A hírszerzéstörténelem szakemberei váltig állítják, hogy a mások titkainak kifürkészésére irányuló erőfeszítések egyidősek az emberiséggel, s ezek intenzitását talán csak a párosodás iránti igény múlja felül. Ezért szokták a kémkedést a második legősibb foglalkozásnak nevezni, hiszen a prostitúció aranyérmes helyét kevesen kérdőjelezik meg. Rendszerektől, történelmi korszakoktól és ideológiáktól függetlenül az emberek és az államok mindig is kíváncsiak voltak arra, hogy más emberek és államok mit forgatnak a fejükben, mit titkolnak és milyen szándékaik vannak. Ezen titkok megszerzésének vágya, illetve a szembenálló fél hasonló igyekezetének meggátolása hozta létre évezredekkel ezelőtt azt a szervezettípust, amit ma úgy nevezünk: titkosszolgálat (hivatalosan, a hazai szaknyelv szerint: nemzetbiztonsági szolgálat).
Nem kell ahhoz sem különösebb nyelvi értelmezési képesség, sem biztonságpolitikai PhD, hogy belássuk: egy titkosszolgálat legfontosabb jellemzője a titkosság. Ne csodálkozzunk tehát, ha a sajtóban és a közbeszédben olykor fel-felbukkanó, a szolgálatokat érintő hírek és információk számtalan pontatlanságot, valótlanságot, csúsztatást és ferdítést tartalmaznak, melyek egy része tájékozatlanságból, másik része ostobaságból, harmadik része pedig simán rosszindulatból ered. Mostani kétrészes posztomban arra teszek egy tétova kísérletet, hogy egy kicsit rendet vágjak a hírkáoszban, s a Lemilblog olvasóinak átnyújtsak egy magyar nemzetbiztonsági kiskátét. Röviden, szinte csak címszavakban tekintsük át együtt a magyar titkosszolgálatok jelenlegi helyzetét, helyüket, szerepüket és feladataikat a hazai közigazgatásban.
Legnagyobb sajnálatomra forró államtitkokkal, bizalmas értesülésekkel nem szolgálhatok. Ahogy a szakma mondaná: írásomhoz kizárólag nyílt forrásból származó információkat használtam fel (és egy-két zuhanyhíradós értesülést), esetleges következtetéseim pusztán a logikán és a jogszabályok értelmezésén alapulnak. Igyekszem objektív maradni, öncélúan nem fogom se szopkodni, se fikázni őket, de a véleményem se fogom véka alá rejteni.
Az általános helyzet
Magyarország nem is lenne Magyarország, ha nem kellene rögtön egy kicsit meghökkentő kijelentéssel kezdeni: jelen írás megszületésének pillanatában, vagyis 2017 nyarán hazánknak szám szerint hat (ezen belül három teljes értékű, két 50%-os és egy 25%-os) titkosszolgálata van. Ezek a számok első blikkre talán kicsit furcsának tűnnek, de ígérem, a kétrészes cikksorozat elolvasása után egyet fogtok érteni velem. Hogy egy tízmilliós állam esetében sok ez, vagy kevés (neadjisten pont elég), arról megoszlanak a vélemények, de hogy el tudjuk helyezni magunkban ezt a számot, tájékoztatásul elmondom, hogy (ha jól számoltam) Franciaországban négy, Ausztriában és Németországban három-három, Horvátországban két ilyen szervezet van (mindegyikük a teljes értékűek körébe tartozik). Igaz, az USA 16 (tizenhat!) hasonló ügynökséggel rendelkezik, de ezekről bővebben majd talán egy másik posztban.
A szolgálatok taxonómiája
Mielőtt belemennék a részletekbe, engedjetek meg egy rövid rendszertani kitérőt, amivel remélem, nem bonyolítom túl a témát.
A titkosszolgálatok osztályozása hagyományosan két alapszempont szerint történik. Az egyik módszer az adott szervezet tevékenységének jellege szerinti besorolás. Eszerint vannak offenzív, vagyis „támadó” jellegű szolgálatok, amelyek fő szabályként más államok titkainak megszerzését végzik, általában ezek területén; ezeket nevezzük hírszerző szervezeteknek (ők a köznapi értelemben vett kémek). Hogy csak a legismertebbeket említsem: ilyen a CIA, a DGSE, a Moszad, az SZVR, az MI6 vagy a BND.
A második kategória a defenzív, vagyis „védekező” típusú szolgálat, melynek feladata az idegen államok hírszerzési akcióinak felfedése, akadályozása; az egyszerűség kedvéért legyenek ők a „kémelhárítók”. Ez utóbbiak általában persze a belső, hazai ellenséges tevékenységet is figyelik, ezért hívják őket más szóval belbiztonsági szolgálatoknak is. Hogy komplikáljam a dolgot: persze van olyan is, hogy offenzív kémelhárítás, amikor az alapfelállás szerinti hazai pályát néha felcserélik a külföldivel (magyarán: határokon kívül is nyomulnak), de most maradjunk a klasszikus esetnél. Ilyen elhárító szolgálatok az FSZB, a Sin Bét, az FBI (igen, az USA-ban ők nem csak bűnügyi, hanem belbiztonsági feladatokat is ellátnak), a DGSI, a BfV, az MI5, satöbbi.
A másik osztályozási szempont a szolgálatok katonai vagy polgári hovatartozása. Innen nem nehéz kikövetkeztetni a két, ide tartozó kategóriát: vannak katonai titkosszolgálatok (ők külföldi katonai titkok iránt tanúsítanak élénk érdeklődést és a saját katonai titkokat védik), illetve polgáriak (akik ugyanezt teszik, csak a civil élet területén). Katonai hírszerző szolgálat például a francia DRM, esetleg az utóbbi időben idehaza is elég sokszor behivatkozott GRU, és katonai elhárítási tevékenységet végez a sógoroknál a szépnevű Abwehramt, vagy a lengyel SKW.
Ha körülnézünk a nemzetközi titkosszolgálati porondon, azt tapasztalhatjuk, hogy ahány ház, annyi lófasz, nincs egyedüli üdvözítő szervezeti megoldás. Vannak államok, ahol mind a négy alapkategória külön szervezet (ilyen volt Magyarország is 2012-ig). Van, ahol a két katonai szolgálatot vonták egy irányítás alá, vagyis a katonai hírszerzés és elhárítás olvadt össze (amint azt látni fogjuk, ez a magyar helyzet 2012 óta, de ez a szitu a belga SGR-rel is), s akad, ahol a polgári szolgálatokkal tették ugyanezt. Megint más modell az, amikor a két típusú hírszerzés (a katonai és a civil) került egy kalapba, s a két elhárítás egy másikba. Mindegyik megoldásnak vannak szószólói és ellenzői, mi itt nem akarjuk eldönteni az évszázados vitát, csak jelezni szerettük volna, hogy milyen nehéz a szegény titkosszolgák élete. A véleményed persze jöhet a kommentek közé.
És akkor hagyjuk a további általánosításokat, lássuk a konkrét magyar szervezeteket. Kezdjük a teljes értékűekkel, ezen belül is az egyenruhásokkal, hiszen a logisztikához, a térképészethez és a GPS-hez hasonlóan a titkos információszerzés is katonai fejlesztésnek indult, s csak később vált a civilek terepévé is.
1.) Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat (KNBSZ)
Amint az imént már céloztam rá, 2012-ig Magyarországnak két katonai titkosszolgálata volt: a hírszerzéssel foglalkozó Katonai Felderítő Hivatal (KFH), illetve az elhárítási illetékességgel rendelkező Katonai Biztonsági Hivatal (KBH). Ezt a két szervezetet vonták össze öt évvel ezelőtt, létrehozva az egységes KNBSZ-t, amely a honvédelmi miniszter politikai ellenőrzése és irányítása alatt működik. Klasszikus katonai szolgálatról van szó, tehát úgy hírszerzési, mint elhárítási és belső biztonsági funkciói a katonai területhez köthetőek: külföldi, elsősorban katonapolitikai és hadiipari információk megszerzésén dolgozik, rajta tartja a szemét a Magyar Honvédség teljes állományán, gondoskodik arról, hogy magyar katonai és hadiipari titkok ne kerüljenek illetéktelen kezekbe, hogy a laktanyákon belül ne üsse fel a fejét a szervezett bűnözés egyik formája sem. Céljai eléréséhez technikai eszközöket és humán forrásokat (beszervezett informátorokat, együttműködőket és alkalmi segítőket) is felhasználhat.
A KNBSZ az anyacége a külföldi magyar nagykövetségeken állomásozó katonai és légügyi attaséknak, akiket nyugodtan nevezhetünk nyílt állományú (angolszász eredetű szóhasználattal: "legális") kémeknek is, hiszen róluk mindenki tudja (a fogadó ország elhárítóit is beleértve), hogy hírszerző tevékenységet végeznek, s csak a feluletes látszat az, hogy diplomáciai fogadásról fogadásra járva döntik magukba a finomabbnál finomabb, szigorúan alkoholmentes italokat. Amennyire én tudom, úgy általában a magyar katonai hírszerzők ázsiója egészen jó külföldön, annak idején például a hírekben is megjelent, hogy a Balkánon nagyon jó pozíciói voltak és még az olyan nagypályásoknak is tudott újat mondani, mint a jenkik vagy a britek. És – noha régen történt – ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a híres Conrad-ügy eredetileg az ő sikertörténetük volt. Oké, a cigánygyilkosságok kapcsán kiderült, hogy nem mindig válogatják meg elég körültekintően a titkos munkatársaikat (hogy nagyon szőrmentén fogalmazzak), miként az is, hogy viszonylag olcsón meg lehet úszni a legdurvább szakmaiatlan balfaszságokat is.
A KNBSZ időnként két, elég nívós, szabadon hozzáférhető tudományos-szakmai kiadvánnyal is elő szokott rukkolni: a Felderítő Szemlével és a Szakmai Szemlével. Ezek a honlapjukról letölthetők (amíg más parancs nem érkezik), mindkettőt csak ajánlani tudom a téma iránt érdeklődő olvasóknak. Azt ne kérdezzétek, miért kell ebből mindjárt kettő, miért nem lehetett ezeket is összevonni, mint a két elődszolgálatot. Az egyik magyarázat, hogy így akarják megnehezíteni az ellenséges titkosszolgálatok OSINT-szemlézőinek a dolgát. A másik, hogy – egységes szervezet ide meg oda – a felderítők és az elhárítók egyaránt görcsösen ragaszkodnak a legalább látszólagos különállásukhoz és (ha a fel-felröppenő pletykák igazak) titkon azért reménykednek abban, hogy az összevonás csak átmeneti és előbb-utóbb ismét két malomban fognak őrölni.
2.) Információs Hivatal (IH)
Magyarország polgári hírszerző szolgálata, elsődlegesen külföldön tevékenykedik. Működését a Miniszterelnökséget vezető miniszter felügyeli. A magyar civil kémek feladata hasonlít a katonai kollégáikéhoz, azzal a megszorítással, hogy ők elsősorban olyan (nem-katonai) politikai, gazdasági, közéleti és más információk határon túli beszerzését végzik, amelyekről feltételezhető, hogy segítik a magyar nemzeti érdekek érvényesülését és érvényesítését. Nem riadnak vissza attól sem, hogy külföldi személyeket próbáljanak meggyőzni arról, hogy mekkora buli titokban Magyarországnak dolgozni, de ettől függetlenül értesüléseik döntő hányada (a szakterületet ismerők szerint 80-85 százaléka) nyílt forrásból, vagyis a fogadó ország sajtójának szorgalmas olvasásából, pletykák és híresztelések összegyűjtéséből, konferenciákon történő részvételből és internetezésből származik. Ez az úgynevezett OSINT, amiről ebben a posztban olvashattok részletesebben. Ezt nem szabad ám lebecsülni, a világ valamennyi kémszervezeténél ezek az arányok; a szigorúan titkos iratok lefotózása, páncélszekrények megfúrása, bizalmas levelezések megszerzése, vagy egy külföldi állam minisztere által lebonyolított, házasságon kívüli pásztoróra videón történő dokumentálása (a kémregényekben olvasható esetekkel szemben) inkább izgalmas kivételnek minősül, mint rutinműveletnek.
Az IH kihelyezett állományú munkatársai (vagyis akik külföldön élnek és dolgoznak) leplezik a Hivatalhoz történő tartozásukat; ezt nevezi a szakzsargon úgy, hogy legendájuk van. Külkereskedőkről, újságírókról, üzletemberekről, bankárokról és idegenforgalmi szakemberekről suttognak elsősorban a kémregények kedvelői, de mi persze nem hiszünk nekik.
Gonoszkodó rendőrök szerint a polgári hírszerzés gyakran belekontárkodik olyan területekbe is, amikről szereti azt hinni, hogy ért, pedig állítólag nem is. Ilyen például a szervezett bűnözés elleni fellépés. Rendőri forrásaim szerint a zsaruk sokszor a hajukat tépik, amikor kapnak egy-egy, természetesen borzasztóan titkos információt az IH-tól, amit a hírszerzők „műveleti tevékenységük során” szereztek be, s amelyek érdemi része kábé ennyiről szól: X ország Y városában szervezett bűnözők azt tervezik, hogy – mondjuk – kábítószert vagy fegyvert csempésznek Magyarországra. Slussz-passz, ennyi. "És további információszerzésre nincs lehetőség, ne is kérdezzenek vissza, továbbá kérjük, a forrás védelme érdekében mindezt kezeljék roppant bizalmasan!". Na, ilyenkor szoktak a rendőri felderítők vérnyomáscsökkentőt bevenni és elmormolni néhány „meg a kurvaanyádat, bár ne olvasnál annyi újságot!” típusú szentségelést az orruk alatt. Persze vak tyúk is talál szemet, na és miért ne szórakozhatna egy kém azzal, hogy rettenetes unalmában rendőrösdit játszik – teszik hozzá ezek a geci zsaruk, akiknek (mint tudjuk) minden kijelentését fenntartásokkal kell fogadni.
3.) Alkotmányvédelmi Hivatal (AH)
2010 tavaszáig a magyar polgári elhárítást Nemzetbiztonsági Hivatalnak hívták, ami számos szakember szerint sokkal jobban leírta a cég küldetését, mint a mostani, amit első hallásra a laikusok hajlamosak összekeverni az Alkotmánybírósággal (aminek egyik érintett se örül). Az AH hivatalos rövidítést kedvelik, ami – szó mi szó – tényleg jobban hangzik, mint az AVH. Fő feladatai közé tartozik a kémelhárítás, az iparbiztonság garantálása (a Paksi Atomerőműtől kezdve a vízműveken át a MÁV-ig), a nemzetbiztonsági ellenőrzések lebonyolítása, az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatására irányuló törekvések felfedése és megakadályozása, újabban a hazai civil szervezetek baszogatása külföldről történő finanszírozásának felderítése (amihez kiemelten sok sikert kívánunk, elvégre mi a sikerélmény egy elhárítónak, ha nem az, hogy lecsapnak mondjuk a Gyermekétkeztetési Alapítványra, ha az külföldről kap egy kis lóvét), szóval van itt tennivaló bőven, csak győzzék a fiúk (és lányok) energiával és motivációval. A Terrorelhárítási Központ megalakulásáig ők voltak illetékesek a hazai terrorizmus és extrémizmus elleni fellépésre is, de ezt a hokedlit 2010 szeptemberében kirúgták alóluk, aminek állítólag nem tapsoltak olyan nagyon.
A belügyminiszter alá tartozó AH – az eddig említett szolgálatokhoz hasonlóan – jogosult a titkos információgyűjtés valamennyi erejének, eszközének és módszerének alkalmazására, vagyis a szükséges feltételek megléte esetén lehallgathatja a telefonunkat, informátort toborozhat az ismerőseink közül, titokban átkutathatja a lakásunkat, elolvashatja a leveleinket és megnézheti, hol töltjük valójában az éjszakát akkor, amikor otthon azt füllentjük, hogy az egyik barátunknak segítünk az adóbevallása elkészítésében. És különösen figyeljünk oda, ha román kémek lennénk és esetleg egy magyar miniszter fejét szeretnénk elcsavarni, mert ilyen esetekben az AH nem ismer kegyelmet (lásd az úgynevezett Mucuska-ügyet 2005-ből, tessenek rákeresni a világhálón, nagyon tanulságos történet), de KGBéla esete is eléggé muris kémelhárítási szemüvegen keresztül nézve.
Amint azt említettem, az AH-sok végzik a – gyakran sajnos a nevetségesség határát súroló – nemzetbiztonsági ellenőrzéseket is. Tudjátok, ez az a cucc, amikor bizonyos munkakörök betöltéséhez ki kell töltened egy kérdőívet (tagja vagy-e titkos társaságnak, megcsaltad-e a házastársad, kémkedsz-e szabadidődben, milyen bankszámláid és megtakarításaid vannak, kikkel barátkozol, stb.), majd az ezekre a kérdésekre adott válaszaid korrektségét az AH ellenőrzi és csak akkor dolgozhatsz a kiszemelt helyen, ha nem találnak valami szart a palacsintában. Nos, ezzel kapcsolatban annyi mókás történet forog közszájon, és annyi példát tudunk minimum meglepő eredményekről (hogy például kik kaptak zöld utat bizonyos beosztások betöltéséhez), hogy ha ezeknek csak a negyede igaz, máris elgondolkozhatunk a jelenlegi ellenőrzések alaposságán és szakszerűségén.
Ez volt a három, általam teljes értékűnek, azaz 100%-osnak aposztrofált magyar nemzetbiztonsági szolgálat: saját kezdeményezéből végeznek titkos információgyűjtést, ugyanakkor egyikük sem rendelkezik nyomozóhatósági jogosítványokkal. Ez azt jelenti, hogy nyílt nyomozati cselekményeket nem végezhetnek, előállítani és őrizetbe venni senkit nem fognak, legalábbis a poszt megírásának időpontjában ez a helyzet. Felhívom a figyelmet arra az érdekességre, hogy míg húsz éven át a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat egy tárca nélküli miniszter felügyelte (a katonaiakat mindig is a honvédelmi miniszter), ez mostanára megváltozott: a hírszerzésért napjainkban a Miniszterelnöki Hivatalt irányító miniszter, az elhárításért a belügyminiszter felel a kormányon belül. Annak eldöntését, hogy ezt hatalom-dekoncentrációnak, a felelősség megosztásának nevezzük-e, és hogy milyen előnyei, illetve hátrányai vannak/lehetnek, rátok bízom. A vélemények megfogalmazásának a kommentek között a helye, örömmel olvasnánk az olvasói álláspontokat.
A második részben, egy kis pihenő után a fennmaradó másik három (két és fél) magyar gumitalpú céggel folytatjuk, ne menjetek messze, mert utánatok járunk!
Kullancs1983 2017.06.28. 12:05:56
De hogy ne csak fikázzak, egy ismerősöm szomszédjában évekig élt zavartalanul valami maffiózó. A nemzetbiztonsági átvilágítása után egy héttel elvitték a rendőrök. :)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 12:22:50
Az ismerőst vagy a maffiózót?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 12:25:34
A DGSE csak az egyik a francia gumitalpúak közül. Hozzájön még a kábé 4000 fős DGSI.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 12:29:55
A TEK 1500 fős létszámából alig 200 az elhárító, a többi harcimarci, testőr, tűzszerész, mesterlövész, beavatkozó, stb.
Fredddy 2017.06.28. 12:32:48
A legtöbb helyen (harmadik világ fiatal demokráciáitól a Harmadik Birodalomig) azért is van több titkosszolgálat, hogy azok egymásra is figyeljenek, nehogy egyikük megpuccsolja az aktuális fővezért. A Szovjetunióban pl a GRU és a KGB elég keményen szívatta is egymást.
Sanda gyanu 2017.06.28. 12:39:11
nemz. bizt. szolg. =/= titkos információgyűjtésre jogosult
Sanda gyanu 2017.06.28. 12:42:24
Ha mindjárt a legelső paragrafusban fel van sorolva 5 (öt) cég, amiből ez a post megemlít hármat, akkor hogy marad még három?
No offense, csak matematikailag nem jön ki.
Piere de La Croix (törölt) 2017.06.28. 13:10:16
Piere de La Croix (törölt) 2017.06.28. 13:14:24
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 13:23:29
Hátra van még két 50%-os és egy 25%-os, meg fogom indokolni a második részben :-)
Digitális Dzsihád 2017.06.28. 13:38:55
Mit értesz az alatt, hogy "besorolásilag"?
Sanda gyanu 2017.06.28. 13:46:39
Csak ismételni tudom magam: az, hogy egy cég fel van jogosítva a titkos információgyűjtésre, attól az a cég még nem feltétlenül lesz nemzetbiztonsági szolgálat. A rendőrség (TEK-en kívüli része), meg a navos pénzügyi nyomózók is csinálhatnak ilyet, oszt mégse nemzetbiztonsági hivatalként tartjuk őket számon.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2017.06.28. 14:32:30
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 14:54:36
Ha minden, titkos információgyűjtésre feljogosított szervet/szervezetet ide sorolnék, akkor lenne vagy tíz.
Hidd el, tudom, mi a különbség.
Sanda gyanu 2017.06.28. 15:15:07
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 15:27:21
Szerinted ha adott egy szervezet, amelyik miniszteri engedéllyel is elrendelhet pl. telefonlehallgatást vagy titkos kutatást (amit a rendészeti szervek csak bírói engedéllyel tehetnek meg, a nemzetbiztonságiak viszont miniszterivel) és az előterjesztésbe azt írja, hogy "nemzetbiztonsági céllal", akkor az a szervezet nem minősíthető mondjuk 25%-os nemzetbiztonsági szolgálatnak annak ellenére, ha a nb-törvényben nincs nevesítve?
Sanda gyanu 2017.06.28. 15:34:33
Te tarthatod annak, nevezheted annak, írhatsz róla így, de attól még nem lesz az. Itt nincs helye különböző értelmezésekkel játszani. Ott van a listán? Ha igen, akkor nemzetbiztonsági szolgálat. Ha nem, akkor meg nem. (Merthogy a post címe ez volt.)
Ilyen egyszerű.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 15:36:13
Oké, köszönöm az aktivitást és a tisztázó jellegű kommenteket :-)
NAR 2017.06.28. 17:22:51
Kullancs1983 2017.06.28. 17:52:56
A DGSI egész más kategória, a DGSE az AH francia megfelelője, és a TEK is számíthat, hacsak nincs a franciáknak még külön egy rendőrségi/csendőrségi antiterrorista ügynökségük is. (Tudtommal ami volt azt beolvasztották, de azóta felfejleszthettek egy másik részleget.)
@Sanda gyanu: Azért számolom bele, mert olyan tevékenységet végez, mint a franciáknál a DGSE.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.28. 18:26:08
Azért van ott bőven operatív antiterrorista egység (tehát nem leverőbrigádokról beszélek, hanem felderítőkről) a titkosszolgálatokon kívül is: SDAT (Bűnügyi Rendőrség), UCLAT (Belügy), BLAT (Csendőrség), SDAO (Csendőrség)...
Kullancs1983 2017.06.28. 22:51:27
2017.06.29. 10:54:02
Minden hónapra jut valami röhejes (vagy végtelenül szomorú, nézőpont kérdése) botrány, amiből messziről is világosan látszik az egészen döbbenetes hozzá nem értés és/vagy eszközhiány és/vagy szervezetlenség. A politikai megrendelésre magyar állampolgárok presszionáláról már nem is beszélve mert az már a szégyenletes kategória.
Ilyen minőségű munkáért egyetlen szolgálatra is kár az adófizetők pénzét szórni, nemhogy hat darabra.
SzLH 2017.06.29. 11:09:35
Turista vagyok, nem magyar 2017.06.29. 11:32:20
helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2017.06.29. 11:36:39
Mire gondoltál az AH nem ismer kegyelmet szókapcsolat alatt? Lehet nem vagyok naprakész, de tudtommal a Mucuska-ügy egyszerű munkahelyi elbocsájtással ért véget, sőt az illető Ildicu di Satu Mare még a magyar állampolgárságot is megkapta. Vagy ott egyéb hátsó alku lehetett az állampolgárságért cserébe?
2017.06.29. 11:51:36
Pedig jó a téma.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 11:54:34
Lehet, hogy hiba volt nem kitenni az "irónia" emoticont..?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 11:56:52
Akkor esetleg vágj bele és írj egy irodalmibbat, amelyikben nincs káromkodás, nem szubjektív és az olvasónak könnyű eldöntenie, hogy mit olvas: igazat vagy egy gyenge kémregényt. Ha jó lesz, esküszöm, hogy kiteszem ajánlóba.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 12:01:38
Erre a felvetésre a TEK kommunikációs illetékesének van válasza ebben a posztban:
lemil.blog.hu/2017/05/26/_parhuzamossag_ez_a_kulcsszo
helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2017.06.29. 12:04:13
radiris 2017.06.29. 12:05:02
2017.06.29. 12:05:26
Rozs Döme 2017.06.29. 12:08:42
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 12:08:48
???
Nem, ez a válasza minden tematikus bloggernek, akinek tele van a töke azzal, hogy egyes olvasók nem képesek megkülönböztetni egy blog posztjait a Rendészeti Szemlével szemben támasztott elvárásoktól.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 12:10:14
Mihez képest kevés? Mondjuk egy CIA-vel összehasonlítva valóban, de a Rendőrséghez képest nem olyan rossz ez...
Rozs Döme 2017.06.29. 12:13:38
Netto bér 200K / hó és már meg is vagyunk.
Infrastruktúra, kis lehallgató bizbaszok költsége?
(De tényleg lövésem sincs)
Duplaxiii 2017.06.29. 12:15:43
De jó olvasni egy ilyen lexikális összeállítást.
Pár dolog nem részletezett, több külföldi szerv a hazaikahoz hasonlóan összetettt és komplex, gondoljunk csak a CIA-ra, amely egyaránt támadó és elemző... És jellemzően adminisztratív "tanácsadó", a valódi fizikai beavatkozásokat más, valóban ismeretlen egységekkel hajtatja végre.
De sajnos téves a mi TEK-ünk elnevezése is, mert az a legkevésbé terrorizmus elleni szerv, inkább a regnális hatalom elkülönített "munkásőrség" jellegű alakulata. Vállalkozók üzleti alapú meghurcolása nem terrorzimus elleni harc...
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 12:25:53
Passz, ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy az AH Fehérvári útra történő költöztetéséhez még utólag kiutaltak nekik vagy 6 milliárdot, ha jól tudom.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 12:28:11
Ami a kis lehallgató biszbaszokat és hasonlókat illeti, azokat inkább az NBSZ szerzi be és működteti (róluk majd a második részben).
Rozs Döme 2017.06.29. 12:46:45
helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2017.06.29. 13:03:16
Csak az összehasonlítás képett a szlovák:
1, polgári kb. 50 milliió euró (44 körül volt, de közel 7 millióval túlköltekeztek)
2, katonai kb. 30 millió euró (ezt teljesen szétlopták néhány éve)
3, szlovák NBH kb. 8 millió euró
Összesen kb. 85-90 a kb. 120 millió eurós magyar költségvetéshez képest.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 13:10:36
És kábé feleakkora az ország, úgyhogy a mieink arányosan alul vannak finanszírozva :-)
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 13:14:36
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ebben a posztban szereplő három mellett van még három szervezet, melynek a költségvetése összesen még kábé 28 milliárd forint (vagyis 90 millió euró)...
helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2017.06.29. 13:22:30
Egyébként ha 11 milliós populációt tudna felmutatni az ország, Szlovákia akkor lenne a fele. Sajnos a magyar népesség jelentősen visszaesett, már csak 1,8:1 körül mozognak az arányok.
déjá vu39 2017.06.29. 13:42:08
déjá vu39 2017.06.29. 13:43:41
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 13:51:21
Azért mondtam, hogy kábé :-)
déjá vu39 2017.06.29. 13:51:58
A cikk viszont tetszett.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 14:03:33
Nem ironikus akartam lenni, hanem alpári.
Az elismerést köszönöm.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 14:28:14
Abban reménykedtem titkon, hogy erről is fogunk egy kicsit dumálni, nem csak arról, hogy milyen mocskos szám van.
Rox 2017.06.29. 14:40:16
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 14:57:02
Az erről szóló bekezdések már engedélyeztetési eljárás alatt vannak!
Mikrobi 2017.06.29. 15:53:01
A magukat civil szervezeteknek nevező szervezeteknek irtózatos lobbierejük van, és ha ehhez külföldi (szinte végtelen) pénzforrásokat kapnak, akkor bizony nagyon oda kell rá figyelni. Sőt, akár aktív intézkedésekkel is küzdeni kell ellenük. Ez tipikusan titkosszolgálati feladat. Na, most a Gyermekétkeztetési Alapítvány pont nem ilyen NGO, sőt, éppenséggel elég kormányközeli. Nem hiszem, hogy a tevékenységének nagy nemzetbiztonsági kockázata lenne a TASZ-szal meg a Migration Aiddel szemben.
Rox 2017.06.29. 16:12:09
1. Miért van az, hogy az egyik Cégnél simán lehet dumálni az objektumőrökkel, amíg leér a kapuhoz, aki a pizzát rendelte, míg egy másik helyen kizárólag csak sötétített üveg mögül, torzított robothangon hajlandó kommunikálni az őrszolgálat?
2. Miért jó, hogy az egyik Szolgálatnál elöl-hátul tükörfala van a repimosdónak? Igazán furcsa volt úgy állni a piszoárnál, hogy közben végtelenül megsokszorozódott egy nemes testrészem tükörképe.
3. Az egyik helyen az előcsarnok közepén van egy sasmadaras logós padlómozaik. Szabad rálépni, vagy ki kell kerülni? (Régebben ez nem volt kérdés, mert kordonnal volt körülvéve...)
proletair · http://lemil.blog.hu 2017.06.29. 16:37:15
Én személy szerint túlzásnak érzem azt, hogy az amúgy nyílt sisakkal játszó külföldről támogatott civil szervezetekre bármilyen szolgálatot ráállítsanak. Mert mit lehetne ilyen módszerekkel elérni ellenük? Ezeknek a szervezeteknek a lényege a nyilvánosság.
Amúgy egy normálisan működő országban nincs is létjogosultságuk ezeknek. (vagyis mennél több pénzt tolunk stadionra, annál több pénzt kap majd a Gyermekétkeztetési Alapítvány-aminek nem is lenne szabad léteznie)
Kullancs1983 2017.06.29. 17:00:23
..?., 2017.06.29. 17:37:04
Phaedradrága 2017.06.29. 18:07:32
galagonya 2017.06.29. 18:14:27
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 18:54:55
1.) Ezt hívják vállalati kultúrának. A dumálós hely biztosan a BM alá tartozik, a torzított hangú meg feltételezem Budán van, ez mindent megmagyaráz.
2.) A mosdós helyzet számomra is újdonság, de továbbítottam a kérdést az illetékesnek, aki azt mondta, hogy tud róla, de csak annyit mondhat, hogy a tükrök beszállítója a főigazgató sógora.
3.) A padlómozaikra rá szabad lépni, ha a nyakba akasztható ID-kártyád zsinórja fekete színű.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 18:56:11
Szerinted a civil szervezetek több pénzt kapnak külföldről, mint a magyar állam?
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 18:59:40
Rivalizálás és sértődés szerintem így is van, a költségvetési pénzekért most is folyamatos a vetélkedés (az illetékes miniszterek és államtitkárok érdekérvényesítési képessége és befolyása függvényében), de vélelmezem, hogy ez a világon mindenhol hasonlóképpen történik.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 19:02:28
A jelen nemzetközi helyzetet egyre kevésbé lehet "nem hidegháborús politikai helyzet"-nek nevezni.
Az egyik alapkérdés szerintem az, hogy egy katona és egy civil, vagy egy hírszerző és egy elhárító mentalitása között nagyobb a különbség, vagyis a két katonait és a két polgárit érdemesebb összevonni, vagy a két hírszerzőt és a két elhárítót.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 19:05:57
privatbankar.hu/makro/kemhaboru-tort-ki-a-tersegunkben-309136
Ha az utolsó bekezdésnek van valóságalapja, a szolgálatok felköthetik a gatyájukat.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 19:08:51
index.hu/belfold/2017/06/29/eotvos_karoly_intezet_majtenyi_megfigyeles_adatkeres_pinter_sandor/
Untermensch4 2017.06.29. 19:09:04
Sztem lakonikus tömörséggel össze próbálta gyúrni az "ahány ház annyi szokás"-sal a "minden pincében van egy hulla"-t és a "hülyék mindenhol vannak"-t. :)
Maga Lenin 2017.06.29. 19:09:08
Untermensch4 2017.06.29. 19:28:29
Mondjuk van még egy homályos elképzelésem arról is hogy egy autonóm alkotmánybíróság is kellene és ennek is vhogy illeszkednie kéne az előző szervezetekhez, de ennél a résznél már biztos hogy zavar támadna az erőben. Egy nem demokratikusan választott AB mint a ciklusban gondolkodó politikusok fékje/ellensúlya...
Untermensch4 2017.06.29. 19:40:30
Ha egy adott szervezet tagja törvényt sért, az megint rendőri-ügyészi feladat, akár "hülyedrogos" akár "terroristát bújtató/etető".
A migration aid kapcsán egy érdekesség: magyarországon a törvény szerint minden gyerek tanköteles. Nos, ha átlépi a határt akármennyire legálisan is egy gyerek, az is. Ehhez képest fel sem vetődött hogy hogyan is kellene betartani ezt a törvényt... és ez jól mutatja bizonyos, mentelmi joggal is bíró jogászok tehetségtelenségét. A gyerekkel érkező hűdeveszélyes illetők és a velük együtt vándorlók ellen indíthattak volna eljárást a gyerekek jogainak megsértése miatt, azaz hogy nem járatják őket iskolába. Ja bocs, ahhoz egy működő oktatási rendszer is kéne...
A TASZ kapcsán meg van olyan hogy pl a monopolhelyzetű áramszolgáltatónak van lobbiereje, így azt érzi hogy a vele szerződéses viszonyban nem álló, önmagának sziget-üzemű napelemes házikót építő emberhez betörhetnek, felszerelhetnek egy "vakdugós" villanyórát majd mindezt ki is számlázhatják...
De ez az egész "végtelen finanszírozás" -probléma magától megoldódik hamarosan. Amint Mészáros "gazdasági szingularitás" Lőrinc eléri a kritikus pénzügyi tömeget és a bolygó vagyonának több mint 50%-át birtokolja, már csak őt kell hírszerzésileg megfigyelni. :)
Kullancs1983 2017.06.29. 20:35:02
Sokfelé van olyan (történelmileg kialakult) felosztás, hogy a hírszerzés a katonai titkosszolgálaton alapul, az elhárítás pedig a polgárin. Magyarországon szerintem történelmi alapok és normális honvédelem híján ez nem lenne járható út.
@Untermensch4: A minőségbiztosítás alatt mit értesz? Ha belső ellenőrzésre gondolsz, azt szerintem jobb házon belül megoldani. Ugyanígy a hadsereg és rendőrség ellenőrzése is lehetne az elhárítás feladata.
Ja, kötelező iskolai oktatás... Szerintem nincs olyan oktatási rendszer, akármilyen normális, ami fel van készülve nagy tömegben érkező, fél tucat különböző, jószerivel ismeretlen nyelven beszélő, eltérő iskolai alapokkal rendelkező gyerek fogadására.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.06.29. 20:49:57
"Szerintem nincs olyan oktatási rendszer, akármilyen normális, ami fel van készülve nagy tömegben érkező, fél tucat különböző, jószerivel ismeretlen nyelven beszélő, eltérő iskolai alapokkal rendelkező gyerek fogadására."
Nem tudom, mi a valós helyzet, de hallomásból úgy tudom, a skandinávoknál ennek elég szép hagyománya van.
Vader nagyúr 2017.06.29. 21:15:52
A katonai és a civil élet olyan szinten különálló élettér, ami szerintem indokolja a katonai és civil titkosszolgálatok elkülönülését/elkülönítését. Ez kb. mindig így volt és azt hiszem, lesz is, akár közigazgatási, akár jogi/igazságügyi téren. És ha jól sejtem, a vérmérséklet terén is vannak különbségek. El tudjátok képzelni, hogy az egész bagázs a belügy, vagy a hadügy alá tartozzon? A magam részéről kizártnak tartom.
Az már más tészta, mennyire indokolt a felderítő és elhárítási feladatok elkülönítése. Attól félek, itt is igaz, hogy sok bába közt elvész a gyerek: minél több a szervezeti egység, annál nagyobb az esélye, hogy az információk megosztásának elve sérül. Pláne hogy tudjuk, hogy állnak egymáshoz a szolgálatok... Jó lenne, ha a működési területek elméletileg tisztázott elkülönítése mellett lenne a szolgálatok közt egy hallgatólagos megállapodás, mi kinek is a dolga. Így talán nem lenne annyira presztízs, ill. büszkeségbeli kérdés a vélt/valós sikeresség, információk megosztása, stb. (Mivel abszolút laikus vagyok, nem tudom, talán létezik is ilyen?)
Személy szerint zavarónak tartom, hogy az IH a miniszterelnökséget vezető miniszter alá tartozik. Minek? Miért? Hogy kerül oda? A magam részéről politikai okot sejtek a háttérben.
A TEK-et személy szerint egy kicsit erőltetetten létrehozott sima beavatkozó, "majd-jól-berúgjuk-az-ajtót" egységnek tekintem, ahol a valódi titkosszolgálati feladatokhoz szükséges "szoftver" egyszerűen nincs meg. A neten valahol volt is már szó arról, mekkora megütközés is kísérte külföldi titkosszolgálati szervek oldaláról a TEK-es fiúk egy-egy megnyilvánulását.
Ami a civil szervezetek AH-s nyektetését illeti, fene megette. Simán el tudom képzelni, hogy maguk az AH-sok is rühellik. Az egész körül akkora cirkusz van mostanában, ami pláne titkosszolgálati szempontokat nézve messze több kárt okoz, mint amekkora haszonnal kecsegtet. Ekkora visszhang mellett a magam részéről nehezen tudok elképzelni ténylegesen hatékony titkosszolgálati tevékenységet.
És persze annak a veszélye is simán belefér a képbe, hogy az AH úgymond "megrendelésre" vizsgálódik majd, mint pl. a NAV.
Nem irigylem mostanság az AH-sokat... nem lehet egyszerű a dolguk a Gránitszilárdságú Alaptörvény szellemében eljárniuk akkor, amikor a jogalkotás/jogalkalmazás több esetben is nyiltan alkotmány- és jogellenes...
morph on deer 2017.06.29. 22:46:26
"És persze annak a veszélye is simán belefér a képbe, hogy az AH úgymond "megrendelésre" vizsgálódik majd,"
Csak-csak visszakerül előbb-utóbb az a hiányzó 'V' betű, és helyreáll a világ rendje.
Az állami narratíva gyakran már kellő hitelességgel képes idézni a korhű légkört, szóval már csak párat kell aludni addig, ahogy kinéz
Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.06.29. 22:58:29
Valamelyik politikai hetilapban olvastam egy interjút egy Bitter Ákos nevú nyelvtanárral, aki kint tanított németre friss bevándorlókat. És hát eléggé szkeptiuksan jött haza.
Véleménye szerint jó ha 10 % szere majd munkavállaládhoz elég német nyelvtudást. Állítása szeint sok, muzulmán világból jött fiatal számára az individuális munka, tanulás és az individuális számonkérhetőség fogalma is érthetetlen, ami pedig az európai típusú munakultúra alapja lenne. Többségük egy olyan világból jön, ahol a férfi seftel ügyeskedik egy alapvetően törzsi szerveződésű társadalmoban, a nő pedig egy szaporodó és háztartási eszköz.
Érdekes módon a nyugat- afrikai keresztény feketéket másmilyennek találta, és integrálhatónak tartotta, amit arra vezet vissza, hogy ezeken a területeken a katolikus egyház missziós iskolahálózatot tart fenn, és valamelyest elterjedt az európai típusú regula a gyerekek között..
Untermensch4 2017.06.30. 05:22:14
A magyar oktatási rendszer kis tömegben érkező, horvát anyanyelvű, született magyar állampolgárok fogadására sem alkalmas. A kis tömeg a konkrét esetben 1 (azaz egy) fő.
Attól még a törvény előírja a tankötelezettséget. Igaz írt már elő törvény évekig olyan igazolvány birtoklását is aminek a kibocsájtásáról szóló kormányrendeletet visszavonták és nem is fostak újat. Ez egy ilyen joghézagállam. A heraldikusok meg tévednek, az árpádok piros-fehér csíkozása nem folyókat meg mittudoménmiket jelképez, hanem egy fésűt, aminek a fele a hézag.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 06:08:21
Így igaz.
Eleve ezek a "civilek" nem valódi civilek, hanem lobbisták. Az pedig közérdekű infó, hogy egyes hatalmasok valakiken keresztül befoltásolnak.
Sose értettem a ballibeket. Az zavarja őket, hogy valaki külföldön élve szavaz, de az nem, hogy Soros belepofázik a magyar belügyekben, külföldön élve.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 06:12:42
Mivel tömve vannak az ellenséges szervezetek egymás kémeivel, így úgyis minden infó Moszkvába kerül Brüsszelből, ahogy fordítva is.
Mr. Waszabi 2017.06.30. 08:18:36
Kullancs1983 2017.06.30. 10:05:11
@Vader nagyúr: Nos, mint írtam is, Európa nagyjában azért elég szépen meg tudták ezt oldani, de ha csak a magyar viszonyokra értetted, úgy egyet kell értenem veled.
@Untermensch4: Szerintem inkább csak az árnyékháború finomodna. Nem csak a két ellenfél lenne, hanem egy harmadik fél is, aki mindkettőnek riválisa és szövetségese egyszerre...
Ó, az az elmaradott magyar iskolarendszer! A szerb rendszer ezt sokkal egyszerűbben kezelte, mikor beérkeztek a Koszovóból elüldözött albán cigányok, egyszerűen betették őket a magyar osztályokba. Kisebbség, oszt kész.
@Mr. Waszabi: Túl nagy hatalom, és túl sok érzékeny információ lenne túl kevés kézben, ráadásul a hírszerzés és az elhárítás úgyanúgy elkülönülne.
konrada 2017.06.30. 10:07:17
Az ország mérete mindegy. Elég 1 db rohadt alma egy szervezetben vezető-döntési helyzetben, hogy az adott szervezetet eltérítse. Így a párhuzamos szervezet(ek)- bár néha tényleg túlbiztosításnak, többszörösített aparátusnak-költségnek tűnnek - ellenőrzési, biztosítási szempontból szükségesek lehetnek. (S az áthallás: fékek-ellensúlyok, egymástól független államhatalmi szervezetek, nem véletlen...;)
Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.06.30. 10:33:19
De ha egy csúcsszervbe szerveznéd a nem katonaiakat, akkor is egymással rivalizáló alosztályokat kapnál. Lásd pl. az RSHA-t a harmadik birodalomban. Ebbe a csúcsszervbe tagozódott be a Gestapo, az SD inland , az SD ausland, sőt még a bűnügyi rendőrség is. Mégis a köztudatban külön szervezetekként élnek.
Ferenc Kato 2017.06.30. 14:28:48
Gondolom, sokakat inkább az zavar, hogy ez a Soros kurva gazdag. És az is igaz, több ezer éve, hogy akinek sok a pénze, sok mindenre képes. És a csútit elsősorban ez zavarja. Neki is sok pénze van, de a Sorosnak még több. És ez fáj neki. Meg ezek szerint neked is. Nekem nem.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.30. 14:46:09
Engem nem érdekel, kinek mennyi pénze van. Soros helyében meg nem akarnék lenni.
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2017.06.30. 15:18:20
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2017.06.30. 15:26:05
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2017.06.30. 15:45:27
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2017.06.30. 15:55:24
Untermensch4 2017.06.30. 18:22:44
Belezavarhat a gondolatmenetbe a dredd bíró, a zsivány egyes és a piréz jogállamban szerzett élmények... :)
A katonai és a polgári hírszerzés miért különbözik? Mindenből lehet fegyvert csinálni, a társadalmi-gazdasági háttér pedig a valóságban hozzátartozik a katonai területhez, nem?
Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.06.30. 22:48:23
Nem is sokáig kísérletezhetnél ezzel, hisz ott sokkal sokkal szigorúbbak a civil szervezetekre vonatkozó törvények, mint nálunk.
Hamar megjelennének a szövetségiek, lepecsételnék az irodát ,és némi testüregi motozás után előzetesbe basznák az általad fizetett "értelmiségi" zsaoldosokat..:)
Digitális Dzsihád 2017.06.30. 22:58:41
kilóg a lóláb, ha mindjárt az első oldalon a Bevételek oszlopban betűvel van a számlaosztály megnevezve, vagy olyan titkos fegyver tervrajzát kell ellopni, aminek papíron 99-el kezdődik a vámtarifaszáma, a kísérleti gyógyszer a leírás alapján az emberi kromoszóma 24-ik párjára hat, az új vegyifegyver hatóanyaga a gyanúsan hangzó dihidrogén-oxid, vagy véletlenszámgenerátor van beépítve az urániumdúsító centrifuga fordulatszámát szabályozó számítógépes program forráskódjába. Az ilyen adatokat akár ott is lehet hagyni, kár ellopni. Szóval nem árt, ha van némi ismeret azzal a szakterülettel kapcsolatban, ami után kémkedik. Szerintem. Mert nem biztos, hogy a kotonai hírszerző mindenhez ért, mint Chuck Norris.
Most nagyhirtelen nem jutott eszembe több frappáns példa.
Untermensch4 2017.07.01. 06:58:04
kilóg a lóláb..."
Ezek tényleg frappáns példák voltak de még ilyen nagyon amatőrként is úgy vélem, ahol forráskódok meg fríz tehéncentrifugák vannak, oda nem a kommandós csáknoriszt hanem informatikust meg biológust szokás küldeni kémkedni. Az meg hogy az infós/biológus milyen szervezet alkalmazásában áll, szinte mindegy. Csak ha hangsúlyozottan polgári hírszerző és mégis olyan tehén forráskódját találja ami metán helyett szarint fingik akkor ez a sok polgári között egy katonai információ. Most hagyja ott és majd máskor érte megy a katonai hírszerző, vagy passzolja tovább (vagy majd akiknek leadta otthon) a katonai hírszerzésnek?
Kullancs1983 2017.07.01. 10:36:59
Untermensch4 2017.07.01. 11:03:12
Kullancs1983 2017.07.01. 18:16:09
Untermensch4 2017.07.01. 22:05:39
Hiryu2,01 2017.07.01. 23:52:12
-végez érdemi munkát igen/nem
-fedez maffiózókat igen/nem
- kiröhögik-e a komoly "cég"-ek igen/nem
ilyesmi?
Hiryu2,01 2017.07.02. 00:07:31
munaerőpiac van kérem.. toborozni kell.-. Shin Bet pld: idén beadtak egy kódot a médiába, ha feltörted, már tudod hol kell jelentkezni...
www.liveleak.com/view?i=58d_1493549260
www.timesofisrael.com/shin-bet-looking-for-recruits-who-can-crack-cyber-riddle/
Hiryu2,01 2017.07.02. 00:08:11
www.youtube.com/watch?v=d4vnRZQuRhI
bocs.
Kullancs1983 2017.07.02. 00:24:18
checking out the Moon 2017.07.02. 02:13:52
Untermensch4 2017.07.02. 12:20:25
Digitális Dzsihád 2017.07.02. 13:38:44
Rechtsextremisten 2017.07.02. 14:22:41
A rendelkezésre álló pénzből jól megfizetni a népet és kiválogatni az embereket. Oszt egy ilyen egységet már jó lehetne integrálni egy egységes EU-s egységbe, ahol talán így a súlyunk is nagyobb lenne. Sajnos a valóság az szerintem, hogy lassan már mindenki igényt tart egy saját bandériumra (Csák Máté effektus), ami az erők és eszközök szétforgácsolásához vezet. Arról nem is beszélve, hogy egy kiélezett helyzetben ez akár polgárháborús helyzetet is eredményezhet. Plussz még ezek a gyenge és szétforgácsolt bandériumok könnyen szembefordíthatók és kijátszhatók egymással szemben, ami az ellenérdekelt szolgálatoknak egy aranybánya és nem szolgálja az ország érdekét.
Hovatovább ott tartunk, hogy már a hamutipróknak is saját bandériuma lesz.
A Feldeítő Szemlét korábban mindig élvezettel olvastam, mert mindig volt benne néhány olyan cikk, amin azért érződött, hogy a szezője nem pusztán a közkönyvtárakban lévő információhalmazból dolgozott. Továbbá mindig volt olyan cikk, ami számomra újat mondott és más szemüvegen keresztül mutatta be a világot, mint a média. Végül is ez a hírszerzés dolga. Nekem úgy tűnik, hogy ezen szerzők és cikkeik kezdenek eltünedezni a szemléből sajnos.
Kullancs1983 2017.07.02. 14:59:43
tiboru · http://blogrepublik.eu 2017.07.02. 23:35:01
Ki mondta, hogy jó? Nekem borzasztó lelki trauma, amikor leírom vagy kimondom, hogy "lófasz", "kurva anyja" meg ilyesmi. Tudom, szar meló, de valakinek ezt is meg kell csinálnia.
tükörfúrógép 2017.07.03. 08:15:15
SzVSz nehezen tudom elképzelni, hogy egy katona és egy civil nagy örömmel és boldogságban tud együtt dolgozni egy szervezetben. Valszeg valamelyik csoport előbb-utóbb a másikra nőne, vagy folyamatos (veszekedés) vita alakulna ki, hogy most akkor katonák vagyunk vagy civilek? Emiatt én szétválasztanám a katonai és a polgári szolgálatokat (ahogy ez most is van). Nem tudom, hogy azokban az országokban, ahol ezt összevonták, ténylegesen mennyire működik, de hát ezt szerintem csak azok tudják, akik konkrétan benne dolgoznak. A különböző szolgálatok közötti rivalizálás és titkolózás meg elkerülhetetlen, mióta világ a világ, szinte minden szakmában (villanyszerelőtől az informatikáig) a szakemberek elégé ellentmondásosan viszonyulnak egymáshoz (eufemisztikusan fogalmazva:) ).
A hírszerző és az elhárító funkciók szétválasztásának meg gondolom az lehet az indoka, hogy elégé más a feladatuk, meg a cselekvési terük. Ebben egyetértek az USA nézetével, hogy a CIA nem dolgozhat belföldön, az FBI meg - legalábbis alapesetben - külföldön. És ha már USA: nem véletlen, hogy a tucatnál több különböző szolgálatot rendeletekkel próbálják közelebb hozni egymáshoz, hogy gördülékenyebb legyen közöttük az információáramlás. Egyébként nehéz is elvárni, hogy a saját embereiért, infrastruktúrájáért valamint kapcsolati rendszeréért felelős szolgálat kiadjon magából információkat egy másik szolgálatban dolgozó csapatnak, akik esetleg - mivel nem az ő terepük - elefánt a porcelánboltban módon szétbarmolják a gondosan kiépített kapcsolataikat /vagy miket/. Egyébként ez lehet egy indok mégiscsak az összevonás mellet, hogy házon belül talán jobban kezelik az ilyen szitukat.
..?., 2017.07.03. 13:15:16
Hiryu2,01 2017.07.03. 13:56:43
igaz most meég sem megerősíteni, se megcáfolni nem tudom a hírt....
index.hu/belfold/2017/07/03/a_pakisztani_titkosszolgalatnak_dolgozhatott_a_halalkamion-ugy_elso_rendu_vadlottja/
debreczenizoli 2017.07.03. 16:05:54
Rox 2017.07.04. 19:50:43
Circus 2017.07.18. 09:20:55
1-1 'támadó' és 'védelmi', illetve 1-1 katonai és polgári, egy négyzetre fazonírozva, sarkokban az egyes szolgálatokkal, azaz katonai védő / katonai támadó / civil támadó / civil védő. Ezek pedig természetesen szoros kapcsolatban, illetve részben átjárhatóan működnének a 2-2 szomszédos szervezettel: a katonai védelmi a másik katonaival és a védelmi tevékenységet végző civillel, és így tovább, körbekörbe, a tetejébe pedig egy 'összfegyvernemi' központtal, 1-1 fő a 4 'szakág'-tól, + 1 vezénylő tábornok, rotációban, mondjuk néhány éves váltásban. Kell-e mondanom, hogy utóbbinak (így a szervezeteknek se) ne lehessen politikai főnöke?
Lehet, hogy pont a kívülállóságom miatt, de minden mást feleslegesnek érzek - nyilván vannak olyan hatalmi vagy 'hagyományőrző' érdekek (meg egy csomó, amiről sejtelmem sincs), amelyek ezt mindig is felül fogják írni, de ezek sallangok. Szerintem.
Naív vagyok, tudom, de a biliből már kihúztam a kezem, szóval nem menthetetlen :D
(egyszer majd mostmár tényleg be fogok regisztrálódni a konteóra, ígérem)
Kullancs1983 2017.07.18. 11:37:49