Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Vendégposzt - World of Tanks (ajánló)

2011.02.11. 08:00 Lemilblog

Sonko kolléga mai ajánlója egy ingyenes, online élvezhető játék, Guderian mester késői rajongói számára minimum a kipróbálása kötelező. És mielőtt megkapnánk a kritikát: igen, tudjuk, hogy csak a pancserek, a nők, valamint az ötvenen túli bölcsészek és OKJ-s lemezlovasok használják a „tank” szót, de egyrészt leütésspórlási, másrészt stilisztikai sokszínűségi megfontolásokból olykor ezt tördeltük be a „harckocsi” helyett. 

A tankokat sokan szeretik. Nagyok, nehezek és károsak a fogakra fenyegetőek, erőt sugároznak (az ágyúcső, mint fallikus szimbólum vonalat nem erőltetném, azt meghagyom a szüfrazsett-mozgalomnak). Harckocsit vezetni azonban a népesség igen kis hányadának van lehetősége, harcban pedig még ennél is kevésbé. Ezt orvosolandó jónéhány tankos játék született már; a World of Tanks is egy ezek közül. Ami egyedivé teszi, hogy MMO, azaz Massive Multiplayer Online játék, vagyis több ezren játszhatják egyidejűleg.
A játék célja egyszerű: tankcsaták lejátszása. A készítők a játék idősíkjának a 30-as évektől a koreai háborúig tartó időszakot választották, amikor is a páncélos hadviselés igazán szárnyait bontogatta. Az egyszerű, gyalogságot támogató szerepű tankoktól az igazi nehéz szörnyekig és tankvadászokig igen sok minden megtalálható benne; mintegy 50-60 típust vonultatnak fel.

A játék kezdőképernyője és intrója után egy garázs fogad minket, ahol is tankjainkat ápolgathatjuk, rakhatunk rájuk bumpert meg spoilert szerelgethetjük. A játék kevéssé igazít el minket arra vonatkozóan, hogy mégis mit kéne tennünk, de ez betudható a béta verzió hiányosságának.


A játék többféle erőforrást használ, kétféle pénzt és kétféle tapasztalatot. A kredit az alap-pénz, amiből vásárolunk. Kreditbe kerülnek a tankok, az alkatrészek és a lőszer, valamint a sérült harckocsink javítása, továbbá az egyes kiegészítők. Az arany az, amit valódi pénzért vásárolhatunk. Ezt simán átválthatjuk kreditre (1:400 az arány jelenleg), illetve vehetünk belőle speciális felszereléseket (úgymint javítókészlet, különleges lőszer, álcaháló). 

Tapasztalatot (továbbiakban xp) csatázással szerezhetünk. Hogy még pontosabban mivel, arra a csatáknál kitérek. Van járműhöz kötött xp, ezt az adott nagyértékű harci technika alkatrészeinek kifejlesztéséhez használhatjuk, valamint van a free xp, amelyet bármely géphez. Pusztító gépezeteink fába tagozódnak, azon belül is tierekbe (ez egyfajta rangnak felel meg), és mindent az eggyel felette (esetenként mellette) lévő gépelyből fejleszthetünk ki (általában ez kerül a legtöbbe). Elsőre nem volt könnyű rájönni, de amúgy egy egész értelmes rendszer.

Na de szakítsuk kicsit félbe a tankmenedzseri OKJ-s képzést, és nézzük meg, hogyan is működnek a csaták.

Minden ütközetet 30 fő vív egymás ellen (15-15 mindkét oldalon), különböző pályákon (ezekből jelenleg talán pont egytucatnyi van). Az a csapat nyer, amely vagy elfoglalja az ellenfél bázisát, vagy megsemmisíti az összes ellenséget. Mondanom sem kell, az utóbbi igen népszerű. Járművünk irányítása igen egyszerű, a WASD gombokkal megyünk előre, illetve kanyarodunk, az egérrel célzunk és lövünk. A képernyőn két kör található: az egyik a harckocsink körül szabadon forgatható kamera, a második pedig az, ahova éppen a lövegünk céloz. Alapesetben a második igyekszik az elsőt követni, hacsak a jobb gombot nyomva nem tartjuk. A bal egérgombbal elsüthetjük szolgálati csúzlinkat, találatban reménykedve.

Minél kisebb a célkörünk, annál jobb, mert ez határozza meg azt a területet, amelyen belül a lövedék – véletlenszerűen – be fog csapódni. A célzás függ a legénységünktől is, de erről később. Nem lőhetünk ám akárhová, mivel a torony csak egy bizonyos szögben képes le-, illetve felfelé emelkedni, így például egy magaslaton lévő ellenséggel meggyűlhet a bajunk. Ráadásul a körbeforgás sem instant; adott egy szög/másodperc érték, amivel a torony forogni képes. Mindezekből leszűrhető a következtetés, hogy baromi nehéz ám eltalálni bárkit is. A helyzet nem ilyen súlyos persze, de azért kell egy kis gyakorlás.


És arról még nem is beszéltem, hogy a legtöbb tank azért egynél több lövést kibír (habár mi határozottan másképp fogjuk érezni ezt első páncéltraktorunkban).  A lövedékeknek sebzés és páncéltörés értéke van – ha nem ütjük át a páncélt, akkor az ellen bizony sértetlen marad! Számít még a lövés szöge is, illetve az ellenséges páncélzat alakja – a döntött páncélról könnyebben lepattognak a lövedékeink.

A helyzetet tovább bonyolítja a láthatóság kérdése, ugyanis csak bizonyos távolságból látjuk az ellenfelet, és bokrokba, illetve különböző tereptárgyak mögé be lehet bújni és elrejtőzni. Furcsán hangzik ez egy harckocsi esetében, pedig nem ismeretlen fogalom – meg hát nem is arról van szó, hogy megy a delikvens az erdőben, és egyszer csak megbotlik egy Panzer II-esben, hanem hogy 150 méter helyett mondjuk csak 50-ről lehet kiszúrni. A lövés, a mozgás azonnal felfedi a settenkedő páncélost (a löveg-hangtompító meg a lopakodó lánctalp nem nagyon volt hadrendbe állítva).


A játék „spotting” rendszert használ: 2-300 méterre meg kell közelítenünk az ellent, aki erre feltűnik a térképen. Ezt a távolságot rádiónk befolyásolja, mint ahogy a csapattársaknak történő jelzés távolságát is (signal és view range). Ha nincs, aki lássa, akkor az adott tank egy idő után eltűnik a többiek szeme elől.

A csaták egyik élvezetes pontja még a céltalan rombolás. A nagyobb házakon kívül a legtöbb dolognak neki lehet menni és meg lehet semmisíteni. Egy-egy csata végére általában kidőlt fák, villanyoszlopok, hosszában szétdúlt kerítések szegélyezik utunkat (az egyik pályán még egy árnyékszék elpusztítására is van lehetőségünk). Egy 50-60 km/h-val száguldó húsz tonnás monstrum ellen keveset ér a sorompó, de a kisebb járművek sem állhatják  útját – mert a játékban lehetőségünk van nagy, nehézsúlyú tankunkkal másokba belerohanni, és az ezt követő robbanás, majd sűrű fekete füst láttán képünkön őrült vigyorral közölni, hogy „mazsola!” (a jobb fizikai kondícióban lévő eb közösül).
Mint ahogyan azt már korábban említettem, többfajta besorolású jármű létezik. Ezek a következőek:

1.) Könnyű tankok (Light Tank)
: könnyű páncélzatú, gyors harckocsik; feladatuk a felderítés, illetve a tüzérség mögé kerülés lehet. Nem nagyon bírják a lövéseket, leginkább sebességükben van az előnyük.

2.) Közepes tankok (Medium Tank): itt már azért az ablakból csúzlival kilövöldöző kisgyerek nem tépi le a lövegtornyunkat, viszont a nehezebb páncélzat ára a csökkentett sebesség, így kevesebb esélyünk van kimanőverezni a lövéseket, ami már könnyű tankkal sem olyan egyszerű. Ezen páncélosok szerepe az előrenyomulás, tűztámogatás.

3.) Nehéz tankok (Heavy Tank): lassú, de tartós darabok. Általában nagyobb űrméretű fegyverekkel vannak ellátva, továbbá durva páncélzattal, melyet a kisebb lövedékek alig-alig karcolnak meg. Nagyon jók a tüzérség védelmére, de másod-harmadvonalbeli előrenyomulásra is.

4.) Önjáró lövegek (SPG, Self-Propelled Guns): alapvetően egy Barátság Kőolajvezeték átmérőjű löveg, valamilyen alvázra szerelve. Nem túl mozgékonyak, a páncélzatuk is inkább dísz jellegű, viszont amit eltalálnak, annak legtöbbször vége. Tudnak továbbá ívben, látótávon túlra is lőni, legtöbbször a fél térképen keresztül – így a megfelelő felderítés elengedhetetlen számukra.

5.) Tankvadászok (Tank Destroyers): legtöbbször torony nélküli, kisebb szögben irányozható lövegek, erős páncélzattal (főleg a homlokpáncél esetén), nagy ágyúval és közepes mozgékonysággal. Ügyesen használva az előrenyomulás ékei lehetnek.
Miután megvívtuk első csatánkat, elmerengünk (valószínűleg roncs) tankunk felett, hogy hogyan tovább. A csatákért mindig kapunk kreditet és xp-t, mégha veszítünk is. Xp jár egy tank észrevételéért, sebesülésért, no és a találatokért. Harckocsink alkatrészeit ki kell fejleszteni, majd ezt követően még meg is vásárolni (az élet nem habostorta!); szerencsére sok alkatrész a típusok között is cserélhető (rádiók, lövegek). Javíthatunk a felfüggesztésen, a motoron, a lövegen, a rádión, vagy akár a tornyon is. A fegyverek űrmérete egyébként nem feltétlen arányos a tank méretével; egyes könnyű tankokra 76 mm-s löveg is felszerelhető.

Mondjuk annyira nem érdemes, mert nagyobb löveg lassabban tölt, és ez közelharcban döntő lehet…
Három fajta fejlődési fa van eddig: USA, Németország és a USSR. Elég sok jó darab van, a Panzer IV-től a T-34-ig, olyan ritkaságokkal megspékelve, mint a T-30, vagy akár a Maus(!). Nem fejteném ki, a játék oldalán megtekinthető.

Legénységünk a csatákban folyamatosan fejlődik, de pénzért is képezhetjük őket. Egy legénység egy adott típushoz ért csak; át lehet őket képezni, de ez csak az igazán tapasztalt bakák esetén éri meg. Több szerepkörük van, úgy mint parancsnok, sofőr, lövész vagy töltő (aki nem hurkát készít, hanem a löveget kezeli). A munkaköri leírásukban szereplő feladatot tapasztalatuk függvényében kevésbé vagy jobban képesek ellátni.

Sokat tudnék még mesélni erről a szerintem remek játékról, de sajnos a szerkesztők szigora csak ennyit enged. Végszóként a negatívumokat említeném meg. A játék nem felhasználóbarát, hiszen a „Találd ki, mi mire jó” hozzáállás az elején egy kicsit idegesítő. Ezen kívül a tüzérség gusztustalanul pontos és erős; sok játék az előlük történő bújkálás jegyében tud telni. Összességében érdemes kipróbálni – s mivel ingyenes, legfeljebb egy órát veszíthetünk életünkből.

113 komment

Címkék: ajánló játék vendégposzt harckocsi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 11:19:02

@Iustizmord:

Addig is vigyél be neki egy WoT-demólemezt egy bika laptoppal, hogy ne unatkozzon.

Kismy 2011.02.11. 11:35:38

hajh, a munkanélküliségnek is vannak előnyei! fel Kurszkra!

Sonko 2011.02.11. 11:35:42

@tiboru: Online játék, úgyhogy net nélkül unatkozni fog :)

@Iustizmord: Vérzik a szívem, hogy ily csapást mértem rád :)

@geritwo: Én nem bánnám ha lenne gyalogság, gázolás meg igenis legyen, különben nem lenne vicces. Így is neki tudsz menni a barátságos tankoknak is - nem egyszer láttam olyat, hogy a kezdőhelyen történt karambol miatt ketten is leragadtak.

Vicces egyébként az egyes alkatrészek elvesztése - pl. van hogy a torony nem tud forogni, ekkor a testtel kell célozni. Bár a legjobb taktika a "nem tudok lőni, akkor faltörő kos mód". Tüzérség ellen is a legázolás a legjobb - mire szétlőném, esetleg ő is lő egyet, ami a 155 mm-s ágyúból garantált halál, míg ha belezúgok 50-nel, lehet megúszom :)

taser 2011.02.11. 11:38:32

@Iustizmord:

Te érted miről beszélnek ?
Magam részéről maradok az ágyúcsövön lovagló szüfrazsetteknél( hú mit fogok én ezért kapni kommentelő lányoktól ) :)

Szerény történelmi tudásom alapján a harckocsi és a gyalogság mindig össze volt kapcsolva.
Azt hiszem a lengyeleknél próbálkoztak a lovasság harckocsi kombóval is de az eredmény közismert .

2011.02.11. 12:44:18

@Sonko: nagyon régen volt talonban, de elvetették. Esetleg a nyitott járművekre pakolnak majd embereket. Egyébként a játék az oroszoknál már rég live, én nagyságrendi játékmechanizmus-változásokra nem számítok. Így például az SPG-k eltávolításáért lázadó emberek kudarcra vannak ítélve :)

Sonko 2011.02.11. 12:52:56

@somewhat damaged: Pedig volna még mit csiszolni rajta. Én a FAQ-ban olvastam az oldalon, nem tudom hogy honnan vannak friss infoid. Engem is idegesítenek az SPG-k, de ez van, meg kell tanulni játszani ellenük. Városi pályán pl. alig érnek valamit.

Szerintem jó volna a gyalogság, én örülnék neki, meg sok lehetőséget megnyitna. Tank mögött sunnyogás, esetleg rajta utazás, ilyenek.
Mindig hiányoltam az FPS-ekből a rendes tankozást, illetve a járműveket megillető tiszteletet. A Call of Dutyban volt egy-két jobb húzás, de ott vagy irreális, vagy elnagyolt volt. ("bármit kilövök egy rpg-vel" effekt)

2011.02.11. 13:25:04

@Sonko: forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/5204-suggestions-forum-mega-thread-and-faq/

"Will there be infantry?
At the present time there are no plans to implement infantry except possibly some animations in the back of open cabin SPGs and TDs. However anything is possible."

Abban gondolom egyetértünk, hogy teljesen átformálná a játékot, szerintem ezt nem vállalják be, ehhez már késő. Pedig állat lenne. De már a mostani egyensúllyal is akad baj! :)

Az SPG nagyon kétélű. Persze idegesítő, mikor te kapod az áldást, de okos manőverezéssel és fedezékek használatával (pályaismeret fontos!) ez elég jól kompenzálható. És éppolyan idegesítő, amikor SPG-t játszol, és 1 perc után, mikor a csapatod már kivonult, berongyol két A20 és körbetáncolnak, GG. SPG-ként mindenki kedvenc célpontja vagy. És ha nem lenne SPG, akkor ugyanúgy dominálna a "következő" legerősebb ág, például a heavyk vagy a td-k (engem a láthatatlan TD-k sokkal jobban zavarnak). Tehát éljünk együtt vele, és tegyük meg javaslatainkat, elvégre bétáról van szó :)

tomcsák 2011.02.11. 13:32:35

@taser:
Nem voltak mindig összekapcsolva, sőt. A Blitzkrieg pont arra alapult, hogy a páncélosok önállóan tevékenykednek, mélységi áttörést érnek el és a hadműveleti mélységben alakítanak ki katlanokat. Ebben a mozgó tüzérség szerepét betöltő zuhanóbombázó egységek támogatják. A gyalogság döntő szerepe a katlanok stabilizálásában és felszámolásában merült ki. A Barbarossa elején a gyalogság akár 100 km-re le volt maradva a páncélosoktól.
A támogató gyalogság szükségessége akkor merült fel, amikor ütőképes páncéltörő, tankelhárító egységeket állított ki az ellen, valamint a gyalogságot kiképezték a hatékony páncélos elleni védelemre. Még a kurszki csatának is voltak olyan harcai, ahol tankok csaptak tankokkal gyalogsági támogatás nélkül. A legismertebb a prohorovkai "mészárlás".
Az eredeti kérdésre a válasz, hogy nagyjából 42 végéig nem feltétlen "hibás" a játék gyalogság nélkül, főleg ha nem városi harcról van szó, 43 őszétől igen. De a történelmi hűség és egy játék élvezhetősége ritkán jár kéz a kézben.
A lengyel lovasság páncélosok elleni harca urban legend.

GergoV 2011.02.11. 14:08:48

@somewhat damaged: Nekem általában az jön be az SPG-kkel, ha kihúzódok valahová házul, messze a fő csapásirányoktól, így ha jön rosszalkodni felderítő hátra, és elég messze/rejtve vagyok tőle, akkor nem gyilkol le rögtön, talán valaki felment, vagy el tudom intézni egy közvetlen lövéssel, ha megtorpan. Ehhez persze már észnél kell lenni, meg szerencse is kell hozzá.

A másik, amit szeretek, hogy folyamatosan helyezkedek úgy, hogy be tudjam lőni az élvonal által támadott területet. Sokan kempelnek az SPG-vel, pedig sokkal jobb móka a csata előrehaladtával akár félpályáig előreosonni, és onnan lőni mindent, amit a többiek is.

Elhiszem, hogy a harckocsizók számára iszonyú bosszantó, amikor messziről szétlövi őket a tüzérség, de jobb esetben max. 3-4 SPG van egy pályán, és tényleg csak támogató szerepük van. Én általában a rendelkezésre álló 7-8 perc alatt maximum 2-3 ellenfelet tudok csak megsemmisíteni, ha jó napom van. a többieket may. csak kergetem, vagyis kimozdítom a fedezékükből, ami persze segíti a TD-ket és a harckocsizókat.

Az eddig lejátszott csatáim alapján nincs itt sok baj a kiegyensúylozottsággal szerintem. De tényleg nagyon sok múlik a taktikán, az összjátékon, és azon, hogy a másik csapat, ha csapatként dolgozik, mit csinál, merre indul meg. A random összeverődött játékosokkal ezért szív az ember: 5-ből 1 olyan meccs van, amikor jól működő összjáték van, amikor mindenki azt csinálja, amit kell, amit a tankosztálya és amit a helyzet diktál. Olyankor meg is látszik az eredménye, nagyon élvezetes lesz a játék. Persze az, hogy ki nyeri az adott csatát, rendszerint 2-3 kritikus percben dől el, amikor a fő erők felőrlődnek, onnan kezdve nehéz fordítani, főleg, ha nem lehet gyorsan beállni vesztes helyzetben védekezni, mert szétszóródott a csapat.

(Tipikus hiba a rush, felderítők elszaladnak meghalni ahelyett, hogy együtt mennének valamelyik oldalon elkapni az ellenfelet, de még az is, hogy sokan képtelenek normális alakzatban haladni, illetve amit már említettem, hogy őrizetlenül hagyják a tüzérséget, vagy üresen az egyik szárnyat... főleg, mert a legtöbb térkép olyan, hogy oldalba kell kapni rajta az ellent és középen védekezni.)

GergoV 2011.02.11. 14:12:53

@tomcsák: Ennek a játéknak a logikáját ezek alapján végiggondolva tényleg nem lenne jó gyalogságot belerakni. Mert akkor meg a légierő, illetve a hagyományos tüzérség hiányozna... meg akkor már az aknazárak, meg egy csomó minden más.

Szóval ezek szerint egyszerűbb így tankokkal/járművekkel mókázni, és kész, az, hogy van többféle, eléggé összetetté teszi a játékot, de nem lesz túl bonyolult.

Ilyen online FPS-ben még a Battlefield 2 volt jó közelítés a sokféle járművel meg tüzérségi támogatással, bár ott folyamatos respawn volt, tehát másról szólt a multi.

GergoV 2011.02.11. 14:15:07

Ja igen, és nem tudom, ki hogy van vele, de általában ha tankot vagy TD-tjátszom, az esetek 90%-ában nem SPG nyír ki, hanem valaki más...

2011.02.11. 14:19:12

@geritwo: teljesen jó analízis! Sajnos tényleg sok a fogalmatlan ember, még magas tierekben is, ami pedig döbbenetes, mert addigra elég sok játékon túl kell, hogy legyenek. Néha meg jó csapattal, egy-két haverral nagyon adja. SPG-vel a maximumom eddig 7 kill volt (Top Gun medállal:), de nem feltétlen ez a fontos, az is éppolyan hasznos, ha csak felpuhítod a nagyokat a társaidnak. Úgysem lehet mindenkinek megfelelni, vagy azért nooboznak, mert haszontalan vagy (nincs killed), vagy azért, mert minden killt ellopsz és "csak 10%-os ellenfelekre lősz". :D Az artira kézenfekvő minden vereséget kenni.

van egyébként magyar klán is, például: users.atw.hu/wotmngclan. Én eddig nem léptem be sehova, nem szeretnék kötöttségeket... de lehet, hogy majd megpróbálom :).

Csináltak magyarítást a játékhoz, amit esetleg érdemes lenne linkelni a posztban!

Everyl 2011.02.11. 14:31:56

@geritwo:

pár apró észrevétel:

spg-vel egy idő után mindig hátulmaradsz ÉS mozogsz, mert a fejlettebb ágyúk átlövik a pályát, a mozgás pedig megvéd a canterartytól

Jelenleg van egy nem hivatalos álláspont a fejlesztők részéről, mégpedig, hogy egy idő után aránytalanul erősebbek lesznek a szovjet takok, a magyarázat az rá, hogy a gyenge játékosok is élvezzék, úgy kell elképzelni, mintha egy offline játékban a sovjet hvy az easy fokozat, a német pedig a hard.

A td-k jók, mert kapnak álca bónuszt (kivéve a német top td-k) ha nem szúrnak ki, akkor simán kinyírod a fél mezőnyt. :-)

gyalogság meg légi támogatás meg majd lesz idővel :-)

tomcsák 2011.02.11. 14:42:23

@geritwo:
Igen, ez a játék egy páncélos FPS taktikai szinten. Ide teljesen felesleges egyéb fegyvernemet bedobni, rettentő dühösek lennétek, ha egy bazooka-szakasz radírozna le Benneteket a térképről. :-) Engem, mint még a körökre osztott Panzer General-okon felnőtt játékost sokkal jobban lekötnek a stratégiai játékok. Jobban szeretek von Mansteint játszani, mint Wittmant. :-)

Sonko 2011.02.11. 15:46:37

Én élvezném az összfegyvernemi parádét, amíg nincsenek a tankok háttérbe szorítva - ahogy az FPS-ekben is csak vendégszerepelnek a géperejű járművek legtöbbször.
@Everyl: Gyakorlatilag egy rozzant csipkebokorba is berejtőzik bárki.. néha kicsit durvának érzem az álcabónuszukat.

Kérdés azoknak akik nagyon top tierben játszanak? Az xp/kredit nyereség arányosan növekszik? Én most tier 3-4ben vagyok (bár ott szinte mindennel), és nem érezném, hogy jaj de sok lenne a péz.

2011.02.11. 15:57:07

@Sonko: a nyereség növekszik, viszont párhuzamosan nő a javítási költség és a lövedékek ára is. A top tieres tankokra gyakran panaszkodnak, hogy ráfizetésesek. Úgyhogy vagy nagyon jó vagy top tier-ben, gyakran nyersz, és így nincs gond, vagy futtatsz kisebb járművet is, hogy fedezd a kirándulásaidat a nagyokkal.

Ez egyékbként direkt van így, hogy ne mindenki állandóan Maussal nyomuljon, ha már egyszer megvan :).

Az egyik legjobb jármű pénzszerzésre az SPG - nagyon olcsó javítani (a skuló itt is drága lehet), és még vesztes csatákban is általában sikerül sebzéseket bevinni, márpedig a kreditet főleg arra adja (nem killre).

2011.02.11. 16:08:11

@Everyl: ez sajnos igaz. Úgy tűnik, a fejlesztők nem az egyes tankok tulajdonságait igazítják egymáshoz, hanem megnézik a win/loss/túlélés stb statisztikákat. A legtöbb játékosuk pedig orosz/fehérorosz/ukrán. Mi következik ebből? Orosz játékosok eleve fétisből, nacionalizmusból tömegesen játszanak orosz tankokkal, és mivel tömegesen, hát átlagban mérsékelt sikerrel. A fejlesztők észreveszik, hogy milyen sokan halnak ki egy bizonyos tankkal, és felerősítik egy kicsit.

Csak épp képzeljük el, hogy jól képzett játékos ül az így felturbózott tankba... :D

A heavy szint szerintem nem ennyire problémás (IS vonal vs Tiger vonal), más játékstílus kell, mások az előnyök. A T54 (tier 9 medium) viszont nagyon durván alázza a német és amerikai párhuzamosát (Pershing és PantherII). Iszonyatosan gyors, irreálisan alacsony a profilja (ezen elvileg kalapálnak a köv. patchben) és az alap páncélvastagsága is... ügyes.

Everyl 2011.02.11. 16:19:18

@Sonko:

álcázás:

nagy botrány volt belőle amikor kikerült netre (azóta sincs javítva), a különböző tankok láthatósági értéke, jelenleg a mozgó T-54, ISU "láthatatlanabb" mint az álló panther, stb.

nagy tankok, hát nekem van pár T8+ kütyüm, és inkább ott látszik, hogy ki az ügyes, ki a béna, mert míg prémium acc-al t5 esetében nem tudsz olyan béna lenni, hogy ne legyen plusszos, addig mondjuk az egérkében dúrván meg kell érte dolgozni (lassú, elégtelen páncélvédettség + dugós puska)

t-54, na igen, mindenkinél kiverte a biztosítékot, mert 1 vs 1-ben a gyözelmi esélye átlagos játékos esetén akár IS7 ellen is 100%.

a legjobb farmerkütyük: összes t5-6 + artyk

Everyl 2011.02.11. 16:27:19

@somewhat damaged:

na igen, minden patch úgy néz ki, kb:

a játékosok álal csak német tankon felfedezett "véletlen" bugok tömkelegét javítják, pl: tigrisek lövegpajzsa, maus "lyukas" páncélja, a panthereket előlről-hátulról is felgyújthatod, stb
+ német buf, szovjet nerf

a t-54 meg tényleg egy vicc, az 57-ben fejlesztett ágyújával, meg a 83-ban rendszeresített motorjával, hogy a többi nyalánkságot ne is említsük :-)

Kullancs1983 2011.02.11. 16:30:16

Hát, az én gépem biztos sírógörcsöt kapna ha ilyet akarnák játszani, de majd ajánlom a cimboráknak..:D

Machaerophorus (Zoli) · http://usbayonet.blog.hu 2011.02.11. 16:55:34

Állat! Amikor bezzeg még a Commodore 64-en vívtuk a 3 pixeles tankcsatákat! Tényleg jóóóóó és üdítő, csak lehülyéznek otthon, hogy miket játszok! Köszi! :)

stoppos76 2011.02.11. 17:25:57

@somewhat damaged: Ez az IL-2-ben is így volt. Az igazi profi az messert repült. Erre elkezdtek nyígni a nyugatiak, hogy túl erős a Messer. Az igazítás után megint. Addig haladt a történet, hogy a Spitfire ufoként repül, a messer, meg mint egy lakkozott koporsó. De végülis így lett kiegyenlített a játék, mert a profik még mindig messerben ülnek. :)

Már szalad lefele otthon a töltés. Alig várom, hogy hazaérjek. :)

taser 2011.02.11. 17:39:45

@tomcsák:

A lengyel harckocsizókat 10. Lovassági Brigádnak hívták. :)
A lovasroham a harckocsik ellen persze urban legend. A lengyel lovasság elsősorban felderítést végzett vagy nyilt területen mozgó ( nem beásott gyalogsá ellen támadt)

Ellenben Matthew Cooper. The German Army 1939-1945
ezt írja a legújabb kutatásokra támaszkodva.

"A lengyel hadjárat teljes ideje alatt a gépesített egységek alkalmazása arra utal, hogy kizárólag a gyalogság támogatására és előrenyomulásának meggyorsítására szánták őket."

John Ellis Brute Force című könyvében ) szintén azt állítja hogy a páncélos hadosztályok nem olyan stratégiai feladatokat kaptak, mint amelyek a valódi páncélos Blitzkrieget jellemezték, és szinte mindig szorosan alárendelték őket a különböző gyalogos hadseregeknek."

SilvanioN 2011.02.11. 17:59:26

Előre is bocs, hosszú lesz. :)

Elég régóta tolom ezt a cuccot, kb. július/júniusban regeltem még a closed bétára.

T-54
A T-54 azért annyira nem erős. Tier 9-10-es heavy tankok felszecskázzák pikk-pakk (tier 10 a legerősebb kategória a játékban).
Amiről nem nagyon esett szó - és ez a pofátlanság a T-54-nél - az a sérülések javítása. Ha beléddurrantanak, akkor megsérülhet ez-az a járgányodon. Ha "leverik" a lánctalpad, az elég gáz. Alapból egy idő után megjavítódik/javítja a legénység. Ez 10-15 mp is lehet. A T-54 esetében ez kb. 3 mp. No comment...

Láthatóság
A ruszki cuccok - a játék szlengjéből idézve - klingon álcázóberendezéssel vannak felszerelve. Rőhejes, hogy egy IS-7-nek jobb a rejtőzés képessége, mint egy JagdPanternek vagy JagdPz IV-nek.

Release
Tervbe van véve a készítők részéről, hogy dobozos kiszerelésben is kapható lesz majd a cucc. Ha ilyet gyűjt be vki, akkor a tervek szerint lesz benne WoT-os póló meg ajándék harcjármű.
(Félve jegyzem meg, hogy a closed bétások a kiadottba verzióban kapnak egy másik ajándék gépezetet.)

Magyar verzió
Elvileg kész a hivatalos magyarítás a játékhoz, a készítők elfogadták. Ezen a héten kellett volna kijönnie egy patch-nek, amiben elvileg ez is szerepel. Persze csúsznak vele, a fene tudja mikor jön majd ki ez a javítócsomag.

Klánok
Jópár magyar brigád tolja, vannak köztük olyanok is, semmiféle röghözkötöttséget nem várnak el a tagoktól. Hiszen ez egy játék, amikor kedved/időd van, akkor jössz és játszol.
Kis önreklám: www.hungarianteam.hu

Bajnokságok
Eleddig 2 bajnokság bonyolódott a closed beta-ban. Az első a hangzatos "világbajnokság" nevet viselte. Itt a magyar csapatok a középmezőnyben végeztek.
A másik bajnokság már 3 kategóriára volt bontva.
Tier 1-6
Tier 1-8
Absolute tire (megkötés nélkül bármi, ami mozog és lő)
Itt elég szép eredményeket értünk el.

Kláncsaták
A tervek közt szerepel, hogy Európa terképét régiókra bontják és a klánok egymással pofozkodva rátehetik a mancsukat 1-1 területre. Ítt különféle bónuszok járnak majd a klánoknak a területek után.

Ha valaki nagyon rákattan a cuccra, akkor az SG fórumán tud magyarul olvasgatni a játékról. Van pár srác, akik nem csak az EU szerveren játszanak, hanem az oroszon is (ott már volt release) és naprakész infókat tudnak mondani a játék állásáról.

2011.02.11. 18:10:48

@SilvanioN: na meg az, hogy a t54-ek (helyesen) falkában vadásznak. 1on1 is nehéz falat, de így, azzal a sebességgel, javítással, alacsony profillal stb már halálos. T54 >> IS4, gondolkodás nélkül, pedig egy tierben vannak. Na ez az, ami durva :).

Én csak csótányoknak hívom őket :)

tomcsák 2011.02.11. 18:58:17

@taser:
Az angoloknál is a huszárezredek páncélosok voltak. A Vörös Hadseregben meg komplett lovashadosztályok harcoltak hasonló szerepben, mint amit leírtál. Nem esküdnék meg rá, de úgy rémlik, hogy volt köztük gárdahadosztály is.
Elképzelhető, hogy a lengyel hadjáratban még nem tevékenykedtek teljesen önállóan a páncélosok, tehát nem kaptak önállóan elérhető-elérendő hadműveleti célokat. Belegondolva az akkor tömegesen alkalmazott PanzerI és PanzerII harcértékére, ez indokoltnak is tűnik.

tomcsák 2011.02.11. 19:01:52

@tiboru:
Nem mondod, hogy nem játszottál II. vh-s, vagy akármilyen háborús játékot?! Ez hogy lehet, hogy maradt ki az életedből? Az állandó blogírás, konteo-gyártás, külhoni hedonista lakomákon való részvétel nem lehet mentség! :-))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 19:07:47

@tomcsák:

Már hogyne játszottam volna, a Panzer General volt életem első jogtiszta játékszoftvere :-)

Aztán megvoltak mindenféle repülő- és helikopter-szimulátoros játékok (Apache és társai), de most beugrott: emlékszik valaki az LHX című (roppant kezdetleges) kopteres játékra?!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 19:10:03

@tiboru:

És itt van a polcomon a Campaign-Empire is (with 25 extra missions!)

:-)

Valandil 2011.02.11. 19:36:07

@tiboru: Inkább arcade volt, mint szimulátor, de igen sokat repkedtünk vele anno.
(Tankokról: most kapartam elő a Scorched Earthet a gép bugyraiból.)

tomcsák 2011.02.11. 19:46:22

@tiboru:
Megnyugtattál!:-) Én játszottam vele, aztán az egész sorozattal. Volt közte jogtiszta.:-)
Szimulátorok nem az én világom.

taser 2011.02.11. 20:04:58

@tiboru:

Nem mondod hogy van jogtiszta játékszoftvered!!!! :)
OK értem én hogy a MAHASZ kommandó is olvassa a blogot. ( tényleg őróluk mikor lesz poszt :))))
Ők legalább annyira félelmetesek mint a Magyar Tengerészgyalogság. ( őróluk is lehetne írni )

Fényezett Rézlábos 2011.02.11. 20:34:29

@tiboru: Nekem is a PG volt (van) az első jogtiszta PC játékom! :) Az LHX is megvan, előtte tankos stílusban a Steel Thundert (64) és M1 Tank Platoont (PC) toltam, ez utóbbi a mai napig király! Még gyalogság is volt, igaz, csak két háromszögből... :)
A második rész: www.youtube.com/watch?v=90iCt_0JdSI
Az OFP is nagy királyság volt tankozás szempontjából, bár az elsősorban gyalogsági szimuláció volt. www.youtube.com/watch?v=9Jk5w7-Vd3U
Majd alkalomadtán ezt is kipróbálom, sok ismerősömnek tetszett.

Kismy 2011.02.11. 20:38:51

na hát bereggeltem, de jelentős gondokkal küzdök...

megkapom kis tankomat (by Gruber hadnagy), még nevet is változtatok, irány a battle - és ezután mindig ledob a szerver... nem tetszik ez nekem...

Iustizmord 2011.02.11. 21:22:38

@Kismy: ja, én az irodai gépemmel próbálkoztam, ami már kétmagos procis. kibbbbbszott lassú volt minden és a szerver mindig kidobott.... csak muszály lesz venni itthonra egy atomerőművet i7-es procival.

@Sonko: még rosszabb, délutánomat a letöltés-install-próba kombóval töltöttem és már közel voltam ahhoz h tökönszúrjam magam mert nem ment.

@tiboru: böribe adathordozót? normááááális? a biztonsági tiszt ott lőne főbe...

Iustizmord 2011.02.11. 21:23:19

ja nekem megvan a panzer elite de az nem egy nagy cucc, én legalábbis nem dobtam el az agyam.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 22:08:42

@tiboru:

Most, hogy végiggondoltam, volt valami Comanche nevű helikopteres is; a sziklakatlanos missiont mindig bebuktam...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 22:25:35

@Iustizmord:

Beszélőre :-)

Úgyis folyton ráérsz.

Kismy 2011.02.11. 22:32:08

@Iustizmord: sajna én is erre a következtetésre jutttam. baj az, hogy jelenleg nem fér bele a keretbe... hacsak tiboru nem alkalmaz, mint hivatásos blogolót, és tejel nekem havi 150000 Ft nettót. minimum.

@tiboru: én valami Retal (?) nevű repülőgép-szimulátorra emlékszem még a floppis korszakból. ott addig voltam király, míg le nem kellett szállni. olyan méter magasságig ment, aztán katapult... :))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.11. 22:52:57

@Kismy:

"hacsak tiboru nem alkalmaz, mint hivatásos blogolót, és tejel nekem havi 150000 Ft nettót. minimum."

És most akartam szavazásra bocsájtani, hogy az Alapító Atyáknak állapítsunk meg egy tisztes életjáradékot.

azVégek 2011.02.12. 00:59:17

@Kismy: ja, a retal az nem volt rossz. komoly előrelépést jelentett pl az f19-hez képest. de csak grafikában :))
@tiboru: igen, agybajt kaptam attól a játéktól, ezért maradt csak halvány emlék.

azVégek 2011.02.12. 01:07:03

A world of tanks nekem a megosztott memóriás (max 128) radeon x1200-al is egész jól fut szinte minimumon a lapin. :) nem rossz, csak valahogy mindig kerül pár nagyágyú a pályára

Iustizmord 2011.02.12. 11:08:26

@Kismy: retal x volt a neve, nekem a végén már ment a leszállás, és végigtoltam ! qrva büszke voltam magamra, 20 évesen :o)

keret mindig van rá, csak akkor az apeh (nav) járandósága csúszik. bár lehet h önző leszek és beintek az apehnak. végülis egy 200k-s gép becsengetett áfája sem kevés...

@tiboru: nem érek én rá, már annyit netezek h a munka rovására megyen ;o/

2011.02.12. 13:08:30

@azVégek: A nagyágyúk jelenléte nem akkora gond, majd meglátod, amikor te leszel top tank, hogy azokat is hipphopp szétkapják néha :). No meg, a te csapatodba is kerül.

Próbálj együtt mozogni a többiekkel (ráragadni egy nagyra, akit szívesebben céloznak nálad), oldalukba-hátukba kerülni, és ugyanazt a célpontot támadni a csapattársaiddal. Amíg nem ismered jól a pályát, ne elöl haladj, hanem másod-harmadvonalban, és figyeld ki, hova szeretnek állni, hol könnyű szűk pontot védeni. Vagy kerüld el nagy ívben a nagyot, menj segíteni máshova :)

azVégek 2011.02.12. 16:36:37

@somewhat damaged: thx. lassan beletanulok :) ismert pályán már egész jól megy.

Alhazred 2011.02.12. 17:38:14

sajna elég fosul megy a laptopon, pedig kurvára bejönne a játék...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.02.12. 20:25:32

@tiboru: Naná. A '90-es évek elejének alapszimje között volt az F-19, az LHX és az F-29 Retaliator.

Nagyon sokáig tartott rájönni, hogy hogyan kel az F-29-ben leszállni.

Ez a cucc rendelkezik ballisztikai modellezéssel?

Aranyat hogyan lehet szerezni? A fel nem használt XP mire jó azon kívül, hogy pénz fejlesztésre is jó? Ha csak arra lehet használni, akkor mire jó...?

A legénység hogyan fejlődik? Mi értelme többet tartani, ha úgysem halhatnak meg?

Kicsit zavaros, nem igaz, hogy nincs manual...

Kismy 2011.02.12. 23:10:58

@Iustizmord: én még gimistaként toltam az első számítógépünkön :) a régi szép idők...

proletair · http://lemil.blog.hu 2011.02.12. 23:14:20

@tiboru:
Ó kérem, az LHX... ej de sokat nyomtuk. De még a Commodore időkben volt valami tankos szimulátor...

Amúgy a gépemen most egyetlen játék van, az a Panzer General 2. (ejtsd: Páncer zsönerál).

A repcsis szimulátorok közül igazából egy sem jött be. Az X-Wing meg a TIE Fighter meg nem is repcsis. Viszont azokkal szétjátszottam az agyam. (a képernyőhátterem is egy Incom T-65)

drazsé 2011.02.13. 02:41:34

@molnibalage:

aranyat egyelőre csak úgy kapsz, a későbbiekben dollárért.. esetleg euró :)

szóval. ott lesz az üzlet majd a cégnek (és igen, igazán élvezetes játékhoz kell majd a gold...)

igen, van benn ballisztika - legalábbis egy ferde hajítás modellt beleraktak, szóval szép ívelt a lövések pályája

a fel nme használt XP-t átkonverhálhatodf (aranyért..) free xpre, és azt már nem csak az adott járműre költheted el

legénység meg úgy fejlődik, hogy egyre jobb lesz a feladatában (a leglátványosabb ez az irányzónál és a parancsnoknál: jobbanm lő és hamarabb észreveszi a máik tankot)

meg még tudnak oylat, hogy gyortsabb javítás, jobb álcázás, iylenek

megjegyzem, pofátlan módon orosz oldalra van "könnyítve" a játék, eleve ott indul, hogy a német harckocsikat egy sorral "feljebb" nyomták (magyarán: pl a tigris orosz megfelelője az IS.. a párducnak meg a T44.. sehogy se jó ez a párosítás szvsz)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.02.13. 09:33:04

@proletair: Mai napig talán az egyetlen helikopter szim, ahol a TOW rakéta le volt szimulálva. Imádtam. :)

Iustizmord 2011.02.13. 11:24:16

@Kismy: win95, pentium I...

@proletair: crimson skies????? szvsz maha vicces...

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2011.02.13. 11:46:05

Tegnap óta engem is fel lehet fedezni a T2-3 szintű harcjárműveimmel. Való igaz, hogy orosz oldalról nagyjából fele annyi idő alatt értem el a T-46-ig, mint a másik kettővel:) Az eddigi rekord 5 kill, városi pályán, PzJ-vel. El se akartam hinni, pláne úgy, hogy a Marder lassacskán rémálommá válik, még a 75 milis ágyúval is.

proletair · http://lemil.blog.hu 2011.02.13. 12:21:16

@Iustizmord:
Mechwarrior, de ez már nagyon off:))

Iustizmord 2011.02.13. 16:54:50

@Kismy: úgy értem az volt az első gép a családban :o)

a baj hogy amiket most nézegetek i5 vagy i7 procival az erősen 200k+ kategória, perifériák nélkül. az a baj h rá fogom magam beszélni. legfeljebb nem iszom pár hónapig :o)

Balaint 2011.02.13. 17:18:08

Vazz annyit nyomtam, hogy csapágyas lett a videokártya ventillátora. sztem naponta állítgatják a beállításokat, mert tegnap sokkal könnyebb volt.

Kismy 2011.02.13. 17:40:36

@Iustizmord: ez volt a másik tippem :) hát, ha megteszed, akkor a legmélyebb tisztelet. lemondani a piáról...

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2011.02.13. 20:51:13

@Ghery88: Hetzer, na. Kéne már egy "edit post" gomb.

baromarc 2011.02.14. 01:59:37

Nekem a Tanx volt a kedvenc meg a Panzer General 1.Talán még megvan

2011.02.14. 02:10:58

@molnibalage:

legénység: amíg el nem érik a 100%-ot, addig oda fejlődnek. Ha elérték, akkor választhatsz 3 speckó skill közül (camouflage, repair, firefighting), amit úgyszintén 100-ig tolhatsz. Azt, hogy a legénységtől mennyi bónuszt kapsz pl repair-re, a tagok képzettségeit átlagolva találja ki a game. A repair messze a legfontosabb, ettől függ, hogy mennyi idő alatt raknak vissza pl egy leesett lánctalpat, amin sokszor az életed múlik. (ezt azért megnézném filmen:)

Azért kell több legénység, mert csak bizonyos megkötésekkel lehet pakolni őket a járművek között. És persze ha átpakolod, akkor a másik járművel nem mehetsz közben, pedig jó az, ha hamar kilőnek az egyikben:).

1) Csak azonos nemzetiségű járműre rakhatod (ruszki light tankos nem tud amcsit vezetni)

2) Ha másik járműre rakod, át kell képezni. Ez abban fog megnyilvánulni, hogy 10-15%-ot veszít az alap képzettségi szintjéből, attól függően, hogy mennyire különböző járműbe teszed. Azt hiszem mediumból heavybe pakolt ember többet veszít, mint a következő mediumba pakolt. A régi járművet már nem fogja tudni vezetni.

3) VISZONT: a plusz skilleket (repair...) nem vesztik el, mikor átrakod őket. Tehát lehet, hogy lemegy 90%-ra az alapképzettsége, de megtart 100% repairt és 65% camouflage-t, és újra elérve a 100-at folytatja a camo tanulását. Ez azért fontos, mert egy ponton túl nagyon lassan fejlődnek spec képességekben (nem lineáris, hanem állítólag logaritmikus, az utolsó 1% a legnehezebb).

úgy egyébként: a commander, gunner és driver a legfontosabbak. Ezekre érdemes összespórolni a fejenkénti kétszáz aranyat (azonnal 100%-ra tornászás). Artiknál a driver már nem olyan fontos, ha a közeledben járnak, rég rossz. Ott a loader jöhet jól. A commander minden csapattagnak ad valamennyi bónuszt (kb +5-10%, ha a commander 100-as).

@drazsé: szerintem az IS vs Tiger, IS-3 vs Tiger2 játékegyensúlya teljesen rendben van, csak más játékstílust igényelnek. Afölött nincs saját tapasztalat, medium vonalon viszont igazad van.

GrG 2011.02.14. 11:51:29

Sziasztok

Kipróbáltam tenap, és eléggé bejött a játék, de lenne pár kérdésem:
1. Ha a német vonalon indultam el, akkor innentől kezdve muszáj ezene maradni, vagy elmehetek a SZU irányba és nem bukom ela kutatásokat.
2. Aranyat csak venni lehet? Mert ha jól látom az erősebb lővedék az csak aranyért van.
3. Egy kezdő számára mit javasoltok mint fejlődési irány? (ország, fejlesztések)
4. Hogy lehet befolyásolni, hogy melyik térképre kerüljön az ember?
5. A premium account csak arannyal oldható meg?
5. mi az amit még jó lenne tudnom?

drazsé 2011.02.14. 13:04:46

@somewhat damaged:

nemtudom, szerintem a játék érdekében túlzottan belenyúltak az értékekbe - legalábbis kívülről úgy tűnik

(gyakoraltilag nagyon úgy néz ki, hogy egyszerűen két, de lehet hogy inkább 3 "plusz" tiert beleraktak a játékba "csak úgy", ráadásul ami még nagoyn idegesít, hogy főleg az alsóbb részeken a játék nem veszi figyelembe a későbbi fejlesztéseket a teknőn, pl egy szép példa a PzIV késői változatainak 80mm-es frontpáncélja... na, ez sehol sincs... bár hasonlóan idegesített a Pz38 papírpáncélja, mikoris az "eredeti felállás" szerint közelített a T34eséhez - ugye, 50mm vs 45, igaz, szegecselt, nem döntött és utólagos rápáncélozás, de akkor is...)

arról nem is beszélve, hogy az átütési értékek ezeken a 200men belüli távolságokból irreálisak (igaz, ebben az esetben a német vonal lenne irgalmatlan túlerőben szvsz, főleg 75/L70től)

nagyon remélem, hogy egyszer, valamikor, a (nem anynira) távoli jövőben csinálnak egy "historic" verziót, tehát pzIII vs T34, vagy állítsd meg a KV tankot a pZ38-asokkal, vagy akár a proharovkai pályán csinálj valamit a t34eseiddel a (kevesebb) tigris ellen

jelenleg szerintem túlzásba vitték a "játék"ot egy kicsit

@GrG:
1. elbukod a kutatásokat
2. jelenleg még kapod, későbbiekben venni kell majd
3. TD és szerintem SU
4. sehogy :)
5. igen
5.2. huhuhúúú :)

stoppos76 2011.02.14. 13:14:41

@GrG: Szerintem az a jó fejlődési irány, amit élvezel. Ha német tankok tetszenek, akkor az. Ráadásul elég gyorsan ki lehet hozni hogy mindenből kipróbálj valamit, hogy melyik irány tetszik a legjobban. A tüzérséget például egyértelműen kötelező kipróbálni, márcsak azért is, hogy lásd, hogy hogyan kell ellene játszani. Merre kell sunnyogni a pályán, ilyesmi. Amikor először próbáltam csak lestem, hogy a sok közepes páncélos merre sunnyog. Folyamatosan belőhetetlen területeken mozogtak, amikor meg nem, akkor mire becéloztam pont annyit ment odébb, hogy megen ne találjam el.

GrG 2011.02.14. 14:03:55

@drazsé: @stoppos76: Köszönöm a válaszokat.
Amúgy azt jól látom, hogy néhány tankot meg lehet venni tisztán aranyért.
A tűzérséget ki fogom próbálni.
Az, hogy mivel jó játszani és mi tetszik, az néha két külön dolog. Nekem nagyon tetszik Sherman, de egy realista játékban 1 vs 1 ellen kevés esélye van, bármi is legyen a másik oldalt. Szóval amíg nincs benne M1 Abrahams, addig az USA vonalat nem is próbálom. Az más kérdés, hogy a maiak közül meg pont ők erősek.
Most néztem, hogy 240 aranyat hozzám vágtak...

2011.02.14. 14:10:19

@drazsé: Szerintem a játék okos műfajkeverés. Bevallottan nem értek a harkocsikhoz, és szerintem a játékosok többsége sem. Fizetni érte pedig nem a történelemből pengék fognak elsősorban, tehát a játékmechanika helyesen elsőbbséget élvez a történelmi hűséggel szemben. Engem nem a történelmi pontatlanságok, hanem az ilyen balansz jelentős kalapálhatósága zavar inkább. Ha azt javítják, elégedett leszek.

Historical battlek pedig lesznek speciális játékmódként (vagy talán már vannak is? jobban kéne túrni a fórumban), ahol az eredetihez minél jobban közelítő helyszínek lesznek, és csak olyan járművek, amik kortársak voltak és bevetésre is kerültek egymás ellen. Meg lesznek olyan csaták, ahol nem látod az ellenséges csapat összeállítását. Fun! :)

2011.02.14. 14:33:04

@GrG:
1. Ha a német vonalon indultam el, akkor innentől kezdve muszáj ezene maradni, vagy elmehetek a SZU irányba és nem bukom ela kutatásokat.

Bármikor bármerre mehetsz, NEM buksz kutatásokat (az előző válasszal ellentétben). Én pl orosz heavy, amerikai medium és német artillery vonalat nyomok. Csak vedd figyelembe, hogy ha több járművet viszel, akkor arányosan azok lassabban fognak fejlődni (X=állandó játékóra mellett). De bármikor el tudsz indulni más, új irányba is - a befektetett XP az, amit nem tudsz visszavenni, talán erre gondolt drazsé.

2. Aranyat csak venni lehet? Mert ha jól látom az erősebb lővedék az csak aranyért van.

Amíg a nyílt béta tart, van napi 200 (250?) arany ingyen. Utána csak venni lehet majd. De én nem pazarolnám lövedékekre, az nagyon tiszavirág-életű hasítás. Vegyél inkább prémium accountot egy időre, 100%-os képzettségű legénységet (200 arany per ember), vagy konvertálj elit tankon lévő XP-t free (bármely tankra költhető) XP-re. Elit akkor lesz egy tank, ha minden fejlesztés megvan rajta, ide értve az összes, belőle származtatható járművet is.

3. Egy kezdő számára mit javasoltok mint fejlődési irány? (ország, fejlesztések)

Teljesen mindegy, próbáld ki, mi válik be. Az első 3 tier-en elég gyorsan át lehet szaladni, és lejön majd, hogy milyen játékstílust igényelnek az egyes járműtípusok és nemzetek (pl az oroszok tipikusan ritkábban lőnek, de nagyobbat és pontatlanabbul, a németek gyakrabban, pontosabban (kisebb a célzókör, amin belül becsapódik a lövedék)). Az artilleryt én is mindenképp ajánlom legalább kipróbálni, a tanult kollega által vázolt okok miatt. Teljesen személyesen: artilleryből és TD-ből németet, heavyből oroszt vagy amerikait, mediumból oroszt játszanék, ha most kezdhetném.

4. Hogy lehet befolyásolni, hogy melyik térképre kerüljön az ember?

Sehogy. A városi pályák pl tipikusan nagyon nehezek artilleryvel, míg a sand river terített asztal. Meg kell tanulni mindhez alkalmazkodni, de én is napi szinten anyázok emiatt. A legrosszabb talán Malinovka (aka Campinovka, guess why :)), és Komarin.

5. A premium account csak arannyal oldható meg?

Igen.

5. mi az amit még jó lenne tudnom?

Ez nagyon általános kérdés, de bármire szívesen válaszolok. Ajánlom továbbá a kicsit fentebb linkelt kezdők fórumot :).

Csak egy tipp: általában reménytelen a kevés időben stratégiát egyeztetni, így alkalmazkodj te. Ha a csapat 80%-a egy oldalra rohan, akkor valószínűleg bukjátok a meccset, mert jóval kevesebb tank kell egy rohamot feltartóztatni, mint keresztülnyomni (ugye a védők fedezékben, a támadóknak meg haladni is kell), és a szabad ellenséges tankok máshol könnyen bejönnek. Tipikus példa erre az Abbey pálya, ahol szeretnek a noobok a keleti völgyben előrenyomulni - csak hogy kiherélje őket 3-4 tank és egy artillery. Törekedj arra, és szólj a csapattársaidnak is, hogy egyik oldalatok se maradjon ennyire nyitott (3-4nél kevesebb védő).

Még egy: ha arra kérnek, hogy light tankkal "scoutolj", ami szerintük berohanás az ellenség közé és hősi halál, ereszd el a füled mellett :D.

GrG 2011.02.14. 14:48:13

í@somewhat damaged: Ismét köszönöm! A spotting az automatikus amúgy? Tehát nem kell gombbal kijelölni (mint mondjuk a BC2-ben), hanem, akit én látok azt látja más is.
Egyelőre azt látom, hogy az egyik legjobb taktikai, ha 3-4 másik (nálam jobb tankkal) elmegyek bevédeni egy szárnyat. Akkor jó eséllyel enyém is lesz egy kilővés (az első 11 játékból 8 kilővésem lett a leichtraktorral), sőt túl is élhetem a kört ha nyerünk.
A pontosság dolgot értem, ezek a németek tényleg elég pontosan lőnek...
Ha nem tudom befolyásolni a pályát, az azt jelenti, hogy egy tűzérrel simán berak városi pályára ahol majd szívok, mesés kilátás:-)
Na este próbálkozom tovább...
és köszi mindenkinek (Spitfire_hu néven lőhettek ki)
G

stoppos76 2011.02.14. 15:50:29

A városi pálya a többieknek is szívás. De azt vettem észre, hogy van egy út általában, amit okosan be lehet védeni.

Nekem a halálom a vasúti pálya. Az gyök kettővel töltődik és mire beérek már a nyakamon az ellen. Aztán védhetem a zászlót könnyű tankkal, mert az arra való. :)

Esetleg lehetne indítani valami oldalt, ahova felrakhatjuk a térképeket, kedvelt útvonalainkat, satöbbi. A dudás hatalom jelszóval. :)

stoppos76 2011.02.14. 15:51:05

@GrG: Ja és a spotting automatikus. És eddig meglepően bugosnak tűnik. :)

Everyl 2011.02.14. 16:18:57

SG-ről, Lammaer kollega összedobott egy jó FAQ-t (én meg beleírtam az artys részt), szvsz hasznos

vivalaresistance.hu/index.php?site=news_comments&newsID=62

GrG 2011.02.14. 16:51:06

@Everyl: Kösz a linket elég jól összezsedi!
Mindenkinek köszi a segítséget, ma este találkozunk...
G

GrG 2011.02.14. 18:36:12

BTW az LHX mindent vert. 386 sx 8mhzes laptop és vitte. Ja és normális volt az irányítása. Ok arcade de Jó. És a tevék bandukoltak:-)

2011.02.14. 18:41:35

@GrG: szívesen :)

Tipp SPG-hez city pályákon:

- ne menj oda, ahol nincs kellő számú barátod a minimap szerint. Könnyen felbukkanhatnak egy utcasarok mögül az ellenek. Sose te legyél valamelyik oldalon az utolsó védőbástya, ha ez a helyzet alakulna ki, akkor gurulj csak be a (remélhetőleg) valahol előrenyomuló csapattársaid mögé.

- ha forró a talaj, ne habozz odébbállni. Végső esetben a bázisnál visszamenve is csúf meglepetést okozhatsz a hódítóknak (sok tank 1 jó lövés, és belső nézetben is megteheted, ha kilépsz a shiftes nézetből).

- érdemes figyelni a minimapet, ha látsz egy gyors tankot, aki pl a bázisra fog rongyolni, fordulj rá kényelmesen a várható felbukkanási pontra, és kínáld meg :) De ha még várható artis támadás, számíts rá, hogy pár mp, és hullik az áldás - a lövés után mozogj, ha a scoutot nem nyírják ki időben, menekülj (kacsázva, mert eléd is lőhetnek)!

- főleg ENSK-en érdemes lehet TD-ként is játszani. Mész a többiek mögött, egy-egy lövésre húzódsz csak ki és aztán tipli egy ház mögé. Ez esetben ne várd meg a célzókör teljes összeszűkülését, az arti mindenki kedvenc célpontja.

- ENSK-en érdemes beállni a sínek végére (főleg, ha van előtted még valaki), mert az onnan esetleg közelítőket az oldalt haladó csapattársaid is felderítik, és elég nehezen lehet ott manőverezni. Ha veszélyes, rászúrsz egyet és tűnsz, ha nem, maradhatsz. Ha ez nem lehetséges, akkor észak-bal oldali harmad vagy délnyugati sarok. A délkeleti sarok is bejöhet, de csak akkor, ha jelentős haderőtök nyomul arra, sokszor szívtam már meg úgy, hogy nem voltak elegen védeni.

- HIMMELSDORF-on a vasút környéke és a vár magaslata szokott jó hely lenni. A várra kockázatos és lassú feljutni (csak akkor menj, ha sokan mennek a csapatból), viszont elég szépen belőhető a pálya. A vasútnál pedig ne menj ki nagyon a pálya szélére, mert akkor könnyen elvágják a menekülési utadat. Az ideális még a síneken innen, a város felől. Onnan jól belőhető legalább az az oldal, de kereket is tudsz oldani, vagy a bázist védeni.

általános tipp: észrevehetted, hogy az artik lövései látszanak a shiftes felső nézetben. Később, az egész pályát átlőni képes artik esetén oda kell figyelni, hogy egyesek kezdettől az ilyen csíkok kiindulási helyeit keresik, és vakon odalődöznek. Ha siker: az első percben megnyomorítják az ellencsapatot, mert a jó arti igen sokat segíthet. Így a jó arti (magasabb tieres meccseken) lövés után MOZOG :)

IGN: upnincs. Amit játszom: KV,IS-3,Sherman E8,GW Panther. Ritkábban Hummel (csúful nerfelték), IS (inkább a 3-at viszem vagy állatkodok a KV 152mm-s ágyújával HE-vel). Lehet, hogy valamikor kezdek egy német TD vonalat is.

2011.02.14. 18:42:35

@Everyl: ez tényleg jó összeállítás, max annyit lehet belekötni, hogy már nyílt bétában a játék = nem kell kulcs, a hivatalos oldalon lehet reggelni :)

azVégek 2011.02.15. 15:03:53

A chatszobában rendszeresen emlegetik, hogy csak angolul szabad beszélni, utána rászólnak az összes közül spéci a "****a" németekre, hogy fogják be. Erdélyiként nagyon érzékeny vagyok az ilyen beszólásokra, ezért angolról tüntetőleg gyorsan a magam tört németére váltottam és megkérdeztem, hogy mi a baj. A válasz angolul jött kb úgy, hogy: 'saját szerver, saját chat, saját szabály'. Értem én, igaz is, na meg az angol egyáltalán nem gond, de elég visszás a helyzet. Végülis ez egy játék, amiből pénzt akarnak csinálni, nem? Pf..még jó, hogy nincs sok időm kockulni, mert felfőne az agyvizem. Csatában szerencsére még nem hallottam ilyet, de ezek után azon sem lepődnék meg.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.15. 15:19:19

@azVégek:

Ezt a nyelvi "problémát" sok helyütt úgy oldják meg, hogy a nagy nyelveknek saját szobáik vannak, oszt' akkor nincs morgás meg anyázás, hogy valaki nem ért valamit.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.15. 15:20:48

@azVégek:

Ha meg a csatában is ez lenne az előírás, az nem éppen az életszerűséget támasztaná alá :-)

Jól is néznénk ki, ha egy 100%-osan orosz vagy német (esetleg magyar) legénység angolul kéne kommunikáljon...

azVégek 2011.02.15. 16:01:45

@tiboru: itt a külön chatszobákban pangás van, sajnos, szóval a szerényebb nyelvtudással rendelkezők nem mindig találnak választ a kérdéseikre (tanuljanak...muhahaha >:) )

Érdekes, hogy mikor lőnek (ha virtuálisan is), akkor valahogy csak megértik egymást a csapattársak. Nincs idő hülyeségekre...

johnibyg 2011.02.15. 20:28:05

segítséget kérnék azoktól, akik már játszanak néhány dologban
@somewhat damaged: ami oldalt belinkeltél, ott le lehet tölteni azokat a dolgokat, ami(k) kellenek a játékhoz? mert regisztrációnál azt írta nekem, hogy le kell tölteni vmit hozzá

meg van valahol magyarítása? angolul nagyon kevéset tudok

2011.02.15. 22:53:09

A kliens, amit le kell tölteni (1,6 giga):
cdn1.worldoftanks.com/patches/auto/WoT_beta_0.6.2.8_eu_setup.exe

Magyarítás pedig itt (ez pici):
users.atw.hu/wotmngclan/request.php?WOT_B_V0627_HU.exe

Utóbbit én nem használtam, de gondolom nem nehéz telepíteni.

face007 2011.02.17. 23:51:43

Köszi a cikket!
Nagyon tetszik a játék! :)

face007 2011.02.18. 11:42:08

Lenne két kérdésem:

páncélvadásszal, ha bokorban vagyok elbújva és csak forgolódok, de a lánctalp segítségével is, az is mozgásnak számít? Akkor is leleplezem magam?

Az 'E' betűvel lehet ki be kapcsolni az automata célzást. Néha jól jönne pl lánctalpat kilőni, de nem tudom mi jelzi ki, hogy működik-e vagy sem. Nagy különbséget nem vettem észre

johnibyg 2011.02.19. 20:59:15

Sonkónak köszönöm, hogy mutatott nekem/nekünk egy nagyon jó játékot!

2011.02.19. 21:44:01

@face007:

1. szerintem igen, de a páncélvadászoknak (kivéve a bugos németeket tier 6+) alapból is nagyon jó értékeik vannak rejtőzésre. Tehát szerintem kijössz a "nagyon tuti" állapotból, de ettől még nem biztos, hogy észre fognak venni.

2. Ezt nem értem, hogy érted. A kilőtt lánctalp le is esik, ez látható az ellenfélen. Az automatikus célzást (jobb gombbal is be lehet kapcsolni, ha a kurzorod az ellenfélen és látszik a piros sziluettje, újabb jobb gomb kikapcs) csak ritkán érdemes használni szerintem. Egész pontosan egy esetben, ha nagyon gyorsan kell menned, vagy ügyesen manőverezned, miközben lőnek rád, és nem tudsz célzással vacakolni. Például ha körberohansz egy nagyobb tankot, és rá is akarsz szúrni párat. Vagy ha scoutolsz.

johnibyg 2011.02.21. 08:51:47

Lenne egy kérdésem:
Ki van fejlesztve nekem a panzer 38 (t-a fejletteb cseh), a panzer 2 Luchs és a panzer 3A is. Ezek közül melyiket lenne érdemes előbb megvenni?
A pénz nem számít, van elég a Luchsra is.

2011.02.21. 13:42:54

@johnibyg: nem tudom, azon a vonalon nem nyomultam. Viszont még egy tanács a TD-kkel kapcsolatban: MINDENKÉPP tegyél rájuk camouflage net-et (a garázsban a tank alatti ikonsorban a három equipment közül az egyik az legyen), nagyban javítja az álcázási képességet. A net továbbá olcsó és bármikor leszedhető, más tankra átrakható.

Pajkos kisdömper 2011.02.28. 19:52:53

Azt a sok dilettáns kis hülyét,akik felmennek napközben.Már 2x ugy felbaxták az agyam hogy töröltem a játékot:)De mind2x visszaraktam:)

woodland 2011.03.02. 19:50:08

@SilvanioN: Szia!Ha en nem magyar jatekra regsztraltam attol meg be tudok lepni a ti oldalatokra is vagy ujra regisztralnom kell?

johnibyg 2011.03.03. 15:35:03

Vhol olvastam régebben, hogy a hetzerre milyen "töltény" kell. Meg tudná valaki mondani, mert most vagyok hetzerrel és nem találom sehol.

Meg ha vki tud más járműhöz, akkor írja le kérem azt is.

SilvanioN 2011.03.04. 08:20:54

@woodland: Szia!
Igen. Az oldal átkalapálás alatt áll, de a www.hungarianteam.hu/forum működik. Ha itt regisztrálsz, akkor tudsz velünk kommunikálni.
Ha együtt szeretnél játszani velünk, akkor viszont ez EU szerverre is regelned kell.

Más
Tegnap kijött a hivatalos magyarítás a játékhoz (EU szerver). A launcherben gördítsd le a zászlót. Ekkor elindul a launcher update-je. Ha ez megvan, akkor legördítve a zászlókat kattints a magyarra. Ekkor lejön az új nyelvi patch és település után magyar lesz az egész WOT.
A hivatalos fórumon van egy hibabejelentő topic (linket sajna nem tudok), ott lehet jelezni a hibákat. Sajnos abból van pár.

SilvanioN 2011.03.04. 08:26:40

@johnibyg: Szia!
Általánosságban elmondható, hogy a veled egy tier-en lévő jármúveket a legnagyobb ágyúddal, AP lőszerrel tudod lőni. A sokkal nagyobb tier-eket nyomasd HE-vel. A páncélt ugyan nem ütöd át, viszont a robbanás személyzet vagy modulsérülést okozhat + pár %-ot levesz a HP-jából.
Ha kőgazdag vagy, akkor vehetsz goldért űrméret alatti lőszert, de szvsz az nagyon nem éri meg. Gazdaságilag. Egyébként azzal a legnagyobb az esélyeded a sikeres találatra, viszont a premium acc, a free xp forgatás sokkal fontosabb.

SilvanioN 2011.03.04. 08:31:49

@johnibyg: Szia!
Döntsd el merre akarsz tovább menni. Ott a Tech Tree, nézd ki mi a legszimpatikusabb és azt told. Aztán ha összejön a pénz, akkor lehet másikat venni mellé. A Luchs voltvágány, a Leopard jön utána és vége annak az ágnak. Modjuk a Leo az egyik legjobb felderítő.
A Marder II-t kihagytad? Ha igen, akkor nem tudod mit vesztetteél. :) Iszonyat csíter cucc. Igaz, hogy csak 170 HP-ja van, de nagyon lehet vele darálni, ha észnél vagy. :)

SilvanioN 2011.03.04. 08:39:49

@face007:
Ha mozogsz, látnak. A fogolódás is mozgásnak számít. Sokan - én is - van, hogy a csövet sem mozdítjuk, amíg nincs tiszta cél (jobb klikk folyamatosan nyomva és nem mozog a cső/forog a torony).

Elbújás
Itt van egy fontos dolog. Nem be kell állni a bokorba, hanem elbújni mögötte. Ha beleállsz, kilóg a csöved, a sárvédőd és simán látnak. Állj a bokor mögé és a csővet told csak bele a cuccba. Akkor nem látnak. De csekkolhatod is a pozíciót, ha körbe forgatva megnézed magad minden irányból.

A német magasosztályú TD-k rejtőzése tényleg bugos. Egy nyamvadt IS-3 jobban sunnyog, mint a JagdPantherem álcahálóval és 100%-os legénységi rejtőzés bonusszal, ami elég röhejes. Javítás nem tudom mikor várható.

woodland 2011.03.04. 22:48:31

@SilvanioN: Szia!Koszi a valaszod.Azt hogy lehet megoldani hogy haverokkal vagy egy elore megbeszelt tarsasaggal jatszak egyutt?ugy latszik a jatekok random modon futnak.

SilvanioN 2011.03.05. 15:27:19

@woodland: Szia!
Két megoldás van.
1. Platoon létrehozása.
- Csak premium acc-al lehet létrehozni.
- A létrehozó lesz a platoon leader, ő tudja csatába küldeni a csapatot.
- Csatlakozáshoz nem kell prem.acc.
- Egy platoonba 3 ember lehet.
- A platoonban lévők normál módon kapnak XP-t és pénzt a csatákért.
2. Company létrehozása
- Csak premium acc-al lehet létrehozni.
- A létrehozó lesz a company leader, ő tudja csatába küldeni a csapatot.
- Csatlakozáshoz nem kell prem.acc.
- Egy platoonba max. 15 ember lehet.
- A company csaták külön kategória, csak másik company ellen lehet harcolni.
- Az XP és a pénz máshogy kerül elszámolásra, tapasztalataim szerint kevesebb jön mindenből.
- Company-nál van egy minimun össz tier szám. Ha az nincs meg, nem tudtok elindulni. Ez asszem vagy 60 vagy 70. Ofc, van egy maximum is. Ez 90. Tehát nem lehet 15 darab tier 10-es Maus-sal nyomulni.

Összességében annyi még, hogy a company jelenleg a legelkeféltebb rész a játékban. Hiába jöttök 15-en, elosztva a 90 pontot, ha az ellen 2 Maus, 4 IS-7, 3 brutál tűzér felállással jön, akkor legyaláznak irgalmatlanul. Na, ez meg nem hiányzik senkinek se. Csak viszi a pénzt.
Platoon az már inkább megéri, de lehetőleg azonos tier-rel nyomjátok, mert a legnagyobb tier-re számolja a gép az ellenfelet. Szóval, ha mész egy tier 8-al és van melletted 2 darab tier 3-as, akkor repültök befelé a legmagasabb kategóriába és ott a tier 3 túlélési esélye erősen konvergál a nullához. :)

Ha 3-nál többen vagytok, akkor csináljatok több platoon-t és vagy valami channelen, vagy Ventri/Team Speak-en számoljatok össze. 50-75%-ban egy csatába kerültök, ha kb. egyszerre nyom a két leader a "csatára". Persze itt is fontos a kb. azonos teir.

Bocs, hogy wall of text lett a válasz. :)

woodland 2011.03.05. 21:35:24

@SilvanioN: Koszi a valaszod.Hogy mukodik a csatlakozas egy platoon-hoz?Gondolom meghivassal.

woodland 2011.03.05. 21:48:13

Sziasztok
Egy par kommentben szeretnem megosztani a tapasztalataimat a jatekkal kapcsolatban es egy par tanacsot is adni.Elore bocsajtom,hogy en nem sokat jatszom tankokkal , legfokkappen onjaro lovegekkel.
Ha a tankod gyengebb,akkor job ha “cask”harcteri hirszerzesre hasznalod.Ez az a lovegeknek kulcsfontossagu.Ha nem latjuk a celt nem tudjuk kiloni.
A tankok alltalaban kulon harcaikat vivjak es nem edekli oket kulonos keppan mi van a masikkal.
Egy elozo kommentben az egyik hozzaszolo a rajtozkodesrol irt.Jo tanacs,hogy nem alls be a bokorban csak a tank csovet dugod be a bokorba .Ez jo a tobbi tank Ellen,de nem eleg a loveg ellen.
A legjobb ha olyan helyen vagy ahol a fak lombkoronaja takar felulrol.Meg akkor is ha megvannak akkor is nehez pontosan megallapitani hogy all a tank.
Egy tanacs tank vivott kozvetlen csatara.Ha a csatanak vege –kilottetek az elenseget vagy elmenekult,elbujt- azonnal valtoztassatok poziciot!Ez kulcsfontossagu.Sokszor ugy lovunk ki tankokat,hogy nem is tudjuk a pontos poziciojat,csak emlekszunk ra hol bukkant fel legutobb es tovabb lojuk azt a pontot.
Ha azt latjatok,hogy nincs korulottetek senki es megis valami becsapodott a kozelben akkor nagy valoszinuseggel radio tavolsagon kivulrol -a ti radiotokon kivulrol- egy tank leadta a kordinatatokat egy lovegnek.Itt erdekes modon egy dolog menthet meg mivel a lovegesek a legritkabb esetben egyeztetnek egymassal, es mindenki maganak akarja a sikert,ezert elobb lonek mintsem rendesen beceloznanak.Tehat,ha a kozeledben valami nagyot robban mikozben settenkedsz, akkor uzsgyi!
Egyenlore ennyi.Kesobb irok teszteket a lovegekrol.
süti beállítások módosítása