Blogunk eddigi egyik legnagyobb tartozását jelentik a katonai repüléssel foglalkozó posztok, pontosabban ezek fájó hiánya. Olvasóink között számos olyan kolléga van, aki a terület szerelmese (ideértve Zig Zag aa-t is), de mindeddig érdemi cikk nem született a légierőről; reményeink szerint ezt az áldatlan állapotot hamarosan orvosolják az érintettek.
A mai napon ünnepli 90. születésnapját a brit Királyi Légierő. Ennek a rövid posztnak figyelemfelkeltő és megemlékező szerepet szánunk, fejet hajtva azon csodálatos egyenruhás férfiak (és az ő repülő masináik) előtt.
A mai napon ünnepli 90. születésnapját a brit Királyi Légierő. Ennek a rövid posztnak figyelemfelkeltő és megemlékező szerepet szánunk, fejet hajtva azon csodálatos egyenruhás férfiak (és az ő repülő masináik) előtt.
Az első világháború harmadik harmadában, 1917. november 29-én a brit Parlament megszavazza azt a törvényt, melynek értelmében létre kell hozni egy egységes, független haderőnemként funkcionáló légierőt, amely a Royal Air Force nevet kapja. Az új haderőnem a szárazföldi hadsereg részét képező, és 1912 óta már létező Royal Flying Corps, valamint a haditengerészet alá tartozó Royal Naval Air Service összeolvadásából születik, és pont kilencven évvel ezelőtt, 1918. április elsején kezdi meg működését. Politikai vezetője (vagyis a RAF-ért felelős államtitkár) Lord Rothermere (itt balra fent) míg egyes számú katonai irányítója Sir Fredrick Sykes vezérőrnagy (jobbra).
Számtalan hőstett fűződik ehhez a három betűhöz (pontosabban a mögöttük álló katonákhoz), amelyek közül itt és most csak a második világháborúban, Britannia légterének védelmében kifejtett erőfeszítéseikre térek ki nagyon röviden.
Mindenki tudja, hogy Adolf egyik dédelgetett vágya volt a brit szigetek meghódítása, amihez elsődlegesen a Luftwaffe kétségtelenül kiváló pilótáinak szakértelmét és repülőgépeinek csúcstechnológiáját kívánta igénybe venni. 1940 júliusa és novembere között a németek addig soha nem tapasztalt intenzitással támadták vadászgépekkel és bombázókkal a szigetországot, annak településeit és polgári lakosságát.
Velük vette fel a harcot a RAF; a brit légierő hatalmas veszteségek (közel 1600 elvesztett repülőgép, szemben az általuk lelőtt 1900 némettel) árán megakadályozta az inváziót (amihez persze az is kellett, hogy Hitler '41 kora nyarán átcsoportosította gépei jelentős hányadát a frissiben megnyitott keleti frontra).
Nem véletlenül mondta Sir Winston Churchill, az Admiralitás első lordja az Alsóház ülésén 1940. augusztus 20-án a következő, azóta sokszor idézett szavakat: Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few, vagyis Az emberi konfliktusok történetében még sohasem köszönhettek ilyen sokan ilyen sokat, ilyen keveseknek.
A (többek között) Londont és Coventryt ért károkat és rombolást a britek 1943 júliusában, illetve 1945 februárjában kamatostól visszafizették Hamburg és Drezda lakóinak, de ez egy másik (szintén durva) történet, amiről egyszer talán poszt is születik ezeken az oldalakon.
Hangot adva meggyőződésemnek, hogy lesz még légierős posztunk, innen kívánok (sokunk nevében) boldog (és méltóan megünnepelt) születésnapot a brit Királyi Légierőnek!
Őszintén reméljük, hogy rengeteg sör és fish-and-chips fog elfogyni a mulatságokon. A repülősök nagyon tudnak ám ünnepelni, ha úgy adódik...
Happy Birthday, Royal Air Force!
Számtalan hőstett fűződik ehhez a három betűhöz (pontosabban a mögöttük álló katonákhoz), amelyek közül itt és most csak a második világháborúban, Britannia légterének védelmében kifejtett erőfeszítéseikre térek ki nagyon röviden.
Mindenki tudja, hogy Adolf egyik dédelgetett vágya volt a brit szigetek meghódítása, amihez elsődlegesen a Luftwaffe kétségtelenül kiváló pilótáinak szakértelmét és repülőgépeinek csúcstechnológiáját kívánta igénybe venni. 1940 júliusa és novembere között a németek addig soha nem tapasztalt intenzitással támadták vadászgépekkel és bombázókkal a szigetországot, annak településeit és polgári lakosságát.
Velük vette fel a harcot a RAF; a brit légierő hatalmas veszteségek (közel 1600 elvesztett repülőgép, szemben az általuk lelőtt 1900 némettel) árán megakadályozta az inváziót (amihez persze az is kellett, hogy Hitler '41 kora nyarán átcsoportosította gépei jelentős hányadát a frissiben megnyitott keleti frontra).
Nem véletlenül mondta Sir Winston Churchill, az Admiralitás első lordja az Alsóház ülésén 1940. augusztus 20-án a következő, azóta sokszor idézett szavakat: Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few, vagyis Az emberi konfliktusok történetében még sohasem köszönhettek ilyen sokan ilyen sokat, ilyen keveseknek.
A (többek között) Londont és Coventryt ért károkat és rombolást a britek 1943 júliusában, illetve 1945 februárjában kamatostól visszafizették Hamburg és Drezda lakóinak, de ez egy másik (szintén durva) történet, amiről egyszer talán poszt is születik ezeken az oldalakon.
Hangot adva meggyőződésemnek, hogy lesz még légierős posztunk, innen kívánok (sokunk nevében) boldog (és méltóan megünnepelt) születésnapot a brit Királyi Légierőnek!
Őszintén reméljük, hogy rengeteg sör és fish-and-chips fog elfogyni a mulatságokon. A repülősök nagyon tudnak ám ünnepelni, ha úgy adódik...
Happy Birthday, Royal Air Force!
tistedur 2008.04.01. 07:50:16
www.youtube.com/watch?v=31A6wS8u8Ig
:)
Mike 2008.04.01. 08:59:26
Happy 90th RAF!
All the very best to the RAF-Lets have another 90 years.
A csak papíron létező Magyar Légierő is idén ünnepel:1938-2008
Lili Marleen 2008.04.01. 10:46:44
Mire a pilota nyugodtan megjegyezte:
-De igen, Uraim. Meg '44-ben, csak akkor nem szalltam le.
tistedur 2008.04.01. 10:59:20
mr nemo 2008.04.01. 11:14:12
1. (vicc)
Angol Lord érkezik Ausztráliába. A repülőtéren megkérdezik tőle, hogy van-e priusza?
Mire az angol:
- Miért, ide még mndig kell?
2. (urban legend)
Bush jr. és a felesége egy fogadáson vettek részt Tokióban a Japán császári család vendéglátásában.
A First Lady megjegyezte, hogy nagyon szép a palota, de szemmel láthatólag új építésű.
- Igen, sajnos a régi leégett.
- Ne mondja! Hogy történt?
- Tartok tőle Önök bombázták le...
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 11:26:56
Condottiere 2008.04.01. 11:41:09
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 11:49:00
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 11:49:06
jonnglenn 2008.04.01. 11:50:42
Lili Marleen 2008.04.01. 12:03:39
Lili Marleen 2008.04.01. 12:04:59
Mentula 2008.04.01. 12:15:48
Hajó merül, rádiós segítség kérés :
Help ! We are sinking, we are sinking.
Válasz - What are you thinking about ?
Mentula 2008.04.01. 12:19:14
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 12:31:36
nagyjából ez a történet:
Rádióforgalmazás valahol a Földközi tengeren, nagy ködben:
- Ismeretlen úszó objektum! Ismeretlen úszó objektum! Itt az USA Nimitz repülőgép-anyahajója, térj ki az utamból!
- Nimitz hordozó, térj te ki!
- Ismeretlen úszó objektum! Megismétlem: térj ki az utamból! A Nimitz repülőgép-hordozó vagyunk, az Egyesült Államok Haditengerészetének vezérhajója!
- Nimitz, azt ajánlom, térj ki te!
- Ismeretlen úszó objektum! Itt a Nimitz! Fedélzetünkön 34 harci gép van, kilenc, számítógépek által vezérelt nagyteljesítményű gépágyúval rendelkezünk és 4 ezer állig felfegyverzett haditengerész és tengerészgyalogos áll készenlétben, hogy bárkire megsemmisítő csapást mérjen! TÉRJ KI AZ UTUNKBÓL!!!
- Itt José Manuel Duarte spanyol alattvaló, semmi fegyverem nincs, csak egy svájci bicskám és egy Zippo öngyújtóm, éppen sört kortyolgatok és a kabarét hallgatom a rádiómon; amúgy meg leszarom, hogy mennyi fegyvered van, mert én vagyok a világítótorony őre.
Ole 2008.04.01. 12:31:39
Szereplők: Truman, akkori államtitkár, később az USA elnöke, és az ügyeletes titkár.
Idő: 1941 decembere
- Jó reggelt, jó reggelt, mi újság?
- Államtitkár úr, Magyarország hadat üzent nekünk.
- Miféle ország is ez a Magyarország?
- Kisebb királyság Kelet-Európában.
- Ki a királya?
- Hát királya az nincsen.
- Ki akkor a vezetője?
- Horthy Miklós ellentengernagy.
- Ellentengernagy? És melyik tenger mellett fekszik ez az ország?
- Hát tengere az nincs.
- Úgy?! No és mi a baja velünk ennek az országnak?
- Velünk semmi. Romániával szemben vannak területi követelései.
- Románia?
- Kisebb királyság Kelet-Európában.
- Románia a mi szövetségesünk?
- Nem, államtitkár úr, Románia Magyarország szövetségese…
Mentula 2008.04.01. 12:38:52
És ne feledjük, hogy 10 éve oszlott fel egy másik RAF, de az a fene se bánja.
Lili Marleen 2008.04.01. 13:11:25
SchA · http://katpol.blog.hu 2008.04.01. 14:25:58
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 14:44:20
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 14:45:07
Condottiere 2008.04.01. 15:29:30
Hogy a dolog groteszk oldalát tovább erősítsem, úgy pár napja cimborámmal hosszasan röhögtünk a Lovastengerész sivatagi egyenruhában kombón. Ugyanis a Magyar Királyi Honvédség, majd a mai Magyar Honvédség is azért hord majdnem homokszínű, khaki egyenruhát, mert még annak idején amikor Horthy-ék a nemzeti hadsereg felöltöztetésére egyenruhákat kértek a Szegedet és környékét megszálló franciáktól, azok engedve az igényeknek a gyarmati hadsereg homoszínű készletéből látták el őket.
Lili Marleen 2008.04.01. 15:29:49
(ami vegul is igaz: ha legyilkoltak volna minden szal nemetet akkor nem lett volna ki ellen harcolni..)
Lili Marleen 2008.04.01. 15:33:51
Nemzettudatos viziomban mar megjelent a harom tenger aljan buvarkodo tengeralattjaros lovasijasz alakulat kepe ...:)
ErrorFlynn 2008.04.01. 16:32:56
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.01. 16:39:58
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.01. 16:41:40
Lili Marleen 2008.04.01. 16:59:38
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 17:45:59
(Pszt, maradjon titok, hadd legyen meglepi...)
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 17:51:40
Bombázó Harrishez:
Giulio Douhet olasz tábornok 1921-ben adta ki "Il dominio dell'aria" című könyvét, mellyel megteremtette a légi uralom, vagy másképpen az önálló légi háború elméletét.
Ajánlott irodalom:
Prof. Szabó Miklós előadása itt:
www.mindentudas.hu/szabomiklos_2006/20060929szabo.html
Mentula 2008.04.01. 18:20:39
Lili Marleen 2008.04.01. 19:16:07
M-nem javaslom. Tornapicoben nem tudnanak szaladgalni.
Bet-li, kínai játékos 2008.04.01. 19:27:58
Actual exchanges between pilots and control towers
Tower: "Delta 351, you have traffic at 10 o'clock, 6 miles!"
Delta 351: "Give us another hint! We have digital watches!"
**************************************************************************************************
Tower: "TWA 2341, for noise abatement turn right 45 Degrees."
TWA 2341: "Center, we are at 35,000 feet. How much noise can we make up here?"
Tower: "Sir, have you ever heard the noise a 747 makes when it hits a 727?"
****************************************************************************************************
From an unknown aircraft waiting in a very long takeoff queue: "I'm f...ing bored!"
Ground Traffic Control: "Last aircraft transmitting, identify yourself immediately!"
Unknown aircraft: "I said I was f...ing bored, not f...ing stupid!"
**************************************************************************************************
O'Hare Approach Control to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock, three miles, Eastbound."
United 329: "Approach, I've always wanted to say this..I've got the little Fokker in sight."
****************************************************************************************************
A student became lost during a solo cross-country flight. While attempting to locate the aircraft on radar, ATC asked, "What was your last known position?"
Student: "When I was number one for takeoff."
***************************************************************************************************
A DC-10 had come in a little hot and thus had an exceedingly long roll out after touching down.
San Jose Tower Noted: "American 751, make a hard right turn at the end of the runway, if you are able. If you are not able, take the Guadeloupe exit off Highway 101, make a right at the lights and return to the airport."
****************************************************************************************************
A Pan Am 727 flight, waiting for start clearance in Munich , overheard the following:
Lufthansa (in German): " Ground, what is our start clearance time?"
Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English."
Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany . Why must I speak English?"
Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war!"
****************************************************************************************************
Tower: "Eastern 702, cleared for takeoff, contact Departure on frequency 124.7"
Eastern 702: "Tower, Eastern 702 switching to Departure. By the way,after we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway."
Tower: "Continental 635, cleared for takeoff behind Eastern 702, contact Departure on frequency 124.7. Did you copy that report from Eastern 702?"
BR Continental 635: "Continental 635, cleared for takeoff, roger; and yes, we copied Eastern... we've already notified our caterers."
*****************************************************************************************************
One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee. Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours and I'll have enough parts for another one."
****************************************************************************************************
The German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They not only expect one to know one's gate parking location, but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206.
Speedbird 206: " Frankfurt , Speedbird 206 clear of active runway."
Ground: "Speedbird 206. Taxi to gate Alpha One-Seven."
The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now."!
Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not been to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark, -- And I didn't land."
*************************************************************************************************
While taxiing at London 's Gatwick Airport , the crew of a US Air flight departing for Ft. Lauderdale made a wrong turn and came nose to nose with a United 727. An irate female ground controller lashed out at the US Air crew, scre aming: "US Air 2771, where the hell are you going? I told you to turn right onto Charlie taxiway! You turned right on Delta! Stop right there. I know it's difficult for you to tell the difference between C and D, but get it right!"
Continuing her rage to the embarrassed crew, she was now shouting hysterically: "God! Now you've screwed everything up! It'll take forever to sort this out! You stay right there and don't move till I tell you to! You can expect progressive taxi instructions in about half an hour, and I want you to go exactly where I tell you, when I tell you, and how I tell you! You got that, US Air 2771?"
"Yes, ma'am," the humbled crew responded.
Naturally, the ground control communications frequency fell terribly silent after the verbal bashing of US Air 2771. Nobody wanted to chance engaging the irate ground controller in her current state of mind. Tension in every cockpit out around Gatwick was definitely running high. Just then an unknown pilot broke the silence and keyed his microphone, asking: "Wasn't I married to you once?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 19:30:51
nem hiszem, hogy nem olvastad sem a 22-es csapdáját, sem Az 5. számú vágóhidat.
Nem hiszem.
_nem hiszi_
Lili Marleen 2008.04.01. 19:54:55
A Zarorat ellenben nem birtam vegigolvasni. Elkezdtem rohogni annal a resznel ahol kiderul, hogy Tappmann lelkesz nehezvizet h*gyozik es azota nem tudom abbahagyni...:)
Mentula 2008.04.01. 20:39:38
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 20:58:52
A "Seelöwe" ("Oroszlánfóka") fedőnevű hadművelet készenléti időpontját augusztus 15-ben jelölték meg.
A britek szerint a Battle for Britain július 10.-én kezdődött, de a java (az "Adlerangriff", vagyis a "Sastámadás") a brit szárazföld elleni bombázásokkal és vadászgép-rajtaütésekkel augusztus 12.-én indult be.
Az én meglátásomban ez inkább az invázió előkészítését, semmint az elmaradása miatti pótcselekvést jelentette.
Mentula 2008.04.01. 21:03:02
Condottiere 2008.04.01. 21:07:56
A Kriegsmarine, azt hiszem szinte semmi olyan eszközzel nem rendelkezett, amivel normális hídfőállást ki tudott volna építeni. Nagy mennyiségben partaszálló halyók, csapatszállítók, stb.
Condottiere 2008.04.01. 21:12:00
Condottiere 2008.04.01. 21:13:41
Szörcsing
Mentula 2008.04.01. 21:18:26
Condottiere 2008.04.01. 21:22:54
Condottiere 2008.04.01. 21:40:42
oké, megadom magam!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:00:18
Condottiere 2008.04.01. 22:03:46
Ergo Bibamus, Eks!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:07:59
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:09:33
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:10:29
Bocs.
Condottiere 2008.04.01. 22:12:34
Condottiere 2008.04.01. 22:15:25
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:16:33
Condottiere 2008.04.01. 22:19:07
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:20:42
Mentula 2008.04.01. 22:20:59
Condottiere 2008.04.01. 22:22:42
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:23:51
Bocs: mint a főemlős :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:25:27
_lemondóan legyint_
Condottiere 2008.04.01. 22:26:14
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:26:46
Az olyan lehet, mint az angol bor. Vagy mint a svéd ouzo.
Mentula 2008.04.01. 22:27:14
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:29:36
gőzsör? Bevallom, ez nekem nóvum...
Mentula,
hja, Zubrovkával még az első kategóriás svéd is elmenne...
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:30:23
Az izmozás azon ment, hogy (3) halvány gőzük sem volt a németeknek, hogyan áll a légi játszma állása - ami mellesleg tiszta anyagháborúvá fajult, majd jött a bölcs vezető aki szindén olvasta Douhet-t, és utasította a Luftwaffét, hogy hagyják abba a piszmogást a radarok és a vadászrepterek támadásával és mostmár kezdjenek el látványos terrortámadásokat csinálni, ahogy a hivatkozott Douhet Légihatalom elmélete leírja.
Ennek lett a vége, hogy a németek becumizták.
Mentula 2008.04.01. 22:30:41
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:34:23
1. Nelson admirális Trafalgar-ostul,
2. 1940 Angliai csata.
Az összes többi hőstett már-már marginálisnak fogható fel.
Condottiere 2008.04.01. 22:37:10
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:37:52
Mentula 2008.04.01. 22:38:52
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:40:00
és Wellington? Meg a Waterloo-pályaudvar?
Condottiere,
nincs meg így sem... A Miller amúgy nagyon tré; majdnem olyan szar, mint a Bud Light.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:40:52
Én is olvastam az MM-t. Jó könyv. Mit nem adhatnék, ha egy félórára beülhetnék egy D Mustangba én is.
Condottiere 2008.04.01. 22:42:06
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:42:14
nem ismertek előttem. Anno ittam barna Murphey's-t. Az is ízlett :)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:44:10
Mindenesetre ilyen pilótája
en.wikipedia.org/wiki/Hans-Ulrich_Rudel
senki másnak nem volt tudtommal. Az EGYEDÜLI, aki megkapta a lovagkeresztet arany tölgyfalombokkal, kardokkal és gyémántokkal...
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:44:50
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 22:49:25
Jó pihenést mindenkinek!
Condottiere 2008.04.01. 22:49:59
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 22:54:16
Adolf Galland a mi emberünk - neki volt minden tölgyfalomb, kard, gyémánt. (Mondjuk meg is szolgálta.)
en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Galland
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.01. 23:01:17
Na tényleg megyek!
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.01. 23:05:00
Mentula 2008.04.01. 23:10:22
Mentula 2008.04.01. 23:12:34
Condottiere 2008.04.01. 23:27:06
A legjobb az amikor bordázott falú 3 decis vizespohárba csapolják, na annak van ám fílingje . :D
Condottiere 2008.04.01. 23:32:41
Az egész jelenet olyan volt, mintha egy Menzel film elevenedett volna meg.
Mentula 2008.04.01. 23:33:43
Bizony ez volt Rudelnek. Gallandnak majdnem ugyanez, csak ahogy tiboru megaszonta a tölgyfalombja nem arany volt.
Condi, az már komoly hely lehet :) Ott tán még fagyis edényből "alumenium" méricskével mérik a fröcsöt :)
Mentula 2008.04.01. 23:36:47
Condottiere 2008.04.01. 23:37:41
Condottiere 2008.04.01. 23:40:23
Mentula 2008.04.01. 23:41:35
Hol ez az egység ?
Condottiere 2008.04.01. 23:46:29
Mentula 2008.04.01. 23:50:33
(Na megen jól szétoffoltuk az ünneplő RAF témáját...:))
Mentula 2008.04.01. 23:51:54
Condottiere 2008.04.01. 23:53:27
Mentula 2008.04.01. 23:53:41
Condottiere 2008.04.01. 23:57:09
Condottiere 2008.04.01. 23:58:12
Mentula 2008.04.01. 23:58:33
Mentula 2008.04.02. 00:00:39
Mentula 2008.04.02. 00:01:26
Condottiere 2008.04.02. 00:01:41
Mentula 2008.04.02. 00:03:38
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.02. 00:30:09
tistedur 2008.04.02. 08:37:45
Neoprimitív 2008.04.02. 10:41:36
A RAF-nak valóban hatalmas kultusza van odakint, Londonban pedig különösen sok hely emlékeztet rájuk. A Temze parton, a London Eye-jal szemben van az új emlékműve az Angliai Csatának, a Westminsterben a főhajó végén, középen külön kápolnájuk van, a City bejáratánál pedig (a bíróságnál) a St Clements of the Danes templom teljes egészében a RAF "szolgálati temploma", benne a légicsatában részt vett századok zászlaival. Meg persze a hendoni múzeum és az IWM. Ja, és ezeknek a helyeknek a környékén nagyon kellemes kocsmákban lehet koccintani az egészségükre.
Lili, mein Schatz, repülős könyvek közül ajánlom még Paul Brickhill: Gátrobbantók című könyvét, amelyik a híres 617. bombázószázadról szól, illetve Len Deighton: Vadászrepülők könyvét, az Angliai Csatáról. Ezek ugyan inkább dokumentumkönyvek, de nagyon sok személyes visszaemlékezés van bennük az akkor még élő pilótáktól.
spájdernecc 2008.04.02. 11:24:52
Nebameg 2008.04.02. 11:38:34
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.02. 11:52:56
Nebameg- a Nana az első éves politológus hallgatók alapvető szocializációs helye :D:D
ErrorFlynn 2008.04.02. 12:44:37
viszont Bet-li repülőirányítós urban legendjei elég viccesek.
tistedur 2008.04.02. 14:08:14
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.02. 14:39:40
tistedur 2008.04.02. 15:15:14
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.02. 15:38:16
Lili Marleen 2008.04.02. 15:50:25
_halakodik_
Lili Marleen 2008.04.02. 15:51:20
dyslexia rulez, K O !
Mentula 2008.04.02. 16:44:36
Mentula 2008.04.02. 16:52:52
Pécsi lengedás krimók a 48-as tér környékén - a mos eisley kantin nivónál maradva - Junoszty, majd későb a JObb mint Otthon Kisvendéklő - alias Veci... Vagy kicsinyt odébb a Hatlépcsős, netán a Konzum mellett volt egy talponálló kifőzde, de már nincs :( Ha belegondolok, hogy itt miket ihattunk, ki kell mondanom, hogy az emberi szervezet csodálatos :)
Nos ZZ, könnycsepp a szemed sarkában ? :) - vagy szúrás a jobb alsó bordaívnél :)
tistedur 2008.04.02. 19:32:08
és ez releváns :)
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.02. 20:21:59
Én a Széchenyi-be jártam. Így egyene út vezetett az István Pince Borozó - nevű műintézménybe, ahol volt zsírosdeszka + kisfröccs.
Vágod?
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.02. 20:23:29
tistedur 2008.04.02. 20:25:50
:( pedig jó műsorok vannak rajta..
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.02. 20:52:40
Csak kérdem.
tistedur 2008.04.02. 21:03:52
Condottiere 2008.04.02. 21:41:40
Hustler Tv-t múltkor együtt sasoltam a közös képviselővel, egy régi cimborával, meg egy plasztikai sebésszel, meg a ház mindenes szakijával. A társasággal szokott általában inni a helyi plébános is, de ő akkro épp hiányzott. Miközben a plasztikai sebész az Eü reformról hablatyolt valamit mi megpróbáltunk odafigyelni rá, de elég lehangoló volt. Eléggé ipari dugás folyik ottan.
Mentula 2008.04.02. 22:37:45
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.03. 06:56:01
a plasztikai sebész inkább szakmai szemmel kommentálhatta volna a látottakat...
Mentula 2008.04.03. 12:56:04
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.03. 14:04:32
Mostanság már nem ezek a kricsmik játszanak. Valahogy más lett a gusztus. Meg aztán az istvánban nincs Guinness - éppen ezért az Arizona Pub (ami szvsz Pécs egyik legjobb helye) a gyakori vizit. Meg itt van tapasztalatom szerint a legkevésbé felvizezve a Liffey.
en.wikipedia.org/wiki/River_Liffey
Mentula 2008.04.03. 23:27:06
Jampika 2008.04.08. 16:47:46
www.spitfireale.co.uk/
Mar ha hozza tudtok ferni.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.04.09. 09:52:31
never tasted but i am going to...
pretty good homepage too
(stilszerüen) :))
flimo13 2008.04.17. 11:37:31