Mindenkinek be kell látnia, hogy a brazil szárazföldi erőket népszerűsíteni hivatott telefonkártyás posztot értelemszerűen követnie kell egy légierős testvérposztnak, aminek most jött el az ideje.
Nem állítom, hogy a Força Aérea Brasileira a világ élvonalába tartozik, de vannak nála szánalmasabb légierők is - és most kegyeleti okból nem nevezek meg egyet sem.
Lássuk tehát azt a kilenc kapcsolódó kártyát, ami tiboru aa. gyűjteményében lapul.
A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
Collingwood 2008.09.24. 09:43:31
stokersmith 2008.09.24. 10:04:25
A P-47 neve a kép alapján születhetet, mint to jug, dinsztel, párol. Ez a napalm alkalmazására lehet utalás. Vagy nem. Vagy.
limbekcs 2008.09.24. 10:07:31
Brazil and World War II: The Forgotten Ally.
What did you do in the war, Zé Carioca?
www.tau.ac.il/eial/VI_2/mccann.htm
Wiki barátnőnk szerint pedig:
Although technically neutral, this increasing cooperation with the Allies led the Brazilian government to announce, at the Pan American States Conference in Rio on 28 January 1942, the decision to sever diplomatic relations with Germany, Japan and Italy.
From the end of January to July 1942, around thirteen Brazilian merchant vessels were sunk by German U-Boats. Hundreds of people died as a result of these attacks.
In August 1942, one single German submarine, the U-507, sank five Brazilian vessels in two days, causing more than six hundred deaths.
(...)
The passive position of the Vargas government was untenable in the face of public opinion. Ultimately, the government found itself with no other choice but to declare war on Germany and Italy on August 22, 1942.
en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_Expeditionary_Force#References
Professor Pizka 2008.09.24. 10:31:17
Repülőgyártásukat sem szabad lebecsülni, az Embraer (embráner, ahogy errefelé hívják) a világ egyik legjentősebb gyára, a kis utasszállító kategóriában a piac egyik vezetője, a gépeik a legmodernebbek közé tartoznak (az újak, natürlich) Hozzánk legközelebb a lengyel LOT használ Embaert, mi a konkurens Bombardiertől veszünk. Az embaernek van amúgy AWACS változata (pontosabban AEW&C) Ericsson radarral.
A Tucano a maga kategóriájában szintén az egyik legjobb, nemcsak kiképzőgép, hanem a dzsungel fölötti drog- illegálisfavágó- embercsempész- és egyéb mélyen illegális Cessnák üldözésében és lelövésében jó. Ez külön műfaj, része a helyi folklórnak.
Gyártottak az olaszokkal együtt egy AMX nevű könnyű támadógépet (pocket Tornado) ami mára elavult, de szintén házon belül tudják moderniálni. Szóval van ott kapacitás fejekben és gyárakban is.
Amúgy van haditengerészeti légierejük, egy kiszolgált korábbi francia hordozót vettek meg, azon Skyhawkok vannak.
Mike 2008.09.24. 11:06:13
"Designed in 1978 under Joseph Kovacs":)
Professor Pizka 2008.09.24. 11:23:10
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.09.24. 13:18:33
a blogon megvolt az otvenezredik latogatas a yasyloszamlalo telepitese, vagyis marcius ota; hat honap alatt ez nem rossz!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.09.24. 13:19:11
Papp Sanyi 2008.09.24. 15:31:32
Én jövök minden nap, hátha akad vmi újdonság!
2008.09.24. 16:51:21
Neoprimitív 2008.09.24. 17:28:56
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.24. 21:29:38
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.24. 21:30:49
www.aviation-history.com/republic/p47.html
M · http://www.uniforminsignia.net 2008.09.24. 22:49:52
0-tól 19,99 mm-ig - géppuska
20,00 mm-től - gépágyú!
0.5 hüvelyk (inch) = 12, valamennyi mm, tehát géppuska, nem gépágyú
ejnye-bejnye!!!
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.25. 09:11:49
egyébként 12,7 mm az .50-es kaliber (kizárólag matematikai alapon)
LouiS 2008.09.25. 09:36:23
Professor Pizka 2008.09.25. 09:51:11
Mellesleg a Wright cyclone kilenchengers változatát licencben gyártotta a SZU, abból lett a kétfedelű Ancsák Szvecov motorja.
mr nemo 2008.09.25. 10:34:27
gargoyle 2008.09.25. 10:38:23
A mirage tipusjelzese valoszinuleg csak brazil legieron beluli elnevezes, miragebol nem tudok F- sorozatrol, ezt valszinu az USAtol vettek at a brazilok.
gargoyle 2008.09.25. 10:43:31
hasonlo mod epult a mig25 is a hajtomu kore, vagy hogy ujabb amcsi peldat mondjak, a delta dart vadaszgep is egy legiharcraketa kore epult ha jol emlekszem (atomtoltetu volt a kis aprosag, akkoriban nem sarral gurigaztak ha haborut terveztek :). valoszinuleg azert tunik ez tipikus amcsi/orosz modszernek, mert az utobbi 50 evben leginkabb ott epultek csak csucstechnologias eszkozok, amik a hatarokat feszegettek, a tobbi orszagban csak mutatoban talalni komolyabb sajat fejlesztesu dolgokat (franciaorszag a nagy arcuk miatt, vagy del afrika az embargo miatt)
mr nemo 2008.09.25. 10:55:06
Professor Pizka 2008.09.25. 10:59:16
ErrorFlynn 2008.09.25. 10:59:59
top gun-előfizetők, ha összegyűlnek... :-)
gargoyle 2008.09.25. 11:05:42
Condottiere 2008.09.25. 11:48:54
Condottiere 2008.09.25. 11:49:59
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.25. 11:51:32
ErrorFlynn 2008.09.25. 11:56:11
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.25. 12:02:39
még szerencse, hogy amióta rendezett a családi életem, ilyen kérdések csak mint emlékképek, visszaemlékezések stb könnek elő. úgy is csak ritkán. hiába, ilyen az, ha valaki kínosan konzervatív :(
akarom mondani :)
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.25. 12:03:30
ErrorFlynn 2008.09.25. 12:18:13
(ügyesen témát váltok, még mielőtt valaki lepapucsozna ;-)ilyen jólelkű vagyok...)
gargoyle 2008.09.25. 12:33:27
gargoyle 2008.09.25. 12:36:02
LouiS 2008.09.25. 15:41:15
Neoprimitív 2008.09.25. 22:20:04
Condottiere: szerintem a cikk írója vagy félreértette a dolgot vagy csak rosszul fogalmazott. A közvetlen támogató gépeknél elég régóta kedveltek a légcsavaros típusok, azon egyszerű oknál fogva, hogy kis magasságon lehetetlen egy földi célt Mach2 mellett eltalálni. Egy csatagépnél sokkal fontosabb, hogy sokáig a célterület fölött tudjon maradni és sok fegyvert tudjon vinni, ezekben pedig a takarékosabb propelleres gépek jobbak. Az UAV-ok éppen ebben a feladatkörben ideálisak, hiszen a pilótának nem kell pisilni mennie és nincsenek túlélési ösztöneik, ha egyszerre húsz helyről nyitnak tüzet rá. A helyi, asszimetrikus konfliktusok nagy száma miatt kisebb az igény a légifölény-vadászokra, a propelleresek pedig jobbak támogató gépnek, de a kettő között nincs okozati összefüggés.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.09.26. 09:03:57
Kis kiegészítés. A csillag- és a soros motor szerintem inkább tervezési/építési alternatívák voltak a reülőgépgyártásban. Mindkettőnek van előnyös és hátrányos oldala - pl a hűtésről már volt szó. A levegő és a folyadékhűtés kérdése mellett a dupla csillag motoroknál pl erős hátrány volt, hogy a második csillagsor hűtése sokkal kevésbé hatékony (mert már előmelegített levegőt kap, lásd Fw 190 A sorozat)
A légcsavar választásnál pedig az átmérő a max főtengely fordulatszám miatt is kérdéses, mert a légcsavat vége (ez forog ugye a leggyorsabban) nem lépheti át a hangsebességet, különben atomjaira hullik az egész - hacsak persze nem alkalmaznak egy osztóművet, ami ugye űjabb súly, újabb meghibásodási lehetőség, újabb ellenállás a motoron, meg persze költség is.) Egy jó négytollú állítható állásszögű sróffal azért le lehet terhelni még egy erős motort is lásd An2-es (1000 Le) de a háború második felében elkezdtek előjönni a turboprop légcsavarok is lásd. Spitfire MkIX. Valószinüsítem azonban, hogy az amcsiknak nagy számban állt rendelkezésre csillagmotor, ezért tűnt elfogadható kompromisszumnak pl. a harckocsigyártásnál is. Egy jó motor kifejlesztése (lásd a németeknél a DB és Jumo soros motorokat) meg elég sok idő és energia - lásd a mai autóipart, hogy csak kevesen vállalkoznak ilyen mutatványra - az amcsiknak meg hirtelen kellett és sok harctéri játékszer. Talán ez is közrejátszhatott a magas tankok építésénél. Másrészt pedig akkor amikor, tehát közvetlenül a háb. elött élt még a magas harckocsiépítés elgondolása (lásd Fr.o. és Charles de Gaulle) - ami elgondolás persze később elbukott.
Hirtelen ennyi hot-spot-om jött elő a megjegyzéseid hatására.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.09.26. 15:47:01
Csak azert poenkodtam a "brazil nyelvvel", mert nekem portugalok mondtak, hogy szamukra olykor eleg erthetetlen :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.10.09. 10:29:14
kitekinto.hu/amerika/2008/10/09/brazilia_lesz_a_leveg_ura/