Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Vitaposzt - Kiss Ernő

2010.02.09. 02:09 tiboru



Nem szokásunk napi aktualitású hírekre reagálni, de engedtessék meg nekem egy szubjektív kivétel: most olvastam, hogy Kiss Ernő nyugállományú rendőr dandártábornokot egy óra leforgása alatt kétszer is ittas vezetésen kapták Budapesten. Erre a hírre szeretnék reflektálni pár mondatot.



Húsz évet töltöttem a rendőrség bűnügyi szolgálatánál, különböző beosztásokban és munkakörökben – most nem is erről van szó, egyszer talán mesélek róla. Három évet (amíg létezett) a Központi Bűnüldözési Igazgatóság (KBI) berkein belül, Kiss Ernő beosztottjaként dolgoztam.

Csak hogy tisztázzuk: nem a '48-as hősről van szó...

Lévén, hogy most már tényleg semmiféle sanda gyanú nem érheti a ház elejét (én egy éve, Kiss Ernő kábé két éve nyugdíjas, tehát fix leszarhatjuk egymást), nyugodtan jelenthetem ki, amit ki akarok: Kiss Ernőnél korrektebb, szakmai szempontból felkészültebb vezetőm nem volt a Cégnél eltöltött két évtized alatt.

Volt olyan, hogy egy nyolcdossziés (alsó hangon négyezer oldalas) ügy anyagát vittem le neki, mert bekérte és látni akarta. Péntek délután kapta meg a dossziékat, s hétfő reggel, amikor ismét lerendelt magához, azt a tíz kérdést tette fel az üggyel kapcsolatban, amit csak egy olyasvalaki kérdezhet, aki mind a négyezer oldalt (odafigyelve!) elolvasta…

Nála a jutalom és az elismerés nem pofára ment, hanem tényleg teljesítményre. Szétrúgta a seggünket, ha valamit elkúrtunk (olyan mocskos szájú káromkodást azóta sem hallottam tábornoktól), de a végletekig elment az emberei védelme érdekében; rossz nyelvek szerint Horn Gyulát is elküldte a picsába egyszer (tán mindketten ittasak voltak; amúgy nem lepne meg túlságosan), mert a miniszterelnök valami marhaságot mondott a rendőrséggel kapcsolatban. S végül Ernőnek lett igaza.

Nem tisztem megvédeni Kiss Ernőt; tény, hogy szereti a tütüt (Unicum+pezsgő rulez!), ez nem lep meg senkit, aki ismeri őt. Leginkább arról szeretnék lemil-véleményt kapni a kommenteknél, hogy mi ez az oltári disznóság (ugyanakkor törvényi és erkölcsi előírás), ami arról szól, hogy alkoholista (oké: iszákos) nem lehet felelős vezető?!  

Tudom persze, hogy nem szerencsés olyan rendőrtábornokot üzemben tartani, aki bármikor képes seggrészegen összetörni egy szolgálati autót vagy egy teljes lakótelep parkoló gépkocsijait végigmogyorózza, ha a szolgálatos magánpuncihoz igyekszik. De ha azt mondom, hogy Kiss Ernő volt az elmúlt húsz év legtehetségesebb rendőri vezetője (akinek az olyan szükségmegoldás-politikai kinevezett műrendőr-műköltők, mint ez a nevetséges Bencze jelenlegi főrendőr, még nemhogy a cipőfűzőjét sem köthetné meg, de a seggét sem törölhetné ki), akkor egy szemvillanásnyit sem túlzok.

Mai költői kérdésem: mennyire lehet egy demokráciában szétválasztani az államigazgatási és az emberi tulajdonságokat? Ha egy gyarló emberi tulajdonságokkal rendelkező valaki amúgy nagyszerű állami vezető, mi a teendő?

Nem a politikusok érdekelnek (rájuk magas ívben szarok, de tényleg, pártállástól függetlenül), hanem a rendvédelmi, katonai vezetők: szerintetek mi az elsőbbség, mi a prioritás? Legyen valaki ideális férj és családapa, s aztán kacsintgathat az állami (közszolgálati) pozíciók felé, vagy az elsődleges dolog a szakmai tudás, aztán majd meglátjuk a magánéletet?

Nem titkolom, és újfent megismétlem: Kiss Ernő r. ddtbk. egy nagyszerű szakmai felkészültségű faszi, elképesztő agyi kapacitással, elemző és értékelő képességgel, de nem tudja kivonni magát a pia vonzereje alól… 

Kérdésem újfent, röviden: egy felsőosztályú állami (rendvédelmi) tisztviselő esetében mi legyen a prioritás: a személyes tulajdonságok (jó apa, csak ásványvizet iszik és minden vasárnap templomba jár), vagy a szakmaiak (lehet, hogy idült alkoholista és leszarja a vasárnapi misét, de ragyogóan és rekordidő alatt átlátja egy-egy bűnügyi akta buktatóit, és nagyszerűen tudja irányítani a végrehajtó állományt?)

Hálás lennék, ha minél nagyobb számban kommentelnétek. Ernő, tábornok úr, te pedig baszd meg: valahol megérdemled.. és szégyelld magad... Potenciálisan az
elmúlt 50 év legragyogóbb képességű és legszebb karriert befutó magyar rendőrtábornoka lehettél volna, de te megint elbasztad azzal a kurva Unicummal...

282 komment

Címkék: szubjektív magyar rendvédelem vitaposzt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iustizmord 2010.02.12. 15:25:08

@tiboru: nade komolyan.... hoy vetemedhet erre az ORFK guruja... jó hogy nem titkosítja a bizonyítékokat... ez olyan nkvd-s módszer...

@Professor Pizka: a dolgozó népért, a hazáért, előre !

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.12. 15:29:05

@Iustizmord:

Nekem az is tetszik, hogy az elmúlt évben kevesebb ölés volt, mint a tavaly :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.12. 15:31:16

@hazitroll:

Hát igen, Johnt is megvették kilóra Ivánék :-)

Iustizmord 2010.02.12. 15:51:38

@tiboru: A LÉNYEG A STAT, UGYE...

Kullancs1983 2010.02.12. 21:01:08

Majdnem irtam egy hosszu szoveget, de megse. Roviden. A tabornoknak ra kell fizetni, mert o egy rendor, es mint ilyen egyszeruen nem teheti ezt. Van ahol nem eleg a szakmai hozzaertes, hitelesseg is kell. Es a rendorsegnek ilyennek kell(ene) lennie. Es most tenyleg nem szeretnek a pedofil papok esetevel peldalozni...

Iustizmord 2010.02.12. 22:00:56

@tiboru: szal, back to subject, nekem is mondta XIII.ker RK-s vizsgáló hogy nagyon nagy volt ott a fluktuáció. és ezt kifejezetten a "pisilős tábornpk" számlájára írta, azt mondta hogy az állomány nem örült ha "a főnök az objektumban van".

konkrét példát/okot nem mondott, de nem örvendett népszerűségnek a szabolcs u-ban. a vezetői képessgei tán megkoptak a KBI óta...

Nash vs. Keynes 2010.02.13. 00:14:40

@Professor Pizka: Ezzel nehéz vitatkozni :) én is inkább abeli jámbor óhajomnak akartam hangot adni, hogy ha már én vagyok olyan naív/ügyetlen, hogy befizetem azt a nyamvadt sarcot, azt legalább olyanok költsék el akiket ha vízvezeték szerelők lennének akkor be mernék engedni a lakásomba..

Nash vs. Keynes 2010.02.13. 00:19:30

@hazitroll: erre kicsit kiforgatva Márait lehetne mondani, hogy minden országnak olyan és annyi a sajtója amennyit megérdemel. Nekem ezektől simán sírhatnékom van. Főleg az fáj, hogy az egyszeri SzJ maunika saú nézőnek ugyanannyit ér a szavazata, mint annak akinek nincs ideje/igénye ezekre.

Nash vs. Keynes 2010.02.13. 00:21:41

Amúgy simán el tudom képzelni, hogy Kiss Ernő is a "rendszer" áldozata. Ki tudja hány jó szakember élete egzisztenciája karrierje ment tönkre ebben a feje tetejére állított rendszerben.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.13. 10:38:26

@Iustizmord:

Hát lehet, hogy egy kerületi kapitányságot nem olyan vezetői alapelvek szerint (és nem olyan stílusban) kell irányítani, mint egy KBI-t.

Ernő világéletében bűnügyes volt (gazdaságvédelmis ráadásul), míg egy kapitányság állományának (és tevékenységének) 70 százaléka közrendes...

Nem t'om. Azt én is hallottam, hogy Angyalföldön nagyon nem találta meg a hangot az embereivel.

Iustizmord 2010.02.13. 13:23:35

@tiboru: nézd, ő is tudta hogy a központi szerv után az RK vezetése nettó lefokozás. dandártábornoki rendfokozattal csinálta amit alezredesi-ezredesi rfokban szoktak. de tán őrnagy is állt már RK élén.

abban valszeg igazad van hogy egy kiemelt központi szerv vezetése más, ott biztos lehet nagyon katonásan eljárni, egyszemélyi vezetés, komoly ügyek, megmondják azt is ki mikor s merre pisilhet.

ehhez képest pl az igrend vagy a szabs ügyekben nem kell komolykodni, meg kézivezérelni. valszeg ezt nem értette meg. egy RK-t talán "családiasabban" is el lehet vezetni. (pláne kis vidéki RK-t)

szobatars 2010.02.13. 17:41:49

@Professor Pizka: kéretik ezt a megjegyzést az ügyvédekre leszűkíteni..

_Toto_ 2010.02.14. 00:14:15

Én a multivilágban robotolok tíz éve. Ott mindig azt tanítják: nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.
Kiss Ernő lehet, hogy hihetetlenül jó volt, de nem látszott annak, aki úgy dönthetett a sorsa felől, hogy fingja sem volt a szakmáról.

Emellett a sajtó is megette - én az általad leírtakról korábban semmit sem hallottam. Mégis Neked tiburu, valahogy jobban hiszek mint a zIndexnek.
Mégis, a sajtóban Kiss Ernő úgy jött le, mint egy rendőrpalotát oldalba vizelő, részegen autókat összetörő full alkoholista dagadék lúzer rendőr.
Egy szó sem esett soha sehol az érdemeiről, képességeiről, eredményeiről.
Talán ez is közrejátszott abban, hogy elmeszelték.
Így nyírják ki a tehetségeket, és jutnak csúcsra a szavakban tetszetős dolgokat csillogtató, de voltaképpen segg hülye, hozzá nem értő baromállatok.

Iustizmord 2010.02.14. 09:25:31

@_Toto_: én most konkrétan Bencze dandártábornokon képedtem el, hogy vagy ennyire nem ismeri a Be-t, vagy ennyire figyelmen kívül hagyja (Cozma ügyben tett nyilatkozatára gondolok, link fentebb), mindkettő súlyos hiba.

kószák egyike 2010.02.14. 16:08:44

Először is gratula tiborunak a tökösen felvállalt véleményért és a témáért.

Többen írtátok, hogy hát nem könnyű véleményt mondani egy ilyen esetben. A szart nem könnyű, már bocsánat.

1, Ha valaki a törvény védelmére esküdött fel akkor rá halmozottan vonatkozik az amit neki kell betartania. Abban a pillanatban ahogy vét a törvény ellen, tök mindegy, hogy egy csomag szotyolát lopott el a boltból vagy kenőpénzt fogadott el, vagy piásan vezetett méltatlanná vált az esküjéhez így a jelvényhez az egyenruha viseléséhez.
Lehet kenni a szart, hogy jó szakember és jó vezető. Aha. Abban a pillanatban ahogy elkövette a hibát, ami esetünkben nem is olyan apró, megnyomta a delete gombot bármit is tett le az asztalra.

Nem érzitek az ellentmondást? Jó szakember, de azért picsa részegen vezet és pisálja oldalba a falat. Na egy jó szakember ilyet nem csinál. Felméri a súlyát annak mi aranylik a vállán.

2, Egy függő, tök mindegy milyen szenvedély betegségben szenved, nem egészséges lelkileg. Orvosi kezelésre szorul. Beteg segíteni kell rajta. Innentől kezdve alkalmatlan munkája elvégzésére. A fegyveres testületeknél ez halmozottan igaz.

A fő problémát ott látom, hogy a mai szervek vezetői, főtisztjei, ahogy KE is, a diktatúrában szocializálódtak. Vagyis gyakorlatilag bármit meg lehetett úszni, nem volt következmény, védte őket a jelvény. Nagy hiba. Ilyen dolgok tőlünk nyugatabbra elképzelhetetlenek.
És ez folytatódott a rendszerváltás után is...

A másik dolog, hogy mi magyarok, mint a kommentekből is kitűnik, valahogy elnézőek vagyunk az itallal szemben. Ez is nagy hiba. Senkinek, de senkinek ne férjen bele, hogy piás állapotban vezet. Tök mindegy mi a munkája! Volt szerencsém ittas sofőr által gázolthoz. A piás vezetés nálam fő bűn, de ez szubjektív.

Egy személyes történet. Együtt dolgoztam egy öreg bútortarabbal. Mindig azzal szívattam, hogy Jani bácsi te olyan öreg rendőr vagy, hogy a 60'-as években még gumibotoztál március 15.-én, és ez így is volt :), de ettől függetlenül az öreg baromi jó rendőr volt. Ő mondta egyszer egy piros lámpánál éjszaka, a kutya se járt arra hajnali 3-kor, mikor nógattam menjünk már minek állunk, hogy:"Fiam ha én most átmegyek a búbos kocsival szabály ellenesen, hogy rúgjam seggbe az állampolgárt ugyanezért. Ahhoz nincs pofám. Azért ülök ebbe a kocsiba, hogy betartsam és betartassam a törvényt, nem azért, hogy megszegjem még akkor is ha bolhafing az eset."
Ennyi.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.02.14. 20:17:04

Mint lelkes törzsolvasó azt hiszem hogy ezúttal némileg félrevezető a kérdés. De előbb

Igen. Az eredmény és a szakmai kompetencia nagyobb tűréshatárt enged meg az emberi gyarlóságoknak, akár ilyen posztokon is. Lehet inni, kurvázni stb, bár nyilván van az a pont, ameddig lehet. Egy állami vezető, az államot és az államba fektetett bizalmat is képviseli. Amikor az utóbbinak már több kárt okoz, mint amennyi szakmai hasznot hajt, nagyjából addig. Ez persze csak elméleti okoskodás, az egyes esetekben fehérhollóritkán ez a szempont, de azt hiszem nagy átlagban, mégiscsak valami ilyesmi a a döntések kicsengése. Prioritás tehát szerintem nincsen. Mindenki azzal jut előre, amilye van. Ki inkább a feddhetetlen életével, ki a tehetségével (egy ideális világban). Végül aztán elválik ki meddig jut vele.

Viszont KE esetében nem a napi tütü fogyasztás és a szakmai alkalmassági hányados a döntő. Ha részgen, letolt gatyában hugyozik le a Margit hídról, az max vicces, és egy kicsit sajnálatraméltó. Az ittas vezetéssel viszont gond van. Ha a törvény (akár nyugdíjas) őre törvényt sért, akkor egyrészt felmerül, hogy ez aktív rendőrként is előfordulhatott (mint ahogy tökcivilként is tudok nem egy rendőri vezető hasonló, sőt durvább esetéről), és szerintem teljes joggal merül fel bennem, hogy milyen hely az, ahol a törvény csak rámnézve kötelező? Vagy akár csak ez az optikája.

Ha ez a kérdés sokakban merül fel, akkor meg ugye szarban vagyunk.

anya01 2010.02.15. 10:29:43

Ennek a problemakornek azert tobb aspektusa is van, nem csak egyszeruen a jo rendor vs. gyenge ember.

Egy parhuzammal elve:

Lehet-e jo orvos aki iszik?

Ha egy haziorvosrol van szo, aki 8-tol 5-ig rendel, akutt helyzetben nem kell beavatkoznia, akkor szerintem szodaval elmegy. Emberileg lenezem az ilyet, de a szakmai munkajat nem befolyasolja, felteve hogy munkaidon kivul vedel.

Egy sebesznel mar mas a helyzet. Egy atmulatott ejszaka utan masnaposan szivmutetet vegezni felelotlenseg. Raadasul minel tapasztaltabb sebesz valaki, annal kevesbe engedheti meg maganak a mertektelen alkoholizalast. Ha ot hivjak be varatlanul a mutobe, akkor az azt jelenti hogy az atlagosnal nehezebb a mutet. Tehat ha otthon fetreng reszegen akkor olyan helyzetben nem all rendelkezesre, amit a kevesbe tapasztalt kollegak nem tudnak megoldani a tapasztalat hianya miatt.

Ritka az, hogy egy fiatalember ne rugjon ki neha a hambol, akar egyenruhas, akar nem. Viszont a kezdok dontesi felelossege kisebb. Ha egy nyomozo masnaposan kerdez ki egy tanut, es gondoldozni nem tud a fejfajastol, az mas nagysagrendu hibahoz vezet egy ugyben, mint ha egy vezeto ugyanilyen allapotban dont a nyomozas tovabbi iranyarol.

Nem azt mondom, hogy egy vezeto soha ne igyon, vagy ne lehessen gyenge ember. Viszont igenis hatranynak kell lennie az ilyen emberi gyengesegnek a karrieruton. Ha valaki ennek ellenere lesz vezeto, akkor annak mas adottsagainak kiemelkedonek kell lennie, ezzel kompenzalva ezt a jellemhibat.

Ha figyelmen kivul hagyjak az ilyen emberi gyengeseget, mondvan hogy ez maganugy, azzal a testulet sajat magat gyengiti tudatosan.

Osszegezve: Lehet valaki zsenialis rendor (vagy barmi mas) akkor is ha alkoholista. De ha egy kisse tehetsegesebb de alkoholproblemakkal kuzdo, es egy kevesbe tehetseges, de konszolidalt munkatars kozul kell valasztani egy kinevezesnel, a felettesnek a testulet erdekeben kell az utobbit valasztania. Szerintem.

Silwer77 2010.02.15. 15:57:55

Rögtön hadd valljak be egyszerre több mindent is :)

a) nem olvastam végig a kommenteket, előre is elnézést, ha ismételném valakinek a véleményét.

b) tökéletesen más szférában mozgok, nincsenek "belsős" tapasztalataim...feketén a fehérre csak azt szeretném leírni, ami a vitaposttal kapcsolatban felmerült bennem

c) rühellem a politikát. A létező összes szinten. Bár divat, mégsem vagyok agitátor/szószóló/hangszóró. Max állampolgár. Vagyok.

d) nem olvastam más, a témához kapcsolódó médiát, tuti hogy nem vagyok tisztában az ÖSSZES részlettel.

No, kicsit messziről futottam neki, de eddig csak olvastalak titeket (+konteo), még izgulok, ez az első hsz :)

Amennyiben tehát elvonatkoztatunk a környezettől, levesszük a jelzőket és a többi díszt, mi marad? Egy vezető (hétköznapi, igenis!) gyengesége, állami kontóra. Miért kell felfújni? Precedens. Miért őt? Nyugalmazott (itt segithetnél tiboru, van vesztenivalója?), ergo az én olvasatomban ha szépen kiteszik szélre, nagyot nem zuhan, a közvéleménynek meg használ a példaállítás és média-Golgota.

A fél-költői miért?-re a Politika a válaszom, nagy kezdőbetűvel. A Népnek meg kell mutatni, hogy "Vigyázunk rátok!" és "Lám, nincs kivétel!". Röhögni (?) fogtok, annak a bizonyos Népnek kb. a 80%-át (kevés?) ki is elégíti, hogy lehozza a Blikk a tortúrát. Jönnek a választások, a politikusaink pedig nem lámpalázasak, megragadják az adódó lehetőséget.

(Háttérinfo: NEM szokásom mindent Politikával magyarázni, sőt...de ok és okozat nekem így kapcsolódik össze.)

Azon lehet vitatkozni, hogy etikus és erkölcsös-e a fenti cselekmény, valamint lehet morogni valamit a rivaldafénybe állított közszereplőkről, mégis úgy gondolom más személyekkel a bőrfotelben Ernő bá' (tisztelettel!) lehet hogy nem is lett volna beszédtéma.

Na, ide lőjetek! ;o)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.15. 19:05:07

@Silwer77:

Szia, nincs mit izgulnod, mi is csak sima istenek vagyunk :-)

A felvetésedre csak szubjektív választ tudok adni: Ernőnek (első látásra, nyugdíjasként) nincs félni- vagy veszítenivalója.

Ha azonban átmegyünk a konteók világába, bizony lehetett ez bosszú is (amint említettem, rengeteg ellensége van), másfelől pedig a Hatalom részéről talán figyelmeztetés is - és nem neki, hanem másnak, akit így próbálnak megrendszabályozni: vigyázz, mert te is megjárhatod..!

Esetleg válasz (vagy megelőző intézkedés) egy olyan lépésre, amit Ernő kilátásba helyezett - és itt megint csak találgatni tudunk.

I_Isti 2010.02.15. 22:05:41

Szvsz nem az a probléma, hogy 'alkesz'. Az a probléma, hogy akár alkesz, akár rendőrtábornok, a törvényeket be kell tartani, és semmilyen rang, vagy pozíció nem ad felmentést a törvények betartásának kötelezettsége alól.

wlakos 2010.02.16. 01:14:43

Üdv urak!

Igazából ennek hírnek sem kellene lenni. Egy nyugdíjas ember megbukott ittas vezetéssel, ennyi. Legalább ötven ilyen eset történik naponta országunkban, ha ezt a média közzé tette akkor én /1senki/ arra kérném őket tegyék közzé a napi ittasan vezetők sofőrök teljes listáját.:)

Bigskorpio 2010.02.16. 17:03:15

Bocs, kicsit későn olvastam a posztot.
Az eredeti kérdésre: Senki nem várja a tisztelt vezetőtől, hogy templomba járjon, gyónjon-áldozzon, esetleg körülmetélkedjen. Még azt sem, hogy absztinens legyen. A kurvájával sem törődik senki, esetlega felesége. Sőt, akár homokos is lehet. DE ezeket a dolgokat ne nyilvánosság előtt művelje. Lévén ezek MAGÁNügyek. Viszont a törvényeket ne csak betartassa, hanem tartsa is be! Piásan vezetni, közbotrányt okozni nem szabad. Ha az egyszerű állampolgárnak tilos, akkor a vezetőnek méginkább tilos. Hiszen ő a példa. Itt sok katonaviselt olvasó van: lesz-e tekintélye a parancsnoknak, ha a laktanya szeme láttára hetente matt részegen hozzák haza? Volt tekintélye Furkó őrnagynak?)
Bigskorpio

Ilia Chavchavadze 2010.02.16. 17:28:25

Tisztel poszt író!

Kiss Ernő r.ddtbk. 2000 utáni tevékenységét csak ámokfutásként tudnám jellemezni. Én fiatal vagyok a cégnél és nagyon nem szeretem az ilyen begyepesedett, keményfejű rugalmatlan, idős kopókat, akik csak morogni tudnak, meg felemlegetni, hogy ők milyen nagyok voltak egyszer, a balhéikról nem is beszélve. A magyar köz- és rendőrségi állapotok szegénységi bizonyítványa, hogy egy ilyen ember még felelős vezető beosztást is kapott.

A menedzsertablettás balhéja után szívfájdalom nélkül útilaput kötöttem volna a talpára!

Nekem 10 év hiv. szolg van a hátam mögött, ami nem sok, de ha figyelembe vesszük, hogy engem már az új szablyozások, etikai kódex, szolg.szab. stb szerint már egy szabálysértés miatt kirúgnak a cégtől, akkor marhára nem tartom fair-nek, hogy egy ilyen csóka azok után a balhék után ugyanazt az egyenruhát hordja mint én. (Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán lesz-e nyugdíjam.)

A 2000 előtti dolgairól nem tudok nyilatkozni, nem érdekelt még akkor a Rendőrség, bizonyára úgy van, ahogy leírtad.

Ernő bácsi tőlem forogjon nagyon sokat álmatlanul és szenvedjen, mert pl. a családom szemében a szakmámat minősíti egy ilyen ember, amivel csak annyi a baj, hogy szeretem a szakmámat.

Személy szerint a poszt írójának egészségben eltöltött (boldog, izgalmas, nyugalmas - igény szerint) nyugdíjas éveket kívánok!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.16. 18:10:35

@Ilia Chavchavadze:

A poszt írója köszöni a jókívánságokat, neked pedig, kedves kolléga, biztonságos, emelt fővel történő eredményes munkavégzést kívánok, mindannyiunk nevében és érdekében!

Lafite 2010.02.17. 00:55:26

Kedves Tiboru!
Iszonyúan olcsó közhely, de az élet már csak ilyen olcsó céda, hogy még a legjobb sztorikat is felülírja. A Te szorid Kiss Ernőről nemcsak jó volt - ezt a közel 200 hozzászólás is bizonyítja-, hanem aktuális is volt. Mert mit éppen mit hoz az élet: lekopírozta a kérdésedet!

Vagyis mi legyen egy felsőosztályú állami (rendvédelmi és e topikban oly sokszor előforduló katonai) tisztviselő esetében a prioritás:
- a személyes tulajdonságok (jó apa, csak ásványvizet iszik és minden vasárnap templomba jár);
- vagy a szakmai hozzáértés és tudás (lehet, hogy idült alkoholista és leszarja a vasárnapi misét, de ragyogóan és rekordidő alatt átlátja egy-egy bűnügyi akta buktatóit, és nagyszerűen tudja irányítani a végrehajtó állományt);
- avagy, teszem én hozzá, mondjuk betartja annak az országnak az alkotmányos törvényeit, amelyekre annak idején ő maga is letette a tiszti esküt.
És akkor beúszik a televízió képernyőjén a következő hír (amit lassan már mindenki kivülről ismer): előzetesbe helyeztek a Nemzetvédelmi Egyetem rektorát (csakhogy a siketek is értsék: a demokratikus magyar hadsereg leeendő tisztjeit képző legmagasabb nemzeti felsőokatatási-, és nem egészen mellékesen a vezérkari képzésnek is otthont adó intézmény első számú vezetőjét) hivatali befolyással való üzérkedés vádjával. A történetet mindenütt olvasható a világhálon, ezért annak másolásától inkább eltekintek.

Erre mondják jobb helyütt: uff! és méla csönd, mert a kés, villa és kanál megáll a levegőben. Ehhez képest Kiss Ernő ügye(i) - ministráns történet, akármennyi igaz is belőlük pro és kontra.

És csak egy utolsó - összetett - kérdés:
- ki beszél majd most a dicső honvéd hagyományokról (kis áthallással erről is lehetne értekezni oda vissza alapon az elmúlt 100 év eseményeit felidézve);
- ki veti majd fel a rendvédelem és a hadsereg morális állapotát (szakmai és nem politikai, ergó bulvár szinten), hiszen a Prof. dr. Rektor úr, mint az MTA doktora és rendes tagja sem tudja magát függetleníteni abból a környezetből, ahol pályafutását eltöltötte és vélhetően befejezte (mint ahogyan Kiss Ernő sem);
- ki meri majd egyszer nyilvánosan is kimondani a nagyrabecsült SZAKMA részéről és nevében azt a fájdalmas mondatot, hogy tisztelettel nem a Kiss Ernőkről és nem is a Szabó Jánosokról van szó, hanem "ömagunkról". Azokról, akik mindezt láttuk, tudtuk, eltűrtük és egyáltalán barátságunkkal, jól-rosszul értelmezett tiszteletünkkel, félrenézésünnkel egyáltalán ezt egészet (a rítusokat, a haveri üzleteket, a piálós feladatellátást, az öncélú szabályok át- és meghágását) lehetővé tettük;
- mikor értik meg már végre ezek a "papirusz félistenek", hogy a folyamatos feladatellátás érdekében állandó szabály át- és meghágásra kényszerített rendvédelmet, és hadsereget (éppen ezen tényállás miatt) csak olyanok vezethetik, akik a közmondásos mércét saját magukkal szemben emelik a legmagasabbra.

Egy letünt kor ideáljait követve azt is mondhatnánk, hogy a szóban forgó vezetőknek (kortól és politikai rendszertől függetlenül) tartásuk volt. Nem voltak áldozati bárányok, lehet, hogy esetenként kifogástalan úriemberek sem, de volt tartásuk, és volt önbecsülésük.

bet-li, kínai játékos 2010.02.17. 00:56:00

OFF

Ha már nyugállományú és ha már dandtártábornok:

index.hu/belfold/2010/02/16/hazkutatas_a_zrinyi_miklos_nemzetvedelmi_egyetemen/

Nekem ez a hír is szól akkorát, mint K.E. ddtbk autózása....Sajnos!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.17. 01:55:59

@bet-li, kínai játékos:

Hát ja... És ha a szimatom nem csal, lesz még ügye a DHL-en kívül is a rektor úrnak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.17. 01:59:42

@Lafite:

Amikor először meghallottam, őszintén mondom, hogy a telefonálót elküldtem a p***ba, mondván: szórakozzon a nénikéjével.

Aztán megjelent a hír a neten, és nem birtam ki: kocsiba ültem és kimentem a Hungária körúti campus elé, megnézni a fekete paravánt és a főépület elé beparkolt buszokat...

Elképesztő, gyerekek, elképesztő... Olyan abszurd ez az egész. Biztosan nem a Monty Python írta a forgatókönyvet..?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.17. 02:00:51

@Lafite:

És nagyon korrekt komment volt, köszönöm!

bet-li, kínai játékos 2010.02.17. 03:26:07

@Lafite: Jól látod! SZ. J. gyakorlatilag saját magát helyezte félisteni pozícióba az egyetem honlapján található önéletrajzában.

bet-li, kínai játékos 2010.02.17. 03:51:42

@tiboru: Mivel szubjektív vitaposzt ezért bátorkodom egy pár bekezdéssel illusztrálni, hogy mennyire nincs köze a Honvédelmi Minisztériumnak a ZMNE-hez és annak rektorához.
A kivonat a hm.gov.hu-ról azon oldaláról származik, amelyik felsorolja többek között a Honvédelmi Miniszter feladatait, kötelezettségeit:

"Gyakorolja a ZMNE fenntartói irányítói és az ágazathoz tartozó szak- és közoktatási intézmények vonatkozásában az alapítói és fenntartói jogokat.
A köztársasági elnöknek, illetve a miniszterelnöknek felterjeszti – az oktatási és kulturális miniszter egyetértésével - a ZMNE rektori, valamint az egyetemi tanári, illetve a főiskolai tanári kinevezésekre vonatkozó javaslatokat."
"Jóváhagyja a ZMNE szervezeti egységeinek létrehozásával, átalakításával, megszüntetésével, valamint a honvédtiszt-képzés körébe tartozó szakok alapításával, indításával és a szakirányokkal kapcsolatos javaslatokat.
Szabályozza a ZMNE honvédtiszt-képzésre évenként felvehető hallgatók számát és a felvétel különös feltételeit, a külföldi hallgatók felvételének, tanulmányaik folytatásának rendjét."

Old Man 2010.02.17. 07:35:42

@tiboru: Hát, Tibor!Nem is Te lennél, ha nem így tettél volna /láttam én Z atyát, ha becsuktam a szemem/.Én meg csak csóválom a fejem és még nem is tértem igazán magamhoz.@Lafite: Még ezt végig kell gondolni, megemészteni, de addig is:minden szavaddal egyetértek.Igaz gondolatok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.17. 08:56:58

@bet-li, kínai játékos:

Jól látom, hogy marxizmus-leninizmust és tudományos szocializmust tanított a Kiliánon, majd hasonlóan katonás pályafutás után '98-01 között államtitkár-helyettes..?

Minden kurzus büszke lehet rá.

Silwer77 2010.02.17. 10:52:33

Gyors önvizsgálat után rájöttem, a hír miért is nem lepett meg...pontosabban miért vettem tudomásul oly rezignáltan.

Sosem voltam hivatásos, de sikerült belülről megnéznem a laktanyát - szóltak, hogy meg akarom nézni :) Végül egy olyan üdülőfélébe kerültem csókosnak, de amilyen forgalmat az bonyolított nőben és piában a sok arany és ezüst vállapos muksó hathatós együttműködésével...nem mondom hogy a mundér leszerepelt, de hogy a becsülete erősen tépett (hozzáteszem: sajnos), az ziher.

Tettüknek oka: ismeretlen...talán majd egy szociológus vagy társadalomkutató megfejti, mer' így ez most csak filosz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.17. 22:24:05

ha nagyon jó a szakmai munkája, akkor italozhat kicsit,

de több már nem fér bele a magánéletbe

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.02.17. 22:27:42

BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA

ez mi egyébként?
és a kirándulással mi van?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.17. 22:33:06

@tesz-vesz:

A kirándulásra tavasszal szeretnénk sort keríteni, de részletek még nincsenek.

mement 2010.02.18. 19:25:05

Hat nem tudom, egy ember aki kepes annyira tajt reszegen kocsiba ulni, hogy parkolasnal osszetor meg harmat, az nem alkalmas semmien vezetoi pozicio betoltesere nem csak a rendorsegnel, sehol mashol sem. Tiszta szerencse, hogy mondjuk nem a csaladomat kaszalta el parkolo autok helyet.

Az ittas vezetes az en szememben feler a gyilkossagi szandekal, es az az ember aki igy cselekszik a szememben csak egy jellemhibas fereg.(nyilvan esetenkent vannak kivetelek... nagyon ritkan)

Az meg egyenesen elszomorit mennyire sulytalan ugykent kezelitek az alkoholizmust.

bonobonohu · http://bono.hu 2010.02.20. 19:36:18

végezhesse a munkáját szabadon, amiben jó.
de a "bűneiért" kapja meg ugyanazokat a retorziókat, mint egy akármilyen másik állampolgár kapná.

szerintem így lenne korrekt.

jiha 2010.02.23. 13:48:28

mit szólnátok ha a gyerekeiteket egy jó tanár tanitaná , aki a szabad idejében az utcán mindenki szeme láttára részegen hugyozik , és buzi kurvákhoz jár szopni...
semmi gond ugye?! hát a munkájába tökéletes !
:-))))

Iustizmord 2010.02.23. 22:13:59

@tiboru: ójajjelnézést h rendfokozatban visszavetettem.

de a hüjjjesége mértéktelen volt, csak erre a nyilkatkozatra szűkítve.

Iustizmord 2010.02.23. 22:34:43

btw, érdekes ez a 2009-2010 fordulója, masztodonok kerülnek előzetbe, lassan szólni éne a nyom. bíráknak hogy a bolti cigánytolvajokat meg a rablókat ne vegyék előzetbe mert jönnek a brókerek, managerek, exképviselők, polgármesterek

a venyige kaphatna még 1 csillagot. rendfokozsatban meg elhelyezésben is.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.23. 22:43:27

@Iustizmord:

Hát biztosan nem kerülne pontszerző helyre egy IQ-bajnokságon, akkor sem, ha duplázós kártyát húzhatna.

Iustizmord 2010.02.23. 22:51:15

@tiboru: látom figyeled. cozma ügyben majd updatellek. de csak privatim. btw, az is megérne egy cikket. meg 1-2 nni-s nyomozás.

de ha jelentést írsz róla letagadom. nem is ismerlek, nem is vagyok. meg ügy sem.

tuom h a szolgálatok nem védik meg a tagokat (ide nem értve az egyenruhásokat), de a "civilekre" se szabad lőni...

:o)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.19. 13:26:42

Ápdét:

index.hu/bulvar/2010/03/19/artatlannak_vallotta_magat_a_vizelos_tabornok/

Felhívnám a figyelmet a cikk utolsó mondatára:

"Kiss jelenleg a XIII. kerületi rendőrkapitány."

Ennyit az újságírói pontosságról; Kiss Ernő két éve nyugdíjban van.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.19. 13:47:47

@tiboru:

No, írtam nekik és már ki is vették az ominózus utolsó mondatot a cikkből.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.19. 13:54:16

És még egy reflexió a cikkben foglaltakra:

"A tárgyaláson Kővári Tibor bíró felolvasta azt a jegyzőkönyvet, amely Kiss Ernő és több rendőrtiszt lehallgatott telefonbeszélgetéseit rögzítette."

Ez csak nekem szúrt szemet? Tehát Ernő telefonja lehallgatás alatt volt a szóbanforgó időszakban? És nyílttá tették a lehallgatás anyagát, hogy egy ittas járművezetés és egy hatóság félrevezetése megalapozott gyanúját bebizonyítsák?

Nem értek hozzá, de egyszer azt olvastam egy újság vasárnapi mellékletének egyik cikkében, hogy telefonlehallgatások anyagait csak nagyon súlyos bűncselekmények esetében szokták beemelni a büntetőeljárás bizonyítékai közé, mert kurvára kell védeni a módszer és az eszköz titkosságát.

Segítene valaki megérteni? Persze konteók nélkül, mert azokban nem hiszünk.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.25. 10:51:54

Ehhez végképp nem tudok mit hozzátenni:

nol.hu/mozaik/atomreszeg_tabornok_az_ut_szelen

Ennyi. Nincs tovább.

Akrab 2010.03.25. 11:11:37

Kedves Tiboru.

megelőztél. Épp ezt szerettem volna ide linkelni.

Megáll az eszem, hogy egy jó szakember, egy tehetséges zsaru mivé tudja tenni magát...
Ennyi.
------
Az ezt megelőző hozzászólásodban feltett kérdés a telefonok lehallgatása és annak adatainak közzététele ügyében, meg csak annyit:
"Több dolgok vannak földön és égen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes."

Milyen szerencse, hogy mi földi halandók ettől a dologtól messze vagyunk és szerencsére nem tudhatjuk, ismerhetjük ezeket...
Üdv.

Old Man 2010.03.25. 11:12:34

@tiboru: "...tábornok úr, Te pedig baszd meg:valahol megérdemled...és szégyelld magad..."

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.03.25. 11:45:10

nekem is egyből tiboru bejegyzése ugrott be, amikor olvastam ezt a merevrészeges, zokninélkülis hírt. be is akartam linkelni, de már mindenki megelőzött :)

viszont tiboru, jó, hogy megírtad anno ezt a posztot, mert így teljesen más szemmel nézem a dolgot. kicsit sajnálom a fickót. ha nem olvasom a posztodat, akkor most annyi jön le nekem ebből a hírből, hogy 'na megint megtalálták a hugyos tábornokot, mostmár cipő sem volt rajta'.

Viktus 2010.03.25. 11:49:10

@Ilia Chavchavadze:

Megint alkotott a szent ember :P

oriza triznyák 2010.03.25. 11:49:38

Őőő, azt hittem, új leszek a hírrel.

Tiboru, ebből látszik, milyen mély nyomokat hagyott a bejegyzésed, az új hír hallatán mindenki idejön egyből :-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.03.25. 13:20:38

Aki későn kel... Tudtam, hogy nem leszek első, de nem hittem, hogy ennyien belinkelik.

Té- hivatalosan is nagy körben meghatározóak a posztjaid :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.03.25. 13:34:59

Vérző fejjel találtak rá Kiss Ernő dandártábornokra
Az egykori rendőri vezetőt egy járókelő találta meg mezítláb, öntudatlan állapotban egy buszmegállóban.

index.hu/belfold/2010/03/25/verzo_fejjel_talaltak_ra_kiss_erno_dandartabornokra/

Nem hagyunk hátra sebesülteket a harctéren. Egy rendes szesztestvér ilyenkor tudja a dolgát.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.03.25. 13:59:01

@Zig Zag: Bizony mi is ezen az elven szervezzük brigádjainkat. Sebesültet és alkoholt soha nem hagyunk hátra :)

Old Man 2010.03.25. 14:38:50

@Zig Zag: @Thaddeus Griffin: Hallottam a rádióban a múltkori nyilatkozatát a rádióban, miszerint:...nagyképűség nélkül állíthatom, hogy a szervezett bűnözés elleni harcban sok mindenki lábára léptünk, ezek nem felejtenek, most akarnak bosszút állni..." A végén még igaza van, nem leitta magát, baráti társaságban, hanem leitatták az ellenségei.Nem is lehetett másképp!MOSZAD, KGB, az UFÓ-k?
Na már itt is beleszóltak a földönkívüliek, az első "rádióban" törölve./Mentek innen!/

stoppos76 2010.03.25. 15:07:35

@tiboru:
"Ehhez végképp nem tudok mit hozzátenni:

nol.hu/mozaik/atomreszeg_tabornok_az_ut_szelen

Ennyi. Nincs tovább."

Mivel nem láttuk az esetet, nem tudunk nyilatkozni. A média viszont szokás szerint szenzációhajhászik.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.25. 17:05:02

Tiboru, ez a pali ez tud élni, basszus.

Titus Pullo Urbino 2010.03.25. 17:24:16

Tisztelt Tábornok úr, érdeklődnék, hogy van-e még ennél lejjebb?

mackensen 2010.03.25. 18:17:59

Megjelent már az indexen is.

index.hu/belfold/2010/03/25/verzo_fejjel_talaltak_ra_kiss_erno_dandartabornokra/

Eőettyyszerééélőőőazembeeer heejjeeehujjjahajjjj....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.25. 18:53:49

@Bluesmen:

Húha...

Ha ismerném a konteóblog szerkesztőjét, most megindulna a fantáziám és javasolnám neki, hogy járja körül a Kiss Ernő személyét övező találgatásokat...

Életveszélyben az az ember, aki talán mindenki másnál többet tud az olajmaffiáról, a szervezett bűnözés és a politika közötti összefonódásokról az 1992 és 2000 közötti időszak vonatkozásában...

Bluesmen · http://bluesmen-worldmusic.blogspot.com/ 2010.03.25. 18:57:27

Érdekes, nekem is valami hasonló jutott az eszembe...

Linux fan 2010.03.25. 18:59:35

@tiboru: De az, hogy "csak" életveszélyben van, eléggé cáfolja a szervezett bűnözés közrehatását, nem? Vagy pancser félmunkát végeztek.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.25. 19:07:42

@Linux fan:

Ki tudja: meg is zavarhatták őket, vagy csak figyelmeztetésnek szánták...

Hoppá, szerepet tévesztettem; ez a lemil, nem a konteó!

Linux fan 2010.03.25. 19:16:22

@tiboru: Akárhogy is, elolvasnék egy ilyen konteós posztot, ha rá tudnád bírni a szerzőt...

boomsly 2010.03.25. 19:36:52

Lássuk csak mi történhetett:
1. Berúgott mint az a bizonyos ökör és kirabolták.
2. Nyugdíjazták és az első adandó alkalommal bosszút álltak rajta a kollégák, beosztottak vagy egykori ellenlábasok.
3. Nem is ő volt az, hanem az alteregója!

Elsőre már láttunk példát.
Másodikra is láttunk már példát.
Harmadikra is képes volt példát prezentálni.

Nem hiszem, hogy bármiféle politikai vagy maffia dolog állna a háttérben.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.03.25. 21:49:13

@tiboru: szerintem is megírhatnád.

ilyenkor szerinted vizsgálják az 'idegenkezűséget'? (mondjuk tatárszentgyörgyön is, vagy melyik molotovos támadásnál elbaszták a helyszínelést.)

a reggeli hírek alapján azt hittem, hogy a fejsérülése csak egy részeg horzsolás, ilyet már magamon is találtam egy-egy alaposabb bebaszás után. de ezek szerint baromira beverte/beverték a fejét.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.25. 22:31:22

@mirko vosátka:

Ha van egy csöpp becsület az ORFK (és a BRFK) vezetésében, megnézetik egy szakemberrel a sérüléseket, és ha felmerül, hogy bűncselekmény történt, elrendelik a nyomozást.

Ha van...

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.03.26. 11:47:59

@tiboru: na, ezt láttátok?

www.hirado.hu/Hirek/2010/03/26/09/Megfenyegettek_az_intenziven_fekvo_tabornokot.aspx

off: tiboru, a berepülő izraeli kérepülőkről nem lesz konteós poszt?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.03.26. 11:59:39

@mirko vosátka:

Hm, a Budakeszi úton találták meg..? Remélem, nem a 600-as postafiók közelében :-)

www.mkih.hu/hivatal_elerhetoseg.shtml

A kémrepülőkön meg még gondolkozom, de most pár napig nem lesz időm semmire :-(

APImásik 2010.03.26. 12:44:08

velemenyvezer.blog.hu/2010/03/26/kiss_erno_a_rendorseg_szimboluma

mikor hagyják már békén ezt az embert... még esélyt sem adnak neki, hogy összeszedje magát...

miezitt (törölt) 2010.03.26. 14:05:38

Kiss Erno felepult.
Mindenre feny derul, ha megszolal az ugyben.
index.hu/belfold/2010/03/26/kiss_erno_kijott_a_korhazbol/

boomsly 2010.03.26. 14:34:34

Kijózanodott és hazament.
Olaj csak a törött Hondájában van.

APImásik 2010.03.26. 15:38:13

@tiboru:

index.hu/belfold/2010/03/26/kiss_erno_kijott_a_korhazbol/

a szerv kilökte magából a beteg sejtet...
brávó...

és csupa kisbetűvel írják eztán: nemecsek... izé... kiss ernő nemrendőr-nemdandártábornok...

hát... basszus. én mostmár az emberünkkel szimpatizálok. ez olyan, mint a földönfekvőt jól megrugdosni...

remélem, hogy a tábornok összekapja magát, meggyógyul és ír egy könyvet:

"A KBI igazgatója voltam" címmel... a qva nénikéjét a sok álszent faszagyereknek...:S

ScoTTThun · http://candc.blog.hu 2010.03.26. 19:39:35

Ez mar kezd gyanúsan gyakori médiaszerepléssé fajulni. Miért van ez?

Ha ezek után kipakol ki fog hinni neki? Valószínűleg hiteltelen lett.
KONTEO poszt kell ide. :)

mackensen 2010.03.26. 19:43:34

Szerintem ebben a fázisban az ember képtelen egyedűl talpraállni. Család, barátok stb valahogy be kéne erőszakolják egy elvonóklinikáraintézetbe, ahol elzárják előle a piát.

Viktus 2010.03.26. 21:57:54

vastagbor.blog.hu/2010/03/26/ket_pasi_meg_egy_kicsi_1

ilyen országban egy részeg rendőrön mit akadunk fel :D

vén betyár 2010.03.27. 05:06:36

@Viktus: Nem akartam elhinni...ezt sem...

mosogató 2010.09.22. 22:03:42

Én dr. Kiss Ernőnek köszönhetem a nyomozói szakmai tudásomat, pályafutásomat. Apám helyett apám volt. Dolgoztatott, tanított, követelt, elismert és dicsért. Ha megérdemeltem ( ilyen is volt: akkor lebaszott ).
Folyamatosan érdekelte a csalái életem, egészségem.
Csak fel tudok rá nézni, tisztelni és becsülni. Ő Delfinia ( 5 éves ) kicsi lányom keresztapja. Én Ernő mellett kiállok jóban és a rosszban is. Rám mindig számíthatsz. Tábornok Úr, Ernő! Köszönöm, amit értem tettél. Tisztelettel: Kerekes Péter, "GURIGA".

mosogató 2010.09.22. 22:14:30

@sarius: Én dr. Kiss Ernő mellett dolgoztam sok éven át a KBI-n. Fasza csapat volt. Tisztelem és becsülöm Ernőt, mert apám helyet is apám. Sokat tanultam tőle, felnézek rá szakmailag. Nem szgyenlem a nevem: Kerekes Péter nyugállományú rendör alezredes vagyok és mindog TT.s. GV-s op.vonalon dolgoztam itthon és külföldön is.

HighTroller 2015.12.03. 14:08:34

Általában minden nyomozós sorozat arról szól, hogy valaki piál, vagy szétesett családja van, vagy egyéb, de egyébként meg jó szakember... gondolom a szakmaisága okán nem volt teljesen érinthetetlen, szóval elmeszelték.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2015.12.03. 19:10:15

1. 2015-ben azért az alkoholizmus nem egy olyan dolog, amit ne lehetne kezelni. Ha le akarna szokni, megtenné.
2. Részegen viszont ne üljön autóba, tök mindegy, hogy agysebészről, targoncavezetőről vagy nyugdíjasról van szó.
3. Már nyugdíjas, nem tök mindegy mit csinál? Ha aktív állományú rendőr, akkor gáz, de így max a többi hasonlóan részegen kacsázó Bélabához lehet hasonlítani.
4. Azért a Kémes könyvből is eléggé lejött, hogy az életvitelszerű rendszeres alkoholfogyasztás és a felelős beosztás az nem feltétlenül szerencsés, ha kéz a kézben jár.
5. De a bejegyzésből most nem derül ki, hogy munkaidőben vagy szabadidejében tette. Szabadidőben kit érdekel (amíg el nem gázol valakit ittas állapotban - bár Stól Boucika példája mutatja, hogy van az az ügyvéd, meg bíró, aki simán futni hagyja az ilyesmit). Munkaidőben viszont gáz.
6. M'ér kell nálunk mindenkinek ennyire kövérnek lennie?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2015.12.03. 19:16:24

@tiboru: Uff, csak most nézem, hogy a bejegyzés 2010-ből származik (FB most dobta fel).
"KBI egykori vezetője pénzt kért Kocsis Istvántól, az MVM korábbi vezérigazgatójától és Szász András MVM- főtanácsadótól, azt ígérve, hogy az ellenük folyó 15 milliárdos hűtlen kezeléssel kapcsolatos eljárást a Pintér Sándor és Polt Péter segítségével elsimítja.

Kiss Ernő a per során végig tagadta bűnösségét, állítása szerint csupán azért kért pénzt Kocsis Istvántól, illetve annak közvetítőjétől, hogy kiderítse, Kocsis saját büntetőügyének elsikálása érdekében képes lenne-e akár vesztegetni is."
Azért ez így ebben a formában már kicsit tovább mutat annál, hogy ivott-e vagy sem. Ha Kiss valóban folytatott bármiféle nyomozást, akkor igen rossz módszerek alkalmazásával tette. Hát, ha meg nem, akkor ezúttal nem igazolódott a nagy ember nagy embert mos elve. Vagy csak valaki tyúkszemére lépett és példát kellett vele statuálniuk a tuggyukiknek, de ez már konteo.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2016.03.17. 12:10:31

Néhány órája elhunyt dr. Kiss Ernő, a KBI egykori főigazgatója, az elmúlt 30 év egyik legtehetségesebb rendőri vezetője (szerintem).

Nyugodjék békében!

Lunkán István 2016.03.17. 19:40:10

Idézet az egyik hozzászólásból.
(Kiss Ernő r.ddtbk. 2000 utáni tevékenységét csak ámokfutásként tudnám jellemezni. Én fiatal vagyok a cégnél és nagyon nem szeretem az ilyen begyepesedett, keményfejű rugalmatlan, idős kopókat, akik csak morogni tudnak, meg felemlegetni, hogy ők milyen nagyok voltak egyszer, a balhéikról nem is beszélve. A magyar köz- és rendőrségi állapotok szegénységi bizonyítványa, hogy egy ilyen ember még felelős vezető beosztást is kapott. )
Nem akarom elvinni a témát de mi van akkor Pintér úrral.
Elég felelős beosztásban van...

salamander 2016.10.15. 15:10:31

A feltett kérdésre a válasz az, hogy egy összetett bűnügyi kérdés megoldása precíz szakmai munka. Jó nyomozási terv, frankó verziók és szorgalmas nyomozók nagy tehetséggel. Egy iszákos nagypofájú főrendőr - amilyen Kiss Ernő volt, mindenhol csak púp.
Neki nem az volt a feladata hogy 4000 oldalt elolvasson, hanem hogy a csapatot összefogja irányítsa. Mellesleg ember nincs aki 1 hétvége alatt értően ennyit elolvas - még tütüke mellett...
Összességében annyi elmondható, hogy nagy szélhámos volt, ezt a bíróság ki is mondta. Nagyot nem tudott vakkantani, de eredménye sem igazán volt. Szinte minden rohadt nagy bűncslekményt az orra előtt követtek el különösebb következmény nélkül. A döglött ügyesek oldottak meg egy rakás ügyet 18 evvel később... na ennyit a bulldog fejű főrendőrről. Nyugodjék békében.
süti beállítások módosítása