Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Nyugger & nyugger

2015.11.20. 20:27 tiboru

red.jpgKét, szorosan össze nem tartozó, de egymással kapcsolatban álló rövidhírt szeretnék megosztani veletek, amit aztán lehet akár vitaindítónak, akár bármi másnak tekinteni. Mindkettő az elmúlt 72 órában jutott a szerkesztőség tudomására, s a párizsi merényletek egyfajta folyományaként is értelmezhető. Mivel mindkettő HUMINT-forrásból származik, nem tudok melléjük rakni se linket, se jegyzőkönyvet, se más objektív bizonyítékot. Azt viszont felelősségem teljes tudatában állíthatom, hogy mindkét információ A1-es besorolású, tehát mindkét forrás megbízható és ellenőrzött, valamint a történést ő maga élte át, tehát nem mástól hallotta. Ahogy mondani szokás: ha nekem hazudtak, akkor én is hazudok nektek. Leellenőrizni egyiket sem tudtam, de ami engem illet, mindkettőjüknek hiszek. Annyit előrebocsájtok, hogy mindkét eset az Európai Unió és a NATO egy-egy tagállamában történt, de a játék (és az izgalom fokozása) kedvéért nem árulom el, melyek ezek. 

 

1.) Ebben az országban a fegyveresek hamarabb mehetnek nyugdíjba (nem ritkaság az ötvenéves nyugger zsaru), akikről ezt követően sem feledkezik meg az egykori munkaadójuk. Nos, ebben az országban a 60 évnél fiatalabb (és nem egészségügyi okok miatt visszavonult), aktív szolgálatuk során bűnügyi operatív vagy terrorelhárítási szakterületen tevékenykedett, makulátlan pedigrével rendelkező hajdani szakemberek a hét elején kaptak egy ajánlott levelet, amit az adott ország magas beosztású belügyi tisztviselője írt alá. Az udvarias hangú, nem túl hosszú levélben arra kérték a címzettet, hogy (amennyiben bokros teendői megengedik) szíveskedjen egy adott helyszínen és időpontban megjelenni (ez a rendőrség területileg illetékes központja volt). Amennyiben az oda- és hazautazással kapcsolatosan kiadásai, költségei merülnének fel, természetesen azokat utólag megtérítik (benzinpénz, útdíj, vonatjegy, autóbusz, stb.), ebédet kap a helyszínen. Úgy számoljon, hogy az elfoglaltság nettó egy-másfél óra lesz és kapcsolatos a terrorizmus elleni fellépéssel. A levél azzal zárult, hogy a címzett megjelenésére számítanak, de ez természetesen nem kötelező, további erőt és egészséget kívánnak, satöbbi.

Az adott helyszínen és időpontban egy készséges terrorelhárítási szakértő röviden felvázolta az ország biztonsági helyzetét és ajánlatot tett a megjelenteknek. Az ajánlat arról szólt, hogy amennyiben a nyugger beleegyezik, tisztes díjazásért cserébe - átmeneti jelleggel - igényt tartanának a szolgálataira: az egykori értékelő értékeljen, az elemző elemezzen, az operatív tiszt vegyen részt a műveleti tervezésben, a bűnügyi hírszerző esetleg mozgósítsa hajdani (hivatalos és nemhivatalos, kül- és belföldi) kapcsolatait, a kiképző kiképez, stb. Szóval csinálja nagyjából azt, amit aktív korában csinált, vagyis senkinek nem kell 55 évesen falat másznia, bukfencet vetnie, ajtót betörnie vagy géppisztollyal utcai harcászatot játszania. A szerződés határozatlan idejű, a teljes időtartamra egyfajta készenléti díjat kapnak, ha pedig berendelik őket konkrét munkavégzésre, akkor természetesen illő díjazást. Gondolkodási időt is kaptak: 48 órát, mert az ilyet ugye azért a családdal is meg kell beszélni. Ha beleegyeznek, a részletekről (hol, hogyan, mit, mennyit, stb.) majd négyszemközt, mindenkivel külön-külön elbeszélgetnek az illetékesek.red2.jpg

2.) A következő szereplőnk egy másik országban élő másik nyugdíjas zsaru, aki 31 évet húzott le bűnügyi területen (ebből hatot kettes szorzójú munkakörben, ha ez mond valamit valakinek) és tényleg nem volt rossz szakember. Nos, ő a hét közepén beballagott egykori munkahelyére és az aktuális, ránézésre nála úgy 25 évvel fiatalabb alfőnöknek (a nagyfőnök sajnos nem ért rá) azt mondta, hogy ingyen és bérmentve áll a Cég rendelkezésére, mert a jelen helyzetben szakmai és állampolgári kötelességének érzi segíteni. Ha nem az egykori munkahelyén, akkor ott, ahol a speciális szaktudását hasznosítani tudják az illetékesek. 

A kisfőnök meghallgatta, majd (alig palástolt mosollyal) tájékoztatta az illetőt, hogy köszönik, de jól megvannak, kiváló szakemberek dolgoznak most is a Cégnél, nincs szükségük "önkéntes rendőrökre" (ezt a jelzős szerkezetet használta, nem kevés gúnnyal a hangjában). Ezt követően azt mondta, hogy ha ennyire hiányzik neki (mármint a nyugdíjasnak) az aktivitás, jelentkezzen tartalékosnak az adott ország fegyveres erejénél, "ott nagyon jó bulik szoktak lenni az összevonások alatt: kártyapartik, sörözések" - és kacsintott egy nagyot. Majd az órájára nézett és udvariasan elnézést kért, de bokros teendői nem igazán engedik meg, hogy tovább maradjon. Elköszönt, kézfogás, a nyugdíjas rendőrt kikísérték, szevasz tavasz.

Hát ez a két sztori, én nem kommentálnám. Nektek viszont (ha akarjátok) szabad.

Mivel nem szeretném mások dárdájával verni a bozótot, mindkét forrásomat megkérdeztem és mindketten beleegyeztek, hogy ebben a formában nyilvánosságra hozzam a történetet, azzal a feltétellel, hogy személyazonosságuk titokban marad. Erre természetesen ígéretet tettem és be is tartom. 

63 komment

Címkék: terror rendvédelem vitaposzt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2015.11.20. 20:35:37

1: Passz.
2. TUTI NEM Magyarország.. Wait..

Skorzeny 2015.11.20. 21:06:59

Ezt én nem akarom elhinni!
Nem nem és nem!
Már persze a második részét...:)

kószák egyike 2015.11.20. 21:10:49

Az első történet egy normális, egyenruhás kultúrával rendelkező, Európai ország.

A második történet pedig az az ország ami ugyan tagja az Európai Uniónak, de olyan messze van tőle felfogásban mint IS a liberális demokráciától vagyis: Magyarország.

Jó-jó tudom ezt nem volt művészet kitalálni.

Bambula 2015.11.20. 21:17:24

Végül is, az utcán néha katonák mászkálnak, fegyverrel a kezükben, ami miatt a legkeményebb terrorista sem mer akciózni, így nem kell egy nyugger segítsége sem, úgysem lehet kizavarni az utcára a többi mellé (látványpolitika...)

kószák egyike 2015.11.20. 21:53:28

Amúgy meg mi a bajotok? Kis hazánk talán nem gondoskodott az nyugger egyenruhásairól? Hm? Nem megfelelően használta fel a szaktudásukat? A 16%-os homokzsákpakolás már smafu?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2015.11.20. 22:22:00

Egy pillanatra felcsendült a himnusz és legördült a nemzeti színű zászló mögöttem. Aztán eljutottam a 2. országig. Oké, talán legközelebb.

nandras01 2015.11.21. 03:01:55

ha azt mondom, hogy akurvaanyádorbánviktor!, akkor elég finom voltam, vagy lehetek egy kissé durvább?

Untermensch4 2015.11.21. 03:42:45

Úgy látom a 2. országot mindenki kitalálta. Az 1.-nél németországra és franciaországra tippelek holtversenyben.
Inkább francia...

rgranc 2015.11.21. 07:52:51

Az elsőnél jelenleg arra tippelek, hogy mostanában az ÖSSZES nyugat-európai országnál előfordul hasonló jelenet...

paranoid T.R. marcipan 2015.11.21. 10:58:49

tetszőleges szakmában a karrierállomások: nekimegy az acélfalnak - sejti, h van ezen a szaron valahol egy ajtó - tudja, hol az ajtó. mindegyik fázisban lévőnek megvan a maga haszna, bármelyiket haszontalannak minősíteni és negligálni működésképtelenséghez vezet.
huzamosabb ideje van egy olyan érzésem, h még azért nem rombolta le egy jöttment harkály a 2. típusú országot, mert még egynek sem jutott eszébe.

kocog 2015.11.21. 13:25:33

Tiboru,

képzeld el, ott ülsz mint PKh valamilyen osztályán a CÉG-nek.
Csinálod a dolgodat.

Nem nézel este fábrisót, nem olvasol blogokat a neten, más a szórakozásod.

Akkor beállít egy fazon, akit te nem is láttál még, mert nem téged vezényeltek a nyuggertalálkozóra, aszondja, ő aaaakkora rendőr volt még régen, hogy csak, és most megint dolgozna, ingyen és bérmentve.

Neked, mint gyakorló konteósnak mi jutna eszedbe?

Ki ez a pasi?
Egy civil.

Láttál már eddigi pályád során jajjdefontosemberakaroklenniötpercenbelül típusú állampolgárokat?
Hajj, de mennyit ...

Adhatsz-e egy civil kezébe bármilyen eszközt, ami a hatóságé?
Én nem tudom, de gondolom, hogy nem.

Tudod-e biztosan, ki ez az ember?
Nem tudod.

Tudod-e, mit tud, milyen tapasztalatai vannak, milyen az EÜ állapota, pszichológiai helyzete?
Nem tudod.

Mutat valami régifajta igazolványt, amit vagy le tudsz ellenőriztetni, vagy nem.

Lehet-e az ellenség kezének a beépített izé ...
Lehet.

Adhatsz-e neki bármilyen információt, azon kívül, hogy megmutatod a kijáratot?
Nem igen hinném.

Te mit tennél, ha te lennél a hajjakend helyettese?

Untermensch4 2015.11.21. 14:00:41

@kocog: Mondjuk ha a rejtélyes ismeretlen (aki ugye később régi ismerőssé válhat mint volt rendőr) először kitölt egy jelentkezési lapot (végén az adatokra és büntetőjogi felelősségre vonatkozó záradékkal) aztán elküldik egy egyébként is esedékes (hiszen egy ideje nem dolgozott) eü+pszichológiai vizsgálatra akkor legrosszabb esetben lesz írásminta és némi egyéb adat az ellenség be nem épített izéjéről. Mivel életkora alapján egyébként is hadköteles lenne háború esetén, vhogy csak be lehet illeszteni egy katonai jellegű szervezetbe. Talán itt lenne a csodálatos alkalom hogy a hadkiegészítő izék kiegészítsenek vmit.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2015.11.21. 16:56:29

@kocog:

Ezek szerint félreérthető voltam.

Csak nem képzeled, hogy az illető nem mutatkozott be, nem csekkolták le (amúgy a nevét még mindig ismerik az egykori munkahelyén, nem kapus volt én nem is járőr, elég sok kollégája még mindig aktív, na meg nem húsz éve dolgozott ott, hanem négy)... És szerintem nem azt várta az illető, hogy tessék, itt a szolgálati fegyver és a jelszó a védett fájlok olvasásához a belső hálózaton.

Az egész történet annak az országnak (pontosabban: a rendészeti és belügyi vezetésének) a hozzáállását mutatja az egészhez. És persze nem tudok senkinek a fejével gondolkozni, de ha neadjisten egyszer majd kurvanagy gáz lesz és szükség lenne ennek a nyuggernek (meg a többinek) a szakértelmére, nem fogok meglepődni, ha sokan közülük az esetleges megkeresésre simán azt fogják mondani, hogy "na menjetek ti az anyátokba" és folytatják a horgászást vagy a kerti munkát.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.11.21. 16:58:40

@kocog: " Te mit tennél, ha te lennél a hajjakend helyettese? "

Továbbítottam volna a jelentkező nevét adatait a felettesemnek, aki - mivel magasabb rangú - többet tud nálam a dolgok hátteréről.

ihasz laci 2015.11.21. 18:24:40

A kozelmult esemenyeibol arra tippelek, hogy az elso orszag Franciaorszag vagy Belgium.
A masodikat mindenki tudja:)

Itt angliaban van egy ilyen onkentes rendori szolgalat. Nem nyomozoi jellegu, hanem sima jaror. A lenyeg, hogy teljesen ingyen onkent rendorkodnek ezek az emberek. Egyenruhaban, ugyanazokkal a hataskori jogokkal mint egy fizetett zsaru. Eleg sokan csinaljak.

Untermensch4 2015.11.21. 22:05:32

@XJ8: :) Bocs de nem tudom kihagyni... :)
Itt magyarországon meg van egy ilyen önkéntes polgárőri szolgálat. Ugyanolyan jogokkal mint bármelyik állampolgár de sokan közülük annyit szeretnének mint a rendőröknek van. Kivéve a katonai bíróságos és a fizikai-pszichikai alkalmassági vizsgálatos részt...
Csak tippelek de azok az angolok ott a SZOLGÁLTATÓ szervezethez szeretnének tartozni/hozzátenni, az itteni magyarok viszont a KATONAI szervezettel összefüggő hatalomra éhesek. Nyilván nálam jobb összehasonlítási alapod van a hétköznapi embereket tekintve ezen a téren. Közelítő a tippem vagy zsákutca?

kószák egyike 2015.11.21. 22:21:41

@kocog: Naná, hogy ezek a gondolatok merülnek fel benned is mert ilyen ez az elcseszett magyar rendszer! Ennyire el van tévedve, ennyire elkúrt szar, hogy csak ilyen lehet a reakciója annak aki abban a székben ül. Több okból sem lehet más. 1, a rendszer nem enged mást csak ezt a fajta viselkedést. 2, az illető el sem tudja képzelni, hogy lehet másképpen is hiszen úgy szocializálódik, hogy ez a normális

@rgranc: Nem tudom Tiboru konkrétan melyik országról beszél, talán elárulja majd, de igazad lehet. Szerintem minden normális országban most ez történik. Tiboru írása nyomán körbe kérdeztem 3 országból kaptam infót, hogy igen.

kószák egyike 2015.11.21. 22:27:53

@XJ8: Ebben a önkéntes rendőr ügyben tudnál részleteket? Érdekelne. Ha ide nem akarod akkor a címem a nick egybe írva kukac gémél. Köszi!

ihasz laci 2015.11.21. 23:46:23

@Untermensch4:
,,Csak tippelek de azok az angolok ott a SZOLGÁLTATÓ szervezethez szeretnének tartozni/hozzátenni''
jol tippeltel, teljesen igy van. vannak sokan akik szeretnenek bekerulni a fizetett allomanyba. ha jol tudom 2 ev onkenteskedes utan lehet jelentkezni. viszont sokan csak onkenteskedi akarnak es tenni valami jot, hasznosat a kozossegukert ahol elnek.

@kószák egyike:
olyan nagyon sokat en sem tudok roluk.
amig meg kidoboztam gyakran talakoztam veluk igy csak azt tudom mondani amit toluk hallotam.
van nekik is egy irasbeli felveteli vizsgajuk, aztan egy (fizikai-eronleti-orvosi) alkalmassagi vizsgalat es utana egy rovid tanfolyam es zarovizsga. aztan mehetnek dolgozni. ha jol emlekszem havi 16 orat kernek toluk. amikor szolgalatba vannak ugyanaz az egyenruhajuk es felszerelesuk mint a rendes zsaruknak es ugyanazok a hataskori jogaik is vannak. fizetest nem kapnak de valami egyeb szolgaltatasok cimszo alatt azt hiszem ingyen utazhatnak tomegkozlekedesen meg egy ket hasonlo.
ha tudsz angolul itt a wiki oldal roluk en.wikipedia.org/wiki/Special_Constabulary
meg a sajat oldaluk
content.met.police.uk/Site/specialconstables?gclid=Cj0KEQiAycCyBRDss-D2yIWd_tgBEiQAL-9RkkpIF1_kkvgdrIt3T8f46EsZn6KQoEKbYANVRcLJWYkaAnvU8P8HAQ

Untermensch4 2015.11.22. 09:42:53

@XJ8: Az a szomorú hogy a magyar illetők is a közösségért akarnak tenni (persze az ember az ember, de a genyó kis hataloméhség mellett tényleg ott a jót tenni akarás, kinél-kinél más arányban). Csak van az a frusztráló helyzet hogy a katonai szabású rendőrségünk úgy a "törvény ökle" hogy hátrakötött kezű boksz a számára megengedett módszer. De elvárás a pontozásos győzelem, időnként a látványos kiütéses... aztán vannak akik önként meg akarják mutatni hogyan kell ökölnek lenni (mintha nem lenne meg a rendőrök kiképzettsége erre, pedig de).
Tényleg bocs, csak azért tört ki ez belőlem mert még mindig nem hevertem ki amikor közeli munkakapcsolatba kerültem polgárőrökkel.

ihasz laci 2015.11.22. 10:05:18

@Untermensch4:
Nekem a polgarorokrol nagyon rosz velemenyem van, ugy, hogy eletemben nem talalkoztam eggyel sem. DE ugye a media megtette a magaet, meg azert azok a joobikos jarorozo p.orok is segitettek, hogy sokan megutaljak oket.
Neked mi volt az elmenyed veluk, ha publikusan leirhatod?

David Bowman 2015.11.22. 15:51:57

@nandras01: Szerintem Viktorunk jól kezelte ezt a helyzetet, épp ezért nincs nálunk szükség berántott nyuggerekre.

David Bowman 2015.11.22. 15:54:35

@kocog: Az oroszok keze bizony lehet.

Minorkavidor 2015.11.22. 16:37:08

Az 1. ország: bármelyik a Lajtától nyugatra.
A 2. amelyiknek a gépkocsi jele H. Valamint amelyiknek a kormánya kivette a Köztársaság szót a nevéből.

Untermensch4 2015.11.22. 17:12:53

@XJ8: Előrebocsájtom hogy nem általánosítanék (kivéve egyszer de ott külön jelzem) és nem ismerem teljes részletességgel azt a polgárőr egyesületet ami kapcsán negatív élményeimet gyűjtöttem, lehet hogy csak pont nagyon rossz nézőpontból láttam őket.
Kezdődött azzal hogy a nem túl nagy horderővel működő polgárőrségre rászervezett az önkormányzat közhasznú cége egy közmunkás településőrséget. Ekkor az akkori vezető-helyettes egyrészt szerette volna a pályázati pénzt a polgárőrséghez vhogy átjuttatni (ami technikailag lehetetlen mert ugye a zseniális közfoglalkoztatás...) aztán próbálta a polgárőrséget a településőrség ellenőrzésébe betolni (ami a törvényszerű ellenérdekeltség miatt kissé összeférhetetlen-gyanús, ha használhatunk ilyen nagy szavakat a biliben zajló viharra...). A koordinációt végző rendőrtiszt értelmesen elmagyarázta ugyan hogy az "A" terv ("ide a pénzt, mi vagyunk a jól bevált polgárőrök") az adminisztratív részen túl azért sem működhet mert pár évvel korábban már egy marék apró miatt csúnyán összevesztek egymással polgárőrök egy másik szervezetben a megyében (ugye a "szomszéd tehene"), így maradt a "B" terv a lassú lebirkózással. Sajnos a narancsos polgármesternek nagyon tetszett a narancssárga mellényes településőrség (ahova az elmúlt két évben soha nem sikerült teljes létszámot előteremteni ami átvezet a munkaerőpiac és a munkanélküliek témaköréhez) mert jól lehet fotózni a frissen átadott szép parkban meg kell a "növeljük a foglalkoztatottságot" de gyakorlatilag elhanyagolható hatása volt, főleg a ráfordított pénzhez képest. A baj nem jár egyedül, bár a helyettest előléptették, ez azért volt mert a vezetőnek gondjai voltak az elszámolással, vszeg ez rendeződik mert utolsó pletyka szerint olyan zseniális joghézagon keresztül folyt el a pénz hogy azt mindenkinek jobb lesz szép csendben eltussolni. Na most az nehezen hihető hogy egy egyesület vezetőjének a helyettese nem sejt/tud semmit (mert akkor mégis hogyan tud vezetőként tevékenykedni majd), de mentségére legyen mondva lehet hogy tényleg nem sáros mert más vonalon nem túl magasnak hallottam a szellemi képességeit.
A hatalommal kapcsolatos részhez: aug20-ai egyhetes rendezvényre álmodozták hogy a polgárőrség is állít standot és árulnak zsíroskenyeret-palacsintát-kávét merthogy az milyen jó üzlet lesz (az egyesületnek). Persze mivel ők a polgárőrség azt gondolták hogy ezért majd az önkormányzat olcsóbban (akár ingyen) ad asztalhelyet, adóhivatallal meg tisztiorvosékkal meg nem lesz gond mert kisváros, ismeretségi alapon... hát nem jött össze.
Egy általánosító szabályt viszont az egyik jobb humorú érintőleges résztvevő megfogalmazott: minél jobban ki van dekorálva egy polgárőr, annál hülyébb (részletezve cezarománabb).
A szánalmas az hogy ha értelmesen csinálják, nem a helyi politikai hanem a rendészeti szempontok alapján akkor a sajtómegjelenéstől kezdve (ahol az értelmes nyilatkozás ingyen van ahogy hülyeséget beszélni is) a közmumus-pályázatig lett volna több trükközési lehetőség hogy a polgárőrséget feltuningolják. Pályázatban az eszközelszámolásnál vannak lehetőségek (zseblámpa, lábbeli, esőköpeny, munkaruha csak ami hirtelen eszembe jut és átpasszolható) és olyanok bonyolították le a pályázatot akiknek több éves gyakorlatuk van. Még azt se lehet mondani hogy nem jött volna jól a polgármesternek ha némi ingyenpénzt lökve a polgárőrségnek esetleg jobban működnek, cserébe van pár szép narancssárga díszhuszár az utcákon nappal (amikor a polgárőrök nagyrészt dolgoznak mert polgár...). Szervezetlenség és sz@rakodás.

2015.11.22. 17:23:56

Mit lehet ezen csodálkozni? A múlt héten katonák járőröztek a lakosság megnyugtatására, mert komoly veszély azért nincs. De éles lőszert azért kaptak.
Hülye egy rendszer ez.

ihasz laci 2015.11.22. 18:55:02

@Untermensch4:
en mar eleg regota nem lakok magyarorszagon de ezt amit leirtal, kicsit mas formaban mas szereplokkel de nagyon jol ismerem.

itt a uk-ben en is onkenteskedek egy allami szervezetnek (nem rendfentartos:) de eg es fold a kulonbseg. foleg a szervezettseg es az anyagi tamogatottsag teren.

szita szita péntek 2015.11.22. 19:32:59

Én az első esetnél Szlovéniára tippelek. (A másodikat már megfejtették előttem, szal' nem ér.)

kószák egyike 2015.11.22. 19:56:05

@XJ8: Bár elkanyarodtunk de Tiboru csak nem haragszik. Polgárőrség. Az ötlet kiváló és a világ számos pontján remekül működik. Ez viszont otthon olyan magyarosra sikeredett. Nagy hibának tartom, hogy nincs semmilyen alkalmassági vizsgálat. Ennek következtében sajnos sok olyan ember kerül a soraikba akik nem alkalmasak. Kisebbségi komplexus kompenzálása, hataloméhség, a hatalmától megrészegült sorompó őr effektus stb.stb. Sok egyesület igyekszik kizárni az ilyen személyiségeket a soraikból de mire kiderül már késő. Sokat ártanak a mundér becsületének a viselkedésükkel. Sokat fejlődtek minden szempontból a megalakulásuk óta ez kétségtelen. A gond ismét a jogalkotással, a politikai háttérrel van.

Az vitathatatlan, hogy a többségben azok vannak akiket a jó szándék vezet és saját, időt, pénzt, energiát nem kímélve adják a szolgálatokat.

T. Lemil egyénként megérne egy külön posztot a téma! A világ polgárőrségei, önkéntes rendőr szolgálatai stb. és persze a magyar helyzet.

GrG 2015.11.22. 20:35:45

Az egyik helyen tényleg gáz van a másikon mesterségen keltett tömeghisztéria.

Untermensch4 2015.11.22. 21:29:08

@Hadrian77: Azt se tudom lelkileg feldolgozni hogy katonáknál nincs mindig éles lőszer. Mármint szolgálatban. Az a rész jut róla eszembe a NCIS-ből amikor a szerepe szerint moszados vendégcsapattag kérdezi a főnökét egy katonai bázison: - Ezek az emberek miért hordanak egyenruhát? - Mert katonák. - Akkor miért nincs náluk fegyver?

Gorbacsov homlokán a májfolt 2015.11.23. 02:38:34

@Untermensch4: Kissé provokatív kérdés, mert leegyszerűsíti a kérdést, pedig a környezeti változók jelentősen eltérnek az USA-ban és a Közel-keleten.

Amikor bármelyik pillanatban beeshet egy Kasszám-rakéta az IDF laktanya udvarára, akkor ott valóban elvárható, hogy a klozetra és a zuhanyzóba is M16-ossal a vállán menjen a legénység és leányság. Vagy valaki bekopogtat a kapun egy hatszáz kiló AMFO-val megrakott kocsival, ilyesmi. Ezek arrafelé igen gyakran megtörténnek.

Viszont ha az elmúlt száz év statisztikáit nézzük, akkor az USA területén található laktanyákban ilyen esetek nem túl sűrűn fordultak elő. Volt három-négy ámokfutás.

Tudod, azért kapok agyfaszt, mert egy olyan filmben hangzott el ez a kérdés, aminek azért elég nagy a nézettsége, emiatt jelentős véleményformáló hatása lehet a jónépre. A szakma számára világos és egyértelmű, hogy az a kérdés ott és akkor hülyeség volt és csak provokáció. A rendező meg nyilván azért rakta bele, mert ütős poén, hogy beégette az amcsikat, meg Forza IDF! Nem csak a szolgálatban lévők hordanak egyenruhát egy katonai bázison, hanem mindenki más is.

A tűzoltó sem úgy alszik a pihenőszobában, hogy egy tizenkét kilós porraloltót használ kispárnának és egy fecskendőt szorongat maci helyett.

Konyvtaroslany 2015.11.23. 02:44:39

@Gorbacsov homlokán a májfolt: Ja! Ennyi erővel mindenki, aki az orvosi egyetemen végzett, mindig, mindenhova hordhatna magával orvosi táskát, arra készülve, hátha elhangzik a "Van itt orvos?" kérdés.

:-)

Untermensch4 2015.11.23. 04:30:45

@Konyvtaroslany: A baleset helyszínén egy fekvő ember körül állnak többen is. Egy fazon kívülről nyomul oda, lökdösi szét a tömeget. - Engedjenek oda, én értek az elsősegélyhez.
Az utolsó akit félretolt, megszólal mögötte. - Ha ahhoz a részhez ér hogy mentőt, orvost hívni akkor szóljon mert orvos vagyok.

Egyébként autóvezetéshez mindenkinek kell vinnie elsősegélydobozt.

@Gorbacsov homlokán a májfolt: Persze, az adott helyzetben provokatív volt. Pontosabban fogalmazva azt nem értem hogy bármilyen feladathoz miért küldenek katonát töltetlen fegyverrel, lőszer nélkül.

ihasz laci 2015.11.23. 08:44:08

@Untermensch4:
,,Pontosabban fogalmazva azt nem értem hogy bármilyen feladathoz miért küldenek katonát töltetlen fegyverrel, lőszer nélkül.''

elkepzelheto, hogy ugy gondolta valaki, hogy a fegyver maga eleg elrettento ero.
vagy nem biznak meg elegge a katonakban ahhoz, hogy toltott fegyverrel kiengedjek oket a loteren kivulre is.

Tyeplica 2015.11.23. 09:14:59

@XJ8: Elképzelhető, hogy a feladatot is nézik, amiért a kotonák elhagyják a laktanyát. Például árvíz esetén a homokzsákpakoláskor kurvára nem szükséges, hogy egy AMD-65 verdesse a hátadat.

Gomes 2015.11.23. 16:50:47

@Konyvtaroslany: Szia, volt barátnőm orvos. Amikor még együtt nyaraltunk és repülőre szálltunk gyakran meg is kérdezték a becsekkoláskor, hogy a dr a neve előtt pontosan mit takar (értsd: jogász, phd, fogorvos vagy "rendes" doki), mert ha ne adj Isten, valaki rosszul lesz a fedélzeten, akkor legalább tudják, hogy kihez lehet fordulni amikor a gép még a levegőben van.

Untermensch4 2015.11.23. 18:49:20

@Tyeplica: Homokzsákpakoláskor nem visznek töltetlen fegyvert (se). Inkább olyanra gondolok hogy pl a Buckingham palota őrségénél a szép hagyományos egyenruha mellett illúzióromboló módon a legújabbkori rendszeresített fegyver, mai szuronnyal van a kezükben. Gyanús hogy képesek lennének használni is ha kell. Ehhez képest az utolsó magyar díszőrség amit balszerencsémre közelről láttam, a rongyos egyenruhája mellé olyan puskákat fogott amik ránézésre megjárták doberdót is.
Így hogy kölcsönösen letudtuk az extrém példákkal csúsztatást, egy reálisabb. Laktanya őrsége, vajon mennyi "skuló" van egy őrnél akinek elvileg meg kell akadályoznia hogy erővel bemenjenek? Oké hogy akit az első "védvonalnál" meglepnek annak elég egy tár mert vagy jön erősítés vagy már halott mire cserélne és ne vegyék el a hullájától de van-e második vonal bőven ellátva lőszerrel hogy "visszafoglalják" a saját laktanyájuk kapuját? Úgyszintén a járőrözésre ("nincs veszélyhelyzet") kiküldött katonáknál van annyi lőszer hogy addig tudják fedezni egymást amíg telefonálnak egy jót hogy hol támadtak rájuk a buckalakók?

Žďárský 2015.11.23. 19:34:00

@Untermensch4: Több helyen is azt olvastam, hogy a brit királyi őrség embereinél alaphelyzetben üres a tár a modern fegyverekben.

9mmPara 2015.11.24. 09:10:00

@Untermensch4: "Egyébként autóvezetéshez mindenkinek kell vinnie elsősegélydobozt."

Ez egy ideje már nem pontosan így van. Nem tartozik a kötelező felszerelések közé, így nem ellenőrzik a meglétét és nem büntetnek a hiánya, hiányossága vagy lejárata miatt.
Viszont a segítségnyújtási kötelezettség továbbra is fennáll, tehát, ha személyi sérüléses baleset van és nincs senkinél (beleértve a balesetet szenvedettet), akkor annak súlyos következményei lesznek.

Szóval, nem kötelező, de épeszű embernél van.

9mmPara 2015.11.24. 09:20:13

@Untermensch4: Francba, tévedtem. A vonatkozó 6/1990 Köhém rendelet érvényben van, tehát kötelező cucc. Viszont -- állítólag és elvileg -- sima, országúti molesztálás során nem ellenőrzik a meglétét.

2015.11.24. 10:35:17

@Untermensch4: azzal kezdjük szerintem, hogy ezek a kiküldött járőrözők kaptak-e valami felkészítést, hogyan használják a fegyvert éles lőszerrel tömegben? MErt ott azért a rohamlövész kiképzésen tanultak nem feltétlenül mérvadóak.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2015.11.24. 11:42:15

@Untermensch4: Szélsőséges példákat hozol, nem minden ennyire fekete és fehér. A két véglet közt a szürke nagyon sok árnyalata megtalálható. Például az angol medvekucsmások - ahogy te is írtad - DÍSZŐRÖK. Nekik nem elsődleges feladatuk, hogy ketten megállítsanak egy több fős kommandót, akik mondjuk a londoni Towert akarnák elfoglalni, hogy a Fehér toronyra kitűzzék az iszlám dicsőséges zászlaját. Nem. Az ő feladatuk az, hogy jól nézzenek ki és a turisták tudjanak kivel fotózkodni. Merthogy ez hagyomány és erre az ángélusok adnak. Belefér Anglia költségvetésébe. Ha abból indulunk ki, amit te mondtál, akkor a pápa testőrei, a svejci gárda tagjai csőre töltött alabárddal menjenek még vécére is?!? (Bár ők állítólag két sorozatlövő Glock 18-ast hordják a dudorodó mellpáncéljuk mögött...)

Egy szó, mint száz, vannak ilyen hagyományokon alapuló díszelgő szakaszok régi, hagyományos fegyverekkel és vannak a modern fegyverrel felszerelt, tényleges őrséget ellátó alakulatok. Nomármost én úgy gondolom, hogy a mi díszelgőinknél a régi vágású egyenruhához jobban passzol a régi puska. A medvekucsmásnál meg hülyén néz ki az L85-ös, mert régi egyenruha - új puska.

Fredddy 2015.11.24. 16:45:56

@Gorbacsov homlokán a májfolt: vicces, az első német géppisztolyok az első világháború végén, és utána pár évvel azért is készültek hosszú fatusával, hogy a korszerű fegyverrel is lehessen az ismétlőpuskával megszokott alakizást csinálni.

A magyar szocialista megoldás díszelgőfegyverre egyébként az SzKSz beszerzése volt. A Kalasnyikov lőszerével üzemel, meg félautomata, szóvala maga idejében nem számított reménytelnül korszerűtlennek, viszont szép hosszú, fából van az agyazása, meg szép csillogó szurony van rajta, úgyhogy nem is úgy néz ki, mintha a Csillagok Háborúja kellékesei segítenének hagyományt őrizni.
en.wikipedia.org/wiki/SKS

A polgárok közé, meg úgy általában a járőrözni küldött katonák körüli faramuci helyzeteket tudtommal leginkább a jogi szabályozás lehetetlensége okozza. Alapvetően senki nem gondolta végig rendesen, hogy milyen szabályzatok és ezek betartására milyen biztosítékok kellenek ahhoz, hogy fegyveres katonákat küldjünk ki saját civilek közé úgy, hogy a körülnézésen kívül más feladatot (igazoltatás pl) is végrehajthassanak.

teddybear01 2015.11.24. 17:11:37

@Gorbacsov homlokán a májfolt: Ami azt illeti, a Gárda a II.VH. alatt kapott modern szuronyos puskát, addig a Wellington által is dicsőített szuronyos, kováspuskával alakiztak.

Ami pedig a kiképzésüket illeti, természetesen csak egy turista-protokoll attrakció az egész alakulat, de tudtommal azért kapnak némi harci kiképzést is, amit ugyanazon a bázison hajtanak végre, ahol a SAS alakulatok is treníroznak. Angliában ugyanis reális veszély a terrorakció, most hol valamelyik muszlimra jön rá a bolondóra, régebben meg az IRA próbálkozott.

Ami pedig az üres fegyvert illeti, egy díszelgő alakulatnak, díszszemle közben miért is kéne töltött fegyver adni a katonák kezébe? Hogy egy szerencsétlen esetben egymást, vagy a nézőket lőjék le véletlenül?

teddybear01 2015.11.24. 17:19:22

@Fredddy: A katonákat egyszerűen nem azért tartjuk, hogy a polgárokkal szarakodjanak. Arra ott vannak a rendőrök.

Ettől függetlenül a tisztesiskolában kaptam rendészeti kiképzést is annak idején, mert azért olyan is létezik, hogy katonai rendészet(tábori csendőr háborús helyzetben).
A kiképzésem arra is kiterjedt, hogy hogyan kell szabályosan igazoltatni, és pl. a fogolykísérést is oktatták.
Ami azt illeti én még tömegoszlatást és helyszínbiztosítást is tanultam, sőt terepkutatásban részt is vettem, mert a rendőség egy eltűnt személy után kutatott az erdőben, és segítséget kértek a laktanya-parancsnoktól.

Fredddy 2015.11.24. 17:26:01

@teddybear01: lehet, hogy kiképeztek ezekre a dolgokra, de éles helyzetben ma jogod nem lenne hozzá, csak ahhoz, hogy rendőrt hívj. Már ahogy én tudom.

Untermensch4 2015.11.24. 17:29:54

@Gorbacsov homlokán a májfolt: Úgy tudom azért van a svájci gárdának is némi kézifegyvere de tőlük azt várnám el hogy alabárddal tudjanak felmutatni egy szintet. A töltetlen lőfegyver olyan mint egy parafa alabárd...

Untermensch4 2015.11.24. 17:32:56

@Hadrian77: Persze, a saccolható felkészítés miatt az egy-egy rendőr kiegészítésére adott lövész a legkevésbé rossz megoldás, felkészületlenül viszont töltetlen fegyverrel is legfeljebb szuronyrohamot adhatnak elő.

teddybear01 2015.11.24. 18:03:18

@Untermensch4: Először is a Svájci Gárdába kizárólag olyanokat vesznek fel, akiknek már több éves rendészeti vagy katonai múltja van. Azaz a rendőrségi vagy katonai kiképzést már Svájcban megkapták. Modern fegyverük is akad, csak ha kézhez kapják akkor már nem a röhejes pávaegyenruhát viselik, hanem civilt, vagy az olasz karabineriek egyenruhájához hasonlót.

Amúgy mivel ők felelnek a Pápa és az egész Vatikán biztonságáért nem csak annyiból áll a szerepük, hogy operettfelvonulásokat produkáljanak a turisták kattogó fényképezőgépei előtt, vagy a zarándokokat igazítsák útba a gyónás helyére.

teddybear01 2015.11.24. 18:11:34

@Fredddy: Fogalmam sincs, hogy milyen alkalommal vezényelhetik mostanában ki az utcára a katonákat, de amikor sorkatona voltam, kizárólag a rendőrség kérésére, és csak a rendőrség munkájának segítésére szólt a megbízás.
Azaz pl. járőrözésnél, igazoltatásnál a rendőr csinálta az érdemi munkát, az igazoltatást, a katona meg biztosított, és a jelenlétével elvette a kedvét a tisztelt polgároknak a balhézástól.

Viszont meséltek olyan esetről is, hogy a nyolcvanas években egyszer az ügyal verte szét a miskolci vasútállomáson balhézó bandát, mert a rendőrök nem mertek intézkedni.....

Fredddy 2015.11.24. 18:13:16

@teddybear01: ahogy én láttam, a Svájci Gárdának csak egy kis része van abban a XV. századi egyenruhában, a Vatikánt jobban körbejárva bőven lehetett modernebb felszereléseket látni pl a kapuknál.

Fredddy 2015.11.24. 18:15:30

@teddybear01: kb most is így, ezért nincs értelme pl a párosával, rendőr nélkül járőröző katonai rendészeknek. Leszámítva persze azt az esetet, amikor azonnal lőni kell, de a közbiztonsági feladatoknak ez még terrorpara idején is csak egy kis részét teszi ki.

Greg36 2015.11.24. 18:27:00

Azért a brit díszelgő csapatok mind aktív ezredek is. (Gránátos, Coldstream, Skót, Ír, Walesi). Szóval náluk simán benne van a pakliban, hogy egyik héten a palotát őrzik, a következőn meg a port nyelik Helmandban...

teddybear01 2015.11.24. 18:36:41

@Fredddy: Ami azt illeti még a nyolcvanas években sem igazoltathatott rendőr egyenruhás katonát, és viszont a katonai rendész sem civilt. A határőr viszont egészen más eset volt akkor is, mert szervezetileg a BM-hez tartozott a Határőrség.
Az én időmben már csak vegyes járőrök voltak, azaz egy-két rendőr és két-három katonai rendész, éppen azért hogy bárki ellen eljárhassanak.

2015.11.24. 19:10:09

Hogy miért is lenne jó, ha itt is reaktiválnák a nyugdíjasokat szerintem.
Amikor a fehérek megindultak Leninék ellen, a központi területekre kezdték őket visszaszorítani, ahol a kezdetleges orosz ipar és magas társadalmi támogatottságuk volt. Ezért tudták összeszedni magukat és kiszorítani az intervenciósokat orosz földről. A múlt héten elkezdett offenzíva az IS ellen is hasonlóan megy, a hátországukba szorítják vissza őket. Az IS-nek ellentámadásra nem lesz ereje valószínűleg, max valahol megállítani a támadókat. A rájuk nehezedő nyomás csökkentésére viszont valószínűleg még több akciót fognak tervezni Európába. Ezeknek a felderítéséhez és kiiktatásához pedig még több erőforrásra lesz szükség.

Meridian74 2015.12.16. 15:34:06

Úgy eszembe jutott valami nekem, a poszttal kapcsolatosan....

"Ebben az országban a fegyveresek hamarabb mehetnek nyugdíjba (nem ritkaság az ötvenéves nyugger zsaru), akikről ezt követően sem feledkezik meg az egykori munkaadójuk"

A minap a híradóban - vagy hol - volt egy riportműsor azzal kapcsolatban, hogy pl a mozdonyvezetők 50 évesen lerokkannak (nem teljesen, csak éppen cukorbetegek lesznek, és magas vérnyomásban szenved a többségük, méghozzá bizonyíthatóan a munkavégzésük körülményeiből adódóan) és ebben az esetben már nem vezethetnek mozdonyt, elvesztik az állásukat, ugyanekkor sajnos más munkát sem tud biztosítani nekik a MÁV.

Na, a rendőrök elmehetnek 25-30 év munkaviszony után nyugdíjba, addig a mozdonyvezetők meg nem. És persze nem csak a mozdonyvezetők. Mert más munkakörökben is sok esetben a végletekig ki vannak zsarolva a munkavállalók. Jobban mint pl az említett mozdonyvezetők - mivel a mozdonyvezetőknek inkább csak a probléma, hogy korai és késő éjszakai munkavégzést is kell végezniük, és hát néha idegileg is megterhelő a munka, egy egy balesetet is átélve... (bár, melyik munka nem az, ilyen alapon? Irodai? egy szarrágó főnök tesz róla, hogy az legyen.) Igazságosság persze nincs. Viszont a rendőrök háborognak, hogy mijazhogy nekik eltörlik a korai nyugdíjazási lehetőségüket? Meg mijazhogy visszahívják őket szolgálatba a nyugdíjból?

Hát a jó édes anyjukat - azon az alapon! Azt gondolják, máshol nem használódnak el az emberek?

Meridian74 2015.12.16. 15:43:57

@Hadrian77: elárulok valamit... a határon, mert akkor még volt ilyen is, meg sorkatonai szolgálat is, mi is éles lőszerrel szaladgáltunk. Sopronnál meg is állítottunk két megszeppen diákot, akik nem autóval, hanem gyalog igyekeztek a rendes határátkelő felé a főúton. Majdnem elröhögtem magamat a két falfehér arc láttán, miközben elkértük tőlük a papírjaikat... :D Mondjuk utána harsány kacagtunk, miután visszamentünk a őrhelyünkre... :)

Az éles fegyver és lőszerről még annyit, hogy az előttünk lévő korosztályból volt olyan arc, aki az utolsó 10 napján elkezdett heccből lövöldözni az utasszállító repülőgépekre (ez már Csévharaszton volt - és a fejünk felett volt a légifolyósó Ferihegyre és igen alacsonyan szálltak az ide jövő gépek...), és az egyiknek sikerült is átlőnie a hátsó vezetőszárnyát. Na persze ez nem is maradt észrevétlen, a srác 10 napjára kapott még 10 évet, hadbíróságon.

Meridian74 2015.12.16. 15:48:02

@Tyeplica: "homokzsákpakoláskor kurvára nem szükséges, hogy egy AMD-65 verdesse a hátadat."

A faszt nem! :D Hát amikor ásod a lövészárkot és csinálod a géppuskafészket, a téged bombázó gépekre mivel lősz vissza? Lapátnyéllel? ;)
Ez nem CoD, vagy a Half Life... A való életben beszarsz ha eltalálnak, és inkább te találd el előbb az ellent, mint ők téged.

;) :)

Tyeplica 2015.12.16. 23:27:00

@Meridian74: Bocs, de te összekevered az árvizi vészhelyzetet a háborúval.

Ha a teljes mondatomat beidézted volna és nem vágtad volna le az elejéről a lénegyet, akkor talán megértetted volna:

"Például ÁRVÍZ ESETÉN a homokzsákpakoláskor kurvára nem szükséges, hogy egy AMD-65 verdesse a hátadat."

Na mindegy, hagyjuk. Az ámoskönyvek szerint a diszlexiásokkal kár flame-háborút kezdeni. Részemről offtopic.
süti beállítások módosítása