Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Egységes hírszerzési központ - vitaposzt

2018.05.04. 10:37 tiboru

mtva.jpgMa reggeli rádióinterjújában a miniszterelnök felvázolt néhány intézkedési tervet, s többek között a hamarosan felálló Miniszterelnöki Kormányirodáról, ennek feladatairól is beszélt. Az új kormányzati intézménnyel kapcsolatban ezt is mondta:

"Itt lesz majd egységes hírszerzési központ is, amely lehetővé teszi, hogy Magyarország ebben az erőteljes nemzetközi versenyben egy jobb információs, hírszerzési tevékenységet tudjon felmutatni."

Blogunk olvasói tudják, hogy Magyarországnak per pillanat két hírszerző szolgálata van: a katonai információkat összegyűjtő, értékelő és elemző KNBSZ (Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat) felderítő szakága, illetve a polgári hírszerzéssel foglalkozó IH (Információs Hivatal). Egy kicsit bővebben ezekről itt olvashatsz.

A kérdés, amit szakavatott olvasóinknak vitaindítóként felteszek, a következő: egy újabb adminisztratív vízfejről beszélünk-e, amely teljesen felesleges és csak arra jó, hogy fontoskodó bürokraták és politikai zsoldosok okoskodjanak egy olyan, valóban egyre neuralgikusabb területen, mint amilyen a hírszerzés, vagy egy logikus és jelentős lépésről, ami elősegíti (elősegítheti) a katonai és a polgári hírszerzési értesülések összevonását, egységes elvárásokat teremt és megkönnyíti a stratégiai kormányzati döntések előkészítését.IH_nyit.jpg

Szerintem mindkét lehetőség benne van a pakliban. A szervezett bűnözés elleni egységes fellépés területén már volt egy-két méretes pofáraesés, emlékezzünk csak az egykori SZEBEKK-re (Szervezett Bűnözés Elleni Koordinációs Központ), amely látványos kudarcot vallott; hiába görcsölt több cikluson keresztül a mindenkori kormány, a titkos információgyűjtést végző bűnüldöző szervezetek (rendőrség, vámosok, határőrség, stb.) gyakorlatilag bojkottálták az információk megosztását. És a két, már említett hírszerző szolgálat eltérő "vállalati kultúráját", a katonai és a civil mentalitás közötti különbséget ismerve bizony nem tartom kizártnak, hogy ebben az esetben is kudarcot fog vallani az összefésülés.

knbsz.jpgPersze még az is lehet, hogy valami jó sül ki az egészből, a KNBSZ és az IH felsorakozik az EHK mögé és a szakmai féltékenységet és vetélkedést félretéve fegyelmezetten meg fogják osztani egymással az értesüléseiket. És a haza fényre derül, vagy valami hasonló.

Kulcskérdés, hogy ki lesz az EHK vezetője (reméljük, nem műkörmös lesz), kikből fog állni a stáb, milyen tartalmú lesz az alapító okirata (vagy minek hívják), stb. Szerintem nagyon fontos, hogy a katonai és polgári műveleti területek ne azt érezzék, hogy kaptak egy újabb elöljárót, hogy újabb íróasztalok mögül fognak belepofázni a munkájukba, hanem azt, hogy egy koordinációs szervezet mindenki üdvére egy kölcsönösen előnyös struktúrát teremt, amiből mindenki csak profitálhat.

A gumitalpúak amúgy is nyeregben vannak,  itt ez a tegnapi hír.

Neked mi a véleményed? Hogyan kéne ezt csinálni? Össze lehet hangolni a katonai és a civil kémek munkáját? A kommentek közé várjuk a normális hangnemben megfogalmazott álláspontod kifejtését. 

55 komment

Címkék: magyar nemzetbiztonság titkosszolgálat vitaposzt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kullancs1983 2018.05.04. 12:13:56

Vajon tényleg azt mondta amit mondani akart? Úgy értem tényleg a hírszerző szervezeteket akarják összébb boronálni, vagy megtévedt egy kicsit, és a hírszerzők és elhárítók munkájára gondolt? Titkosszolga, kém, hírszerző, hát mi a különbség egy laikusnak?
Egyébként ha a fent vázolt felállás lesz, én az eddigi gyakorlatra számítok, vagyis hogy egy alapvetően jó lépés lehetne, de nem lesz, mert a politika fogja irányítani.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.04. 12:33:08

@Kullancs1983:

A hírszerzést (a katonait és a polgárit egyaránt) mindig is a politika irányította, rendszertől, kortól és ideológiától függetlenül. És ez érvényes az elhárításra is.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.04. 13:03:53

És talán az a hír is ide tartozik, hogy Pintér Sándor miniszterelnök-helyettes (is) lesz.

proletair · http://lemil.blog.hu 2018.05.04. 19:24:37

@tiboru:

A gondolatsort folytatnám azzal, hogy a Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága továbbra is blokkolva lesz by Németh Szilárd. Még az is lehet, hogy összevonják a Honvédelmi és rendészeti bizottsággal.

Kullancs1983 2018.05.04. 22:25:11

@tiboru: Rosszul fogalmaztam, politika alatt az aktuálpolitikát és az azt képviselő csinyovnyikokat értettem.
A jó Sándornak igazán járt már egy előléptetés így 8 év után. Csak nehogy még feljebb lépjen... Valahogy.

Minorkavidor 2018.05.05. 19:26:31

@tiboru:

Nem úgy van, hogy PS már betöltötte azt a kort, mely után már semmilyen köztisztséget nem vállalhat, max emeritus lehet?

A ?-re visszatérve, vannak jól működő példák ahonnét tanulni lehet? Olyan demokratikus nyugati/nyugati orientációjú országok példájára gondolok melyekkel nem állunk "hadban" ( nem vívunk ellenük függetlenségi és vagy ideológiai háborút). Mer ha példatáradban csak ilyen országok vannak, akkor reménytelen. Ha olyan is vannak amelyekkel nem háborúzunk akkor talán jó is kisülhet ebből a dologból.
Milyen országokra gondolok? Pl. Japán, Ausztrália Új-Zéland, Kanada stb. A felsoroltak ugye demokratikus országok, Kanada kivételével keletebbre vannak, Japán ráadásul nem is tartozik a nyugati kultúrkörbe. Persze ha ezeknél az országoknál nem így működik a rendszer akkor...

morph on deer 2018.05.05. 21:32:00

“...egy újabb adminisztratív vízfejről beszélünk-e”

Mert ez mikor nem így volt?
Mármint: ha a lehetőség adott volr, akkor hétszentség, hogy létrejött egy új hivatal, ha kellett, ha nem!

Hál’isten ápoljuk a hagyományokat.
De jó..!

morph on deer 2018.05.05. 21:34:13

“...egy újabb adminisztratív vízfejről beszélünk-e”

Mert ez mikor nem így volt?
Mármint: ha a lehetőség adott volr, akkor hétszentség, hogy létrejött egy új hivatal, ha kellett, ha nem!

Hál’isten ápoljuk a hagyományokat.
De jó..!

morph on deer 2018.05.05. 21:35:42

@morph on deer:
Elnézést a dupla postért, - átcseszett a blogmotor, sorry!

Gleccsertetű 2018.05.05. 21:41:31

@morph on deer: nem lep meg, h téged még ez is át tud cseszni

Measurer 2018.05.05. 21:54:04

@tiboru: Hmmm.. Az osztrákoknál legalább plurális a demokrácia: egyik titkosszolgálat a néppárté, a másik a szociáldemokratáké
Das HNaA wird der Österreichischen Volkspartei zugeordnet, das HAA den österreichischen Sozialdemokraten. Diese sollen sich seit ihrem Bestehen immer wieder gegenseitig ausspionieren.
www.focus.de/politik/ausland/tid-32425/cia-mossad-bnd-die-geheimdienste-der-welt-oesterreich_aid_1047681.html

morph on deer 2018.05.05. 22:51:48

@Gleccsertetű:
Hogy milyen igazad van!
Most képzeld csak el, hogy mi lenne itt, ha még fideszes is lennék!!!
Még rágondolni is vadregényes, mi?

Tzp 2018.05.05. 23:07:15

Nem szakmai indokok miatt lesz ilyen összevonás, hanem a hatalomkoncentráció igénye miatt.

bontottcsirke 2018.05.05. 23:18:56

Nem lesz logikus, új haveroknak új pénzcsinálda. Kell egy csomó fénymásoló számítógép satöbbi. Valakit ki kell tömni. A feladat másodlagos.

Head Honcho 2018.05.06. 08:05:06

Nem vagyunk még eléggé megfigyelve, ez a magyarázat.

Cycmen 2018.05.06. 09:57:31

A fiúk nem tettek ki magukért a mostani balhéknál? Ezzel a reorganizációval meg lehet szabadulni néhány "nemkívánatos" embertől. Monnyuk ezzel a szakképzettséggel utcára tenni valakit veszélyes.
Kíváncsi lennék hány főkolompos van még állományban azok közül akik a cigóügyben, az átvilágításban, meg a maffiózókkal dumcsizgatásokban benne voltak.

Cycmen 2018.05.06. 09:59:31

@Head Honcho: Nem vagyunk még eléggé megfigyelve, ez a magyarázat.

Ne félj, ha elolvassák ezt a mondatodat, biztosan nem fognak rád állni! :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.06. 10:19:29

@Cycmen:

"...ezzel a szakképzettséggel utcára tenni valakit veszélyes."

Egyetértek, ismerek jónéhány esetet, amikor kirúgott zsaruk és gumitalpúak átálltak a sötét oldalra, de ez benne van a pakliban, nem nagyon van mit tenni a jelenség ellen...

Cycmen 2018.05.06. 10:30:55

@morph on deer: Most képzeld csak el, hogy mi lenne itt, ha még fideszes is lennék!!!

A te képességeiddel ez csak elméleti kérdés! :D

Cycmen 2018.05.06. 10:46:39

@Tzp:" Nem szakmai indokok miatt lesz ilyen összevonás, hanem a hatalomkoncentráció igénye miatt."

Inkább mindkettő. A TEK megalakítása is lehetővé tette egy számukra tiszta, ősbalosoktól mentes szervezet felállítását! Az ősbalos pl. az őrezred, nem is ők vannak beosztva Orbánék mellé.
Egyébként ebben semmi kirívó nincs, a világon mindenhol lecserélik a másik oldalhoz hű kádereket fontosabb helyeken. Másként tenni őrültség lenne.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.06. 11:17:15

@Cycmen:

Hát most csak egy ellenpélda: a köztudottan szocdem Jörg Ziercke 10 éven át volt a Bundeskriminalamt (német szövetségi rendőrség) főigazgatója, ebből 9 évig a Merkel-féle kereszténydemokraták voltak kormányon :-)

Cycmen 2018.05.06. 12:03:29

@tiboru: Nem tudtam, meg ellenpélda mindenre van. Mindenesetre tudtommal Németországban nincs akkora felfogásbeli különbség alapvető kérdésekben a pártok között mint nálunk.
Ott van egy libsi illemkódex ami betartanak minden oldalon.
A bevándorlásellenes párt gondolom egy árva parancsnokot sem jegyez? :D

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.06. 12:14:38

A magyar hírszerzés hagyományosan szart se ér. Ez teljesen rendszrefüggetlen.

Jellemzően a magyar hírszerzők bunkók, akiket máshová nem vette fel. Bár az utóbbi években volt javulás, de ez ma is csak az alacsonyabb beosztásokban érezhető, a középszint és a vezetőség hozzá nem értő emberekből áll.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.06. 12:20:54

@Cycmen:

"A bevándorlásellenes párt gondolom egy árva parancsnokot sem jegyez? :D "

Majd ha kormányra kerülnek :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.06. 12:22:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Mondjuk én pont fordítva hallottam: az utóbbi időkben hígult fel elképesztő mértékben a szakma, aki még értett hozzá, azt vagy kirúgták, vagy elmenekült magától.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.06. 12:24:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ahhoz pedig, hogy a magyar hírszerzés "hagyományosan szart se ér", csak annyit, hogy de, a katonai hírszerzésünk például elég komolyan tolta az ipart már a komancs időkben is (Conrad-ügy pl.), aztán a délszláv polgárháborús időszakban dettó.

Mr. Neutron 2018.05.06. 17:28:42

Egy újabb bölcs döntés a Miniszterelnök Úrtól. Szakmai véleményem szerint a hírszerzés indokolatlan szervezeti széttagoltságának felszámolása a szinenergiák kihasználása révén javítani fogja a hatékonyságot.

30-06 2018.05.06. 18:19:05

@proletair: Aminek az elnöke Kósa Lajos. muhahaha

30-06 2018.05.06. 18:21:03

@Minorkavidor: P.S. mint "demens emeritus" szerintem jól hangzana

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.05.06. 18:26:58

Nagyon helyes. Ideje kisoporni innen a sok külföldi beavatkozót.

proletair · http://lemil.blog.hu 2018.05.06. 18:40:18

@30-06:
Hát pont ezért is. Lali most ki lett tessékelve a homokozóból.

SzLH 2018.05.06. 18:53:22

Hány hírszerző, illetve elhárító szolgálat volt a szocializmus építésének idején? Ugyanígy megkérdezném, hány szolgálat dolgozott a két világháború között? Valahol azt olvastam, hogy a földalatti kommunista sejtek felkutatásában a németek (1933-1945) magyar segítséget kértek és kaptak.

backbencher 2018.05.07. 22:29:13

@tiboru: 2018.05.06. 12:24:03

1. Nagy kerdes, hogy mik lesznek a feladatai ennek a "Miniszterelnoki Kormanyirodanak", mar ha ez lesz a vegleges neve, es hogy kinek a vezetese alatt, milyen szervezeti besorolassal jon letre.
Szerintem szigoruan hasrauteses alapon az alabbiak vmelyike lesz:

1.1 Uj hirszerzesi kozpont "tiszta lappal".
Emellett szol az, hogy Mo. tobb eve nem vagy csak jelentos kesessel, korlatozasokkal tud hozzajutni tobb informaciohoz, fejleszteshez a NATO-egyuttmukodes keretein belul, mert 2012 vege ota a magyar "tarsszervek" (KNBSZ, IH, AH) NATO bizt. besorolasa mindmaig "nagyon magas kockazatu" - az oroszokenal egy fokkal enyhebb - (azelott magas kockazatu volt). Elvileg itt lehetne azzal takarozni a tobbi tagallam fele, hogy ez egy uj, tiszta alappal indulo informacios (ertsd: hirszerzo) szervezet, de akkor ahhoz az is kell, hogy a mar eddig meglevo magyar tarsszervek folott alljon mind koordinacios mind cselekvesi szabadsag tekinteteben.
Raadasul a mar evek ota leromlott minositest akarcsak 1-2 fokkal visszatornazasahoz is massziv isteni csodak sorozataval felero akciok jelentesek kellenenek min. 5-8 even at.

1.2 Belso kormanyzati elemzo-koordinacios kozpont.
Emellett szol az, hogy igy kozvetlen es folyamatos ralatast nyujtana a tarsszervek altal beszerzett infokra az eddigi eseti rendkivuli es heti osszefoglalo jelentesek mellett, es - human, hardver eroforrasoktol fuggoen - gyorsan lehet ellenorizni a tarsszervektol kapott infok, jelentesek valoszinu kockazatat, valodisagat, es mint a JIC, infogyujtesi strategiat hatarozna meg.
Egyfajta kevereke lenne a Joint Intelligence Committee-nek es a 2 vh kozotti magyar Kormanyzoi Kabinetirodanak.

1.3 "Sima" gazdasagi hirszerzes.
Emellett szol az hogy a korabbi magyar gazd. hirszerzes 1989-1993 kozott a volt szoc. nagyvallalatokkal egyutt leepult, de a Mo-ra betelepult multikhoz beepitett "szolgalati" emberek megfelelo vegzettseg es elemzesi kepessegek hijan nehany honap utan kibuktak vagy elszigetelodtek.
Itt viszont kerdes, hogy az esetlegesen megszerzett infokat mire hasznalnak a tarsszerveknek tovabbitason kivul. Valszeg az utobbi evekben igencsak megakadt kulfoldi terjeszkedesben segithet az OTP-nek, MOL-nak VT Holdingnak.

En az 1.2-re tippelnek.

prukker 2018.05.08. 13:54:08

Szerintem "magunk kezébe vesszük a dolgokat" felkiáltással született meg a szervezet ötlete, mert lófaszt sem kapunk a szövetségeseinktől.
Konkrétan el vagyunk zárva a szövetségen belüli (lényegi) infoáramlástól, emiatt ez az új vízfej(mert az lesz) létrehozása logikus lépés. Sajnos sem infrastruktúrája(nem pc-kre és fénymásolókra, hanem kiépített informális csatornákra gondolok) sem az önálló munkához szükséges szakértelem nincs meg jelenleg, (a déli részekre ez nem teljesen igaz)
Másik, eddig menő szakterület a rádiófelderítés, amire alapozhatunk, de hát az már egy elavult részleg, sokkal inkább kellene koncentrálnunk a kiberhadviselésre (és nem az orosz Yandex-re építve. Már az is sokat elárul a valós irányultságunkról, hogy egy frissiben megszerzett bank vírusírtó rendszerének a Kasperskyt választották és tették kötelezővé a használatát.)
Szóval kimondatlanul, de egyértelműen orosz befolyás alá kerültünk és ezzel így lesz ez az új szervezet is, ennek minden előnyével, de leginkább hátrányával.
Hiszen láttunk már ilyet 1947 után, igaz? :(

Sanda gyanu 2018.05.08. 17:11:58

@prukker: Meg kellene nézni, hogy melyik katonai szövetségnek vagyunk a tagja? Osztán ahoz kéne igazodni. Hát de télleg, milyen oximoron, skizofrén önellentmondás már, hogy egy NATO ország az oroszok seggét nyalja! Jaaa, hogy azért nem kapunk infót a szövetségeseinktől, mert bizonyítottan infó szivárog tőlünk Vlagyimir Vlagyimirovicshoz? Hát akkor talán az lenne a logikus lépés, hogy _NE_ szivárogjon, oszt akkor talán megint kapnánk infót a szövetségeseinktől és megspórolhatnánk ezt az új vízfejközpontot. Ilyen egyszerű. (Tudod, mint a régi viccben: Atyám, gyónja a politikus, hiányzik egy csomó pénz az államkasszából. Tedd vissza, fiam!) Jaaa, hogy ezt most nem lehet megtenni, mert per pillanat ellentétes a regnáló rendszer gazdasági-politikai irányvonalával? Hogy most az oroszok seggét kell nyalni a háromezer milliárdos atomerőmű beruházás miatt? Hát ez talán nem az én gondom, nem én hoztam ezt a döntést, de zavar, hogy az én adómból hozzák létre ezt az újabb, hót felesleges központot, amire gyakorlatilag nem lenne szükség, ha tudnánk az irányt.

9mmPara 2018.05.09. 18:14:39

Csak érintőlegesen tartozik ide, de azért mégis:
24.hu/belfold/2018/05/09/honvedelmi-miniszterhelyettes-lesz-nemeth-szilardbol

Tudom, hogy rosszindulatú vagyok, meg előítéletes, de ezek után a topicot illetően sem vagyok képes pozitív gondolatokkal eltelni.

Tzp 2018.05.10. 19:00:31

@Cycmen:

A TEK megalakítása se szakmai alapon történt. Szükség volt egy Munkásőrség-szerű pártállami szervezetre és meg kellett szüntetni annak konkurenciáit. Gyengült is a terrorelhárítás...

A mostani titkosszolgálati átalakításnak is a fő célja, hogy Orbán kezében összpontosuljon minden, akkor is ha az szakmailag nem csak ellenindokolt, hanem elfogadhatatlan is.

Rechtsextremisten 2018.05.10. 22:21:38

Srácok, tudom, hogy nem témába vág, de meg tudná nekem mondani valaki, hogy a 45 utáni hadügyminisztereink hány százaléka teljesített ténylegesen sorkatonai szolgálatot? Valahogy olvasgatom az életrajzaikat, de ez nem derül ki belőlük. Külföldön az ilyen és ehhez hasonló beosztásokban azért vannak erre utalások.... Pld Mueller különleges ügyészé életrajza eléggé szemkápráztató.....Nekem eléggé tökös gyereknek tűnik....Igaz ő meg van azért áldva egy jó adag teuton vérvonallal is...

Rechtsextremisten 2018.05.10. 22:25:19

Az ősöket még Müllernek hívták....

Untermensch4 2018.05.12. 08:48:17

Sztem néhány jó káder lesz a különféle szolgálatok élén, a koordinációs központban meg jól lehet majd mozgatni a szálakat, kijátszani őlet egymás ellen.

Minorkavidor 2018.05.13. 12:19:57

@9mmPara:

Ha 2022-ben is nyernek, akkor rezsiszilárdból jó eséllyel lehet akár belügyminiszter is, tekintve Pintér korát.

9mmPara 2018.05.20. 11:53:37

@Minorkavidor: Erre még gondolni sem szeretnék. Egy BM azért mégiscsak olyan cég, amelyiknek a működése közvetlen hatással van az emberek életminőségére. Oda tényleg kell szervezetirányítási gyakorlat.

@Tyeplica: Ez nekem nem áll össze. Orbán Magyarországon belül már most is megtehet gyakorlatilag bármit. Nemzetközi szintre akarna lépni?
Nagyon sportosan hangzik, hogy majd a mi kémeink betrükközik a kedvenc "vállalkozókat" a tutiba, csak nem kellene elfelejteni, hogy akkor a másik oldalon meg ott lesznek az elhárítók. Komolyan hihető, hogy egy kizárólag a hazai, irányított közbeszerzésekből megélni képes "nemzeti tőkés" pl. a hagyományosan gyengéd franciák intenzív figyelmét el tudná hárítani?

Mr. Neutron 2018.05.20. 12:19:26

@9mmPara: Ne felejtsd el, hogy a franciákkal azonos szövetségi rendszerhez tartozunk, ezért nem fenyegethet az a veszély, hogy a francia elhárítás, vagyis egy partnerszolgálat a magyar nemzeti nagyvállalkozói szféra nyugati kalandozásainak útját egyengető magyar hírszerzés ellenében fog dolgozni.

Minorkavidor 2018.05.21. 15:52:32

@Mr. Neutron:

Ez nem igaz. Volt valaha vasárnap 12.30-kor, a Kossuthon 30 perc alatt a föld körül c. műsor. Az egyik adásban szerepelt, hogy a CIA nem csak a keleti blokk országaiba küld kémeket, hanem a vele szövetséges Spanyolországba. Mit néztek? A spanyol textilgyárakról gyűjtöttek adatokat. A gazdasági hírszerzés az akkor is működik, ha egy katonai szövetségben vagyunk.

Minorkavidor 2018.05.21. 16:14:29

@9mmPara:

Nézd, ahogy olvastam, Némethból honvédelmi államtitkár lehet. Ha ez megvalósul, akkor szerintem a honvédelmi államtitkári poszt és a belügyminiszteri poszt között nincs olyan nagy távolság, mintha az ember a földművelésügyből érkezne.
( Ha emlékszel Belmondo főszereplésével játszott A profi c. filmre, ott hangzott ez a mondat "tudják amikor a földművelésügyben dolgoztam". Ez azután hangzott el, mikor B. "bejelentkezett", hogy megjött és a szolgálat vezetője azonnal kérte a minisztert, hogy védje a seggét, az omonózus mondat az első értekezleten hangzott el. Remélem jól idéztem a mondatot.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.05.24. 06:47:45

Kívülállóként felteszem nem véletlenül alakult úgy hogy van katonai és polgári titkosszolgálat, illetve vannak kémek és kémelhárítók. Ez alapján sok értelmét nem látom az összevonásnak. :-(

Sok hsz-ben felmerült a főni mindent birtokolni vágyása, vagy az elvárt irányzat kívánalma (főni még ma is a Soros a soros?), vagy hogy a pénztároslölöjé legyen az Adria egyre nagyobb része. :-( Sajnos mind "életszerű", már mint itt abszurdisztánban. :-(

Ami viszont erősen nyugtalanító, hogy új szövetségi rendszerünkben (NATO is és Eu is) ez a putyini fordulat lassan 6.? vagy 7.? éve teljesen elfogadott. :-(

Sajnos nagyon rímel ez a hazai helyzet arra a fordulatra ami 1933-ban Sztálin segítségével a nácikokat helyzetbe hozta (a komintern a német kommunistáknak nem engedték meg hogy a német szocdemekkel lépjenek koalába). :-(

Plusz ha ehhez veszem moszkoVitya új katonásdi szándékát? Mondjuk az is igaz, hogy ha a Lőrinc fogja szállítani a seregnek az ásványvizet, attól még nem leszünk egy "Waffen SS". :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2018.05.24. 08:21:01

@Mr. Neutron:

Nincs olyan (és soha nem is volt), hogy az egy szövetségi rendszerbe tartozó államok hírszerzési szempontból tabunak tekintenék szövetségeseiket. A hidegháború alatt is kémkedtek egymás ellen a Varsói Szerződés tagállamai ugyanúgy, mint a NATO tagjai. Mi is kémkedtünk a románok, a csehszlovákok, sőt a lengyelek és a szovjetek ellen, ők is ellenünk. Az meg tényleg köztudott, hogy az USA minden szövetségesükhöz küldött (és küld a mai napig) polgári és katonai hírszerzőket, ugyanígy a franciák, a britek és a németek is.

Most nem ugrik be, ki mondta, hogy "egy államnak nincsenek állandó szövetségesei, csak érdekei", de ugyanez érvényes a titkosszolgálatokra is. A Moszad meg két dinamikus csoportra osztja a világ országait: azok, amelyek ellenségesek Izraellel szemben, illetve a semlegesek. És ezt az ökölszabályt alighanem minden titkosszolgálat vallja a saját államával kapcsolatban.

Rechtsextremisten 2018.05.25. 14:55:42

Ezt Lord Palmertson angol miniszterelnök mondotta és valahogy így hangozhatott eredetiben:

Angliának nincsenek állandó barátai és állandó ellenségei, csak állandó érdekei...

Mi meg valahol kezdünk megrekedni az állandó ellenségek szintjén

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.07.02. 00:37:13

Felkerült az i-re a pont. A főni alá rendeléses központosítás egyik? célja kiderült. Az előkészítő eljárás. :-(

b1.blog.hu/2018/07/01/matol_senki_sincs_biztonsagban_aki_veszelyt_jelenthet_orban_hatalmara

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.10.24. 21:20:51

Naiv Balfácán friss bejegyzése a titkos szolgálatok összevonása tárgyában. Lehet hogy lényeges kérdéseket tesz fel ebben a témában a szerző?

naivbalfacan.blog.hu/2018/10/24/a_rendorallam_szolgalataban
süti beállítások módosítása