Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

A bosszúállók: Dachau felszabadítása

2012.11.16. 10:22 Hiryu 2,0

A második világháború végső napjaiban amerikai katonák több száz német hadifoglyot végeztek ki a dachaui koncentrációs tábor felszabadításakor. Nem a megszokott könnyedebb blogbejegyzés, szigorúan csak a történteket leírva.


 42ndDivisionPlaque.jpg


   De ha veszedelem történik: akkor életért életet adj.
   Szemet szemért, fogat fogért, kezet kézért, lábat lábért;
   Égetést égetésért.

   /Mózes második könyve/

Azokat a személyeket, akik az ellenségeskedésekben nem vesznek közvetlenül részt, ideértve a fegyveres erőknek azokat a tagjait, akik letették a fegyvert és azokat a személyeket, akik betegség, sebesülés, elfogatás vagy más ok következtében harcképtelenekké váltak, minden körülmények között, fajon, színen, valláson, hiten, nemen, születésen vagy vagyonon, valamint más hasonló ismérven alapuló bármely hátrányos megkülönböztetés nélkül emberséges bánásmódban kell részesíteni.
Ebből a célból mindenkor és mindenütt tilos a fent említett személyek tekintetében:
a) az élet és a testi épség elleni merénylet, különösen a bármely formában megnyilvánuló emberölés, csonkítás, kegyetlen bánásmód, kínzás.

/A genfi egyezményből/


 "Mindenkinek a magáét" (Jedem das Seine)

/A buchenwaldi koncentrációs tábor jelmondata/



 images18.jpg

Figyelmeztetés: A blogbejegyzésben  a helyszínen készült fotók szerepelnek, amelyek a nyugalom megzavarására alkalmasak. Csak felnőtteknek ajánlom.  Ezenkívül ismét felhívom a kommentelők figyelmét az írott és íratlan szabályok betartására. Köszönöm.

A helyszín

AerialMap.jpg

A bajor fővárostól, Münchentől 15 km-re fekvő kisvárosban, Dachauban 1933 tavaszán, nem sokkal Hitler hatalomátvétele után, egy elhagyott ipari területen hozták létre az első koncentrációs tábort.

Himmler nemsokára Theodor Eickét nevezte ki parancsnokká.


Ő volt az, aki a később az összes táborban alkalmazott szabályokat kidolgozta. Eicke határozta meg az egy fogolyra jutó tér nagyságát és élelem mennyiségét, a barakkok és a szögesdrót kerítés méretét éppúgy, mint a kötelező napirendet. A következő 12 évben táborok százaiban SS-őrök tízezrei az ő instrukciói alapján az állam veszélyes ellenségeiként kezelték a foglyokat, akikkel szemben a legkisebb lazaság, jóindulat sem volt megengedhető, sőt kifejezetten büntetendőnek számított.



A tábor 34 barakkját eredetileg 5 ezer fogoly elhelyezésére tervezték. 1938-ig összesen 6 ezer ember érkezett ide, túlnyomó többségük német kommunista, szociáldemokrata, azaz politikai fogoly. A tábor körül először SS-központ alakult ki, ahol a szintén Eicke alá rendelt és a táborokat őrző Halálfejes (Totenkopf) SS-egységeket és más SS-alakulatokat képeztek ki.



Egy út van a szabadsághoz. A kilométerkövei pedig ezek: szófogadás, őszinteség, tisztaság, józanság, szorgalom, rend, önfeláldozás, igazság és hazaszeretet."

Felirat a dachaui tábor főépületén.




A táborban kezdetben német politikai foglyokat, a nemzetiszocialista rendszer ellenségeit őrizték, később a megszállt országok politikai foglyai is ide kerültek. Fennállásának első néhány évében a háború és a többi tábor borzalmaihoz képest a viszonylagos normalitás jellemezte. Ennek a képnek a kialakítására nem csak a halálozások más táborokhoz képest alacsony száma adhatott okot, hanem a jól felépített propaganda is. Még a táborban 1938-ban látogatást tevő vöröskeresztes  megbízott is a következőképpen nyilatkozott:

"Ezért szeretném itt azt kiemelni, hogy minden amit láttam és hallottam, tekintettel mind a lakhatás körülményeire, a tábor anyagi és higiéniás viszonyaira, mind a foglyokkal való bánásmódra, az élelmiszerellátásra és a foglyok foglalkoztatása rám nagyon pozitív benyomást telt"

IMG_0898.JPG

      A táblázat a táborban elhunytak számát mutatja, havi bontásban.

Az első években a halálesetek  viszonylag ritkák voltak, 1933-ban 24, 1936-ban 10, 1937-ben 69 fogoly vesztette életét. A kemény fegyelem és sokszor kegyetlen bánásmód iskoláján azonban eközben olyan SS-tisztek nőttek fel Eicke felügyelete alatt, mint Rudolf Höss, Karl Otto Koch és Josef Kramer, Auschwitz, Buchenwald és Bergen-Belsen későbbi parancsnokai. 



1938-ban a Kristályéjszaka után sok ezer zsidó rab érkezett, legtöbben hamar kiszabadultak, de két hónap alatt több százan itt pusztultak. A háborús években a transzportok számának növekedésével a halálozások száma megugrott, és a helyzet fokozatosan romlott. A tábor körül létrejött ipari komplexum területén 165 kommandó dolgozott bútor-, ruha- és fegyvergyárakban, egyre rosszabb ellátás és egyre brutálisabb bánásmód mellett, a tábor kapuján díszelgő "A munka szabaddá tesz" (Arbeit macht Frei) jelszó jegyében. Megkezdődtek dr. Rascher kísérletei: a lelőtt német pilóták megfelelő védőruhájának megtervezéséhez több száz fogoly testhőmérsékletét hűtötték hideg vizes tartályokban 25 fokra, mások magas légnyomást szimuláló kamrákban pusztultak el, vagy őrültek meg. Folytattak itt egyéb orvosi kísérleteket is:  például Dr. Claus Schilling 1100 embert fertőzött meg szándékosan maláriával.

1944-ben a tábor túlzsúfoltsága drámai méreteket öltött. Több tábor evakuálásának és az ottani foglyok Dachauba történő szállításának következtében a tábor lakóinak száma már meghaladta a 60 ezret (eredetileg 5 ezer fogoly elhelyezésére tervezték). A higiéniai viszonyok és az élelmiszerellátás katasztrofálissá vált. Novemberben tífuszjárvány tört ki, amelynek több ezren estek áldozatul. 1945 februárjában a krematóriumokat szénhiány miatt leállították, a holttesteket tömegsírokba helyezték.
1933-45 között kb 206 000 rabot szállítottak Dachauba, az ott meghaltak pontos száma máig sem ismert. Ezerszám végeztek ki itt szovjet hadifoglyokat, a Gestepo is ide szállította azokat a civileket, akiket Sonderbehandlungra /"különleges kezelés" eufemizmus a náci rendszerben a kivégzésekre/ jelöltek ki. Ezek a gyilkosságok nem kerültek a feljegyzésekbe. Ezenkívül tízezrek pusztultak el a háború végi halálmenetekben - az így elhunytak számát a háború utáni Arolson-jelentés 31 600 főre teszi. Más táborokkal ellentétben a zsidó foglyok száma a táborban viszonylag alacsony volt a tábor fenállása alatt, mintegy 5000 fő. A felszabaduláskor a 32000 fogolyból kb. 2500 fő tartozott közéjük.



A felszabadulás napja - az időrend 



"Láttunk férfiakat  a csatákban darabokra szakadni, szénné égni, meghalni sokféleképpen. De a kép, amit soha nem fogok elfelejteni: Ott feküdtek a halottak  nyitott szemmel, mintha csak minket néztek volna: Mi tartott ilyen sokáig?" /John Lee közlegény - 511 napot töltött harcokban, Észak-Afrikában és a nyugat-európai hadszínétereken/


1945 április 29.

06:00 Waffen-SS Obersturmführer Heidrich Skodzensky a parancsnoka a "Kampfgruppe Süd"- nek, egy koncentrációs táborok őreiből álló egységnek, aminek a tagjai korábban Neckarelz,ya Kochendorf és Hessental koncentrációs tábor altáborainak őreiből és idevezényetl SS alakulatokból állt. /Az eredeti őrszemélyzet, parancsnokukkal, Martin Gottfrieddel az élen elmenekült a táborból, pótlásukra rendeltek ide német és magyar SS-egységeket./ A parancsnok felkészült arra, hogy  megadja magát a szövetségeseknek, erről megállapodott a Vöröskereszttel.

dac42070.gif



07:35 Az US Army  45. /Thunderbird/ hadosztályának  157. gyalogos ezredének 3. tankokkal megerősített zászlóalja /Task Force Love/ támadást indít 10 mérföldre észak-keletre Augsburgtól.   
 
08:30 Miután felszámolnak pár tüzelőállást, a századok elakadnak egy lerombolt hídnál, négy mérföldnyire Dachautól.

09:30 A 101. páncélos zászlóalj  tankjai, miután sikerült átkelniük a folyón, benyomulnak Dachau városába. A K és az L századot utasítják, hogy nyomuljon tovább München felé, az I század 10:15-kor parancsot kap, hogy foglalják el a dachaui koncentrációs tábort.

Az előrenyomuló egység majdnem eléri az Amper folyó hídját, amikor azt a németek a levegőbe repítik az orruk előtt. Tűzharc kezdődik, az innenső parton rekedt német alakulatok súlyos veszteségeket szenvednek.

10:45 Az amerikaiak leküzdve a német ellenállást átkelnek a folyón. Pár perccel később egy dzsipes járőr eléri a tábor bejáratát, hogy elfogadják a német alakulat megadását. De tűzharc alakul ki, egy lövés eltalálja a táborparancsnokot, aki a  helyszínen meghal.

11:00 Az amerikai egységek felfedezik a halálvonatot:

b9d347267844f060321970246379774b_image_document_large_featured_borderless.jpg
 
             

            

" a táboron kívül egy Buchenwaldból érkezett szerelvény, mintegy 50 vagon, mindegyiken legalább 30 holttest.... Napok óta állhatott így anélkül hogy a foglyok élelmet, vagy vizet kaptak volna. A legtöbben szomjan vagy éhenhaltak.  Mielőtt megérkeztünk volna az SS nehézgéppuskákkal lőtte végig a szerelvényt.
Sam. S. Platamone közlegény, 42.hadosztály.


"..Szomjan, vagy éhen haltak, megfulladtak a testek alatt vagy az őrök végeztek velük. Bizonyítékait láttuk a kannibalizmusnak. Az SS nem vette a fáratdságot hogy kirakja a halottakat, csak őröket állított, hogy lelője azokat akiknek volt ereje kimászni a vagonokból..


"Én soha nem láttam ehhez foghatót életemben. Az embereim dühöngő őrültekké váltak." Harold Mayer hadnagy.




11:20 Az amerikaiak elérik a tábor kerítését. Kisvártatva felfedezik a krematóriumot és a gázkamrákat.
 William Cowling hadnagy az első amerikai katona, aki belépett a táborba. Így írt a szüleinek: 

inmates-corpses640.jpg



"...egy férfi feküdt holtan a kapu előtt, egy golyó találta el a fejét. Amikor beléptünk a táborba egy lelket sem láttunk. Aztán hirtelen emberek bukkantak fel minden irányból, piszkos kiéhezett csontvázak. Volt aki sikoltozott, volt aki sírt, körülvettek, próbáltak megérinteni minket, kezünket, lábainkat csókolgatták.. Volt aki eszét vesztve próbált átmászni hozzánk az elektromos árammal töltött kerítésen keresztül, és ott halt meg a drótokon"

 

dachau01.jpg

A foglyok kitörtek a kerítés mögül,  rávetették magukat az őrökre, lemészárolnak legalább 40 SS-t, nem egyet puszta kézzel verve agyon. 

prisoner-shovel640.jpg



SSsoldier.jpgKitör a lövöldözés, egyesek szerint a még fegyverrel rendelkező őrök nyitottak tüzet a foglyokra, mások szerint az amerikaiak kezdték lelőni az őröket. A helyszíni jelentés szerint 122 őrt lőnek le, köztük sebesülteket a tábor melletti SS kórházban.

12:00 A lövöldözés elcsöndesül, helyreáll a rend. Legalább kétszáz foglyot sorakoztatnak fel, többen közülük az SS-korház ágyaiból kiparancsolt sebesültek.

Dachausurrender.jpg


12:05  Az M század egyik géppuskása, "Birdeye" közlegény váratlanul  "They're trying to get away!" kiáltással tüzet nyit a foglyok csoportjára. Felix Spark alezredesnek szó szerint úgy kell elrugdosnia a gépfegyver mögül. A későbbi jelentések szerint 10-20 SS-t végeztek itt ki, a halottak legnagyobb része a Waffen-SS terepszínű egyenruháját viselte.
 A sebesültek közül többeket a helyszínen lelőttek. 


 "A fejsebet az amerikai 45-ös kaliberű pisztoly okozta. Láttam, ahogy becsukta a szemét a lövés előtt. A  halottak szerteszét, kis csoportokban feküdtek,  ahogy spontán kivégezték őket, géppuskatűzzel."

Edwin F.Gorak vallomása, (158. Field Artillery) aki később  több, itt is látható fényképet készített a táborban.
    
DeadSS.jpg

12:15 A rend újra helyreáll.


12:25 Henning Linden tábornok, és törzse megérkezik, egy újságíró kinyitja a tábor belső kapuját, egy csoport fogoly elmenekül.

12:45 Az amerikaiak körbeveszik a foglyokat és visszaterelik őket az őrzött területre. Heves vita robban ki Linden tábornok és Sparks ezredes között, háromnegyed egy körül a tábornok és kísérői eltávoznak.

13:00 Őröket állítanak, biztosítják a tábort, a jelek szerint sikerül kontroll alá  helyezni az indulatokat. Sparks ezredes jelenti a főhadiszállásnak az eseményeket. Az összegyűjtött német foglyokat a kórház melletti széntároló udvarra, a falhoz vezetik. Ez egy három oldalról zárt terület, biztosra vették hogy innen a foglyok nem tudnak megszökni.


  
14:30 Spark ezredes őrposztokat állít fel a tábor körül, és várja feljebbvalója, Frederick tábornok érkezését. Walsh hadnagy és az I század felkészül, hogy tovább induljanak Dachau felé.


14:35 Howard Buechner és Robert Kimsey hadnagyok megérkeznek a tábor területére, ők az első orvosok a helyszínen.

14:45 Jack Bushyhead hadnagy az I század végrehajtó tisztje, géppuskából tüzet nyit a falnál felsorakoztatott foglyokra. Bushyhead tisztavérű csiroki indián volt, aki a háborút társai szerint személyes ügynek tekintette. Számára a németek és különösen az SS-tagjai olyanok voltak, mint azok az amerikaiak, akik a XIX században megtizedelték, és rezervátumba kényszerítették a népét.  Mások is tüzet nyitnak. A lelőtt foglyok száma itt sem ismert pontosan, egyes források szerint elérte a 346-ot. A helyszínen készült fotón mintegy 60 holttest látható, de ez csak a fal egy részét mutatja. Buechner hadnagy pár perccel később érkezik a helyszínre, vázlata itt látható.

dachau02.jpg

 
SoldiersExecuted.jpg

14:55 Kimsey hadnagy is odaér, látja hogy a foglyok csoportjának kivégzése teljes: a németek halottak vagy haldokolnak. Az amerikai egészségügyesek nem nyújtanak orvosi segítséget, a katonák kivégzik a sebesülteket, az általam talált forrás csak két túlélőt említ.

  BKKGSCARMUA8LCAP7JQT1CAU0XZMACAWCC6NFCAVAHGR6CAJ2US64CA4A22WNCAGYC4S8CAOB1CA2CAKL5PQYCAZKXLCOCAIPL6KHCAOKW2MWCAFM1YTDCAZMAZF4CAPOSWGFCAZHUCFNCAMC46AHCAF1XQCP_1.jpg
15:00-17:00 Frederick tábornok, Sparks ezredes, Buechner hadnagy és egy csoport amerikai katona átvizsgálja a tábort. 

dachau7_1.jpg
18:00  A hadosztály első zászlóaljának C százada, és egy szakasz az L századból megérkezik, hogy segítsen az őrszolgálatban.

Az itt leírt időrend Az U.S. Army nyugalmazott ezredese, Howard A. Buechner negyven évvel az események után kiadott  könyve a "The Hour of the Avenger" alapján, az egyes egységek 1945-ös aznapi, helyszíni jelentései alapján lettek összeállítva.

Az amerikai kormányzat az esetről készült iratokat 1991-ben oldotta fel a titkosítás alól. Ekkor derült fény több más helyszíni kivégzésre. Egy hadnagy például személyesen lőtt le négy foglyot, miután az egyik üres tehervagonba parancsolta őket. Előfordultak egyszemélyi, spontán kivégzések, volt hogy a vallomások szerint az amerikaiak csak nézték, ahogy foglyok csoportja agyonver egy SS-tisztet: elmondásuk szerint a foglyok egyikét a tiszt személyesen kasztrálta. A kivégzettek számát sem sikerült pontosan megállapítani, attól függően, hogy hozzáadták-e a foglyok megtorlásának áldozatul esetteket, a spontán kivégzetteket, illetve a tábor körül tűzharcban elesetteket, vagy sem. Így különböző források a kivégzett foglyok számát 120 és 540 közé teszik.

buechner-tally.jpg

Végül két link, a filmeket a tábor felszabadítása után készítették amerikai haditudósítók, a másodikat, ha jól tudom, a nemzetközi bíróság előtt is levetítették bizonyítékként.

45th-division-news-may-13-1945-dachau-gives-answer-to-why-we-fought_i-G-46-4660-DYLGG00Z.jpg

http://www.dailymotion.com/video/x3j9e6_liberation-of-dachau-in-color_people#.UKYBOmf4I78

https://www.youtube.com/watch?v=1tasUng3hpc

 

495 komment

Címkék: kivégzés koncentrációs tábor ii világháború háborús bűn hadifogoly

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hhh. 2012.11.18. 07:47:44

@régi_vendég: én válaszoltam a kérdésedre, akkor te is az enyémre? Legalább az utolsóra: mi van, ha a "szerb" éppen az ő halott gyereke mellett találta a tiédet? Akkor jogos?

Rosszindulatú Vászka 2012.11.18. 08:02:46

A poszthoz még szabad hozzászólni?

Még az is lehet, hogy egész egyszerűen - miután már a jenkik is tudták hogy napokon belül vége a háborúnak - feltört a katonákból az addig lefojtott feszültség meg harctéri idegesség, mi meg itt utólag belelátjuk az összes dolgot, ami itt felmerült és az egész ügy tanulsága, hogy a háborúzás nem természetes állapota az embernek.

Talán.

régi_vendég 2012.11.18. 11:04:31

@hhh.: a másfél éves gyerek (az enyém, vagy éppen az övé) háborút visel? felfegyverzett harcoló katona?

régi_vendég 2012.11.18. 11:20:46

@Rosszindulatú Vászka: szerintem is így volt, talán nem kapták el időben a dolgot és nyilván voltak túlkapások, és voltak nagyon hősies dolgok mindkét oldalon. de ott abban a lágerben amit láttak amit érezhettek azt szerintem nem fogjuk megérteni soha, vagy legalábbis én nem szeretném.biztos sok fikát kapott már és tudom, hogy az amerikaiak csinálták, de a band of brothers sori utolsó része pont erről a felkavaró tehetetlenségről szól, ami valahogy kitört, vagy nem.

és csak az amik embertelenségére egy családi példa. nagyapánk pilóta volt, lelőtték, amerikai fogságba esett és a wörthi tó-ban vízipólózott a lábadozó/szabadságos ami katonák ellen. ilyen is volt.

Kullancs1983 2012.11.18. 11:28:02

@régi_vendég: Valaki megöli az ő gyerekét, ezért ő bosszúból megöli másét, mire az bosszúból... Érted? Egyébként van olyan ismerősöm akiért annakidején bevágódott a szomszédbácsi a barátaival, csak nem találták meg.
Egyébként zárjuk le a témát, te nem tudnád őket elitélni, csak ez az adott helyzetben némileg félreérthető volt.

@Rosszindulatú Vászka: Hát, lehet hogy a háborúzás nem természetes állapota az embernek, de mégis ezt teszi mióta csak létezik. És egyre jobban csinálja. Vagy rosszabbul, attól függ honnan nézzük.

@iboko-suturi törpezsiráf: Háttehülyevagybazdmeg. (Itt amúgy nem szokás ilyet mondani, de te kiérdemelted.)

KopaszMercis 2012.11.18. 11:30:56

@hhh.:
Hany millio zsido volt elore lato es uszta meg az egeszet?? A katonaknak tilos elore gondolkodni? Ha nem tette meg, akkor igy jart! Szerinted engem pl be tudnanak sorozni magyarorszagon VALAHA?!? Hogy azert gyilkoljam meg mas nemzet fiat, mert mas sapkaban jar mint en? Ezt amugy eszre vettetek? Mindig amikor ket csoport egymasnak esik, es elkezdik egy,ast oldokolni, mindig masmilyen sapkaban vannak... Nem tudom ez miert van, de ugy tunik fontos...

KopaszMercis 2012.11.18. 11:34:38

@Kullancs1983:
Megegyszer: ne menekuljon, de nehogy mar en sajnaljam azert mert ostoba? Hozott egy dontest, es belehalt.. Mint az egyszeri heroinista. Igy jart. Na bumm. Mitt kell itt huledezni? Amugy edes hogy ugy erolkodsz, hogy majd bekakilsz, de ez az izaccsagszagu lekezeles, akkor sem lenne nagyon meggyozo ha a tarsadalmi rangletran lefele nyomnad... Igy hogy felfele probalsz, meg kevesbbe autentikus ;)

Kullancs1983 2012.11.18. 11:47:57

@KopaszMercis: Na, hogy is van itt a megértéssel? Baj van, szökni kell. Család, barátok, satöbbi nem számít. Ha lehet hogy baj lesz, akkor már meneküljön mindenki. Zseniális, mit mondjak. A lekezelés nem a vagyonodnak szól (már ha van olyan) hanem neked, mint személyiségnek (vagy mi is vagy). Az meg bőven lent van nyuszifül. :D

KopaszMercis 2012.11.18. 11:55:56

@Kullancs1983:
Fight or flight... A termeszet okosabb, mint te valaha leszel.. De meg nalam is okosabb. Mindig tudni kell, mikor erdemes a termeszet hivoszavara hallgatni. Mondom egetheted magad itt, azzal, hogy piszkalod a nagyokat, de meg mindig nekem van igazam. A fajgyulolettel van a baj, nem pedig a fajgyulolok leszarmazottaival. Ezt dzseronimo megertette, te meg a tobbi kartalanitasert kuncsorgo zsido sajnos nem erti. Es pont azert teljesen OK, hogy az indian srac a helyszinen igazsagot szolgaltatott... Na jo, a burokratikus eljaras pehetett volna tisztabb, de egyfelol en gyulolom a burokraciat, masfelol pedig az eredmeny igy is ugyanaz.

Kullancs1983 2012.11.18. 12:17:59

@KopaszMercis: Csak megpróbálom értelmezni, mert nekem tényleg nem megy. Beszari vagy, de megideologizáltad, és most hülyének nézed azokat akik nem azok? Le vagyok nyűgözve...
(A fajgyűlöletet meg ne erőltesd, ennyi erővel az összes Dél-afrikai néger mehetne Zimbabwéba feketéket gyilkolni, mégse teszik. Vagy csak nem olyan felvilágosultak, mint te meg az indián?)

Ui.: Nem vagyok zsidó, de ezt most fölírom magamnak..:D

alien 2012.11.18. 12:47:33

@Muad\\\'Dib: hát akkor neked nem marad más számodra mint sajnálni a waffen ss katonáit akik semmit sem tudtak arról a helyről ahol éppen kinyírták őket

sarius 2012.11.18. 13:21:50

Azért jó pár idióta náci kommentet ki lehetne ám moderálni, mint a régi szép időkben. Puhul a lemil rendesen :(

Bloodscalp 2012.11.18. 13:41:00

@Johann Landa: és ezzel mit akarsz mondani te agyontájékozodott?

Bloodscalp 2012.11.18. 13:50:16

@Muad\\\'Dib: elég röhejes az is amit te művelsz:)
áruld már el mikor hol ment át honvédő háborúba a waffen ss(vagy a wermacht):)

de ahogy mentegeted a katonákat hogy nem is tudhattak arról mi van ott megint vicces:) elképzelem a párbeszédet 2 katona közt:
-Te milyen tábor védünk most?
-Nem mindegy? Annyi tábor van a Birodalomban...de olyan kibúc tábor lehet...tudod.

hhh. 2012.11.18. 18:04:23

@KopaszMercis: te észlény, akkor nem inkább a katonaságot kéne betiltani, a fegyvereket meg megsemmisíteni? vagy a lúzerek csak háborúzzanak, te meg majd pucolsz...?

hhh. 2012.11.18. 18:07:50

@régi_vendég: ne keverjük a szezont a fazonnal. A te példádban másfél éves gyerek volt, az enyémben is.
Kullancs leírta a lényeget: amíg nem tudod mindkét felet egyenlő mértékben elítélni, addig mindig is lesz a dolognak folytatása, mert a bosszú csak bosszút szül.

Kullancs1983 2012.11.18. 19:30:57

@Bloodscalp: Nem a konkrét esethez kapcsolódóan, de akkor szerinted pl. a szovjetek ellen az SS-ben harcoló észt/lett/litván/finn/satöbbi ugyanolyan háborús bűnös mint aki a koncentrációs táborokat őrizte?

régi_vendég 2012.11.18. 20:01:58

@hhh.: én nem keverem. te ragadsz ki csupán az elméletednek megfelelő elemeket minden hozzászólásból. no de mindegy is, menthetetlen vagyok! :-) szerintem hagyjuk ezt, nem vezet sehova. örültem, és szép estét neked!

KopaszMercis 2012.11.18. 22:30:32

@Kullancs1983:
Nem erted: az aktiv fajgyulolokkel volt a baja az indiannak (az SS-es professzorokkal), es semmi baja nem volt az amerikai bajtarsaival, mert azok nem voltak aktiv fajgyulolok..

KopaszMercis 2012.11.18. 22:34:37

@hhh.:
Hol erint engem, hogy a fegyvereket vagy a katonasagot betiltjak-e? Mit erdekel, ha valakik egymast gyilkolaszni akarjak... Tegyek batran. Minel vallasosabbak, annal jobban orulok neki. Amikor szentfazekak egymas rorkat vagdossak at, az a leheto legjobb hir. De en ebben nem fogok reszt venni... Aki meg igen, az magara vessen ha kivegzi egy csiroki. Mi ez a buzerans mimoza hippi hiszti? Jujjj szegenyeket haboruban falhoz allitottak es fejbelottek. Igen igy jartak. Na es? Kellet nekik ott lenni...

Kullancs1983 2012.11.18. 22:49:36

@KopaszMercis: 1. Nem voltak azok, áááá, az a Martin Luther King is csak a tévében akart szerepelni, ugye? 2. Ahhoz képest hogy micsoda meggyőződéses beszari vagy, elég nagy szájjal szidod azt, aki nem az.

ember100 2012.11.19. 01:06:49

@Kullancs1983:
Helló !
Ugyan írj már 1-2 helyesírási hibát amit elkövettem .:) de szerintem a mondandómmal van bajod nem pedig a stilisztikámmal .Hidd el elég jól ismerem a náci - fasuszta rémtetteket és sajnos volt elég bőven ezekből.

Bloodscalp 2012.11.19. 12:27:26

@Kullancs1983: milyen harc kell egy tábor ilyen őrzéséhez?az a lőgyakorlat amikor időnként lelővik a szökni próbálokat?

hhh. 2012.11.19. 15:50:44

@régi_vendég: csak a pontosság végett: egy erőszakos cselekményláncból te ragadsz ki egy elemet, jelen esetben a tábor területén lévő (sebesült vagy nem is oda tartozó) németek legyilkolászását, és azt mondod, ez nem elitélhető.
Csak arra akartam rámutatni, ha ennek a láncolatnak egyik elemét kiemeled és "legalizálod ", azzal tulajdonképpen az összes erőszakos cselekményt jogosnak ismered el.
Hiszen táborba sem ok nélkül zárták azokat az embereket, illetve a meglincselt őröknek is lehettek hozzátartozói, akik bosszút fogadtak, stb.
Így értettem a relativizálást, és ez a veszélye. Amúgy szép estét neked is.

Kullancs1983 2012.11.19. 21:17:40

@ember100: fasuszta? Pl. Amit mondtál, erról elmondtam amit akartam (asszem) ahogy mondtad, az viszont nem csak nekem szúrta a szemem.

@Bloodscalp: Nem a táborról volt szó, hanem úgy általában.

ember100 2012.11.19. 22:21:24

@Kullancs1983:
Helló !
NA , azért ha már láttál qwert. billentyűzetet akkor tudnád hogy az i betű mellett van az u betű ez egy egyszerű slendrián mellégépelés volt aminek semmi köze a helyesíráshoz :) előbb nézz utána a dolgoknak és utána ítélkezz .

Kullancs1983 2012.11.20. 08:54:06

@ember100: Ez egy példa volt. Mindenkivel előfordul, csak. Ha netán unod magad valamikor, akkor olvasd vissza az eddigi hozzászólásaidat, és próbáld megtalálni bennük a helyesírási hibákat. Elleszel vele egy darabig.

vrátja (törölt) 2012.11.20. 13:05:50

A hadifoglyok kivégzése ellentmond a háborús szabályoknak, törvénytelen és embertelen dolog.

Azonban a koncentrációs táborok (bármilyen nemzetiségű, származású stb.) SS-őreit én ugyanígy helyben lelőttem volna, mint a kutyát. Az én értelmezésemben ők tudatosan írták ki magukat az emberiség köréből.

2012.11.20. 13:15:50

@hhh.: "Hiszen táborba sem ok nélkül zárták azokat az embereket"
Nana, óvatosan azért ezzel a megfogalmazással. A "politikai fogoly" kategória azért túlságosan tág volt a nemzetiszocialista Németországban és úgy általában a totalitáriánus rendszerekben, hogy ennyivel el lehessen intézni. (A rendszerek logikájából fakadóan még csak az sem kellett, mint diktatórikus rendszerekben, hogy aktív vagy passzív ellenzéki tevékenységet végezzenek: egy gyári "szabotázs" - pontosabban egy véletlen csúszás - is elég ok lehetett ilyenre).
Azonban a "bosszúspirál"-ra való rámutatásoddal egyetértek.

Bloodscalp 2012.11.20. 15:05:06

@Kullancs1983: nem látom hol írtam ilyen általánoságról, de fogták és ha nem volt személyzet átvezényelték őket. ergo aki tette nem katona.

a szellemiséget kérdőjeleztem meg.

Kullancs1983 2012.11.20. 16:43:59

@Bloodscalp: Azt kérdezted, hol ment át honvédelembe a Wehrmacht vagy a Waffen-SS harca. Erre kérdeztem én, hogy a Waffen-SS-be jelentkező ilyen-olyan nemzetiségű önkéntesek vajon minek mentek oda? Úgy általában.

ember100 2012.11.20. 20:49:14

@Kullancs1983:
Helló !
De fene nagy egy nyelvtannáci vagy :)csak az a gond ha én rosszul írtam valamit akkor a visszaolvasás után sem fogom tudni mit írtam rosszul , ha meg esetleg elgépeltem valamit , az nem számít helyesírási hibának , nanem elgépelésnek , Na ennyit , Te IQ bajnok :):):)

Kullancs1983 2012.11.20. 21:36:22

@ember100: Érdekes, te vagy az első aki ezt mondja... Node. Ha a helyesírási hibád, kombinálva az elgépelésekkel és a zavaros gondolatmenettel egy érthetetlen betűhalmazt eredményeznek, akkor arra az a válasz, hogy a gondolatot kell nézni, nem a megfogalmazást? Mégis milyen gondolatot, ha fél órát kell silabizálni, hogy mit is akartál írni? Ha meg annyit nem ér, hogy rendesen leírd, akkor miért érjen annyit, hogy megpróbáljuk elolvasni?

Bloodscalp 2012.11.21. 12:49:22

@Kullancs1983: mert bedőltek a Vaterlandért propagandának? Meg a vörösveszély közeleg szövegnek?

akár wermacht egység, akár ss vagy bármi más, nem azért bűnős mert az ami, hanem mert kiveszi a részét
ilyen tettekből-akár a túloldalon is igaz.

Oradournál is voltak elzászi franciák.

ember100 2012.11.21. 15:14:21

@Kullancs1983:
Helló !
Semmilyen zavar nincs a fogalmazásomban :)és a gondolataimmal sem :)csak ki nem állhatom a Waffen SS ért rajongó, dicsőítő embereket , EZT érted elég világos volt ?
Hidd el eléggé ismerem a történetüket a megalakulásuktól a háború végéig.

vilmoci 2012.11.21. 17:13:04

„és a gondolataimmal sem ”
Ez nem igaz.

Soshii 2012.11.21. 18:47:07

@ember100:
"Semmilyen zavar nincs a fogalmazásomban :)és a gondolataimmal sem"

namármost: vagy

Semmilyen zavar nincs a fogalmazásomban :) és a gondolataimban sem

vagy

Semmi baj nincs a fogalmazásommal :) és a gondolataimmal sem

csak így ránézésre, mindennemű nyelvtannáczulás nélkül

gondolataid kifejtési módját, pláne tartalmát inkább hagyjuk xD

Kullancs1983 2012.11.22. 12:14:44

@Bloodscalp: Hát akkor ahogy vesszük. Mert a Szovjetunió azért eléggé terjeszkedni akart ott északon, és ha szerinted nem is, szerintem érthető, ha egy ottani a saját hazája védelmében állt be harcolni egy másik ország haderejébe.

@ember100: Tehát ha neked, mint "hozzáértőnek" fölhívjuk a figyelmedet arra, hogy valami nem úgy van, ahogy te mondod, akkor már a Waffen-SS-t dicsőítjük? Nocsak. A fogalmazásod és helyesírásod pedig ahogy látom nem csak nekem tűnt föl, tehát?

Bloodscalp 2012.11.22. 16:32:32

@Kullancs1983: egy dolog belépni a seregbe, megint más kivégző táborokat őrizni, és civileket géppuskázni. Ki támadott meg kit? Jogos megelőző háború volt '41?most fejezd be.

Kullancs1983 2012.11.22. 16:54:00

@Bloodscalp: Nana! Ki beszélt itt táborokról? Te azt kérdezted, hol ment át honvédelembe a Wehrmacht meg az SS, mert. Erre jöttem én az északi meg egyéb önkéntesekkel, mire jössz te a táborokkal. Szóval?

régi_vendég 2012.11.22. 21:51:05

@Kullancs1983: bazd+ ez a téma!:-) a postban benne van, hogy ezt a tábort egyéb altáborokból oda vezényelt őrök és ss katonák őrizték, védték. az hogy honnan sorozták őket, milyen nemzetiségűek voltak azt te keverted ide. mi a fenét lett volna jogos honvédő egy finn ss katona dachaunál?

végigolvastam újra a kommenteket és szinte az a benyomásom, hogy te és néhányan azt próbáljátok meg elhitetni magatokkal, másokkal, hogy az idevezényelt ss katonák azok a lúdtalpas, kancsal, e kategóriás állomány lehetett akik jó ha megtalálták a fegyverükön a ravaszt és még véletlenül sem lehettek elvetemült rohadékok.

Kullancs1983 2012.11.22. 23:07:43

@régi_vendég: Bazdmeg, harmadszor mondom, hogy nem a táborról volt szó, hanem úgy általában. Szinte az a benyomásom, hogy neked és néhány hozzád hasonlónak minden mindegy, csak nácizni lehessen. Esetleg hisztizés helyett próbáld meg újra elolvasni azokat a kommenteket, csak egy kicsit lassabban.

régi_vendég 2012.11.23. 00:19:23

:-))) ki sem ejtettem a náci szót. viszonylag ritkán hisztizem és szinte soha nem sértegetek senkit, ha már vitára adom vele azt a hülye fejemet. és igen olvastam, hogy csak úgy általában kérdezted (még mielőtt a nyelvőrködés után engem meg funkcionális analfabétává nyilvánítasz :-)), de van ugye az adott téma és azzal próbálja meg mindenki kontextusba helyezni a hozzászólásokat is. + számomra nem éppen világos, hogy te mit akarsz kihozni a hazájukat az oroszoktól védő a wermachtba belépő finn katonák, és a tábor védelme során megsérült ss kórházba került ss katonák sorsának párhuzamából.

Kullancs1983 2012.11.23. 00:56:17

@régi_vendég: Az adott témától elég messzire is elvetődünk olykor. Az általad felfedezni vélt párhuzam egyébként nem létezik, egyszerűen csak néha komolyan érdekelni kezd, hogy hogy is gondolta az a valaki amit gondolt. Aztán vagy meggyőz, hogy igaza van, vagy nem.
De. A finnek nem a Wehrmachtba léptek be, a nem feltétlenül SS-kórházba pedig nem csak a tábor védelme során megsebesült SS-katonák kerültek. Tehát ha valaki azt a frappáns következtetést akarná levonni, hogy a kórházban fekvők lemészárlása végülis belefért, az tegye, de akkor Oradour, meg a varsói gettó, mega többi ilyen is belefért, nemigaz?

régi_vendég 2012.11.23. 01:49:01

ok, értem.
"A helyszíni jelentés szerint 122 őrt lőnek le, köztük sebesülteket a tábor melletti SS kórházban.", tehát ha nem is feltétlenül, de tényszerűen ss kórház. a kórházban fekvők lemészárlása valóban elgondolkodtató. viszont ha már oradour - és nem is én hoztam fel!!! - akkor pont az oradouri per vádlottainak száma és ítéletei mutatják, hogy lehet h az indián faszinak volt igaza aki ott helyben büntetett. pontosan oradour miatt is nehéz feketén fehéren látni a dachaui "igazságosztást", sőt nem is lehet.

Kullancs1983 2012.11.23. 01:55:20

@régi_vendég: Na jó, SS-kórház. Ott a front, harcok folynak (az amerikaiak sem az égből pottyantak oda) a tábor mellett meg ott egy kórház. De nem, oda semmi katonát nem visznek, vagy ha igen, akkor már meg is érdemli hogy kivégezzék. Oradournál meg előtte megtámadtak egy német oszlopot, szóval innentől kezdve nem is értem miért volt tárgyalás, meg miért ítéltek el bárkit. Vagy netalántán, esetleg, lehetséges hogy ez is háborús bűncselekmény volt, bármennyire nehéz is feldolgozni egyeseknek?

régi_vendég 2012.11.23. 02:43:28

@Kullancs1983: és? ki kapta meg a jogos büntetését? kit végeztek ki? hányan álltak oda a bíróság elé az oradouri civilek (köztük 207 kisgyerek) lemészárlásáért? hmmm?
az jobban esne neked, ha a bíróság menti fel az indiánt?

Kullancs1983 2012.11.23. 09:38:51

@régi_vendég: Nem értelek. Ugyanez pepitában szerinted nem is bűn, akkor most miért zavar, hogy nem ítéltek el senkit? Sőt, akiket ehhez hasonlókért mégis elitéltek, azokat is rehabilitálni kellene, nem? Vagy esetleg befejezed itt a szerecsenmosdatást, és belenyugszol hogy ez is sima háborús bűncselekmény volt, csak épp a győztesek nem szoktak eljárást indítani ilyenért a saját katonáik ellen.

Bloodscalp 2012.11.23. 11:23:51

@Kullancs1983: szóval nevetséges vagy, mit nem értesz a válaszon?

Kullancs1983 2012.11.23. 11:47:10

@Bloodscalp: Márhogy melyiken? Egyébként azt nem értem, hogy akkor most szerinted aki csak a németek oldalán harcolt, az mindenki bűnös?

régi_vendég 2012.11.23. 14:30:06

@Kullancs1983: elég baj hogy nem érted.
de akkor vegyük át +1x:
dachau: "A helyszíni jelentés szerint 122 őrt lőnek le, köztük sebesülteket a tábor melletti SS kórházban." tehát 122 láger őr akik közül többen megsebesültek ilyen-olyan okok miatt, ezért vannak a kórházban.DE! a mondat tanúsága szerint őrök, nem szerencsétlen lúdtalpas ss katonák. ők azok akik korábban gondolkodás nélkül végig nyomták sortűzzel a vagonokat, ők akik korábban nem adtak, sem vizet sem élelmet a raboknak.
"A későbbi jelentések szerint 10-20 SS-t végeztek itt ki, a halottak legnagyobb része a Waffen-SS terepszínű egyenruháját viselte.
A sebesültek közül többeket a helyszínen lelőttek. " tehát még jött hozzá 20, akik nem a kórházban voltak a waffen ss rucijukban, aki "csak" megsebesült azt lelőtték. tovább, "Mások is tüzet nyitnak. A lelőtt foglyok száma itt sem ismert pontosan, egyes források szerint elérte a 346-ot. A helyszínen készült fotón mintegy 60 holttest látható, de ez csak a fal egy részét mutatja." tehát feltehetőleg lelőttek még 346 foglyot, aki csak megsebesült azt ismét meglőtték, nem nyújtottak segítséget nekik. + a foglyok által megölt 40 ss, bár odáig még nem mentél el, hogy a foglyok tettét is háborús bűnnek tituláld, de azért hozzáveszem.
Tehát az amerikaiak lelőttek 528 katonát akiknek nagy része a tábort őrizte (ez derül ki a szövegből) és ezek egy része sebesült volt az ss kórházból. (akik egy jó része ettől még tábori őr volt, csak megsérült. ez derül ki a szövegből) és az amik nem végeztek félmunkát akit nem lőttek le az első sorozattal azt megtették a másodikkal. felelősségre vonás nem történt (hivatalosan, nem hivatalosan ki tudja), nem ítéltek el senkit, nem büntettek meg senkit.
ehhez képest oradournál az ss katonák lábon lőnek majd elevenen elégetnek 190 civil férfit akiknek nagy része öreg, vagy 15 évesnél alig idősebb gyerek, felrobbantanak majd elevenen elégetnek 245 nőt és 207 15 év alatti gyereket (egy templomban!!!) akik, mondanom sem kell mind civilek. a 207 ss katona közül felelősségre vonnak 21 főt, akiket elítélnek, majd felmentenek, vagy mint a tábornokot ki sem adják a németek.
szóval akkor mi fáj neked? hogy nem mondták azt az indiánnak, hogy bűnös vagy, de élj tovább nyugodtan, mert le sem kell szarnod a büntetést mert nálad 100x nagyobb szarzsákok sem ülték azt le?

Kullancs1983 2012.11.23. 14:58:35

@régi_vendég: Na, a kórházat ugorjuk át, biztos úgy van, hogy egy front közeli kórházba nem visznek be senkit csak úgy, még mit nem. Második pont. Oradournál háborús bűnt követtek el. Ezt nem is nagyon szokták kétségbe vonni. Vagy vegyük Malmédy-t inkább, katonákat lőttek le, ítélet is volt. Itt lelőnek pár katonát, mert miért ne, aki fölveti hogy esetleg háborús bűn lenne, az hülye, és különben is oszoljanak, nincs itt semmi látnivaló. Ja, és ez most nem jogvita, hanem történelmi. Utólag se mondjuk azt, hogy háborús bűncselekmény, mert... Miért is?

régi_vendég 2012.11.23. 17:50:56

@Kullancs1983: @Kullancs1983: ha feketén fehéren nézem akkor ok, bűn volt. viszont, - mert nem minden fekete és fehér - a kulcs a történtekhez ebben a mondatban van "11:00 Az amerikai egységek felfedezik a halálvonatot" előbb mint, hogy a tábor területére lépnének. ez kiborította az embereket (amit nem is csodálok) lövöldözni kezdenek, majd a táborban a mozogni képesek mellett, találnak még a krematóriumban tálcákra láncolt félholt embereket akiket simán égettek volna élve is nagy sietve, találtak több raktárnyi mésszel leöntött mezítelen hullát. (a buchenwaldi és az auswitzi "maradékokat") és elborul az agyuk. utána olvastam kicsit és ha jól látom az usa hadvezetése indított vizsgálatot a zászlóalj parancsnok ellen és az orvosi segítség megtagadása miatt is, de patton ezt elutasította. nem adták ki a résztvevő katonáikat.
ha már felhoztad malmedyi mészárlást, akkor nyilván te is tisztában vagy azzal, hogy a dachaui perben hányan álltak bíróság elé, hányat ítéltek halálra és hányat kötöttek fel ténylegesen. szóval, csakúgy mint oradournal. a bevonuló amerikaiak erős felindulásból lelőttek ss katonákat (és őröket) nem hinném hogy közben azt mérlegelték, hogy ezért kapnak e valamit vagy sem. patton nem adta ki a katonáit, ahogy németország sem adta ki az oradouri mészárlást elrendelő lammerdinget. egyébként meg itt az alkalom,nyilvánosak a jelentések, folytassa le no a pert ha akarja, de láthatóan nem akarja. szerinted miért?

Kullancs1983 2012.11.23. 18:11:37

@Bloodscalp: Csak makacs.

@régi_vendég: Mert nem éri meg nekik a diplomáciai bonyadalmat? Oradour ügyében is az elzászi tiltakozások miatt engedtek el mindenkit. Ettől még senki nem mondta, hogy ártatlanok voltak. (Kivéve ha a te logikádat nézzük, mert megtámadtak ott egy német oszlopot, volt ez-az, hát kiborultak... Nem?) Szóval ha itt a blogon, akár csak informálisan egyetértenénk, hogy hát azért az amerikaiak itt bizony háborús bűncselekményt követtek el, ami nem volt szép, már az is jó lenne. De egyeseknek ez még mindig sérti az erkölcsi érzékét, vagy tudomisén mijét, és tovább vergődnek, hogy hát rendben van az. Igen, rád (is) gondolok.

régi_vendég 2012.11.23. 19:15:23

@Kullancs1983: ó basszus, neked tényleg csak az a gondod ezzel az egésszel, hogy az amerikaiak tündökölnek és az ő katonáik szeplőtlennek látszanak. akkor ne törjük magunkat tényleg.:-) az oradouri esethez: ha a németek legyaktak volna egy francia ezredet, akkor ok idegesek voltak, de egy teljesen civil falut... és ha csak oradour lett volna az egyetlen olyan eset amikor nem találták meg az arányos választ... (lidice, sant'anna di stazzema, stb stb) és igen vannak a szövetségeseknek is túlkapásaik (drezda pl) és ők is voltak rosszfiúk. elég biztos vagyok abban, hogy senki nem gondol úgy az ami katonákra mint makulátlan úriemberekre. ebben informálisan egyetérthetünk. :-)
gyerekként voltam az nszk-ban állomásozó amerikai katonák "lakótelepén" münchenben. annyira nem volt lehangoló mint egy orosz lakótelep mo-on, de még így is sok faszfejet fújt ott is össze a szél. nincsenek illúzióim róluk, de a tárgyalt esetben megértem a motivációikat, és nem azért mert imádom a hős amerikaiakat, hanem mert ember vagyok. (egyébként arról nem olvastam sehol, hogy pl dachaunál a civil lakosságot öldösték volna, a német módi szerint. takarítani behajtották őket azt tudom, de azért az mégsem az élve égetés kaliber ugye...)

Kullancs1983 2012.11.23. 19:50:44

@régi_vendég: Oradournál civilruhás ellenállók (tudod, a "la resistance") támadta meg a németeket, meg egy kicsit meg is szadizták őket állítólag. Mire az ideges németek leradírozták a falut. Ez így akkor rendben van?
Egyébként ha visszaolvasol láthatod, hogy az amerikai katonák valahogy mégis gátlástalan úriemberek, a németek azt kapták amit érdemeltek, és különben is aki mást mond az náci, és nincs itt semmi különös, legalábbis sokak szerint.

régi_vendég 2012.11.23. 20:15:40

@Kullancs1983: szvsz és ezt most ne vedd rossz néven, túl egyszerűen osztod az embereket jókra és rosszakra. semmi nem ilyen egyértelmű. azért mert a szövetségesek megszabadították a világot és főleg európát a hitleri németországtól azért hála és köszönet, az hogy közben barmok voltak ők is az nem vita tárgya részemről. (nagyanyánk elmesélése szerint inkább 10 német mint egy orosz katona, nagyapánk szerint inkább 10 amerikai mint 1 orosz) az hogy voltak túlkapásaik az is vitán felül van, DE szvsz erre nem a dachaui esetet kell citálni, mert ez túl sokrétű.(drezda jobban eladható)
egyébként, mint olvasom, a tábort védő ss katonák között sok magyar is volt. indítsanak a helyi nackók pert. jól fog mutatni a másik idiotizmus csúcsa a máv per mellett mint ellenpólus. ha másra nem is, arra talán jó lenne, hogy felhozná a szart is és egyszer az életben a magyar társadalom is lenne olyan szíves és szembenézne a tetteivel (nem a tárgyal esetre gondolok elsősorban) és akkor mi is tiszta lappal kezdhetnénk mint a németek.
(oradourt meg hagyjuk érted te h mit akarok mondani nem magyarázom tovább.)
most, hogy ezt így jól megmondtam én léptem, további jó és konstruktív vitát neked/nektek!

2012.11.23. 20:39:31

Erősen figyelem a vitátokat, de akárhogy olvasom, úgy látszik, mégis elvesztettem a fonalat.
Most konkrétan miről is vitáztok, miben nem értetek egyet? :)

régi_vendég 2012.11.23. 20:51:47

még mindig a dachaui túlkapások megítélésében. :-)
na de most tényleg mentem túlságosan beszippantott ez a téma és annyira nem vidám.

Kullancs1983 2012.11.23. 20:53:11

@régi_vendég: Sokak számára viszont (mint már írtam) minden amit a szövetségesek tettek jó, de legalábbis elfogadható, míg minden, amit a másik oldal tett gonosz, esetleg csak kevésbé rossz. Közben meg (már ha az én véleményem is számít) mindkét oldal igyekezett tenni a dolgát, úgy ahogy épp sikerült. És itt sem a világot akarom megváltani (az ilyen terveimet asszem 17 évesen adtam föl) csak néhány ember már az én lepkelelkemnek is túl szemellenzős. (A szembenézés nem tudom honnan számít elégnek, Magyarországon ma van vagy 3-4 emléknap évente, kárpótlás, mittudomén, mondjukrá Izraelt Németország sokkal jobban támogatja, de nekik egyrészt van miből, másrészt ők nem csak húsz éve lettek barátok, míg Magyarországnak több mint negyven évig csak a Szovjetunió barátai voltak a barátai.)

@zombigyilkos: Olvass vissza, és megtudod. Ráérsz, nem? :D

2012.11.23. 21:41:29

@Kullancs1983:
Hát ez az! Hiába olvasom, még mindig nem esik le hogy pontosan miben is nem értetek egyet. :)

Kullancs1983 2012.11.23. 22:11:24

@zombigyilkos: Az események és a résztvevők megitélése terén voltak nézetkülönbségek, ezeket azonban ha nem is egyszerűen, de sikerült elfogadható szintre redukálni. Nagyjából.

ember100 2012.11.23. 22:51:00

@Soshii:
Helló !
Azt ugye tudod hogy mi az az egyéniség , és itt estefele nem egy irodalomszakkörben vagyunk :)

ember100 2012.11.23. 22:54:41

@Kullancs1983:
Helló !
Látod véded a védhetetlent a Waffen SS t pedig nem kellene , de mint látom ezt többen is megírták Neked , és ez itt se nem irodalom se nem történelem szakkör , meg hely , idő sincs a nagyon részletekre :) a történelmet glogáblisan kellene vizsgállnod .
Most lelépek :)

Kullancs1983 2012.11.23. 23:03:11

@ember100: Miért is védhetetlen? Egyébként (bár nem szeretném én megmondani milyen blog is ez itt, de) ez egy virtuális történelemszakkör. És több mint 450 komment után szerintem már ne kezdj aggódni a helyhiány miatt. Tehát?

ember100 2012.11.23. 23:49:14

@Kullancs1983:
Helló !
Öreg a a Waffen SS védhetetlen , tudod olyan mintha egy gyerekgyilkost védenél, az a több száz -ezer rémtett amit elkövettek . Látod az a védhetetlen !

Kullancs1983 2012.11.24. 09:25:38

@ember100: Na, akkor most próbáld meg kifejteni, hogy vajon mi volt az a több száz-ezer rémtett, jó?

Rosszindulatú Vászka 2012.11.24. 09:34:55

Más. De témába vág.

Nesztek, egy legújabb fejlesztésű maroklőfegyver. Még kísérleti darab, nem teljesen kiforrott. Bár teljesen automat öntöltő fegyver, semmiféle biztosítékkal nem rendelkezik, ezért tűzkész állapotban nem hordható biztonságosan. A lövedék törkolati sebessége lőszerfüggő, a markolat és váz teljes egészében értékes rétegelt lemezből készült.

www.gifak.net/2012/11/future-weapons.html

@ember100: a legtöbb törzsvendég itt nem az erkölcsi tanulság okán kíván csetelni, hanem csak és kizárólag hadtörténeti illetve haditechnikai eseményeket és tárgyakat megvitatni. Itt sem az volna a főcsapásirány, hogy a náci bácsik rossz bácsik voltak, sőtm itöbb, még csak nem is a vitaalap, ez ilyesféle erkölcsi értékítélet úgy vélem kívül esik a blog eseményhorizontján. persze lehet rajta rugózni, mint a klasszik görög drámákban a közmegegyezéses "igazságokon", de nincs sportértéke, ellenben uncsi. Épp az volna a mentális kaland, ha más szemszögből nézhetnénk kicsit az eseményeket, mint a hivatalos történelemfelfogás. Mert az megintrcsak uncsi és nem kaland.

De legyen neked: én abban látom az eset igazi tragédiáját (bár volt már), hogy mikor a jenki katona hentel (vagy szted igazságosan cselekszik, ahogy emberileg elvárható és tolerálható), hogy abban a pillanatban, mikor a jenki vitéz rambózni kezd, ugyanarra a szintre esik, mint a gyűlölt náci rendszer alávaló kiszolgálója. pont olyan etikailag és erkölcsileg zombi biomechanikus zombikatona lesz, vagy még rosszabb, mert ő önként vetkőzött ki az emberi mivoltából. Persze könnyű ezt is a nácikra kenni, de az megintcsak érdektelen és pont a náci-kommer bűnöskeresős torz világkép lelence volna.

Sztem.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.11.24. 11:02:32

@Rosszindulatú Vászka:

nézz be holnap. lesz fenn egy érdekesség.....

ember100 2012.11.24. 14:45:56

@Kullancs1983:
Helló !
Hagy ne kelljen egyesével felsorolni de egy kevés-Le Paradis-nél brit, Malmedy-nél amerikai hadifoglyok legéppuskázása ezek a leghíresebbek , és nürnbergben a Waffen SS-t háborús bűnös szervezetnek minősítette persze a győztes fél !
De mi kell ennél több még ????

Kullancs1983 2012.11.24. 16:45:55

@ember100: Na, dehát az teljesen érthető volt, mert a feszültség, meg hogy harcoltak ellenük, meg különben is, nem? Az amerikaiak itt géppuskázták le a foglyokat, meg találok neked még egyet-kettőt, akkor az is védhetetlen bűnös lesz, ugye? Jó, kivéve hogy őket nem minősítették háborús bűnösnek, de ami késik nem múlik, és itt különben sem a jog, hanem az erkölcs számít, nemigaz? Hát kell neked ennél több, nyuszifül?

ember100 2012.11.24. 18:47:10

@Kullancs1983:
Helló !
Akkor , a cikkben leginkább azt láttam hogy a táborban levő raboknak " segítettek " talán hírtelen felindulásból az amerikai katonák , nem egy szép dolog , DE a Waffen SS hidegvérrel előre megfontolt szándékkal tette amit tett ráadásul állami segítséggel támogatással :( , írtam példákat is :) EZ a legnagyobb különbség a két esemény között , ezt azért érted , jó az a nyuszifül :) egy sokat kibíró növény :)

Kullancs1983 2012.11.24. 19:43:41

@ember100: d maz amit, ,és honnn tudod, ne? Meg olaszországban honnan, de aztse vetted, érted? Segítség utasítés,, de körülményes.

És megkérlek hogy a gondolataimra válaszolj, és ne a helyesírásomba meg a fogalmazásomba köss bele, jó? :)

ember100 2012.11.24. 22:23:21

@Kullancs1983:
Helló !
Remélem ezeket tőlem ollóztad össze :)
Vagy mi ez itt , nem értem ?
Ja lehet hogy irónia ? :)
Azért pontosíts :)
Meg annyira nem lehetett vészes a dolog 1-2 elgépelés , helyesírási hiba attólhogy azt írom hogy hüje attól még meg kellene értened :)
De azért a lényeget Te is elkaptad," Le Paradis-nél brit, Malmedy-nél amerikai hadifoglyok legéppuskázása ezek a leghíresebbek "és Malmedy ?
Óóóó dicső ,méltatni való Waffen SS :(hogy a tizedét- századát kaptákmeg annak a bűnöknek amiket elkövettek , és ne mondd hogy ártatlanok voltak én sem lépek be a F.... be :),és ezt a kényszersorozással sem lehet magyarázni lehet dezertálni és akkor talán túlélni....

Kullancs1983 2012.11.24. 22:41:15

@ember100: Csak próbáltam a te színvonaladon írni. Kellemetlen, mi? Egy mondatomat se tudtad megcáfolni, látod?
Egyébiránt úgy tetszik ez a hozzáállás, el lehet szökni, meg ilyenek... Aztán hová? Miből? Mi lesz utána?
Félreértés ne essék, nem mondtam, hogy soha nem követtek el semmit. De ezért most mindannyian bűnösök, az amerikaiak, britek, stb. ha el is követik ugyanazt, az nem számít, és érthető, meg különben is. Francért nem nyerték meg a németek a háborút (legalább itt Európában) most biztos azt írnád, hogy micsoda hősök voltak, és nem is érted hogy lehetnek olyanok akik ezt kétségbe vonják.
És tudod a II. világháború épp azért tört ki, mert az I. világháború után kb. ugyanez volt a hozzáállás a győzteseknél, mint most nálad, és változtatni akartak rajta. Nem is csodálom.

ember100 2012.11.24. 22:51:46

@Kullancs1983: Helló !
Öreg Te nem az én színvonalamon akartál írni , hanem bosszantani:) nem jött össze :) amiket írtál azok a kiragadott szavak "példák " voltak de ha gondolod :)"ne hogy Francért " ezeket Te írtad ugye nem tudod a mondadóját megcáfolni :) vicces :)
Na akkor még egyszer a Waffen SS tömegesen az állam által segítve , tágogatva követte el a rémtetteit EZT érted ugye ? nem véletlenül lettek a háború után tiltott szervezet, az amcsik , angolok , ruszkik pedig nem ! ezt is érted !
Na ez a legnagyobb különbség !

Kullancs1983 2012.11.25. 00:01:10

@ember100: Nem csak a Waffen-SS-t nyilvánították bűnössé, ahnem az egészet, de te annyira elvagy a fegyveresekkel, hogy a közönségeseket (akik pl. a táborokat őrizték) talán kétszer ha megemlítetted. Mert te értesz hozzá, mert olvastál könyvet. Az amerikai tengerészgyalogosok a japánokkal harcoltak, foglyokat nem igazán ejtettek, a helyi lakosokat nem tudom mennyit abajgatták, de azért simán be lehetett volna tiltani, nem? Ja, csak ők a győztesek voltak. Az NKVD sem épp az emberbaráti tevékenységéről lett híres a háborúban, a szovjet háborús bűnök is külön kategória lehetne, de ők se lettek betiltva. Tehát akkor ez mind rendben van szerinted? Nem az számít ki mit csinált, hanem hogy betiltották vagy nem?

Ja, amúgy asszem én vagyok a fiatalabb. Nyuszifül.

2012.11.25. 09:49:24

@ember100:
"Na akkor még egyszer a Waffen SS tömegesen az állam által segítve , tágogatva követte el a rémtetteit EZT érted ugye ? nem véletlenül lettek a háború után tiltott szervezet, az amcsik , angolok , ruszkik pedig nem !"

Nem nagyon akarok beleszólni a vitátokba, de itt most elég nagy baromságot írtál.
Korábban írtam már neked, hogy előbb tájékozódj a Waffen SS-ről, és csak utána ítélj. Az írásaid alapján csak pár felületes információd van róla. Egy ilyen szakmai blogon ez, hogy is mondjam ... édeskevés. Halottál pár dolgot, amit talán töriórán mondtak neked, talán máshol szedtél össze, és ennyi amit fel tudsz mutatni. De pontos információd arról, hogy hogyan is működött a Waffen SS, hogy miket tett, és hogy a szövetségesek hasonló alakulatai hogy működtek és mit tettek, láthatóan fikarcnyi sincs. Valami olyan érzésem van, mikor téged olvaslak, hogy egy 14 éves lelkes fiatal írogat ide, aki kezébe kapott egy (töri)könyvet és az lett számára a Biblia ebben a témában. Ami oda van írva, az neki szent és sérthetetlen. Bárki bármi mást mond, az meg baromság.

Külön érdekessége a dolognak, hogy jóformán ugyanazt mantrázod állandóan. Bizonyítékot, érvet, forrást nem írsz, csak kijelented, hogy úgy van, és pont. Ezzel kapcsolatban azért elárulnám, hogy attól, hogy sokszor írod le, még nem lesz igaz.

No mindegy, folytassátok csak. :)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2012.11.25. 11:30:26

ajánlott olvasmány - egy náci lágert felszabadító katona pszichiátriai eset lesz az "élményektől":
Dennis Lehane: Viharsziget

ember100 2012.11.25. 23:31:36

@Kullancs1983:
Helló !
De jó , most visszalőhetek :)"ahnem" EZ tetszik, és látod megértettem :)
Ne izgulj, a sima SS -t is útálom meg a GESTAPO -t meg az összes nácit , fasisztát ja , meg az egész 3. birodalmat !! Ez van .
Mmmmeg szszeretemmm azt is , látod már dadogok is :) hogy ilyenkor mindíg jössz a többiekkel amcsik , ruszkik DE itt egy koncetrációs táborról és az őrzőikről volt szó , a amerikaiakról meg a japcsikról beszéljünk akkor amikor elolvasod hogy a japánok emberi húst ettek , szív , máj ... meg miket csináltal az ottlakókkal ,persze mert ......a disznó amerikaiak vissza akarták foglalni a szigeteiket de ez itt most OFF topic:)

ember100 2012.11.25. 23:41:54

@zombigyilkos:
Helló !
Szeretem amikor mindenki osztja az észt :)meg azt is hogy itt mindenki legalább 1 könyvet tudna írni erről a témáról , csak én nem :) meg persze senkinek sem kell bizonyítékot , forrást csatolnia abeszámolóhoz , csak nekem :) ja , és az én érveim persze nem érnek semmit sem.
De egyszerűbb lenne azt írni hogy ez a blog a Waffen SS megdicsőítésére van itt és itt csak azok írhatnak akik nem tévesztenek gépírás közben , 100 % os a helyesírásuk , egy Jókai a stílusuk és különben is imádját , védik a Waffen SS , (SS , SA , GESTAPO ....)!!!!!
Már a megalakulása óta ismerem a Waffen SS , SS GESTAPO, SA.. történetét , persze nem láttam nem voltam ott , de amit lehetett elolvastam ezekről , mint írtam ismerd meg ellenséget , és ezek a szervezetek és amiket képviselnek finoman szólva sem tetszenek , szimpatikusak !
Na ennyit :)

2012.11.26. 06:56:57

@ember100:
Süt az írásodból a gyűlölet. És ez kiegészül tudatlansággal. Pontosabban inkább a tudatlanságod miatt gyűlölködsz. És emiatt írsz sületlenségeket. De nem baj, kell az ilyen is. Legalább jókat nevet a többi ember. :)

ember100 2012.11.26. 09:07:48

@zombigyilkos:
Helló !
Milyen győlölet ? :)és milyen sületlenség ?és a tényeid , melyik rész volt a sületlengég?
Ezt a tudatlanságot meg hagyjuk és ha nevetni akarsz inkább nézz Magadba hogy kiket védsz ! de azon inkább sírni kellene !!!
Ja és a gyűlölet azt jelenti hogy nem szeretem ezeket a testületeket ?

Kullancs1983 2012.11.26. 10:39:07

@ember100: Mondtam én olyat, hogy itt mindenki hibátlanul ír? Nem. Azt írtam, hogy bárkivel előfordulhat, csak nálad túl gyakori. (Olvass vissza ha nem hiszed.)
Amit (szintén fentebb) írtam azt továbbra is fenntartom: Nem az számít, hogy ki teszi, hanem hogy mit. Ez ezen a blogon (meg mostmár egy másikon is, de ez hosszú) afféle alapszabály. Volt valamikor. És tényleg nem én akarom megmondani, hogy milyen blog is ez, de szerintem elég jól eltévedtél a megitélését illetően... No mindegy, a te bajod.

2012.11.26. 11:38:24

@ember100:

"Milyen győlölet ? :)"
Többek között ez:
"Ne izgulj, a sima SS -t is útálom meg a GESTAPO -t meg az összes nácit , fasisztát ja , meg az egész 3. birodalmat !!"

"és milyen sületlenség ?"
Pl. ez:
"és különben is imádját , védik a Waffen SS , (SS , SA , GESTAPO ....)!!!!!"
Csak mert hogy:
1. Senki nem védte ezeket.
2. Még kevésbé imádják.
3. Szó sem volt SA-ról meg Gestapo-ról. Azt csak a te elvakult gyűlöleted hozta be a képbe, mert egybemosod azt, ami egyébként egyáltalán nem azonos. Csak te beszéltél ezekről, senki más.
Ez tehát sületlenség.

"inkább nézz Magadba hogy kiket védsz"
Nem védek senkit. Lásd feljebb.

"Ja és a gyűlölet azt jelenti hogy nem szeretem ezeket a testületeket ?"
Lásd feljebb. Illetve lásd a kommentjeidet. Pl.:
"Hát ennyirt a felsőbbredű fajról , németek , fúj ! "

Javaslom, csak olvasgass még, mert akinek a Waffen SS egy kalap alá tartozik a Gestapo-val, az nagyon nincs képben ezekkel a szervezetekkel.
Aki meg fasizmust emleget egy nemzetiszocialista állam/szervezet esetében, az még a legalapvetőbb középiskolás szintet sem üti meg.
Először pár törikönyvet javasolnék, esetleg némi netes olvasgatást. Ha máshol nem, hát a wikipédián, mert kezdésnek megteszi. Úgy kicsit képbe kerül az ember azzal kapcsolatban, hogy a fasizmus és a nemzetiszocializmus nem teljesen ugyanaz. Talán az sem baj, ha ezek lényegét és célját megérti valaki, nem csak annyit szűr le belőle, hogy "fújrossz".
Utána lehet folytatni a történelmi témájú könyvekkel. Első körben a Hajja&Fiai sorozatú könyveket javaslom, mert alapnak nagyjából jók, könnyen érthetőek, olvasmányosak, és elég jó a forrásmegjelölésük is. Később lehet folytatni a komolyabb dolgokkal is.
Persze nem kötelező, viaskodhatsz itt ismeretek nélkül is. Nekem nem lesz sem több, sem kevesebb. :)

ember100 2012.11.26. 23:54:35

@Kullancs1983:
Helló !
Oszt mennyire gyakori , mint az 5 találatos lottó ? :)
Persze én más lehetek :)
na jó csak vicceltem !
A ki teszi ,mit tesz dologban csak annyit hogy nem lehet a cselekedetet az embertől elválasztani!Tudod a BTK ban is van a hírtelen felindulásból elkövetett és az előre megfontolt szándékkal elkövetett cselekmények közti különbség !!!!!
EZT ÉRTED ?????
Ez itt a legnagyobb különbség .

ember100 2012.11.27. 00:18:43

@zombigyilkos:
Helló !
Tetszik ahogy kiforgatod a szavaim , tényleg jó :)
Igenis védtétek a Waffen SS -t azzal hogy ennyire elítéltétek a KZ ben fogvatartottak megöltek + amcsik 100-200 németet , persze nem egy hőstett de megérthető :(
A fasizmus kontra nemzeti szocializmus javaslom olvass másokat is el , azért nevezték el szocializmusnak mert így eladhatóbb volt az egyszerü embereknek , Göbbels ,tudom , a fasizmust a jó öreg Mussolini találta fel :)
Látod most is azzal jössz hogy egy kalap alá veszem a Waffen WW a GESTAPO val EZ neked sem tetszik , mert a GESTAPO t Te is elítéled , a Waffen SS pedig nem , ÉRTED ugye ?:)
Akkor hogy is van ez ????
Ha mint rendszert nézed németországot ,miért lett létrehozva a Waffen SS ?
Csak nem a hősies Wehrmacht ellensúlyozására , esetleg egy támadó háború segítésére hmmmmm nem is tudom , tehát most és itt is kellene egy ilyen " sereg " ??? , lehet hogy nem érted , de már a megalakításuk is népellenes volt ! kb. mint Pinochet titkosrenőrdsége volt .de ez egy kicsit OFF volt :)

2012.11.27. 08:11:02

@ember100:
Javaslom, hogy most ennek rugaszkodj neki még egyszer.
Egyrészt azért, mert az idegességedtől már azt sem tudod, mit írsz. Másrészt amit írsz, az is összefüggéstelen badarság.
Utána ha sikerült, szólj.

ember100 2012.11.27. 09:20:03

@Frizuravarjú:
Helló !
Ja meg a mongolok lerohanták fél európát , nem OFF egy kicsit amit írsz ?
Azért látom szereted a zsidókat :)

ember100 2012.11.27. 09:22:21

@zombigyilkos:
Helló !
Nem vagyok egy ideges fajta :) ne izgulj , se a fogalmazásommal se a mondanivalójával nincs semmi baj :)

Kullancs1983 2012.11.27. 09:27:01

@ember100: Ajvé... Erre írtam, hogy ha én megfojtom az exemet, mert egy szemét ribanc, akkor lehet hogy enyhébb büntetést kapok, de nem fogja a bíróság megsimizni a kis buksimat, és felmenteni, mert megérdemelte, és érthető felindulásból cselekedtem. Nem igaz?
A rettenetes történelmi ismereteidről meg csak annyit, hogy Goebbels (mert így írják) még sehol sem volt mikor a pártot már NSDAP-nek nevezték, ráadásul elődjét, az igencsak hasonló elveket valló Német Munkáspártot (mert ez még ilyen nem szocialista név, bizony) már Mussolini színrelépése előtt megalapították... Az ideológiai különbségekbe már tényleg bele se kezdek, úgyse értenéd.
Szóval, hogy is volt az, hogy te tudsz mindent, mert olvastál róla?

ember100 2012.11.27. 09:51:20

@Kullancs1983:
Helló !
Igaz , enyhébb büntetést kapsz , akkor látom hogy tudod mia két cselekedet közt a különbség :)
Igen Goebbels de másfele is figyeltem , beszéltem :( és tényleg vagy egy évet késett a belépéssel és utána Hitler után a második harmadik vezérszónok volt és az egyik fő ideológus !
Na az hogy a pártot előtte hogy hívták hát az mindegy (DAP ) de akkor sem a népért , munkásokért volt ,csak a nevében !
Mussolini csak a hasonló ideológia , de egy kicsit finomabb kivitelezés miatt került a képbe :)

Kullancs1983 2012.11.27. 10:12:33

@ember100: Ó, jaj. Szóval ha jogos felindulásból fojtom meg az nem emberölés szerinted? Mondd hogy védőügyvéd vagy! Lesz egy jó ügyed..:D
Na, a nácitöri meg... Figyelj, reggel van, még nem kávéztam, elegem is van... Muszáj neked ilyen hülyének lenni? Wikipédia bazdmeg, dedósoknak van, ingyenes... Olvasgass már egy kicsit mielőtt hülyeségeket beszélsz, a francnak van kedve internetes népnevelőt játszani. Éééértem?

2012.11.27. 10:21:12

@Kullancs1983:

"a francnak van kedve internetes népnevelőt játszani"

;))

Conan The Librarian 2012.11.27. 12:19:15

Hagyjátok már szerencsétlen, ő már ilyen marad. Fogalmazni se tud, keveri a szezont a fazonnal, önmagának mond ellent, kettős mérce, stb stb... Classic newbie troll.

Kamilla17 2019.02.01. 05:54:50

@régi_vendég: Hát csak arra mondatra szeretnék reagálni, hogy az egyes nemzetiségekre hogyan reagáltak a nagyszüleid. Az én apám hadifogságban volt a Szovjetúnióban 3,5 évig, együtt a németekkel. Ő az oroszokat szerette meg mégis, nem a németeket.
süti beállítások módosítása