Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Toplista: Disszázzad, viiigyázz!!!

2013.01.07. 15:30 Hiryu 2,0

 Persze, tudom hogy hagyomány, meg minden de..

http://honvedelem.hu/film/Egy_eves_a_Honved_Palotaorseg

Ünnepelünk hurrá....

Nem tudom, hányan idéztétek fel haderőreformunk legújabb dicső fejezeteinek egyikét?

Az alábbi videót végignézve is kiderül hogy eme bátor fiaink keményebb kiképzést kapnak mint az USA SEAL-tolók, hogy elérhessenek a katonai pályafutás csúcsára, hősiesen védekezve az ádáz turisták ellen:

 

Köszönjük, Emese.

 

Hálásak lehetünk, hogy a honvédelem erőforrásainak helyes felhasználásával már majdnem minden sarkon találunk egy, a Monarchia postásaira emlékeztető egyenruhát viselő díszőrséget, de...

 

Ezt például volt alkalmam élőben végignézni, felhívom a figyelmet csípőficamra emlékeztető lépésekre, és a hobbitalkatú dobosra a 11. percben:

 

 

Tehát:  szigorúan személyes toplista díszegységekről, olyan országokból, ahol a katonai hagyományok őrzése nem merül ki a sírvavigadásos köldöknézésben.

 

10. Japán - kincs ami nincs

 Igazából feljebb is állhatnának a listán, de mint tudjuk nincs is hadseregük, csak önvédelmi erejük, betartva az ősi bölcsességet, miszerint alkalomadtán a legjobb védekezés a támadás.

 

 

 

 

9.  A Régi Gárda - The Old Guard Fife & Drum Corps 

 

Volt alkalmuk gyakorolni, ha jól emlékszem, 1784 óta verik a dobot, ezredük az amerikai hadsereg legrégebbi, máig létező gyalogsági alakulata.


 

 

8. Ők Már Nem A Régiek...

 Azoknak, akik a játékmackójukra is Vaskeresztet aggattak, íme eljöve  a világvége:  echte deutsche díszelgés és kánkán.  Ráadásul még egy Aldis szórólapot sem gyújtanak fel, könyvégetés pedig pláne nincs...

 

 

 

7.  Bezzeg Kína! 

 Hajrá csajok!

 És még a Kedves Vezető is elvonul egy Volga-klónon!

 Hosszú Menetelést!

 

 

6. Norvég Királyi Gárda

Lehetnének feljebb is, de nem akarnak minket gyarmatosítani, ezért csak ez a helyezés.

Viszont a Morricone filmzenéjének beillesztése pluszpont.

 

 

 5. Az Idegenlégió

 

Sajnos a párizsi díszszemléken készült felvételek, amiket találtam vagy nézhetetlenek voltak, vagy egy szájmenéses riporter  szövegelt folyamatosan. De ez sem semmi.

 

 

 

 

4. Hawaii van, haver...

Azt se tudtam, ott létezik királyi gárda. Karácsonyfa a háttérben.

 


 

3. Aki annyian vannak, mint az oroszok.

 sajnos a felvétel minősége itt sem a legjobb:(

 

 

 

2.  A Gárda - egy a sok közül.

 

 

Avagy a Queen örök... Radio Gaga.. We are the Champons... elektromos gitár, díszuniformis..  

 

/megpróbálom elképzelni ugyanezt magyarban, de nekem csak valami lagzlajcsibokacsattogtatós variáció jön le :((/

 

1. Jófiúk a tengerészek...

bizony mindannyian:) háttérben megérdemelt tapsvihar.

 

 

 + a ráadás:

 

 

81 komment

Címkék: zene díszőr katonazene

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

face007 2013.01.07. 18:55:24

durvák ezek az amerikai tengerészek a fegyver dobálásukkal. Ha jól emlékszem Rommel azt írta a könyvében, hogy ebben az olaszok is jók voltak ;)

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.01.07. 20:45:21

Az amerikaiaknál egykaptafa mind: a légierő meg a z army csapata ugyanarra az alapra épül. Nálam a norvégok mindent visznek:)

pushup 2013.01.07. 21:06:39

nekem mondjuk a díszelgés mindig is távolinak tűnt egy katonához képest. tisztára, mint a verbunkosban, hogy gyere katonának, más dolgod sincs, mint csinos piperkőcnek lenni.

hehe ... a japánok igazodnak ... mint amikor a tükörsima márványt lesimítod, hogy ne legyen ráncos. csak azt nem értem, miért ez a nyugatias díszelgés. egy katana szebben mutatna a kisfőnök kezében :)

kínaiak ...csajok ... piros egyenruha ... édesfaszom! ez - mint a kínaiaknál oly sokminden - cirkusz.

na mindegy, mint mondtam, nekem a díszelgés lófasz. elismerve, hogy sok munka van benne (mint a balettben. azt sem bírnám, mégsem katonás)
a díszelgéstől nehezen leválasztható katonazene meg ... hát, nekem ez a katonazene: www.youtube.com/watch?v=2xgwRitTgU4
amiből kihallom a rezeket, az schramli ... az is lehet jó, meg filmzenének fasza, de nem katonás.
esetleg ez: www.youtube.com/watch?v=tazf3xxeIos
meg a bagad is bejövős ... volt itt róluk korábban ... ezek na: www.youtube.com/watch?v=8HCQZrAKnMs

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.07. 21:41:18

www.youtube.com/watch?v=zbhQE6uQmM0

na ..ja...

csaktudnám miért volt olyan hűdefontos hogy osztákoknál felhajtsák nekik azt az ósdi mannlichert...
gondolom más gond nem is volt a seregbe...

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.07. 22:00:33

figyelem, ha valóban mindent felraktam volna ami tetszik...

ők pld sajnos kiestek:
www.youtube.com/watch?v=wjYnddeEfao
de amire célozni akartam: ezeknek az egységeknek a hozzáállását a közönséghez /aka az őket eltartó adófizetők/ versus műmayer horthystíl harcipostások megjelenése...
/Bár Rejtő óta tudjuk a postások ha odacsapnak.../
Ja, és ha még1x meghallom a "magyar hagyomány" szót, lövök. Mer akkor egy papírtalpú surranóban, elméretezett, fakóra mosott gyakorlót viselő hátrafelényilazó enyhén lószagú díszegységnek kellene időnként kirohannia a laktanyakapun, hogy aztán Dugovics Tituszként vágódjon el a flaszteron. /hmm...mi is lenne a vezényszavak nyelve:)?/

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.01.07. 22:24:08

@Hiryu 2,0:
Én meg azt hittem, hogy errefelé én vagyok a legnagyobb kritikusa a honvédségi "hagyományoknak".

Hát igen, ideje lenne eldönteni, milyen hagyományokat őrzünk. Nekem már a bocskai sapkától hideglelésem van: tökéletesen elavult, minden tekintetben. (A galléron lévő rendfokozati jelzés a másik) Aztán le kellene szokni arról, hogy minden alegységnek külön egyenruhát csinálunk meg rendszeresítünk. Az első videónál is csak néztem mint hal a szatyorban: zöld sípzsinor, a vállon valami zöld alapú arany izé, tisztára határőr fílingje volt. Hogy aztán a videón látszó köztársasági őrezredes egyenruhásról már ne is szóljak. Meg a zsírúj parlamenti őrségről, vagy mi a szarról...

Bélabáttya (törölt) 2013.01.07. 22:48:58

Ez napi őrségváltás sajna kimaradt, csak nem tudom, hogy a lista elejéről, vagy a végéről. Pedig ebben a témában tulképp kötelező:
www.youtube.com/watch?v=tSM4Cw_1V9E

Speciel a görögök is jó eséllyel nevezhetnének a Hülye Lépések Minisztériuma előtti őrségváltásra:
www.youtube.com/watch?v=zkLBjZ2eqEc

És persze ilyenkor nem találom a legprofibbakat, akik átlóban mentek át egymás során, majd megálltak, és vezényszóra visszafelé és megcsinálták ugyanezt. Hátrafele lépve...

De a fentiek zöme profi, önkéntes, erre szegődött, bár a görögök, pakik azért gyanúsak kissé, viszont legalább motiváltak
Hanem emlékszem még a saját gyakorlatokra, amikor leszerelés előtt lebuktam a nem eléggé begyakorolt jobbraáttal (lezser elballagás a csattogás helyett, a hagyjuk már a marhaságokat motivációjával). Nem úsztam meg, a fogda udvarán szemlélető oktatás során, kiscsoportos foglalkozás keretében gyakorlgattuk, amíg a kiképzésre vállalkozó foglár elégedett nem lett toprongyos rabcsolgacsapatunk teljesítményével. Rendkívül türelmes darab volt...
Azóta is vallom, hogy ez azért alapjában véve női munka: Csinálja az ő ...

Bélabáttya (törölt) 2013.01.07. 22:53:28

@proletair: Valaki árulja már el nekem, mi a fene értelme van a tányérsapkának? Célszerűtlen, nem véd semmitől, kényelmetlen, de legalább teljesen értelmetlen viselet. Cirka, mint a nyakkendő.
Ehhez képest még a bocskai sapka is egész használható viseletnek tűnik, persze csak nagyjából annyira, mint a baseball sapka.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.07. 23:07:15

ja...kéne valami címjegyzék ide.... nagy lelkesen címmel írtam egy rövidet ide /ld Ira Hayes balladája/ Amerika perselyben címmel... az amerikai hadi kötvényeket népszerűsítő plakátokról...

Amit a tisztelt kolléga már rég megírt réges-rég, egy nem is olyan messzi galaxisban.:)

Bélabáttya (törölt) 2013.01.07. 23:07:19

Ha már hagyományőrzés, és magyar katonai hagyomány, akkor két alakulatot lehetne némi joggal feleleveníteni. Az egyik a huszároké, amivel ugyan kicsit macerás lenne az őrségváltás, de kis fantáziaval megoldható, a másik pedig Mária Terézia magyar nemesi testőrsége. Modernnek ez utóbbit se mondanám, de ki lehetne hozni belőlük is valami kellőkeépp látványos bulit. Persze jó drágán... Mibe is kerül manapság egy párduc- vagy farkasbőr kacagány?

proletair · http://lemil.blog.hu 2013.01.07. 23:28:33

@Bélabáttya:
Az igazság az, hogy ha valamit csinálunk, azt csináljuk teljes erőbedobással, ne félgőzzel, félszívvel, mint ezeket a díszőrségváltásokat. Nem a végrehajtó állományt fikázom, hanem a felsőbb vezetők hozzáállását. Előbb tessenek minden katonának használható hadi(gyakorló) felszerelést adni, tanuljon meg mindegyik alakizni meg lőni mint állat, aztán ha jobb dolgunk már nem akadt, akkor parádézzunk.

uff

@Hiryu 2,0:
Bocs:)
Kárpótlásul tervezek még pár ilyen plakátos posztot a hidegháború idejéből

Bélabáttya (törölt) 2013.01.07. 23:36:45

@proletair: Ebben - zömében - igazad van. Anniban nem, hogy ez díszőrség, ez a dolguk, egyfajta szinkronúszásos gyakorlatokat csinálni, mások szórakoztatására. Ezek nem rendes katonák - mifelénk.
Abbin viszont teljesen igazad van, hogy ha már csinálják, csinálhatnák jól is, és ezt a vezetőségük szúrja el. Nem kerülne sokba normális koerográfiát begyakorolni, rendes jelmezt felvenni (ilyen létszámra az se lenne hűdedrága, hacsak nem kacagány, de akár az is beleférhetne).
Az más kérdés, hogy az angol gárd a hülye medvebőr kucsmájával profi katonákból áll... Lehetnének persze ezek is azok, de akkor már tulkép teljesen másról, egy működő hadseregről beszélnénk.
És az ellen már nekem se lenne egy árva szavam se...

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.08. 00:14:31

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s8NQTzbCqPY

ha ez az angol tengerészgyalogos zenekar, akkor itt akad még tigrisbőr is... ++ gitároscsaj.:)

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 06:08:45

@Hiryu 2,0: Ismerem, teljesen rendben levő írás, elmesél mindent, csak az okát nem.

djangyu 2013.01.08. 07:32:12

Szerintem ha mar fikazunk, akkor azt ugy tegyuk, hogy legyunk tisztaban: a dísszázad vagy dísz-század ès a palotaőrsèg között szervezetileg ugyan van átfedès, de azèrt a palotaőrsègnek nem az őrsègváltás az elsődleges feladata. Hanem őrzèsi-vèdelmi funkció. A Mannlichernek mint az egyik utolsó, nem szovjet-orosz eredetű honvèdsègi alapfegyvernek szerintem ugyanolyan hagyományközelisège van, mint a Kalasnyikovoknak es annak hazai valtozatainak. A ruha persze nyomi, ez tèny, de legalabb emlekeztett a tabori csendorsegere, kb ugy mint a katonai rendeszek egyenruhaja a koztarsasagi orezredere. De semmi baj, a kulfoldiek szep szinesben nyomjak, tehat a szinesre vágyóknak is van mit befogadniuk...:)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.01.08. 09:50:04

hehe, a norvégok zseniálisak. bár nem egészen a viking hagyományokat követik. ha a vikingek ezzel a műsorral szálltak volna ki a gályáikból, olyan népszerűek lettek volna, hogy ez egy norvég nyelvű blog lenne.

jobbrolbandita 2013.01.08. 11:57:32

Miért is "csípőficamos" az a lépés...? Ennél rosszindulatúbb, etnomazochistább és mindenki másnak (bárkinek aki nem magyar) émelyítően tövig nyaló posztot még nem is olvastam itt. Hát hogyan kéne lépni te nagyokos...? Égbe hajigálni a lábakat mint a szovjet elvtársak azt haladó iránymutatásukkal elsajátíttatták a néphadsereggel? A ruha miért nyomi? Miben kéne lenni a magyar díszegységnek? Szép nagy tányérsapkában papagájszínekben? Kalasnyikovval? Esetleg bohóckodhatnának baseball sapkában army of lovers-re... az olyan modern és haladó lenne. Hú, de nagy itt a nosztalgia és az undor mindentől ami kicsit is magyaros. És aki azt írja, hogy nincs magyar katonai hagyomány, azon belül pedig viselettörténeti hagyomány, az olyan szinten műveletlen, tájékozatlan, hogy érthetetlen mit keres egy ilyen témájú blogon. Javaslom művelődjön, mert több kitünő könyv jelent már meg a magyar egyenruhatörténetről. Amúgy a cikkért még nem is annyira de a saját kommentjeiért szégyellje magát a szerző. Ez a blog nekem könyvjelzőként volt beállítva de többet nem kattintok ide. További jó gúnyolódást és hisztérikus fröcsögést kívánok a hazátok hadtörténeti múltján.

jobbrolbandita 2013.01.08. 12:07:37

Ja, és igen... Nekem nagyon tetszenek a borzalmasrettentőfasisztavérkorszak horthy-éra egyenruhái.Gyönyörűek, férfiasak, magyarosak, historizálóak. Egy díszegységnek nem kell "korszerűnek" lennie. Még a nyomorult amcsik is a maguk szánalmasan rövid kis történelmük hagyományait veszik alapul az egyenruháknál. A britek pedig...?! Pfúúú, hát azok végképp korszerűtlenek! Népnyúzóimperialistamonarchista ruhákat hordanak még mindig, broáááfff....!!!! Ja, hogy nekik szabad, mert nem magyarok. Értem :)

jobbrolbandita 2013.01.08. 12:30:01

@I_Isti: El... de nem nekem, hanem a szerzőnek :)

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 12:53:04

@molnibalage: Igen! Arra már nem emlékeztem, kik ezek? Hát nem katonák, de lehetne tőlük tanulni.
Meg a csajoktól is:
www.youtube.com/watch?v=jINuX_Hort8

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 12:58:46

@jobbrolbandita: Nem azért, mert magyar, és emiatt cinkelni kell, hanem mert nem kifejezetten jól összeválogatott résztvevőkkel, trehányul van megtervezve, kivitelezve az egész.
Lehetett volna több fantáziával, átgondoltan, profin is megvalósítani. De nem tették. Mások meg igen.

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 13:02:09

@jobbrolbandita: Pár éve olvasgatom az írásait, semmi baja a szerző gyógyszerének.
Neked egy dologban viszont igazad van: nem feltétlenül kell egy díszegségnek, díszőrségnek „modernül” kinéznie. No, másban sem...

gombaszakértőke 2013.01.08. 13:12:14

"Rohadt hadsereg, mivé lesz!!!" (- Élet értelme)
By the way: Személy szerint örülök, ha ennyi lenne ma a katonaság feladata. Bóhockodás, cirkusz. Bár mindenhol kimerülne ennyiben. Aki fegyverrel, éles tárgyakkal akar hadonászni, és odavan a kicseszett háborús romantikáért, menjen a várba kispistáskodni. Jó lenne így.
Egyébként nekem az angol tetszett a legjobban, ők már nem mossák soha le magukról a Monthy python fertőzést, végleg elbuzultak, ezt szerettem az olimpiai megnyitón is. Ez a helye a katonaságnak. Sok kisfiú sok kisfiú között azt játssza, hogy ő a legügyesebb kisfiú. Ők legalább vállalják.

Lescol 2013.01.08. 14:47:29

@Hiryu 2,0: a harcipostásokhoz hozzászólva

szerintem kicsit visszavehetnél a hülye megjegyzésekből. ennyi erőből te lehetnél egy blogoló magyarázó fotelkatona. a véleményt lehet sértegetés nélkül is közölni

valóban szemet bántó, hogy a díszőrség arra se képes, hogy legalább a kezük egyszerre mozogjon ha vonulnak, olyan mint egy részeg százlábú. külsőre is jobban kellene válogatni, mert ugyebár díszőrség

ami meg a számodra első helyezettet illeti, szerintem (hangsúlyozom szerintem) egy vicc amit művelnek. lehajtott fejjel sötétből indulva.. mint egy elbaxott megatáncos produkció. megcsúfolása a katonai alakinak.

sehol egy brit őrségváltás? sehol egy görög? hol van az idegenégió?? (ez a zenés bohóckodás más műfaj) annak idején szalagokkal díszített nagyapámék biciklivel nyomták a katonai karusszelt a marosvásárhelyi hadapródiskolán... mégse ez a kategória.

egy dolog a zenekari formáció
egy másik a diszmenet
és egy harmadik az őrségváltás

ettől függetlenül bizony rohadt ciki amit a palotaőrség művel... gyakorolni kellene, a ruha ráér akkor ha nem esik majdnem hasra egy hátraarcnál

Lescol 2013.01.08. 14:54:47

@Bélabáttya: tényleg.. a pakisztáni-indiai határátkelő zárásának ceremóniája megvan?
tisztára mint egy focimeccs, tomboló szurkolókkal

www.youtube.com/watch?v=LZ0ue-XGl9c

Lescol 2013.01.08. 15:01:39

@I_Isti: szerintem igaza van, bár nem ennyire keményen fogalmaztam volna, de így van

divat fikázni mindent ami hazai és minden más jobb.

én spec röhögtem némelyiken.

ettől függetlenül kell a kritika, de csak akkor ha építő jelleg van benne és meghallgatásra talál..

egyébként én is épp most dobtam ki a könyvjelzők közül, pont ezért

I_Isti 2013.01.08. 16:15:39

@Lescol: "divat fikázni mindent ami hazai és minden más jobb."

Nem. Vannak dolgok, amelyek hazaiak, sőt magyarok és jók. És vannak dolgok, amelyek nem jók, hiába magyarok, és hiába hazaiak. Nem tudtam még végignézni az összes videot, de este megteszem. A problémát szvsz az okozza, hogy vannak emberek, akiknek vannak úgynevezett elvárásaik. Pl. ha már díszelgés, akkor az úgy nézzen ki, mint egy pöpec valami. Nem kell magyarkodni a Mannlicher karabéllyal, mer kurvára mindegy, hogy SZKSZ, vagy Mauser, vagy akármi, csak ha már díszelgés, akkor az legyen olyan. Olyan, amibe belefeccölték a szükséges időt, energiát, szaktudást, és amire büszkének lehet lenni, mert kinéz valahogy, mert megállja a helyét a _nemzetközi_ összehasonlításban.

Minorkavidor 2013.01.08. 16:37:47

@Bélabáttya:

Nem értek veled egyet. Szerintem, ha honvédség és hagyomány, akkor az 1848-49-es honvédsereg egyenruháit és fegyvereit fgyelembevéve állítsuk fel azt a díszalakulatot.

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 17:17:32

@Minorkavidor: Szinte mellékes a kindulás. A díszőrség látvány, egyfajta showműsor, aminek ugyan lehet akár valamiféle katonai hagyomány is az alapja, de nem feltétlenül közelező (bár sokaknak elvárás, és tulképp miért is ne?). De nem feltétlenül kell egy adott területet, korszakot kiválasztni, lehet ezeket akár váltogatni is. Semmi akadálya nem lenne pl. márciusban 48-as cuccban, máskor huszargúnyában, kuruckacagányban, vagy egyéb apropó alkalmából az épp megfelelőben és a megfelelő módon parádézni, akár a fenti mozi bocskaijában is.

De ha már csinálják, akkor legyen jó. Látványosan, profin is lehet csinálni, még csak nem is feltétlenül katonálnál, ahogy azt a fenti videókból is láthatjuk, de ha a mieink csak ennyit tudnak, akkor hagyják inkább a fenébe.

Bélabáttya (törölt) 2013.01.08. 17:20:36

@Lescol: „divat fikázni mindent ami hazai és minden más jobb.”

Igazad van, csak most - kivételesen - ez nem az az eset. Ez a „produkció” tényleg elszomorító, és nem azért, mert magyar, hanem mert pocsékul van megcsinálva. Gyenge a koreográfia, nem elég látványos a „jelmez”, nem egységes a résztvevők kinézete, és még be se gyakorolták rendesen azt a keveset se, amit kellett volna.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2013.01.08. 17:47:25

Kicsi a világ. Az egyébként roppant népszerű kínai rózsaszín csajos video eme változatát pár hónapja találtam meg, és már tucatszor megnéztem, természetesen kutatási céllal.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2013.01.08. 17:53:46

Egyébként ebben a műfajban a fehéroroszok az igazán pengék.

Advocatus Diaboli 2013.01.08. 18:19:52

Ugye díszszázadot akartál írni, és véletlenül írtál dísszázadot?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 18:21:28

A jenkiknél ilyen drill osztagok mióta léteznek? Mindig ilyen színvonalon és látványosan nyomták, vagy ez már csak a mai média miatt ilyen eszméletlenül durva?

djangyu 2013.01.08. 20:33:36

@gombaszakértőke: majd a harmadik világháborúban is mondogasd az éppen rád támadó akármilyen hadsereg katonájának, biztos oda lesz ettől, meg idáig :)

pushup 2013.01.08. 20:45:10

meggyőződésem, hogy az idelátogatók java olvasta ezt a cikket: index.hu/belfold/2013/01/08/helikopter/

mégsem tudom nem kiemelni ezt a szókapcsolatot: "Az egy harcoló katonára jutó tábornokok számát tekintve világelső magyar honvédség"

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 21:59:21

@pushup: Tényleg nem állunk jól, de az osztrákoknál is hasonló az arány.

Én csak egy dolgot javasolnék. Semmi HT témát ne olvass az indexen, de úgy igazából semmit. Lövésük sincs semmiről.

zopilote 2013.01.08. 23:50:07

@Lescol:
www.youtube.com/watch?v=PaK1jFg8JBE

Ez az india "disztuzer" egyseg sem piskota latvany:)

Black Hawk 2013.01.09. 08:05:25

A bocskai sapkát nagyon el kéne felejteni . . . írtó röhejesen néznek ki benne, mintha hasra akarnának esni :D Ráadásul akaratlanul is asszociáció szegény Hupikék Törpikékre, azok néztek ki így. Mindig várom, mikor jelenik meg a szakállas Törppapa meg Tréfi . . meglepi! DURRR!

Black Hawk 2013.01.09. 08:08:21

WOW, most néztem a kínai nős videót.

Ezek az elvtársnők szívesen felszabadíthatnának az elnyomó demokratikus nyugati métely alól.

I_Isti 2013.01.09. 09:23:31

@molnibalage: Van még egy pár dolog a HT-n kívül is, amiről abszolúte nincs fogalmuk szegényeknek.

I_Isti 2013.01.09. 09:25:36

@Black Hawk: Ebben az a poén, hogy kínában nőhiány van, ha tehát a katonaságnál ennyi nő van, akkor mennyi férfi lehet?

kigyos 2013.01.09. 09:31:19

Kicsit megkeseredett a szám ettől a cikktől. A külföldi díszegységek összeszedése amúgy kiváló és érdekes cikk témája lehet, de ez a fanyalgás és a magyarságomban mélyen sértő rasszista duma, ez rendkívüli módon meglep ezen a blogon. Első körben kb. olyasmit akartam írni, mint jobbrolbandita kolléga, megtoldva azzal, hogy enyhén lószagú a tisztelt cikkírónak az egyik közeli hozzátartozója, de hagyjuk.
A magyarságnak a cikkíróból áradó zsigeri gyűlöletén túl a másik nagy baj, hogy valószínűleg ezen a téren (magyar egyenruhák, magyar díszelgés) tényleg műveletlen is, amin néhány youtube videó összekeresése sem segít. Érdemes lenne inkább más témákra fordítani az energiáját, hiszen voltak egészen jó cikkei is, mondjuk amerikai témákban.

Hogy a cikkhez, illetve e linkgyűjteményhez is hozzászóljak: nekem a norvégok tetszettek a legjobban (és hát igen, a kínai kiscsajok), a legszánalmasabbnak viszont éppen az angolokat találom. Az már inkább egy katonaruhában adott koncert, nem sok köze van a díszelgéshez.

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2013.01.09. 11:10:08

@I_Isti:

Ahol egy embernek 50-60 hírt kell megírnia naponta, ott nem nagyon lehet másmilyen a színvonal.

I_Isti 2013.01.09. 11:22:42

@kigyos: " a magyarságomban mélyen sértő rasszista duma "
Ez nettó identitásválságra utal nálad. A szerző leírta szimpla véleményét - ami egyben az ízlésvilágát is tükrözi, amivel lehet egyetérteni, vagy nem, de ha ez a magyarságodban gátol, akkor már megette a fene az egészet.
Az tény, hogy az a díszelgés, az a rendezés, az a koreográfia, amit a magyar díszkatonák alkalmaznak a két fenti videón valahol nagyjából _sehol_ nincs.

Az nem pénz kérdés, hogy összeszedjenek 6 darab esetleg 10 darab egyforma kinézetű katonát, vagy ne adj' Isten dobost, és ők betanuljanak valamit, ami tényleg látványos. Az nem látvány, hogy 12 db lovas elléptet fakó lován, és az se látvány, hogy 32 db baka ellépeget jobbról balra, vagy balról jobbra. (Főleg úgy, hogy láttam már magyar katonák által előadott tényleg színvonalas fegyverforgatós előadást)

A "magyar" mentalitásnak miért része a magyarok némely cselekedeteivel szemben tanúsított kritika azonnali, és minden ész- és gondolkodás nélküli elutasítása?

savaz 2013.01.09. 11:35:57

Itt egy érdekes film a Britt testőrség belső életéről:
www.youtube.com/watch?v=sL4WL4h_I1A

Hosszú, de érdemes megnézni. Nekik is elég érdekesen néz ki a gyorsított díszmenet, de legjobb, amikor a metallica pólóra felveszi a néger kiscsaj a nagykabátot, meg a kucsmát és megy ki bazseválni az őrségváltáshoz.

kigyos 2013.01.09. 11:38:54

@I_Isti: Nem gátol, hanem sért. Nagy különbség. Ezt a magyargyűlölő dumát kikérem magamnak ettől a hiryutól.

savaz 2013.01.09. 11:41:27

24. perc - mikor nekik sem megy.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.09. 11:46:13

@kigyos: Szeritnem fordulj elmeorvoshoz. Minél hamarabb...

I_Isti 2013.01.09. 11:49:41

@kigyos: Figyelj, ez nem magyargyűlölet, hanem a hitványság, és az igénytelenség elutasítása. Neki nem tetszik, a magyarosch díszmenet, és uniformis. Ez van. Ettől még nem gyűlöli a magyarokat, ha te gyűlöletnek érzed, akkor tényleg baj van veled.

djangyu 2013.01.09. 12:11:33

@I_Isti: max a nemzeti-radikalis oldalon, de azt ne igy ird, a "magyar" jelzot max Hiryu-ra lehet irniuk a nem.-rad. arcoknak, aki eleg szerencsetlen modon beleirta lenezo velemenyet egy amugy igazan szinvonalas osszeallitasba - legalabb megfogalmazhatta volna azt kevesbe tromfos modon is, ha mar azt a kurva díszszázad szot nem tudja helyesen leirni... Es azt hiszem, itt sokaknak nem a kritika el zavarja a szemet, ha nem az, ahogy leirta. Pedig azt hiszem, eme egyszeru koreot sem lenezni kell, hanem a maga egyszerusegeben nezni. Hozzateszem, azert gondolom, ez sem ment egyik naprol a masikra, eme egyszeru koreografia, hovatovabb megneznem, Hiryu ezt mennyi ido alatt tudna begyakorolni... Szerintem tobb idobe telne neki, ugyanis elmeleti embernek latszik, nem gyakorlatinak...

@kigyos: a zsigeri gyulolettol a produkcio lenezese meg igen messze van azt hiszem. Ez meg nem kerteszi magassag.

zopilote 2013.01.09. 12:54:39

www.youtube.com/watch?v=T4sxr6U11Kk
Ezen a videon egy mexikoi disszazad vonul fel a nemzeti lobogo levonasara.
(tavaly nyaron keszitettem Mexiko Cityben)
Lenne egy par temam Mexikoval kapcsolatban a lemilre (pl rovid seta a Sinaloa Cartel
"hosi temetojeben", a Jardines del Humayaban, sok fenykeppel, akkor a San Patricio
Battalionrol, a Cristeros haborurol, es termeszetesen a jelenleg is folyo drug haborurol,
El Chapo - rol, a Cartelekrol, stb) Erdekelne a bolg gazdajat ez a tema?

sarius 2013.01.09. 13:50:16

a magyar produkcio tenyleg minden kritikan aluli. En oktoberben egy kulfoldi csoporttal mentem fel megnezni az orsegvaltast a Sandor palotanal es azt kell mondjam, hogy egett a pofam rendesen attol, amit ott produkaltak a katonak diszorsegvaltas cimen. Eppencsakhogy nem ejtettek ki a fegyvert a kezukbol, amugy minden volt: megbotlasok, totalis faziskesesben mozgo alegyseg, fintorgo (!!!) objektumor, egymasnak odasugo katonak a valtas kozben.

Olyan kinosan reg nem ereztem magam, mint akkor.

Egy megjegyzes a szerzonek: a Kedves Vezetonek semmi koze egy kinai diszszemlehez, meg akkor se, ha ez jopofanak tunik, leven o eszak-koreai.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.01.09. 14:33:29

Azért szerintem a poszt szövegében kellett volna kiemelve elhelyezni azt, hogy mi is a lényeg. Vannak, akiknek nem teljesen jött át az összehasonlítás miértje és hogyanja. De ebben a tekintetben igazuk is van, és innen a félreértés, hogy a poszt rontja az összképet.

Amiben viszont szerintem nincs igazuk, és egy példával szemléltetném:

Ha egy almafa tele van érett gyümölccsel, zamatos az egész termése, gyakran és bőven terem (nem csak szezonban). Azon megjelenik 1-2 rothadó, savanyú, vagy kukacos alma... de a többi almának nem lesz tőle baja, sőt a rossz almát tartó ágon ugyanolyan jók az almák...

akkor nekiállsz, és kivágod az egész fát a fenébe? Netalán feltüzeled?

pushup 2013.01.09. 15:53:49

@kigyos: marhaság! azért lett sokmindenből szar ebben az országban, mert ha valaki azt mondta rá, hogy szar, akkor nem a dolog szar voltát vitatta senki, hanem visszakérdeztek, hogy milyen magyar, milyen hazafi vagy te, hogy leszarozod, amit csinálunk ... vesd össze azzal, hogy mennyire fáj az, amikor valakinek valamilyen törvényellenes, vagy közösségellenes tettét felemlegeted és azonnal antiszemita/rasszista leszel csak azért, mert az a szemétláda történetesen éppen zsidó/cigány/néger, vagy izlandi. naugye!
szóval az idézet magyar díszelgés szar. és nem azért szar, mert magyar, hanem azért, mert szar.
a Horthy korszakot választani megőrzendő hagyománynak meg azért problémás, mert kettéosztja az országot. ha már a magyar hadilobogó (javítsatok ki, ha tévedek) annyira hasonlít a '48*-as zászlóra, akkor már lehetett volna (pl) onnan meríteni. az a magyar múltnak sokkal szélesebb körben elfogadott és megbecsült része.

pushup 2013.01.09. 15:59:10

@djangyu: "Pedig azt hiszem, eme egyszeru koreot sem lenezni kell, hanem a maga egyszerusegeben nezni. Hozzateszem, azert gondolom, ez sem ment egyik naprol a masikra, eme egyszeru koreografia, hovatovabb megneznem, Hiryu ezt mennyi ido alatt tudna begyakorolni... Szerintem tobb idobe telne neki, ugyanis elmeleti embernek latszik, nem gyakorlatinak..."
mondjuk nekem a Hiryu senkim, meg biztos elég nagy, hogy megvédje magát, de ez elég vacak volt. Mert lehet, hogy a szerző megfogalmazása nem volt minden érdességtől mentes, de amit te írsz, az nettó személyeskedés. ugyan nem ismered a faszit, de biztos szarabbul csinálná, mint a nyalka legények a videón ...
by the way a nyalka legények is valószínűleg tudnák ezt jobban. meggyőződésem, hogy mint a magyar honvédségben annyi minden, ez is a tiszti állományon bukik el. nem követel, nem ellenőriz*, nem mutat példát
* nem, az, hogy fehér kesztyűben matat az ágykeret, meg a matrac között, illetve, hogy a mosdókagyló alatt, az elzárócsapon porszemet talál, az nem ellenőrzés. az gecizés

pushup 2013.01.09. 16:32:57

@Sunsetjoy: a hasonlatodra visszakérdeznék, mert nem vágom, hogy a zamatos és egészséges alma mi akar lenni és ehhez képest az egy-két kukacos micsoda?
mert elsőre azt hittem, hogy a magyar honvédség lenne a mosolygós, szép, piros zamatos almák tömege, amiben a díszszázad lenne a kukacos? á, az nem lehet, hát a magyar honvédség egy - két unicumtól eltekintve plöttyedt, repedt, kukacos, ütődött, vagy éppen zöld gyümölcsök összessége, ami cefrének sem jó (mert akkor legalább valamire jó lenne)

djangyu 2013.01.09. 17:07:26

@pushup: egy olyan hadsereg, aminek a képességeit reform tekintetében 20 év alatt visszafejlesztik (és helyette a belső rendvédelmet erősítik meg, mert megszűnt a kétpólusú világ, és nincs szükség a tömeghadseregre, de igazából semmilyenre sem-okok miatt), az szerintem még sokáig zöld gyümölcsök összessége lesz, ezen egy-két unicum se, se akár féltucat ék felségjeles C-17-es nem fog változtatni... ez politikai és világnézeti oldaltól függetlenül így lesz, hogy ezt megfogja e szívni az ország egy esetleges nagyobb konfliktus miatt, az persze kérdéses (hiszen egy kevésbé ellenálló ország akár még kevesebb infrastrukturális veszteséggel is megúszhat egy esetleges támadást, már amennyiben annak megszálló célja van, nem megsemmisítő), és ez már függ világnézettől :)

a másikra: személyeskedés helyett személyes vélemény, akárcsak Hiryu véleménye az őrségváltásról. De mindenki annak veszi, aminek akarja, nincs nekem ezzel bajom, ha te annak veszed :)

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.09. 17:09:40

na akkor....

Szándékosan dísszázad lett írva.... Aki emléxik a gyakorlótéren altisztelvtárs/úr/pógártárs... stb... aligartikulált vezénylésére, az tudja, miért...

---- :( köszönöm a linkeket, kár hogy már előtte beválogattam őket egy "Hülye járások (hadügy)minisztériuma címet viselő tervezett blogbejegyzésbe, de lelőttétek a poént....:(
/ mindegy legalább hűek voltatok a blog témájához:)/

Hmm...Kedves Vezető.... Hmmm... Mao elvtárs nem viselte ezt a titulust?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.01.09. 17:46:24

@pushup: Nos egy kicsit túlmagyaráztam ezek szerint, de a hsz. első részében a posztról és a szerző véleménynyilvánításáról írtam - ami az egész "ellenségeskedés" alapja. Ezt a gondolatot vittem tovább a hozzászólás második felében.

A hasonlat tehát arra vonatkozott, hogy egyesek törlik a könyvjelzőből a blogot (almafa).
Az egyik szerző (egyik ág) egyik posztja (löttyedt alma) miatt kivágnák a "kertjükből" a fát, vagyis a blogot.

Legközelebb nem leszek ilyen metaforikus, ígérem :)

Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2013.01.09. 17:50:51

@Hiryu 2,0:

Őt Nagy Kormányosnak nevezték nem hivatalosan.

A kínai rózsaszín városi párt(?)milícia kiképzésen:

www.youtube.com/watch?v=jAGPCjZ-WFo&feature=share&list=PL212C2AA3BE93AB54

@zopilote:

Bloggazda nem vagyok ugyan, de attól még érdekelne.

pushup 2013.01.09. 18:06:54

@djangyu: a magyar honvédség szarnak levése nem a kétpólusú világ eltűntéből, vagy a nagyszámú szállítógépek hiányából eredeztethető. mondok egy példát, hogy mire gondolok:
középiskolás osztálytársaim jó része katon, másik jó része rendőr és aki se ez-se az, az is érdeklődik a dolog iránt ... ezért voltunk anno osztálytársak. érettségi találkozónkon egy srác feláll és elmeséli, hogy még nincs egy hete, hogy megjött afganisztánból, azzal a kontingenssel volt kint, amelyikben egy katonanő meghalt egy konvolyt ért támadás során, stb, stb ...
később egy másik srác is feláll és mondja, hogy hamarosan megy afganisztánba, mert az amerikaiak felkérték, hogy ugyan menne már ki egy MP szakaszt is magával rántva ... mellesleg a srác az utóbbi tizenpár évben csaknem mindenhol békefenntartott már, ahol magyar katona megfordult.
ők ketten zászlósok (törzszászlósok, főtörzszászlósok, nemtom). nincs diplomájuk (valószínűleg nem is lesz), tehát rendfokozatban nem sokkal jutnak már feljebb.
később feláll egy harmadik és elmondja, hogy most jött vissza brüsszelből, ahol jó NATO katona módjára papírokkal hadakozott (az évi keresetéből vettek is hirtelen egy házat a párjával). mint mondja, nem vállalná újra, mert az mekkora szívás ...
az est kötetlenebb részében ez a srác kicsit sérelmezi, hogy a katonákat oda lehet küldeni, ahol lőnek.
ő tiszt (asszem őrnagy).
és tudod én nem utálom őt ... de tényleg! csak ő nem katona. lehet, hogy van egyenruhája, meg rendfokozata, de nem az! belül nem!
(ismerek ex tábornokot - családon belül -, aki szintén nem katona. lehet, hogy a lelkesedése, meg az egyenruhája rendben van, de nekem az nem katona, aki eltéved a saját városában ... akkor sem, ha nem felderítő volt)
szóval azt érzem, hogy túl sok ilyen tisztünk volt/van és kevés olyan tiszt, tiszthelyettes, akik mint katona valós helyzetben is megállják a helyüket.
merthogy lehet, hogy a skót regiment hülyén néz ki kiltben, meg a palotaőrség medvebőr kucsmában, de amíg ugyanazok az arcok (nem szervezetileg, hanem személyesen ugyanazok) odateszik magukat a harctéren, addig nem érheti szó a ház elejét.
áh, szerintem szétszórt lettem

djangyu 2013.01.09. 21:42:10

@pushup: amit én írtam, az az ok, amit te, az az okozat. hogy jobban értsd: nincs ellenségkép, és nincs ami hajtaná előre a katonai kiadásokat (nagyhatalmi-középhatalmi státusz, nincs a civil-politikai irányításban affinitás a modern hadi intézményrendszer kialakítására), tehát minek harcoló alakulat, minek ez, minek az, ennek egyenes következménye, hogy a politika felé jobban kapcsolódó tiszti állomány felduzzad a létszámban a harcrendben lévő alakulatok kárára, és ezek a felduzzasztott vízfejűek kevés kivételtől eltekintve teljesen elszakadnak attól a közegtől, amit te tiszthelyettesi, azaz operatív közegnek nevezel. Ennek már csak kedves kis mellékzöngéje, hogy az uralkodó "civil" (értsd: nem a modern hadászati elveket és a katonaélet mint létformát elviselni képes) mentalitás újratermeli magát, és azok számára nyit karrierlehetőséget, akik ezt a "modern" mentalitást magukénak teszik - ami nem mondom, hogy nem működőképes, de maximum akkor, ha az embernek olyan hadi költségvetése van, mint mondjuk Franciaország, Nagy-Britannia vagy hogy más példával éljek, mondjuk Brazília vagy Ausztrália. Kis hazánkban meg maximum a stagnálás negatív kilátásokkal opció fogalmazódik meg. (hozzáteszem, a paszományosok érdekérvényesítő képessége ettől függően még meglenne, biztos kitudnának mutyizni a politikától több pénzt, hiszen azért azok stiklijeivel tisztában vannak, tehát lenne mit felajánlani, csak ez egyrészt nem modern, sem hagyományőrző, másrészt a katonai vezetők ilyen szintű politikai akció már-már a junták szintjét súrolja, ami meg ugye modern demokráciákban - muhahaha - a rasszizmussal egyenértékű, tehát csúnya dolog:)

djangyu 2013.01.09. 21:46:10

@Hiryu 2,0: az disszázad a címben, nem dísszázad. i, í.

pushup 2013.01.09. 22:01:31

@djangyu: aham. értelek. úgy van, ahogy mondod

GépBalta 2013.01.10. 13:19:15

Szerintem nem olyan vészes ez a magyar őrségváltás. Nyilván valamikor a hét közepén jutott eszébe a kedves politikusnak, hogy hétvégére kéne neki egy ilyen zenés-táncos produkció azért botladoztak kicsit.
Mindenesetre az együtt menetelő, puskát egyik válláról a másikra dobáló, négyzetet, majd újra sort formázó kötelezőket letudták. Ezzel megmutatták, hogy van itt fegyelem,összetartás, zárt alakzat, meg nyalka legények.
Amikkel összehasonlítod azoknak a nagyobb része sokkal komolyabb rendezvényen sokszor akkora közönség előtt előadott néha már-már balettba és zsonglőrködésbe hajló színpadi mutatványok voltak.
Nem mondom, hogy ne esett volna le az állam némelyiktől, például a norvég "zenészrombusz" elképesztő alakzatváltásokat csinált. A tengerészek is elég bátran dobálták a puskákat, viszont a tengerészgyalogosok seggcsapkodós koreográfiája szerintem "nem az igazi". A 19. sz. második felétől az egész úgyis csak felesleges formaság. Persze ha jól csinálnák, az jót tenne a sereg hírnevének.

gyrgyvrs 2013.01.11. 17:13:17

Már bocs, de úgy rendszerváltás környékéről rémlik nekem az a városi legenda, hogy a díszszázad tisztje, hogy megmutassa, hogy milyen f***a gyerek, 1 napig állt vigyázzban. Most meg állami ünnepségen viszik el az egyik tagot (nem a Zrínyis évnyitóra gondolok, talán 2012. október 23., díszszázad tagja).
Hát hiába, azokban még volt vas :-)

Basilone 2013.01.11. 20:06:11

Had meséljek a "városi legendárol".A Díszzászlóalj (nem dísszázad) egyik tisztje valoban megcsinálta. Figyelem felkeltés volt a célja. Érzékeltettni akarta milyen fizikális felkészültség szükséges a feladathoz. Az emlitett úriember nem íroasztal huszár volt, hanem mind fizikálisan mint mentálisan fekészült sportember. Még idősebb korában is rendszerese futott, bringázott és súlyt emelt. Hangsúlyoznám hogy a nyolcvanas-kilencvenes években nem volt még olyan mindennapi a sportos életforma, még katonáéknál sem. Szeretnék még egy dolgot megosztani. Én díszelgöként dolgozom, rengeteget díszelegtem és kiképzéssel is foglalkozom. Olyan díszelgö nincs aki legalább egyszer ki ne dölne pályafutása során! Emberek vagyunk. A srácok borzasztóan leterheltek, egyik feladatról rohannak a másikra. Sport kevés hacsak nem munka után szabadidőben csinálják. Motiváció alig-alig, pénz szinte alamizsna. És persze sok a "bölcs" parancsnok. A szervezetröl....Jelenleg 32. Nemzeti Honvéd Díszegység a hivatalos megnevezés. Három fő szervezeti egységböl áll. Honvéd Koronaőrség, színe piros paroli, a Szent Korona protokolláris őrégét látják el. Honvéd Dísszászlóajl, színe fehér paroli,(ezt a fajta díszruhát jelenleg kiemelt rendezvényeken, állami ünnepeken hordják, amúgy a régi piros parolis díszruhát hordják, illetve adott esetben gyakorlót. Protokolláris feladatok, kegyeleti feladatok(minden ami szóba jöhet,fogadás,koszorúzás,avatás..stb.) Honvéd Palotaőrség, színe zöld paroli,a Sándor palota protokolláris őrségét látják el. Nemzeti ünnepeken a három alegység együtt vesz részt három század formájában, a parolik színével a magyar trikolórt és az összetartozást jelképezik. Az első közös trikolóros díszelgés tavaly volt. Egyenlőre vannak még gyermekbetegségek, mert a díszelgökön kívül a palotaőrök és a koronaőrök csak ritkán végeznek nagy alakzatban történő díszelgést.

2013.01.13. 11:29:05

Egyre több a fikacikk. Ez is ilyen lett, kedves Hiryu.
Összehasonlítasz egymással:

- Egy nemrég megalakult, nem teljesen összeszokott, részben más feladatra is létrehozott, alulfizetett, túlterhelt, talán még alul is motivált, bénán vezetett, részben összedobált emberekből álló alakulatot.

- Olyan alakulatokkal, akiknek konkrétan csak ez a feldata, kifejezetten ezért fizetik őket, jól is fizetik őket, több éve csinálják ezt, és kiválogatott emberekből állnak.

Mindezt persze úgy, hogy a külföldi alakulatoknál a nagy sikert elérő videókat válogatod ki, míg a magyarnál azt, amelyik gyengén sikerült.
Mert bármilyen hihetetlen, láttam már USMC, német és olasz és román díszalegységet is, aminél röhögőgörcsöm volt (meg olyan is, amit bizony megtapsoltam). És láttam magyart is, ami a fenti videóval ellentétben simán felvette a versenyt a többi videókban szereplő külföldiekkel.

Szóval gratulálok, okos vagyol, kapsz egy nyalókát, leülhetsz. Kár volt ezért ennyit gépelned.

L. B. Alberti 2013.01.15. 08:02:48

Kedves Hiryu! Sajnos ez a cikk valóban nem sikerült a legjobban. Hogy az összehasonlítás miért fals, azt előttem már leírták. Egy kis kutatómunkát még belefeccölve (ha már érdekel a téma) elöbukkanna az a videó is, amit (ha jól emlékszem) 2009-ben Miskolcon készítettek, a nemzetközi katonazene, és díszelgő egységek találkozóján. www.youtube.com/watch?v=gZSED-lN7Qw Itt a "profik" léptek fel, és összehasonlítható a produkció is. Semmi szégyellni valója nincs a magyar díszelgőknek.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.01.15. 08:39:23

Valóban vannak fenn a neten jól sikerült videók magyar díszelgésről... legtöbbször a saját alakulaton belüli próbálkozásról.
Amiről én írtam, az viszont egy hivatalos, állami egység. Vö...össze a befektetett energiát és pénzt a naponta a Várban látható eredménnyel.

Többek között.

I_Isti 2013.01.21. 11:19:54

@Basilone:
1) RESPEKT,
2) "Sport kevés hacsak nem munka után szabadidőben csinálják. "
Szvsz manapság a katonai munka nagy része az, hogy a megfelelő fizikai és mentális állóképességet, erőt, satöbbi a katonák megszerezzék, és megtartsák. Az hogy egy katonának "szabadidejében" kell sportolni az azt jelenti, hogy olyan dolgot várnak el tőle, amit nem tud teljesíteni, a megfelelő erőnlét megszerzése nem szabadidős tevékenység egy katonánál, hanem az alap munkaköri kötelessége szvsz. A munkaköri kötelességeket meg munkaidőn belül kell teljesíteni, viszont erre biztosítani is kell a szükséges feltételeket...
süti beállítások módosítása