Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) usa (54) USA (7) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Izraeli Védelmi Erők 1.0 - a születés

2009.03.02. 12:00 mr nemo

vagyis: Tzva HaHagana LeYisra’el. Nemzetközi híradások gyakori vendége, ahol Israel Defense Force (IDF), vagyis Izraeli Védelmi Erő néven szokták emlegetni. Most mit mondjak? Megértem, némileg egyszerűbb a héber verziónál.

 

Közel-kelet, Izrael-Palesztina. Nyomuló páncélosok, katonai buldózerek, rakétatámadások, füstölgő romok és katonalányok! Kb. ezek ugranak be az embernek, ha szóba kerül az izraeli haderő. Ennél persze kicsit összetettebb a téma, ezért is vállalkoztam a sorozat megírására. Kezdésnek itt is egy korabeli bakalány :-) 

Milyen lehet egy olyan országban élni, ahol a nők is sorkötelesek? Azzal a tudattal, hogy országuk folyamatos készültségben él, és bármelyik ünnepen kirobbanhat egy háború? Az biztos, hogy ezek a lányok és fiúk erősen motiváltak. Mi is lenne jobb motiváció, mint a tudat, hogy ha elcseszik, akkor lőttek az államuknak is?
 

Ennél a pontnál szeretném leszögezni, hogy ez egy szórakoztató-ismeretterjesztő írás! Kérem a hozzászólásoknál ezt maximálisan figyelembe venni! Köszönöm.


A haderő erős alapokra épül, hisz a zsidók már a XIX. század végén elkezdtek tömegesen visszatelepülni Palesztinába, és nem fogadták őket kitörő lelkesedéssel. A prosperáló kis közösségeket akkor még nem vallási szélsőségesek, csupán fosztogató és gyilkoló haramiák veszélyeztették. A török hatóságok ott és akkor finoman szólva nem álltak a helyzet a magaslatán, de legalább korruptak voltak. Ez persze csak tovább rontotta a frissen betelepültek nyomott hangulatát, akik kénytelen voltak a saját kezükbe venni a rendfenntartást. A klasszikus őrző-védő módszereiket viharos sebességgel bővítették, és hamarosan már a "legjobb védekezés a támadás" elv alapjait ültették át gyakorlatba, ekkor még csak mértekkel, amikor úgy gondolták, hogy ez nekik jó. (Ezen szokásukat napjainkig megőrizték, ezúton is hangsúlyozván a tradíciók ápolásának fontosságát.)

Az 1905-ös orosz forradalom bukása még jól is jött nekik, hisz számos veterán harcossal gyarapodtak a soraik. Főleg ennek köszönhető, hogy 1907-re a szervezettség igen magas fokára léptek. Ekkortól beszélhetünk a Zsidó Őrszemek Szervezetéről – Hashomer –, mely a Nagy Háború véres malmai alatt is zökkenőmentesen működött. Mikor a harcok elérték Palesztinát, akkor a britekkel léptek szövetségre és a háború végére Zsidó Ezred néven - valójában a királyi lövészek 38. és 42. zászlóaljai – a Jordán völgyében harcoltak a török-német csapatok ellen. A J. H. Patterson alezredes (itt balra figyel) vezette haderő közben igencsak megszaporodott, az eredetileg Angliában kiképzett két zászlóaljhoz helyi és amerikai önkéntesek tömegei csatlakoztak. 

Mikor vége lett a bálnak, a zenészeket hazaküldték, esetünkben a több ezer önkéntest is. A helyiekből pedig létrehozták az Első Sínai Zászlóaljat. Akiket rögtön a sivatagba is száműztek új uraik – a Portát ugyanis kipenderítette Őfelsége Földünk eme gyöngyszeméből –, nehogy összebalhézzanak a különböző arab csoportokkal. Felesleges óvatoskodás volt, hisz pár évvel később, mikor a zsidó közösségek zaklatása túllépett egy határt, a zászlóalj önállósította magát és seggbe rúgta, akiket kell. Emiatt 1921-ben feloszlatták az egységet.  

A térségben folyamatosan nőtt a zsidóellenesek tábora; könnyű volt fújni rájuk, mert sikereket értek el, ráadásul a Balfour-nyilatkozat hatására tömegesen érkeztek ide a zsidók. Hamarosan eljött az a pont, amikor a Hashomer kevésnek bizonyult a megfelelő védelem biztosítására. Ment az ötletelés, hogy akkor most mi legyen, de egy zsidó nemzetőrséget még a talpig úriember és korrekt britek sem szívesen láttak volna. Ekkor villant valakinek az agyába a Mózesi Szikra: titkos nemzetőrség! Ez ám a megoldás! Megvédjük magunkat, csak éppen titokban, a világi hatóságokkal szembeni minden kötöttség nélkül. Sűrű vállcsapkodások közepette megszületett a Hagana (jelentése: Védelem) 

A mókus-őrs átszervezésével megoldódtak a gondok, és képesek voltak a megfelelő védelmet nyújtani a telepesek számára. Egészen a ’30-as évek közepéig, amikorra Ahmedék a fejükhöz kaptak és rájöttek, hogy nem tudnak igazán komoly károkat okozni egy olyan ellenségnek, amelyik központilag szervezett, míg náluk ötletszerűek a támadások. Tovább rontotta a helyzetüket, hogy mindegyikük magának akarta a győzelmet, és ha tudott, alaposan keresztbe tett hittársainak. Összedugták a burnuszaikat és elhatározták a közös cselekvést.

Közel 40 évnyi szembenállás után újra a támadókhoz került a kezdeményezés! Vagy két évig. 1938-ban érkezett új állomáshelyére egy Orde Wingate (igen, ő az itt baloldalt) névre hallgató brit kapitány, aki elkötelezett cionistaként némileg szembement a hivatalos birodalmi nézetekkel. Szabadidejében a Hagana kiképzési rendszerét és szervezeti egységeit reformálta. Mivel rossz alvó volt, ezért éjszakai különítményeket szervezett és alkalmasint vezetett is, hogy megelőző csapásokat mérjenek a kritikus pontokra. Egy ember, aki korát meghaladva tényleg hitt a prevenció szükségességében! 

Felmerülhet a kérdés: hogyan dúlhattak ilyen áldatlan állapotok a Brit Birodalomban… nos, az „oszd meg és uralkodj elv” szerint működő gyarmati rendszernek, – mondjuk úgy – volt gyakorlata a szemek behunyásában. Egyes hivatásos tisztek még örültek is, hogy a telepesek embert és pénzt spórolnak a koronának. Az arab rablók nekik is sok gondot okoztak.

A II. Világháború kitörésekor a zsidók felajánlották, hogy csapatokat állítanak és harcolnak. Az arabok részéről nem történt ilyen jellegű megkeresés, ezért a britek nem harcoló alakulatokba osztották az önkénteseket. Később persze égető szükségük volt a katonákra, ezért harcoló egységeket képeztek ki, kezdetben még egyenlő arányú arab-zsidó csapatokat, ám az előbbiek önkénteseiből hamar kifogytak, ezért hagyták a csudába az egész kvóta-rendszert. Ekkor született a Palmah (Rohamcsapat) is, ami a Zsidó Dandár elitcsapat volt. A Nyolcadik Brit Hadsereg alárendeltségében harcoltak az olasz fronton, korábban a vichy erőkkel csaptak össze Szíriában. Az I. Világháborúban látott növekedés itt is bekövetkezett, ’45-re 27.000 igen lelkes brit katona várta, hogy hazatérve megújítsa Hagana a tagságát, vagy éppen csatlakozzon. 

A szervezetnek jót tett a háború – bizonyos szempontból persze –, hisz korábban csak könnyű gyalogos cserkészcsapatokat alkottak, de Őfelsége kebelén megtanulták a modern hadviselés csínját-bínját a tüzérségtől az ejtőernyőzésig.  Bár a dandár feloszlott, a Palmah titokban egyben maradt, és idővel több ezer fősre bővült. Innentől már csak szűk három év van Izrael állam megalakulásig, ami lehet, a levegőben volt már, mert eléggé felgyorsultak az események.

A Hagana elsősorban gyalogsági erő volt, hisz a kézifegyvereket volt a legkönnyebb elrejteni a kíváncsi tekintetek elől, de ’47-re beszereztek vagy 700 különböző tüzérségi eszközt is, ami már önmagában is logisztikai rémálom lehetett. Hogy miért? A zsidók maguk is serényen csempésztek minden hadfelszerelést, másodforrásnak ott voltak a kellő üzleti vénával megáldott brit tisztek és hivatalnokok, harmadik félként pedig feltűntek a kapitalizmus szabályait mindennél előbbre tartó arab kereskedők is! Nem kell ezen csodálkozni, már akkor is sokakat hidegen hagyott a bőrszín, vagy a vallás. Sikerült tető alá hozniuk egy tengerészeti századot Royal Navy veteránokból, és német példára a majdani légierő magját is, repülőkluboknak álcázva.

A XX. század második felében méltán híressé – egyesek szerint hírhedté - vált zsidó hírszerzésnek is a Haganában vannak a gyökerei. Megfigyelték az arab gerillákat és szabadcsapatokat, vallási és politikai vezetőket, illetve a brit gyarmati rendszerben is voltak beépített embereik. Ezen a téren nem lehetett részrehajlással vádolni őket, hisz az általuk szélsőségesnek tartott zsidó szervezetek ügyes bajos dolgait is szem előtt tartották. 

Keleten a helyzet innentől kezdve folyamatosan fokozódott. Egyre több és nagyobb támadást szenvedtek el a telepesek, amire idővel egyre gyakoribb és hatékonyabb ellencsapásokkal válaszoltak, az évtizedekig bevált preventív taktikát szépen lassan felváltotta a nyílt támadás. A britek vért izzadtak, hogy valahogy szétválasszák a feleket. Korlátozták a telepesek mozgását, megtiltották a további betelepülést, tengeri blokád alá vonták a partokat. Azt hitték, hogy egy viszonylag csekély számú zsidó közösséget még lenyelnek a helyiek, és úriember módjára megegyezés születhet a három fél között.

Nos, tévedtek. Az arabok köszönték szépen ellenségük hathatós korlátozását és nem voltak hajlandóak tárgyalni velük, ellenben saját csapataik személyi állományát napról-napra növelték és szabadon áramlott számukra a hadianyag, ráadásként az Arab Légió regulárisait is maguk mögött tudhatták. 

1947-re nagyon eldurvult a helyzet. A három hadviselő fél felváltva ütötte egymást, lényegében mindenki kétfrontos háborúra rendezkedett be. A különbség csak annyi volt, hogy a briteknek kezdett nagyon teleszaladni a zsákjuk, míg a másik kettőnek esze ágában sem volt meghátrálni. Az ENSZ szerint az lehetett volna az egyetlen jó megoldás, ha létrehoznak egy független Palesztin Államot, aminek a vezetését az arab többség látja el, de egyszersmind tiszteletben tartja a zsidó kisebbséget.

El lehet képzelni a reakciókat erre. A britek köszönték szépen a dolgot és 1948 májusában kivonultak, ami persze a térség addigi legsúlyosabb harcait hozta magával. Az arab és zsidó erők megindították a saját megszállási tervüket, pontosan tudták: a papírokkal legfeljebb egy dolgot lehet tenni, s az a lényeg, hogy mekkora terület megszerzésére és megtartására képesek.

Ne legyenek illúzióink, egyik félnél sem volt Genfi Egyezmények Tíz Perc a nap kezdetén. A Hagana hadműveleteinél kisebb volt a járulékos veszteség, mivel elsősorban katonai szempontok alapján foglalták a területeket, míg a másik oldalról az ellenség kiirtása volt a cél. David Ben-Gurion miniszterelnök 14-én kihirdette Izrael függetlenségi nyilatkozatát, Egyiptom még aznap bombázta Tel Aviv-ot, másnap pedig az újszülött államra támadt egy 24.000 fős egyiptomi, transzjordán, szíriai és libanoni hadsereg. De ez már egy másik poszt…

199 komment

Címkék: brit izrael hadtörténelem arabok

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hoerbi 2009.03.02. 19:59:10

@Zig Zag:

Csak kíváncsi lennék, hogy mit mondana egymásnak egy zsidóbarát és egy arabbarát angol némi ital mellett, négyszemközt.
(Bár az arábiai bácsi arabbarát mivoltát éppen a "barátai" kérdőjelezik meg.)

bryan 2009.03.02. 19:59:36

OFF
@radiris:
A palesztin identitás kialkulása valószínűleg az 1947-es traumához köthető, rengeteg más olyan nép van, amelynek identitása a gyarmati uralom végéhez köthető. Ilyen a palesztin is. Az a közös sokk, hogy a nép nagy része menekülttáborokba kényszerült, a "testvéri" arab országok nem éppen ölelő karjai közé, elég erős identitásképző lehetett. Nem az a lényeg mikor keletkezett a palesztin nép, az a lényeg, hogy most már van ilyen.
ON
Tanulság: az index címlap elég sok offolót hoz, de mivel a cikkhez amit lehetett a "szörszálhasogatók" már hozzátették,igy én már csak a köszönetnyilvánítók táborába férek be.

roland_bela (törölt) 2009.03.02. 20:08:45

@Lucius Flavius Arrianus: rendben, úgy érzem amit lehetett már mindenki hozzátette ehhez a posthoz, sajnos az állam kialakulása körüli időkről zavarosak a források, így gyakorlatilag bármit be lehet bizonyítani meg az ellenkezőjét is.
de már az is jó ha legalább beszélünk róla és végre nem lett a postból, masszív zsidó/muszlimozás.

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.02. 20:11:21

@NagyTeve:
igyátok meg az egészségemre, meg még egyet, meg még egyet, meg még egyet :-)))
Sajna, már jeleztem, hogy járóképességem jelenleg a sánta kutya lesből való követését (ehm, látókörömbe kerülését és azt követően megfigyelés alá vonását) teszi lehetővé, de - egyelőre - semmi egyebet; mindazonáltal ama napon jókat fogok vigyorogni magamban, minden valószínűség szerint hangosan fel-felkuncogok (jóvanna, röhögök), miáltal feleségemben meggyőződéssé fogom érlelni az elmebeli állapotommal kapcsolatos, már amúgy is kiérleltnek és megalapozottnak mondott, végkifejletileg a sommás ítéletalkotás irányába tendáló vélekedését, miszerint "apa, te tényleg buggyant vagy, már megint magadban röhincsélsz."
Egyszóval lélekben feltétlenül, legközelebb pedig testben is :-)))

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.02. 20:12:51

@roland_bela:
bizony, ez egy jó kis hely, nemde? :-))

rada09 2009.03.02. 20:23:55

Elképesztő,ugyanúgy írtok,értekeztek mint más oldalakon a szélsőjobbos elmebetegek!Hányingert kaptam, mire elolvastam az összes hozzászólást.
Pfuj,de ocsmány egy világban élünk!

Neocon 2009.03.02. 20:31:07

Na, hat en mar az osszes cikket vegeigolvastam itt, de ez egyike a legjobbaknak. Koszonet erte.

tomcsi71 2009.03.02. 20:32:19

Flashing Meadows 1947. november - ENSZ felosztási tervezet: zsidó Állam, Arab Állam, Jeruzsálem nemzetkjözi ellenőrzés alatt... NEM a zsidókon múlott, akkor, hogy nem lett palesztinai arab állam, hanem az arab vezetőkön és az arab államokon...

Izraelben tudják, hogy mi a náci (szobatárs írta)... hö-hö-hö... rohadtul nem érdekli őket... mocskosul nem értik, hogy a francba hagyta magát 6 millió ember gödrökhöz, kényszermunkára meg gázkamrákba hurcolni magát (nem értik mit jelentett a náci totális diktatúra és az államilag végrehajtott népírtás)... leginkább egyébként pont a cahalosok és a rendőrök nem fogják az egészet (ők a harcos szabre mentalitásból indulnak ki)...
ja a cahalos lányok egyik fele döglesztően szép (egzotikus nekünk)... másik fele meg lompos trampli... viszont mindegyik büszke rá, hogy katona és hogy a saját országát szolgálhatja (ahogy a társadalom is ugyanezt érzi a katona fiúk-lányok láttán) - kivéve az ultraortodoxokat (szerintük izrael is nonszensz, a fegyveres szolgálat meg rohadtul nem egyeztethető össze a mózesi törvények betartásával... szóval fél- és teljesen hülyék mindenhol vannak...)

szobatars 2009.03.02. 20:34:51

@tiboru: egy szabadságharcos mindaddig terrorista a szabadságharcos területét(országát) megszállva tartók szemszögéből, amíg a megszálló mögött álló erő nagyobb, mint a szabdságharcos/terrorista mögött álló erő..

ennek során "érdekes" átfordulások ios vanak..pl. a 80-as években a CIA pénzelte mudzsahed és Bin Laden még "szabadságharcos" a szovjetek ellen Afganisztánban...mára terrorista...

Amíg az apartheid bírta, addig Nelson Mandela "terrorista/lázadó" volt...

Valera és Michael Collins "terroristák" voltak a britek ellen..amíg Írország végre újból független nem lett...

Tito "terrorista/partizán" volt a nácik, "szabadságharcos/partizán" volt az angolok szemében a háború alatt...napjainkban leginkább diktátorrá vált..

de lehetne ezt a végtelenségig sorolni..akár a magyar történelemből is... (lázadó/ felkelő Dózsa György; rebellis/hazafi II. Rákóczi Ferenc; bandita/népi hős Jarosík...stb.)

Béke
:-)

teddybear01 2009.03.02. 20:44:09

@bryan: A palesztin nép kifejezést Arafat kezdte használni az 1967-es háború után, amikor a saját szervezetét A Palesztin Nép Felszabadítási Frontjának Ideiglenes Katonai Szárnyának nevezte el.

Nemsokkal ezután Mr. Shoebat említette egy interjúban hogy "Miért van az hogy 1967 Június 4.-én jordán voltam de másnap reggelre palesztín lettem?" (Why is it that on June 4th 1967 I was a Jordanian and overnight I became a Palestinian?) Továbbá egy olvasói levélben olvastam annak idején hogy Zoheir Muhsin, a PFSZ Katonai Hadműveletek Osztályának a vezetője valamint a PFSZ Végrehajtó Bizottság tagja (1977), azt állította hogy "A palesztín identitásnak taktikai okai vannak. Egy különálló palesztín államra mindössze azért van szükségünk, hogy folytathassuk a kűzdelmünket a Cionisták ellen az arab egység érdekében." (sajnos erre nincs linkem.)

Empty 2009.03.02. 20:47:16

@rada09:

Nem értem, az itt hozzászólók miben hasonlítanak a ,,szélsôjobbos elmebetegek"re...?

Empty 2009.03.02. 20:53:46

@teddybear01:

www.betar.co.uk/articles/betar1059307697.php

,,The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity."

roland_bela (törölt) 2009.03.02. 20:55:14

@Lucius Flavius Arrianus: nem rossz, bár alapvetően távol áll tőlem mindenfajta hadászat iránti érdeklődés vagy rajongás, csak a címlapról kattintottam át, ha ujjat nem is tudtam meg, azért legalább lehetett véleményt cserélni.
@tomcsi71: azért nem csak az arab államok voltak ott a hunyók, briteknek, meg a zsidóknak is rendesen sáros a kezük. abból meg hogy valaki büszke rá, hogy saját országának szolgálata címén, halálra szopathatja a palesztinokat gratulálok, számomra ez a fajta hazaszeretet csöppet sem követendő példa, az a nacionalista agymosás ami izraelben folyik, attól a magyaro.-i liberálisoknak a hajuk is kihullana. én speciel hányingert kaptam a péntek esti siratófal előtti szombatfogadáson a fegyverrel táncoló katonáktól és az őket csodálattal néző amerikai turistáktól.
amúgy véleményem szerint ha egymás mellé tesszük a moldáv kidobót(liebermant), vagy a meá seárimi ultraortodoxot, akkor inkább az előbbi a fél-teljesen őrült, a másik csak hisz az Ö.valóban.

roland_bela (törölt) 2009.03.02. 21:00:44

@Empty: elég megbízható a forrás, végülis a beitar egy abszolút objektív oldal és nem egy cionista szövetség honlapja, a napi dzsihádot vagy a miértciont is linkelhetted volna. és igen a palesztinoknak van egy része, akik asszimilálódtak ők már arabnak gondolják magukat, viszont van egy tetemes részük akik amióta élnek, azóta palesztinként élnek.
és még mindig nem értem, hogy mi történne akkor, ha a palesztinok arabok lennének? elüldözték őket? el. nincs megoldva a helyzetük? nincs. mai napig szívatja őket a cahal, a mistrát gvul meg a többi szervezet? igen. akkor meg?
miért nem lehet úgy gondolni rájuk, mint emberekre, úgy beszél róluk egy-két ember mintha érzés nélküli droidok lennének, akiket ide-oda lehet tenni, stb.

Empty 2009.03.02. 21:02:52

@roland_bela:

A fene se tartja megbízható forrásnak. Pont most akartam jelezni, hogy elég egyoldalú oldalakon szerepel kizárólag az idézet. :-)

Empty 2009.03.02. 21:03:24

@Empty: egyoldalú oldal, hehe.

Empty 2009.03.02. 21:06:19

@teddybear01:

A hozzászólásod 2. bekezd''eseszóról-szóra szerepel itt:

cikkek.soti.ca/who-ruined-gaza.html

tomcsi71 2009.03.02. 21:06:50

nem értetted a hangsúlyt... az a saját országon volt (azért kicsit más 1878 hazátlan év után saját országot szolgálni, mint mondjuk a franciáknak a Klodvig óta tartó jogfolytonosságot... ja és szerintem a békazabálók még így is vannak olyan nacionalisták, mint az izraeliek...)... a halálra szopatja a palesztinokról meg annyit, hogy menj ki és nézz körül... aztán hasonlítsd össze a hazai (vagy szlovákiai, csehországi, romániai, bulgáriai) romákkal, franciaországi (spanyolországi) muzulmánokkal, németországi kudokkal a helyzetüket... szerintem semmivel nem rosszabb, amíg nem akarnak dzsihádosdit játszani...

roland_bela (törölt) 2009.03.02. 21:19:54

@tomcsi71: volt szerencsém kint tölteni időt, sőt volt olyan mázlim, hogy megtapasztalhattam a king hussein bridge határátkelőn a sovinizmus magasfokát, ahol én a héber tudásommal két perc alatt a barátaim a héber tudás nélkül két óra szopatás után jutottak át, közben 300 féle kérdés, és akkor nem beszéltünk a velünk egy buszon utazó palesztinokról, akiknek nagy része át sem jutott és az izraeli határőrök által majmokként kezelt palesztin rakodók sem nyújtottak szívderítő látványt. és nem csak az izraeli palesztinokról van szó, hanem azokról akik az autonómiában élnek, hogy nekik mennyi szopást okoznak a házrombolások, a telepesek, az outpostok, a check pointok, a 16kmes ramallah-jeruzsálem út 1h 14 min alatt. a telepeseknek szánt high wayek stb.

tomcsi71 2009.03.02. 21:32:25

na látod én novemberben voltam 3 hetet... 4 különböző ponton léptem be ill. ki az övezetből, 2 alkalommal zsidókkal, 2 alkalommal arabokkal (övezethatáron váltott busszal)egyszer sem tartott tovább 5 percnél... igaz azok az arabok dolgozni mentek... gázában nem jártam... de a 20 nap alatt 1x sem láttam konfliktust, megalázott arabot (alapos biztonsági ellenőrzést igen... viszont én emlékszem a buszrobbantásokra is...) ja és a legjobb üzleteket arabokkal lehetett kötni (zsidónál is alkudhatsz, de az arabnál jobbak az esélyeid...)

tomcsi71 2009.03.02. 21:33:29

bocs mr. nemo, tiboru és atöbbiek... befejeztem mára...

juditmanó 2009.03.02. 21:43:13

@Lucius Flavius Arrianus: nagyon szimpatikus a válaszod, józan és nem lekezelő. Jó volt olvasni

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.02. 21:50:00

@rada09:

Megoldottam, hogy a jövőben ne kelljen hányingerrel küszködnöd.

Tudod, nem tiltottalak volna ki, ha az elmúlt másfél órában veszed magadnak a fáradtságot és megmagyarázod a kommentedben foglalt állítást. Mert felőlem az kap hányingert a kommentjeimtől, aki akar, és az sem zavar, ha ezt a pofámba vágja.

De hogy csak úgy "szélsőjobbos elmebetegekhez" hasonlíts itt tucatnyi hozzászólót, majd magyarázat és érvelés nélkül eltűnj - na, azt nem... Pontosabban: nem itt.

mr nemo 2009.03.02. 22:22:15

@szépmező:
A '48 háború a következő részben lesz benne.

@roland_bela:
Először az ott élő arabok - palesztinok - támadtak, később a zsidók is, és ők is követtek el túlkapásokat, de ezek benne is vannak a cikkben.

@Neocon:
Oké, neked külön köszönöm :-)

mr nemo 2009.03.02. 22:25:19

Tiboru: köszönöm szépen, hogy tartottad a frontot!

Lucius hozzászólása 110%-os hozzáértésről és korrektségről tett tanúbizonyságot, mint mindig. Őszintén sajnálom, hogy nem tudunk találkozni a blogbulin.

Trollból tényleg nem sok jött, ami nagyon kellemes meglepetés. Nem tudom számít-e, de ezúton fejezném ki tiszteletem a hozzászólók előtt, az ilyen hozzáállás mutatja meg, hogy még van remény!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.02. 22:28:44

@mr nemo:

Részemről a szerencse (nem volt nehéz dolgom, hála istennek), most viszont visszavonulok :-)

Jó éjt mindenkinek!

mr nemo 2009.03.02. 22:30:23

@tiboru: jó pihenést.

Innentől átveszem :-)

recoba 2009.03.02. 22:46:03

Gratulálok, jó poszt.

teddybear01 2009.03.03. 00:00:46

@Empty: Persze, mert onnan kopiztam.

Empty 2009.03.03. 00:02:14

@teddybear01:

Ja, ok. Nem tudtam eldönteni, te írtad ott is vagy csak nem tettél idézôjelet.

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 06:43:57

Kedves mr nemo,
mikor jön már a folytatás? :-))
Apropó, megemlítődött Orde Wingate neve; nos, ő aztán nem volt akárki, Churchill - de az amerikaiak is - kisebb-nagyobb csodákat vártak tőle Burmában, amiket ajnálatos repülőgép-szerencsétlensége miatt már nem tudott abszolválni. Megérne egy jó posztot.

mr nemo 2009.03.03. 08:30:44

@Lucius Flavius Arrianus:
Nemsokára. Tiboru jelezte, hogy van pár kész poszt, előbb kijönnek azok, és utána a folytatás.

Orde Wingate-ről lehet, hogy lesz még szó...

staropramen 2009.03.03. 09:51:15

@roland béla
Amit leírtál ugyanazt magyarok százai élték át a 70-es-80 as években Nagylaknál, vagy Ártándnál.
A történeted a Husszein hídin nem izraeli specifikum, hanem internacionális határőr és vámos standard szívatás.1976-ban egy átkelés Leusénynál a román-szovjet határon ugyanezt a felemelő érzést nyújtotta , annyi pikantériával, hogy a napnyugta után érkezők másnap reggelig úgy várhattak, hogy RO-ból kiléptek A hídról meg géppisztolyos szovjet zöldsapkások figyelték.

staropramen 2009.03.03. 10:01:06

Azt hiszem az 1948 május 15-i támadásban részt vevők felsorolásából Irak kimaradt.

hazitroll 2009.03.03. 10:01:29

@mr nemo: Most örvendek magamban itt, hogy ugyehogyugye érdemes kikerülni az Index-címlapra :) Ennek örömére bevállalok egy írást én is ide, levél ment.

mr nemo 2009.03.03. 11:09:06

@staropramen: és tényleg... a következő részben viszont szerepelni fognak.

Marga Rita 2009.03.03. 11:14:51

Sziasztok.
Offolnék egy kicsit - amiért előre is elnézést kérek -, amolyan csajos kérdéssel állnék elő, talán tud vki segíteni.
Egy, a világháborúk, a katonaélet iránt felettébb érdeklődő, nagyon jó barátomnak ma van a szülinapja, és szeretnék neki küldeni egy képeslapot (amit én készítek el egy programmal a megfelelő fényképből). Valami világháborús-katonás képeslapra gondoltam, amihez kéne egy jó fénykép. Ugyan keresgéltem, de nem találtam olyat, amin I. vagy II. világháborús katonák ünnepelnek, mulatnak, vidámkodnak katona ruhában. Tulajdonképpen mindegy, hogy magyar katonák vagy külhoniak. Szerintetek hol találok ilyet?! Mert egyelőre mint tűt a szénakazalban keresem.
Bocs a csajos kitérőért:))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.03. 11:46:41

@Marga Rita:

Szerintem ha írsz MTi kollégának, biztosan tud segíteni - noha egy kicsit hamarabb is elkezdhetted vona a szülinapi meglepetés előkészítését :-)

MTi ehhez a poszthoz is hozzászólt, pl. 2009.03.02. 15:41:35-kor, a nickre kattintva küldhetsz neki üzenetet.

MTi 2009.03.03. 12:00:25

Itt vagyok, figyelek - várok :)

Marga Rita 2009.03.03. 12:10:36

@MTi:
algo.piri@freemail.hu

Az Úr fizesse meg mindenkinek a segítséget.:) Most elkezdem böngészni a küldött linkeket, legalább szűkül a kör, eddig hiába gógliztam, elég vacak képeket találtam (eddig).

efhábé 2009.03.03. 12:34:58

@roland_bela: Ehhez azért tegyük hozzá azt is, hogy én eddig mindig szívtam a határon (akár a reptérről beszélünk, akár szárazföldi átkelőről) a hébertudásom miatt. Egy nem izraeli állampolgár, aki beszél (és nem csak pötyög borzalmas akcentussal) héberül, az gyanús. A nem zsidó kollégáim erőteljes magyar akcentusú angollal megáldva minden esetben ott malmoztak és várták, hogy végezzenek velem is. Amikor csak angolul kommunikálok, sokkal könnyebb a dolog. Hülye turista és kész.
Állampolgárság nélkül hébertudással eleve több vizsgálandó variáció van. Terrorista is lehetnék, vagy akár illegális munkás, de speciel a határon átmenve több fiatal magyar lánnyal, akár strici is. Egy ideje már nem is vagyok hajlandó héberül tudni az ellenőrzéseken. Egyszerűbb angolul beszélő turistának látszani.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.03. 12:46:26

@Lucius Flavius Arrianus: csodák esetleg? "Kelj fel és járj?" Ha gondolod, szívesen rádvetjük a kezünket testületileg is :D

efhábé 2009.03.03. 12:51:30

Ja, csak halkan jegyzem meg, hogy a palesztin nemzetfogalom nem '48-ból vagy '67-ből származik. Már a századforduló környékén megjelent, párhuzamosan, kvázi reakcióként a zsidó nemzeti törekvésekre. A nemzeti függetlenség követelése először '21-ben történt meg "hivatalosan" a szír-palesztin kongresszuson.
Persze akkor még erős volt a pán-arab mozgalom is, így nem volt olyan erős etnikai jelentősége, inkább jelölt származási helyet. '48 és '67 erősítette meg az etnikai vonalat, akkor vált hangsúlyosabbá a palesztin identitás az arab identitás ellenében.

Marga Rita 2009.03.03. 12:53:34

Jó képeket kaptam emailben, köszönet MTi-nek.

MTi 2009.03.03. 12:59:16

@Marga Rita: Az úttörő/cserkész (Mókus őrs, by mr. nemo :-D) ahol tud, segít!

staropramen 2009.03.03. 13:29:59

@efhábé
ez az arab identitás ellenében hangsúlyossá váló palesztin identitás késztette később Husszein királyt a palesztinok elkergetésére, illetve okozta Libanon súlyos belviszályát.

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 13:50:25

@NagyTeve:
Az ún. erélyes kézrátétel esetén kénytelen volnék valami jogvédőhöz, horribile dictu az ombucmanóhoz fordulni, ami az álmoskönyvek szerint szamárfület és médianyilvánosságot jelent... inkább elbujdosom ;-))))
@staropramen:
meg némi puccskísérlet is volt palesztin részről, nemde? Husszein pedig mr réges-régen megtanulta (ha másból nem, hát abból, hogy a szeme láttára ölték meg némelyik rokonát), hogy ha gyengeséget mutat, akkor búcsút mondhat a hasemita koronának.
Inkább bevállalta a vérengzést, így lett Fekete az a szeptember, és így kezdődött Libanon balvégzete :-)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.03. 13:55:49

@Lucius Flavius Arrianus: te kis Tamás! Nem hiszel a csodákban! Ejnye-bejnye! Na minyá majd ide is beroha Ferenc testvér a konteórol oszt majd jól megaszongya neked! :D

Egyébként meg igen érdekesnek találom, hogy buliba nem tudsz jönni, de bujdosni tudsz ... hmmm ...

_morfondíroz_

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 14:30:29

@NagyTeve:
ezek szerint dekonspirálódtam... rosseb vigye el...
A csodákban pedig igenis hiszek. Midőn istenben boldogult körösztapámmal (aki róm. kath. plébános, hittudós és alkoholista volt) Lenti térségében autóztunk (Trabant! Trabant!) még a kies nyolcvanas években, sötétedéskor leintettek minket a gránicvédő harcimarcik viharlámpailag, miszerint hogy állanánk már meg némi irategyeztetés céljából. A jármű(?) tulajdonosa és vezetője - jelesül körösztapám - most is színrészeg volt; midőn megpillantá a fényvető berendezésből származó jeladást (lóbálták mint állat), felkiálta vala: "Szentjánosbogáááár!" Fékezett és csikordulások közepette megállt vala, mintegy 21 centiméterre az intézkedni, hon- és rendvédelmi feladatainak eleget tenni kívánó, két krumplivirággal is rendelkező, húsz év körüli járőrpéká mikádója előtt. Azonmód kipattant (jó, kivergődött) a harcjármű irányítóposztjáról, és biblikus szózatott intézett vala a lenyűgözött tizedeshez: "Dobod el azt a csúúúnya puskát! Anyukád mit szólna, ha látna, mi?!? Itt egy Szűz Mária-kép [ilyesmikből jelentős raktárkészlettel bírt], ezt csókolgassad, kisfiam! Cebuuusz!!"
Azzal megváltónk édesanyjának képmását a halálra rémült ifjú kezébe nyomta, megfordult, megbotlott, elesett, káromkodott egy zaftosat, majd feltápászkodván elfoglalta helyét péeszjénk kormányánál, s tovarobogtunk.
Két héttel később ugyanarra jártam, ugyanabban a szürkületi órában (igaz, körösztapám társaságát nélkülöznöm kellett), s mit látok ama helyen, na mit? Két, a sötétségbe lassan beleolvadó, mozdulatlan, puskást fiatalembert, kik - mint ama Lót - néma elszánással fürkészték a terjengő, nagy magyar sötétséget; kővé váltak ugyanis, gondolom én.
Nos, akkornaptól hiszek én a csodákban, kedves NagyTeve uraság :-)

staropramen 2009.03.03. 14:47:12

@Lucius Flavius Arrianus
puccskísérlet lánykori neve -hangsúlyossá váló palesztin identitás.

Ez a történet keresztapádról teljesen feldobta a napomat. kösz

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.03. 14:48:39

@Lucius Flavius Arrianus: LOLOLOLOL
Na, felírok a számládra egy rekesz sört, megkapod a következő bulin :D

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 14:51:09

@mr nemo:
bizony, a csodákban való föltétel nélküli hitnek jelentősen kedvez, ha az ember körösztapja - munkakörileg is - alkoholista egyfelől, perfekt héber-, arameus-, latin- és görögtudással rendelkezik másfelől, valamint igyekszik liberálisan élni az életet :-))
...úgy 1981 környékén (ifjú ember voltam még, igencsak), elromlott a motorom [Czetka]. Körösztatám rábeszélt, hogy szállíttassam ki a falujába, ott van egy igenigen remek, mondhatni aranykezű mester, aki meggyógyítja, ha Isten és a Párt is úgy akarja. Lőn; valami egy hónap múlva szól az öreg, "gyere ki fiacskám, készen van, készen van, és hozzál apád szigorújából is [usque 53° maligánnal bíró vegyigyümi]".
Kimentem; a motor (le is mosták!!) ott áll, felpattanok rá mint Lenin et. a vagonlépcsőre, hogy a munkásosztályhoz szóljon, megyek egy kört; a kör közepén a motor meghal. Nyekk. Kész.
"De J... bá, ez nem jó..." Mire az öreg: "ó te gyarló, hát azt hitted, hogy örökké tart?"

Bocs az OFF-ért :-)

mr nemo 2009.03.03. 14:57:25

@Lucius Flavius Arrianus:
Ilyen OFF bármikor jöhet, - legalábbis az én posztjaim alá - még örülök is nekik. Feldobják az embert.

'81 környékén én még igen ifjú voltam, nemhogy a motorozáshoz, de még a járáshoz is :-)

MTi 2009.03.03. 15:40:01

@Lucius Flavius Arrianus: Őszintén sajnálom, hogy nem leszel ott a blogtalin - szerintem lehet még a tarsolyodban pár story boldogult körösztapádról :) De ha nem esik nehezedre, akkor oszd meg velünk egy-egy off komment erejéig...

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 16:18:19

Uraim,
ígérem, a következőn már ott leszek :-)
Mivel pedig a megboldogult apátplébános úr amolyan hrabali-krúdys istencsodája volt, olykor-olykor még becsúszik majd egy offtopik :-)
[A fiatal hölgyeket boszornak, a - hm - már nem oly' fiatalokat vipernek hítta; valamiért mégis szerették, s még azt is megbocsátották neki, ha rettentő katzenjammerétől gyötörvén mise közepén bejelentette, hogy "lelkiatya nagyon beteg, beteg, nagyon szomorú, menjetek báránykáim, a szentmise véget ért, lacikám hozzál már át abból a veresből..."]

zsoltko · http://www.parameter.sk/users/zsocsesz 2009.03.03. 17:31:02

@Lucius Flavius Arrianus:
Haláliak ezek a történetek, de a "krónikás" se bikfitty!:)

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 17:45:41

@staropramen:
a palesztin nemzettéválásban - ha elfogadjuk a renani nemzetfogalmat, és ha a palesztinokat nemzetként kezeljük - az a szomorú, hogy a közös identitásképző erő (az emlékek közös birtoklása) rendkívül negatív emóciókkal telítődőtt; a közösség valamilyen formában kinyilvánított akarata a közös folytatásra pedig valami és valakik ellen fogalmazódik meg. Ez a tragédia.

MTi 2009.03.03. 18:07:08

Örülök, hogy incidensmentesen zajlott le az 1.0! A hozzászólások zöme építő jellegű volt, durvaságra szvsz nem volt példa.
Vélelmezem, hogy a 2.0 és a 3.0 (!) is címlapos lesz! :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.03. 18:11:16

@NagyTeve: most olvasom az Indexen, hogy az oroszok már a spájzban vannak.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.03. 18:44:23

@Zig Zag: ott, a fene egye meg. Nálunk meg most kaptak el egy ukránoknak dolgozó HM tiszthelyettest és a bolgár tartóját ... hogy a klasszikusokat idézzem: szar időket élünk, gróf úr! :(

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 19:56:58

@Zig Zag @NagyTeve:
nekem az ilyesmikről mindig ez jut eszembe:

"- Halló! Moloko?
- Tessék?
- Moloko?
- Vü paruszki gavaritye?
- Nem értem, mit beszél.
- Maga mit beszél, asszonyom?
- A vőmet keresem.
- Akkor miért mondta, hogy moloko?
- Miért ne mondtam volna?
- Mert oroszul azt jelenti: tej.
- De én a vőmet becézem így.
- Az nem én vagyok.
- Pedig én jó számot hívtam.
- Akkor itt valami nincs rendben, asszonyom."

(Örkény: Történelmi tévedés)

tomcsi71 2009.03.03. 19:57:05

@Empty: köszönöm, köszönöm, köszönöm... a gyerekeim kizavartak a nappaliból annyira röhögtem, hogy nem hallották a tv-ben a mesét... de nagy az isten állatkertje!!!

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.03. 20:07:28

Biztos forrásból tudom, hogy az egész Golani-dandár jön. Az atomsilók már dugig is vannak kóser töltöttkáposztával, minden konzerven rajta van a budapesti Ortodox Hitközség pecsétje, csak a disznók, akarom mondani marhák tisztességes levágáshoz háromszáz spárt... saktert vettek fel, gondoljatok bele, háromezer tonna fííínom töltöttkápi és most mind a csípettfarkúak zabálják fel, húsz tábori rabbi jön velük ("erőt, egészséget, rabelében bajtárs"), egész nap megy majd az ajvékolás, véreim, magyarok, ki se fogunk látszani a córeszból, meddig tűrjük ezt?!?!?

mr nemo 2009.03.03. 20:11:51

@Empty: Ha találsz még ilyet, linkeld nyugodtan. Jót röhögtem.

Empty 2009.03.03. 20:12:51

@Lucius Flavius Arrianus:
Töltöttkáposzta marhából, s tejfel sincsen rajta?
Nem tudják ezek mi a jó. Rájuk küldöm a metróépítés miatt átmenetileg munkanélküli szír pénzváltókat a Keleti pu környékérôl, s hazaszaladnak. Vagy Szíriába.

MTi 2009.03.03. 20:17:18

@NagyTeve: nem is tudtam, hogy a dákok egész hadosztállyal képviseltetik magukat Afganisztánban! :) Otthon maradt még valaki?
Meg hogy a "gyalogos hadosztály" a védelmi minisztérium hatáskörébe tartozik? No, még ilyet! :)

Könyörgöm, akasszuk fel! (a cikkírót :-D)

Empty 2009.03.03. 20:20:14

@mr nemo:
@tomcsi71:

Feltétlenül küldök még, ha akkad.

Ez nagyon régi, de hátha valaki nem ismeri:

matula.hu/index.php?section=article&rel=50&id=615

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.03. 21:01:58

@NagyTeve: igen, erről a cikkről beszéltem én is.

index.hu/kulfold/2009/03/03/katonai_titkokat_arult_a_roman_altiszt/

Ezt nem mondod komolyan, hogy nálatok elkpják és becsukják az ilyet?? Elképesztő!
Mert itt nem... Itt nem tudni, mi a túróst csinálnak elkapás, meg letartóztatás helyett. A rendszerváltás óta egyetlen egy ügyről sem tudok, hogy elkaptak volna valakit és bíróság elé állították volna. Van egy olyan dolog, amit úgy hívnak, hogy Egységes Rendőri Ügyészségi és Bírósági Statisztika. Úgy emlékszem, hogy az állam ellenes bűncselekmények rovatban a vizsgált rendszerváltás óta eltelt időszakban a statisztika kb így néz ki: 0, 0, 0, 0, 0,... Biztos azért, mert itt nem csinálnak ilyen csúnya dolgokat.
Egyébként sem értem az ügyet. Egy uniós állam polgára a szomszédos baráti szintén uniós ország katonai titkait kémleli és mindezt az oroszoknak?? Hát akkor az oroszok most barátok, vagy nem? Nem értem... :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.03. 22:29:14

@Zig Zag:

Nem ízléses dolog valakinek a nevével viccelődni, de az altiszt (tiszthelyettes) keresztneve Floricel, ami Virágocskát, Kisvirágot jelent...

Amúgy odaát szintén férfinév a Mugurel, ami Rügyecskét jelent.

(Romániában nincs utónévkönyv; ott bármelyik gyermek bármilyen nevet kaphat az anyakönyvvezetőnél és/vagy a papnál. Annó személyesen ismertem egy Pupu nevű gyereket; ezt írta a dokumentumaiban is, nem becenév volt).

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.03. 23:50:44

Empty kolléga beidézett itt fent egy matula-cikket. Hadd folytassam a sort, két - hellyel-közzel ontopic - írással, ugyanonnan:

Izrael - I. rész:

matula.hu/index.php?section=article&rel=22&id=257

Izrael - II. rész:

matula.hu/index.php?section=article&rel=23&id=265

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.04. 07:00:54

@Zig Zag: @MTi: a zindex hülye, de hol itt az újdonság? Persze, hogy nem hadosztály, hanem az 1. "Dacica" Ho. alakulatai. A pasi egyébként nem őrmester, hanem ftőrm., de kicsire nem adunk ... egyébként a mai sajtó szerint a bolgár kém egészen 2000-ig védelmi attasé volt. Hétfőn állítólag már kiutasították az ukrán védelmi attasét ... aki, minő véletlen, kb. ugyanaddig volt első körben helyettes védelmi attasé ... lesznek még itt furcsaságok bőven :D

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.04. 08:43:44

@NagyTeve: húú, ez nagyon ütős. innen már tényleg csak egy fél lépés a CNN, amikor élő egyenesben nézheted, hogy mi történik.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.04. 08:46:24

@Zig Zag: láttad a filmeket az őrizetbe vételükről és a házkutatásról?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.04. 09:26:23

@NagyTeve: igen, pont arra reagáltam az előbb. überciki amikor Szófiától Moszkváig on-line nézegethetik az emberüket...

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.04. 09:30:34

@Zig Zag: lőször is elnézést, hogy szétoffolom a posztot _irul-pirul_

azonban kiváncsi lennék egy szakértő elemzésére az esetről ... tekintve, hogy egyesek szerint ezzel az üggyel (és az ukrán védelmi aktaséf kiutasításával) tulajdonképpen az ukrán (és állítólag NATO-párti) védelmi miniszterre mértek csapást ...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.04. 09:47:59

Egy szakértői elemzésre én is kíváncsi lennék. Én is csak olvasom ezeket a híreket és úgy tűnik, hogy überciki a történet. Mindenesetre a bulgár kormány szépen kifarol a fickó mögül és már be is jelentették, hogy az illető semmiképpen sem képviselte a bulgár államot, hanem csak mint "magánszemély" tette azt amit tett. Szerintem az nem életszerű, hogy valaki katonai attasé valahol, majd utána visszaballag abba az országba és asaját nevén nekilát illegáliskodni. Vagy ha ilyen van az legalábbis dillettantizmusnak tűnik és már Stirlic is tudta, hogy az ilyen nem szül jót :)
Persze tudom, hogy az ilyen történetekben minden elképzelhető és annak az ellentéte is.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.04. 09:57:03

@Zig Zag: a nagybátyja a bolgár KFH volt főgazgatója, ő maga felder szakon végezte a tiszti iskolát ... befejezi a bukaresti küldetést, aztán azonnal tartalékba vonul és visszajön ide céget csinálni .... hmmm ....

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.04. 10:03:38

@NagyTeve: elképesztő szakértelemről tanúskodik ez. ha tényleg így van, akkor nem lennék meglepődve, ha majd tanítanák ezt az esetet később, mint elrettentő példát...

Lucius Flavius Arrianus 2009.03.04. 10:06:30

A bolgár titkosszolgálat már az átkosban is finom volt, érzékien sima és puha, mint egy szibériai SZOT-üdülés. Lásd azt a szerencsétlen Mehmet Ali Agcát és a londoni mérgezett esernyőket, ésatöbbi, ésatöbbi; rossz nyelvek szerint minden ocsmány melót velük végeztettek Ivánék.
Erről is lehetne egy jó posztot kanyarítani :-)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.04. 10:22:46

@Lucius Flavius Arrianus: és ne felejtsük ki a ... khm ... déligyümölcs-szállító bolgár kamionokat se ...

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2009.03.11. 22:24:10

gyerekek ez vagy egy gondosan tisztába tett kommentablak, vagy többségükben tényleg normális emberek járnak ide! :)

Empty 2009.03.12. 18:02:42

@NagyTeve:

Uramisten, s én még nem vettem komolyan! Megkövetem aki követet küld, hogy követelje.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2009.03.12. 19:33:28

@Empty: Ezért következetesen megköveztetsz :P

mr nemo 2009.03.13. 20:07:22

@_drc_:
Nem volt kimoderálva senki, össze-vissza egy embert tiltott el Tiboru.

Úgy látszik van remény :-)

vén betyár 2011.06.23. 12:35:07

"::: a honvédség keretébe tartozó zsidó munkaszolgálatosok egy kis hányadának további sorsáról is beszámolunk.Ők Palesztinában, a későbbi Izraelben, az ottani hadsereghez kerültek 1945 után.
Az első ilyan zsidó musz-os csoport a szerbiai Borból indult el, ahol rézbányákban dolgoztak.l944 őszén, amikor a németek kiüritették a Balkánt, pár száz muszosnak sikerült lemaradnia és bevárni a Tito-féle csapatokat.
Vagy százuknak sikerült l944-45 telén Görögországon át eljutniuk Palesztinába, ahol az illegális zsidó védelmi szervezetben harcoltak az önálló zsidó államért.

1948 júniusban több száz volt magyar muszos érkezett Izraelbe zárt kötelékben, az un külföldi mozgósitás keretében.
A fiatal izraeli állam első önvédelmi háborúját vivta.
A Kremlben nagy reményeket fűztek Izrael létéhez.Sztálin azt hitte, hogy a zsidó állam lesz a SZU első támaszpontja a Közel-Keleten.Ennélfogva a magyarországi cionista szervezetnek megengedték, hogy önkénteseket toborpzzon.Az első pár száz volt muszost Csillebércen búcsúztatták.A zünnepségen a honvédséget Rávay Káémán vezérőrnagy képviselte.
A kalandos tengeri utazás után megérkező muszosokat a haifai kikötőben már buszok várták, egyenesen a frontra vitték őket.
Abban az offenzivában kellett résztvenniük, amely Jeruzsálem felmentésére irányult.A kiképzést, fegyvert, lőszert és az eligazitást útközben kapták meg.
Cvi Erez izraeli történész irja:
"A Magyarországról jöttek mindebből nem sokat értettek és a támadás napján 38 C fok volt árnyékban.Ezért nincs mit csodálkozni, hogy a jól képzett jordán védelemmel szemben 5o-6o ember azonnal elesett, vagy húsz "lapátosnak" még a nevét sem sikerült kideriteni.
ŐK AZ IZRAELI HADERŐ ELSŐ NÉVTELEN, ISMERETLEN HŐSI HALOTTAI."

Gosztonyi Péter
A Magyar Honvédség a második világháborúban
Európa l992

3o7.o.
süti beállítások módosítása