Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp

Összeálltunk páran, hogy kipróbáljuk: lehet-e szórakoztatóan, ugyanakkor informatívan foglalkozni rendvédelem-történeti, valamint katonahistóriai témákkal. Szerintünk igen. *** imélke nekünk: blog.lemil(at)yahoo.co.uk --- BLOGUNK A MAGYAR BLOGGERSZÖVETSÉG TAGJA ---

Megjelent a Kémek krémje!

borito_240.jpg

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Lemil-fészbúk

Olvasóink lobogói

Pillanatnyi olvasólétszám:

website stats

Utolsó öt komment

Fontosabb címkék

1848 49 (46) afganisztán (6) afrika (13) ajánló (88) alagút (7) állat (8) amerikai (102) angolok (8) arabok (16) argentin (5) átirányítás (13) atom (13) ausztrál (6) ázsia (15) balkán (6) betyár (5) biofegyver (5) biztonságpolitika (6) brazil (7) brit (67) buli (6) büntetésvégrehajtás (7) büntetőjog (11) címer (6) csata (9) csatabemutató (9) csendőrség (6) dél amerika (11) ejtőernyős (28) életrajz (41) elmélet (12) erdély (6) erőd (8) értékelőposzt (7) évforduló (53) fegyver (8) ferencjózsef (11) francia (24) gallup (5) görgey (13) görögök (5) háború (6) háborús bűn (8) hadifogoly (5) haditechnika (98) haditengerészet (54) hadsereg (16) hadtörténelem (162) hadtörténet (23) hadvezérek (9) hagyományőrzők (5) hajók (5) harckocsi (23) határőrség (7) hellókarácsony (5) helyi háborúk (17) hidegháború (53) híres bűnözők (8) honvédség (12) horthy (6) humint (24) huszár (10) i. világháború (49) ii világháború (108) izrael (26) japán (22) játék (6) k.u.k. (8) kalóz (6) kamikaze (6) kanada (7) katonazene (10) kelták (5) kémek és hírszerzők (59) kiképzés (7) kína (5) kínai (5) kivégzés (6) könyv (5) könyv ajánló (5) középkor (12) közép amerika (7) kuba (9) különlegesek (71) légierő (56) légvédelem (9) lengyel (17) lengyel magyar barátság (8) lista (5) lovas (7) lovasság (11) lövészárok (5) magyar (157) makett (7) monarchia (13) múzeum (12) német (68) nevezéktan (5) nők (12) ókor (13) olasz (13) önvédelem (5) orosz (31) ostrom (7) osztrák (30) osztrák magyar (28) pestis (6) plakát (12) podcast (9) polgárháború (5) porosz (5) portugál (6) programajánló (10) reform (6) reklám (5) rendőr (7) rendőrség (10) rendvédelem (53) róma (13) román (9) rövidhír (18) sigint (6) skandináv (7) skót (6) sorozat (15) spanyol (5) svájci (5) svéd (7) számítógép (9) szavazás (20) szerb (11) szlovák (5) szolgálati közlemény (39) szovjet (63) sztálin (5) telefonkártya (6) tengeralattjáró (17) tengerészgyalogos (10) terror (25) titkosszolgálat (71) török (15) tűzfegyver (9) ünnep (5) USA (7) usa (54) utánközlés (24) vadászgép (12) várostrom (7) vendégposzt (80) vértanú (11) vicc (7) vietnam (5) vitaposzt (76) wysocki légió (12) zene (11) A többi címke

Közkívánatra: feedek

Útlevelet vegyenek!

2010.09.27. 08:00 tucano



Akik emlékeznek még olyan időszakra, hogy útlevelet sem adtak, vagy volt az a bizonyos ablak nevű pecsét, amelynek birtokában néhány napra el lehetett hagyni a legvidámabb barakkot, szóval számukra meglepő lehet, hogy útlevelet, ráadásul teljesen szabályosat törvényesen lehet vásárolni, mint mondjuk egy kiló almát.


 

 

 

Tehát nem hamis útlevelekről, hanem úgynevezett “második útlevelekről” és “üzleti állampolgárságokról” lesz szó kérem szépen.

 

 

 

Pedig útlevél vásárláskor valahogy rögtön James Bondra asszociál az ember, vagy a Bourne rejtélyre. Esetleg maffiózóinkra, akik különféle tiszteletbeli konzuli dokumentumokat lóbálva, sikeresen megmenekültek mindenféle felelősségre vonástól. Hányszor halljuk a körözött bűnözőkről, hogy Thaiföldön, Andorrában, esetleg Dominikában bujkálnak és ott már teljesen beilleszkedtek. Persze, mert a kutya sem keresi őket, de erről később.

 

Az út és menlevelek adományozása  és adásvétele egyidős a bürokráciával (a feltaláló minden bizonnyal a pokol hetedik bugyrában töltötte az elmúlt néhány ezer évet). A témáról egyébként esett már szó a lemilen, mégpedig a Maunsell-féle tengeri erődök című írásban került elő az útleveleket is árusító Sealand Hercegség története. Gondoljatok bele hány esetben hallottunk már arról, hogy keresett emberek más államoktól kaptak hivatalos okmányokat menekülésük vagy túlélésük elősegítésére.

 

 

 

 

Például a magyar zsidók svéd menlevelei, vagy kicsivel később a menekülő nácik vatikáni útlevelei. De a történelem viharai (errefelé) csitulni látszanak, mégis egyre többen éreznek sürgető késztetést arra, hogy egy másik ország dokumentumaival lássák el magukat. Mielőtt rátérnénk a vásárlásra, nem árt tudni, hogy bűnözők vesznek a legritkábban útlevelet. Ugyanis rögtön lebuknának az igénylőlap kitöltésénél. Biztos van példa bőven arra, hogy egy bandita hivatalosan vásárolt útlevéllel tűnjön el, azonban számukra ehelyett sokkal egyszerűbb hamisíttatni vagy lopni egyet. Aránylag ritka a Moriarty professzor szerű bűnöző zseni, aki képes lenne egy ilyet úgy megoldani, hogy ne hívja fel magára a figyelmet, például amikor távolból kikéri az igényléshez szükséges magyar erkölcsi bizonyítványt. Vagy itt van az új-zélandi képviselő, aki túlságosan szerette a Sakál Napját.


Nehogy azt higgye valaki, hogy van olyan állam vagy ország, amelynek megérné eljátszani a (kisebb-nagyobb) nemzetközi hírnevét egy maffiózó vagy egy nagystílű sikkasztó pénze miatt. Ugye egész más, ha mondjuk háborús bűnösről, terroristáról van szó. Az ilyeneket valamiért a legnagyobb örömmel rejtegetik, látják el hivatalos dokumentumokkal, stb. Azt hiszem nem kell olyan messzire mennünk példákért ezügyben, de az ilyen gazemberek nem vásárolják, hanem kapják az útlevelet. Vissza a tárgyhoz, szóval legyen bármilyen eldugott kis közép-amerikai állam útlevél programjáról szó, mindenki rühelli a bűnözőket. Egyszerűen ártanak az üzletmenetnek. Előbb-utóbb úgyis lebuknak, magyarázkodni kell miattuk, ki kell őket adni. Amikor egy venezuelai tisztviselőt kérdeztem az útlevél programjukról, akkor pikírten csak annyit válaszolt, hogy nem az európai bűnözők szoktak venezuelai útlevéllel rendelkezni, hanem éppen fordítva...

Ha egy keresett bűnöző mégis útlevélhez jut, akkor sincs gond, csak el kell kezdeni az eljárást. Ugye arra nem lehet panaszkodni, hogy nem adják ki a bűnözőket, az sokkal valószínűbb, hogy a kereső állam rendőrségének egyszerűen nincs kapacitása (szándéka) arra, hogy megbüntesse a szökevényt. Ismét fel kell hívnom a figyelmet, hogy törvényesen vásárolt útlevelekről van szó, nem pedig olyanról, amely némi kenőpénz ellenében kerül tulajdonosához. Kérlek emiatt ne diszkrimináljatok országokat, mert korrupt hivatalnokok mindenhol vannak és mi sem állunk túl jól ezügyben, azaz hogy sajnos túl rosszul állunk korrupció terén.


Szóval a valóságban nem menekülő bűnözők és kémek, hanem a tehetős üzletemberek szoktak útlevelet vásárolni. Ők általában a kedvezőbb adózás vagy a névtelen üzletelés miatt gyűjtenek be második azonosságot.
Ezen a videón 18 pontban foglalják össze, miért lehet szükség második útlevélre:


Mielőtt rátérnénk a gyakorlati útmutatóra, fontos tudni, hogy mondjuk egy német állampolgárnak azért érdemes más névvel és útlevéllel rendelkezni, mert új személyazonossága segítségével nyugodtan nyithat bankszámlát vagy vezethet ismeretlenül céget bármely európai pénzügyi központban, persze nem lenne meglepő, ha Svájcot, Luxemburgot vagy Monacót választaná, de Szingapúr és Hongkong sem rossz döntés. A vásárlás hátterében mindig a diszkréció és az anonimitás áll. Van egy sokat vitatott téma, amit mi magyarok nem is érthetünk/értelmezhetünk, mert sohasem volt részünk benne, ez a pénzügyi magánélet, amely szintén kitűnő indok második útlevél megvásárlására. Aztán azért is vesznek emberek másik útlevelet, mert külföldiként olyan ajtók nyílnak meg saját hazájukban, amelyeken honpolgárként még csak nem is kopoghattak.

Érdemes előre gondolkodni útlevél vásárláskor. Például magyar állampolgár ne ott vegyen magának új személyazonosságot, ahonnan egy esetleges európai beutazáskor vízumot kell felvennie, mert az váratlan bonyodalmakhoz vezethet. Az viszont biztos, hogy a legkomolyabb bankok is örömmel fogadják, ha olyan ország útlevelét mutatja fel számlanyitáskor, amely biztosan nem adóztatja külföldi bevételeit, azaz senki sem zavarja a nyugodt kamatozást. Fontos tudni, hogy ez az iparág közvetítőkkel dolgozik és a csalók villámgyorsan megvezethetik a tapasztalatlan érdeklődőt, ezért nem árt alaposan körülnézni a törvényesen eladó útlevelek és állampolgárságok világában. Magyarul a témáról további információkat itt  érdemes keresni.

Hol lehet útlevelet vagy állampolgárságot vásárolni?

Üzleti útlevél programmal elég sok ország rendelkezik, de az állampolgárság megszerzése egészen más tészta, egyes közvetítő honlapok 170 országban ígérnek gyors ügymenettel útlevél vásárlást, de persze ez nem biztos, hogy igaz. Rettentő sok pénz birtokában a világ szinte bármely országában gyorsan nyílnak az ajtók, gondoljunk csak bele, hogy például hány külföldi sportoló lett gyorsan magyar, eredményeiknek és befolyásos támogatóiknak köszönhetően, nem is szólva a feltűnést sokkal jobban kerülő üzletemberekről. Meg merem kockáztatni, hogy a szigorú bevándorlási törvényeiről miatt is hírhedt Amerikai Egyesült Államokban sem kunszt útlevelet szerezni, ha pár tízmillió törvényesen birtokolt dollárral a számlánkon kopogtatunk az ajtón.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legnépszerűbb azonban a panamai üzleti útlevél program, de kedvelt célországok Nicaragua és a Dominikai Köztársaság vagy Uruguay és Venezuela, de korábban Belize is. Az Európai Unióban Észtországot ajánlják, bár nem vásárolható dokumentumok, hanem a gyors és olcsó bürokratikus eljárás miatt.

A vétel

Minden ország törvényei eltérnek, azonban a legnépszerűbb panamai üzleti útlevél program az irányadó és talán a legegyszerűbb is. A program keretében panamai útlevélhez lehet jutni, állampolgársághoz nem.  Az eljárás lényege az, hogy egy öt éves betéti szerződést kell kötni a Banco Nacional de Panama pénzintézettel. A szerződés értelmében a bank havi 750 amerikai dollárnak megfelelő kamatot szed. Ehhez körülbelül 175.000 dollárt (majd 34 és fél millió forint) kell a számlára helyezni.  El kell menni Panamába, ehhez szükséges egy érvényes útlevél. Az ügyintézés harminc napig tarthat. És kész.
Az útlevél öt évig érvényes, gyakorlatilag mindenhová be lehet lépni vele vízum nélkül, öt év után lehet hosszabbítani, további befektetést nem igényel, a pénz egyszerűen a bankszámlán marad.

A név megváltoztatása

A szakértők azt javasolják, hogy nem elég a nevet megváltoztatni, ennél lényegesebb, hogy a csere ne szerepeljen az egyszerűen elérhető nyilvántartásokban. Ehhez zárt bírósági döntésre van szükség, így a név megváltoztatását bizonyító iratok egy jól elzárt bírósági raktárban pihennek majd. Ha nem bűnöző teszi ezt, akkor gyakorlatilag kizárt, hogy bármely külföldi hatóság, rokon, hitelező stb. hozzáférjen az adatokhoz. Legalább két kormányzati hitelesítéssel ellátott dokumentumra lesz szükség. Az első az útlevél, a második általában a Közép-Amerikában csak „cedulla”-nak becézett fényképes személyi igazolvány, de egy helyi jogosítvány is megteszi.

Az állampolgárság

Nem árt az útlevél mellé állampolgárságot is beszerezni, persze ez sem túl bonyolult. A legegyszerűbb, ha a kérvényező eleget tesz a letelepedéshez szükséges  feltételeknek. Mondjuk vesz egy ingatlant és elkezdi intéztetni a szükséges dokumentumokat. Szinte nincs is olyan ország, ahol ne örülnének tehetős külföldieknek, akik ingatlant vásárolnak vagy befektetnek. Persze van ahol jobban örülnek, mint az európai átlag.  Az intézményesített megoldás az, hogy a kormányok olyan programokat hirdetnek, melyek keretében gyorsan állampolgárságot adnak az olyan kérvényezőknek, akik 250.000-450.000 USD körüli összeget fektetnek be általában kormányzati ingatlanprojektekbe vagy más hivatalosan támogatott beruházásokba. Így egy kijelölt (és valószínűleg brutálisan túlértékelt) lakóingatlan megvásárlásához jár az állampolgárság is.

Csalók és buktatók

Vannak nagyon naív emberek, akik minden kétség nélkül megvásárolják nem létező országok útlevelét, igen borsos áron. Ilyenek például Hutt River vagy a meglepő nevű World Passport. Hat évvel ezelőtt ellepték az internetet az olyan ajánlatok, amelyek korábban létező országok útleveleit árulták, mint Rhodesia (jelenleg Zimbabwe) vagy Brit-Honduras (Belize). A meglepő az volt, hogy el is fogadták ezeket határátkeléskor vagy bankszámlanyitáskor. Persze azóta mindenki rájött a turpisságra, de a mai napig lehet ilyen ajánlatot tartalmazó emailt kapni a nigériai levelek stílusában.
Sőt, olyan is történt, hogy egy középkorú, valóban jelentős vagyonnal rendelkező vállalkozó egy kis afrikai ország állampolgárságát megszerezve éppen vállalat birodalmát strukturálta át, amikor megkapta három évre szóló sorkatonai behívóját.  Arról nem is szólva, hogy van ahol megkövetelik, hogy mondjon le előző állampolgárságáról. Azzal is érdemes vigyázni, hogy a legtöbb afrikai ország útleveleinek láttán a bankok egyszerűen nem hajlandók számlát nyitni (kivéve Dél-Afrikában). Az ingatlanvásárláskor sem árt vigyázni. Például Ön vesz egy venezuelai ingatlant és cserébe kap állampolgárságot.

Minden tiszta, sőt a világ egyik legszebb  helyén szerzett aránylag elfogadható áron egy gyönyörű nyaralót is. Majd az első alkalommal, ahogy üresen áll, beköltöznek a hajléktalanok. És a bíróság nekik ad igazat, mert minden üresen álló lakóingatlant el lehet foglalni.

Egy második útlevél, állampolgárság megvásárlása összekötve egy névcserével általában bőven elég a tökéletes diszkréció elérésére.  Egy, a furfangosságáról ismert guatemalai szakértő a következő strukturát építette föl egy műkereskedőnek, aki nem kívánta megszellőztetni, hogy milyen megdöbbentő értékű műkincseket vásárolt fel roppant rövid idő alatt. Valószínűleg ez a legtökéletesebb törvényes álca a világon, nem olcsó, de az biztos, hogy legalább egy élet munkájára  van szükség a visszafejtésére, ráadásul bűncselekményről szó sincs, így eleve esélytelen a próbálkozás is. Szóval vett egy venezuelai állampolgárságot, majd megváltoztatta a nevét. Az új névre vásárolt egy panamai útlevelet. Az útlevéllel nyitott egy szingapúri offshore céget, amelynek bemutatóra szóló részvényei egy panamai alapítványt felügyelő belize-i vagyonkezelőnél vannak. A cég bankszámláját Svájcban nyitották meg, erről bonyolították a vásárlásokat. Ennyire extrém fokú diszkrécióra talán nincs szükség, de mindenesetre sok szerencsére és kitartásra lesz szüksége rosszakaróinak vagy a sajtó munkatársainak, ha a nyomára szeretnének jutni.

Végezetül összegyűjtöttem egy-két igazán döbbenetes álországot és szervezetet, akik nevében útleveleket árulnak, legalábbis kaptak már határőrök is röhögőgörcsöt beléptetéskor. Néhányat nem mertem lefordítani, azt hiszem a nevek magukért beszélnek.

Upper Volta, Dél-Vietnám, Újfuland és Labrador, Brit Nyugat-Indiák, Carolingian Bernician States and Dynasty, Castellania (kibocsátó szerv a Szabad Templomosok Nagymestere), Conch Republic, Amerikai Konföderációs Államok, Ecumenical World Patriarchate, Empire Washitaw de Dugdahmoundyah, Imperial Constantinian Military Order of St. George, International Humanitarian Society, International Society for Krishna Consciousness, Khalistan (független szikh köztársaság), Koneuwe Köztársaság (zürichi kommunista fiatalok kommunája), Kosmopolitan passport, Mohawk Nation, Oceanus, Patriarchate of Antioch, Romano Jumako Khetanipe, Wikingland és végül a World Service Authority, amelynek “hivatalos” útlevele olyan jól működött, hogy még hamisították is!
(A teljes lista itt található!)

308 komment

Címkék: üzleti útlevél második állampolgárság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 22:27:43

@Super 64:

Mondjuk tényleg megérné elmenni egy próbaperig, majd benyújtani a számlát egy többmilliós kártérítési összegről.

Elinnánk a 158. lemilbulin.

Jockey11 2010.09.27. 22:30:58

@Iustizmord: Ez kérem így pontos! Talán csak annyi eltérés megengedett, hogy az utolsó fordulat tapasztaltabb "tanúk" szájából már a kérdések előtt elhangzik: "Kérem, én már nem emlékszem semmire, de az egész biztos, hogy minden úgy történt, ahogy jelentésemben leírtam."

Super 64 2010.09.27. 22:36:43

@tiboru:

Oké! :D Addig is:

Szereposztás:
ügyész: Jockey11
védő: Iustizmord (de immáron a védelemre koncentráljon! :D)
bíró: Prof. Pizka
rendészeti attasé (Panamai Köztársaság): Tiboru
határőr: Super_64
Gipsz Jakab: önként jelentkezőt kérünk (leülni nem kell, nyugi)

MTi 2010.09.27. 22:39:32

@Super 64: örökös Tanú: Pelikán József!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 22:39:36

@Super 64:

Tisztelettel: katonai, légügyi és tengerészeti attasé szeretnék lenni, ha van rá mód; mégiscsak 11 dollárral több a napidíj.

Jockey11 2010.09.27. 22:41:55

@tiboru: Egyébként: G.J. magyar állampolgár? Mert ha igen, akkor az MK meg azt szarja le, hogy ki, és miért adott neki másik nevet, ugyanis pont az általam emlegetett szuverenitás elvéből fakadóan másnak névváltoztatásra való jogát G.J. felett nem ismeri el. Kettős állampolgár esetén pedig csatlakozom Iustizmord kollegához a bejelentési kötelezettség okán. Bár ebben az esetben kétlem, hogy emberünk megtarthatná mindkét nevét, hogy azokat kénye-kedve szerint külön-külön használja.

Super 64 2010.09.27. 22:45:24

@MTi: Róla hogyan feledkezhettem meg?! :)
@tiboru: Ámen. És persze rendészeti is (további 3 dollár/nap + 1 csillag). :)

Jockey11 2010.09.27. 22:46:01

@tiboru: Ha voltál főkapitány lehetsz még rendészeti(?)-belügyi(?) is, bár sokkal kevesebb helyen.

tucano 2010.09.27. 22:48:08

Majd megírom napi tudósításokban és élces megjegyzéseket tennék rá, hogy mire költik az adófizetők pénzét, óvodaépítés helyett:)Amikor hazaengedik megérdemelt panamai otthonába a gyanúsítottat, akkor pedig vmelyik bulvárcsatorna kamerájával elkísérném az üdvözlő partyra:
community.sportsbubbler.com/blogs/gridiron_girl/Panama%20City%20Beach%202009%20005.jpg
persze csak hivatalból, a tájékoztatás elvének tisztelete miatt!

Iustizmord 2010.09.27. 22:52:40

@Super 64: ismerek embert aki a maximálsian lehetséges 3 évet kinyomta előzetben egy életfogytos kábszerügyben... és felmentették csontra.

@tiboru: akarsz mesélni ? akarjáááá! :o)

mondjuk a kat ügyészek hugyozni is csak elvágólag, a nyomozóügyészek nagyokosok, a mezei ügyész meg vaskalapos. érdkes 1 banda.

továbbá próbaper büntiben? normáááááális, margit?

egy próba-beer,az igen.

de ha akarod a próbapert, állok renlekkezésedre grátis, a milliárdos kártérítést majd riszteljük. csak nehogy 46-os magyar pengőben számolják...

cyd 2010.09.27. 22:53:51

Két dolog (de lehet, hogy kicsit több):
- újfent érdekes poszt
- sírvaröhögős kommentek
- a lisandro lopez névre keresztelt fedőokmánnyal rendlekező kiss béla félrekúrása nem az, hanem műveleti cselekmény, ezügyben kérem a tisztelt DéeR urakat, hogy olvassák el a vonatkozó lemil postokat (Sorge és tsai)
- leszek Gipsz Jakab. Bíróságra fel!

theo 2010.09.27. 22:54:28

@Iustizmord: Az általad felállított vádiratban azt nem értem, hogy mi dönti el, hogy mi a valós adat. Létezik erre valami specifikáció, ami megmondja, hogy Magyarországon mi az? És történik ha Panamában az útlevél, vagy a kérelmezés során benyújtott papírfecni az?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:01:30

@Super 64:

Ha a 3 dollár plusz helyett ötöt kapnék, egyet leadnék neked belőle...

Jockey11 2010.09.27. 23:02:51

@theo: Válaszolhatok? Ha a vádlott magyar állampolgár, akkor az a valós adat, amit róla a KEK KH személynyilvántartása személyes adatként (név, szül.név, anyja neve, szül. hely idő, szem. szám, állandó és ideiglenes lakhelyek, és családi állapot) tartalmaz.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:03:19

@Jockey11:

No, főkapitány még nem voltam, de ha a ljubljanai belügyi attasé általános szakmai kvalitásaira gondolok, akár elismerésnek is vehetem, hogy kimaradtam ebből a megtiszteltetésből...

MTi 2010.09.27. 23:04:25

Legyen az ország Parrador Köztársaság (volt egy filmben) ami természetesen Pirézia közvetelen szomszédja (olykor hadban is állnak egymásal!) és T természetesen katonai, légügyi és tengerészeti attasé vezéraltábonoki rangban! (ez, ha jól számolok még 3,25 dolláros emelés a napidíjnál)
A vádlott neve pedig legyen inkább Josef K. - őt mindenki Vádlotként ismeri

Iustizmord 2010.09.27. 23:04:33

@Jockey11: ez kérem így még pontosabb :o)))) bezony.

s védői kérdésre

t: nem mi mindig aztírtuk le ahogy volt. nem. tévedni nem szoktunk. az okirathamisítás. nem emlékszem. de, ahogy leírtam. sosem hamisítottunk. igen, volt hogy a kollégá jelentését olvasatlanul alávéstem, de az akkor is úgy olt. erre viszont emlékszem.

@MTi: tisztelt bíróság, módosítom a valloomásom. pelikán is ügynök volt tőlem kapta a fizetését.

:o)

Jockey11 2010.09.27. 23:04:45

@Jockey11: Ha van személyi igazolványa: akkor fénykép is

tucano 2010.09.27. 23:05:09

Van a névváltoztatásnak bejelentési határideje? Teszem azt, ma megváltoztatom a nevem Tucano-ról, Arapapagaio-ra, akkor mennyi időm van rá, hogy ezt a magyar állam tudomására hozzam? Illetve hogyan, hiszen Panamában nincsen magyar nagyköv, hanem a kubai az illetékes, sztem esélye sincs a hivatalos ügyintézésnek:)

cyd 2010.09.27. 23:05:48

@tiboru: Ehh! Amatőr! Kell nektek egy könyvelő...
Ha nem csukattok le a panama-ferihegy-XIX ker. bíróság vonalon, akkor kaphatsz 6USD/nap-ot is és Super64 1-n felül csak 0,5-t kérnék, asszem méltányos

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:05:54

@Iustizmord:

Ha jól számolom, legközelebb úgy 2038 júniusa körül kezdhetek igazából sztorizgatni.

Addig maradnak az ostoba amerikai színesfilmek, sok-sok színésszel.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:09:05

@Iustizmord:

Az ajánlatot pedig köszönöm; a mai vérzivataros időkben sosem lehet tudni, mikor lesz szüksége az embernek:

1.) ügyvédre;
2.) okmányhamisítóra;
3.) pálinkafőzőre;
4.) búvóhelyre külföldön.

Ami engem illet, pálinkafőzőm még nincs.

:-)

Jockey11 2010.09.27. 23:10:11

@tiboru: Mééér? Talán egyetlen élettársad sem használta egyetlen szolgálati kocsidat sem???

Iustizmord 2010.09.27. 23:10:50

@theo: azt nem értem, hogy mi dönti el, hogy mi a valós adat. Létezik erre valami specifikáció, ami megmondja, hogy Magyarországon mi az?

az ügyész, pl??? (zuerst)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:11:05

@cyd:

Szerintem nem is kell tovább szarozni: megegyeztünk!

Iustizmord 2010.09.27. 23:13:00

@tiboru: kivárom. de kérek előzetest. nem úgy.... storyból. :o)

Super 64 2010.09.27. 23:14:26

Tegyük fel, hogy lelépek a kínaiakhoz. Éldegélek, megkapom az állampolgárságot, de mivel a magyar nevemet a kutya sem képes ott kimondani, ezért kapok egy, a helyiek számára szimpatikusabb nevet, mondjuk Lee Chang 64. :)
Időközben lejár a magyar útlevelem, a változások bejelentését letojom, mert csak.
Hazajövök akármiért a kínai útlevelemmel, kiderül a határőr számára, hogy nem vagyok kínai, mert pont nem úgy nézek ki. Megbuktam.
Nekiáll az MK leszarni mindent, ahogy fentebb olvastuk, én meg - lévén jogom van hozzá - elmesélem a (kínai) konzulomnak a történteket.

Valami azt súgja, hogy miután Pekingben a magyar nagykövet lábon kihordott pár infarktust, a KüM rövid időn belül olyan oltári ordítozást csap az ügy miatt, hogy jópáran megtanulnak repülni a reptéren és az ügyészségen is, gép nélkül.

(Jelezném, hogy a nevemben a 64 az IQ-m kétszerese, szóval ezt még én sem gondolom komolyan... :D)

@tiboru: @cyd: Legyen 6 dollár, de kettőt kérek vissza. Cyd-et meg feladjuk a panamai Korrupcióellenes Hivatalnál további 10 ezer dolcsiért, amit természetesen elfelezünk. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:14:35

@MTi:

Az a Josef K. folyton azzal védekezik, hogy őt csak megrágalmazták.

Majd két pofon után észhez fog térni.

Iustizmord 2010.09.27. 23:14:36

@tiboru: kkor ügyvéde már 2+ is :o)

(azért ne költsed el az ulanbatori tengerészeti attaséi napidíjad egészét sonkás szenyára, nőkre és pezsgőre... gondolj az ügyvéded nőjére, pezsgőjére és szendvicsére...)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:15:33

@Jockey11:

Használni használta, de amilyen kis idióta, nem a szolgálati MOL-kártyával tankolt bele, hanem saját zsebből...

Jockey11 2010.09.27. 23:15:58

@tucano: Csak ismételni tudom magam: ha nem vagy kettős állampolgár, akkor ne fáraszd magad a bejelentéssel, mert hiába teszed meg: NEM LESZ LEGÁLIS AZ ÚJ NEVED.
Kettős állampolgároknál lila fingom sincs, hogy mennyi a bejelentési idő, de arra mérget ihatsz, hogy ha a BM elfogadja a másik állampolgárságon megváltoztatott nevedet, akkor azt az összes magyar iratodba is át kell vezettetned.

Iustizmord 2010.09.27. 23:17:40

@Super 64: a KüM rövid időn belül olyan oltári ordítozást csap az ügy miatt, hogy jópáran megtanulnak repülni a reptéren és az ügyészségen is, gép nélkül.

max ha a repiköltségüket úgy megvágják hogy lavazza d'oro helyett chibo classic kerül az államtitkár kávéjába...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:18:24

@Super 64:

6 rongyot kérek a tízből, Cyd pedig mehet a levesbe. Kis vesztegető, mégis mit képzelt: hogy megúszhatja..?

Jockey11 2010.09.27. 23:19:12

@tiboru: Fogadni mernék, még össze se törte, amilyen kis elővigyázatos...

Iustizmord 2010.09.27. 23:20:18

@Jockey11: na végre 1 el nem szállott arc.

te ugye nem műveleti tervező vagyol? :o))

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:20:25

@Super 64:

Amúgy ez a panamai Korrupcióellenes Hivatal, ez kurva jó... Most kapcsoltam csak és itt röhögök magamban.

Olyan lehet, mint a grönlandi Hideg Elleni Minisztérium, vagy az orosz Alkoholizmus Elleni Tanács.

cyd 2010.09.27. 23:20:28

@Super 64: Hombre! (csak hogy próbáljak autentikus panamai lenni) Te most a bloggazda üzletét rontod? Biztos vagy Te ebben? :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:23:42

@Iustizmord:

Okédzsoké.

Amúgy az ügyvédekkel ugyanaz a helyzet, mint a lőszerrel: ha nagy a balhé, sosem elég belőle, de békében csak lehúzza az ember zsebét.

cyd 2010.09.27. 23:24:14

@tiboru: eine kleine problem: a PKE-nel az ekkora összegek pont az ellenkező irányba áramlanak.
Amennyiben feldobnátok, akkor a hivatal vezetőjének unokaöccse - aki közreműködött közvetítőként - felveszi a jogos jutalmat a két banánközépeurópai meg hoppon marad
(arról nem is beszélve, hogy ugye senki sem szeretne az érintett Urak közül némi khm... vagyonosodási vizsgálat elé nézni)

Jockey11 2010.09.27. 23:25:10

@Iustizmord: Nem. Nincs nekem érzékem a műszaki dolgokhoz...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:25:24

@Jockey11:

Á, dehogy; pedig mondtam neki, hogy semmi probléma nem lenne, mert a kincstár megjavíttatja az adófizetők pénzéből, csak nekem kell egy pár apró okirathamisítást elkövetnem.

Iustizmord 2010.09.27. 23:26:19

@tiboru: a katona háborúra készül, arra trenírozik. a béke csak felkészülés a harcra. továbbá aki 220 cm átgrására készül, a 200-at versenyhelyzetben is megoldja, sörözés után.

aszem megyőztelek a békeidős gyakorlás fontosságáról. jogilag.

de a hasonlat: mastercard. aka priceless..

Super 64 2010.09.27. 23:27:37

@tiboru: Nálam sem jobb a helyzet... Belegondolva az orosz Alkoholizmus Elleni Tanács elnöke kb. Oroszország háromszoros Hőse lehet, ami annyit tesz, hogy egymaga megsemmisít esténként vagy 5 láda vodkát. :D

@cyd: Én?! Én kerestem neki 5 ezer dolcsit! :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:28:39

@cyd:

Hm, attól tartok, valami végzetes félreértés történt és a szavaimat a szövegkörnyezetből kiragadva értelmezték (félre).

Vagyonom amúgy meg azóta nincs, amióta Frankfurtban elkobozták mindkét Zippómat.

Iustizmord 2010.09.27. 23:29:12

@tiboru: Amúgy az ügyvédekkel ugyanaz a helyzet, mint a lőszerrel: ha nagy a balhé, sosem elég belőle

továbbátévedés: több ügyvéd nem jobb.

1 ügyvéd jól megfizetve, akinek vannak jó kollégái (akár megfizetve) akikkel megkonzultálja. 2-3 fogadott ügyvéd verseng h ki mondja meg a frankót. legyen 1 , akinek van háttere, akárcsak jó informális egyztetésre (pl aki fel tud hívni 1-2 bírát, ügyészt szondázni... nem az ítéletről, a patternről.)

Super 64 2010.09.27. 23:30:27

@cyd: Pontosítok: _majdnem_ kerestem neki 5 ezer dolcsit. Szóval egy dollár a tiéd és szent a béke? :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.27. 23:32:50

No kollégák, én lassan nyugovóra térek, de előtte még meg kell írnom az összefoglaló jelentést a mai hozzászólásokról.

Ne féljetek, kíméletes leszek. Ma ilyen napom van.

Jó éjt!

cyd 2010.09.27. 23:34:16

@Super 64: Ha nem tudnám, hogy én vagyok a legfiatalabb jelenleg a társaságban, akkor azt hinném, hogy a korotokból adódó heveskedés miatt van ez a pillanatnyi nagy összegű harácsolás minősített esete a biztos hosszútávú jövedelemszerzéssel szemben favorizálva.
A PKE-nél való feldobálásom már csak azért is bonyolult művelet lesz, mert akkor én már rég a magyar igazságszolgáltatás vendégszeretetét élvezem Iustizmord ügyfeleként.

Jockey11 2010.09.27. 23:35:51

@Iustizmord: NAGYON KÉRLEK NE VEDD MAGADRA, DE:

Tudod ki a sztárügyvéd?

Akitől nemcsak az ügyész, de a bíró is el meri fogadni a kenőpénzt.

EZ A VICC PERSZE NEM A MAGYARORSZÁGI HELYZETET KARAKÍROZZA, HANEM A DÁNIAIT!!!

Iustizmord 2010.09.27. 23:36:22

@tiboru: szerntem meg jó kis hadgyakorlat volt, néhol élessel. én etalonná avatnm aka red flag

jóccakát

Iustizmord 2010.09.27. 23:38:16

@Jockey11: hehe, de én tudom ez nem így van. és erre pínzt is adhatsz. az 1db kivételt meg ismerem personaliter, és nagyon sajnálom is... :o(

theo 2010.09.27. 23:43:05

@Jockey11: Persze, és köszi a választ. Kérdezném, hogy mi a helyzet többes állampolgárság esetén, de látom lejjebb arra is kitértél :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.09.28. 02:22:29

Hát, a kommentek alapján arra jutottam, hogy vagy nem lesz panamai útlevelem (pedig nagyon vágyom rá, de méginkább egy tuvaluira), vagy nem azzal jövök majd haza, ha úgy adódik, hogy mégis visszaesz a hazaszeretet.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.28. 06:45:08

@Iustizmord: en.wikipedia.org/wiki/Camel_cavalry

lehet válogatni :)

egyébként a jelvény az Imperial Camel Corps-é

Iustizmord 2010.09.28. 08:31:53

@NagyTeve: na, akkor a 2nd queen's own sahara camel corp-sal bele is nyúltam... asszem jelentkezem sandhurstben h én akarom az alakulatok elnevezéseit kitalálni, már kiismerem magam az angoloknál:

pl prince of wales' 3rd highland & tyneside paratrooper anti-submarine dragoons

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.28. 09:06:53

@Jockey11: @Super 64: @MTi: @tiboru: Urak, ezek szerint itt nagy igény volna Amerigo Tot (ha még élne) keresztrefeszítésére, mikoris jönne olasz útlevelével az nagy magyar határon és felismerik. - Nézd az anyját! Nem Tóth Imreként próbálkozik! Tartóztassuk le rögtön! -- Na nemá!

tucano 2010.09.28. 09:16:20

@Zig Zag: Börtönbe Andy Vajna és Joe Eszterhas nevű közokirat hamisítókkal is!

tucano 2010.09.28. 09:47:39

@tucano: És mi van a lányommal, akinek a magyar állam változtatta meg a nevét teljesen másra? Neki akkor az összes tropikál iratán át kellene vezetni a változtatást? Sztem nem, inkább forró olajat a bürokratákra:)

Jockey11 2010.09.28. 09:54:37

@Zig Zag: @tucano: Értem én, hogy az említettek ezt a művésznevet használják(-ták), DE:

1./ Első kérdés: milyen állam polgárai: magyar, külföldi vagy kettős?

2./ Ehhez képest mi van beírva az állampolgárságuk szerinti útlevelükbe? (Mer' hogy nem "Andy Vajna" az hótziher)

3./ Az így előálló lehetőségeket már korábban kifejtettem, így nem ismételném magam.

De, mégis:
@Zig Zag:
Egy darab körülbelüli dátum nem lenne a számomra?
(Nem sürgetés, csak a dátum kb. hogy megnyugodjon kicsi lelkem)

Jockey11 2010.09.28. 11:07:13

@tucano: Akkor már csak az első kérdés marad...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.09.28. 11:10:21

@Jockey11: kettős (feltéve, de nem megengedve)

tucano 2010.09.28. 11:11:06

Fogalmam sincs és a határőr se fogja megkérdezni:)

Jockey11 2010.09.28. 11:38:37

@tucano: Nem is, mert ez szerepel a legális útlevelekben. Kíváncsi is lennék, hogy a "legális" másod-útlevelekbe mit írnak be?

@tucano: @Zig Zag:
1./ Ha csak USA-polgár a csávó, akkor OK.
2./ Ha csak magyar, akkor az USA nem fog neki útlevelet adni (mert az nem Panama).
3./ Ha kettős, akkor az USA útlevelében Andrew Vajna, a magyar irataiban meg vagy ugyanez, vagy Vajna András (Endre?). Mert úgy tudom, hogy a kettősöknél elfogadható a másik állampolgárság hivatalos nyelve szabályai szerinti átírás, de nem a teljesen más név!!!

De:

- Erről valami tényleg illetékes tudna érdemben nyilatkozni.

- Én meg megyek és beleülök a forró olajba...

(Főleg, hogy dátumra sem lettem méltatva)

Jockey11 2010.09.28. 11:39:18

na mi lesz blogmotor

tucano 2010.09.28. 12:03:07

@Jockey11: Az üzleti útlevelekbe a valódi nevet írják be, amelyről a valódi és hivatalos papírokat benyújtották. Az üzleti útlevelet semmi sem különbözteti meg attól, amit mondjuk egy született panamai, venezuelai, dominikai stb. kap utazáshoz. Aztán, ha valakinek van kedve, akkor változtathatja a nevét, pont ugyanúgy, mint itthon, csak lehet zárt tárgyalást kérni. És akkor új útlevelet kérvényezhet, már másik névre. Az ilyen útleveleket az egész világon elfogadják beutazásra, sehol sem találtam arról információt, hogy felmerült bármilyen probléma, pedig kerestem.

mig8 (törölt) 2010.09.28. 21:28:46

Bocs srácok, hogy csak most írok - látom nagyon elszaladt a vita -, de van egy jó sztorim a névváltoztatásról.

Történt, hogy megházasodni készültem (jójó, tudom, ilyen hibát férfiember csak egyszer követhet el az életében), és az anyakönyvvezető pár adatot egyeztetni akart, hogy minden rendben legyen. Vhogy szóba került az anyám neve is (XY), hát nosza rajta, ellenőrizzük le. Nem az volt, hanem XZ. Hiába erősködtem, hogy dehát XY, ő váltig ragaszkodott ahhoz, hogy XZ, mert az van a gépben. Stratégiaváltás: nemrég digitalizálták az adatokat, nem lehet, hogy elírták? Hát, őőő, de.... De ő addig is ezt fogadja el hivatalosnak, amig nem mutatok más papírt (ami ugye nem volt nálam, miért is lett volna). Egy kör haza, a szüleimhez. anyámat ritkán látom idegesnek, de akkor az volt. Még a keresztlevelét is hozzámvágta, hogy azt is mutassam be. Megtettem. Mondjuk az eset után az anyakönyvvezető kicsit pironkodott...

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.28. 22:03:17

@Iustizmord: esetleg a Deuxieme Regiment des Meharistes Parachutistes Alpines de la Marine? :P

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.28. 22:06:11

@Jockey11: sztem ebbe ne menjünk bele mélyebben, mert kéne néhány kötet a taglalásához ... pl. mi történik akkor, ha a magyar-szaúdi kettős állampolgár töbes házasságot köt? Ez a saría szerint teljesen jogszerű, a nem-muszlim alapú törvénykezés szerint meg nagyon is büntetendő (l. bigámia).

3006 2010.09.29. 13:08:02

Na szóval meg egyszer elkezdem mert valami volt.
Jó pár évvel ezelőtt sűrűn láttam el migránsok képviseletét ( meg szállítóikét is)
Szóval egyszer kellett mennem egy menekült táborba ( tán Kiskőrös? ) ahol egy albán családot kerestem megbízásból.
A külföldi rokonuk megküldte részükre a hivatalos beutazó vízumot az egyik kantonba (az irodám is a bp.-i sváci konzultól kapta diplomata futár útján az iratokat) Próbáltam intézni az ügyeket, de a magyar migrációs hivatal nem engedte ki 9 tagú albán családot azzal, hogy nincs semmilyen útlevelük.
Más okmányaik voltak, amiből a személyazonosságuk megállapítható volt, de útlevelük nem volt, ezért nem engedték ki őket. Az itt senkit nem érdekelt, hogy Svájc beengedi őket.
Végén felhívtam a migrációs hivatalban egy Dobó
nevű f@szfejet, aki valami minisztériumi főosztályvezető volt akkor
Mondtam nekik, hogy mivel Mo. tagja a nemzetközi szervezetnek, adjanak minden családtagnak egy un.
Nansen útlevelet, amit a hontalanok kapnak meglehetősen rég óta.
Ez a figura erről tőlem hallott először és természetesen hallani sem akart az eljárásról.
Nyakunkon is maradt az egész család.

odeon 2010.09.29. 14:10:10

Mostanában idehaza a vadászoknál a szlovák tartózkodási játszik, mert az is kaphat vadászfegyvert, akinek itthon bevonták az engedélyét, meg a szlovák jogsi, aminek nincs érvényességi ideje (igaz a magyart le kell adni)

Iustizmord 2010.09.29. 21:09:19

@NagyTeve: a tengerészeti alpinista jó, de max d-frao-ban. cannesnál partraszáll, oszt fel a hegyekbe.... nagyon speckólehet :o) ill a mediterránium d-i vége, algír körül, az is. de max ennyi.

@3006: tanulságos.

@odeon: lassan fél mao szlovák áp-re vált. de a nyelvtörvény miatt megvonják. kéne már egy perszonálúnió.

Iustizmord 2010.09.29. 21:13:37

@NagyTeve: húbazz, próblom fordázni.

eje alpesi tevés tengerészek?

tengerészeti tevés alpesi eje?

ha még a tengeralattjárós tratégiai páncálos nehézbombázós huszárt is belekombinálod...

Iustizmord 2010.09.29. 21:18:25

@NagyTeve: a kettős szaudi-magyar áp házaságokról nannyit:

közjogi klauzula. (79. évi 13. tvr)

a magyar llam az időben 1.-t fogja elismerni mert a 2. MAGYAR közrendbe ütközik

(egy amúgy tök színvonalas FB-s ítélet 2-3 éve az TELJES iráni jogot minősítette a magyar közrendbe ütközőnek /tkp a családjogi részre utaltak benne, ott a csaj csak taxatív okbl-esetben válhat/ , de ezt az Ítélőtábla /fellebbezésre/ helyretette) (MI nyertünk 90%-ban. sok sok smiley volt)

tucano 2010.09.29. 22:32:53

@Iustizmord:
"egy amúgy tök színvonalas FB-s ítélet 2-3 éve az TELJES iráni jogot minősítette a magyar közrendbe ütközőnek"
És ezt így hogy? Mert ha mondjunk egy állampolgáron össze baxunk Panamával, akkor megsínyli a panama kalap import, meg biztos rohadtul érdekli őket, hogy egy k-európai offshore krumpliköztársaság mit vaker. De Irán azért elég fajsúlyos szereplő, gondolom nem kevésbé megalapozott törvényekkel, mint a mieink. Illetve, ha itt nyer valaki úgy, ahogy írtad, akkor azt ott elfogadják? Vagy azonnali kövezés, ha visszamegy?

Iustizmord 2010.09.30. 04:24:26

@tucano: kissé elnézte a bíró, tkp a házassági vagyonjog x részére értette, de úgy írta meg h "az iráni jog a magyar közrendbe ütközik". aztán a tábla "elegánsabban" talált vissza a magyar joghoz a ius forii alapján. mert belátták hogy a "teljes" iráni jog, ami ugyan úgy ismer a házassági vagyonjog, vagyonelkülönítés, stb rendszerét, komplett kétezerpárszáz §§-os Ptk-val, családjkoggal en gross mégse lehet a magyar közrendbe ütköző (hiszen akor miért ismerné al Mao az iráni házasságot házasságnak, az iráni szerződést pactumnak, stb)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.30. 06:47:32

@Iustizmord: én most speciel a büntetőjogi vonatkozásaira céloztam az esetnek. Ha kettős állampolgár Mao-ra látogat mind a 4 feleségével és feljelentik a magyar hatóságoknál, akkor mi lesz? Tovább megyek: Mao-n (és általában Európában) a házasság alsó korhatára 14-16 év ám más oszrágokban ennél jóval alacsonyabb (pl. Yemenben és Kuwaitban nincs alsó határ). Akkor most mi van, ha a kettős állampolgár legálisan házas Kuwaitban egy 11 éves csajjal és a házasságból kifolyólag magyar állampolgárságot kíván szerezni a feleségének is? Akivel, horribile dictu, el is hálta már a házasságot? Pedofília? Érvénytelen házasság?

Más: ha Mao-n a nagy nyílvánosság előtt kijelentem, hogy Mohamed dilis és a Korán vécepapír, ez a szólásszabadság fejezet alá esik. És ha elutazom Iránba vagy Afganisztánba? Az ottani bíróság kötélre ítélhet?

MTi 2010.09.30. 07:21:30

@NagyTeve: ezekbena kultúrkörökben inkább a megkövezés játszik...

Jockey11 2010.09.30. 07:37:37

@NagyTeve: Mivel a Btk. nem tartalmaz semmilyen kivételt a kettős állampolgárokra: el kell(ene) járni, ráadásul kötelezően, és feljelentés nélkül is, mert mind a kettős házasság, mind az erőszakos közösülés hivatalból üldözendő.

Ez idáig a tv. szelleme és betűje.

Az már más kérdés, hogy (a helyi hatáskör okán) az illetékes rendőrkapitányság bűnügyi vezetője - némi erős fejvakarás után - felkeresné a helyi vezető ügyészt és együtt kiötölnének valami igen balfék indokot, amire gyorsan megtagadják a nyomozást.

Az utolsó esetben simán felakasztanak - persze előbb lesz némi diplomáciai szájkarate - mert kinn a helyi Btk. területi hatálya alá esel, és félek, hogy ott mindezért kötél jár.

Jockey11 2010.09.30. 07:58:53

@Jockey11: Ez utóbbival kapcsolatban jut fejembe:
új-zélandi csávó angolt tanított Thaiföldön sok-sok évig. Annyira belejött a helyi életbe, hogy írt egy könyvet, amiben az ottani korrupcióról is hosszasan értekezik. Kis idő múlva hazatért, majd - immár csak turistaként - vissza. Kellemetlen meglepetésként azonnal le is tartóztatták, mert amíg otthon volt felségsértésért körözést adtak ki ellene. Tán négy évet kapott is jogerősen, amire persze beindult az a bizonyos diplomáciai óbégatás.
A történet végét nem ismerem, aki tudja írja ide...

Jockey11 2010.09.30. 08:04:51

@Jockey11: Nem osztogatnak, fosztogatnak:

A csávó ausztrál volt és "csak" 3 évet kapott.

33 nap után királyi kegyelmet kapott és kiutasították.

Na ennyit belőlem.

Iustizmord 2010.09.30. 11:42:07

@NagyTeve: @Jockey11: szerintem meg a kettős (többedik) házasság magyarországi MEGKÖTÉSE lenne tényállásszerű a kettős házasság körében. mert amúgy sem a személyi, sem a területi hatály elve alapján nem tartozna a MK joghatósága alá az ügy. és ez ugye nem is nemz.közi jog által üldözött bűncsel.

Iustizmord 2010.09.30. 11:43:00

@Jockey11: na, lesz még itt is olyan tényállás hogy felségsértés... amint viktort megkoronázzák :o)))

odeon 2010.09.30. 12:13:57

@Iustizmord: tengeralattjárós tratégiai páncálos nehézbombázós huszárt ott szolgál a lelkipóttartalékosorvostanhallgatógépkocsiszeroszlopban?

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.30. 14:34:17

@Iustizmord: Royal Marine Mountain Assault Engineer Mounted Artillery (Airborne)

avagy

Regiment Mehariste Laotienne d'Artillerie Lourde d'Assaut Sousmarine

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.30. 14:35:03

@Iustizmord: jó-jó, de ha elhálta? egy 12 évessel, aki a kuweiti jogrend szerint törvényes felesége?

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.30. 14:36:27

@MTi: az csak házasságtörésért jár. Sztem a Próféta gyalázásáért minimum karóba húznak (l. Guillaume Apollinaire: Ezer vesszőcsapás. Kiskorúaknak tilos!)

Iustizmord 2010.09.30. 16:15:41

@NagyTeve: akkor irigylik.... nálunk 12 éves csak felszentel r.kat papoknak jut...

Royal Marine Mountain Assault Engineer Mounted Artillery (Airborne)

a Medical, Light , Reconnaisance , Batallion kimaradt

továbbá TIZENEGYEZER vesszőcsapás. twistelettel.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.09.30. 16:56:33

Ez remélem nem volt még:

www.manchukuo.org/index33e.htm

Itt Mandzsukuo (!)állampolgára lehet bárki, aki befizet 7 amcsi tallért :)

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.09.30. 19:59:10

@Iustizmord:

"Royal Marine Mountain Assault Engineer Mounted Artillery (Airborne)

a Medical, Light , Reconnaisance , Batallion kimaradt" - ja, és hozzá a Special Amphibious :D

"továbbá TIZENEGYEZER vesszőcsapás. twistelettel.
" - mit akarsz, nálunk már évek óta megtörtént a denominálás ... denominalizáció ... szóval, amikor 10000-ből lett egy ... :P

Iustizmord 2010.09.30. 20:31:43

@NagyTeve: aggyunk má' be egy közös páylázatot a MinofDef-be hogy s(z)erény díjazásért vállajuk a teljes angol haderő átdesignolását, inc. ezrednevek, jelképek, coat of arms, badge, etc.

10000-->1 = megtizedelés a köbön???? (húha ha ezt a gimis mattanárom látná és az irodalomtanár értékelné... de jogász lettem, egyik se lenne büszke)

Iustizmord 2010.09.30. 20:33:27

@NagyTeve:
"Royal Marine Mountain Assault Engineer Mounted Artillery (Airborne)

a Medical, Light , Reconnaisance , Batallion kimaradt" - ja, és hozzá a Special Amphibious :D

továbbá a tardicionális dragoon vagy lancer elnevezést is be kéne tenni.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.09.30. 20:44:09

@Jockey11:

Azért kíváncsi lettem volna, hogy a thai király ugyanilyen nagyvonalúan intézi-e a kegyelmet akkor is, ha az elkövető nem ausztrál, hanem mondjuk magyar, montenegrói vagy kongói...

Iustizmord 2010.09.30. 21:01:54

@csurtus: persze. mit neki hekuba. a lényeg a kegyelem. gyakorolhatja, és

1. az alattvalói morált nem rombolja
2. a nemzetközi morált erősíti.

Jockey11 2010.09.30. 21:37:51

@csurtus: Mondjuk ismerek egy-két montenegrói figurát, akinek én se adnék kegyelmet.

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.10.01. 06:54:44

@Iustizmord: esetleg még a Fusiliers vagy a Rifles is megjelenhetne, nem?

NagyTeve · http://www.uniforminsignia.org 2010.10.01. 06:58:27

@Iustizmord: háááát ... a nevekbe benne vagyok, de a badge-eket nem vállalnám ... nem igazán szeretnék a Garter Principal King of Armsnak magyarázkodni ... tudod, időnként olyan abszurdan erőszakos tud lenni Thomas bácsi ha a munkájáról van szó ...

Iustizmord 2010.10.01. 08:25:38

@NagyTeve: gurkha! das ist ein muss.
süti beállítások módosítása