egy állami pénzből fenntartott propaganda kanális, semmi köze nincs az újságíráshoz, se az igazsághoz, se a függetlenségnek, csak egy sima betyárkörte putyinovics eeetá's ánuszrózsájánál.
nyt - na kb. mindenben az ellentéte annak, amit az rt-ről írtam.
hendrick 2018.10.08. 04:23:47
Ez az egész túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, de én hajlok rá, hogy dilettánsok kezébe került a szervezet, mert a 300 főnek az adatai azok már túl számosak "beáldozós" műveletnek, illetve további gyöngyszem a kinti szolgálatok magas színvonaláról a "merdzsós" konvojozásuk, ld itt és még sok helyen a neten: www.dailymail.co.uk/news/article-3700863/Russian-FSB-trainee-spies-banished-Chukotka-Kamachtka-Eastern-Siberia-Moscow-Mercedes-graduation-stunt.html
@invalid user name: "ez már évek óta így van de kit zavar. színleg kell csak nato és eu tagnak lennünk."
Végülis a jelenlegi állampárt egyik főideológusa szerint a mi geopolitikai fekvésünkkel és gazdasági potenciálunkkal a legbölcsebb katonai beruházás egy jól vasalt fehér ing és némi virág (www.youtube.com/watch?time_continue=753&v=XSelW7Pvsf4 ld 16:45), illően üdvözölni az éppen aktuális megszállókat. Igen, megvan ebben is a ráció, valahol egyet lehetne érteni vele, ha mi nem egy pillanatnyi vákuumban önként döntöttünk volna egy katonai tömbhöz csatlakozásról, mindezt népszavazással.
A civileknek akik anno erre szavaztak bizonyára fájó látni mindezt, és csak abban reménykedhetnek, hogy a történelem ismétli önmagát, azaz Horthy is csak "színleg akarta a német szövetséget" majd előkészítette az oldalváltást is, de addigra a tisztikar már "megszokta", hogy mi német szövetségesek vagyunk és amikor a kiugrási kísérlet zajlott, akkor ezzel adekvát módon cselekedett, és döntő többségében hagyta, hogy Skorzeny & Wesenmayer tegye a dolgát.
A helyzet fonákja az, hogy akkor Horthynak "igaza volt" és az ország érdeke a kiugrás lett volna, ma pedig a népszavazáson eldőlt katonai szövetségi rendszerbeli kötelezettségeink teljesítését mismásolhatják el itt-ott a felelős vezetők, már ha igaz ami itt elhangzik, illetve ha igaz az, ami a Katrein interjúban is erre utal.
Ironikus, hogy maga Horthy is egy angolszász szövetségi vonalat készíttetett elő, ezért is kerültek angol nyelvű feliratok a budai vár alatti alagútrendszer néhány pontjára és ezért bántak kesztyűs kézzel az angolszász pilótákkal a vkf 2 def-esek akik amúgy nem a finomkodásukról voltak híresek, sőt már akkor alacsony szintű delegációt fogadtak.
Végül bekerültünk a hőn áhított szövetségi rendszerbe és most bénán kettős játékot játszunk és eljátsszuk a bizalmukat. A civil ugyebár könnyen kibitzel a releváns információk hiányában, amik megmagyaráznák, hogy mi és miért zajlik, de tény, hogy elég gyatrán néz ki ez az ügy.
További költői kérdés, hogy a NATO Gladio és hasonló szárnyaknak mik a forgatókönyvei azokban az esetekben ha egy népszavazáson tagság mellett döntött országot egy vezetője önkényesen kivezetni próbál a szövetségből. A hidegháború alatt tudjuk jól, hogy nem finnyáskodtak, ha pl a kommunista párt úgy tűnt esélyes a választáson akár egy NATO tagállamban.
Minorkavidor 2018.10.08. 08:56:46
Bocs, így már egészen más. Bele sem gondoltam ebbe, csak a kiberhadviselés lehetőségeit vettem számba.
Csaba222 2018.10.08. 11:51:50
Főleg hogy a kedves tisztviselők rá is írták a borítóra/kartonjára melyik az érdekes.
5.) A négy faszi közül kettőnek olyan útlevele volt, aminek sorszáma egymást követte.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.08. 12:01:19
"ha egy népszavazáson tagság mellett döntött országot egy vezetője önkényesen kivezetni próbál a szövetségből."
Ne zavarjon, hogy épp Merkel Németországa jelentette ki, hogy a jövőben sem áll szándékukban a GDP 2%-át a honvédelemre fordítani, hiába vállalták ezt a NATO-tagsággal - mondjuk nem is csoda, kell a della a migrikre. Ezzel szemben épp Orbán jelentette ki, hogy 2020-ig fokozatosan el fogjuk érni a 2%-ot és fenn is tartjuk.
szita szita péntek 2018.10.08. 13:36:37
Nos nem értek hozzá, de pár dolog elég fura nekem. Alapból azt gondolnám, hogy a diplomáciai útlevéllel közlekedők folyamatos titkosszolgálati felügyelet alatt állnak. Nekem logikusnak tűnne - pláne ha hárman egyszerre érkeznek. Tehát ha elterelést akarok csinálni elég maga az utazás a figyelemfelkeltésre. Utána csinálnak mindenféle gyanús dolgot, ez már eleve jól leköti a kémelhárítást. Ennyi. Nem értem mi a búbánatos lópikuláért kell még ennyi egyéb terhelő adat... Útlevélszám, bejelentési cím, taxiszámla , laptop előzmény mittomém mi egyéb még... Ha terelni akartak minek ez a sok minden?
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.08. 15:10:34
Tereléshez overkill. Elbaszott akcióhoz meg olyannyira elbaszott, hogy számomra hihetetlen. Milyen lehetőség marad akkor? Az én szememben csak az, hogy az oroszok nyakába akarnak varrni valamit ál-orosz ügynökök felhasználásával.
invalid user name 2018.10.08. 15:23:09
"a mi geopolitikai fekvésünkkel és gazdasági potenciálunkkal a legbölcsebb katonai beruházás egy jól vasalt fehér ing és némi virág"
ezzel én alapvetően nem értek egyet, elvek nélkül elvész az ország.
kevésbé pátoszosan és a közgazdasági keretek között matematikai bizonyítást is adott erre a hetvenes években két közgazdász, Edward Prescott és Finn Kydland, 2004-ben meg is kapták érte a nobelcsontot. Vagyishogy aki mindig pillanatnyi érdekek mentén dönt, az már középtávon is biztosan rosszabbul jár, mint az, aki (megfontoltan megválasztott) elveket követ.
Hiryu2,01 2018.10.08. 15:33:05
on:444.hu/2018/10/08/a-katonai-hirszerzes-ugynokeinek-lebukasa-az-orosz-allam-rohadasanak-a-tunete
Untermensch4 2018.10.09. 00:01:22
Hallottál az "atomaknákról"? Egészen frankón elásták őket az NSZK-ban... és lehet hogy az észtek inkább a határ észt oldalára dobatnak egy bombát (főleg ahol ott náluk nagyrészt oroszok vannak) h demonstrálják az oroszok felé mennyire nem akarják az aktust... (hivatalos magyarázat:"a hadgyakorlaton sajnos balesetet szenvedett egy eszköz, óriási szerencse hogy oroszország szuverenitása nem sérült, az erdőben mászkáló ismeretlen eredetű fegyveres emberek meg ugye nem voltak oroszok tehát semmi probléma...") :)
Untermensch4 2018.10.09. 00:04:09
A nagy létszám oka pedig hogy ha négyen négyfelé kombózhatnak akkor ehhez kell méretezni az őket figyelő csapatot. A kapacitás vszeg a hollandoknál is véges, ha így kb nem is maradhat elég az igazi buli megzavarására akkor lehet értelme.
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.09. 12:05:50
Titokszolga vizsga, Cia, MI6 és GRU-s hallgatóknak. A feladat egyszerű, ledobják őket a Szaharában számukra ismeretlen helyen, majd a feladat egy zsiráfot szerezni és leszállítani a táborba azt.
Cia, műholdas távérzékelők, ... 3 óra múlva szállítják a zsiráfot.
MI6, kikérdezik beduin kapcsolataikat, majd 6 óra múlva hozzák a zsiráfot.
KGB, 12 óra múlva beállít egy elefánttal. Vizsgabiztos mondja, gyerekek, zsiráfról volt szó.
Mire azonnal kétségbeesetten felsikít az elefánt! Zsiráf vagyok! Zsiráf vagyok!
Circus 2018.10.09. 12:41:13
Mondanám, hogy lazán kapcsolódó fél-off...
Mr. Neutron 2018.10.09. 16:25:09
index.hu/kulfold/2018/10/09/rosszul_lett_a_gru_fonoke_miutan_beszelt_putyinnal/
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.09. 17:23:32
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"ha ui. elkezdenek hullani a fejek Moszkvában (és ezt biztos kiderítik a nyugati hírszerzők), akkor tényleg ennyire bénák voltak."
prukker 2018.10.09. 17:41:18
És ha kérdezed, hogy ez miért, hát azért, mert így egy közúti ellenőrzésnél érinthetetlenek, vezethetnek részegen, tilosban, gyorsan.
Ne keress ott mögöttes tartalmat, ahol nincs.
Ez ma Oroszország.
David Bowman 2018.10.09. 19:20:18
Hogy miért lőtték le a maláj gépet?
Íme egy hihető és konzisztens történet:
- A felkelők találnak egy hátrahagyott, működésképtelen BUK rakétaindítót.
- Az oroszok ezt kicserélik nekik egy működőre, és rákenik, hogy megjavították. Mindezt azért, hogy fenntartsák a látszatot, hogy nem szállítanak fegyvert a szakiknak.
-Ezt szépen a határ mellé telepítik, de nem használják ki a lehetőséget, és a szakik nem kapják meg a szükséges támogatást a határ orosz oldaláról. A BUK ugyanis egy rendszer lenne, aminek kellene hogy legyen felderítő és azonosító radarja.
-Így csak egy félvak rendszer, ami tud célozni és lőni, de nem tudja pontosan mire?.
Hiryu2,01 2018.10.09. 20:12:47
tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.10.09. 21:32:37
Várható volt, VVP nem az a megbocsájtó típus.
Echoo 2018.10.09. 22:48:49
Gondolom nehéz motiválni őket, Putyin is vagdalkozik, adná a bankot nagyhatalomként, de gazdaságilag sehol sincsenek. Csak a rombolásra, gyilkolásra, hecker-kedésre használják az embereket. Nem szokatlan ez ebben a műfajban, de azért nem árt, ha egy kis hazafisággal fel tudják magukat (bűntudat) menteni is!
Minorkavidor 2018.10.10. 09:12:12
Most olvastam a 168 órában, hogy 7950 fővel tervezik emelni a Honvédség létszámát? Ez most komoly?
vagtatokobor 2018.10.10. 09:18:41
(444.hu/2018/10/08/a-katonai-hirszerzes-ugynokeinek-lebukasa-az-orosz-allam-rohadasanak-a-tunete)
Vagyis:
"A kérdésre, hogy miért regisztrálják magántulajdonú autóikat a GRU címére a hírszerzés ügynökei, Gabuev szerint az a választ, hogy a GRU címére regisztrált autók egy különleges listára kerülnek: ezeket nem állíthatják meg a rendőrök, így pl. a gyorshajtást, ittas vezetést sem lehet számon kérni a sofőrökön. És még csak súlyadót sem kell fizetniük a járműveik után."
Vagyis, kovetkezo informacioink vannak:
A) Ha katonai/titkos szolgalati cimre van bejegyezve egy magan auto, akkor annak a tulaja orjasi anyagi es egyebb elonyhoz jut.
B) Mivel az egyik szolgalat, egyik al szervezete tomegesen elhetett ezzel, akkor feltelezhetjuk, hogy tovabbi szolgalatok is ugyan igy elhettek ezzel a gyakorlattal. Miert ne tettek volna?
C) Mivel meg BerlinCat is hozza fert, valamint informacio is van arrol hogy fekete piacon megvasarolhato az orosz gepjarmu nyilvantartas (nev, szuletesi ev), plusz korabban ok hozza fertek az orosz utlevel nyilvantartashoz is (nev, szuletesi ev + fenykep)
Ha A, B, C egyutt igaz, abbol nalam az kovetkezne, hogy nem csak a GRU 305 fos kiber szolgalata kompromitalodot, hanem ennel sokkal nagyobb kiterjedesu a res. Nem hiszem, hogy a mai informatikai eszkozokkel akkora nehezseg lenne ossze kotni a potencialis cimeket, neveket, szemelyes adatokat…Foleg egy ebben erdekelt szakszolgalatnak-szolgalatoknak...
Viszont ha ez igy igaz lenne, annak a kovetkezmeneye szamomra szinte belathatattlan...
Velemeny?
CSOKKI MÁLNA 2018.10.10. 10:37:47
CSOKKI MÁLNA 2018.10.10. 10:39:18
CSOKKI MÁLNA 2018.10.10. 10:42:54
Arról persze nem sokat fogunk megtudni, hogy mit csinált ez alatt a műbalhé alatt a GRU valójában..
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.10. 11:22:35
David Bowman 2018.10.10. 12:07:56
Ez a szép új világ. Aki nem törődik bele, hogy a végbéltükrözésének lelete gyakorlatilag nyilvános adat, az még ma kösse fel magát.
És senki (még a KGB se) tud mindenre figyelni. Mindig van még okosabb, aki megtalálja a kiskaput. Mindig van áruló.
A rendszereket kell úgy alakítani, hogy az ilyen károkkal szemben a legellenállóbbak legyenek.
David Bowman 2018.10.10. 12:09:47
Mr. Neutron 2018.10.10. 12:59:51
Nem irigylem szegény szaudiakat azokért a nemzetközi szankciókért, amit ezért hamarosan kapni fognak.
CSOKKI MÁLNA 2018.10.10. 13:02:36
Echoo 2018.10.10. 13:17:20
Echoo 2018.10.10. 14:25:24
Echoo 2018.10.10. 14:26:06
hátramozdító 2018.10.10. 15:08:25
Bár a lottószámokat tudnám így megsaccolni :)6-án írtam itt: "Jönnek a lepotyogó repülőgépek, elsüllyedő hajók, kisiklott vonatok, leszakadt hidak, felrobbanó"
Igen, egy repülőgépet is lenulláztak nemrég.
9mmPara 2018.10.10. 18:08:36
9mmPara 2018.10.10. 18:10:22
David Bowman 2018.10.10. 18:36:21
David Bowman 2018.10.10. 18:39:17
David Bowman 2018.10.10. 18:42:56
Jut eszembe: Egy faszi eltéved a Szaharában. Kóbászol jobbra-balra, nem találja az utat. Egyszer csak meglát egy eszkimót kutyaszánon.
Megszólítja: Elnézést uram, kicsit eltévedtem...
-Maga?
CSOKKI MÁLNA 2018.10.10. 19:50:48
Circus 2018.10.11. 17:54:00
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/11609783/Mapped-Just-how-many-incursions-into-Nato-airspace-has-Russian-military-made.html
Mindenki döntse el, hogy ez mennyire releváns ;)
(Abba is fejeztem a félOFFot, bocs)
humorpalanta 2018.10.11. 21:58:22
index.hu/kulfold/2018/10/11/az_ukran_nacionalistak_azt_allitjak_orosz_titkosszolgalatoktol_loptak_a_magyar_utlevelek_adatbazisat/
9mmPara 2018.10.12. 09:05:00
24.hu/belfold/2018/10/12/elbocsatas-miniszteriumok-kozszolgalat-katonai-szolgalat/
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.12. 10:35:48
privatbankar.hu/makro/nem-putyinra-vall-a-kivitelezes-mas-volt-a-celja-az-angliai-mergezesnek-321543
Mr. Neutron 2018.10.12. 18:22:13
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.12. 18:42:41
Mr. Neutron 2018.10.12. 19:50:27
Szóval. Valószínűleg siettek, ezért nem szántak túl sok időt a tervezésre, műveleti biztosításra és hasonlókra. Figyelembe vették, hogy a célterület egy teljesen bekamerázott országban lesz, ezért "egyszer használatos" végrehajtókat kell beküldeni, akiknek minél gyorsabban végre kell hajtani a feladatukat és lehetőleg még azelőtt eltűnni az országból mielőtt Mr. Szkripal megfogná a kontakt méreggel befújt kilincset. Biztosan tudhatták, hogy kiváló minőségű képek fognak készülni az embereikről, akiket a nyomozás során könnyedén be fognak tudni azonosítani és az angliai látogatásukat percnyi pontossággal rekonstruálják majd, de ez nem igazán érdekelte őket, mert nem az UK-ba telepített, értékes humán infrastruktúrájukat használták, hanem két olyan tisztet, akik nem klasszikus hírszerzők voltak, hanem Szpecnaz előéletű erőemberek, akiket eleve "egyszer használatos" végrehajtónak képeztek ki, és akik jó előre tudomásul vették, hogy ezek után soha többet nem utazhatnak nyugati országba.
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.13. 08:38:55
ha
a cél az angliai orosz oligarchák Oroszországba terelése volt, akkor azt hogyan oldhatták volna meg egyszerűbben és - vagy olcsóbban?
Ha a cél a bünti volt, akkor csak jelzem mindkét célszemély "köszöni szépen" de túlélte a büntit és az egyszer használatosak nem "hasznosultak".
Mr. Neutron 2018.10.13. 10:10:50
:) Visszaolvasva tényleg egy kissé bő lére eresztettem, de a lényeg: elég annyit feltételezni, hogy sietniük kellett Szkripal ártalmatlanná tételével, és ez mindent megmagyaráz, tehát nincs szükség további, messzire vezető és bizonytalan szavatosságú konspirációs teóriák gyártására. Tehát kihagynám a számításból az emigráns oligarchákat stb.
Az meg, hogy fiaskó volt-e, szerintem nem tudható. Az angolok szerint a célszemély túlélte, de mindeddig nem mutattak még egy képet sem, amellyel bizonyítanák, hogy él, és köszöni szépen, jól van. Azért kételkedem, mert a Novicsok típusú idegmérgek visszafordathatatlanul károsítják az idegrendszert, ha az expozíciónak kitett személy nem kap gyorsan antidotumot. Márpedig Szkripalékról tudni lehet, hogy csak órák múlva jutottak orvosi ellátáshoz. Nekem az a tippemn, hogy Szkripal valóban él, de élőhalott rocsként vegetál egy kórházi elfekvőben.
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.13. 11:05:46
Amúgy igazad lehet abban is hogy nem volt cél az angliai orosz oligarchák "hazaterelése", bár a szándék Oroszország részéről elég régi. Gyanítom akiket az angolok elzavarnak inkább mennek máshova mint Oroszországba és ezt vélelmezem hogy az oroszok is tudják. :-(
szita szita péntek 2018.10.13. 16:31:42
Ha és amennyiben a titkos szolgálat likvidálni akar valakit, akkor gyanúm szerint a lehetőségek relatíve széles tárházából válogathat. Azt feltételezni, hogy az áldozatot nem fogják alaposan kivizsgálni és így nem fogják felfedni a méreg típusát magát gyakorlatilag nulla, hisz a kilincset vélhetőleg nem egy ember fogja csak megérinteni, így a hasonló esetek feltűnése akkor is gyanút keltene, ha nem érzékeny személyekről lenne szó. Egy orosz fejlesztésű (katonai?) idegméreg használata így önmagában, tervezetten jelenti a lebukást. Amennyiben jól okoskodom, akkor a cél nem csak a célpont megsemmisítése volt, de a lebukás is. Nem tudom ennek mi értelme, de valami biztosan van. Mittomén: "Meg akarom mutatni, hogy én a nagyhatalom még ezt is megtehetem következmények nélkül, mert lótúrót sem tehettek." Passz.
(No persze van még az a lehetőség, hogy tényleg ennyire hülyék, de az annyira brutális elképzelés, hogy szerintem foglalkozni sem nagyon van értelme vele.)
Csaba222 2018.10.15. 13:43:14
Esélyesnek érzem.
"Meg akarom mutatni, hogy én a nagyhatalom még ezt is megtehetem következmények nélkül, mert lótúrót sem tehettek." Passz.
Csak után derült ki az ára.
Elég átnézni az útleveleket, Ha van pecsét, telefonszám, + a semmiből született Akkor Orosz titkosszolga. Lehet ebből egy is elég hogy gyanús legyen. Simán lehet hogy a többi ügynökségük telefonszámai is rákerült az aktára, gyorsabb ügymenet 0 hivatalnoki kekeckedés.
Egy-egy helyre bejelentett autók, mivel helyi előnyökért ment simán lehet az az általános a jó gyakorlatot szeretik átvenni az összes hasonló helyen, soha nem kapsz büntetést nincs tilosban parkolás stb.
Akkor most jön az hogy mennyi eberük is bukott le, akinek ilyen útlevele van, 1-5 éve járt kint, akkor a reptéren tuti megvan róla a kép nem csak az útlevél száma. Simán lehet hogy mostantól nem sokan utazhatnak a lebukás, folyamatos megfigyelés kockázata nélkül.
10-20 éve még nem lett volna akkora gond, 1 reptéri alkalmazottnak hiába adsz oda 15 000 fotót ha valamelyiket látod szólj,ellenben ma azt megteszi a MI.
CSOKKI MÁLNA 2018.10.17. 12:15:08
Csak egy kérdés: Melyik kormány alatt világították át oroszok a magyar titkosszolgálatokat..?
CSOKKI MÁLNA 2018.10.17. 13:00:31
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.17. 16:03:41
Kissé pontosítom a kérdést: Melyik kormány alatt DERÜLT KI, hogy oroszok átvilágították a magyar titkosszolgálatokat?
Biztos én vagyok nagyon gyanakvó, de erősen kétlem, hogy az államszocializmusból áttért elvtársi miniszterelnökök alatt (Horn, Medgyessy, Gyurcsány) az oroszok aludtak idehaza.
Mr. Neutron 2018.10.17. 16:29:37
CSOKKI MÁLNA 2018.10.18. 10:46:57
gondola.hu/cikkek/77112-A_Szilvasy-ugy_reszleteire_deritett_fenyt_a_Heti_Valasz.html
www.haon.hu/gyurcsany-moszkvaban-putyin-nagy-terveink-vannak-a-magyarokkal-a-gaziparban-2/news-20070322-01195698
index.hu/gazdasag/magyar/gyda080228/
www.origo.hu/nagyvilag/20091125-valgyimir-putyin-orosz-kormanyfonel-vacsorazott-moszkvaban-gyurcsany-ferenc.html
Mr. Neutron 2018.10.18. 18:42:21
CSOKKI MÁLNA 2018.10.19. 13:51:51
Gyurcsány moszkvai randevúiról meg mélyen hallgatsz..:)
Mr. Neutron 2018.10.19. 15:09:59
:)
Muhammad Balfas 2018.10.20. 18:53:26
Muhammad Balfas 2018.10.20. 18:55:47
Igen, miután már látta, hogy a németek bukóban vannak. Korábban azért-Teleki támogatása mellett-csatlakozott a háromhatalmi egyezményhez..
Muhammad Balfas 2018.10.20. 18:56:39
Mr. Neutron 2018.10.20. 19:36:17
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.20. 19:53:58
"Akik ezt mondják, azok ugyanolyan komolytalan ködszurkálók, mint akik szerint Gyurcsány pórázának vége Vlagyimir Vlagyimirovics kezében volt."
Azért Gyurcsány pártállami múltját és családi kapcsolatait ismerve ennek kicsit nagyobb a valószínűsége. Persze ez még nem bizonyíték.
MrR2008 2018.10.21. 21:12:57
A videók visszanézésében is van egy csepp gyakorlatuk, utána már nem nehéz visszakövetni a történéseket.
rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.22. 05:48:44
Most találtam egy blogot, a hazai szolgálatokról. Van ebben minden, de a szojvet gyökereit mintha nehezen vesztenék főleg a "katonás titokszolgák". :-(
naivbalfacan.blog.hu/2015/09/22/udvozlunk_a_blog_hu-n_50609
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.22. 11:50:59
Ez igaz. Ahogy az is igaz, hogy egy közepes sminkes is képes a felismerhetetlenségig megváltoztatni egy ember arcát. Akkor meg nem sokat segítenek a kamerék milliói sem.
Mindegy is, talán soha nem fogjuk megtudni, vajon ez egy buta malőr volt avagy egy dupla- vagy akár triplafenekű trükk.
zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt 2018.10.22. 15:15:55
tiboru
hiryu
nicknévvel feltüntetett román titkosszolgák írnak posztokat?
Most már értem a színvonaltalanságot és az orrba- szájba amerikai seggnyalást.
De ne aggódjatok, elvtársak, karácsonyra megint új báb- miniszterelnököt kaptok a tengerentúli Gazdiktól, bármennyire erőlködtök is itt.
Noname Watanabe 2019.08.15. 18:11:57
A nemrég felrobbant, és fél Szeverodvinszkot gamma-sugárzással beterítő csodarakétára gondoltál? Amiről kiderült, hogy még most tesztel(get)ik?
Putyinék megint azt játszották ezzel a csodarakétával, mint a Szu-50-nel. "Igen, kész van, gyilkos, csodafegyver... ja, még teszteljük... még fejlesztjük... ja, inkább nem kezdünk tömeggyártásba, mert... mert csak."
Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.16. 03:44:03
Látom, igen jólértesült vagy a témában, netán te vagy a portás a kísérleti telepen?