A Lemilklubosok (legalábbis azok, akik vették maguknak a fáradságot és regisztráltak közösségünk tagjai közé) megszavazták, hogy soron következő posztunk egy olyan témát boncolgasson, amely bizonyos szempontból még a konteóblogon is szerepelhetne. Elvégre mi is lehetne izgalmasabb, mint kitalálni, hogy kik, miért és hogyan tüntethettek el az elmúlt ötven évben jó pár atombombát..?
A poszt - teljes terjedelmű - elolvasásához ide kell kattintanod!
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.04. 16:24:02
A világ többi atomhatalma közül talán Kína is mesélhetne, szinte kizártnak tartom, hogy nem bénáztak volna el ők is valamit.
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.04. 16:26:17
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.04. 16:28:19
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.04. 16:39:33
Szerintem az amik meg az oroszok bombavesztései a nagy számok törvénye. Az amerikai légierő x gépe folyamatosan a levegőben volt atommal megrakva, ha kell, azonnal menjen bombázni. A franciák meg a britek sokkal kevesebbet röpködhettek bombákkal megrakva.
Žďárský 2010.02.04. 17:09:10
Ráadásul a négyből egy csak hónapokkal később lett meg a tengerben...
Később az amerikaiak a környékről másfél ezer tonna sugárszennyezett földet vittek el ártalmatlanításra az Államokba, bár jellemző, hogy védőfelszerelés nélküli spanyol katonák végezték a munka legjavát
Žďárský 2010.02.04. 17:12:57
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 17:13:54
Igen, ezen én is elmerengtem... két hónapon belül mindkét oldal elveszít egy-egy tengót, tisztázatlan víz alatt robbanás miatt; még az emberi veszteségek is összemérhetők...
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.04. 17:17:27
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.02.04. 17:39:34
Jól emlékszem egyébként, hogy ez már volt korábban a Hírsarokban?
@proletair: Igen, ezt én is hasonlóan gondolom, annak ellenére, hogy feltehetően mondjuk Izraelben, Kínában sokkal inkább képesek a nyilvánosságot kizárni. Mint ahogy a 11 felsorolt példából csak kettő szovjet. Nem tudom mennyire filmes képzelgés, mondjuk kétlem, hogy a SZU felbomlása után nem "privatizáltak" néhány töltetet élelmes orosz vállalkozók
Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.02.04. 17:43:34
mekkora buli lesz száz év múlva majd, amikor a kincsvadászok pecázzák ki az atombombákat a vízből.
-te józsi, itt egy római gálya, tele arannyal
-érdekli a tökömet, itt egy usaf bombázó fél tucat atombombával.
Licus 2010.02.04. 17:50:08
Amúgy hány év alatt bomlik le ártalmatlanná egy bomba sugárzó anyag?
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.02.04. 17:52:09
csurtus.blog.hu/2009/12/11/a_frankfurti_repuloter_es_a_lufthansa
Amanitin3 2010.02.04. 17:59:47
Valamint abban is biztos vagyok, hogy soha nem fog kiderülni, hogy az oroszok valójában hány bombát veszítettek el/dobtak direkt a tengerbe vészhelyzetben.
Árpádka 2010.02.04. 18:00:16
Gondolom annyi kellet a kinaiaknak hogy lemásolják
Žďárský 2010.02.04. 18:00:50
Žďárský 2010.02.04. 18:01:56
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 18:02:01
Ez az egykori hírsarkos cikk rendezői változata.
Árpádka 2010.02.04. 18:08:41
A rakományt meg 1,5 évig ki se nyitották amig az amcsik át nem szóltak, hogy gond van.
Fura
Žďárský 2010.02.04. 18:12:51
Mindenesetre meglepődnék, ha az amúgy valószínűleg tényleg szép számú kínai ügynökcsapat észrevette volna, mi van a ládákban, a tajvani haderő pedig nem. Merthogy az ottani őröknek igenis tudniuk kell, miért van fény a raktárban, mivel a kínaiak ténykedése a bőrükre megy. Az ottani aligha a magyarhoz hasonló operett-katonaság, állandó fenyegetettségben élnek, úgyhogy ehhez mérten kell, hogy rendet tartsanak.
Árpádka 2010.02.04. 18:21:36
Azért a helikopter akkumulátorokat nem őrzik szerintem annyra , vagy ki tudja.
Egyet nem értek Amerika pánikol hogy Oszama vagy Irán kezébe kerülnek bió vegyi vagy nukleáris fegyverek. Közben meg a SZU felbomlássa után Ivánék elég komoly arzenált hagytak a kazah, üzbég sztyepéken tudtom szerint. Azzal mi van? ( a kazah hadsereg megtartotta őket vagy mi)
Žďárský 2010.02.04. 18:27:29
S lehet hogy nem őrzik annyira az akksikat, de szerintem a kémek sem azokat számolgatják elsősorban. Persze sose lehet tudni...
Az oroszok amúgy nem vittek haza minden atomfegyvert a SZU szétesése után? Mintha lett volna egy megállapodás, hogy az utódállamokból nem csinálnak atomhatalmat.
MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2010.02.04. 18:39:18
MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2010.02.04. 18:46:17
Az orosz eltűnésekhez annyit, hogy továrisék mindig jól tudtak sumákolni.
Árpádka 2010.02.04. 18:50:07
Azért én szét néznék egy sugárzás mérővel Szibériában. Persze vegyi ruhában.:)
MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2010.02.04. 18:55:22
Žďárský 2010.02.04. 18:56:34
Szibériába pedig én is vinnék vegyi ruhát, mert nem kevés atom és egy mocskos kísérlet helyszíne volt. Nota bene: Oroszországhoz tartozik teljes egészében:-)
Árpádka 2010.02.04. 18:57:30
Árpádka 2010.02.04. 19:01:55
Žďárský 2010.02.04. 19:07:17
Szerintem nem. Szibériának ugyan nincs pontos déli határa (olyan, mint az Ural nyugaton), de többnyire a tajga-övezet pereméig szokták Szibériának nevezni a földeket. Tudtommal az Amuron túli vidéket sosem sorolták oda.
MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2010.02.04. 19:13:33
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 19:25:40
Én úgy emlékszem, Ukrajna önként mondott le a nukleáris arzenálról.
Jó, tudjuk, hogy Majakovszkij is öngyilkos lett :-(
Licus 2010.02.04. 19:27:32
1) Ismerve a ruszkik munkafegyelmét, én kb. 500 x több balesetet, itt-ott elhagyott bombát/sugárzó anyagot tételezek fel náluk, mint nyugaton.
2) Tudjátok ugye a szibériai robbantgatások/atomfegyverek magyar (finnugor...) vonatkozását? Tehát h (távoli) rokonaink bizony tényleg mondogathatják, h "...itt egy bombázó fél tucat atombombával.."?
Žďárský 2010.02.04. 19:30:44
Az oroszoknál az ember sosem lehet biztos semmiben.
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.02.04. 19:37:44
Kullancs1983 2010.02.04. 19:41:39
gramercy 2010.02.04. 19:43:18
teddybear01 2010.02.04. 19:45:41
Ami a Szibériai robbantásokat illeti, a java Novaja Zemján zajlott le. Pl. a Cár bomba is ott robbant. Veszélyes is arra mászkálni.
Mokka The Sniper 2010.02.04. 19:48:02
Ezeket az incideseket megnézve, még azon se csodálkoznék ha "véletlenül" Magyarországból is atomhatalom válna, valamint ha a teszkó gazdaságos ropiban egy detonátort találnék :D
teddybear01 2010.02.04. 19:48:44
teddybear01 2010.02.04. 19:55:19
Viszont a tudományos világ már több mint egy évtizede tudta, hogy az atombomba lehetséges. Tudták az oroszok, tudták az angolok, tudták a németek, és tudták a japánok is. De a háború alatt a többieknek nem volt esélyük kifejleszteni.
Aztán, utána lett az oroszoknak, majd az angoloknak, franciáknak. Kína is csinált, és azóta csak annak az országnak nincs, amelyik nem akart csinálni.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 19:57:06
Attól még Taipeiben nyüzsöghetnek a népi Kína ügynökei és informátorai :-)
Yo! Maaan! 2010.02.04. 19:59:02
Maradéktalanul megvannak vajon? :)
teddybear01 2010.02.04. 20:01:28
Viszont együtt működni? Előbb kel fel a nap nyugaton!
Árpádka 2010.02.04. 20:04:14
Arra gyanakodtak hogy kb 1 héttel a potsdami konferencia ellőt tudták hogy használható a bomba.
Arra kiváncsi vagyok hogy az USA mekkora segitséget adhatott az angoloknak meg a franciáknak ugyebár NATO meg mi egyebek. Nem tartóm kizártnak azt sem hogy az első SZU bombák az amerikai tervek lemásolássának következmányei (Rosenbergék).
Aztán meg az a titok amit 3 ember tud az már nem titok többé.
Nem hiszem hogy KB tagjai nagyon akkarták volna a kinai bombát.
Árpádka 2010.02.04. 20:07:45
Viktus 2010.02.04. 20:08:24
Ez ilyen urban legends ... éehúzzák az oroszokat mindenhol, de a muszka katona a 90-es években lehet fotoszintetizált, de az atom cuccokat nem passzolták el. Mit gondolsz a kofferkákból nem vásárolt volna be laden, hogy repülőgépesdi helyett pár bőröndöt kipróbáljon pár amcsi nagyvárosban ...
Viktus 2010.02.04. 20:09:52
Mivel az atomot kifejlesztő tudósok egy része zsidó származású volt ráadásul idealista komcsi így jelentettek a "munkásparadicsomnak" lelkiismereti okokból.
mr nemo 2010.02.04. 20:14:13
Valszeg az lehet a megoldás, hogy nagyot mondtak anno a 125 db-al, és a valóságban tényleg csak az a két tucat készült el, aminek ismert a holléte. Nem lenne nagy durranás a dolog, ismerve a határidőkhöz való hozzáállásukat.
Azért itthon annak a teóriának is vannak hívei, hogy a szovjet csapatkivonáskor csak papíron vitték ki az itt tárolt 6 atomrakétát. Hogy tartozás fejében, vagy a szovjet atomprogramban részt vevő magyar tudósok miatt maradtak itt az már a teória két alfaja.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.04. 20:15:14
A tengerek melyen atombombak csucsulnek.
Tájfájter 2010.02.04. 20:16:20
Komolyan, víz alatti célpontokra, vagy eltörölnek vele egy partszakaszt, vagy egy szigetet alulról?
teddybear01 2010.02.04. 20:16:40
Mellesleg volt pár híradás arról, hogy orosz katona pajszerrel esett az atomtöltetnek a rakéta tetején.
Árpádka 2010.02.04. 20:18:58
KI találta ki ezt a teóriát?
teddybear01 2010.02.04. 20:19:04
Licus 2010.02.04. 20:19:30
(Off, de a talán nem minden harcfi tudja, hány magyar nyelvész számára volt kincsesbánya a háború: 100 éve se volt pénzük a tudósoknak expedicióra, ám az 1. világháború házhoz hozta a kutatandókat - a Monarchia-beli hadifogolytáboraiba kellett csak elsétálniuk, ott akadt vogul, cseremisz meg mindenféle más nyelvű fogoly katona.)
teddybear01 2010.02.04. 20:22:30
De szükségünk sincs rá, legfeljebb töltetnek a paksi erőműbe, ha egyáltalán jó bele.
Bonaparte 2010.02.04. 20:22:48
Forrás: www.energiaklub.hu, "Reaktorta"
Szóval Kistim környékére tényleg csak védőruhában... Arrafelé alighanem még most is felrobbanna a Geiger-Müller számláló. Ennyit az oroszok fegyelmezettségéről.
teddybear01 2010.02.04. 20:24:23
Árpádka 2010.02.04. 20:25:23
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 20:27:07
Ez érdekes, ez a hadifogolytáboros dolog.
És a nyelvészek tényleg mentek?
teddybear01 2010.02.04. 20:27:26
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 20:28:30
Köszönjük! És még troll sem bukkant fel!
teddybear01 2010.02.04. 20:29:18
Žďárský 2010.02.04. 20:31:56
Árpádka 2010.02.04. 20:32:48
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.02.04. 20:33:00
Ez engem is érdekelne, mert egy hajó sem masszív annyira, hogy atomtöltetet igényelne.
@tiboru:
Megjöttem :)
Tájfájter 2010.02.04. 20:40:30
értem, köszi, mondjuk számomra kicsit fura, mint az ágyúval verébre, illetve a tenger beszennyezése, és az áramlatok-párolgás által szinte az egész föld vízkészletének a beszennyezése eléggé meredek lenne, hogy kirobbantsak egy zsilipkaput vagy leszedjek egy hajórajt.
Vagy rossz felé gondolkozom, víz alatti atom töltetek hogyan működnek, milyen hatásuk van?
Bonaparte 2010.02.04. 20:45:40
Minden technikai újdonságnak megvolt a maga hőskora, a maga baleseteivel. Ahogy ma repülőre merünk ülni, úgy Pakstól sem kell félni.
Ez kissé off-topic volt, bár mégsem...
Az eltűnt robbanótölteteknél kissé aggasztóbb, hogy a világon valaha előállított plutóniumból (amit elvileg milligrammra nyilvántartanak) néhány kilónak a tartózkodási helye ismeretlen.
Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.04. 20:46:18
Viktus 2010.02.04. 20:52:55
Az atom cuccokat az orosz kormány adja el pl-. nyugati atomerőműveknek :) évek óta a legfőbb nukleáris fűtőanyag utánpótlás az amcsi-ruszki atomfegyverekből van.
Cifu78 2010.02.04. 20:58:36
A következmények terén pedig akkoriban nem voltak aggodalmak. Ne felejtsük el, hogy ilyen eszközöket a III.Vh szintjén alkalmaznak, akkor pedig plusz-minusz egy termonukleáris robbanás legfeljebb a statisztikákban tűnik fel. Már ha lesz valaki, aki utólag ilyesmikkel foglalkozna.
Egyébként azért egyetlen ilyen robbanás nem szennyezné be a világ teljes vízkészletét, ne felejtsd el, hogy anno több tucat nukleáris bombát/aknát teszteltek víz alatti robbantással...
Viktus 2010.02.04. 20:58:51
Franciák éveken át víz alatt robbantgattak az amcsik is dobtak már le kiselejtezett hajókra, és még nem halt ki tőle a Föld bolygó ... jónak nem jó egy behatárolt területnek odatud b*sznyi.
teddybear01 2010.02.04. 20:59:46
Egy másik, vízalatti robbantásnál, 9 hajó süllyedt el. A robbanás közben egy kb. 2 kilométer vastag vízoszlop tört fel a lagúnából, és a tetején lévő gombafelhőből radioaktív eső hullott le.
A szigetek ma már látogathatóak, de az ott termett élelmiszer(beleértve a halakat is), fogyasztásra alkalmatlan mert sugárszennyezett.
teddybear01 2010.02.04. 21:00:56
Viktus 2010.02.04. 21:01:17
Na meg kb. a ruszkik tutira mentek volna, hogy az anyahajóknak odapörköljenek haditengerészetben máshogy nem tudtak az amcsik közelébe férkőzni. Mondjuk azt én sem értem az amiknek minek kellett azt a pár szovjet repülőgép meg helikopter hordozót secpec lekaphatták volna ... :P
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.04. 21:04:13
Hát az atomtorpedónak a fentebb említetteken van egy jelentős előnye. Sok legyet (hajót) üt egy csapásra. Persze hogy egy kisebb bomba is elég egy hajóhoz, de ha az egy elegáns amerikai flottakötelék rombolókkal, hordozóval, tengeralattjáróval, akkor elég egy ilyen nukleáris szivar, aztán a kötelék megy a levesbe. Ha nem is süllyed el mind (a Bikini szigeteknél volt olyan hajó ami nem süllyedt el) az biztos hogy foszforeszkálni fog a setétben. Aztán lehet(ne) sugármentesíteni, de szerintem arra már senkinek sem lenne kedve:)
Uninvited 2010.02.04. 21:09:10
Amúgy az volt a lényege a doktrinának, hogy nagy hatótávolságú hajóromboló rakétákkal illetve nukleáris töltetű torpedókkal támadták volna őket.
@teddybear01: pl. zsiliprendszerre szerintem nem, ezek az elektroakusztikus cuccok alkalmatlanok voltak annak idején a passzív pont célok támadására. Ráadásul SSN-eken, tehát vadásztengeralattjárókon voltak rendszeresítve. Mindkét fél alkalmazott viszont SSGN-eket (illetve az amerikaiak nem, ott a Los Angeles osztály eleve tudott már indítani függőleges vetőcsőből cirkálórakétát, akár nukleárisat is) amik nem ballisztikus, hanem inkább flotta rakéta-hordozó tengeralattjárók voltak, nukleáris töltetű cirkáló rakétával. Na azzal igen.. :D lehetett volna gátat és egyebet is robbantani.
Igazból az ilyen nukleáris eszközök alkalmazása eléggé korlátozott lett volna mindkét oldalon.
Ilyen SSGN volt egyébként az az Oscar II-is ami Kurksz néven híresült el és sülyedt a tengerfenékre az északi tengeren.
teddybear01 2010.02.04. 21:10:02
Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.02.04. 21:10:39
Viktus 2010.02.04. 21:12:36
Jah.
A fegyverekből és a civil szférából kivont erősen dúsított uránt természetes uránnal vagy a fegyvergyártás melléktermékeként visszamaradt szegényített uránnal keverik, "felhígítják", így hoznak létre az erőművi reaktorokhoz használható, kismértékben dúsított uránt. Az USA egy húsz évre kötött egyezmény alapján felvásárolja az orosz atomfegyverekből kikerült urán egy részét, és átalakítja. A "megatonnákból megawattot" program keretében 2007. áprilisi adatok szerint 12 ezer nukleáris robbanófej anyagát alakították át, az egyezmény célkitűzései már 60%-ban teljesültek. A program végére 500 tonna, 20 ezer robbanófejnek megfelelő erősen dúsított uránt alakítanak át. Az USA várhatóan összesen 7,6 milliárd USD-t fizet Oroszországnak.
teddybear01 2010.02.04. 21:12:56
Uninvited 2010.02.04. 21:13:36
Uninvited 2010.02.04. 21:14:51
Vészmegoldásnak megfelel, vagy abban az esetben ha egy megfelelően gyors, védekezésre is képes hajóval kell odavinni a töltetet.
Viktus 2010.02.04. 21:19:00
index.hu/tudomany/urkutatas/2009/10/02/evekre_visszavetheti_az_urkutatast_a_plutoniumhiany/
Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.02.04. 21:19:08
nuclearweaponarchive.org/Nwfaq/Nfaq7-4.html#ukraine
eszerint mindent hazavittek, vagy semlegesítettek az oroszok. az ukránok meg jófajta zöldhasúért engedték haza a cucc egy részét.
Cifu78 2010.02.04. 21:22:42
A felhasználás pontos doktrínája amúgy különböző (jobbára elég valószínűtlen) forgatókönyvekre alapozva lett megállapítva.
De tény, hogy a nukleáris robbanófejű torpedók mesterei az oroszok voltak, náluk ott volt egy nagy rakás D/E tengó, elavultaknak elavultak, de ha az egyik a közelbe kerül, akkor annak a flottacsoportnak annyi...
stoppos76 2010.02.04. 21:23:01
teddybear01 2010.02.04. 21:28:35
Viktus 2010.02.04. 21:30:14
Minek a Fekete-tengeri flotta a hatodik flotta közelébe sem tudott volna jutni hagyományos fegyverekkel bucira lövik a felszínen az amcsiknak nem kellett volna atomokkal erőlködni.
teddybear01 2010.02.04. 21:30:20
teddybear01 2010.02.04. 21:31:28
Cifu78 2010.02.04. 21:32:39
Cifu78 2010.02.04. 21:35:09
stoppos76 2010.02.04. 21:38:50
teddybear01 2010.02.04. 21:43:34
Csak az okkultisták hisznek az akasha-mezőben, ami a mindentudó öregapó egy változata. Bár az utóbbit is kérdezni kell.. :-)
Iustizmord 2010.02.04. 21:46:49
stoppos76 2010.02.04. 21:48:15
becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2010.02.04. 21:52:29
teddybear01 2010.02.04. 21:53:21
A Kijev-osztály is repülőgép-anyahajó, csak a kisebbek közé tartozik, és erősebb a fegyverzete. Ja és, mivel a Boszporuszon tilos repülőgép-anyahajónak áthajózni, ezért hívják cirkálónak.
A fedélzete meg ugrósáncos, nem ferde.
teddybear01 2010.02.04. 21:56:16
Még isteni csoda, hogy csak ennyi veszett oda.
Iustizmord 2010.02.04. 22:00:54
Viktus 2010.02.04. 22:01:03
Orosz propellerkés cuccokra gondolsz? :P gondolod nem szednék le őket secpec.
Viktus 2010.02.04. 22:02:42
Olvasni újra a anyahajó amcsi. A ruszkinak meg helikopter meg repülőgép hordozó abból sem sok volt most meg tán semmi. Tengeren max. az atomos torpedóval tudtak volna az amcsik alá pörkölni.
teddybear01 2010.02.04. 22:21:30
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.02.04. 22:32:30
Erős idegzetűeknek: archive.greenpeace.org/mayak/testimonies/image-gallery.html
LittleWildGuy 2010.02.04. 22:47:19
Egy ilyen atomtorpedó milyen károkat okoz egy jégmező alatt? Az Északi-sark környékén mindig tobzódtak a tengeralattjárók, hogyha kivisszük a sajátokat (Uram bocsá néhány benn is marad), berobbantható a másik tengeralattjáróinak elpusztítása fejében...
Off:
Van egy nukleáris háborút szimuláló játék, azt hiszem Defcon a neve. Ami igazán stílusos benne, az az hogy a túlélő sem győztes (rekordom eddig a saját lakosságom 40%-ának megtartása, a többiek 5-10%-ával szemben)
Uninvited 2010.02.04. 23:08:18
Abban az időben a technológiai különbség nem látszott ennyire a két flotta között, bár tény, hogy a szuperhordozók megjelenése nagyon eltolta az arányokat.
@teddybear01: ez tévedés, a Kiev osztály hivatalosan ferde fedélzetű cirkáló. Ráadásul a szovjet doktrinának megfelelően nehéz fegyverzettel ellátott. Annak idején Yak-38 illetve Yak-141 -et is repültek rajta, de miutána típust nyugdíjazták (ergó fosnak minősítették) csak helikoptereket hordozott. Innen a helikopterhordozó ragadvány. Soha nem nevezték repülőgéphordozónak szerintem.
@Iustizmord: Van/volt ilyen ez pedig a Kuznyecov osztályú hordozó. Amelynek nem ferde hanem ugrósáncos kialakítása van. MIG-29K illetve SU-33-as vadászgépekkel lett volna felszerelve. Előbbi próbázott, utóbbi próbái ha jól tudom (ez nem biztos) el sem kezdődtek. A berepülésnél megakadtak az oroszok.
Todd. PT 2010.02.04. 23:08:54
He-he, nekem haverral sikerült már nullára kihozni, bár ott is a big world vagy milyen mód a kemény, ahol nagyjából valós számú egységet kell irányítanod, tehát több ICBM-ed, stratégiai bombázód meg egyebed van. A hangulata is eléggé poszt apokaliptikus.
Egyébkétn az oroszok elég sok dolgot hagytak úgy szana meg szét. Például ott a virológiai fegyver telepük a fekete tengernél vagy az aral tónál, amit csak úgy ott felejtettek és a lépfenés konténerek is szépen ott maradtak meg minden egyéb. A telep felszámolását emlékeim szerint a britek végezték. Egy egész sziget volt ott az övék, kihalt város-reptér és a kutató telep található ott, természetesen mára teljesen elhagyatott.
És a tengeralattjáró bázisaik is megérnek egy misét. A rothadó mindenféle folyadékokat eregető kivénhedt nukleális meghajtású tengókkal meg félig elsülyedt hajóikkal.
LittleWildGuy 2010.02.04. 23:10:19
Az "elveszett" bomba azért praktikus, mert már senki nem keresi, és nyugodtan oda lehet adni egy baráti országnak/csoportnak, anélkül hogy valamelyik aktakukac felfedezné.
1. Országok között: Izrael pozícióját jelentősen erősíti egy atombomba, nem véletlenül igyekeztek/nek gyártani. Amikor nagyon gáz volt a szitu, az USA átdobott egyet, de később visszahozták nehogy túl nagy arcuk legyen. Azóta igyekeznek saját lábra álni, miközben az amerikaiak a sivatag szépsét eltakaró betonbunkerek árnyékában hűsölnek - természetesen gyanútlanul.
2. Tábornokok: Inog a szék, ezért zaciba elrakunk egy-két bombát (milyen jól is jön egy puccshoz). Csak a főnök meg ne tudja... (ez mondjuk inkább SZU-ban jöhetett elő)
3. Szabadkőművesek/Bilderberg/bárki más: Az irányítási képesség bebiztosítása érdekében (nehogy már csak a rokonságra meg a pénzre támaszkodjunk, ugye) megkentek (jó)néhány sokcsillagost és ezek szerencsés együttállásakor elzötykölődtek egy bombával. Ez mondhatni a végső adu, egyetlen amerikai/orosz elnök se vállalná be washington/moszkva felrobbantását (vagy annak komoly kockázatát) egy terrorista akcióban.
Most hirtelen ennyi. És tényleg csak mert kérted. :)
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.04. 23:16:36
Oh, az remek játék! Az álmom az, hogy projektorral egy marha nagy falra vetítve nyomjam, úgy olyan fílingje lehet, mint a filmeken, amikor a tábornokok nézik a helyzetet a NORAD bunkerben:)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 23:17:39
Köszi, és szóbeli dícséretben részesítelek :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 23:18:36
De gondolj a NORAD hátrányára: ott nem lehet cigizni!!!
Uninvited 2010.02.04. 23:19:15
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 23:19:37
Habár egy atomháborúban lehet, hogy már nem nagyon érdekelné őket az a kis füst.
arg258 2010.02.04. 23:22:41
vjalle76 2010.02.04. 23:26:58
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 23:35:01
Ki kell ábrándítsalak: olyan szó, hogy fisszió, fissziós, VAN a magyar fizikai szaknyelvben. És pontosítva: a fisszió hasadást, szakadást jelent, általánosan (innen jön az orvosi fisszúra is).
A fissziós a fúziós (egyesüléses) testvérfogalma. Vagy olyan szó sincs, hogy fúziós?
AMúgy köszönöm a kommentet.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 23:42:56
Egy-két link a fissziós szó használatával:
www.hm.gov.hu/hirek/kiadvanyok/uj_honvedsesegi_szemle/a_nuklearis_fegyverek_mkodesi
www.omegalabs.eu/html/atomfegyverek.html
www.tankonyvtar.hu/konyvek/kornyezettechnika/kornyezettechnika-7-2-1-081029
www.muszakiforum.hu/?fejezet=5&wa=hk06&cid=21186
Szóval tényleg soha semmi kifogásom nem volt a kiegészítések, helyesbítések ellen (természetesen én is hibázok ésd olykor nem tájékozódom megfelelően), de az ilyen fölényeskedő (és ráadásul teljesen téves) kioktatást valahogy annyira nem kedvelem.
Cifu78 2010.02.05. 05:29:34
Én maradnék a régen bevált megoldásnál:
Anyahajó: vízi-repülőgépeket hordozó cirkáló.
Repülőgép-hordozó: Fedélzetéről hagyományos (futóműves) repülőgépeket indító és fogadó hajó.
Cifu78 2010.02.05. 05:30:46
vén betyár 2010.02.05. 06:07:39
Lám az Index sem tudott aludni, együtt ajánlja az aszasszinokkal.
Kivancsi 2010.02.05. 06:09:55
Azaz hogy ez vagy az jobban szervezett, tisztesegessebb, kontrolaltabb lenne stb..
Mindenhol emberek vanak akik hibazhatnak...
Az USA ban is a Ruszkiknal is..
Az egyik banda 19 a masik 1 hijjan 20...
Erdekeik figyelembe vetelevel ossze-vissza hazudnak... Laszarjak az embereket...
Akiknek a penzebol OK vannak es leteznek...
Lekene mindet szerelni es a picsaba elkuldeni oket dolgozni :):)
flimo13 2010.02.05. 06:22:22
flimo13 2010.02.05. 06:33:15
flimo13 2010.02.05. 06:38:18
taser 2010.02.05. 07:46:08
nol.hu/kulfold/moszkva_atomtemetonek_hasznalta_a_balti-tengert
A többi közhelyet, hogy a poszt jó, meg érdekes, meg szórakoztató már le sem írom :)
taser 2010.02.05. 07:50:14
Tiszta Hollywood! Siker, csillogás... nők.... Mi kell még ? :)
Licus 2010.02.05. 07:53:17
(Gondolom nem csak a robbantgatós környék miatt nem engedték oda a nyelvész/néprajzos stb. kutatókat, de az ott élők és környezetük lepusztított állapotát se szívesen mutogatták.)
@tiboru: A szakma alapvető kincse lett, amit a hadifogolytáborokban gyűjtöttek (még csak nem is a fronton, hanem a Monarchia kényelmes beljesében...) Számos finnugor nyelvész-nemzedék élt ennek feldolgozásából. Különösen, mert a CCCP idején becsukódtak az arrafelé vezető kapuk.
Licus 2010.02.05. 08:15:16
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.02.05. 08:42:21
Aztán ott van George Clooney és Nicole Kidman a főszerepben egy mások filmben. www.imdb.com/title/tt0119874/
Itt is elveszett (ellopott) atombombáka meg csúnya terroristák versengéséről szól a fáma.
Meg további 46 témába vágó hollywoodi remekmű.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 08:43:35
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 08:48:10
Bár az n-dik ország kísérlet egészen mást hozott ki a nukleáris eszközök előállításáról, de valahogy egyelőre - hála istennek - a valóság nem igazolja a kísérletet.
Valandil 2010.02.05. 08:49:48
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 08:56:01
Annyi mindent írtak már -e téren, mint égen a a csillag.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 08:58:16
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 09:02:10
en.wikipedia.org/wiki/AN/SLQ-25_Nixie
Az ilyen cuccok sem sokat érnének.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 09:07:12
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 09:10:42
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 09:15:18
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.05. 09:19:15
pbarni 2010.02.05. 09:25:51
fu.web.elte.hu/atom/lista.html
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.05. 09:44:22
Szeva prof,
nem kell olyan nehéz ételeket vacsorálni. Vagy többet és intenzívebben kell [moderálva], akkor pihentető és eseménytelen álmaid lesznek.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.05. 09:47:16
Hát hogy ne fájjon, amikor pisilek...
:-)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.05. 09:53:34
(Gondolod hogy épeszű ember megfogalmazza a nutriák politikai jogainak kiáltványát?)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.05. 09:55:08
taser 2010.02.05. 10:17:11
Orvos látta már :)
Gyors off kérdés: Honnan származik az ellentengernagy kifejezés?
Angolul ugye rear admiral de az hátsót jelent nem ellent?
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.05. 10:30:49
Az csak a NORAD egyik hátránya, hogy nem lehet cigizni. (Amúgy ez biztos?) De elég sokmindent nem lehetne:)
Amúgy ajánlom figyelmedbe a Defcon-t, mert rém egyszerű játék, és iszonyatos hangulata van.
Bocs az OFF-ért.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.05. 10:33:54
Licus 2010.02.05. 10:38:25
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.02.05. 10:42:30
taser 2010.02.05. 10:45:41
Köszönöm :)
paranoid T.R. marcipan 2010.02.05. 10:47:49
és tudom h mennyire voltam releváns. a csúcsidőről lemaradtam, azt meg nem birom ki, h ne szóljak hozzá:)
taser 2010.02.05. 10:50:47
A Superbowl közönségét én is felrobbantanám ( na jó kivéve a pom-pom girlöket. :)
LittleWildGuy 2010.02.05. 11:02:39
Jól sejtem, hogy egy ilyen atomtorpedó bevetésével Scapa Flow/Pearl Harbor teljes berendezését hajóstul, darustul, matrózostul szét lehet szedni a német tengeralattjárós zsenik nélkül is (2naponta őjraolvasom az a cikket :) )? Ilyen esetben a szilárd falakról visszaverődő lökéshullámok is besegítenek. Papírhajó a viharban...
Az elvesztéshez még annyit: UK, franciák, kínaiak egyet sem vesztettek el? Én a kínaiaknál 2-3-at azért gyanítok, a részegységekre is mindig akad vevő (É-Korea), és bár a 200000 önkéntes beavatkozása nem ma volt, de mégis az utolsó 2 kommunista rezsim. Okosabb megoldás lenne a kínaiak részéről, hogy a nukleáris konfliktusszítást rákenik másra. Nem hiszem hogy a kínaiak ne tartanának ott (illetve előrébb) mint É-Korea, csak nem hangoztatják. Nomeg Japán is könnyebben beszól Koreának mint Kínának...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.05. 11:03:58
raerunk.blog.hu/2008/05/01/nutriarkista_kialtvany
flimo13 2010.02.05. 11:23:46
flimo13 2010.02.05. 11:31:09
taser 2010.02.05. 12:00:38
Dottore ez felért egy thai masszázsal :)Csak az orvosom tiltott el tőle mert a röhögéstől lassabban gyógyul a heg.:)
staropramen 2010.02.05. 12:09:14
- Nem tudjuk - felelte Rozsdás. - Angliának sok hadihajója van, és az utolsó leltározásnál észrevették, hogy hiányzik egy. Elkallódott.
Jót nevettek a mulatságos századoson, és megállapították magukban, hogy ügyes tréfával ütötte el a kényes kérdést. A parancsnok azután nem is firtatta a kínos ügyet, szívélyes búcsút vett az angol tisztektől, és elhagyta a hajót.
(Rejtő. Elveszett cirkáló)
Valahogyan így lehet az elveszett nukleális fegyverekkel is.
Urteil 2010.02.05. 12:15:30
"A hatfős legénység engedélyt kér a katapultálásra, amit meg is kap; az ellenőrizetlenné vált gép 12 kilométerre a bázistól becsapódik a jeges tengerbe, fedélzetén négy darab hidrogénbombával, amelyek közül az egyikből radioaktív plutónium kerül a légkörbe. A katasztrófát követő kutatások során (amelyek a Crested Ice, vagyis Tornyosuló Jég fedőnevet kapták) három bombát megtalálnak, a 78252-es leltári számot viselő negyedik azóta sincs meg; állítólag továbbra is ott lapul a Baffin öböl mélyén"
A hidrogénbombák a gép lezuhanását követően "elégtek", amolyan "piszkos bomba"-ként. Az amerikai kormányzat a balesetet követő mintegy kilenc hónapban megközelítőleg
2,100 m3 szennyezett jeget gyűjtött össze és szállított el megsemmisítésre. A művelet költsége kb. 9 millió dollár volt. A keresés során még mini tengeralattjárót is bevetettek,
amely segítségével sikerült a repülőgép és a bombák több darabját a felszínre hozni. 2009 nyarán Dániában nyilvánosságra hoztak egy tanulmányt, mely szerint nincsen
hiányzó bomba.
A Greenpeace jelentés szerint jelenleg kb. 13 atombomba/töltet található a tengerekben.
Kimaradt balesetek:
-1958 január 31. Marokkó. Egy B-47 bombázó a kifutópályához csapódott, és kigyulladt a fedélzetén egy atombombával.
-1958 március 11. USA. Szintén egy B-47 téves rögzítés miatt "elveszített" egy Mark 6-os bombát, ami egy gazdaságban kárt okozott, és megsebesített hat embert.
Ami pedig a Jennifer műveletet illeti:
Az amerikaiak a tengeralatti lehallgató hálózat (SOSUS) segítségével nagyjából behatárolták a baleset helyét és megtalálták a tengeralattjárót 4800 méter mélyen. .Az un. "Sand Dollar" művelet keretében az első ilyen célra készített robot tengeralattjáróval mintegy 20.000 fényképet készítettek az orosz tengeralattjáróról, amely feltehetően a robbanás miatt kettétört.
A Jennifer műveletnek az volt a célja, hogy a tengeralattjáró első darabját a felszínre hozzák, és elrejtsék a Glomar Explorer-ben, hogy más hajóról illetve repülőgépről ne lehessen észrevenni. Azonban kiemelés közben ez a rész is kettétört, és csak az orr kb. 12 méteres
darabját sikerült a felszínre hozni. Hat szovjet tengerész holtestét, és két nukleáris torpedót találtak az amerikaiak. A tengerészeket a szovjet himnusz lejátszása, és szokatlanul tisztességes angol/orosz búcsúbeszédet követően eltemették. Az erről készült filmfelvételt 1992-ben adta át az oroszoknak Robert Gates.
Itt lehet megnézni: video.google.com/videoplay?docid=9135890926136363372#
Természetesen, hogy pontosan mit találtak, nem tudható, a kiemelésről készült film, illetve dokumentáció még mindig titkosítás alatt áll.
Végezetül néhány szó a nukleáris fegyverek biztonságát illetően:
A nukleáris fegyverek "élesítése"' egy több lépcsőből álló folyamat, amit az e célra külön kiképzett személy végez, ami általában a repülés során a bombatérben ér véget, amikor a hiányzó detonátort vagy egyéb komponenst
beteszik, és összeszerelik a bombát. (Sok típusnál akkor lesz teljesen élesítve, amikor kioldás után a repülőgépet és a bombát összekötő kábel a bombatestből kihúzza az elektromos rendszert blokkoló csatlakozót.)
- körülbelül a hatvanas évek közepétől az un. "Permissive Action Link" rendszert használták.
(Ennél az élesítéshez szükséges kódok sokszor nem is voltak a fedélzeten, hanem rádión közölték volna egy
tényleges bevetés során)
-1972-ben a Sandia laboratórium kifejlesztette az "Enhanced Nuclear Detonation System"-et.
-a jelenlegi rendszer az un. "Mechanical Safing and Arming Device Detonator"
A bombák külső burkolata úgy van kialakítva, hogy ellenálljon az égő repülőgép-üzemanyagnak.
A Hirosimára ledobott "Fat Man" bombának 3 biztonsági rendszere volt. Ebből a radar elven működő magasságmérőből túlbiztosítás miatt négy volt beépítve.
Uninvited 2010.02.05. 12:16:44
Amúgy dinamikusabb a világ igen, de százalékos arányokkal azért könnyen leírható. Ha egy erősen védett köteléket felülről támadsz akkor nagy valószínűséggel, már csak a közeg miatt is a tengerben végzed. Ha alulról, akkor szintén a közeg miatt esetleg eredményre vezethet. Persze ha a ruszki tengeralattjáró mozog akkor zajt csináll és észlelhető. Feltehetőleg előbb elkapják mintsem indítási pozicióig érne, ha valahol esetleg megül a feltételezett áthaladás nyomvonalán akkor nagy eséllyel akár el is kaphatna egy ilyen köteléket.
Persze ez puszta spekuláció :D
Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.02.05. 12:17:50
nagyon morbid humora volt.
lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/katona/image/amiga_game/024_02_nuclear_war_map.jpg
Licus 2010.02.05. 12:25:34
Stuntman_Mike 2010.02.05. 12:30:26
Egyébként kurvajó kis poszt!
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.02.05. 12:42:18
Stuntman_Mike 2010.02.05. 12:52:33
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 13:08:13
Stuntman_Mike 2010.02.05. 13:24:12
Ha esetleg erről, vagy arról ,hogy ezek a tenyésztő-reaktorok hogyan működnek tudnál infot adni, azt jó lenne!
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 13:58:26
Kereső a barátod.
"breeeding reactor"
"4th generation reactors"
A lényegük az, hogy az U-238-at is tudják hasznosítani, ami 99,3%-ban fordul elő a kibányászott uránban. Tehát ezt úgy képzeld el, hogy a felhasználható uránkészletek helyből ennyivel nőnek. Nem csak az az előny, hogy az U-238 is hasznosul, de a hasadványtermékei is felhasználható hasadóanyagot adnak. Tehát az eddig eldobott és finomítás után energetikailag hulladék valami nem csak, hogy energiát termel, de az első ciklus után olyan anyag lesz, ami még szintén energiaforrás. Mintha elégetnéd a szenet és olaj lenne belőle, csak a nagyságrend teljesen más! :)
Ezzel a módszerrel még az is megérni, hogy a tengervízben levő uránt is kivond. Itt most százezer éves - egyesek szerint millió éves - nagyságrendekről beszélek mint hasadóanyag készlet. Ennek fényében kicsit butaság, hogy annyira hajtunk a fúzióra, mikor már most sokkal inkább létezik a technológia, ami emberi léptékben korlátlan időre ad villamos áramot és bizonyítottan működik. A fúzióról nincs bebizonyítva, hogy technikailag megvalósítható kontrollárt formában úgy, hogy enrgetikailag is megérje és anyagilag is.
Kendan 2010.02.05. 14:28:07
Kendan 2010.02.05. 14:29:34
rognork 2010.02.05. 15:00:30
@molnibalage: a fűtőelemek további felhasználáshoz tudomásom szerint újabb neutron besugárzás kell, és ezek után szépen használható, emlékeim szerint azzal a hatalmas előnnyel, hogy a második felhasználásból származó reakciótermék nem radioaktív.
Karma17 2010.02.05. 15:49:11
Az egyik kedvencem: "In the rush for nuclear development, overly simplified waste handling techniques were developed. The earliest Mayak reactors had open cooling systems. Water from the nearby Techa River would be pumped through the reactor as a coolant and the subsequent irradiated water would then be sent back into the river."
Azaz: "A sietség miatt, meglehetősen egyszerű szennyezéskezelést vezettek be. A közeli mayak reaktoroknak nyitott hűtési rendszerük volt. A Techa folyó vizét átpumpálták a reaktoron, ezzel hűtve azt, majd a keletkezett sugárzó vizet visszaeresztették a folyóba."
No comment... Erről volt anno talán a National Geographicon egy film is, az Uráli reaktor címmel.
Karma17 2010.02.05. 15:57:22
Pár éve, mikor olvastam róla, még eléggé kísérleti stádiumban volt az egész, azóta sem hallottam ipari megvalósításáról :(
rognork 2010.02.05. 16:26:33
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.05. 17:31:31
flimo13 2010.02.05. 18:57:03
gothmog 2010.02.05. 19:02:27
gothmog 2010.02.05. 19:05:43
npp.hu/atomeromu
A korrekt leírás Csernobilról pl:
npp.hu/balesetek
flimo13 2010.02.05. 19:06:05
"Jöjjön most egy gyorstalpaló, mielőtt továbblépek. A legstabilabb atommag a vasé. Vasnál kisebb rendszámú elemek alacsonyabb energiaállapotba kerülnek, ha fúzionálnak. Ez történik a napban is. Ehhez azonban megfelelő körülmények, nagy nyomás és hőmérséklet kell. Bizonyos csillagok a hidrogén elégése után kihunynak, nagyobb csillagokban azonban a héliumégés is beindulhat, egészen addig, míg vas keletkezik. Ezután a fúzió nem termel energiát, nincs ami ellensúlyozza a gravitációs nyomást, a csillag összeomlik. A szupernóva-robbanás hatalmas energiákat szabadít fel, ekkor keletkeznek a vasnál nehezebb elemek. Ezek hasítása vasnál nehezebb elemekké szintén energiát termel, de a stabilak magoknál a fúzióhoz hasonlóan kell egy kezdőlökés, nagy rendszámú, tehát a vasénál jóval több energiát adó magok (a természet minél alacsonyabb energiaállapotba törekszik) sokkal könnyebben hasadnak, akár spontán is.
Pakson 3-4%-ra dúsított uránt használnak, amit pár év után áthelyeznek ~2%-os állapotban a reaktor falához közel a belső részből, ahova frissek kerülnek. A kiégett fűtőelem nagy része U238, illetve némi plutónium mely reprocesszálással elválasztható a hasadási termékektől, és új fűtőelem készíthető belőle. Ezzel máris pár százalékra csökkent a nagy aktivitású hulladék mennyisége.
Ez a hulladék is felhasználható lesz a jövőben, méghozzá energiatermelésre. Az elmélet kész, laboratóriumokban is működik, bizonyosan nem kell hozzá száz év. Fentebb leírtam, miért jó reaktorba az urán, mert képes láncreakcióra. A keletkező elemek is elhasadnak neutron hatására, de két gond is van. A hasadás során nem keletkezik újabb neutron, így azokat folyamatosan pótolni kell, és a bomlástermékek az uránnal épp ellentétesen, nem lassú, hanem gyors neutronok hatására hasadnak. Egy vízmoderátoros reaktorban viszont a láncreakció fenntartása miatt a gyors neutronokat lelassítják, ezért a bomlástermék nem hasad tovább.
De erre is van megoldás! Léteznek gyors neutronokat felhasználó tenyészreaktorok, melyben szegényített urán, azaz U238 neutronbefogással plutóniummá alakul, melyet szintén gyors neutronok bontanak. Ezeket víz helyett (mely lassítaná a neutronokat) fémmel, pl nátriummal hűtik. A működése során több plutónium keletkezik az uránból, mint amennyi elhasad (ezért is tenyészreaktor a neve), így van némi "felesleges neutronkapacitás", amivel tovább hasíthatóak egy hagyományos reaktor bomlástermékei.
Sokkal hatékonyabb, ha a neturonokat külső forrásból, részecskegyorsítóból biztosítjuk. Léteznek már ilyen kísérleti berendezések is, melyek a részecskegyorsító működtetésére fordított energia többszörösét szolgáltatják, hisz a bomlástermék magjai még mindig jóval nagyobb rendszámúak a vasnál. A transzmutáció végén a hulladék vagy kis felezési idejű, vagy stabil magokká alakul. A folyamat nem önfenntartó, és a részecskegyorsítóval precízen szabályozható (nappali csúcserőmű).
Tehát hogy is nézne ki a jövőben egy hatékony "atomciklus"?
Vizes reaktorokban urán hasadásával energiát nyernek. Mikor a fűtőelem kiég, reprocesszálják, az uránból, plutóniumból újra fűtőanyag lesz. A maradék hulladékot két részre választják a rövid felezési idejűeket pár száz évig tárolják, ez alatt teljesen lebomlanak, a hosszú felezési idejűek mennek a gyorsneutronos reaktorokba, vagy a részecskegyorsítós transzmutáló üzembe. A reaktorok adnák a gerincet, a transzmutáló üzemek remek szabályozhatóságuk folytán csúcsidei termelést. Ezt kiegészítheti napelem, geotermikus fűtés, csak időszakosan működtethető vízerőmű, biomassza, az arra megfelelő országokban szélkerék (pl Ausztria) hogy bizonyos fokú térségi önállóság is megmaradjon az anarchisták kedvéért :)
Hogy ez meddig fenntartható? Jelenleg nem általános a reprocesszálás, mert egyelőre olcsóbb az új urán, tehát sok, még felhasználható urán kerül tárolókba. Tenyészreaktorokban az u238 is felhasználható, melyből u235-nél ~150-szer több található. Jelenlegi számítások 70-100 évre teszik az u235 kimerülését, viszont az is mai árfolyamon gazdaságos készletekkel számol. A tengervízben relatíve sok urán található, mely magasabb ár mellett gazdaságosan kinyerhető lesz. És ne feledjük, az urán ára az erőművi költségek töredéke, 100% urándrágulás 5-10%-al dobja meg a költségeket. "
gothmog 2010.02.05. 19:16:35
"amikor még bölcsészekkel próbáltam energiatermelésről vitatkozni" -Te! És végülis megértették? ;)
rognork 2010.02.05. 19:17:24
flimo13 2010.02.05. 19:52:36
GeoThrasher 2010.02.05. 20:23:05
és persze már megint a (neo)nácik voltak a hunyók...
:)
LittleWildGuy 2010.02.05. 22:46:08
És megoldódtak a következők is:
1. az akkumulátor vagy nehéz, vagy megfizethetetlen, továbbá gyenge
2. hidrogént szőke nők [moderálva] pardon feneke alá, túlnyomásos tartályban pedig nem adunk, mert felrobbantják a fél várost. Remember Hindenburg...
Egyetlen dolog kell hozzá: veszett sok energia. De tisztább lenne a bolygó, az is biztos. A sok hülye meg tüntet az atomerőművek bezárásáért, mert a szén biztos jobb lesz... :@
LittleWildGuy 2010.02.05. 22:49:41
flimo13 2010.02.06. 05:59:32
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.06. 11:21:41
Jól olvastam: a szenet a levegőből? Vagyis a levegő CO2-jéből?
rognork 2010.02.06. 14:04:48
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.06. 15:19:59
Azér' kérdeztem rá :-)
proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.06. 15:40:09
Valaha megboldogult gimis koromban kémia tagozatos voltam. Na ott nem tudták ilyen szépen elmagyarázni ezt a folyamatot. Vagy az én agyam lágya nőtt be azóta:)
Jó volt, köszi!
LittleWildGuy 2010.02.06. 16:05:26
Csak egy kiragadott példa:
A telefonom (1 éves) akksija 3,7 V-os, 1000mAh-s, kb 30g-os. Lítiumos, ami a jelenlegi legmodernebb technológia: könnyű és erős, ennek megfelelően aranyárban van. 1kg ilyen akksi energiája tehát: 3,7(feszültség)*1(amper)*3600(az óra másodpercben)*1000/30(ez a szám azt fejezi ki, hogy egy kilogramba mennyi ilyen akksit tudnék beszuszkolni). =11,1MJ (megajoule)
Benzin: 42 MJ (függvénytábla)
Szóljatok ha bármit elszámoltam, félre tudom nyomkodni a számológépemet.
A hasznosulás szempontjából:
11,1*0,8(egy jobb elektromotor hatásfoka)= 8,88
42*0,3(jobb benzinmotor) = 12,6
Ahogy én látom, még mindig nem éri meg a kizárólag elektromos hajtás. A start-stop rendszer viszont (szuperkondenzátorokkal) működik és ésszerű is. Nem úgy mint ez:
Árak(A fenti MJ-okra, és nem Ft/MJ):
2800Ft*1000/30 (és jószívű voltam)=93333Ft
320Ft*1000/900 = 355Ft
Ha bármit elszúrtam tényleg szóljatok, de nekem ez így jött le.
bioLarzen 2010.02.06. 18:49:48
"Oroszországból több mint 100(!) kofferbomba tűnt el a raktárakból? Ezekről a kofferbombkról csak annyit, hogy fél/egyharmad/negyed Budapestet el tudná pusztítani, valamint az élesítőkód bele van írva a táskába..."
Szia(sztok),
abszolút nem értek a dologhoz, de itt kis logikai ellentmondást érzek: mi haszna van egy oylan kódnak, ami eleve együtt van a bombával? Kábé ,imntha a PIN-kódot eleve belegravíroznák a telefonba... A kódnak eleve az lenne az értelme, hogy a bombától külön van, nem?
bio
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.02.06. 20:39:51
Az akku ára megfelel a benzintank árának, a benzin ára pedig az akku töltésére fordított villanyénak.
Ezt az 1 kg-nyi akkut (igaz, 100% töltési hatásfok mellett) 3 kWh árammal tudod feltölteni, ami kb. 140 Ft az ELMŰtől.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.02.06. 21:05:03
mentok.blog.hu/2010/02/06/pancelozott_mentoauto
Viktus 2010.02.07. 01:28:43
Te is kihagysz egy apró tényezőt a benzin, gázolaj kb. 100 forint körül ketyegne, ha nem lenne az állambácsi az adóival. Biza, ha a gépek általánosságban árammal ketyegnének arra is kitalálnának v.mit.
Enderzenn 2010.02.07. 09:40:53
Viccet félretéve, egy 60 literes benzintank effektív teljesítménye (0,3-as hatásfokkal):
60*1000/900(benzin sűrűsége)*42MJ*0,3= 840 MJ
Végezzük el ugyanezt visszafelé, a villanyhajtás esetében (sokkal nagyobb hatásfok):
(840/0,8)/11MJ = 95 kg kellene hogy legyen az akksi (és lítium!, az ólom korántsem ilyen könnyű). Az akksitank összesen 95*1000/30*2800=8,9 MILLIÓ Forint. Ez persze sorozatgyártásban lejjebb csúszik, de hogy 10 éven belül nem lesz 5M alatt, abban biztos vagyok. Ennyiért pedig nem benzintartályt, de autót kapsz...
Továbbra is áll, hogy bármit elszámoltam, szóljatok.
Meglátásom szerint jelenleg a szénhidrogéneknek _nincs_ alternatívája az egyéni közlekedésben. Pontosan azért, mert könnyen szállítható és rengeteg energiát tárol. Az elektromos hajtás mindaddig remekül és gazdaságosan működik, amíg az energiát kábelen (vonat, metró, villamos, troli) megkapod, de onnantól hogy cipeled már környezetileg nem éri meg kizárólagos hajtásként. Fékezéskor eltárolt energiából (szuperkondenzátorok) természetesen fel lehet és fel is kell gyorsítani az autót.
u.i.: Szeretek vitázni, mivel értelmes feleket feltételez, és úgy tűnik hogy ide azok járnak. :)
Enderzenn 2010.02.07. 09:41:25
teddybear01 2010.02.07. 13:54:58
Pár éve elgondolkodtam azon, hogy átalakíttatom elektromossá az éppen dögrováson, és kiselejtezésen lévő Trabantomat.
A kocsitípust gondolom nem kell bemutatni, nem éppen egy sportautó, de Pesten belül még megtette volna.
Na, szóval az átalakítási költségek cirka félmilliót szedtek volna ki a zsebemből, a munkadíjat és az üzembeállítás költségeit nem számolva. Ebből kb. negyedmillió lett volna az akku. Közönséges ólomakku, három évig tartott volna ki, utána cserélni kell.
Egy ugyanakkora kapacitású lítiumos akkucsomag ára viszont kb. 2 millió körüli, ezt 6 évig lehet használni.
Szóval nem olcsó ám az ilyen. Egy benzintartály legfeljebb pár ezer, esetleg pár tízezer forintba kerül, és kitart a kocsi egész pályafutása alatt.
teddybear01 2010.02.07. 14:06:05
Mennyiben is van a benzin?
Magyarországon az algyői mezőn a legolcsóbb a kitermelés, itt úgy 10-12 dollár/tonna. Ez még éppen gazdaságos világviszonylatban.
Az Északi-Tengeren, Dacára a méregdrága fúrótornyoknak ez az érték kb. 3,5-4 dollár/tonna.
Szaúd-Arábiában van egy kút, amely a hatvanas évek óta ontja az olajat(átlagban két és fél ezer tonnát naponta, de volt amikor négy ezernél is többet adott egy nap!). Itt csak a szállítási költségbe kerül az olaj.
Vegyük az olajfinomítást. Egy liter benzint a százhalombattai finomító önköltségi áron úgy 70-80 forintért tud adni. Ebben már a kőolaj behozatali vámja is benne van. Az össze többi az adó, a kereskedők haszna, stb.
Licus 2010.02.07. 17:33:38
Tiboru, arany kezed van. Úgy tudsz feldobmi akármilyen témát, h azzal kapcsolatban még a mellékszál mellékszálának is haszna lesz.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.07. 17:35:51
Köszi, de ehhez ilyen társaságra is szükség van!
eMM2 2010.02.08. 10:23:26
Egyébként a szuezi válságnál eltűnő nukleáris cuccot szállító konténerek simán landolhattak Izraelben.Az már gyakorlatilag nyílt titok hogy van atombombájuk.
Mourinho már nem a király 2010.02.08. 12:16:00
Gőzmotor: ha ez a terv befutna, az sem lenne egy rossz dolog :)
Nebameg 2010.02.08. 21:16:43
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.02.08. 22:55:40
littleboy 2010.02.09. 09:32:19
Így aztán tpasztalatok híján sosem voltak biztosak abban, hogy a bomba előállításakor még valóban kritikus tömeg 10- 20 év elteltével is kritikus marad és beindítja-e majd a láncreakciót.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.09. 09:41:00
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.02.09. 15:29:49
Band of Brothers: The Pacific trailere Super Bowl-ról:
www.spike.com/video/hbo-pacific/3334744
ON
gothmog 2010.02.09. 16:41:52
www.youtube.com/watch?v=5z--syBUkPo#t=0m9s
Walmer 2010.02.10. 13:00:25
"Meglátásom szerint jelenleg a szénhidrogéneknek _nincs_ alternatívája az egyéni közlekedésben. Pontosan azért, mert könnyen szállítható és rengeteg energiát tárol"
Bölcsész vagyok, következésképpen tök hülye a fizikához, kémiához, matekhez, de azért lenne egy kérdésem.
Ha mondjuk az elektromos áram hajtotta motorban (és itt most kifejezetten a közlekedésről beszélek) is benne lenne 100 év fejlesztés, akkor sem érné el az OTTO motor hatásfokát és használhatóságát?
gothmog 2010.02.10. 17:14:35
Az elektromos motorokban is benne van a 100 év fejlesztés, és nem a hatásfokukkal van a probléma. Az messze jobb mint az otto-motoré. A probléma szükséges energiatároló eszköz költségeiben van.
Benzin a tankban=>olcsó, áram az akksiban=>drága, hidrogén az üzemanyagcellában=>drága.
teddybear01 2010.02.10. 17:29:06
Ami az elektromos autók energiaforrását illeti, itt már nagyobb a probléma. Már Edison is fejlesztett ki az ólomakkunál használhatóbb akku típust, és azóta sok másik fajtát, de szinte mindegyiknek az a problémája, hogy drága, és nehéz. És használat nélkül is egy idő után elszivárog belőle az energia.
Illetve még az, hogy több-kevesebb idő után tönkremegy, cserélni kell. Ami kifejezetten káros a természetre. A legtöbb akkuban vagy nehézfémek és savak vannak, vagy lítium és lúgok, ami ugyancsak mérgező.
A hibrid autó meg olyan, mint az állatorvosi egyetem műanyag demonstrációs lova. Minden betegség megvan rajta.
A robbanómotor egy generátorral tölti az elektromos autó akkumulátorait. Egyrészt a belsőégésű motor ugyanúgy szennyezi a légkört, mint egy közönséges autóban, másrészt az akkukat ettől még időnként cserélni kell. A kettős meghajtás megnöveli az autó önsúlyát, az rontja a menetdinamikát, és megnöveli a fogyasztást. Ezt csak részben ellensúlyozza az, hogy az akkut éjjel a konnektorból szokták tölteni, így látszólag kevesebbet fogyaszt az ilyen kocsi rövid távon. Hosszabb távon viszont nem, ha kifogy az akku, a beépített motor viszi tovább a kocsit, ezért csökken a sebesség.
Az ilyen hibrid meghajtást olyan helyre fejlesztették ki, ahol már akkora nyomatékot és teljesítményt kellett átvinni, hogy azt mechanikai módszerekkel csak nehezen tudták megoldani. Például hajóknál, mozdonyoknál, bányadömpereknél. Később sikerült kifejleszteni a köznapi autókba is beépíthető méretű hibridmeghajtást.
Walmer 2010.02.11. 10:17:26
Danke very much, uraim.
boomsly 2010.02.12. 00:23:13
Most már megértem az ismerőseim buzgalmát, amikor műanyag fürdőpapucsokat vásárolnak a tengerparti nyaralás előtt.:)
Ezek a töltetek elég nagyok, de mi van a KGB "aktatáska" bombáival?
Állítólag 54 darabot készítettek, de csak 46-al tudnak elszámolni Ivánék.
Vagy ez is csak egy hidegháborús legenda?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.12. 00:28:08
Volt itt szó róluk, a kommentek között.
teddybear01 2010.02.12. 03:14:45
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.15. 14:06:43
Project Azorian - a Megkerített Tengeralattjáró és a Glomar Explorer románca :)
Kellemes szórakozást mindenkinek!
brady 2010.02.15. 19:46:26
index.hu/tudomany/tortenelem/2010/02/15/beismertek_a_szovjet_tengeralattjaro_kiemeleset/
tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.15. 19:57:12
Köszönjük!
Lám-lám, előbb-utóbb minden kiderül...
Licus 2010.02.15. 20:05:45
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.15. 21:25:00
_szomorúan elmélkedik az élet hiábavalóságán_
Licus 2010.02.15. 21:46:21
korxi 2010.02.15. 21:55:43
Hülyék lettek volna elismerni, hogy sikerült. Azért, hogy az oroszok rögtön jól megmódosítgassák a meglevő TJ-ket, mivel ezt már az amerikaiak átvizsgálták és ismerik?
NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.02.15. 22:01:50
Egyébként a levéltári összefoglalóban is írnak a sajtónyílvánosságról ... meg a CIA kifejezett álláspontjáról, hogy nem beszélnek se arról, mit-mennyit hoztak fel, se arról, mit tudtak meg ...
brady 2010.02.15. 22:13:01
p.s.
több posztot, gyorsan, mert már mindent elolvastam, kommentekkel együtt:)
APImásik 2010.02.16. 14:12:01
:) beismerték:)
kiváncsi lennék, hogy a 6 orosz tengerésszel mit csináltak...
Ragyás Tóni 2010.02.20. 12:37:38
A mayaki képek sokkolóak.
Nekem is egyébként a koffer bombák ugrottak be először, de úgy tűnik urban legend...
2010.02.28. 00:22:59
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.02. 15:49:23
index.hu/tudomany/2010/09/02/plutonium_sugaroz_gronland_egyes_reszein/